Deze topic is open en bestaat uit 51 pagina's: « 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »
El?Magicooo
Talent
Uit: A'dam
Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 28 augustus 2011
quote:Het spijt me zeer, je zal vast een groot ajax fan zijn, maar jouw denkwijze laat zien dat je niet uit de omgeving van amsterdam komt. Jouw visie is er een die bij elke voetbalclub wordt uitgevoerd. Ajax wil zich op een andere manier onderscheidden.
marx schreef:
(...)
Dus dat buitenlandse ploegen fysiek sterker zijn, een hogere handelingssnelheid hebben vind je niet belangrijk? Jij hoopt op tikkie-takkie uitgevoerd door onervaren jochies rond het eigen strafschopgebied? Jol is een realist die gevoel heeft voor de roots van een club. Maar hij had net als Frank de Boer moeten verkondigen dat de visie van de heilige San Johan zijn leidraad is, dan had ie het kunnen uitzingen in het Amsterdamse wespennest. Dat Jol is opgestapt, bewijst dat het nooit meer goed komt met Ajax.
Kampioentjeh
Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 12 december 2010
quote:Ik reageerde op Quido die deed alsof Ajax in de 2e seizoenshelft goed voetbalde, wat absoluut niet klopt.
marx schreef:
(...)
En Ajax rolde in het begin Real Madrid op in het Bernabeu. Maar krijg je of verlies je punten als je de tegenstander wegvaagt in het begin? VOlgens mij telt de stand die op het scorebord staat op het moment dat de scheids afblaast.
Middenweg 401
Internationale topspeler
Vak: -
Reg.: 14 april 2005
quote:http://www.ad.nl/ad/nl/1037/Champions-League-Europa-League/article/detail/2906101/2011/09/14/De-Boer-past-beter-bij-Ajax-dan-Jol.dhtml
Alderweireld wil niet alle schuld op Martin Jol schuiven. 'Niks ten nadele van hem', zegt de verdediger in De Telegraaf. 'Maar hij had een visie die op Luis Suárez (geschorst voor het duel in Bernabeu destijds) was gericht. Onze huidige opvatting bevalt me beter dan met tien man achter de bal en vanuit het eigen zestienmetergebied te spelen', aldus de international.
marx
Icoon
Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004
quote:En omdat San Johan het wil, wil Frank de Boer met een driemansmiddenveld spelen met de punt naar achter. Ajax heeft met dat Cruijff=systeem nog nooit succes geboekt. Telkenmale bleek en blijkt dat Ajax in topwedstrijden dan een man tekort komt op het middenveld. Maar ja, het is een aparte visie inderdaad. Gelukkig was Jol realistischer.
El?Magicooo schreef:
(...)
Het spijt me zeer, je zal vast een groot ajax fan zijn, maar jouw denkwijze laat zien dat je niet uit de omgeving van amsterdam komt. Jouw visie is er een die bij elke voetbalclub wordt uitgevoerd. Ajax wil zich op een andere manier onderscheidden.
El?Magicooo
Talent
quote:Jol was inderdaad realistischer maar jij doet nu net of de boer er niks van bakt en maar ja knikt richting cruijff ofzo? Als ik voor mezelf spreek ga ik liever op mn bek met 9 eigen opgeleide spelers die volgens onze filosofie spelen dan met de atouba's, Tainio en Mido's van deze wereld.
marx schreef:
(...)
En omdat San Johan het wil, wil Frank de Boer met een driemansmiddenveld spelen met de punt naar achter. Ajax heeft met dat Cruijff=systeem nog nooit succes geboekt. Telkenmale bleek en blijkt dat Ajax in topwedstrijden dan een man tekort komt op het middenveld. Maar ja, het is een aparte visie inderdaad. Gelukkig was Jol realistischer.
David89
Idool
Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Adam Maher
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008
quote:Het heeft hem inderdaad veel gebracht in zijn carriere.
marx schreef:
(...)
Gelukkig was Jol realistischer.
Quido
International
Reg.: 10 juli 2003
quote:Nog zo'n fabeltje; kijk het elftal van Jol eens na, staan ook gewoon een stuk of 7,8 zelf opgeleide spelers in.
El?Magicooo schreef:
(...)
Jol was inderdaad realistischer maar jij doet nu net of de boer er niks van bakt en maar ja knikt richting cruijff ofzo? Als ik voor mezelf spreek ga ik liever op mn bek met 9 eigen opgeleide spelers die volgens onze filosofie spelen dan met de atouba's, Tainio en Mido's van deze wereld.
Middenweg 401
Internationale topspeler
quote:Van wie was het volgende citaat:
Quido schreef:
(...) Nog zo'n fabeltje; kijk het elftal van Jol eens na, staan ook gewoon een stuk of 7,8 zelf opgeleide spelers in.
Quido
International
quote:En we hebben nu niemand nodig op de vleugels? Of achterin? (geweldig, dat back-up materiaal: Ooijer, Blind, Lukoki, Ligeon, Koppers, Ebecilio)
Middenweg 401 schreef:
(...)
Van wie was het volgende citaat:
"Geef mij een zak met 10 miljoen, en ik kom er wel uit!"
AFCA 428
Legende
Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005
Oceanborn
Regelmatige invaller
Reg.: 4 januari 2004
Maxwell Cabelino Andrade
Internationale topspeler
Uit: Haarlem
Vak: 412
Reg.: 18 juli 2010
Quido
International
El?Magicooo
Talent
quote:Welke onbegrijpelijke keuzes zie jij Frank maken?
Quido schreef:
Het Ajax onder Jol was toen ook de beste, wonnen iets van 16 wedstrijden achter elkaar in de competitie.
En dat Aldeweireld/Ooijer-verhaal en ADO-thuis waren in de periode-Jol waarvan niemand ontkent dat ie het ook niet meer wist. Maar De Boer presteert niet veel beter dan Jol toen en maakt ook onbegrijpelijke keuzes, maar heeft het volledige krediet (wat ik niet erg vind, ik pleit ook niet voor Jol of een nieuwe trainer, maar vind gewoon dat er te denigrerend wordt gedaan over wat Jol hier heeft laten zien in de periode dat ie zijn ideale selectie had (tweede seizoenshelft eerste seizoen)).
marx
Icoon
Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004
quote:En wie maakte van Vertonghen en Alderweireld het vaste centrale verdedigingsduo? En wie liet Eriksen debuteren? En wie liet Suarez goed functioneren? Wie zag niks in Daley Blind en Robbie Wielaert? Wie gaf de voorkeur aan Stekelenburg boven Vermeer?
Maxwell Cabelino Andrade schreef:
Nee Jol was sterk toen hij Alderweireld passeerde voor Ooijer en toen Ado ons voetballes gaf in de Arena
Quido
International
quote:Anita linksback? Enoh als spil van de ploeg? Janssen destijds te lang op die positie laten staan? Was Bulykin nodig geweest als ie Siem 'gewoon' als tweede spits had beschouwd? Ebecilio een maand of zes te lang laten staan?
El?Magicooo schreef:
(...)
Welke onbegrijpelijke keuzes zie jij Frank maken?
El?Magicooo
Talent
quote:Anita Linksback - Wie wou je er dan neerzetten als Boilesen wegvalt? Blind? Koppers? Nee sorry, een linksback is een simpele positie in het veld die elke modale ajax jeugdspeler kan invullen. Anita is (nog) niet rijp voor de verdedigende middenvelders positie, begint nu wel dichterbij te komen omdat ie zich goed ontwikkelt heeft. Tot die tijd is het een prima back up als linksback.
Quido schreef:
(...) Anita linksback? Enoh als spil van de ploeg? Janssen destijds te lang op die positie laten staan? Was Bulykin nodig geweest als ie Siem 'gewoon' als tweede spits had beschouwd? Ebecilio een maand of zes te lang laten staan?
Maar in principe gaat het daar hier helemaal niet om. Jammer dat elke discussie omtrent het functioneren van Ajax onder Jol direct wordt gezien als een aanval op De Boer of het Ajax onder De Boer.
mokum_ultra
Lid 2de elftal
Vak: 410
Reg.: 28 maart 2006
quote:Die keuzes maakte De Boer pas doordat Sightorsson geblesseerd raakte. Siem schoof door naar de spits, en Janssen door op het middenveld omdat er verder geen alternatieven waren.
El?Magicooo schreef:
(...)
Anita Linksback - Wie wou je er dan neerzetten als Boilesen wegvalt? Blind? Koppers? Nee sorry, een linksback is een simpele positie in het veld die elke modale ajax jeugdspeler kan invullen. Anita is (nog) niet rijp voor de verdedigende middenvelders positie, begint nu wel dichterbij te komen omdat ie zich goed ontwikkelt heeft. Tot die tijd is het een prima back up als linksback.
Janssen te lang laten staan? Het had een mooi ideaalbeeld geweest, Janssen als voetballende controleur. Helaas is het niet helemaal geworden wat we hoopte. Maar had Frank dit na 3 wedstrijden al moeten opgeven? Vind dat Frank reeel heeft gehandeld door het een wedstrijd of 10 zo te laten staan en daarna de conclusie pas trekken dat het niet het beste is voor zowel het team als individueel Janssen en Vertonghen. Daarna goed veranderd door Enoh erachter te zetten en Siem in de spits (gewoon 2e spits dus.. tot zijn blessure).
Van Ebecilio ben ik het persoonlijk eens al zie ik liever een jeugdspeler met potentie daar prutsen als een Tainio of Mido onder jol.
DarkChild
Moderator
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002
quote:Dat Janssen als enige verdedigende middenvelder zou mislukken is nogal evident, hij mist daarvoor vrijwel alle benodigde kwaliteiten. Duur foutje dus
El?Magicooo schreef:
(...)
Anita Linksback - Wie wou je er dan neerzetten als Boilesen wegvalt? Blind? Koppers? Nee sorry, een linksback is een simpele positie in het veld die elke modale ajax jeugdspeler kan invullen. Anita is (nog) niet rijp voor de verdedigende middenvelders positie, begint nu wel dichterbij te komen omdat ie zich goed ontwikkelt heeft. Tot die tijd is het een prima back up als linksback.
Janssen te lang laten staan? Het had een mooi ideaalbeeld geweest, Janssen als voetballende controleur. Helaas is het niet helemaal geworden wat we hoopte. Maar had Frank dit na 3 wedstrijden al moeten opgeven? Vind dat Frank reeel heeft gehandeld door het een wedstrijd of 10 zo te laten staan en daarna de conclusie pas trekken dat het niet het beste is voor zowel het team als individueel Janssen en Vertonghen. Daarna goed veranderd door Enoh erachter te zetten en Siem in de spits (gewoon 2e spits dus.. tot zijn blessure).
Van Ebecilio ben ik het persoonlijk eens al zie ik liever een jeugdspeler met potentie daar prutsen als een Tainio of Mido onder jol.
Middenweg 401
Internationale topspeler
quote:Doet dat er toe? Waarom vergelijken met Ajax onder De Boer?
Quido schreef:
(...) En we hebben nu niemand nodig op de vleugels? Of achterin? (geweldig, dat back-up materiaal: Ooijer, Blind, Lukoki, Ligeon, Koppers, Ebecilio)
Quido
International
quote:Omdat iedereen dit gelijk als een aanval op De Boer ziet. Zoals ik al vaker heb gezegd doet het Ajax onder De Boer er in deze discussie helemaal niet toe. Mijn punt is dat het Ajax van Jol (nogmaals: in de tweede seizoenshelft van zijn eerste seizoen) erg fijn was om te zien, en ik verzet me fel tegen het beeld dat men toen volgens het principe 'alle ballen op Luis' speelde. En omdat de vergelijking met De Boer toch steeds getrokken wordt: ja, het was stukken malen verzorgder, dynamischer en meer een eenheid dan nu.
Middenweg 401 schreef:
(...)
Doet dat er toe? Waarom vergelijken met Ajax onder De Boer?
DarkChild
Moderator
quote:Ik kan daar voor een groot gedeelte wel in mee gaan.
Quido schreef:
(...) Omdat iedereen dit gelijk als een aanval op De Boer ziet. Zoals ik al vaker heb gezegd doet het Ajax onder De Boer er in deze discussie helemaal niet toe. Mijn punt is dat het Ajax van Jol (nogmaals: in de tweede seizoenshelft van zijn eerste seizoen) erg fijn was om te zien, en ik verzet me fel tegen het beeld dat men toen volgens het principe 'alle ballen op Luis' speelde. En omdat de vergelijking met De Boer toch steeds getrokken wordt: ja, het was stukken malen verzorgder, dynamischer en meer een eenheid dan nu.
AFCA 428
Legende
DarkChild
Moderator
quote:Aan het begin van het seizoen waren er wél keuzes en koos hij voor een middenveld met De Jong als half en Janssen als enige VM. De invulling van je middenveld is van erg groot belang en met die invulling kan je simpelweg geen kort, dwingend positiespel spelen, zoals ook bleek.
AFCA 428 schreef:
De intentie hebben is ook belangrijk. Je hebt trainers/spelers die naar hun mogelijkheden spelen/trainen. Je hebt ook spelers/trainers die altijd beter willen. Jol nam genoegen met het afstemmen van het spel op Suarez en had geen behoefte aan iets anders. de Boer heeft in elk geval de intentie om dominant te spelen. Helaas hebben we daar het materiaal niet voor en diep in zijn hart weet Frank dat zelf ook.
AFCA 428
Legende
Deze topic is open en bestaat uit 51 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »
Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 85,5% dat Roda JC wint van Sparta Rotterdam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.