Ajax Netwerk
vrijdag 28 november 2014 - 02:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 52 »

HR

Suavimani
Icoon

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 24 november 2003

quote:HR
England Loyals schreef:

(...)

Nu moet je me echt even helpen....welke jeugdspelers van AZ zijn er onder v.Gaal doorgebroken? Heeft volgens mij juist voor een vermogen spelers gehaald..

En over Jol en V.Basten? Even serieus...alleen Sulejmani was al meer geld dan Jol heeft mogen uitgeven in 2 jaar. Zet de namen van de aankopen naast elkaar en trek je conclusie... Onder v.Basten is de dramatische financiele positie in een stroomversnelling gekomen met belachelijk dure aankopen en een explosie van het salarishuis! Dat zijn de feiten!
HR
Dat het onder Van Basten financieel een drama was, wil nog niet zeggen dat het onder Jol niet ook slecht is. Hij heeft voor 22 miljoen aan salarissen en transfersommen nieuwe spelers mogen halen en geen één daarvan is tot nu toe een meerwaarde. Dan kun je wel steeds zeggen dat het onder van Basten nog veel erger was, maar onder Jol is het ook gewoon erg. Ik zou dus eerder willen zeggen dat Ajax de begroting aan het rechttrekken is ondanks Jol, niet dankzij Jol.

Of ben je alweer vergeten hoe hij Ajax chanteerde in de Fulham affaire om transfers los te krijgen? Het geld was er niet en toch wou Jol het hebben. En laatst riep hij weer om een zak van 10 miljoen. Die nitwit weet helemaal niet wat er nodig is om Ajax weer op de kaart te krijgen..
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Suavimani schreef:

(...)

Dat het onder Van Basten financieel een drama was, wil nog niet zeggen dat het onder Jol niet ook slecht is. Hij heeft voor 22 miljoen aan salarissen en transfersommen nieuwe spelers mogen halen en geen één daarvan is tot nu toe een meerwaarde. Dan kun je wel steeds zeggen dat het onder van Basten nog veel erger was, maar onder Jol is het ook gewoon erg. Ik zou dus eerder willen zeggen dat Ajax de begroting aan het rechttrekken is ondanks Jol, niet dankzij Jol.

Of ben je alweer vergeten hoe hij Ajax chanteerde in de Fulham affaire om transfers los te krijgen? Het geld was er niet en toch wou Jol het hebben. En laatst riep hij weer om een zak van 10 miljoen. Die nitwit weet helemaal niet wat er nodig is om Ajax weer op de kaart te krijgen..
HR
Precies wat ik dus ook vindt. En wat een heleboel andere posters ook vinden. Maar wordt er weer eens op een bagger manier gewonnen, dan wordt Jol weer helig verklaard om zijn financiele 'waarde' voor Ajax, en alles weggerationaliseerd onder verwijzing naar het drama epoch van Basten.
HR
HR

Suavimani
Icoon

'Er is geen trainer die meer talenten heeft opgesteld'
Maandag, 29 november 2010 om 18:23

Martin Jol lijkt de kritiek over zijn aankoopbeleid zat te zijn. De coach versterkte zijn elftal met bescheiden middelen met ervaren krachten als Teemu Taini, Achmed Mido Hossam en André Ooijer, maar critici beweren dat deze spelers de ontwikkeling van eigen talent alleen maar in de weg staan. “Maar er is niet één trainer die meer talenten heeft opgesteld dan ik", verdedigt Jol zich in gesprek met AjaxTV.

De oefenmeester vindt de kritiek dan ook te eenvoudig: “Als mensen gewoon analyseren en goed kijken, dan weten ze wel dat er nooit een elftal is geweest met zoveel eigen talenten. Punt", is Jol duidelijk. “Je kunt wel gaan zoeken. Op linksbuiten hebben we bijvoorbeeld Aras Özbiliz die daar kan spelen, maar daar hebben we ook Miralem Sulejmani. Hij heeft achttien miljoen euro gekost en dat is ook nog niet afgeschreven. Zo kun je wel door blijven gaan."
“Het is een mooi verhaal”, vervolgt Jol. “We hebben wel eens veertien of vijftien spelers uit de eigen jeugd lopen. Er is niet een trainer die meer Ajacieden heeft opgesteld dan ik. En dan is het vervelend als mensen daarover blijven beginnen. We hebben nog een paar goede jonge jongens lopen. Rodney Sneijder is bijvoorbeeld een leuk talent. Er zijn jongens die aan de deur kloppen.”

Jol wil de talenten echter niet te vroeg voor de leeuwen gooien. “Ik kan een beetje uit nijd die spelers op gaan stellen, maar we hebben een heel jonge ploeg, zelfs een jongere ploeg dan Feyenoord. Je moet niet om je gelijk te halen allemaal jonge jongens op gaan stellen. Ze moeten er klaar voor zijn", oordeelt Jol tenslotte. Ajax staat momenteel derde in de Eredivisie, met drie punten minder dan PSV en FC Twente. Aankomend weekend wacht voor de ploeg van Jol het thuisduel met NEC.HR
Wat een ongelofelijke nitwit is deze man toch. Welke jeugdspelers zijn er onder hem gedebuteerd dan? Ik kom niet verder dan Alderweireld, Eriksen en een paar minuten voor Jozefzoon en Özbilliz. De aanfluiting Suk laat ik maar even buiten beschouwing.

En zich maar beroepen op al die spelers uit eigen jeugd. Die waren al voordat jij kwam een vaste waarde koekenbakker!! En die sporadische invalbeurtjes van talenten kun je inderdaad noemen ja, maar een echte Ajax-trainer is systematisch bezig met het inpassen van talent. Onder elke andere trainer had Rodney Sneijder al gedebuteerd.

Hij is zo ontzettend dom dat hij gewoon zijn eigen falen niet eens inziet en altijd maar de schuld bij anderen legt, want hij doet het geweldig. Hier wordt je gewoon agressief van, zo groot is dat bord voor zijn kop.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Zeg, waar is je genuanceerde toon van een pagina terug nou gebleven... ;B

Overigens is Alderweireld onder van Basten gedebuteerd...Zijn basiselftal is net zo zeer een erfenis als de financiele situatie...
HR
HR

England Loyals
Vedette

Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

Suavimani schreef:

(...)

Dus jij stelt dat Middlesborough zijn contract niet heeft afgekocht en hij gratis verhuurd is aan Ajax, terwijl ze 6 miljoen pond voor hem neergelegd hebben een paar jaar terug? En terwijl ontbinden van het contract goedkoper is dan nog een jaar zijn salaris doorbetalen? Dan is hun financieel directeur nog veel dommer dan Slop...
HR
Ik neem aan dat je Engels kan lezen? Daar staat er precies wat er gebeurd is...
Mido is dit jaar verhuurd door Boro aan Ajax. Dus dan lijkt het me niet zo heel ingewikkeld toch? Mido investeert in zichzelf door voor een "schijntje" bij een club als Ajax zijn carriere nieuw leven in te blazen. En als Ajax ervan profiteert zie ik niets raars!
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 10 juli 2002

Het erge is ook gewoon dat Jol Ozbiliz alleen maar een aantal minuutjes geeft om een dag later 'trots' dit soort prietpraat te verkondigen. Het gaat hem alleen maar om zijn eigen belachelijke praatjes en niet om het serieus beter maken van spelers als Ozbiliz. Wat een nare man is het ook.

Het gaat erom dat je talenten een echte kans geeft en zo'n speler ook gewoon eens een paar wedstrijden het vertrouwen geeft en ze niet na een paar potjes weer naar het tweede stuurt.

Jol manifisteert zich dit jaar als de slechtste trainer van de laatste pak 'm beet 15 jaar. Zelfs Olsen deed meer met de eigen jeugd.
HR
HR

Suavimani
Icoon

Schip ahoy schreef:

Zeg, waar is je genuanceerde toon van een pagina terug nou gebleven... ;B

Overigens is Alderweireld onder van Basten gedebuteerd...Zijn basiselftal is net zo zeer een erfenis als de financiele situatie...
HR
Ik heb gewoon de hoop opgegeven om mensen als England Royals te overtuigen. Heb al zo vaak uitgelegd hoe ik er tegenaan kijk, maar er zijn nu eenmaal diehards die koste wat kost Jol blijven verdedigen. Dan denk ik daar het mijne op een gegeven moment van en laat ze in hun waarde. Iemand die anders denkt dan ik is niet minder dat ik. En dan laat ik het liever rusten omdat langer door discussiëren dan zonde van mijn tijd en van die van de ander is.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Suavimani schreef:

(...)

Wat een ongelofelijke nitwit is deze man toch. Welke jeugdspelers zijn er onder hem gedebuteerd dan? Ik kom niet verder dan Alderweireld, Eriksen en een paar minuten voor Jozefzoon en Özbilliz. De aanfluiting Suk laat ik maar even buiten beschouwing.

En zich maar beroepen op al die spelers uit eigen jeugd. Die waren al voordat jij kwam een vaste waarde koekenbakker!! En die sporadische invalbeurtjes van talenten kun je inderdaad noemen ja, maar een echte Ajax-trainer is systematisch bezig met het inpassen van talent. Onder elke andere trainer had Rodney Sneijder al gedebuteerd.
Hij is zo ontzettend dom dat hij gewoon zijn eigen falen niet eens inziet en altijd maar de schuld bij anderen legt, want hij doet het geweldig. Hier wordt je gewoon agressief van, zo groot is dat bord voor zijn kop.
HR
Jol heeft toch gewoon gelijk?? Kijk nu eens naar de feiten! Ik denk dat er geen trainer is die zoveel eigen kweek in zn basis heeft staan... Dan is het niet eens zo relevant onder wie ze hun debuut hebben gemaakt,feit is dat ze onder Jol spelen.

En Rodney Sneijder? Zeker niet al te vaak op de Toekomst geweest? Hoewel dit seizoen lijkt hij eindelijk weer te beseffen dat het om kwaliteit gaat en niet om je eigen achternaam!

Klasbakken schreef:

Het erge is ook gewoon dat Jol Ozbiliz alleen maar een aantal minuutjes geeft om een dag later 'trots' dit soort prietpraat te verkondigen. Het gaat hem alleen maar om zijn eigen belachelijke praatjes en niet om het serieus beter maken van spelers als Ozbiliz. Wat een nare man is het ook.

Het gaat erom dat je talenten een echte kans geeft en zo'n speler ook gewoon eens een paar wedstrijden het vertrouwen geeft en ze niet na een paar potjes weer naar het tweede stuurt.

Jol manifisteert zich dit jaar als de slechtste trainer van de laatste pak 'm beet 15 jaar. Zelfs Olsen deed meer met de eigen jeugd.HR
Laat Olsen nu de laatste trainer zijn die Ajax echt nog op zn Ajax liet voetballen! En kom op zeg...niet zo dramatisch..de tijden onder Wouters,Blind en van Basten al zo snel vergeten??

[Dit bericht is veranderd door England Loyals (op 29 november 2010 19:26:04).]
HR
HR

Suavimani
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Ik neem aan dat je Engels kan lezen? Daar staat er precies wat er gebeurd is...
Mido is dit jaar verhuurd door Boro aan Ajax. Dus dan lijkt het me niet zo heel ingewikkeld toch? Mido investeert in zichzelf door voor een "schijntje" bij een club als Ajax zijn carriere nieuw leven in te blazen. En als Ajax ervan profiteert zie ik niets raars!
HR
Misschien dat jij inderdaad op een dergelijke simplistische wijze redeneert. Als ik je goed begrijp zeg je dat Mido afstand heeft gedaan van zijn salaris bij Middlesborough in ruil voor het verhuurd mogen worden aan Ajax, maar nog wel officieel speler van hen is. En vervolgens krijgt hij van Ajax prestatiebeloningen, terwijl de non-EU salarisregel wordt ontdoken doordat hij officieel nog onder contract staat bij Middlesborough en technisch gezien zijn salaris van hen ontvangt, ookal is dat 0 euro.

Weet je dat een dergelijke constructie strafbaar is?

England Loyals schreef:

(...)

Jol heeft toch gewoon gelijk?? Kijk nu eens naar de feiten! Ik denk dat er geen trainer is die zoveel eigen kweek in zn basis heeft staan... Dan is het niet eens zo relevant onder wie ze hun debuut hebben gemaakt,feit is dat ze onder Jol spelen.

En Rodney Sneijder? Zeker niet al te vaak op de Toekomst geweest? Hoewel dit seizoen lijkt hij eindelijk weer te beseffen dat het om kwaliteit gaat en niet om je eigen achternaam!
HR
Dus als je al 11 basisspelers hebt die ooit uit eigen jeugd kwamen, dan hoef je vervolgens niet meer in de jeugd te investeren? Er lopen er immers al zoveel uit eigen jeugd. Dat is wat je hier nu stelt. En als je dat werkelijk meent, dan heb jij op een Ajax-forum weinig te zoeken aangezien je dan de filosofie van Ajax niet snapt.

Maar wat heb jij een hoge dunk van je eigen visie zeg. Je staat totaal niet open voor argumenten van anderen en blijft maar volharden dat wat jij vindt juist is.

[Dit bericht is veranderd door Suavimani (op 29 november 2010 19:29:57).]
HR
HR

England Loyals
Vedette

Suavimani schreef:

(...)

Ik heb gewoon de hoop opgegeven om mensen als England Royals te overtuigen. Heb al zo vaak uitgelegd hoe ik er tegenaan kijk, maar er zijn nu eenmaal diehards die koste wat kost Jol blijven verdedigen. Dan denk ik daar het mijne op een gegeven moment van en laat ze in hun waarde. Iemand die anders denkt dan ik is niet minder dat ik. En dan laat ik het liever rusten omdat langer door discussiëren dan zonde van mijn tijd en van die van de ander is.
HR
Zo is het! Zo heeft iedere Ajacied zijn eigen waarheid!

Ter verduidelijking...ik ben geen die hard Jol fan,ik ben die hard Ajax fan.
Ten opzichte van Jol begrijp ik de kritiek op zn spelopvatting,maar niet op transfers en eigen jeugd. Want de feiten wijzen totaal iets anders uit...

Suavimani schreef:

(...)

Dus als je al 11 basisspelers hebt die ooit uit eigen jeugd kwamen, dan hoef je vervolgens niet meer in de jeugd te investeren? Er lopen er immers al zoveel uit eigen jeugd. Dat is wat je hier nu stelt. En als je dat werkelijk meent, dan heb jij op een Ajax-forum weinig te zoeken aangezien je dan de filosofie van Ajax niet snapt.HR
Nee hoor,maar je bent toch met me eens dat dit elftal relatief jong is. Dus moet Jol pakweg Alderweireld vervangen door Kappelhof? Omdat we alleen maar eigen jeugd willen zien? Jol speelt met voornamelijk door Ajax opgeleide spelers en zit hier iets meer dan jaar. Vind ik niet raar dat hij niet 5 jongens vast in de basis heeft staan die hij zelf gebracht heeft toch??

En dat laatste negeer ik maar... Overigens,ik ben Ajacied van geboorte. Heeft niets met spelsysteem,succes of filosofie te maken...

Misschien dat jij inderdaad op een dergelijke simplistische wijze redeneert. Als ik je goed begrijp zeg je dat Mido afstand heeft gedaan van zijn salaris bij Middlesborough in ruil voor het verhuurd mogen worden aan Ajax, maar nog wel officieel speler van hen is. En vervolgens krijgt hij van Ajax prestatiebeloningen, terwijl de non-EU salarisregel wordt ontdoken doordat hij officieel nog onder contract staat bij Middlesborough en technisch gezien zijn salaris van hen ontvangt, ookal is dat 0 euro.HR
Wellicht simplistisch...maar soms zit de wereld ook niet zo gek ingewikkeld in elkaar. Is niets strafbaars aan hoor. PSV huurde 4 jaar Alex van Chelsea,stond voor 100% op de loonlijst van Chelsea... Mido heeft gedeeltelijk afscheid van zn ruime salaris genomen,valt te prijzen in die jongen!

[Dit bericht is veranderd door England Loyals (op 29 november 2010 19:35:15).]
HR
HR

Suavimani
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Zo is het! Zo heeft iedere Ajacied zijn eigen waarheid!

Ter verduidelijking...ik ben geen die hard Jol fan,ik ben die hard Ajax fan.
Ten opzichte van Jol begrijp ik de kritiek op zn spelopvatting,maar niet op transfers en eigen jeugd. Want de feiten wijzen totaal iets anders uit...
HR
En tóch trap ik er weer in en probeer ik het toch weer. Maar goed, je weet mijn mening, ik de jouwe, laten we het daar maar bij laten. Anders staan er zo weer 30 pagina's vol met hetzelfde geouwehoer als de vorige 30.

England Loyals schreef:

(...)

Nee hoor,maar je bent toch met me eens dat dit elftal relatief jong is. Dus moet Jol pakweg Alderweireld vervangen door Kappelhof? Omdat we alleen maar eigen jeugd willen zien? Jol speelt met voornamelijk door Ajax opgeleide spelers en zit hier iets meer dan jaar. Vind ik niet raar dat hij niet 5 jongens vast in de basis heeft staan die hij zelf gebracht heeft toch??

En dat laatste negeer ik maar... Overigens,ik ben Ajacied van geboorte. Heeft niets met spelsysteem,succes of filosofie te maken...
HR
Ok, het laatste wat ik erover zeg. Is Tainio beter dan Bonevacia? Nee. Brengt hij extra rust door zijn ervaring? Nee. Het tegenovergestelde juist. Dezelfde vergelijking kun je maken voor Ooijer met Alderweireld en Blind met Atouba. Vervolgens kun je je afvragen of je Sneijder niet een kans moet gunnen ten koste van Emanuelson, die na dit seizoen tóch weg is. En laat Eriksen eens een paaar wedstrijden staan en geef die jongen vertrouwen, en verneuk hem niet op die linkerkant, maar zet hem rechts waar hij hoort. Want slechter dan De Zeeuw doet hij het niet. En als je zegt dat je geen vleugelspelers hebt, dan schoffeer je spelers als Jozefzoon, Özbilliz en over een tijdje ook Lukoki. Die laatste kan al naar Ado en dan hebben we over 2 a 3 jaar weer spijt.

Geen van allen doet hij, en dan nóg probeert hij te beweren dat hij de trainer is die de jeugd het meest een kans geeft. Sorry maar dan heb je gewoon een ongelofelijk bord voor je kop.

Overigens bestond het Ajax van de midden jaren 90 voor een nog groter gedeelte uit eigen kweet en werd slechts met enkele goed gescoute buitenlander (die niet de 30 al gepasseerd waren) aangevuld. Toen de ploeg de CL won was die gemiddeld 24 jaar en was in 2 jaar tijd naar elkaar toegegroeid.

Als je goed genoeg bent, dan ben je oud genoeg. Onder Jol is het eerder als je oud genoeg bent, ben je goed genoeg want dan heb je genoeg ervaring. Cruijff heeft zeker voor niks kritiek? En nou ben ik er verdomme klaar mee, want ik wordt er alleen maar weer ontzettend pissig van.

[Dit bericht is veranderd door Suavimani (op 29 november 2010 19:41:58).]
HR
HR

England Loyals
Vedette

Suavimani schreef:

(...)

Ok, het laatste wat ik erover zeg. Is Tainio beter dan Bonevacia? Nee. Brengt hij extra rust door zijn ervaring? Nee. Het tegenovergestelde juist. Dezelfde vergelijking kun je maken voor Ooijer met Alderweireld en Blind met Atouba. Vervolgens kun je je afvragen of je Sneijder niet een kans moet gunnen ten koste van Emanuelson, die na dit seizoen tóch weg is. En laat Eriksen eens een paaar wedstrijden staan en geef die jongen vertrouwen, en verneuk hem niet op die linkerkant, maar zet hem rechts waar hij hoort. Want slechter dan De Zeeuw doet hij het niet. En als je zegt dat je geen vleugelspelers hebt, dan schoffeer je spelers als Jozefzoon, Özbilliz en over een tijdje ook Lukoki. Die laatste kan al naar Ado en dan hebben we over 2 a 3 jaar weer spijt.

Geen van allen doet hij, en dan nóg probeert hij te beweren dat hij de trainer is die de jeugd het meest een kans geeft. Sorry maar dan heb je gewoon een ongelofelijk bord voor je kop.

Overigens bestond het Ajax van de midden jaren 90 voor een nog groter gedeelte uit eigen kweet en werd slechts met enkele goed gescoute buitenlander (die niet de 30 al gepasseerd waren) aangevuld. Toen de ploeg de CL won was die gemiddeld 24 jaar en was in 2 jaar tijd naar elkaar toegegroeid.

Als je goed genoeg bent, dan ben je oud genoeg. Onder Jol is het eerder als je oud genoeg bent, ben je goed genoeg want dan heb je genoeg ervaring. Cruijff heeft zeker voor niks kritiek? En nou ben ik er verdomme klaar mee, want ik wordt er alleen maar weer ontzettend pissig van.
HR
Allereerst hoop ik niet dat ik je tot wanhoop breng...zijn tenslotte toch Ajacieden onder elkaar! :B

Vergelijk met 1995 gaat compleet mank,is pre Bosman arrest en toen voetbalde er nog 8 Engelsen bij Chelsea,8 Italianen bij Juventus en 8 Spanjaarden bij Madrid.

Ik snap wel dat je bij Ooijer en Tainio vraagtekens hebt,andere kant snap ik ook wel dat er wat routine aan een selectie wordt toegevoegd. Helemaal tegen deze financiele beloningen. Want ja..en daar kom ik weer,deze selectie staat bol van jeugdige,zelfopgeleide spelers. En dat is bij Ajax echt anders geweest recentelijk...
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Laat Olsen nu de laatste trainer zijn die Ajax echt nog op zn Ajax liet voetballen! En kom op zeg...niet zo dramatisch..de tijden onder Wouters,Blind en van Basten al zo snel vergeten??
HR
Goh, Ten Cate en Koeman al zo snel vergeten? Beiden 4-3-3, TC ook dominant en naar voren. Niet zo simplificeren enkel en alleen om Jol in een beter daglicht te stellen EL...
HRHR
HR

Suavimani
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Allereerst hoop ik niet dat ik je tot wanhoop breng...zijn tenslotte toch Ajacieden onder elkaar! :B

Vergelijk met 1995 gaat compleet mank,is pre Bosman arrest en toen voetbalde er nog 8 Engelsen bij Chelsea,8 Italianen bij Juventus en 8 Spanjaarden bij Madrid.

Ik snap wel dat je bij Ooijer en Tainio vraagtekens hebt,andere kant snap ik ook wel dat er wat routine aan een selectie wordt toegevoegd. Helemaal tegen deze financiele beloningen. Want ja..en daar kom ik weer,deze selectie staat bol van jeugdige,zelfopgeleide spelers. En dat is bij Ajax echt anders geweest recentelijk...
HR
Probleem is alleen dat Ooijer en Tainio die routine niet brengen. Dan kun je dus net zo goed jeugdspelers inzetten die in ieder geval kwalitatief beter zijn. Dus óf Jol heeft slechte aankopen gedaan, óf hij durft zijn fouten niet toe te geven en te herstellen. Hoe je het ook wend of keert, Jol zit fout en is verantwoordelijk.

En waarom Oleguer niet mocht gaan is me ook een raadsel, die speelt nooit en in feite zou Ooijer hem volledig kunnen vervangen. Dan had je dus weer een enorm salaris kunnen schrappen, want hij kon naar Griekenland.

En zo zijn er zo ontzettend veel fouten van Jol te noemen, die allemaal tezamen allang tot zijn ontslag hadden moeten leiden. En als gevolg van de Fulham-affaire eigenlijk op staande voet. Als ik Boog was geweest had ik hem laten gaan. In het belang van de club laat je je nooit of te nimmer chanteren
door een passant en dat was naar de fans uitstekend te verkopen geweest:

3 miljoen afkoopsom, geen ontevreden trainer, sterk beleid door je niet te laten chanteren. Dan was Boog op handen gedragen.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

Goh, Ten Cate en Koeman al zo snel vergeten? Beiden 4-3-3, TC ook dominant en naar voren. Niet zo simplificeren enkel en alleen om Jol in een beter daglicht te stellen EL...
HR
Mwah..ten Cate vind ik overigens een vergelijkbare trainer met Jol. In heel veel opzichten. Koeman is qua resultaat zeker 1 van de betere. Maar geloof dat die echt onder vuur lag omdat hij niet des Ajax speelde.. Zal je niet verbazen dat ik destijds niet zoveel moeite met Koeman had!
HR
HR

Suavimani
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Mwah..ten Cate vind ik overigens een vergelijkbare trainer met Jol. In heel veel opzichten. Koeman is qua resultaat zeker 1 van de betere. Maar geloof dat die echt onder vuur lag omdat hij niet des Ajax speelde.. Zal je niet verbazen dat ik destijds niet zoveel moeite met Koeman had!
HR
Als je er niet zoveel moeite mee hebt als trainers niet des Ajax spelen, waarom ben je dan in godsnaam Ajax-fan? Dat ben je toch vanwege het Ajax-voetbal? De Ajax-filosofie? De geweldige jeugdopleiding? Het aanvallende en dominante? De bravour? Dat alles begint onder Jol steeds meer te verdwijnen, en jij zit er niet mee. Ik kan dat niet met elkaar rijmen...
HR
HR

England Loyals
Vedette

Suavimani schreef:

(...)

Probleem is alleen dat Ooijer en Tainio die routine niet brengen. Dan kun je dus net zo goed jeugdspelers inzetten die in ieder geval kwalitatief beter zijn. Dus óf Jol heeft slechte aankopen gedaan, óf hij durft zijn fouten niet toe te geven en te herstellen. Hoe je het ook wend of keert, Jol zit fout en is verantwoordelijk.
En waarom Oleguer niet mocht gaan is me ook een raadsel, die speelt nooit en in feite zou Ooijer hem volledig kunnen vervangen. Dan had je dus weer een enorm salaris kunnen schrappen, want hij kon naar Griekenland.

En zo zijn er zo ontzettend veel fouten van Jol te noemen, die allemaal tezamen allang tot zijn ontslag hadden moeten leiden. En als gevolg van de Fulham-affaire eigenlijk op staande voet. Als ik Boog was geweest had ik hem laten gaan. In het belang van de club laat je je nooit of te nimmer chanteren
door een passant en dat was naar de fans uitstekend te verkopen geweest:

3 miljoen afkoopsom, geen ontevreden trainer, sterk beleid door je niet te laten chanteren. Dan was Boog op handen gedragen.QUOTE]

Nee,de aankopen zijn kosten/baten technisch op een enkeling na allemaal redelijk tot geslaagd. Denk zelfs dat zn gemiddelde ruim boven vele voorgangers ligt. Dan kan je discussieren over breedteaankopen en het nut ervan.
De 1 zegt dan maar een jeugdspeler,de ander zegt routine tegen kostprijs..

Zoals Cruijff zegt,de opleiding is niet goed genoeg,dus de vraag van een trainer (ook Jol's voorgangers) om aankopen zijn ergens wel logisch toch??
En in dat licht zijn de prestaties onder Jol eigenlijk gewoon goed..
Of gelden de woorden van de Messias alleen als het tegen Jol is?HR
HR
HR

Suavimani
Icoon

England Loyals schreef:

Nee,de aankopen zijn kosten/baten technisch op een enkeling na allemaal redelijk tot geslaagd. Denk zelfs dat zn gemiddelde ruim boven vele voorgangers ligt. Dan kan je discussieren over breedteaankopen en het nut ervan.
De 1 zegt dan maar een jeugdspeler,de ander zegt routine tegen kostprijs..

Zoals Cruijff zegt,de opleiding is niet goed genoeg,dus de vraag van een trainer (ook Jol's voorgangers) om aankopen zijn ergens wel logisch toch??
En in dat licht zijn de prestaties onder Jol eigenlijk gewoon goed..
Of gelden de woorden van de Messias alleen als het tegen Jol is?
HR
Aankopen hadden ook best gekund, maar haal dan geen over the hill spelers die niets meer toevoegen. Als Tainio, Ooijer en Atouba niet waren gekomen had niemand ze gemist. Dus is hun salaris, hoe laag ook, een overbodige kostenpost. En nogmaals, dat het in het verleden erger was, wil niet zeggen dat het aankoopbeleid van Jol daarmee goed gepraat kan worden.

En je kunt wel vol blijven houden dat de aankopen de jeugd niet in de weg staan, maar dan moet je, aangezien jij blijkbaar volgens eigen zeggen regelmatig op De Toekomst komt een met de betreffende spelers gaan praten, kijken of die er hetzelfde over denken. Als een speler als Lukoki nu al over zijn kansen gaat twijfelen, dan zegt dat genoeg.

Overigens zegt Cruijff dat de kwaliteiten van jeugdspelers buiten kijf staan, maar dat het te vaak in basale dingen mis gaat. Die dingen zijn voor een goede coach trainbaar. Een coach die lijn in het spel kan brengen en die spelers, door aandacht te besteden aan deze tekortkomingen, kan laten groeien en beter maakt. In plaats daarvan maakt Urby nog steeds dezelfde basale fouten als bij het aantreden van Jol. Dan kun je dus stellen dat Jol niet de trainer voor Ajax is. Hij doet maar wat, traint niet op positiespel en basale technieken, om de fouten van de jeugdopleiding te corrigeren.

Nogmaals, zelfs Cruijff geeft toe dat de voetbalkwaliteiten an sich van de jeugdspelers niet ter discussie staan.

[Dit bericht is veranderd door Suavimani (op 29 november 2010 20:22:19).]
HR
HR

England Loyals
Vedette

Suavimani schreef:

(...)

Als je er niet zoveel moeite mee hebt als trainers niet des Ajax spelen, waarom ben je dan in godsnaam Ajax-fan? Dat ben je toch vanwege het Ajax-voetbal? De Ajax-filosofie? De geweldige jeugdopleiding? Het aanvallende en dominante? De bravour? Dat alles begint onder Jol steeds meer te verdwijnen, en jij zit er niet mee. Ik kan dat niet met elkaar rijmen...
HR
Ik zal het vanwege onze speciale band nogmaals uitleggen...ik ben geen Ajacied omdat ze mooi voetballen,of vanwege de jeugdopleiding,of vanwege de successen.
Ik ben Ajacied bij geboorte,net zoals mijn kinderen, omdat ik niet eens een keuze had. De liefde voor onze stad en onze club zijn er bij mij met de paplepel ingegoten. Neemt niet weg dat ik ook vind dat Ajax weer Ajax moet worden. Maar ik denk in dat geval dan meer dan andere zaken zoals normaal supportersbeleid,enige echte embleem terug,de Arena in de fik en een voetbal stadion terug. Gewoon een replica van de Meer met 2e ring zoiets.. En inderdaad,het liefst met een Jesper Olsen als linksbuiten,Ling op rechts,Jari op 10, Blind en de Boer centraal achterin en een v.Basten in de spits..

Ajax,de meest gehate club van NL...voor ons de mooiste club van allemaal!

Suavimani schreef:

(...)

Aankopen hadden ook best gekund, maar haal dan geen over the hill spelers die niets meer toevoegen. Als Tainio, Ooijer en Atouba niet waren gekomen had niemand ze gemist. Dus is hun salaris, hoe laag ook, een overbodige kostenpost. En nogmaals, dat het in het verleden erger was, wil niet zeggen dat het aankoopbeleid van Jol daarmee goed gepraat kan worden.

En je kunt wel vol blijven houden dat de aankopen de jeugd niet in de weg staan, maar dan moet je, aangezien jij blijkbaar volgens eigen zeggen regelmatig op De Toekomst komt een met de betreffende spelers gaan praten, kijken of die er hetzelfde over denken. Als een speler als Lukoki nu al over zijn kansen gaat twijfelen, dan zegt dat genoeg.
HR
Ik ben inderdaad (vrijwel) wekelijks op de Toekomst. En dat Lukoki nu al gaat twijfelen zegt genoeg,maar dan meer over hemzelf dan over Ajax. Juist nu liggen daar de kansen,het is aan de speler om ze te pakken.

Nee,maar het plaatst de aankopen van Jol wel in een ander daglicht. Namelijk 3 spelers halen voor betaald voor is,de rest moet creatief. Waarbij je altijd de discussie houdt of zo'n speler echt iets toevoegd. Ik oordeel hierover aan het einde van het seizoen. Neem Pantelic...vorig jaar ook mikpunt van hoon en spot door eigen aanhang en media..nu ineens de kapstok van ons spel. Kan hard gaan..
Zeg ik wel eerlijk bij dat ik zelf ook niet zie dat Tainio of Ooijer zo'n rol zullen vervullen,maar onlogisch is het niet,gezien de spelersgroep.

Overigens zegt Cruijff dat de kwaliteiten van jeugdspelers buiten kijf staan, maar dat het te vaak in basale dingen mis gaat. Die dingen zijn voor een goede coach trainbaar. Een coach die lijn in het spel kan brengen en die spelers, door aandacht te besteden aan deze tekortkomingen, kan laten groeien en beter maakt. In plaats daarvan maakt Urby nog steeds dezelfde basale fouten als bij het aantreden van Jol. Dan kun je dus stellen dat Jol niet de trainer voor Ajax is. Hij doet maar wat, traint niet op positiespel en basale technieken, om de fouten van de jeugdopleiding te corrigeren.HR
Nee hoor,Cruijff zegt dat alle jeugdtrainers eruit moeten...
En Urby...die maakt al 7 jaar fouten,dus om Jol hiervan de schuld te geven.
Sterker,onder Jol heeft Urby zn beste seizoen gedraaid...eindelijk een trainer die hem niet door het elftal liet zwerven..

[Dit bericht is veranderd door England Loyals (op 29 november 2010 20:27:11).]
HR
HR

Suavimani
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Ik zal het vanwege onze speciale band nogmaals uitleggen...ik ben geen Ajacied omdat ze mooi voetballen,of vanwege de jeugdopleiding,of vanwege de successen.
Ik ben Ajacied bij geboorte,net zoals mijn kinderen, omdat ik niet eens een keuze had. De liefde voor onze stad en onze club zijn er bij mij met de paplepel ingegoten. Neemt niet weg dat ik ook vind dat Ajax weer Ajax moet worden. Maar ik denk in dat geval dan meer dan andere zaken zoals normaal supportersbeleid,enige echte embleem terug,de Arena in de fik en een voetbal stadion terug. Gewoon een replica van de Meer met 2e ring zoiets.. En inderdaad,het liefst met een Jesper Olsen als linksbuiten,Ling op rechts,Jari op 10, Blind en de Boer centraal achterin en een v.Basten in de spits..

Ajax,de meest gehate club van NL...voor ons de mooiste club van allemaal!
HR
Dan wil je dus in feite hetzelfde als wat wij willen, want je noemt alleen jeugdproducten van Ajax en spelers die op hun kwaliteiten gescout zijn en voor weinig kwamen en bij ons uitgroeiden tot sterren. Dat is het beleid zoals het moet zijn, geen overbodige 30-plussers onder het mom van routine, die ze vervolgens niet brengen.

Danny Blind was routine, Frank Rijkaard was routine..
HR
HR

Vergelijkend
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 124
Reg.: 11 juli 2003

Het bericht dat Jol zou zijn ontslagen is dan wel verzonnen maar een 2de actie om Ajax erop attent te maken dat deze man weg moet. Er zijn nog nooit zoveel talenten doorgebroken?? Waar heeft die man het over? Nee, zie dit rijtje toppers eens: Atouba, Zeehond, Ze Eduardo, ie vreselijke finse middenvelder, Mido. Jeetje miena die man moet zich schamen maar doet het niet. Nee wat hij doet is heel simpel als er vragen komen over zijn werkwijze dan gaat hij die vragen uit de weg, beantwoord ze niet, zeikt de verslaggever af en maakt een grap. Ik ben wel klaar met deze joker. Een totaal falend elftal hebben we nu en die overwinning tegen VVV was te wijten aan pech voor VVV en de kwaliteit van die ploeg. Iig niet aan het fantastisch voetbal wat Jol Ajax deed toekomen. Van mij mogen de leuzen en witte zakdoekjes v/h weekend van stal gehaald worden weg met die gast. Ajax is m.n. met de vertoningen bij Auxerre en Madrid volledig door het slijkt gehaald.

[Dit bericht is veranderd door Vergelijkend (op 29 november 2010 20:29:16).]
HR
HR

Suavimani
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Ik ben inderdaad (vrijwel) wekelijks op de Toekomst. En dat Lukoki nu al gaat twijfelen zegt genoeg,maar dan meer over hemzelf dan over Ajax. Juist nu liggen daar de kansen,het is aan de speler om ze te pakken.

Nee,maar het plaatst de aankopen van Jol wel in een ander daglicht. Namelijk 3 spelers halen voor betaald voor is,de rest moet creatief. Waarbij je altijd de discussie houdt of zo'n speler echt iets toevoegd. Ik oordeel hierover aan het einde van het seizoen. Neem Pantelic...vorig jaar ook mikpunt van hoon en spot door eigen aanhang en media..nu ineens de kapstok van ons spel. Kan hard gaan..
Zeg ik wel eerlijk bij dat ik zelf ook niet zie dat Tainio of Ooijer zo'n rol zullen vervullen,maar onlogisch is het niet,gezien de spelersgroep.
HR
Die vlieger over Lukoki gaat natuurlijk niet op he. Pas onder grote supportersdruk krijg Özbilliz een kansje en het vervolg is nog maar te bezien. Dan ben je als speler gek als je je carriere laat verkloten door Martin Jol als je ook via een Nederlandse subtopper naar de top kan groeien als Elia. Daar spreekt eerder zelfvertrouwen dan lafheid uit, want het is een enorm risico dat je neemt i.p.v. de makkelijke weg van het bij Ajax blijven zitten en maar zien waar het schip strand.

Een Ooijer die veel steken liet vallen bij PSV had natuurlijk nooit meer naar Ajax mogen komen. De enige andere club die hem wilde was er eentje op Cyprus geloof ik. Het feit dat hij al twee keer een rode kaart pakte illustreert zijn tekortkomingen perfect. Ook Tainio presteert al jaren niet top meer, wat is dan de garantie dat hij dit bij Ajax wel zal doen?

En ga me niet vertellen dat er in de Franse Ligue 2, Scandinavië of in België geen betere alternatieven zijn te vinden voor weinig geld. Nee het is inderdaad makkelijker om mislukte spelers via het netwerk van je zaakwaarnemer te halen dan om naar de scouting te luisteren.
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Vak: -
Reg.: 10 juli 2002

England Loyals schreef:

HR
Wouters, Blind en Van Basten speelden in ieder geval nog in een bepaals systeem en probeerden iets neer te zetten. Jol doet maar wat: god-zegene-de-greep-voetbal. Alle ballen op Suarez en dan maar hopen dat je 1 goal meer maakt dan de tegenstander, hoe slecht die trouwens ook is.

Nee, Jol is echt het slechtste wat Ajax sinds jaren is overkomen. Zelfs met dit materiaal - verreweg het beste uit de Eredivisie - krijgt hij het voor elkaar om geen ene kut te presteren. Vreselijke baggertrainer.

Maar jij bent serieus content met hem?
HR
HR

England Loyals
Vedette

Klasbakken schreef:

(...)

Wouters, Blind en Van Basten speelden in ieder geval nog in een bepaals systeem en probeerden iets neer te zetten. Jol doet maar wat: god-zegene-de-greep-voetbal. Alle ballen op Suarez en dan maar hopen dat je 1 goal meer maakt dan de tegenstander, hoe slecht die trouwens ook is.

Nee, Jol is echt het slechtste wat Ajax sinds jaren is overkomen. Zelfs met dit materiaal - verreweg het beste uit de Eredivisie - krijgt hij het voor elkaar om geen ene kut te presteren. Vreselijke baggertrainer.

Maar jij bent serieus content met hem?
HR
Kom op man!! Wat waren die systemen onder Wouters/Blind en V.Basten dan??
5-1 verliezen in Arnhem? 6-0 verliezen in Heerenveen? Of 6-2 ten ondergaan in Eindhoven? Dat leek helemaal nergens op en toen speelden er ook nog eens miskopen en veel minder jeugd dan onder Jol. Overdrijf toch niet zo.

En off topic...daar gaan we weer Derksen! El Hamda heeft als zaakwaarnemer Raiola. Nee super journalist..dat is die Marokkaanse concierge Sietje!
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Kom op man!! Wat waren die systemen onder Wouters/Blind en V.Basten dan??
5-1 verliezen in Arnhem? 6-0 verliezen in Heerenveen? Of 6-2 ten ondergaan in Eindhoven? Dat leek helemaal nergens op en toen speelden er ook nog eens miskopen en veel minder jeugd dan onder Jol. Overdrijf toch niet zo.

En off topic...daar gaan we weer Derksen! El Hamda heeft als zaakwaarnemer Raiola. Nee super journalist..dat is die Marokkaanse concierge Sietje!
HR
Nee, twee keer de slechtste Europacupwedstrijden ooit spelen en op genante wijze vernederd worden is iets waar je trots op moet zijn. Of die heerlijke oorwassing tegen Anderlecht. Thuis van ADO verliezen is ook iets wat Ajax trainers vaak overkomt.

Jol heeft topspelers met Steek, Vertonghen, Suarez, vdWiel en speelt armoedig, ideeenloos voetbal. Middenveld weleens zien spelen? Of kijk je enkel teletekst? Met jongens als Blind, vdHeijden en Elia had er een echt swingend en winnend Ajax kunnen staan. Maar nee, we gaan historisch af in Europa, spelen laf en zonder driehoekjes, maar o o , wat stelt Jol veel eigen jeugd op. Als je echt om Ajax geeft, en niet enkel om een succesvolle club, dan hoop je dat deze sjacheraar snel weg is en Ajax Ajax weer wordt.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 96,4% dat SC Cambuur Leeuwarden wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor ADO Den Haag-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!