Ajax Netwerk
maandag 26 juni 2017 - 03:53                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Jan Arie van der Heijden

HR

Deze topic is open en bestaat uit 76 pagina's: « 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 76 »

HR

Schip ahoy
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

quote:HR
Dumb. schreef:

(...)

Mee eens, ik vind dat Ajax die fout de laatste jaren te veel gemaakt heeft. Middenvelders kopen om hun fysieke kwaliteiten(Lindgren, Sno) omdat dat het middenveld de duels niet aankon. Ik zie zelf liever dat Ajax goed positiespel speelt zodat er helemaal geen duels meer hoeven worden aangegaan. Een speler als Van der Heijden kan je er goed bij hebben als je dat spel wil spelen.

Ik snap zijn verhuur ook niet, ik zie hem liever spelen als Enoh eerlijk gezegd. Maar de meesten zullen die mening waarschijnlijk niet met mij delen.
HR
Zeker wel mee eens! Al vind ik Enoh vooral aanvullend en niet zozeer concurrerend. Als rechtshalf kan hij veel werk opknappen, centraal vind ik hem in een 4-3-3 niet sterk genoeg, in een 4-4-2 als controleur heeft hij vaak prima en waardevol gespeeld. Maar dan kom je weer met De Zeeuw's positie in het gedrang tenzij je hem centraal wilt opstellen. Maar daar wil je eigenlijk meer een echte spelmaker hebben staan, zoals Eriksen wellicht zou kunnen zijn. Dat het meer dringen wordt als Jan Arie wordt teruggehaald is een feit, en dat er dus mensen op de bank komen ook. Maar vdHeijden met zijn techniek, overzicht en passing moet als echte linkspoot gewoon een kans krijgen. En Ajax moet idd de duels voorkomen door snel en goed positiespel.

Overigens opvallend dat je stelt dat je tegen dit Heerenveen aanvallend moet spelen. Juist met ruimte achter hun verdediging weten ze al een heel jaar geen raad. En daarvoor eigenlijk ook al niet...Bovendien ontberen ze creativiteit op het middenveld en productiviteit voorin. Op gepaste tijden een beetje het initiatief laten aan Heerenveen lijkt dus zeker te lonen in de omschakeling.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 24 januari 2010 12:07:15).]
HR
HR

Loki
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 februari 2009

Vd heijden is veel beter dan Enoh, dat staat voor mij vast. Maar zon jonge speler kan beter even op een lager niveau minuten maken, Enoh heeft al genoeg minuten gemaakt op een veel lager niveau. Sowieso als je Enoh nog gaat verhuren waarom heb je dat cape town dan uberhaubt?
HR
HR

Abu2
International

Uit: Utrecht
Vak: 428
Droomaankoop: Mehdi Carcela
Reg.: 3 november 2008

Hier nog een VdHeijden voorstander. Ik hoop vurig dat Jol het aandurft volgend jaar Vd heijden en De Zeeuw op 6 en 8 neer te zetten. Het heeft zoveel voordelen dat je daar een links- en een rechtspoot hebt staan voor je positiespel.
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Droomaankoop: Martin Ødegaard
Reg.: 26 februari 2003

Loki schreef:

Vd heijden is veel beter dan Enoh, dat staat voor mij vast.
HR
Waar baseer je dat in godsnaam op?
HR
HR

Loki
Vedette

Woot schreef:

(...)

HR
Ik kijk voetbal. Enoh is niet slecht, maar technisch gemankeerd en tactisch ook niet briljant. Wel een goede stofzuiger, lijkt me ook een speler voor wie Ajax het plafond is. Vd heijden zal ooit in oranje staan vermoed ik. Tactisch sterk, technisch goed, fantastisch linkerbeen en redelijk snel. Als ie geen jaar eruit was geweest stond ie allang erin.
HR
HR

Diego78
Icoon

Reg.: 2 december 2008

Loki schreef:

(...)

Ik kijk voetbal. Enoh is niet slecht, maar technisch gemankeerd en tactisch ook niet briljant. Wel een goede stofzuiger, lijkt me ook een speler voor wie Ajax het plafond is. Vd heijden zal ooit in oranje staan vermoed ik. Tactisch sterk, technisch goed, fantastisch linkerbeen en redelijk snel. Als ie geen jaar eruit was geweest stond ie allang erin.
HR
Hij is absoluut NIET snel, eerder aan de trage kant. En hij mist nog duelkracht, ondanks een op zich groot lichaam. De rest klopt en ik zie hem ook wel ver komen. Maar met name met die duelkracht moet ie nog grote stappen maken wil hij idd de Ajax basis 11 gaan halen, zeker met Jol als trainer die hier zeer aan hecht.

[Dit bericht is veranderd door Diego78 (op 12 januari 2010 11:03:09).]
HR
HR

Dumb.
Basisspeler

Reg.: 9 augustus 2008

Woot schreef:

(...)

HR
Twente-uit. Toen speelde Enoh als verdedigende middenvelder. Op dat soort momenten wordt duidelijk hoe belangrijk het is als je een voetballende speler op die positie hebt. Als de opbouw stroef verloopt, dit gebeurde onder andere tegen Twente, heb je spelers nodig die het spel in handen nemen. Van der Heijden kan dat als geen ander.

Het zijn niet dezelfde type spelers en daarom gaat een vergelijking misschien mank, maar ze spelen op dezelfde positie; die van verdedigende middenvelder. En daar zie ik gewoon liever een voetballende speler.
HR
HR

Loki
Vedette

Diego78 schreef:

(...)

Hij is absoluut NIET snel, eerder aan de trage kant. En hij mist nog duelkracht, ondanks een op zich groot lichaam. De rest klopt en ik zie hem ook wel ver komen. Maar met name met die duelkracht moet ie nog grote stappen maken wil hij idd de Ajax basis 11 gaan halen, zeker met Jol als trainer die hier zeer aan hecht.
HR
Hij is sneller en sterker dan Aissati, en dat is mijn referentiekader voor deze linkermiddenveld positie. Die is ie volgend jaar echt makkelijk de baas Aissati, daar heb ik nog maar weinig vertrouwen in.
HR
HR

Schip ahoy
Legende

Ik vind Aissati niet echt vergelijkbaar. Aissati is een rechtsbenige speler die centraal hoort te staan en moet werken aan zijn dreiging voor de goal. Van der Heijden is een echte linkspoot die minder van het korte spel is, maar ook een prachtige trap heeft om het spel te verdelen. Aissati is meer een loper (en wel exceptioneel balvast daarin), vdHeijden meer een passer. In de 4-4-2 van Jol komt Aissati vanuit de linkerzone, maar staat wel meer centraal dan in een pure 4-3-3. Dan heb je toch echt liever een linkspoot. MAW als Jol volgend jaar 4-3-3 speelt met echte vleugelspelers, dan vind ik Aissati al helemaal geen echte optie voor de linkshalf meer. De verwachtingen van vdHeijden moeten niet overspannen worden, maar hij is gewoon een zeer technische, echte linkshalf met potentie uit de eigen opleiding. En dus moet Jol hem een kans geven als hij zichzelf nog enigzins in de spiegel wil kunnen aankijken met al zijn uitspraken over de jeugdopleiding, 'ontwikkeling', en Jari die een 'echte' ajax speler is.
HR
HR

Babelachtig
Internationale topspeler

Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 26 december 2002

Schip ahoy schreef:

Ik vind Aissati niet echt vergelijkbaar. Aissati is een rechtsbenige speler die centraal hoort te staan en moet werken aan zijn dreiging voor de goal. Van der Heijden is een echte linkspoot die minder van het korte spel is, maar ook een prachtige trap heeft om het spel te verdelen. Aissati is meer een loper (en wel exceptioneel balvast daarin), vdHeijden meer een passer. In de 4-4-2 van Jol komt Aissati vanuit de linkerzone, maar staat wel meer centraal dan in een pure 4-3-3. Dan heb je toch echt liever een linkspoot. MAW als Jol volgend jaar 4-3-3 speelt met echte vleugelspelers, dan vind ik Aissati al helemaal geen echte optie voor de linkshalf meer. De verwachtingen van vdHeijden moeten niet overspannen worden, maar hij is gewoon een zeer technische, echte linkshalf met potentie uit de eigen opleiding. En dus moet Jol hem een kans geven als hij zichzelf nog enigzins in de spiegel wil kunnen aankijken met al zijn uitspraken over de jeugdopleiding, 'ontwikkeling', en Jari die een 'echte' ajax speler is.
HR
Ja hier ben ik het wel mee eens. In mijn ogen is Aissati een offensieve middenvelder die eerder centraal hoort te spelen. Als nummer 10 zou hij het beste zijn denk ik, al moet hij dan wel werken aan zijn fysiek en positiespel nog.

Vd Heijden is veel meer een speler die controlerend moet spelen. Geen echte balafpakker, maar wel iemand die goed is in het positiespel en de passing (lang en kort vind ik).

Ik vind hem ook niet echt een concurrent van Enoh eigenlijk, ik ben van mening dat een team altijd een stofzuiger nodig heeft zoals Enoh. Aangezien VD Heijden dat niet is zijn ze niet uitwisselbaar.

Een middenveld moet in mijn ogen altijd bestaan uit 1 speler die defensief speelt een echte felle balafpakker, 1 speler die wat meer controlerende speelt en een echte verbindingsspeler kan zijn, en 1 speler die een dynamische aanvallende kracht kan zijn. Met de punt naar voren dus. Dit kan dan worden ingevuld door Enoh, Vd Heijden en De Zeeuw bijvoorbeeld, maar er zijn genoeg varianten mogelijk.
------------De Zeeuw---------
VD Heijden---------------Enoh

------------Aissati---------
--Donald---------------Gabri
HR
HR

Schip ahoy
Legende

Babelachtig schreef:

(...)

Ja hier ben ik het wel mee eens. In mijn ogen is Aissati een offensieve middenvelder die eerder centraal hoort te spelen. Als nummer 10 zou hij het beste zijn denk ik, al moet hij dan wel werken aan zijn fysiek en positiespel nog.

Vd Heijden is veel meer een speler die controlerend moet spelen. Geen echte balafpakker, maar wel iemand die goed is in het positiespel en de passing (lang en kort vind ik).

Ik vind hem ook niet echt een concurrent van Enoh eigenlijk, ik ben van mening dat een team altijd een stofzuiger nodig heeft zoals Enoh. Aangezien VD Heijden dat niet is zijn ze niet uitwisselbaar.

Een middenveld moet in mijn ogen altijd bestaan uit 1 speler die defensief speelt een echte felle balafpakker, 1 speler die wat meer controlerende speelt en een echte verbindingsspeler kan zijn, en 1 speler die een dynamische aanvallende kracht kan zijn. Met de punt naar voren dus. Dit kan dan worden ingevuld door Enoh, Vd Heijden en De Zeeuw bijvoorbeeld, maar er zijn genoeg varianten mogelijk.
------------De Zeeuw---------
VD Heijden---------------Enoh

------------Aissati---------
--Donald---------------Gabri
HR
Klopt, ik wilde ook niet de indruk wekken dat vdHeijden kort spel niet beheerst, maar meer dat Aissati echt een speler voor het korte werk achter de spitsen is. Ben het ook helemaal eens met je post, alleen kom je dan nog steeds niet met een echte nr 10 te staan. De Zeeuw kan natuurlijk heel wat brengen, maar dan wel met de punt naar achteren. Je zou Eriksen dan kunnen gebruiken met de punt naar voren, want daarvoor komt Demy tekort in mijn ogen, althans op topniveau. Een zeer goeie, all-round speler die zeker gevaarlijk is als hij voor de goal komt, maar dan moet hij er ook echt komen en niet constant zijn. Met Eriksen zou Demy naar rechts verhuizen, want hij is te snugger en waardevol om te passeren, en dan komt Enoh op de bank. Als het positie spel echt goed gaat lopen, moet je in staat zijn voetballend te domineren. PSV heeft ook geen echte Enoh's op hun middenveld en slechts een bikker in de vorm van Bakkal. Dat zou bij ons Demy zijn.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 16 januari 2010 15:43:13).]
HR
HR

Chris_Dockum
Regelmatige invaller

Uit: mijn Mockum
Reg.: 1 juni 2005

Ik was gister bij H'veen - Willem II en heb daar op Jan-Arie gelet.

Een tweetal dingen viel mij op. Hij geeft graag een diepte pass die net over de verdediging valt voor de vleugelaanvallers. Dit doet hij een aantal keren de hele wedstrijd door. Zijn pass is goed, komen zelden verkeerd aan. Gister echter leidde zijn verkeerde pass aan het begin van de 2e helft bijna de 1-0 op. In de tegenaanval/counter scoorde willem II de 0-1.

Bij de 1-1 ging J-A erg eenvoudig de mist in door als een gek op Popov in te komen die met een simpele beweging van hem verlost was en zo een voorzet kon geven. Die werd bij de 2e paal verlengt en breuer kon hem binnen koppen.

Het 2e punt wat mij de hele wedstrijd opviel is dat hij het team coacht, hij geeft aan wanneer er druk gezet moet worden en wanneer de verdedigers moeten bijsluiten en ze luisteren allemaal naar hem. Dat is met zijn leeftijd toch wel mooi om te zien.

kwa voetbal stelde willem II gister niks voor, want ze speelden puur op de counter en dat heeft ze tegen een zwak heerenveen opgebroken. Die kreeg aanval na aanval de mogelijkheid om een doelpunt te maken. Je moet, en dat geldt over een paar weken ook voor Ajax, aanvallend spelen tegen dit heerenveen. Beerens komt veel dreiging uit, maar heeft weinig rendement al was zijn assist bij de 2-2 wel een hele mooie. Hij haalt wel een groot aantal corners uit zijn acties en blijft het proberen om zijn man voorbij te komen. Is duidelijk nog niet op het niveau van vorig jaar.

Er zijn eigenlijk 2 spelers die gister uitblonken. Janmaat begint een goeie rechtsback te worden, vooral aanvallend valt hij de laatste weken erg op. Verdedigend zie ik hem niet heel vaak.
Paolo Henrique viel gister in en deed dat naar behoren. Sterk aan de bal, heeft een versnelling en durft op goal te schieten. Dat laatste durft bijna niemand van heerenveen, eerst een mannetje uitspelen en draaien, dan toch maar afleggen.
Hij ziet het gaatje en bedenkt zich geen moment. Echter is het probleem met hem dat hij als invaller meer brengt dan dat hij in de basis begint.
HR
HR

Schip ahoy
Legende

Thx, ik was al benieuwd naar Jari's verrichtingen. Die passes waarmee hij het spel verdeelt zouden op zich al erg waardevol zijn voor Ajax. Qua duels heeft hij kennlijk nog steeds veel te leren...Overigens valt Janmaat mij ook al enkele weken op, en idd meestal aanvallend. Hij is op zich ook sterk in duels, maar positioneel en qua wendbaarheid ben ik niet onder de indruk. Hij is echt gehyped door de snor, die hem een tijdje de beste rechtsback van Nederland noemde en een toekomst in oranje voorspelde. Op basis van wat hij bij ADO liet zien. En ik heb hem daar gevolgd: voornamelijk aanvallend erg sterk. Beerens viel me ook positief op. Misschien is het doordat wij Kennedy als vergelijkingsmateriaal hebben...maar ik begin hem steeds meer te waarderen. Financieel onhaalbaar echter, en met die andere vleugelspits van Heerenveen zijn we al genoeg in de fout gegaan...
HRHR
HR

Dumb.
Basisspeler

Reg.: 9 augustus 2008

Chris_Dockum schreef:

Ik was gister bij H'veen - Willem II en heb daar op Jan-Arie gelet.

Een tweetal dingen viel mij op. Hij geeft graag een diepte pass die net over de verdediging valt voor de vleugelaanvallers. Dit doet hij een aantal keren de hele wedstrijd door. Zijn pass is goed, komen zelden verkeerd aan. Gister echter leidde zijn verkeerde pass aan het begin van de 2e helft bijna de 1-0 op. In de tegenaanval/counter scoorde willem II de 0-1.

Bij de 1-1 ging J-A erg eenvoudig de mist in door als een gek op Popov in te komen die met een simpele beweging van hem verlost was en zo een voorzet kon geven. Die werd bij de 2e paal verlengt en breuer kon hem binnen koppen.

Het 2e punt wat mij de hele wedstrijd opviel is dat hij het team coacht, hij geeft aan wanneer er druk gezet moet worden en wanneer de verdedigers moeten bijsluiten en ze luisteren allemaal naar hem. Dat is met zijn leeftijd toch wel mooi om te zien.
HR
Ik heb de wedstrijd ook gezien en ben het wel aardig met je eens.

Hij coacht veel en als hij de bal heeft doet hij er meestal wel iets goeds mee. Het probleem is wel dat hij weinig aan de bal was gister. Dat komt deels door zijn ploeggenoten die te vaak voor de lange bal kiezen maar hij heeft daar zelf ook schuld aan. Hij moet meer de bal op gaan eisen vind ik.

Wat mij ook nog opviel is dat hij bij corners en vrije trappen, in zowel verdedigend als aanvallend opzicht, niet mee kopt. Dat vind ik toch wel opvallend gezien zijn lengte. Het zegt denk ik genoeg over zijn fysieke kwaliteiten. Dat breekt hem ook in verdedigend opzicht ook op.

Eigenlijk komt het bij hem weer op hetzelfde neer. Prachtige voetballer maar de vraag is of hij fysiek mee kan.
HR
HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Reg.: 15 juli 2002

Toch een beetje de voetballer die we zo van de verhalen kennen. Overigens gaat het bij Willem 2 vooral om het minuten maken van onze speler. Willem 2 blinkt nu eenmaal niet veel de laatste tijd en er boven uitsteken is dan moeilijk genoeg.

Of het genoeg is voor Ajax zou ik echt niet durven zeggen, een jaar niet kunnen spelen heeft bij andere spelers eerder roet in het eten gegooid. Van der Gun en Knopper die na een goed jaar een jaar uit de running zijn en dan eigenlijk geen kans meer krijgen/nemen.

Jari krijgt nu in elk geval minuten na zo'n jaar, waar die twee volgens mij bijna niet gebruikt werden. Wie weet...
HR
HR

Abu2
International

Als je kijkt wat er bij Ajax op die positie loopt (Lindgren, Enoh, Donald) dan steekt hij er in voetballend opzicht zeker bovenuit. Ik heb de huidige 3 nauwelijks op een fatsoenlijke lange bal kunnen betrappen.
HR
HR

Schip ahoy
Legende

Abu2 schreef:

Als je kijkt wat er bij Ajax op die positie loopt (Lindgren, Enoh, Donald) dan steekt hij er in voetballend opzicht zeker bovenuit. Ik heb de huidige 3 nauwelijks op een fatsoenlijke lange bal kunnen betrappen.
HR
Geen van allen zijn echte linkshalven. Vanuit dat idee moet je hem sowieso al terughalen. Urby is ook geen echte linkshalf, alleen Lodeiro wellicht.
HR
HR

Abu2
International

Geen van allen zijn echte linkshalven. Vanuit dat idee moet je hem sowieso al terughalen. Urby is ook geen echte linkshalf, alleen Lodeiro wellicht. HR
Het liefst als centrale middenvelder in de punt naar achter, met Lodeiro en De Zeeuw voor hem.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Droomaankoop: Virgil Van Dijk
Reg.: 20 april 2006

De Zeeuw niet naar voren schuiven. Domste wat je kunt doen. Hij speelt goed op rechts laat hem gewoon zo staan, als je schuift dan beginnen de problemen bij een speler meestal.
HR
HR

Schip ahoy
Legende

Iemand nog wat beelden meegepakt van van der Heijden gisteren?
HR
HR

10.Ben Arfa
Regelmatige invaller

Uit: Schoonhoven
Droomaankoop: Jeremain Lens
Reg.: 7 januari 2008

Ja, heb weer op hem zitten letten, speelde niet erg sterk. Veel pogingen tot mooie lange steekpasses, maar kwamen eigenlijk allemaal niet aan, voor de rest wordt ie op het middenveld wel veel gezocht door medespelers en is hij ook erg bezig met coaching. Al kreeg ik wel een beetje het idee dat gasten als Kargbo zich daar niks van aantrokken. Hij kiest in mijn ogen te vaak voor de lange bal terwijl die het ook simpel kan houden, hij wil zich denk te graag onderscheiden..
HR
HR

Schip ahoy
Legende

Jammer, ik hoop dat Groenendijk dat eruit krijgt. Ik vond hem juist in de passing over grond en zijn directe spel in zijn jeugd wel sterk. Die lange bal moet vaker wel dan niet aankomen, als je die geeft. Misschien dat er met de komst van Donald iets verandert, omdat er weer een schakel op het middenveld bijkomt die je kunt gebruiken.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 2 februari 2010 13:01:54).]
HR
HR

Abu2
International

Jammer, ik hoop dat Groenendijk dat eruit krijgt. Ik vond hem juist in de passing over grond en zijn directe spel in zijn jeugd wel sterk. Die lange bal moet vaker wel dan niet aankomen, als je die geeft. Misschien dat er met de komst van Donald iets verandert, omdat er weer een schakel op het middenveld bijkomt die je kunt gebruiken.HR
Met Donald, Vd Heijden, Nijland en Boutahar kan je toch een leuk middenveld opstellen. Als dat gaat lopen kan Willem2 zich op zeker veilig spelen.
HR
HR

Schip ahoy
Legende

Abu2 schreef:

(...)

Met Donald, Vd Heijden, Nijland en Boutahar kan je toch een leuk middenveld opstellen. Als dat gaat lopen kan Willem2 zich op zeker veilig spelen.
HR
Mjah...maar Nijland is meer spits toch? Hoe dan ook, er zit niet echt een leidersfiguur bij. Sommmige spelers staan op die leeftijd al bekend om hun karakter. Spelers als John de Jong, Numan, Nieuwenburg, Knopper waren ook nog niet allemaal doorgebroken naar de nationale top, maar waren in vertegenwoordigende elftallen wel altijd voortrekkers in het veld. Van der Heijden en Donald zijn toch wat te timide in het veld.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Is v/d Heijden wel zo goed? waarom zou hij wel goed genoeg zijn voor het 1e van Ajax?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 76 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Jan Arie van der Heijden

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.