Ajax Netwerk
zaterdag 20 september 2014 - 01:56                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 52 »

HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

quote:HR

De oefenmeester vindt de kritiek dan ook te eenvoudig: “Als mensen gewoon analyseren en goed kijken, dan weten ze wel dat er nooit een elftal is geweest met zoveel eigen talenten. Punt", is Jol duidelijk.
HR
Als mensen gewoon analyseren en goed kijken dan zien ze ook dat de spelopvatting niet des Ajax' is, dat er geen automatismen zijn, dat er geen positiespel wordt gespeeld, dat het baltempo veel te laag is, dat er geen combinaties te zien zijn die verdedigingen kunnen openrijten, dat ze geen 4 keer een bal naar mekaar kunnen spelen zonder dat er een tegenstander tussenzit, dat er geen duidelijke tactische instructies zijn gegeven, dat aankopen als Ooijer, Tainio, De Zeeuw, Suk, etc geen meerwaarde blijken te zijn.
Martin hangt in de touwen en begint wild om zich heen te meppen. Wie gaat hem en ons snel uit het lijden verlossen?
Waar wacht men eigenlijk nog op? De ledenraad van 14 december? De Engelse middenmoter of degradatiekandidaat die Jol afkoopt?
HR
HR

Teaser
Legende

Uit: amsterdam
Droomaankoop: -
Reg.: 31 december 2004

Schip ahoy schreef:

Jol heeft topspelers met Steek, Vertonghen, Suarez, vdWiel en speelt armoedig, ideeenloos voetbal.
HR
Vertonghen is een van de spelers die ontiegelijk veel steekjes laat vallen. vd Wiel is al weken onzichtbaar en grossiert in foute passes, ingrepen en vooral waar staat hij eigenlijk? staat meer centraal rechts dan rechtsback. Suarez heeft een aardige dip te pakken en Stekelenburg na een goed vorig seizoen red het ook niet in zijn eentje. Er gaat zoveel fout juist bij de spelers die je topspelers noemt dat de vraag inmiddels begint te rijzen zijn ze al top of hadden ze een topseizoen.

Middenveld weleens zien spelen?
HR
Komt gigantisch veel gogme, creativiteit en inzicht te kort is overgecompenseerd om de verdediging te ondersteunen maar moet ook aanvallend hun steentje bijdragen waar ze duidelijk niet geschikt voor zijn.

Of kijk je enkel teletekst? Met jongens als Blind, vdHeijden en Elia had er een echt swingend en winnend Ajax kunnen staan. Maar nee, we gaan historisch af in Europa
HR
Dat is gissen maar denk je echt dat je met die jongens en misschien wel aangevuld met meer uit de jeugd het beter hadden gedaan tegen Real? zomaar een vraag?

[Dit bericht is veranderd door Teaser (op 29 november 2010 21:37:25).]
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: -
Reg.: 19 april 2006

fluwelen linker schreef:

(...)

Als mensen gewoon analyseren en goed kijken dan zien ze ook dat de spelopvatting niet des Ajax' is, dat er geen automatismen zijn, dat er geen positiespel wordt gespeeld, dat het baltempo veel te laag is, dat er geen combinaties te zien zijn die verdedigingen kunnen openrijten, dat ze geen 4 keer een bal naar mekaar kunnen spelen zonder dat er een tegenstander tussenzit, dat er geen duidelijke tactische instructies zijn gegeven, dat aankopen als Ooijer, Tainio, De Zeeuw, Suk, etc geen meerwaarde blijken te zijn.
Martin hangt in de touwen en begint wild om zich heen te meppen. Wie gaat hem en ons snel uit het lijden verlossen?
Waar wacht men eigenlijk nog op? De ledenraad van 14 december? De Engelse middenmoter of degradatiekandidaat die Jol afkoopt?
HR
Benieuwd of zijn contract het toelaat dat we hem stallen in Almere. Kan hij daar de P.A. worden van de huidige trainer. Beetje zijn auto rijden, dat soort dingen.
HR
HR

Suavimani
Idool

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 24 november 2003

fluwelen linker schreef:

(...)

HR
Je kan natuurlijk ook in goed overleg uit elkaar gaan. Dan kost het ons geen cent en is Jol vrij om te gaan en staan waar hij wil. Bovendien zijn we dan van een fors salaris af. De volgende trainer moet iig weer een normaal salaris krijgen en geen 3 miljoen per jaar. Want Jol is gewoon de grootverdiener van Ajax.
HR
HR

Vergelijkend
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 124
Reg.: 11 juli 2003

fluwelen linker schreef:

(...)

HR
Zo zie ik het ook: Jol begint zo ik zeggen in de touwen te hangen. Er zijn nog een paar momenten of incidenten nodig om de druk nog wat te verhogen zodat ie dan dingen gaat doen waar ie spijt van krijgt. Inderdaad speelt hij met een aantal zeer goede spelers waardeloos en vooral ideeenloos voetbal. Kan hij niet eens bv. bij die Enoh erin hammeren dat ie enkel de bal moet afpakken en gelijk moet afgeven. Die gozer kan nl niet passen en visie heb ie niet dus moet hij zich beperken tot wat hij kan. En dat is dus balafpakken. Vervolgens moet zon Eriksen gecoached worden (wat Jol ook niet doet) om passen te geven a la Sneijder en alleen dat en daar keihard op trainen. Hij kan het hij heb inzicht en is technisch. En zo moet elke speler gecoached worden te doen waar hij goed in is en te laten wat ie niet kan. En dat zie ik Jol niet of liever nooit doen. Als je ziet dat Suarez en El H niet kunnen samepnspelen dan ram je dat erin bij die 2 of je haalt er 1 uit. Op de huidige manier gaan ze beiden kapot. Nou en zo kunnen we nog wel 100 dingen opnoemen wat Jol uitermate slecht doet.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Suavimani schreef:

(...)

Je kan natuurlijk ook in goed overleg uit elkaar gaan. Dan kost het ons geen cent en is Jol vrij om te gaan en staan waar hij wil. Bovendien zijn we dan van een fors salaris af. De volgende trainer moet iig weer een normaal salaris krijgen en geen 3 miljoen per jaar. Want Jol is gewoon de grootverdiener van Ajax.
HR
Dat is voor Jol geen optie natuurlijk. Hij gaat voor de volle afkoopsom van Ajax of een nieuw gigasalaris van een Engelse club als West Ham of Newcastle.
HR
HR

ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 7 augustus 2004

Suavimani schreef:

(...)

HR
wat een gelul. vrij normaal en Ajax is er mee akkoord gegaan.
HR
HR

Legende

ElSalvador74 schreef:

(...)wat een gelul. vrij normaal en Ajax is er mee akkoord gegaan.
HR
Het is maar wat je normaal vindt, ik vind het een grof schandaal om salaris te betalen aan iemand die niets presteert.

Weer een fout van het bestuur.
HR
HR

Suavimani
Idool

fluwelen linker schreef:

(...)

Dat is voor Jol geen optie natuurlijk. Hij gaat voor de volle afkoopsom van Ajax of een nieuw gigasalaris van een Engelse club als West Ham of Newcastle.
HR
Tsja, ik wordt vaak voor gek verklaard als ik dit zeg, maar volgens mij wilde Jol éct naar Fulham. Sinds dat niet door is gegaan is zijn gedrag aanzienlijk veranderd en holt de kwaliteit van het voetbal achteruit. Het lijkt alsof hij zijn eigen positie saboteert om zo Ajax een lesje te leren, maar vooralsnog buigt Ajax niet.

Beste oplossing is Jol in de winterstop naar Aston Villa of Fulham en dan Frank de Boer zonder druk het seizoen af laten maken. Kun je gelijk zien of hij er al klaar voor is, en zo niet dan is het niet erg, want dan was hij slechts ad-interim voor een half jaar.

ElSalvador74 schreef:

(...)wat een gelul. vrij normaal en Ajax is er mee akkoord gegaan.
HR
Iets waar je jou natuurlijk nóóit op kunt betrappen :denk

[Dit bericht is veranderd door Suavimani (op 29 november 2010 21:51:16).]
HR
HR

GangstaRiB
Legende

Uit: Purmerend
Reg.: 8 maart 2001

Suavimani schreef:

(...)

Die vlieger over Lukoki gaat natuurlijk niet op he. Pas onder grote supportersdruk krijg Özbilliz een kansje en het vervolg is nog maar te bezien.
HR
Die grote supportersdruk heb ik even gemist.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

Schip ahoy schreef:

(...)

Nee, twee keer de slechtste Europacupwedstrijden ooit spelen en op genante wijze vernederd worden is iets waar je trots op moet zijn. Of die heerlijke oorwassing tegen Anderlecht. Thuis van ADO verliezen is ook iets wat Ajax trainers vaak overkomt.

Jol heeft topspelers met Steek, Vertonghen, Suarez, vdWiel en speelt armoedig, ideeenloos voetbal. Middenveld weleens zien spelen? Of kijk je enkel teletekst? Met jongens als Blind, vdHeijden en Elia had er een echt swingend en winnend Ajax kunnen staan. Maar nee, we gaan historisch af in Europa, spelen laf en zonder driehoekjes, maar o o , wat stelt Jol veel eigen jeugd op. Als je echt om Ajax geeft, en niet enkel om een succesvolle club, dan hoop je dat deze sjacheraar snel weg is en Ajax Ajax weer wordt.
HR
Neem aan dat je dan doelt op Real Madrid...tjsa.. Zijn jaren geweest dat we al struikelde over FCK en Slavia Praag..

Leuk dat je over die namen begint,inderdaad topspelers waarvan na het WK zeker vd Wiel en Suarez hun niveau niet meer halen. Maar duidelijk,Jol verdient ook kritiek op het spel van de laatste weken. Alleen klopt er volgens velen ineens helemaal niets meer van en moet hij weg. Paniekgedrag waar ik niet aan mee doe.

Vd Heijden en Blind,die hadden het Xabi Alonso en Ronaldo ongetwijfeld een stuk lastiger gemaakt.. Elia was volgens mij een top target van Jol (zowel bij HSV als Ajax),alleen koos Elia voor de Bundesliga en niet voor Ajax. Zie niet zo wat de rol van Jol hierin is (volgens mij wilde Elia zelfs dolgraag onder Jol trainen)...

Mijn liefde voor Ajax is oprecht en diep. Hoef jij niet aan te twijfelen...
HR
HR

GangstaRiB
Legende

Uit: Purmerend
Reg.: 8 maart 2001

Schip ahoy schreef:

(...)

Nee, twee keer de slechtste Europacupwedstrijden ooit spelen en op genante wijze vernederd worden is iets waar je trots op moet zijn. Of die heerlijke oorwassing tegen Anderlecht. Thuis van ADO verliezen is ook iets wat Ajax trainers vaak overkomt.

Jol heeft topspelers met Steek, Vertonghen, Suarez, vdWiel en speelt armoedig, ideeenloos voetbal. Middenveld weleens zien spelen? Of kijk je enkel teletekst? Met jongens als Blind, vdHeijden en Elia had er een echt swingend en winnend Ajax kunnen staan. Maar nee, we gaan historisch af in Europa, spelen laf en zonder driehoekjes, maar o o , wat stelt Jol veel eigen jeugd op. Als je echt om Ajax geeft, en niet enkel om een succesvolle club, dan hoop je dat deze sjacheraar snel weg is en Ajax Ajax weer wordt.
HR
Met Wouters speelden we niet eens Europees en met die anderen stonden we in de middenmoot, kansloos voor de titel terwijl we 8 wedstrijden onderweg waren. Nee, vroeger was alles beter!!
HR
HR

Suavimani
Idool

GangstaRiB schreef:

(...)

Met Wouters speelden we niet eens Europees en met die anderen stonden we in de middenmoot, kansloos voor de titel terwijl we 8 wedstrijden onderweg waren. Nee, vroeger was alles beter!!
HR
Waarom denken sommigen hier dat vergelijken met het verleden een rechtvaardiging van de huidige situatie is? Als je ooit allebei je benen hebt gebroken, is het dan ook niet erg als je weer eens een been breekt? Vroeger had je ze namelijk allebei gebroken, dat was veel erger. Jezus, wat kunnen sommigen toch bekrompen denken..

[Dit bericht is veranderd door Suavimani (op 29 november 2010 22:00:53).]
HRHR
HR

Legende

Suavimani schreef:

(...)

Waarom denken sommigen hier dat vergelijken met het verleden een rechtvaardiging van de huidige situatie is? Als je ooit allebei je benen hebt gebroken, is het dan ook niet erg als je weer eens een been breekt? Vroeger had je ze namelijk allebei gebroken, dat was veel erger. Jezus, wat kunnen sommigen toch bekrompen denken..
HR
Maar vergelijken met succes uit het verleden of andere ploegen uit het heden mag dan weer niet.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

England Loyals schreef:

Neem aan dat je dan doelt op Real Madrid...tjsa.. Zijn jaren geweest dat we al struikelde over FCK en Slavia Praag..

Leuk dat je over die namen begint,inderdaad topspelers waarvan na het WK zeker vd Wiel en Suarez hun niveau niet meer halen.
HR
Verwijzen naar het verleden maakt de prestaties van Jol er niet beter op.
De manier waarop Ajax voetbalt, nou ja voetballen is teveel gezegd, is niet om aan te zien. Ja, we staan nog maar op 3 punten en ja we gaan misschien Europees overwinteren, maar dat hebben we mede te danken aan de concurrenten. Maar je gaat me toch niet vertellen dat hetgeen je al maanden op het veld ziet je doet besluiten dat Jol het beste is wat Ajax kan krijgen en dat Jol zulk een visie heeft dat Ajax er wel bovenop komt?
Er zijn totaal geen aanknopingspunten op speltechnisch vlak om te hopen op beterschap. Natuurlijk, met de beuk erin en een individuele flits zullen we wel wat potjes winnen maar een tegenstander (zelfs niet van het niveau VVV) al combinerend uit verband spelen vanuit verzorgd positie- en combinatiespel, zit er zelfs niet meer in. Sterker nog, die intentie is er zelfs niet meer.

Ik zou wel eens willen weten op welke basis Ajax met Jol moet doorgaan? Verder dan dat een afkoopsom Ajax financieel weer achteruit zet, kom ik niet.
Gezag over de groep heeft hij niet meer. Na 1,5 jaar heeft hij nog steeds geen vastigheid en automatismen erin gekregen. Zelfs hopen op is ijdele hoop.

[Dit bericht is veranderd door fluwelen linker (op 29 november 2010 22:08:41).]
HR
HR

corus92
Regelmatige invaller

Reg.: 15 februari 2006

@ suavimani

Tsja, ik wordt vaak voor gek verklaard als ik dit zeg, maar volgens mij wilde Jol éct naar Fulham. Sinds dat niet door is gegaan is zijn gedrag aanzienlijk veranderd en holt de kwaliteit van het voetbal achteruit. Het lijkt alsof hij zijn eigen positie saboteert om zo Ajax een lesje te leren, maar vooralsnog buigt Ajax niet.

Dat idee heb ik ook heel sterk,vorig jaar ging alles goed en dat kan echt niet alleen de verdienste van pantelic zijn geweest lijkt me en nu goocheld jol de meeste vreemde dingen uit zn hoed uh pet en doetie juist helemaal averechts wat zelfs de supporters zien,dat ruikt gewoon naar een soort domdom spel
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Teaser schreef:
Vertonghen is een van de spelers die ontiegelijk veel steekjes laat vallen. vd Wiel is al weken onzichtbaar en grossiert in foute passes, ingrepen en vooral waar staat hij eigenlijk? staat meer centraal rechts dan rechtsback. Suarez heeft een aardige dip te pakken en Stekelenburg na een goed vorig seizoen red het ook niet in zijn eentje. Er gaat zoveel fout juist bij de spelers die je topspelers noemt dat de vraag inmiddels begint te rijzen zijn ze al top of hadden ze een topseizoen.
HR
Kip en ei verhaal teaser. Ajax speelde vorig seizoen in de tweede seizoenshelft tenminste nog met spirit, en nu met het tegenovergestelde. Lamlendig en niemand neemt initiatief. De oorzaak laat ik even voor wat hij is, al zal de Fulham soap echt niet in hun koude kleren zijn gaan zitten, en de Blind affaire evenmin maar in hoeverre deze van invloed zijn is voor een andere keer, maar niemand speelt goed. En wat denk je, als de veldbezetting gewoon niet klopt, en er geen creativiteit is, weinig aanspeelpunten...tsja, dan gaat het voetbal gewoon hollend achteruit. En dat gaat voor het hele team op. Is dat soms niet de schuld van de trainer?

Vertonghen lijkt me absoluut een topspeler in spe. Over de grond zeer veel indruk gemaakt vorig jaar, koppend kan het verdedigend nog een stuk beter, vooral qua timing en slimmigheid. Veel te veel lange ballen, maar dat is Jol.

Steek is een topkeeper, niet de beste van de wereld, zal hij ook nooit worden. Maar een puntenpakker ondanks zijn momentjes.

Suarez heeft Jol zelf om zeep geholpen door hem te koppelen een een individualist ipv een dienend aanspeelpunt. Verder had een vakantie hem ook geen slecht gedaan, en iets meer discipline ook niet. Martin schijnt hem absurd te pamperen, iets dat intern erg veel scheve gezichten veroorzaakt.

Wiel is aanvallend ook een klasbak. Maar het hele team heeft gewoon de geest niet. Het loopt niet, er is geen systeem, geen vloeiende combinaties en 3 hoekjes. En toch heb je zulke spelers. Jol maakt er een zootje van.

Teaser schreef:
Komt gigantisch veel gogme, creativiteit en inzicht te kort is overgecompenseerd om de verdediging te ondersteunen maar moet ook aanvallend hun steentje bijdragen waar ze duidelijk niet geschikt voor zijn.
HR
Kortom, precies wat ik zeg. Ik snap niet of je er iets mee wilt zeggen. De voetballers als Aissati, vdHeijden, en Eriksen worden te licht bevonden door Jol, en een punt naar achteren is kennelijk een vies woord, terwijl het juist een uitkomst lijkt.

Teaser schreef:
Dat is gissen maar denk je echt dat je met die jongens en misschien wel aangevuld met meer uit de jeugd het beter hadden gedaan tegen Real? zomaar een vraag?
HR
Is het zomaar een vraag? Ik heb een team voor ogen dat gewoon met goed voetbal om de titel had gespeeld, niet om de wereldcup. Je vindt geen verschil zitten tussen een beschamende afgang waar je geen initiatief en druk kunt ontwikkelen in eigen huis en slechts 1 doelpoging onderneemt, en de tegenstander zich zo superieur voelt dat ze bewust twee spelers met rood van het veld laten gaan en een pot waarin je mogelijk verliest, maar wel met druk en lef? Als het antwoord nee, is, laat ik het hierbij, want dat vind ik zonde van mijn tijd.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 29 november 2010 22:19:12).]
HR
HR

England Loyals
Vedette

Suavimani schreef:

(...)

HR
Omdat dat in dit specifieke voorbeeld gesteld wordt dat Ajax onder Jol het slechtst is van de laatste 15 jaar... Dan volgen er logischerwijs een hoop voorbeelden dat het wel meevalt wat dat betreft.

Maar om bij jouw vergelijking te blijven...Ajax is een persoon die herstellende is van een dubbele beenbreuk,waarna er gerevalideerd moet worden. Na een opbeurende start hebben we nu een tegenslag maar moet de dokter er weer uit.
Ajax loopt niet soepel en snel genoeg...dus opnieuw breken de benen en de volgende dokter mag het opnieuw proberen..
HR
HR

Suavimani
Idool

England Loyals schreef:

(...)

Omdat dat in dit specifieke voorbeeld gesteld wordt dat Ajax onder Jol het slechtst is van de laatste 15 jaar... Dan volgen er logischerwijs een hoop voorbeelden dat het wel meevalt wat dat betreft.

Maar om bij jouw vergelijking te blijven...Ajax is een persoon die herstellende is van een dubbele beenbreuk,waarna er gerevalideerd moet worden. Na een opbeurende start hebben we nu een tegenslag maar moet de dokter er weer uit.
Ajax loopt niet soepel en snel genoeg...dus opnieuw breken de benen en de volgende dokter mag het opnieuw proberen..
HR
Als je bij mijn voorbeeld blijft dan zou je moeten stellen dat "Dokter Jol", doordat hij niet naar een beter ziekenhuis (Fulham) mocht, patient Ajax heeft geïnjecteerd met een afbraak-virus (op-de-goeie-gok-voetbal), waardoor acute lymfangitis is opgetreden en het gebroken been langzamerhand, wanneer niet wordt ingegrepen, aan de gangreen kapot zal gaan.

Dokter Jol moet als de bliksem door de medische tuchtraad (bestuur) op non-actief worden gezet vanwege malpractice.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

England Loyals schreef:

(...)

HR
Je zou kunnen zeggen dat Jol op de spoedafdeling werkt of bij de EHBO en zorgt voor het eerste oplapwerk, maar voor de échte revalidatie op langere termijn moet je bij specialisten zijn. Specialisten kijken verder dan het oppervlakkige, werken naar structurele oplossingen en weten waar ze naartoe willen en hoe ze daar kunnen geraken. Jol wilde niet voor niks de spoedafdeling deze zomer verlaten voor een andere spoedafdeling omdat hij toen al wist dat zijn oplapwerk klaar was en hij niet wist hoe hij aan de revalidatie moest beginnen.
HR
HR

England Loyals
Vedette

fluwelen linker schreef:

(...)

Je zou kunnen zeggen dat Jol op de spoedafdeling werkt of bij de EHBO en zorgt voor het eerste oplapwerk, maar voor de échte revalidatie op langere termijn moet je bij specialisten zijn. Specialisten kijken verder dan het oppervlakkige, werken naar structurele oplossingen en weten waar ze naartoe willen en hoe ze daar kunnen geraken. Jol wilde niet voor niks de spoedafdeling deze zomer verlaten voor een andere spoedafdeling omdat hij toen al wist dat zijn oplapwerk klaar was en hij niet wist hoe hij aan de revalidatie moest beginnen.
HR
Is wat kort door de bocht maar ik denk dat je hier een punt hebt. Jol is een trainer die voornamelijk oplapt (want mensen vergeten snel in welke staat Ajax was toen Jol instapte!) en het zou wenselijk zijn om na dit jaar,of wellicht het jaar erop,als Ajax in financieel en sportief rustiger vaarwater zit het stokje te geven aan een meer Ajax trainer. Mee eens!

Waar ik het oneens ben is dat Jol doorhad dat hij na 1 jaar weg moest zijn.
Spelers en fans liepen met Jol weg en het had er alle schijn van dat Ajax de lijn van de 2e seizoenshelft door kon trekken. Deze terugval is zorgelijk, maar ik zou zeggen,Ajax hou voor de verandering eens vast aan je lijn..
HR
HR

Teaser
Legende

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

Schip ahoy schreef:

Is het zomaar een vraag? Ik heb ene team voor ogen dat gewoon met goed voetbal om de titel had gespeeld, niet om de wereldcup. Je vindt geen verschil zitten tussen een beschamende afgang waar je geen initiatief en druk kunt ontwikkelen in eigen huis en slechts 1 doelpoging onderneemt, en de tegenstander zich zo superieur voelt dat ze bewust twee spelers met rood van het veld laten gaan en een pot waarin je mogelijk verliest, maar wel met druk en lef? Als het antwoord nee, is, laat ik het hierbij, want dat vind ik zonder van mijn tijd.
HR
Ik vind dat de grenzen een beetje vervagen in de discussie Jol. Je bent of tegen of voor er bestaat geen tussenweg die rekening houd met de mogelijkheid dat de spelers van dit Ajax mischien gewoon tekort komen tov de spelers ala Barcelona of Real. Ik denk dat de discussie verzand in stelling nemen tegen met alle mogelijke punten die voordelig kunnen zijn om ze te gebruiken maar dan net even in het extreme te trekken.

Het voetbal is zeker kut en treurig te noemen daar hoef je geen pro of anti voor te zijn dat ziet iedereen. Schandalige wedstrijden tegen laagvliegers is ongelovelijk te noemen en het verschil in helften idem. Real mag zich oppermachtig voelen en dat zijn ze ook en als je je dat realiseert dan is het gevolg logisch te noemen. De vernedering in de laatste 4? minuten waarin Real rode kaarten pakt bij een 0-4 stand is vooral omdat het Ajax is uitvergroot gebracht vind ik. Het gebeurt zo vaak en Ajax zou dat tegen een mindere tegenstander ook proberen om van die kaartenlast af te komen. In het verleden deden ze dat ook wel eens. Vooral in deze periode wordt alles extra uitvergroot om maar te benadrukken dat het niet slecht is maar rampzalig en de crisis onhoudbaar is.

De vraag of ze met ander (lees: jeugdig) materiaal het wel beter zouden doen is bij mij iig geen uitgemaakte zaak. Daarnaast denk ik dat het gezien zal worden als "het is maar jeugd" en daarom verzachtend gebracht en gevoeld zal worden. De gevolgen echter bij een afstraffing kunnen wellicht nog meer inwerken op jeugd waardoor ze niet alleen tegen zichzelf lopen te ballen maar ook een flinke deuk in het zelfvertrouwen zal oplopen. Jeugd moet je voorzichtig brengen en als ze er rijp voor zijn merk je dat vanzelf wel. Het is ook niet moeilijk om te constateren dat de afstand Ajax1 en de jeugd op basis van wat er geeist wordt zoals een kampioenschap of meedraaien internationaal gewoon nog erg groot is.

Het zou denk ik makkelijker zijn als de lat die gehanteerd wordt stukken omlaag gaat waardoor de verwachting niet te hoog gegrepen is en de jeugd rustig kan instromen op een normale manier. Als jeugd op hun tenen moet lopen om hun verwachte spel te kunnen tonen zijn ze opgebrand voor de winter of zomerstop in zicht is. Het is een moeilijke keuze waar zeker niet gezegd kan worden dat het een of ander beter zou zijn, geforceerd brengen is nooit goed.

Misschien moet men dus de rest van het seizoen de doelstellingen los laten, jeugd de voorrang geven en van daaruit een frisse start maken. Of dat bij een tegenvallend seizoen acceptabel geacht wordt betwijfel ik echter ook maar het is in deze wellicht niet en/en maar kiezen en het negatieve wat daaruit kan voortkomen ten aller tijden accepteren en blijven hopen dat het toch positief kan uitpakken.

Vandaar dus de vraag of je denkt dat het dan beter was gegaan, spelen met druk naar voren maar ook accepteren als ze weggespeeld worden met grote cijfers wat altijd een mogelijkheid is. Er bestaat in deze volgens mij geen zekerheid dus beide is een mogelijkheid waar je rekening mee moet houden.

Het was dus een serieuze vraag, geen pro of anti Jol maar meer wel of niet accepteren van mogelijkheden en je neerleggen bij de gevolgen daarvan ook in negatieve zin.

[Dit bericht is veranderd door Teaser (op 29 november 2010 22:51:51).]
HR
HR

Suavimani
Idool

England Loyals schreef:

(...)

Is wat kort door de bocht maar ik denk dat je hier een punt hebt. Jol is een trainer die voornamelijk oplapt (want mensen vergeten snel in welke staat Ajax was toen Jol instapte!) en het zou wenselijk zijn om na dit jaar,of wellicht het jaar erop,als Ajax in financieel en sportief rustiger vaarwater zit het stokje te geven aan een meer Ajax trainer. Mee eens!

Spelers en fans liepen met Jol weg en het had er alle schijn van dat Ajax de lijn van de 2e seizoenshelft door kon trekken. Deze terugval is zorgelijk, maar ik zou zeggen,Ajax hou voor de verandering eens vast aan je lijn..
HR
Je vergeet misschien dat ik aanvankelijk een Jol-voorstander was. Ik geef een coach namelijk graag de tijd en nam het voetbal dat ook vorig jaar niet des Ajax was voor lief, omdat ik dacht dat we in een opbouwfase zaten en door zouden groeien naar echt Ajax voetbal. Maar sinds de Fulham-affaire ben ik langzaamaan (maar steeds sneller) al mijn vertrouwen in Jol gaan verliezen. Hij was niet meer bezig met het beter maken van Ajax, maar puur met zichzelf. Hij leidt de club vol rancune. Daarmee stelt hij zichzelf boven de club en dat is niemand onder geen enkel beding toegestaan.

Zijn eigen goede werk spoelt hij in recordtempo door de plee. Daarom moet nu ingegrepen worden, voordat we écht weer terug zijn op het niveau aan het einde van het Van Basten tijdperk. En het scheelt inmiddels niet veel meer..
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

England Loyals schreef:

(...)

HR
Mwuhh...mijn oren klapperen hier...Volgens mij was het Jol die al rond was met Fulham, maar toegaf in het Sky interview voor de Engelse media dat Ajax hem aan zijn contract hield...En overigens een compleet anders, demagogisch verhaal hield in de Nederlandse media waarin hij aangaf dat hij de supporters niet in de steek wilde laten...Ajax hield wel vast aan de uitgezette lijn, het was Jol die er vandoor wilde als een dief in de nacht.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 29 november 2010 22:57:29).]
HR
HR

jamesroland Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Reg.: 3 januari 2010

Zou Jol het gezien hebben?

Verder interesante discussie top sport 1 tussen Marco van Basten en Willen van Hanegem.

De vraag is, kan een nederlandse club dit ook? , ook als dit al start vanuit de jeugdopleiding.

Marco zegt nee, hij zegt het kan wel maar het duurt jaren voordat je zoiets kan aanleren, en willen zegt dan dat het wel kan ,als ze het vanuit de jeugdopleiding al leren, wanneer wie moet lopen ,waar inmoet spelen, welke kan met je lichaam staan ect..

Maar waar Marco wel gelijk in heeft, je kan het wel aanleren ook vanuit de jeugd maar de kans is zeer klein dat het in het 1ste elftal er uitkomt.

Aangezien je per speler veel kwaliteiten nodig heeft, in de jeugdopleiding kan je het aanleren en zal het tot jong ajax worden gespeeld , alleen die spelers zijn dan van dusdanig niveau dat ze binnen 1 a 2 jaar in het eerste weg zijn, of erger al voor hun 18de.

Daarom kan een club het niet spelen in nl aangezien teams in nederland,zeker ajax, een clubs is waar de grote spelers (en dus spelers die nodig zijn voor zulke voetbal kwa kwaliteiten) binnen 2 jaar weg zijn en de nieuwe spelers die weer dan gewend moeten raken aan de andere spelers en het systeem.

Alleen de topclubs ,ook kwa financien en begroting kunnen deze topspelers opleiden en kopen , en LANGDURIG BIJ ELKAAR HOUDEN.

want dat is waar, dit barca team met xavi ,iniesta ect is al jaren aan elkaar gewend en pas de afgelopen 3,4 jaar spelen ze zo.

kijkt iemand dit toevallig? super interesant.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 45,7% dat AZ wint van PEC Zwolle. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!