Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 05:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

HR

El?Magicooo
Talent

Uit: A'dam
Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 28 augustus 2011

quote:HR
marx schreef:

(...)

Dus dat buitenlandse ploegen fysiek sterker zijn, een hogere handelingssnelheid hebben vind je niet belangrijk? Jij hoopt op tikkie-takkie uitgevoerd door onervaren jochies rond het eigen strafschopgebied? Jol is een realist die gevoel heeft voor de roots van een club. Maar hij had net als Frank de Boer moeten verkondigen dat de visie van de heilige San Johan zijn leidraad is, dan had ie het kunnen uitzingen in het Amsterdamse wespennest. Dat Jol is opgestapt, bewijst dat het nooit meer goed komt met Ajax.
HR
Het spijt me zeer, je zal vast een groot ajax fan zijn, maar jouw denkwijze laat zien dat je niet uit de omgeving van amsterdam komt. Jouw visie is er een die bij elke voetbalclub wordt uitgevoerd. Ajax wil zich op een andere manier onderscheidden.
HR
HR

Kampioentjeh
Basisspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 12 december 2010

marx schreef:

(...)

En Ajax rolde in het begin Real Madrid op in het Bernabeu. Maar krijg je of verlies je punten als je de tegenstander wegvaagt in het begin? VOlgens mij telt de stand die op het scorebord staat op het moment dat de scheids afblaast.
HR
Ik reageerde op Quido die deed alsof Ajax in de 2e seizoenshelft goed voetbalde, wat absoluut niet klopt.

Verder is er wel een verband tussen goed spelen en resultaten. Als je goed speelt komen de resultaten vanzelf wel.

[Dit bericht is veranderd door Kampioentjeh (op 5 januari 2012 13:23:55).]
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Vak: -
Reg.: 14 april 2005

Alderweireld wil niet alle schuld op Martin Jol schuiven. 'Niks ten nadele van hem', zegt de verdediger in De Telegraaf. 'Maar hij had een visie die op Luis Suárez (geschorst voor het duel in Bernabeu destijds) was gericht. Onze huidige opvatting bevalt me beter dan met tien man achter de bal en vanuit het eigen zestienmetergebied te spelen', aldus de international.

HR
http://www.ad.nl/ad/nl/1037/Champions-League-Europa-League/article/detail/2906101/2011/09/14/De-Boer-past-beter-bij-Ajax-dan-Jol.dhtml

[Dit bericht is veranderd door Middenweg 401 (op 5 januari 2012 13:45:28).]
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

El?Magicooo schreef:

(...)

Het spijt me zeer, je zal vast een groot ajax fan zijn, maar jouw denkwijze laat zien dat je niet uit de omgeving van amsterdam komt. Jouw visie is er een die bij elke voetbalclub wordt uitgevoerd. Ajax wil zich op een andere manier onderscheidden.
HR
En omdat San Johan het wil, wil Frank de Boer met een driemansmiddenveld spelen met de punt naar achter. Ajax heeft met dat Cruijff=systeem nog nooit succes geboekt. Telkenmale bleek en blijkt dat Ajax in topwedstrijden dan een man tekort komt op het middenveld. Maar ja, het is een aparte visie inderdaad. Gelukkig was Jol realistischer.
HR
HR

El?Magicooo
Talent

marx schreef:

(...)

En omdat San Johan het wil, wil Frank de Boer met een driemansmiddenveld spelen met de punt naar achter. Ajax heeft met dat Cruijff=systeem nog nooit succes geboekt. Telkenmale bleek en blijkt dat Ajax in topwedstrijden dan een man tekort komt op het middenveld. Maar ja, het is een aparte visie inderdaad. Gelukkig was Jol realistischer.
HR
Jol was inderdaad realistischer maar jij doet nu net of de boer er niks van bakt en maar ja knikt richting cruijff ofzo? Als ik voor mezelf spreek ga ik liever op mn bek met 9 eigen opgeleide spelers die volgens onze filosofie spelen dan met de atouba's, Tainio en Mido's van deze wereld.
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 5 januari 2012 om 15:02:27.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: shinvegetto@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

marx schreef:

(...)

Gelukkig was Jol realistischer.
HR
Het heeft hem inderdaad veel gebracht in zijn carriere.
HR
HR

Quido
Vedette

Reg.: 10 juli 2003

El?Magicooo schreef:

(...)

Jol was inderdaad realistischer maar jij doet nu net of de boer er niks van bakt en maar ja knikt richting cruijff ofzo? Als ik voor mezelf spreek ga ik liever op mn bek met 9 eigen opgeleide spelers die volgens onze filosofie spelen dan met de atouba's, Tainio en Mido's van deze wereld.
HR
Nog zo'n fabeltje; kijk het elftal van Jol eens na, staan ook gewoon een stuk of 7,8 zelf opgeleide spelers in.

En met spelers als Ebecilio, Ligeon, Lukoki, etc. ga je inderdaad op je bek ja, daar hoef je geen vraagtekens bij te zetten.

[Dit bericht is veranderd door Quido (op 5 januari 2012 16:29:06).]
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Quido schreef:

(...) Nog zo'n fabeltje; kijk het elftal van Jol eens na, staan ook gewoon een stuk of 7,8 zelf opgeleide spelers in.
HR
Van wie was het volgende citaat:

"Geef mij een zak met 10 miljoen, en ik kom er wel uit!"
HR
HR

Quido
Vedette

Middenweg 401 schreef:

(...)

Van wie was het volgende citaat:

"Geef mij een zak met 10 miljoen, en ik kom er wel uit!"
HR
En we hebben nu niemand nodig op de vleugels? Of achterin? (geweldig, dat back-up materiaal: Ooijer, Blind, Lukoki, Ligeon, Koppers, Ebecilio)

[Dit bericht is veranderd door Quido (op 5 januari 2012 16:49:14).]
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Gaat het niet om. Jol roept om tien miljoen en zes maanden later staat Ajax zonder uitgave op het Museumplein met een ingedeukte schaal. Het kan snel verkeren.

Hoewel ik een bloedhekel heb aan Jol, vooral aan dat cynische glimlachje, moet ik hem helaas toch verdedigen.

- Hij zag het niet in Daley Blind zitten. Dit zag hij uitstekend terwijl bijna iedereen riep om Daley.

- Anita op linksback. Er werd door een ieder moord en brand geschreeuwd. De Boer doet nu hetzelfde en niemand heeft het erover.

Meer verdedigen doe ik principeel niet omdat ik op Jol kots. Tainio, el Hamdaoui, Atbouba, Ooijer en Mido. Do I need to day more?
HR
HR

Oceanborn
Basisspeler

Reg.: 4 januari 2004

Sorry hoor, maar het voetbal onder Jol "zeer slecht" noemen in zijn eerste jaar is echt om jezelf te bescheuren. Wat moet het voetbal onder De Boer dan wel niet zijn? Maar nee hoor, bijvoorbeeld de 1-0 tegen VVV was aantrekkelijker om naar te kijken dan naar de 7-0 onder Jol, waarbij de toenmalige trainer van VVV nog zei dat zijn alle hoeken van het veld wel gezien had die wedstrijd :denk . Ik keek destijds met veel meer plezier naar een wedstrijd van Ajax dan nu. Trouwens, ik meen mij te herinneren dat Ajax de 2e seizoenshelft een stuk minder afhankelijk was van Suarez, en Suarez zelfs uit vorm was. Het middenveld in combinatie met Pantalic als spits werkte gewoon goed.
HR
HR

Maxwell Cabelino Andrade
Vedette

Uit: Haarlem
Vak: 412
Reg.: 18 juli 2010

geef De Boer zelfde elftal met Suarez, Stekenburg en in mindere mate Urby en we stonden nu bovenaan zeker als je bedenkt dat Vermeer en gebrek aan Spits ons de meeste punten hebben gekost.

Nee Jol was sterk toen hij Alderweireld passeerde voor Ooijer en toen Ado ons voetballes gaf in de Arena:denk
HR
HR

Quido
Vedette

Het Ajax onder Jol was toen ook de beste, wonnen iets van 16 wedstrijden achter elkaar in de competitie.

En dat Aldeweireld/Ooijer-verhaal en ADO-thuis waren in de periode-Jol waarvan niemand ontkent dat ie het ook niet meer wist. Maar De Boer presteert niet veel beter dan Jol toen en maakt ook onbegrijpelijke keuzes, maar heeft het volledige krediet (wat ik niet erg vind, ik pleit ook niet voor Jol of een nieuwe trainer, maar vind gewoon dat er te denigrerend wordt gedaan over wat Jol hier heeft laten zien in de periode dat ie zijn ideale selectie had (tweede seizoenshelft eerste seizoen)).
HRHR
HR

El?Magicooo
Talent

Quido schreef:

Het Ajax onder Jol was toen ook de beste, wonnen iets van 16 wedstrijden achter elkaar in de competitie.

En dat Aldeweireld/Ooijer-verhaal en ADO-thuis waren in de periode-Jol waarvan niemand ontkent dat ie het ook niet meer wist. Maar De Boer presteert niet veel beter dan Jol toen en maakt ook onbegrijpelijke keuzes, maar heeft het volledige krediet (wat ik niet erg vind, ik pleit ook niet voor Jol of een nieuwe trainer, maar vind gewoon dat er te denigrerend wordt gedaan over wat Jol hier heeft laten zien in de periode dat ie zijn ideale selectie had (tweede seizoenshelft eerste seizoen)).
HR
Welke onbegrijpelijke keuzes zie jij Frank maken?
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

Maxwell Cabelino Andrade schreef:

Nee Jol was sterk toen hij Alderweireld passeerde voor Ooijer en toen Ado ons voetballes gaf in de Arena:denk
HR
En wie maakte van Vertonghen en Alderweireld het vaste centrale verdedigingsduo? En wie liet Eriksen debuteren? En wie liet Suarez goed functioneren? Wie zag niks in Daley Blind en Robbie Wielaert? Wie gaf de voorkeur aan Stekelenburg boven Vermeer?
HR
HR

Quido
Vedette

El?Magicooo schreef:

(...)

Welke onbegrijpelijke keuzes zie jij Frank maken?
HR
Anita linksback? Enoh als spil van de ploeg? Janssen destijds te lang op die positie laten staan? Was Bulykin nodig geweest als ie Siem 'gewoon' als tweede spits had beschouwd? Ebecilio een maand of zes te lang laten staan?

Maar in principe gaat het daar hier helemaal niet om. Jammer dat elke discussie omtrent het functioneren van Ajax onder Jol direct wordt gezien als een aanval op De Boer of het Ajax onder De Boer.

[Dit bericht is veranderd door Quido (op 5 januari 2012 18:32:20).]
HR
HR

El?Magicooo
Talent

Quido schreef:

(...) Anita linksback? Enoh als spil van de ploeg? Janssen destijds te lang op die positie laten staan? Was Bulykin nodig geweest als ie Siem 'gewoon' als tweede spits had beschouwd? Ebecilio een maand of zes te lang laten staan?

Maar in principe gaat het daar hier helemaal niet om. Jammer dat elke discussie omtrent het functioneren van Ajax onder Jol direct wordt gezien als een aanval op De Boer of het Ajax onder De Boer.
HR
Anita Linksback - Wie wou je er dan neerzetten als Boilesen wegvalt? Blind? Koppers? Nee sorry, een linksback is een simpele positie in het veld die elke modale ajax jeugdspeler kan invullen. Anita is (nog) niet rijp voor de verdedigende middenvelders positie, begint nu wel dichterbij te komen omdat ie zich goed ontwikkelt heeft. Tot die tijd is het een prima back up als linksback.

Janssen te lang laten staan? Het had een mooi ideaalbeeld geweest, Janssen als voetballende controleur. Helaas is het niet helemaal geworden wat we hoopte. Maar had Frank dit na 3 wedstrijden al moeten opgeven? Vind dat Frank reeel heeft gehandeld door het een wedstrijd of 10 zo te laten staan en daarna de conclusie pas trekken dat het niet het beste is voor zowel het team als individueel Janssen en Vertonghen. Daarna goed veranderd door Enoh erachter te zetten en Siem in de spits (gewoon 2e spits dus.. tot zijn blessure).

Van Ebecilio ben ik het persoonlijk eens al zie ik liever een jeugdspeler met potentie daar prutsen als een Tainio of Mido onder jol.

[Dit bericht is veranderd door El?Magicooo (op 5 januari 2012 19:16:18).]
HR
HR

mokum_ultra
Lid 2de elftal

Vak: 410
Reg.: 28 maart 2006

El?Magicooo schreef:

(...)

Anita Linksback - Wie wou je er dan neerzetten als Boilesen wegvalt? Blind? Koppers? Nee sorry, een linksback is een simpele positie in het veld die elke modale ajax jeugdspeler kan invullen. Anita is (nog) niet rijp voor de verdedigende middenvelders positie, begint nu wel dichterbij te komen omdat ie zich goed ontwikkelt heeft. Tot die tijd is het een prima back up als linksback.

Janssen te lang laten staan? Het had een mooi ideaalbeeld geweest, Janssen als voetballende controleur. Helaas is het niet helemaal geworden wat we hoopte. Maar had Frank dit na 3 wedstrijden al moeten opgeven? Vind dat Frank reeel heeft gehandeld door het een wedstrijd of 10 zo te laten staan en daarna de conclusie pas trekken dat het niet het beste is voor zowel het team als individueel Janssen en Vertonghen. Daarna goed veranderd door Enoh erachter te zetten en Siem in de spits (gewoon 2e spits dus.. tot zijn blessure).

Van Ebecilio ben ik het persoonlijk eens al zie ik liever een jeugdspeler met potentie daar prutsen als een Tainio of Mido onder jol.
HR
Die keuzes maakte De Boer pas doordat Sightorsson geblesseerd raakte. Siem schoof door naar de spits, en Janssen door op het middenveld omdat er verder geen alternatieven waren.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

El?Magicooo schreef:

(...)

HR
Dat Janssen als enige verdedigende middenvelder zou mislukken is nogal evident, hij mist daarvoor vrijwel alle benodigde kwaliteiten. Duur foutje dus

Verder heeft mokum_ultra gelijk, De Boer werd door blessures bijna gedwongen om De Jong van het middenveld af te halen, en Janssen een plekje op te laten schuiven. Terwijl het een voetbalinzichtelijke keuze had moeten zijn ze daar nooit te posteren.

Oh, en Ebecilio is geen (jeugd)speler met potentie hoor, wees niet bang ;)
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Quido schreef:

(...) En we hebben nu niemand nodig op de vleugels? Of achterin? (geweldig, dat back-up materiaal: Ooijer, Blind, Lukoki, Ligeon, Koppers, Ebecilio)
HR
Doet dat er toe? Waarom vergelijken met Ajax onder De Boer?

Punt is dat er, ondanks topaankopen als Atouba, Mido, Tainio en weet-ik-veel-wie er van Jol en Raiola mochten komen, continu gezeik was om extra geld, extra aankopen. En dan met al die aankopen niet verder komen dan "alle ballen op Luis en we hopen er maar het beste van". Een spel dat we vermoedelijk ook hadden gespeeld na een investering van 10 miljoen voor de vleugels.

Ik ben overigens nog steeds benieuwd naar de rol van Raiola bij al die prutsers die gehaald zijn.
HR
HR

Quido
Vedette

Middenweg 401 schreef:

(...)

Doet dat er toe? Waarom vergelijken met Ajax onder De Boer?HR
Omdat iedereen dit gelijk als een aanval op De Boer ziet. Zoals ik al vaker heb gezegd doet het Ajax onder De Boer er in deze discussie helemaal niet toe. Mijn punt is dat het Ajax van Jol (nogmaals: in de tweede seizoenshelft van zijn eerste seizoen) erg fijn was om te zien, en ik verzet me fel tegen het beeld dat men toen volgens het principe 'alle ballen op Luis' speelde. En omdat de vergelijking met De Boer toch steeds getrokken wordt: ja, het was stukken malen verzorgder, dynamischer en meer een eenheid dan nu.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Quido schreef:

(...) Omdat iedereen dit gelijk als een aanval op De Boer ziet. Zoals ik al vaker heb gezegd doet het Ajax onder De Boer er in deze discussie helemaal niet toe. Mijn punt is dat het Ajax van Jol (nogmaals: in de tweede seizoenshelft van zijn eerste seizoen) erg fijn was om te zien, en ik verzet me fel tegen het beeld dat men toen volgens het principe 'alle ballen op Luis' speelde. En omdat de vergelijking met De Boer toch steeds getrokken wordt: ja, het was stukken malen verzorgder, dynamischer en meer een eenheid dan nu.
HR
Ik kan daar voor een groot gedeelte wel in mee gaan.
Er was meer dan genoeg op Jol aan te merken, maar laten we niet doen alsof de dominantie waar De Boer nu steeds over spreekt, ook daadwerkelijk dominantie is
HR
HR

AFCA 428
Legende

De intentie hebben is ook belangrijk. Je hebt trainers/spelers die naar hun mogelijkheden spelen/trainen. Je hebt ook spelers/trainers die altijd beter willen. Jol nam genoegen met het afstemmen van het spel op Suarez en had geen behoefte aan iets anders. de Boer heeft in elk geval de intentie om dominant te spelen. Helaas hebben we daar het materiaal niet voor en diep in zijn hart weet Frank dat zelf ook.
HR
HR

DarkChild
Moderator

AFCA 428 schreef:

De intentie hebben is ook belangrijk. Je hebt trainers/spelers die naar hun mogelijkheden spelen/trainen. Je hebt ook spelers/trainers die altijd beter willen. Jol nam genoegen met het afstemmen van het spel op Suarez en had geen behoefte aan iets anders. de Boer heeft in elk geval de intentie om dominant te spelen. Helaas hebben we daar het materiaal niet voor en diep in zijn hart weet Frank dat zelf ook.
HR
Aan het begin van het seizoen waren er wél keuzes en koos hij voor een middenveld met De Jong als half en Janssen als enige VM. De invulling van je middenveld is van erg groot belang en met die invulling kan je simpelweg geen kort, dwingend positiespel spelen, zoals ook bleek.

Wat voor waarde moet je dan hechten aan vooral uitgesproken intenties?

Maar wellicht gaat hij het nu anders aanpakken, na de blessuregolf

Zou fijn zijn om een meer uitgebalanceerd team te zien, dat de bal sneller rond laat gaan en sneller druk zet.
HR
HR

AFCA 428
Legende

Het idee vond ik niet eens zo slecht hoor. Een middenveld met Janssen, de Jong en Eriksen. Daar spreekt de intentie tot (zeer) aanvallend voetbal uit denk ik.

Helaas werkte dit middenveld niet (Frank hield te lang vol helaas).

Jopl speelde met het middenveld: De Zeeuw, enoh en de Jong. Een stuk verdedigender ingesteld.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,2% dat NEC wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Heracles Almelo-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!