Ajax Netwerk
woensdag 26 november 2014 - 23:58                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 52 »

HR

jamesroland Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 3 januari 2010

quote:HR
het laatste schaap schreef:

(...)

wat mij betreft begint positiespel bij bescheidenheid en zelfkennis. Zo'n xavi, de man doet nooit gekke dingen. de man spuugt, trekt, scheldt nooit en doet geen rare dingen op het veld. een man met karakter, een gepaste bescheidenheid, en een altruïsme die van hem voetballend en als persoon geen grijze muis maken. Dan kijk je naar anita en zie je een kip zonder kop rennen, een van der wiel, die aan chickies zit te denken, een eriksen die niet weet wat ie in godsnaam aan het uitvoeren is, het is toch niet te geloven..
HR
Ja maar je vergeet wel het allerbelangerijkste, LEEFTIJD!.

Van der Wiel,Eriksen ,Anita zijn vele jaren jonger zijn echt nog jonge mannen. Hun moeten zich ook nog ontwikkelen op dat gebied. Al vind ik wel dat eriksen en anita altijd zeer beschaafd over komen ,dat anita als kip zonder kop rent komt puur omdat hij door Jol op LB gezet word en anita dus het beste ervan probeert te maken ik denk nog steeds dat Anita als CVM het beste tot zijn recht komt.

Eriksen is altijd zeer bescheiden,netjes maar ook hij word als een debiel of een andere positie neergezet ,ik blijf erbij laat eriksen 10 wedstrijden op 10 (waarom mag hij niet wedstrijden daar falen als de jong het al maanden mag doen?) en je hebt een nieuwe Kaka binnen 2 jaar, die het team op de ajax manier vele malen beter laat spelen!.

Over Greg, helemaal mee eens, maar niemand binnen de club wijst hem erop en laten we wel eerlijk zijn ,hij mag wel zijn eigen leven leiden zolang hij presteert hij doet het niet top maar ook hij heeft net als suarez en steek geen rust gehad, Jol had hem in beker wedstrijden ,johan cruiff schaal, zelfs excelsior gewoon rust moeten geven en blind,desnoods oleguer of zelfs van rhijn daar moeten laten spelen.
HR
HR

Van de film
Legende

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Geef me één goal zoals barca ze gister maakte. Één goal martin, en dan is mijn seizoen goed.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Teaser schreef:

(...)

Ik vind dat de grenzen een beetje vervagen in de discussie Jol. Je bent of tegen of voor er bestaat geen tussenweg die rekening houd met de mogelijkheid dat de spelers van dit Ajax mischien gewoon tekort komen tov de spelers ala Barcelona of Real. Ik denk dat de discussie verzand in stelling nemen tegen met alle mogelijke punten die voordelig kunnen zijn om ze te gebruiken maar dan net even in het extreme te trekken.

Het voetbal is zeker kut en treurig te noemen daar hoef je geen pro of anti voor te zijn dat ziet iedereen. Schandalige wedstrijden tegen laagvliegers is ongelovelijk te noemen en het verschil in helften idem. Real mag zich oppermachtig voelen en dat zijn ze ook en als je je dat realiseert dan is het gevolg logisch te noemen. De vernedering in de laatste 4? minuten waarin Real rode kaarten pakt bij een 0-4 stand is vooral omdat het Ajax is uitvergroot gebracht vind ik. Het gebeurt zo vaak en Ajax zou dat tegen een mindere tegenstander ook proberen om van die kaartenlast af te komen. In het verleden deden ze dat ook wel eens. Vooral in deze periode wordt alles extra uitvergroot om maar te benadrukken dat het niet slecht is maar rampzalig en de crisis onhoudbaar is.

De vraag of ze met ander (lees: jeugdig) materiaal het wel beter zouden doen is bij mij iig geen uitgemaakte zaak. Daarnaast denk ik dat het gezien zal worden als "het is maar jeugd" en daarom verzachtend gebracht en gevoeld zal worden. De gevolgen echter bij een afstraffing kunnen wellicht nog meer inwerken op jeugd waardoor ze niet alleen tegen zichzelf lopen te ballen maar ook een flinke deuk in het zelfvertrouwen zal oplopen. Jeugd moet je voorzichtig brengen en als ze er rijp voor zijn merk je dat vanzelf wel. Het is ook niet moeilijk om te constateren dat de afstand Ajax1 en de jeugd op basis van wat er geeist wordt zoals een kampioenschap of meedraaien internationaal gewoon nog erg groot is.

Het zou denk ik makkelijker zijn als de lat die gehanteerd wordt stukken omlaag gaat waardoor de verwachting niet te hoog gegrepen is en de jeugd rustig kan instromen op een normale manier. Als jeugd op hun tenen moet lopen om hun verwachte spel te kunnen tonen zijn ze opgebrand voor de winter of zomerstop in zicht is. Het is een moeilijke keuze waar zeker niet gezegd kan worden dat het een of ander beter zou zijn, geforceerd brengen is nooit goed.

Misschien moet men dus de rest van het seizoen de doelstellingen los laten, jeugd de voorrang geven en van daaruit een frisse start maken. Of dat bij een tegenvallend seizoen acceptabel geacht wordt betwijfel ik echter ook maar het is in deze wellicht niet en/en maar kiezen en het negatieve wat daaruit kan voortkomen ten aller tijden accepteren en blijven hopen dat het toch positief kan uitpakken.

Vandaar dus de vraag of je denkt dat het dan beter was gegaan, spelen met druk naar voren maar ook accepteren als ze weggespeeld worden met grote cijfers wat altijd een mogelijkheid is. Er bestaat in deze volgens mij geen zekerheid dus beide is een mogelijkheid waar je rekening mee moet houden.

Het was dus een serieuze vraag, geen pro of anti Jol maar meer wel of niet accepteren van mogelijkheden en je neerleggen bij de gevolgen daarvan ook in negatieve zin.
HR
Fair enough, uit een losse vraag kan ik al deze context natuurlijk nooit afleiden, maar nu begrijp ik je vraag.

Een aantal punten: voor het loslaten van overspannen of niet realistische doelstellingen zodat je met iets minder druk, iig intern, speelt en misperen accepteert is iets waar meerderen hier al vanaf het begin van het Jol tijdperk voor hebben gepleit. Zelf gaf ik aan Jol's eerste jaar als een overgangsjaar te zien. En daarom ook mijn onbegrip waarom die vogel het eerste jaar niet inrichtte als overgangs/opbouwjaar, maar als oogstjaar: versterkt middenveld, ten koste van een echte vleugel (Urby kon no way die hele zone belopen omdat er ook geen echte linkshalf achter hem staat - zie de discussies met Film in dit topic bijv. een aantal maanden terug). Zelden een inschuivende defensie, twee centrale jongens blijven meestal strak achterin bij elkaar, een middenveld dat voornamelijk opvangt en niet creeert.

Wat de jeugd betreft: dat veel jeugd juist niet uitsluitend is wat 'het anti-Jol kamp' wil lijkt me duidelijk. Het gaat eerder om de kwaliteit van de jeugd, niet om de kwantiteit. Daarom slaat Jol ook de plank mis als hij wijst op aantallen. De onvrede hier is in de eerste plaats gericht op de opleiding die een gapend gat laat zien wat buitencategorie creatieve, aanvallende spelers betreft. De kritiek richt zich daarnaast ook op Jol, omdat als je in financiele nood zit, en als je meer herkenbaar AJax voetbal wilt zien, teruggrijpen naar de jeugd mits er alternatieven zijn logisch en wenselijk is. Die zijn opgeleid in het type voetbal dat je graag ziet. En Jol laat vaak genoeg na die alternatieven serieus uit te proberen. Kappelhoff debuteert, maar Ooijer wordt uiteindelijk aangetrokken. Castilion gaat mee naar het trainingskamp waar hij volgens de spelers een prima indruk maakt samen met Eriksen, maar hij mag geen Pantelic vervangen als aanspeelpunt, liever gooit Jol met desastreuze gevolgen het systeem om bij NAC uit. Bonevacia verrast aan het begin van dit seizoen, debuteert prima, maar Jol trekt volkomen out of the blue Tainio aan. Een wederom over zijn hoogtepunt zijnde all-round speler uit zijn netwerk. Etc.

Natuurlijk passeert elke trainer weleens jeugd, maar we hebben het nu toevallig wel over Ajax. En als je ziet hoe Jol achteloos lijkt om te springen met vdHeijden, Blind, Castilion (nooit een serieuze kans gekregen) en in mindere mate Eriksen, Kappelhoff, Bonevacia, Alderweireld, Jozefszoon, Ozbiliz, Vermeer door ze met duidelijke tegenzin te gebruiken, oudere of fysiek sterkere spelers te prefereren (en meestal voetballend inferieure spelers) dan zegt dat meer over Jol's denkwijze dan zijn misleidende statistiekjes. Tel daarbij op zijn constante, bijster irritante flirts met sterke, grote spelers danwel killers (achterin en op het middenveld) en op aankopen in het algemeen, zijn bijna structurele keuze voor een brekers/werkersmiddenveld ten koste van creativiteit en echte vleugelspelers, en je weet genoeg.

Wat betreft mijn inschatting of een ploeg met veel jeugd per se beter voetbal zal laten zien: nee. Maar een ploeg met veel kwaliteit wel. En die twee kunnen samen lopen, wat altijd het kenmerk van Ajax is geweest. Wisselvalligheid ook, en dat neem ik voor lief. Of ik bang ben dat Ajax met een jong team in een 4-3-3 met druk naar voren niet volkomen wordt weggespeeld: dat werden we nu ook. Het essentiele verschil is dat je nog iets leert van een wedstrijd waar je gek gecounterd wordt, maar niet van een wedstrijd waarin de angst zo domineert dat je niet meer dan 1 doelpoging produceert. Voor eigen publiek. In Europa. En nee, die rode kaarten truc heb ik nog nooit, ook niet in mindere mate ergens aanschouwd. Maar niet extra vernederend, want na dat gebrek aan lef, druk, initiatief en veldspel kon dit weinig indruk maken, behalve van Mourinho's grootheidswaanzin. Het was louter een uitdrukking van dominantie van hem, die spelers kon hij best missen in een volgende wedstrijd. Twente laat trouwens zien dat een 4-3-3 ook defensief van waarde is als je goed in de organisatie blijft spelen. Dus ik snap nooit zo goed waarom Ajax dat dan niet zou kunnen.

Jol is gewoon niet de juiste trainer voor Ajax. Hij verwaarloost het positiespel vanaf zijn aanstelling, wat het fundament is voor de Hollandsche School, zet ook een veldbezetting neer waarin je geen optimaal positiespel kunt spelen, trekt de verkeerde spelers aan met uitzondering van Pantelic, verkleint door dit soort spel van lange ballen het doorbreken van een middenvelder als Eriksen die juist tot zijn recht komt in een spel over de grond met veel afspeelmogelijkheden zodat zijn sterke punt, overzicht, naar voren komt, en speelt onherkenbaar resultaatsvoetbal. Daanaast is het persoonlijk gewoon een kwal van een machtswellusteling.

Zeg nou zelf, welke trainer eist dat de voormalig TM - die het technisch beleid een beetje moet waarborgen en controleren en dus de trainer bij moet sturen indien nodig - zijn functie opgeeft en assistent wordt...Ooit zo zout gegeten? Alle trainers, groot en klein, kiezen voor loyaliteit en expertise op de bank naast hen. Iemand die waardevolle input kan geven en de trainer in moeilijke tijden steunt. Het zijn zelfs dealbreakers als de club de zittende assistent niet wil ontslaan om plaats te maken voor een meegenomen assistent. Jol maakt in plaats van deze positieve keuze, een negatieve keuze en zet iemand op de bank om niet meer door hem te kunnen worden gecontroleerd. Iemand die vervolgens louter pionnetjes mag uitzetten. Het echte assistentenwerk door iemand die hij kan vertrouwen laat hij wel doen door broer Cock. Keep your friends close, but your enemies closer. Ik meen een uitspraak van Sun Tzu, de 'war philospopher', maar het had natuurlijk net zo goed Machiavelli kunnen zijn. Werd geloof ik zelfs in de Godfather II gebruikt als oneliner door Michael Corleone om iemand die samenspande tegen hem van dichtbij te kunnen observeren. Ooit zo'n cynische, in machtstermen denkende trainer gezien? Ik verdenk hem ervan dezelfde stunt te hebben uitgehaald met Daley. Die is niet teruggehaald om een kans te krijgen - we hebben allemaal gezien hoe vaak we een linksback danwel controlerende linkspoot op linkshalf nodig hebben gehad terwijl Daley kou zat te vatten op de bank of tribune - maar enkel om niet zodanig op te vallen met goed spel bij grun dat er valide kritiek mogelijk zou worden op Martin waarom hij zo'n Ajax belofte niet gebruikt. Zou me niet meer verbazen.

Jol dus sportief, qua spelopvatting en karakterologisch gezien geen Ajax materiaal. Meer een zetbaas van Abramovic of zo. Of een karakter uit de Soprano's.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 30 november 2010 10:05:13).]
HR
HR

MrBuijs
Vedette

Vak: -
Reg.: 18 maart 2004

het laatste schaap schreef:

(...)

wat mij betreft begint positiespel bij bescheidenheid en zelfkennis. Zo'n xavi, de man doet nooit gekke dingen. de man spuugt, trekt, scheldt nooit en doet geen rare dingen op het veld. een man met karakter, een gepaste bescheidenheid, en een altruïsme die van hem voetballend en als persoon geen grijze muis maken. Dan kijk je naar anita en zie je een kip zonder kop rennen, een van der wiel, die aan chickies zit te denken, een eriksen die niet weet wat ie in godsnaam aan het uitvoeren is, het is toch niet te geloven..
HR
Positiespel is iets wat in de hele ploeg moet zitten. Een Eriksen viel me vanaf het begin al op, die is positioneel heel goed en zou op de termijn goed kunnen functioneren binnen een team als Barcelona denk ik. Probleem is echter dat je een trainer nodig hebt die alle koppen dezelfde kant op krijgt. Individueel positioneel goed zijn maakt een ploeg niet goed. Een goede trainer die het positiespel goed weet aan te leren aan spelers die van nature het positiespel goed beheersen maakt een ploeg goed.
HR
HR

haassie
Icoon

Reg.: 9 juni 2009

Dan snapte hij er zondag weer weinig van.
HR
HR

Jolly
International

Uit: Oss
Reg.: 10 augustus 2007

Dat bedoel ik dus!

Positiespel dat Barca speelt is natuurlijk van uitzonderlijke klasse, maar je kunt het deels benaderen door er op te blijven hameren en maar blijven herhalen...herhalen...herhalen op de training.............................mits je het zelf snapt natuurlijk! (Jol)

v.Gaal is daar ook een voorbeeld van, ook hij blijft een bepaald onderdeel van het positiespel veel herhalen.
HR
HR

JanTa
Icoon

Uit: Almere
Reg.: 2 februari 2008

MrBuijs schreef:

(...)
Positiespel is iets wat in de hele ploeg moet zitten. Een Eriksen viel me vanaf het begin al op, die is positioneel heel goed en zou op de termijn goed kunnen functioneren binnen een team als Barcelona denk ik. Probleem is echter dat je een trainer nodig hebt die alle koppen dezelfde kant op krijgt. Individueel positioneel goed zijn maakt een ploeg niet goed. Een goede trainer die het positiespel goed weet aan te leren aan spelers die van nature het positiespel goed beheersen maakt een ploeg goed.
HR
Positiespel is onder onze "top"trainer volledig afgeschaft door een verkapte countervoetbal in te voeren die niet om aan te zien is. Positiespel is op te trainen door dat elke dag te herhalen tot de fouten er uit zijn maar als Jol dat teveel werk vind dan heb je niets te zoeken bij Ajax omdat dit 1 van de onderdelen is in de jeugdopleidingen.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

jamesroland schreef:

(...)

Nee,helemaal niet, maar aangezien we de hoogste begroting hebben en hopelijk dan weer de beste jeugdopleiding verwacht ik wel om de 3 jaar een titel, gebeurt dat ff niet,maar hebben we mooi,leuk Ajax voetbal dan ben ik alsnog tevreden.

Maar nu is het andersom volgens het bestuur, ze staren teveel op die titel en willen het koste wat het kost (ivm hun positie die al zeeer wankel is), en daarom mag Jol lekker lelijk voetbal spelen zolang we winnen.
En het ergste is dat vele mede ajacieden dit ook accepteren ,zolang we maar winnen, die staren puur op het resultaat, je ziet nu we opeens 'maar ' 3 punten achterstaan op de koploper (door hun falen niet door ons fantastische vorm) dat ze achter Jol weer staan!.

Ook komen er zeer veel mensen altijd aan met de fantastische tweede seizoenshelft, dat was het ook ja maar puur in resultaat.

80% van de toen gespeelde wedstrijden waren we niet beter, en wonnen we veelal met geluk door een counter!.
Het was eigelijk puur dankzij de vorm van Suarez die ze van alle hoeken en standen erin schoot dat we wonnen maar het spel was evenslecht als nu.
HR
Tuurlijk...met enorm veel geluk hebben we op de counter een doelsaldo gehaald van 106 voor en 20 tegen...

Dat Jol's speelstijl de jouwe niet is kan ik begrijpen,maar met geluk en op de counter..
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

MrBuijs schreef:

(...)
HR
Het probleem is dat voetballers die voor een camera staan altijd een rol spelen, terwijl ze dat juist echt moeten zijn. Die gassten zijn gewoon blij voor zichzelf als ze goed spelen. Maar ze zeggen: we hebben gewonnen, 3 punten bladiebla. Het wordt tijd dat je gasten hebt die daar echt om geven en niet die het zeggen omdat het hoort. Positiespel hoort daarbij. Er zijn te veel spelers die het zelf willen doen, of toekijken hoe anderen het doen. Overdreven gesteld gaat alles in tempo 10 naar Suarez en El Hamdaoui en dan gaan de overige 8 veldspelers in de middencirkel staan koekeloeren wat zij er mee gaan doen.

De ergenis gaat bij mij vooral over de stilstand van de 'derde man'. Poppetje 1 speelt naar poppetje 2. Poppetje 3 kijkt toe en maakt zich pas aanspeelbaar als poppetje 2 de bal ontvangt. Terwijl je weet dat poppetje 2 de bal gaat krijgen, waarom niet al bewegen naar daar waar 2 heen kan passen? Dat is toch niet zo moeilijk?

Of dan dat tikkie breed of gepass naar elkaar. Je ziet Alderwereld passen met een post-it op de bal naar Vertonghen: doe jij het maar. Je ziet Vertonghen denken: hmm. Ik weet het niet. Balletje terug. Lindgren en Enoh zijn daar ook van die helden in. Enoh heeft dan ook no een air over zich van: Help, ik heb de bal, ik wil hem kwijt, maar ik weet niet waarheen! Om over Anita nog maar niet te zwijgen. Meneer denkt: ik ga een geniale steekbal geven, maar altijd op 5 meter van de speler waar bij voorbij moet. Wordt altijd onderschept. Emanuelson, positoneel ook al zo'n wonder. Goh, laat ik op 10 m2 met Sulejmani staan, dan kan die tenminste geen actie maken.

Echt, het is diep triest gesteld met het positiespel. Dat heeft deels met de trainer te maken, maar ook met de spelers zelf. Je kunt namelijk ook best zelf initiatief nemen om altijd goed te staan, jezelf aanspeelbaar te maken, het spel te verleggen, versnellen of juist vertragen.

Maar goed, het moet zonder Martin Jol, dat is voor mij duidelijk. Die man gaat het niet redden. Zolang het werkte was het leuk, maar als je geen Ajax-voetbal speelt zonder resultaat, dan hou je voor Ajaxfans niets meer over. Dan verspeel je in no-time je krediet. Wat inmiddels in gang is gezet is niet te stoppen.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Van de film schreef:

Geef me één goal zoals barca ze gister maakte. Één goal martin, en dan is mijn seizoen goed.
HR
Dan is je seizoen al geslaagd, er zijn een aantal doelpunten gemaakt waarbij een mooie combinatie aan vooraf ging.
HR
HR

Jolly
International

spelbos schreef:

(...)

Dan is je seizoen al geslaagd, er zijn een aantal doelpunten gemaakt waarbij een mooie combinatie aan vooraf ging.
HR
Alleen het slechte overheerst!
HR
HR

spelbos schreef:

(...)

HR
Tja.... het zou toch wel bijzonder triest zijn als onze dik betaalde getalenteerde vedettes, ook al af en toe niet mooi zouden te weten te scoren na een goede combinatie. Maar over het geheel is het baggerslecht wat Ajax laat zien en dit komt voor namelijk door het belabberde positiespel, het tactisch plan, de opstelling en het ontbreken van inzicht van de div spelrs en hun coach alsmede door het ontbreken van automatismen.
HR
HR

Van de film
Legende

spelbos schreef:

HR
Barca maakte gister goals na de bal over 30 schijven te hebben gespeeld. Dat kan ik me bij ajax niet herinneren.
HRHR
HR

Schip ahoy
Icoon

Reg.: 1 november 2008

Van de film schreef:

(...)

Barca maakte gister goals na de bal over 30 schijven te hebben gespeeld. Dat kan ik me bij ajax niet herinneren.
HR
Ajax is dan wel weer erg goed in de bal over 20 spelers te schieten en vervolgens een goal te maken.
HR
HR

Jari_Litmanen
International

Uit: Westervoort
Vak: 426
Reg.: 8 december 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 1 december 2010 om 10:01:57.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: michaelschrijver@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Schip ahoy schreef:

(...)

Ajax is dan wel weer erg goed in de bal over 20 spelers te schieten en vervolgens een goal te maken.
HR
Goed punt Schip!

Dus in principe heeft Martin die extra 10 miljoen helemaal niet nodig!
HR
HR

spelbos
Legende

Van de film schreef:

(...)

HR
Tegen een dwerg als Real is het makkelijk om de bal over 30 schijven te spelen :B .
Maar goed het hoeft allemaal niet over 30 schijven, een paar is ook al genoeg toch?
HR
HR

Van de film
Legende

spelbos schreef:

Tegen een dwerg als Real is het makkelijk om de bal over 30 schijven te spelen :B .
Maar goed het hoeft allemaal niet over 30 schijven, een paar is ook al genoeg toch?
HR
Nee, want ik zei toch dat ik 1 doelpunt wilde zien zoals barca het deed ;)
HR
HR

spelbos
Legende

Van de film schreef:

(...)

Nee, want ik zei toch dat ik 1 doelpunt wilde zien zoals barca het deed ;)
HR
Ik denk dat dat bij Ajax nooit is gebeurt en het voorlopig zeker niet gaat gebeuren om een combinatie over 30 schijven af te ronden met een doelpunt.

Zijn er trouwens beelden van dat doelpunt?
HR
HR

Van de film
Legende

spelbos schreef:

Ik denk dat dat bij Ajax nooit is gebeurt en het voorlopig zeker niet gaat gebeuren om een combinatie over 30 schijven af te ronden met een doelpunt.

Zijn er trouwens beelden van dat doelpunt?
HR
Ja hoor, bekijk de samenvatting op sport 1 maar. En uiteraard is het wel eens gebeurd bij ajax, alleen niet in de laatste 10 jaar.
HR
HR

Jolly
International

spelbos schreef:

(...)

Zijn er trouwens beelden van dat doelpunt?HR
Bij deze.....http://www.youtube.com/watch?v=k2ekfnTLM5A&feature=related
HR
HR

Ajaxdude
Jeugdspeler

Uit: haarlem
Vak: 105
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 13 juni 2003

Dat is ook Wat Bielsa altijd na streeft sneller rond spellen en in en keer iemand vrij voro de keepter zetten

Dus Laat Bielsa maar komen
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Ajaxdude schreef:

Dat is ook Wat Bielsa altijd na streeft sneller rond spellen en in en keer iemand vrij voro de keepter zetten

Dus Laat Bielsa maar komen
HR
Ik neem aan dat hij niet de enige is die dat nastreeft. Maar goed, hij zal wel een kandidaat zijn maar ik denk niet dat Ajax voor een buitenlander gaat als de 'groep Cruijff' wat meer zeggenschap zal hebben (of het moet iemand als Laudrup zijn die een verleden heeft met Cruijff).
HR
HR

spelbos
Legende

Van de film schreef:

(...)

Ja hoor, bekijk de samenvatting op sport 1 maar. En uiteraard is het wel eens gebeurd bij ajax, alleen niet in de laatste 10 jaar.
HR
Alleen de 2e doelpunt ging over heel veel schijven, de rest heb ik Ajax de afgelopen 10 jaar wel zien maken hoor.

Trouwens wat een matennaaier die Messi, krijgt ie een elleboog en een fractie later komt het besef pas dat ie moet gaan liggen. ;)

Maar het waren leuke doelpunten...en we moeten niet denken dat de huidige spelers van Ajax dit niveau kan halen.
HR
HR

Van de film
Legende

spelbos schreef:

Alleen de 2e doelpunt ging over heel veel schijven, de rest heb ik Ajax de afgelopen 10 jaar wel zien maken hoor.

HR
De 1e goal begint met een aanval over 19 schijven. Uiteindelijk wordt een pass van messi weggerost uit de 16. Die bal wordt opgepikt door puyol, waarna er een aanval over 11 schijven wordt gespeeld alvorens de bal in het doel wordt getikt door xavi. Ik weet niet, maar zulke goals heeft ajax echt nog niet gemaakt.
Of het moet zijn dat vertonghen en alderweireld elkaar de bal 11x hebben toegespeeld alvorens de lange bal te geven waaruit gescoord wordt.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 2 december 2010 09:06:56).]
HR
HR

spelbos
Legende

Van de film schreef:

(...)

De 1e goal begint met een aanval over 19 schijven. Uiteindelijk wordt een pass van messi weggerost uit de 16. Die bal wordt opgepikt door puyol, waarna er een aanval over 11 schijven wordt gespeeld alvorens de bal in het doel wordt getikt door xavi. Ik weet niet, maar zulke goals heeft ajax echt nog niet gemaakt.
Of het moet zijn dat vertonghen en alderweireld elkaar de bal 11x hebben toegespeeld alvorens de lange bal te geven waaruit gescoord wordt.
HR
Dit voetbal krijgen wij met de huidige spelers niet te zien, daarvoor komen ze gewoon kwaliteit te kort.
Ik neem ook genoegen met een doelpunt over 1 schijf. ;)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Estoril Praia wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van ADO Den Haag-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!