Deze topic is open en bestaat uit 51 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 51 »
jamesroland ![]()
Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 3 januari 2010
quote:Ja maar je vergeet wel het allerbelangerijkste, LEEFTIJD!.
het laatste schaap schreef:
(...)
wat mij betreft begint positiespel bij bescheidenheid en zelfkennis. Zo'n xavi, de man doet nooit gekke dingen. de man spuugt, trekt, scheldt nooit en doet geen rare dingen op het veld. een man met karakter, een gepaste bescheidenheid, en een altruïsme die van hem voetballend en als persoon geen grijze muis maken. Dan kijk je naar anita en zie je een kip zonder kop rennen, een van der wiel, die aan chickies zit te denken, een eriksen die niet weet wat ie in godsnaam aan het uitvoeren is, het is toch niet te geloven..
Van de film
Legende
Reg.: 30 november 2003
Schip ahoy
Idool
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008
quote:Fair enough, uit een losse vraag kan ik al deze context natuurlijk nooit afleiden, maar nu begrijp ik je vraag.
Teaser schreef:
(...)
Ik vind dat de grenzen een beetje vervagen in de discussie Jol. Je bent of tegen of voor er bestaat geen tussenweg die rekening houd met de mogelijkheid dat de spelers van dit Ajax mischien gewoon tekort komen tov de spelers ala Barcelona of Real. Ik denk dat de discussie verzand in stelling nemen tegen met alle mogelijke punten die voordelig kunnen zijn om ze te gebruiken maar dan net even in het extreme te trekken.
Het voetbal is zeker kut en treurig te noemen daar hoef je geen pro of anti voor te zijn dat ziet iedereen. Schandalige wedstrijden tegen laagvliegers is ongelovelijk te noemen en het verschil in helften idem. Real mag zich oppermachtig voelen en dat zijn ze ook en als je je dat realiseert dan is het gevolg logisch te noemen. De vernedering in de laatste 4? minuten waarin Real rode kaarten pakt bij een 0-4 stand is vooral omdat het Ajax is uitvergroot gebracht vind ik. Het gebeurt zo vaak en Ajax zou dat tegen een mindere tegenstander ook proberen om van die kaartenlast af te komen. In het verleden deden ze dat ook wel eens. Vooral in deze periode wordt alles extra uitvergroot om maar te benadrukken dat het niet slecht is maar rampzalig en de crisis onhoudbaar is.
De vraag of ze met ander (lees: jeugdig) materiaal het wel beter zouden doen is bij mij iig geen uitgemaakte zaak. Daarnaast denk ik dat het gezien zal worden als "het is maar jeugd" en daarom verzachtend gebracht en gevoeld zal worden. De gevolgen echter bij een afstraffing kunnen wellicht nog meer inwerken op jeugd waardoor ze niet alleen tegen zichzelf lopen te ballen maar ook een flinke deuk in het zelfvertrouwen zal oplopen. Jeugd moet je voorzichtig brengen en als ze er rijp voor zijn merk je dat vanzelf wel. Het is ook niet moeilijk om te constateren dat de afstand Ajax1 en de jeugd op basis van wat er geeist wordt zoals een kampioenschap of meedraaien internationaal gewoon nog erg groot is.
Het zou denk ik makkelijker zijn als de lat die gehanteerd wordt stukken omlaag gaat waardoor de verwachting niet te hoog gegrepen is en de jeugd rustig kan instromen op een normale manier. Als jeugd op hun tenen moet lopen om hun verwachte spel te kunnen tonen zijn ze opgebrand voor de winter of zomerstop in zicht is. Het is een moeilijke keuze waar zeker niet gezegd kan worden dat het een of ander beter zou zijn, geforceerd brengen is nooit goed.
Misschien moet men dus de rest van het seizoen de doelstellingen los laten, jeugd de voorrang geven en van daaruit een frisse start maken. Of dat bij een tegenvallend seizoen acceptabel geacht wordt betwijfel ik echter ook maar het is in deze wellicht niet en/en maar kiezen en het negatieve wat daaruit kan voortkomen ten aller tijden accepteren en blijven hopen dat het toch positief kan uitpakken.
Vandaar dus de vraag of je denkt dat het dan beter was gegaan, spelen met druk naar voren maar ook accepteren als ze weggespeeld worden met grote cijfers wat altijd een mogelijkheid is. Er bestaat in deze volgens mij geen zekerheid dus beide is een mogelijkheid waar je rekening mee moet houden.
Het was dus een serieuze vraag, geen pro of anti Jol maar meer wel of niet accepteren van mogelijkheden en je neerleggen bij de gevolgen daarvan ook in negatieve zin.
MrBuijs
Internationale topspeler
Vak: -
Reg.: 18 maart 2004
quote:Positiespel is iets wat in de hele ploeg moet zitten. Een Eriksen viel me vanaf het begin al op, die is positioneel heel goed en zou op de termijn goed kunnen functioneren binnen een team als Barcelona denk ik. Probleem is echter dat je een trainer nodig hebt die alle koppen dezelfde kant op krijgt. Individueel positioneel goed zijn maakt een ploeg niet goed. Een goede trainer die het positiespel goed weet aan te leren aan spelers die van nature het positiespel goed beheersen maakt een ploeg goed.
het laatste schaap schreef:
(...)
wat mij betreft begint positiespel bij bescheidenheid en zelfkennis. Zo'n xavi, de man doet nooit gekke dingen. de man spuugt, trekt, scheldt nooit en doet geen rare dingen op het veld. een man met karakter, een gepaste bescheidenheid, en een altruïsme die van hem voetballend en als persoon geen grijze muis maken. Dan kijk je naar anita en zie je een kip zonder kop rennen, een van der wiel, die aan chickies zit te denken, een eriksen die niet weet wat ie in godsnaam aan het uitvoeren is, het is toch niet te geloven..
haassie
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 9 juni 2009
Jolly
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Oss
Reg.: 10 augustus 2007
JanTa
Idool
Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 2 februari 2008
quote:Positiespel is onder onze "top"trainer volledig afgeschaft door een verkapte countervoetbal in te voeren die niet om aan te zien is. Positiespel is op te trainen door dat elke dag te herhalen tot de fouten er uit zijn maar als Jol dat teveel werk vind dan heb je niets te zoeken bij Ajax omdat dit 1 van de onderdelen is in de jeugdopleidingen.
MrBuijs schreef:
(...)
Positiespel is iets wat in de hele ploeg moet zitten. Een Eriksen viel me vanaf het begin al op, die is positioneel heel goed en zou op de termijn goed kunnen functioneren binnen een team als Barcelona denk ik. Probleem is echter dat je een trainer nodig hebt die alle koppen dezelfde kant op krijgt. Individueel positioneel goed zijn maakt een ploeg niet goed. Een goede trainer die het positiespel goed weet aan te leren aan spelers die van nature het positiespel goed beheersen maakt een ploeg goed.
England Loyals
Vedette
Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004
quote:Tuurlijk...met enorm veel geluk hebben we op de counter een doelsaldo gehaald van 106 voor en 20 tegen...
jamesroland schreef:
(...)
Nee,helemaal niet, maar aangezien we de hoogste begroting hebben en hopelijk dan weer de beste jeugdopleiding verwacht ik wel om de 3 jaar een titel, gebeurt dat ff niet,maar hebben we mooi,leuk Ajax voetbal dan ben ik alsnog tevreden.
Maar nu is het andersom volgens het bestuur, ze staren teveel op die titel en willen het koste wat het kost (ivm hun positie die al zeeer wankel is), en daarom mag Jol lekker lelijk voetbal spelen zolang we winnen.
En het ergste is dat vele mede ajacieden dit ook accepteren ,zolang we maar winnen, die staren puur op het resultaat, je ziet nu we opeens 'maar ' 3 punten achterstaan op de koploper (door hun falen niet door ons fantastische vorm) dat ze achter Jol weer staan!.
Ook komen er zeer veel mensen altijd aan met de fantastische tweede seizoenshelft, dat was het ook ja maar puur in resultaat.
80% van de toen gespeelde wedstrijden waren we niet beter, en wonnen we veelal met geluk door een counter!.
Het was eigelijk puur dankzij de vorm van Suarez die ze van alle hoeken en standen erin schoot dat we wonnen maar het spel was evenslecht als nu.
Derk Johanssen
Icoon
Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004
quote:Het probleem is dat voetballers die voor een camera staan altijd een rol spelen, terwijl ze dat juist echt moeten zijn. Die gassten zijn gewoon blij voor zichzelf als ze goed spelen. Maar ze zeggen: we hebben gewonnen, 3 punten bladiebla. Het wordt tijd dat je gasten hebt die daar echt om geven en niet die het zeggen omdat het hoort. Positiespel hoort daarbij. Er zijn te veel spelers die het zelf willen doen, of toekijken hoe anderen het doen. Overdreven gesteld gaat alles in tempo 10 naar Suarez en El Hamdaoui en dan gaan de overige 8 veldspelers in de middencirkel staan koekeloeren wat zij er mee gaan doen.
MrBuijs schreef:
(...)
Positiespel is iets wat in de hele ploeg moet zitten. Een Eriksen viel me vanaf het begin al op, die is positioneel heel goed en zou op de termijn goed kunnen functioneren binnen een team als Barcelona denk ik. Probleem is echter dat je een trainer nodig hebt die alle koppen dezelfde kant op krijgt. Individueel positioneel goed zijn maakt een ploeg niet goed. Een goede trainer die het positiespel goed weet aan te leren aan spelers die van nature het positiespel goed beheersen maakt een ploeg goed.
spelbos
Legende
Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006
quote:Dan is je seizoen al geslaagd, er zijn een aantal doelpunten gemaakt waarbij een mooie combinatie aan vooraf ging.
Van de film schreef:
Geef me één goal zoals barca ze gister maakte. Één goal martin, en dan is mijn seizoen goed.
Jolly
Geselecteerd voor Oranje
quote:Alleen het slechte overheerst!
spelbos schreef:
(...)
Dan is je seizoen al geslaagd, er zijn een aantal doelpunten gemaakt waarbij een mooie combinatie aan vooraf ging.
Rob070
Vedette
Winnaar EK Klassement Ajax Netwerk VoVo 2007/2008
Uit: tiel
Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 2 september 2006
quote:Tja.... het zou toch wel bijzonder triest zijn als onze dik betaalde getalenteerde vedettes, ook al af en toe niet mooi zouden te weten te scoren na een goede combinatie. Maar over het geheel is het baggerslecht wat Ajax laat zien en dit komt voor namelijk door het belabberde positiespel, het tactisch plan, de opstelling en het ontbreken van inzicht van de div spelrs en hun coach alsmede door het ontbreken van automatismen.
spelbos schreef:
(...)
Dan is je seizoen al geslaagd, er zijn een aantal doelpunten gemaakt waarbij een mooie combinatie aan vooraf ging.
Van de film
Legende
quote:Barca maakte gister goals na de bal over 30 schijven te hebben gespeeld. Dat kan ik me bij ajax niet herinneren.
spelbos schreef:
Schip ahoy
Idool
Reg.: 1 november 2008
quote:Ajax is dan wel weer erg goed in de bal over 20 spelers te schieten en vervolgens een goal te maken.
Van de film schreef:
(...)
Barca maakte gister goals na de bal over 30 schijven te hebben gespeeld. Dat kan ik me bij ajax niet herinneren.
Jari_Litmanen
Basisspeler
Uit: Westervoort
Vak: 426
Reg.: 8 december 2005
quote:Goed punt Schip!
Schip ahoy schreef:
(...)
Ajax is dan wel weer erg goed in de bal over 20 spelers te schieten en vervolgens een goal te maken.
spelbos
Legende
quote:Tegen een dwerg als Real is het makkelijk om de bal over 30 schijven te spelen
Van de film schreef:
(...)
Barca maakte gister goals na de bal over 30 schijven te hebben gespeeld. Dat kan ik me bij ajax niet herinneren.
Van de film
Legende
quote:Nee, want ik zei toch dat ik 1 doelpunt wilde zien zoals barca het deed
spelbos schreef:
Tegen een dwerg als Real is het makkelijk om de bal over 30 schijven te spelen.
Maar goed het hoeft allemaal niet over 30 schijven, een paar is ook al genoeg toch?
spelbos
Legende
quote:Ik denk dat dat bij Ajax nooit is gebeurt en het voorlopig zeker niet gaat gebeuren om een combinatie over 30 schijven af te ronden met een doelpunt.
Van de film schreef:
(...)
Nee, want ik zei toch dat ik 1 doelpunt wilde zien zoals barca het deed
Van de film
Legende
quote:Ja hoor, bekijk de samenvatting op sport 1 maar. En uiteraard is het wel eens gebeurd bij ajax, alleen niet in de laatste 10 jaar.
spelbos schreef:
Ik denk dat dat bij Ajax nooit is gebeurt en het voorlopig zeker niet gaat gebeuren om een combinatie over 30 schijven af te ronden met een doelpunt.
Zijn er trouwens beelden van dat doelpunt?
Jolly
Geselecteerd voor Oranje
quote:Bij deze.....http://www.youtube.com/watch?v=k2ekfnTLM5A&feature=related
spelbos schreef:
(...)
Ik denk dat dat bij Ajax nooit is gebeurt en het voorlopig zeker niet gaat gebeuren om een combinatie over 30 schijven af te ronden met een doelpunt.
Zijn er trouwens beelden van dat doelpunt?
Ajaxdude
Jeugdspeler
Uit: haarlem
Vak: 105
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 13 juni 2003
fluwelen linker
Moderator
Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004
quote:Ik neem aan dat hij niet de enige is die dat nastreeft. Maar goed, hij zal wel een kandidaat zijn maar ik denk niet dat Ajax voor een buitenlander gaat als de 'groep Cruijff' wat meer zeggenschap zal hebben (of het moet iemand als Laudrup zijn die een verleden heeft met Cruijff).
Ajaxdude schreef:
Dat is ook Wat Bielsa altijd na streeft sneller rond spellen en in en keer iemand vrij voro de keepter zetten
Dus Laat Bielsa maar komen
spelbos
Legende
quote:Alleen de 2e doelpunt ging over heel veel schijven, de rest heb ik Ajax de afgelopen 10 jaar wel zien maken hoor.
Van de film schreef:
(...)
Ja hoor, bekijk de samenvatting op sport 1 maar. En uiteraard is het wel eens gebeurd bij ajax, alleen niet in de laatste 10 jaar.
Van de film
Legende
quote:De 1e goal begint met een aanval over 19 schijven. Uiteindelijk wordt een pass van messi weggerost uit de 16. Die bal wordt opgepikt door puyol, waarna er een aanval over 11 schijven wordt gespeeld alvorens de bal in het doel wordt getikt door xavi. Ik weet niet, maar zulke goals heeft ajax echt nog niet gemaakt.
spelbos schreef:
Alleen de 2e doelpunt ging over heel veel schijven, de rest heb ik Ajax de afgelopen 10 jaar wel zien maken hoor.
spelbos
Legende
quote:Dit voetbal krijgen wij met de huidige spelers niet te zien, daarvoor komen ze gewoon kwaliteit te kort.
Van de film schreef:
(...)
De 1e goal begint met een aanval over 19 schijven. Uiteindelijk wordt een pass van messi weggerost uit de 16. Die bal wordt opgepikt door puyol, waarna er een aanval over 11 schijven wordt gespeeld alvorens de bal in het doel wordt getikt door xavi. Ik weet niet, maar zulke goals heeft ajax echt nog niet gemaakt.
Of het moet zijn dat vertonghen en alderweireld elkaar de bal 11x hebben toegespeeld alvorens de lange bal te geven waaruit gescoord wordt.
Deze topic is open en bestaat uit 51 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »
Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 85,5% dat Roda JC wint van Sparta Rotterdam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.