Ajax Netwerk
vrijdag 1 augustus 2014 - 07:46                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 »

HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 19 april 2006

quote:HR
Schip ahoy schreef:

(...)

Ik bedoel met willen hebben eigenlijk dat hij interesse toont op het moment dat Ajax dat ook heeft. Vandaar rancuneus. Sportief gezien is het wel erg toevallig.

Dat gezegd hebbende, hij heeft wel aangegegeven dat Dembele wellicht verkocht moet worden. Dus er komt een plek vrij.
HR
Natuurlijk is het rancuneus. En aangezien de zaakwaarnemer dat ook is, natuurlijk niet toevallig dat ze dit zo uitspelen.

Gelijk stoppen met gesprekken met elke speler van deze zaakwaarnemer. Jammer als je daardoor voetballers moet laten lopen, maar volgend jaar leveren deze spelers toch direct problemen op.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Vossie schreef:
Assaidi en Narsingh? Je gaat ze niet eens gebruiken! Als je dan toch zo nodig een Raoila deal wil sluiten haal dan Elia op in Turijn... :denk HR
Hij wil gewoon laten zien dat ie met een zak met daarin 10 miljoen munten wel degelijk twee goede buitenspelers kan halen ;).
HR
HR
Ik denk dat Jol voor John gaat. Aissadi past echt 1000% niet bij Fulham. Narsingh wel meer maar hij is eigenlijk te jong en heeft misschien een hoger plafond. Twente zal zelf proberen Chadli te slijten aan Fulham. Dramatisch seizoen, past wel meer bij Fulham dan Ruiz/Aissaidi.

Denk dat Jol nog veel in het nieuws gaat komen deze transfer periode. Volgens mij ook hoogste notering ooit voor Fulham? Netjes na zo'n dramatisch begin, heeft echt op het randje van ontslag gezeten rond de kerst.
HR
HR

Sjoerdd
Vedette

Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 1 juli 2006

Gallery Play schreef:

Ik denk dat Jol voor John gaat. Aissadi past echt 1000% niet bij Fulham. Narsingh wel meer maar hij is eigenlijk te jong en heeft misschien een hoger plafond. Twente zal zelf proberen Chadli te slijten aan Fulham. Dramatisch seizoen, past wel meer bij Fulham dan Ruiz/Aissaidi.

Denk dat Jol nog veel in het nieuws gaat komen deze transfer periode. Volgens mij ook hoogste notering ooit voor Fulham? Netjes na zo'n dramatisch begin, heeft echt op het randje van ontslag gezeten rond de kerst.
HR
Vorig jaar werden ze 8e, paar jaar daarvoor 7e.
Jol komt altijd veel in het nieuws tijdens de transferperiode, simpelweg omdat hij altijd loopt te zeiken om aankopen.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Ik heb me dood geergerd aan Jol's manier van denken, doen en zeggen bij Ajax, maar eenmaal weg, laat hij toch weer zien gemaakt te zijn voor de PL (middenmoot):

Fulham onder Jol op jacht naar de beste jaargang ooit
12/05/2012 11:46

Voor Martin Jol wordt de laatste competitiewedstrijd van Fulham dit seizoen een bijzondere confrontatie. Zondag speelt de Londense formatie het uitduel met Tottenham Hotpur, de club waar de Nederlander tussen november 2004 en oktober 2007 hoofdtrainer was.

'Het wordt mijn eerste wedstrijd op White Hart Lane sinds mijn vertrek', vertelt Jol. 'Het zal een interessant duel worden, beide teams staan onder druk en hebben de drie punten nodig.'

De voormalige coach van Roda JC, RKC Waalwijk, Hamburger SV en Ajax weet dat Tottenham Hotspur nog altijd in de race is voor directe plaatsing voor de Champions League. 'Natuurlijk zou ik het leuk vinden als ze zich plaatsen. Maar aan de andere kant staat er ook voor ons iets op het spel.'

Daarmee verwijst Jol naar het feit dat Fulham nog kans maakt op de beste eindklassering en het hoogste puntentotaal in het bestaan van de club. The Cottagers hebben slechts één punt achterstand op Everton, de nummer zeven. Daarmee zou Fulham zijn hoogste klassering uit het seizoen 2008/09 evenaren. Destijds behaalde het 53 punten, nu kan het team met een overwinning op The Spurs op 55 uitkomen.

'Die prestatie wil ik graag verbeteren', is Jol vastberaden. 'Al ben ik met de prestaties van Fulham hoe dan ook tevreden, dit is waarschijnlijk al het beste seizoen ooit. Als je inclusief Europa League al veertig wedstrijden vóór de Kerst hebt gespeeld en nu op 52 punten (na 37 competitieduels, red.) staat, heb je het goed gedaan.'
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Hij is gewoon een goede trainer voor het huidige voetbal. Tenminste, in de regel is het zo dat resultaat voor alles gaat. Vele maakt het geen reet uit hoe er gespeeld wordt, als er maar gewonnen wordt. Maar als je 1 iemand als resultaat trainer mag bestempelen is het Jol wel. Weinig mis mee, alleen past dat niet bij ons gelukkig!

Maar ik kan me voorstellen dat men bij Fulham gek van hem is.
HR
HR

Kalusha the King
Lid 2de elftal

Reg.: 29 september 2005

AFCA 428 schreef:

Hij is gewoon een goede trainer voor het huidige voetbal.HR
Hij heeft gewoon een goede selectie. Daar mag je toch mee op die plek staan, niet dan?
HR
HR

Robin_DB10
Basisspeler

Vak: 413
Reg.: 15 juli 2006

Beide waar lijkt me. Het is best een goede trainer natuurlijk, prima resultaten. Goed voetbal is echter een ander verhaal.

Ze hebben voor de middenmoot van de Premier League ook wel aardig materiaal natuurlijk.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Melvin Platje
Reg.: 9 september 2002

Jol behaalde bij Ajax ook de beste prestaties sinds jaren (lees: CL voetbal). Dat wil echter nog niet zeggen dat hij een goede trainer (voor ons) was.
HR
HR

ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Legende

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 7 augustus 2004

Waarom laat Martin zich nou verleiden tot zulke uitspraken, zó lang na dato?

Jol: "Ajax was een tragikomedie"
Martin Jol kijkt met een lach op zijn gezicht terug op zijn tijd bij Ajax, dat wil echter niet zeggen dat hij ook een blij gezicht toont. De huidige Fulham-coach is blij dat hij weg is uit Amsterdam, waar het niet liep zoals gewenst.

Jol had het moeilijk bij Ajax, uiteindelijk ging het echt mis na een moeizaam gewonnen wedstrijd tegen Willem II. Clubicoon Johan Cruijff haalde in zijn column in De Telegraaf uit naar alles en iedereen bij het eerste. "Ik zou graag hebben gehad dat Cruijff naar mij toe was gekomen. Je denkt toch zeker niet dat Cruijff een column over Frank de Boer gaat schrijven als hij kritiek heeft? Dan belt hij Frank gewoon op", zegt Jol in gesprek met het Algemeen Dagblad.

"De spirit was eruit, ik kreeg het niet meer voor elkaar", vervolgt de oefenmeester zijn verhaal. "De sfeer in de Arena was veranderd. En toen Cruijff op de tribune met zijn hoofd zat te schudden, werd het persoonlijk."

Jol en Ajax gingen vervolgens uit elkaar, tot opluchting van de oefenmeester. "Ik wilde van het gezeur af. Bij elke club heb je gezeur, dit ging veel verder. Ik was blij dat ik er vanaf was. Ik ben leuke dingen gaan doen. Vakantie in Spanje, skiën in het Zwarte Woud, en ik heb me de pokken getennist. Goed beschouwd is het mij niet anders vergaan dan veel andere Ajax-trainers. Ik heb ook nog meegemaakt dat ik werd toegejuicht toen we Champions League haalden."

"Ajax was een tragikomedie. Tragisch, maar ook om te lachen. Gelukkig kan ik ook om mezelf kan lachen. Ik ben nooit meer dan tien seconden in de war over iets waar ik toch niks aan kan doen. En ach, toen ik wegging, was Ajax financieel gezond. Dat was ook iets waard", sluit Jol af.
HR
HR

sebastiaan1973
Vedette

Reg.: 29 mei 2009

Ik heb het artikel gelezen in het AD. Wat nog ontbreekt is dat Fulham bereid was om 10 miljoen euro te betalen om Jol te krijgen(!), maar dat RvdB dit heeft tegen gehouden. Let wel, deze man heeft dus eerst geblunderd met Suarez, wat onze 5-10 miljoen heeft gekost en in deze.
HR
HR

ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Legende

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 7 augustus 2004

sebastiaan1973 schreef:

Ik heb het artikel gelezen in het AD. Wat nog ontbreekt is dat Fulham bereid was om 10 miljoen euro te betalen om Jol te krijgen(!), maar dat RvdB dit heeft tegen gehouden. Let wel, deze man heeft dus eerst geblunderd met Suarez, wat onze 5-10 miljoen heeft gekost en in deze.
HR
10 miljoen?!? dan had ie echt wel ja gezegd hoor....
HR
HR

Robin_DB10
Basisspeler

Vak: 413
Reg.: 15 juli 2006

Krijgen we nu elke maand een jankverhaal van Jol, waar het AD uiteraard maar al te graag aan meewerkt?
HRHR
HR

Suavimani
Idool

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 24 november 2003

Owned twice by De Boer.. Haagse Jankerd..
HR
HR

MatthijsVak423
Lid 2de elftal

Uit: Am***dam
Vak: 423
Reg.: 25 juni 2009

het is een walchelijk kop van het AD. Als je het hele artikel leest valt het reuze mee en vind ik hem realistisch. Het is zeker geen schop na.
HR
HR

danielson
Basisspeler

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

ElSalvador74 schreef:

(...)10 miljoen?!? dan had ie echt wel ja gezegd hoor....
HR
Voor een trainer? Ik kan het me niet voorstellen. Nochtans haalden we even later met Jol wel de CL, dus wat dat betreft was het misschien die paar miljoen wel waard.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Persoonlijk vind ik het een mooi interview, wat wel enkele mooie opmerkingen :

253 duels in Nederland op de bank, voordat hij bij Ajax begon. 85 punten met Ajax in één seizoen.

Vooral dat laatste aantal komt nogal eens over zijn lippen. 'Iedere trainer staat in Nederland met 85 punten aan het eind van het seizoen met de schaal in handen', zegt hij, twee jaar na dato nog steeds op verbaasde toon. Maar FC Twente stak de Amsterdammers de loef af.

Jol: 'Ik heb het Bryan (Ruiz, nu speler van Fulham, red.) nog gezegd: hoe is het in godsnaam mogelijk dat ik met Ajax tien maanden ongeslagen blijf en dat jij een keer of acht in de laatste tien minuten een winnende goal maakt of voorbereidt?

'Ik heb het elftal op zeven, acht plekken moeten veranderen om het leuk te maken. Er was voor veertig miljoen uitgegeven, maar er was geen spits. Er was geen linksback én geen linksbuiten. Sulejmani? Die wilde niet op links spelen. Op rechts had ik Suárez al. Ik heb Alderweireld erin gezet voor Oleguer en Wielaert, die bij zo'n beetje alle tegengoals betrokken was. Enoh ging in de punt naar achteren.'

'Vertonghen heb ik naar achteren gehaald, Anita werd linksback en Stekelenburg stond weer in het doel. Ik speelde met een nummer negen, dat werd Pantelic. Suárez speelde op rechts, Urby vanaf links. Plus Siem de Jong als nummer tien erachter. Gregory van der Wiel beleefde zijn beste seizoen ooit. We waren tien maanden ongeslagen, de meeste goals voor, de minste tegen. Het was niet genoeg voor de titel.'

De directie wilde het contract van Pantelic niet verlengen, maar we konden Mounir El Hamdaoui aantrekken. Topscorer van Nederland, speler van het jaar. Het WK was achter de rug en we moesten weer vroeg beginnen vanwege die voorronden voor de CL

Een week later, toen Ajax ondanks miserabel spel van Willem II won, kwam de vernietigende column van Johan Cruijff: zo'n beetje alles en iedereen moest weg. Jol: 'Ik zou graag hebben gehad dat Cruijff naar mij toe was gekomen. Je denkt toch zeker niet dat Cruijff een column over Frank de Boer gaat schrijven als hij kritiek heeft? Dan belt hij Frank gewoon op.'

Ik heb ook nog meegemaakt dat ik werd toegejuicht toen we Champions League haalden.'

[Dit bericht is veranderd door mzo (op 29 mei 2012 19:17:24).]
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Ik heb echt een hekel aan deze man gekregen. Wat een nare, nare man. Wat heeft Cruijff eigenlijk ooit over Jol gezegd, behalve dat hij niet eens de schuldige was?
HR
HR

mzo
Legende

Ondermeer het vertoonde spel toen uit tegen Real (kritiek was meer dan terecht)

en

Kritiek Cruijff op salaris Jol
Johan Cruijff heeft in zijn wekelijkse column op zijn website kritiek geuit op het salaris van Ajax-trainer Martin Jol. 'Als de verhalen kloppen dat de coach rond de drie miljoen euro per jaar krijgt, dan begin ik het tekort van Ajax te begrijpen,' aldus de oud-voetballer en trainer van Ajax.
Cruijff begrijpt niet dat Jol mee wil denken aan het terugbrengen van salarissen van spelers terwijl hij zelf zo veel verdient. 'Zolang ik er gespeeld heb, hadden alle spelers een laag basissalaris en hoge premies. Zo werd voorkomen dat als het elftal niet presteerde, de club toch het volle pond moest betalen. En aan de andere kant je extra veel verdiende als je ook veel presteerde. Zo ben ik altijd bij Ajax opgevoed, tot mijn laatste contract aan toe.'
HR
HR

sebastiaan1973
Vedette

Reg.: 29 mei 2009

ElSalvador74 schreef:

(...)10 miljoen?!? dan had ie echt wel ja gezegd hoor....
HR
Tja. Jol zal hier toch niet over liegen. Te lezen op http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3262692/2012/05/29/Je-hebt-gezeur-en-gezeur-ben-blij-dat-ik-van-Ajax-af-ben.dhtml
forumillustratie
HR
HR

mzo
Legende

HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

Wat je tussen de regels door gewoon leest is dat Jol het niet meer zag zitten, zat met z'n hoofd al bij Fulham. Dat was aan alles te merken aan het eind. Maar hij probeert nu Cruyff de schuld in de schoenen te schuiven, terwijl het toch echt zijn eigen schuld was dat hij zichzelf niet meer kon motiveren.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

jasperdgg schreef:

Wat je tussen de regels door gewoon leest is dat Jol het niet meer zag zitten, zat met z'n hoofd al bij Fulham. Dat was aan alles te merken aan het eind. Maar hij probeert nu Cruyff de schuld in de schoenen te schuiven, terwijl het toch echt zijn eigen schuld was dat hij zichzelf niet meer kon motiveren.
HR
Op het moment dat Jol impliciet begon te dreigen met interesse van Fulham om zo aankopen te forceren had van den Boog hem al de Arena uit moeten trappen.
HR
HR

Ride
Internationale topspeler

Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 21 januari 2011

Historie.. niet alle oude koeien hoeven we voer te geven ;B
HR
HR
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 0,7% dat PEC Zwolle wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!