Ajax Netwerk
dinsdag 21 oktober 2014 - 00:49                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

HR

Middenweg 401
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 april 2005

quote:HR
Quido schreef:

(...)

Tsjah, over een goede en volwassen manier van discussie voeren gesproken ...

Aangezien het hierboven steeds over De Boer gaat, lijkt me die vergelijking niet zo vreemd.
HR
Ik meende dat onze discussie al beeindigd was, maar wilde je er nog wel even op wijzen dat je het zelf onzin vond om het spel van Jol te vergelijken met het spel onder De Boer om vervolgens in elke post zelf die vergelijking ook te maken. Gewoon, als tip.
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

Pancake schreef:

(...)

Voor mij persoonlijk is die bijzaak een stukje belangrijker.HR
Belangrijker dan de hoofdzaak? En de hoofdzaak blijft toch meer scoren dan de tegenstander? En hoe meer je scoort en hoe minder je tegen krijgt, hoe beter het is? Of is voetbal een jurysport, waar rondo's, pirouettes en aanvallen over 18 schijven tot puike scores leiden?
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

marx schreef:
Belangrijker dan de hoofdzaak? En de hoofdzaak blijft toch meer scoren dan de tegenstander? En hoe meer je scoort en hoe minder je tegen krijgt, hoe beter het is? Of is voetbal een jurysport, waar rondo's, pirouettes en aanvallen over 18 schijven tot puike scores leiden?
HR
Winnen is niet de hoofdzaak. Niemand heeft het over duitsland 74, wel over oranje. Won oranje? Dacht het niet.
Iedereen had het over het prachtige barcelona 5 jaar terug. Wonnen ze toen net zoveel als nu? Dacht het niet, maar wie de CL won? Geen flauw idee. Maar ik weet nog wel hoe barcelona toen speelde.
HR
HR

Quido
Vedette

Reg.: 10 juli 2003

Middenweg 401 schreef:

(...)

Ik meende dat onze discussie al beeindigd was, maar wilde je er nog wel even op wijzen dat je het zelf onzin vond om het spel van Jol te vergelijken met het spel onder De Boer om vervolgens in elke post zelf die vergelijking ook te maken. Gewoon, als tip.
HR
Als we alles zwart-wit gaan bekijken, komen we nergens. In beginsel staat De Boer volledig los van de discussie, dat er vervolgens vergelijkingen worden gemaakt, is niet zo vreemd. En vervolgens belet mij niks om daarop in te haken. Zeker niet als zo een punt gemaakt kan worden. Maar dat er inhoudelijk vrijwel niet wordt gereageerd, maar het steeds over de manier van discussiëren gaat, verbaast me niks. Misschien kun jij me dan uitleggen waarom Jol en het Ajax onder Jol in de tweede seizoenshelft van zijn eerste seizoen verfoeid wordt? (en kom dan niet aan met 'het had niks te maken met de Ajax-filosofie', want dat heeft het spel nu ook niet, buiten de zogenaamde intentie)

[Dit bericht is veranderd door Quido (op 12 januari 2012 01:08:46).]
HR
HR

marx
Icoon

Van de film schreef:

(...)

Winnen is niet de hoofdzaak. Niemand heeft het over duitsland 74, wel over oranje. Won oranje? Dacht het niet. HR
Niemand heeft het meer over het Polen van 1974, maar dat Polen speelde aantrekkelijker voetbal dan Oranje destijds. Oranje wordt nu nog herinnerd omdat het in de halve finale won van titelhouder Brazilië.

Van de film schreef:
Iedereen had het over het prachtige barcelona 5 jaar terug. Wonnen ze toen net zoveel als nu? Dacht het niet, maar wie de CL won? Geen flauw idee. Maar ik weet nog wel hoe barcelona toen speelde.
HR
Het Barcelona van Van Bommel interesseert me überhaupt niet. Maar wie niet wint, verliest of speelt gelijk en wordt niet kampioen. Neem het Ajax van Jan Wouters in het jaar 1999, 2000. Dat won amper, verloor vaak en wordt nog wel herinnerd, maar die herinnering is allesbehalve positief. In de sport draait het om winnen.
HR
HR

Van de film
Legende

marx schreef:
Niemand heeft het meer over het Polen van 1974, maar dat Polen speelde aantrekkelijker voetbal dan Oranje destijds. Oranje wordt nu nog herinnerd omdat het in de halve finale won van titelhouder Brazilië.

HR
Toch gek dat ik mensen altijd over de finale hoor en nooit over de halve finale, maar dat zal uiteraard aan mij liggen.

Het Barcelona van Van Bommel interesseert me überhaupt niet. Maar wie niet wint, verliest of speelt gelijk en wordt niet kampioen. Neem het Ajax van Jan Wouters in het jaar 1999, 2000. Dat won amper, verloor vaak en wordt nog wel herinnerd, maar die herinnering is allesbehalve positief. In de sport draait het om winnen. .
HR
Jij misschien niet, maar een heleboel andere mensen hebben hele mooie herinneringen aan de periode van rijkaard bij barca, waar van bommel een kleine periode ook speelde. Dat jij dat soort spel niet kunt waarderen is al langer bekend, maar het gros van de mensen vindt het prachtig.

Wouters wordt niet herinnerd omdat hij zo weinig won, maar omdat het voetbal bagger was. Omdat het voetbal bagger was won hij ook vrij weinig, maar dat is een gevolg.
HR
HR

marx
Icoon

Van de film schreef:
Toch gek dat ik mensen altijd over de finale hoor en nooit over de halve finale, maar dat zal uiteraard aan mij liggen.HR
Omdat de finale het verhaal was van zelfoverschatting en een falende coach die de zwaargeblesseerde Rensenbrink opstelde in plaats van Piet Keizer. Zulke verhalen worden altijd doorverteld.

(...)

Van de film schreef:
Jij misschien niet, maar een heleboel andere mensen hebben hele mooie herinneringen aan de periode van rijkaard bij barca, waar van bommel een kleine periode ook speelde. Dat jij dat soort spel niet kunt waarderen is al langer bekend, maar het gros van de mensen vindt het prachtig.HR
Ik ben niet kapot van het Barcelona onder een Rijkaard. Te veel ego's die het nachtleven belangrijker vonden dan voetbal. Het huidige Barcelona daarentegen lijkt me te behoren tot de sterkste teams aller tijden.

Van de film schreef:
Wouters wordt niet herinnerd omdat hij zo weinig won, maar omdat het voetbal bagger was. Omdat het voetbal bagger was won hij ook vrij weinig, maar dat is een gevolg.
HR
Okee. Daar heb je een punt.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Jol haalt uit naar voorganger en QPR-coach Hughes
13/01/2012 11:52

Martin Jol heeft uitgehaald naar zijn voorganger bij Fulham. Volgens de voormalige coach van Ajax legt Mark Hughes, onlangs aangesteld bij rivaal Queens Park Rangers, stelselmatig de lat te hoog bij zijn werkgevers.

De Welshman vertrok bij Fulham omdat hij het idee had zijn ambities bij The Cottagers niet waar te kunnen maken. Als kersverse trainer van Queens Park Ranger sprak hij direct de hoop uit die ambitieuze wensen wel te bewerkstelligen. Een goed gevulde portefeuille is daarbij nodig volgens Hughes.

'Maar het gaat wat ambitie betreft niet altijd om geld', stelt Jol in de Engelse media. 'Volgens mij is Fulham ook ambitieus, maar toen hij hier zat zei hij van niet. Dat is zijn mening. Fulham bereikte nota bene een Europese finale (Atlético Madrid was in de finale van de Europa League te sterk, red.). Dat is niet gemakkelijk om te bereiken.'

'Wij hebben inderdaad een stuk minder geld te besteden dan QPR', vervolgt Jol. 'Ik heb ook nooit tegen de voorzitter gezegd: Ik wil dit of dat. Ik weet dat hij weldegelijk ambitieus is, maar ik denk niet dat wij spelers voor tien tot vijftien miljoen euro gaan kopen. Verder dan voor Moussa Dembélé en Bryan Ruiz gaan we niet. Zij kunnen in elke ploeg in de Premier League mee.'

Volgens Jol heeft Hughes in het verleden ook ten onrechte beweerd dat hij bij Fulham naar de lange termijn keek. 'Kijk maar naar al zijn clubs, nergens heeft hij langer gezeten dan twee jaar. QPR is net gepromoveerd en is erg ambitieus. Het is ook eigenlijk overal hetzelfde als er rijke eigenaren in het spel zijn. Kijk maar naar Málaga en Manchester City. Toch denk ik dat wij mede door onze ervaring in de Premier League degelijker zijn.'

Tot slot gaf Jol aan Andrew Johnson niet te willen verkopen aan Blackburn Rovers. Ook Bobby Zamora mag niet vertrekken. 'Ik heb namelijk al mijn spitsen nodig, anders moet ik zelf nog in de aanval gaan staan', besluit Jol.HR
Is dit dezelfde Jol als bij ons? :)
HR
HR

Van de film
Legende

marx schreef:
Omdat de finale het verhaal was van zelfoverschatting en een falende coach die de zwaargeblesseerde Rensenbrink opstelde in plaats van Piet Keizer. Zulke verhalen worden altijd doorverteld.
HR
Wederom erg gek dat ik mensen hier nooit over hoor. Sterker nog, dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Nee, ik hoor mensen altijd over het fantastische oranje dat de wereld van het voetbal veranderde en wereldkampioen had moeten worden.

Ik ben niet kapot van het Barcelona onder een Rijkaard. Te veel ego's die het nachtleven belangrijker vonden dan voetbal. Het huidige Barcelona daarentegen lijkt me te behoren tot de sterkste teams aller tijden.
HR
Dat mag jouw mening zijn, feit is dat onder rijkaard al de aanzet werd gegeven naar het voetbal wat er nu gespeeld wordt. Dat voetbal was ook spectaculairder dan wat barca nu speelt. De geweldige ronaldhino als ultieme exponent daarvan.

@bassie,

Ja hoor, jol is altijd al fervent aanhanger geweest van propaganda.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 13 januari 2012 13:10:42).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Van de film schreef:

(...)

@bassie,

Ja hoor, jol is altijd al fervent aanhanger geweest van propaganda.
HR
:D

Moest toch even denken aan die zak met geld die buitenspelers op zou leveren...
HR
HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Reg.: 15 juli 2002

Hij heeft het duidelijk over de voorzitter van Fulham, alle flauwe grappen ten spijt. ;)
HR
HR

marx
Icoon

Van de film schreef:

Wederom erg gek dat ik mensen hier nooit over hoor. Sterker nog, dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Nee, ik hoor mensen altijd over het fantastische oranje dat de wereld van het voetbal veranderde en wereldkampioen had moeten worden.HR
Nou, dan wordt het tijd dat je de feiten hoort over het WK '74. Onze bondscoach vertrok halverwege het toernooi om Barcelona te coachen voor de Spaanse bekerfinale. Noem mij een bondscoach die dat flikt op het belangrijkste toernooi. Bovendien negeerde de rancuneuze dwaas genaamd Rinus Michels Piet Keizer. De goeie man had een hekel aan Piet. Zozeer zelfs dat de zwaar geblesseerde linksbuiten annex hengelaar Rob Rensenbrink gewoon opgesteld werd voor de belangrijkste wedstrijd van het belangrijkste toernooi. Noem mij 1 bondscoach die zoiets flikt. Oranje speelde in de eerste helft van de finale effectief met tien man. Laat die eerste helft nu net de helft van de wedstrijd zijn geweest waarin Duitsland op voorsprong was gekomen.

Andere feiten zijn dat Oranje in 1974 smerig voetbalde en dat spelers als een Ruud Geels getreiterd en gepest werden door Ruud Krol en Wim Suurbier alias Knabbel en Babbel.

Nee, het was niet alles goud wat blonk in 1974.

[Dit bericht is veranderd door marx (op 17 januari 2012 12:50:42).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

marx schreef:

(...)

Nou, dan wordt het tijd dat je de feiten hoort over het WK '74. Onze bondscoach vertrok halverwege het toernooi om Barcelona te coachen voor de Spaanse bekerfinale. Noem mij een bondscoach die dat flikt op het belangrijkste toernooi. Bovendien negeerde de rancuneuze dwaas genaamd Rinus Michels Piet Keizer. De goeie man had een hekel aan Piet. Zozeer zelfs dat de zwaar geblesseerde linksbuiten annex hengelaar Rob Rensenbrink gewoon opgesteld werd voor de belangrijkste wedstrijd van het belangrijkste toernooi. Noem mij 1 bondscoach die zoiets flikt. Oranje speelde in de eerste helft van de finale effectief met tien man. Laat die eerste helft nu net de helft van de wedstrijd zijn geweest waarin Duitsland op voorsprong was gekomen.

Andere feiten zijn dat Oranje in 1974 smerig voetbalde en dat spelers als een Ruud Geels getreiterd en gepest werden door Ruud Krol en Wim Suurbier alias Knabbel en Babbel.

Nee, het was niet alles goud wat blonk in 1974.
HR
Het was in de voorbereiding hoor...

Maar tuurlijk worden dingen ook opgehemeld hoe langer ze weg zijn. In Duitsland heeft overigens niemand het over dat mooie Oranje behalve Gunter Netzer :).
HRHR
HR

marx
Icoon

BassieAdam schreef:

(...)

Het was in de voorbereiding hoor...HR
Nee. De Spaanse bekerfinale was op 29 juni 1974, een dag voor de tweede wedstrijd in de tweede ronde van het WK (Oranje-DDR).

BassieAdam schreef:
Maar tuurlijk worden dingen ook opgehemeld hoe langer ze weg zijn. In Duitsland heeft overigens niemand het over dat mooie Oranje behalve Gunter Netzer :).
HR
Netzer speelde helaas amper op het toernooi, maar die vreselijke Wolfgang Overath wel. Het Polen van Tomaszewski, Lato en Deina was de ploeg van het toernooi.
HR
HR

Stilte voor de Storm
Idool

Uit: Oostenrijk
Reg.: 20 oktober 2005

marx schreef:

(...)

Het Polen van Tomaszewski, Lato en Deina was de ploeg van het toernooi.
HR
Oftewel, het NEC van het toernooi. :B
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Stilte voor de Storm schreef:

(...)

HR
Als Nederland die spelers had gehad, hadden ze ook met vlag en wimpel gewonnen. ;)
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

Burzlew schreef:

(...)

Als Nederland die spelers had gehad, hadden ze ook met vlag en wimpel gewonnen. ;)
HR
Daar zijn kenners het over eens.
HR
HR

marx
Icoon

Stilte voor de Storm schreef:

(...)

HR
Inderdaad. De Polen veegden iedereen van de mat en West-Duitsland zwijnde enorm. Zie bijv. de beelden vanaf min. 4:56.

[Dit bericht is veranderd door marx (op 17 januari 2012 20:57:21).]
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Onder Jol werdt gewoon gewonnen in de Kuip ;)

Jol toen hij bij AJAX de zak kreeg 18 wedstrijden 34 punten.............
HR
HR

Vossie
Legende

Vak: 425
Reg.: 25 februari 2003

Assaidi en Narsingh? Je gaat ze niet eens gebruiken! Als je dan toch zo nodig een Raoila deal wil sluiten haal dan Elia op in Turijn... :denk
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 8 mei 2012 om 08:32:42.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Vossie schreef:

Assaidi en Narsingh? Je gaat ze niet eens gebruiken! Als je dan toch zo nodig een Raoila deal wil sluiten haal dan Elia op in Turijn... :denk
HR
Is toch prachtig om te zien hoe achterlijk sommige mensen zijn (narsingh) en hoe slim anderen (raiola, jol)? Ik kan er wel van genieten. Narsingh verdient straks een heel behoorlijk salaris en kan over 4 jaar bij een hoofdklasser gaan voetballen.
HR
HR

Vossie
Legende

Vak: 425
Reg.: 25 februari 2003

Tja, zo is het natuurlijk ook. De schuld moeten we leggen bij de spelers en de regelgeving. De zaakwaarnemers hebben misschien weinig moraal, maar doen niets wat niet mag...
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Laat Jollie bollie zich toch weer van zijn meest rancuneuze kant zien. Bij Ajax moest hij niet zoveel hebben van vleugels, heeft eigenhandig de transfer van Elia op een paar ton laten knappen ten faveure van Sulejmani. Wat ik hem nooit zal vergeven. Nu kan hij er geen genoeg van krijgen. Wilde Chadli hebben, heeft Dembele en Ruiz, gaat nu voor deze twee.
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

Schip ahoy schreef:

Laat Jollie bollie zich toch weer van zijn meest rancuneuze kant zien. Bij Ajax moest hij niet zoveel hebben van vleugels, heeft eigenhandig de transfer van Elia op een paar ton laten knappen ten faveure van Sulejmani. Wat ik hem nooit zal vergeven. Nu kan hij er geen genoeg van krijgen. Wilde Chadli hebben, heeft Dembele en Ruiz, gaat nu voor deze twee.
HR
Misschien wil hij ze helemaal niet. Vergeet niet dat zijn zaakwaarnemer dezelfde is als die van de spelers. Fulham betaalt reis en verblijfkosten, iedereen (Ajax) denkt dat Fulham wel wil kopen. Oftewel, de prijs gaat omhoog en Jol verdient weer een zakcentje mee (en Raiola nog meer).
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Misschien wil hij ze helemaal niet. Vergeet niet dat zijn zaakwaarnemer dezelfde is als die van de spelers. Fulham betaalt reis en verblijfkosten, iedereen (Ajax) denkt dat Fulham wel wil kopen. Oftewel, de prijs gaat omhoog en Jol verdient weer een zakcentje mee (en Raiola nog meer).
HR
Ik bedoel met willen hebben eigenlijk dat hij interesse toont op het moment dat Ajax dat ook heeft. Vandaar rancuneus. Sportief gezien is het wel erg toevallig.

Dat gezegd hebbende, hij heeft wel aangegegeven dat Dembele wellicht verkocht moet worden. Dus er komt een plek vrij.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,4% dat Liverpool FC wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Barcelona-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!