Ajax Netwerk
zaterdag 20 december 2014 - 13:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

HR

Quido
Idool

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 10 juli 2003

quote:HR
Van de film schreef:

Dat quido dan weer moet zeggen dat het een gestroomlijnde machine was, die zonder suarez al piepend en knersend weer net zo hard terug van de berg afrolde, doet er dan niet zoveel toe. Het is jammer dat ik toen nog niet begonnen was met analyseren op het net, anders hadden we deze geschiedvervalsing wat beter kunnen aanpakken.
HR
Ik denk dat Pantelic belangrijker was voor het voetbal dan Suarez. Suarez was die extra klasse die elke ploeg nodig heeft (en we nu ook ontberen). Met het vertrek van Pantelic en het weigeren eenzelfde type speler aan te trekken, stortte het geheel als een kaartenhuis in elkaar. Ik heb vrijwel de hele tweede seizoenshelft genoten van ons spel, zeker in de thuiswedstrijden. Kijk er nog eens een aantal terug, zou ik zeggen. Dat lange halen-verhaal is echt nergens op gebaseerd.

Belangrijkste verschillen met nu: toen wist iedereen wat ie moest doen, stond er een fit en scherp team, werd en vroeg en voortdurend druk gezet en was er veel beweging (zowel met als zonder bal). Nu doet iedereen maar wat.

[Dit bericht is veranderd door Quido (op 4 januari 2012 12:07:16).]
HR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Pantelic was in mijn ogen een van de redenen dat we zoveel scoorden er er weinig tegen kregen. Zo slecht als veel mensen hem op dit forum vonden was hij niet. Wellicht wat traag maar altijd aanspeelbaar, oog voor de kaats en 2e en 3e man. Suarez, Siem de Jong en De Zeeuw scoorden veel dankzij Pantelic. En doordat hij veel ballen vasthield kwamen we achterin veel minder onder druk te staan.
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 januari 2012 om 12:12:15.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: shinvegetto@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Quido schreef:

(...) Ik denk dat Pantelic belangrijker was voor het voetbal dan Suarez. Suarez was die extra klasse die elke ploeg nodig heeft (en we nu ook ontberen). Met het vertrek van Pantelic en het weigeren eenzelfde type speler aan te trekken, stortte het geheel als een kaartenhuis in elkaar. Ik heb vrijwel de hele tweede seizoenshelft genoten van ons spel, zeker in de thuiswedstrijden. Kijk er nog eens een aantal terug, zou ik zeggen. Dat lange halen-verhaal is echt nergens op gebaseerd.

Belangrijkste verschillen met nu: toen wist iedereen wat ie moest doen, stond er een fit en scherp team, werd en vroeg en voortdurend druk gezet en was er veel beweging (zowel met als zonder bal). Nu doet iedereen maar wat.
HR
Hou toch op man. Kijk jij nog even Twente-thuis, Roda-thuis, Utrecht-thuis, Groningen-thuis en VVV-thuis terug. Kijk dan even naar het spelbeeld en niet naar de goals.

En Jol gebruikt die statistieken weldegelijk om aan te tonen dat hij goed voetbal speelde, anders had hij het niet in de context van 'er wordt onterecht een beeld gevormd van lange-halen voetbal' gezegd.
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Ik ga de wedstrijden ook niet voor mn plezier terugkijken, zo masochistisch ben ik niet.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Onder Jol was het voetbal ook redelijk goed, tuurlijk zitten er rukwedstrijden tussen, maar die zaten er ook onder Cruijff en van Gaal.
Onder Jol waren we weer baas in eigen huis.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Van de film schreef:

Ik ga de wedstrijden ook niet voor mn plezier terugkijken, zo masochistisch ben ik niet.
HR
Ter nuance: geldt dat ook niet voor de meeste wedstrijden onder FdB?
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

Van de film schreef:

HR
Welke prima thuiswedstrijden heeft Ajax gespeeld sinds Jol weg is? Je kunt niet ontkennen dat Frank de Boer maar wat aanrommelt. ZOwel op het middenveld als in de aanval is er geen enkele lijn te ontdekken. Frank de Boer kan zijn elftal ook niet erg motiveren, want hoe vaak verzucht de trainer dat dit toch wel de slechtste wedstrijd was van het seizoen? Martin Jol zou een goede mentor zijn voor het onervaren broekie in het trainersmetier genaamd Frank de Boer.
HR
HR

Koning Ajax
Lid 2de elftal

Reg.: 23 september 2010

Zegt nog dezelfde dingen als in dat bespottelijke Sport1 interview. Die man kent geen zelfkritiek - daar hou ik niet van.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

En toch heeft hij een heel dik vet punt in deze.

Oke je bent er net geen kampioen mee geworden, maar dat had vorig seizoen ook zomaar kunnen gebeuren geen kampioen worden.
En nogmaals het voetbal onder F. de Boer vind ik nog steeds net zo goed/slecht als onder Jol
HR
HR

Van de film
Legende

Albinho schreef:

Ter nuance: geldt dat ook niet voor de meeste wedstrijden onder FdB?
HR
De boer probeert tenminste te voetballen, dat is al een verschil wat heel belangrijk is. En ja hoor, ik vind het prima om de wedstrijden eind vorig seizoen terug te zien, daar heb ik bij tijd en wijle echt van genoten.

schreef: mzo
En toch heeft hij een heel dik vet punt in deze.

Oke je bent er net geen kampioen mee geworden, maar dat had vorig seizoen ook zomaar kunnen gebeuren geen kampioen worden.
En nogmaals het voetbal onder F. de Boer vind ik nog steeds net zo goed/slecht als onder Jol .
HR
Wat is dat punt dan precies? Dat het voetbal nog steeds hetzelfde is? Heb jij ogen? De prestaties zijn dit seizoen nog niet positief en het veldspel is ook niet om over naar huis te schrijven, maar de manier van denken/voetballen is toch totaal anders dan van jol? Dat moet zelfs iemand zonder ogen kunnen zien.
HR
HR
ach liever met vallen en opstaan en ploeterend proberen combinatievoetbal te spelen dan de lange peer van achteruit en hopen op Suarez. Wat hij niet erbij vertelt is dat Suarez dat jaar 35 goals had gemaakt, ondertussen Boilesen en een rits aan jeugd is gedeputeerd (door nood Anita daar nog staat) en Enoh voetballend wel erop vooruit gaat onder Frank.
HR
HR

mzo
Legende

Van de film schreef:

(...)

Wat is dat punt dan precies? Dat het voetbal nog steeds hetzelfde is? Heb jij ogen? De prestaties zijn dit seizoen nog niet positief en het veldspel is ook niet om over naar huis te schrijven, maar de manier van denken/voetballen is toch totaal anders dan van jol? Dat moet zelfs iemand zonder ogen kunnen zien.
HR
Denken over voetbal kan ik en een ieder heel goed maar als je geen spelers heb die de denkgedachtes over kunnen brengen wordt het lastig.

Wat ik hier al eens eerder posten ik ben een fan van de Boer maar ik heb wedstrijden gezien onder hem dat ik dacht wat een drama qua voetbal.
En een 6-0 uitslag is onder F.de Boer volgens mij nog niet of niet veel gevallen, zelfs in de oefenwedstrijden is dat lastig .

Jol speelde dan so wie so misschien voetbal zonder een idee maar ik vond het qua veldspel leuker om naar te kijken.
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 januari 2012 om 14:04:51.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: shinvegetto@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
De intentie bij De Boer is altijd duidelijk, en met die intentie kan je al mooie dingen bereiken.

Een wedstrijd zoals tegen Zagreb-thuis zal denk ik nooit voorkomen onder Jol, zeker niet als er een goal bij zit die over 18 schijven ging. Dát is de potentie van het Ajaxspel en Jol snapt daar geen kloot van.
HRHR
HR

mzo
Legende

David89 schreef:

De intentie bij De Boer is altijd duidelijk, en met die intentie kan je al mooie dingen bereiken.

Een wedstrijd zoals tegen Zagreb-thuis zal denk ik nooit voorkomen onder Jol, zeker niet als er een goal bij zit die over 18 schijven ging. Dát is de potentie van het Ajaxspel en Jol snapt daar geen kloot van.
HR
Een wedstrijd zoals Utrecht uit zal ook niet snel voorgekomen zijn onder Jol denk ik.
Het is altijd lastig te zeggen dat had onder die trainer wel voorgekomen en onder die trainer niet.

Ik had wel eens eerder aangegeven had Jol onder zijn 1ste jaar kampioen geworden had het een top trainer geweest, maar dat is en blijft voetbal
HR
HR

Van de film
Legende

mzo schreef:

Een wedstrijd zoals Utrecht uit zal ook niet snel voorgekomen zijn onder Jol denk ik.
Het is altijd lastig te zeggen dat had onder die trainer wel voorgekomen en onder die trainer niet.

Ik had wel eens eerder aangegeven had Jol onder zijn 1ste jaar kampioen geworden had het een top trainer geweest, maar dat is en blijft voetbal
HR
Nee hoor, dat geldt misschien voor een (relatief groot) deel van de supporters, maar er zijn ook genoeg supporters die het voetbal belangrijker vinden dan een keer met geluk kampioen worden. Het grappige is dat ook de resultaten steeds weer uitwijzen dat het betere voetbal (op welke manier dan ook) meestal wint. Maar toch hebben we dan liever baggerspel met 100 plus doelpunten voor, ook al levert ons dat geen kampioenschap op.
Een beetje hetzelfde verhaal met spitsen zoals huntelaar en v. nistelrooy, ze scoren ontzettend veel maar in the long run win je er minder mee.
HR
HR

mzo
Legende

Van de film schreef:

(...)

dan een keer met geluk kampioen worden. HR
Zoals afgelopen seizoen?
HR
HR

Van de film
Legende

mzo schreef:

Zoals afgelopen seizoen?
HR
Degene met de meeste punten wint verdiend :B.

Ik vond het geen geluk, ajax speelde toen een stuk beter dan nu en wist tegenstanders gedurende steeds grotere gedeeltes van de wedstrijd de wil op te leggen.
HR
HR

mzo
Legende

Van de film schreef:

(...)

Degene met de meeste punten wint verdiend :B.

Ik vond het geen geluk, ajax speelde toen een stuk beter dan nu en wist tegenstanders gedurende steeds grotere gedeeltes van de wedstrijd de wil op te leggen.
HR
DUS als Jol de meeste punten had gehad in zijn eerste seizoen............

Ik zeg alleen maar Nec uit en Heerenveen uit van de laatste 4 wedstrijden uit het vorig seizoen
HR
HR

Van de film
Legende

mzo schreef:

DUS als Jol de meeste punten had gehad in zijn eerste seizoen............

Ik zeg alleen maar Nec uit en Heerenveen uit van de laatste 4 wedstrijden uit het vorig seizoen
HR
Ik zette er niet voor niets een smiley achter ;).

Waren niet de beste wedstrijden, maar zeker tegen nec vond ik het gewoon geen goede wedstrijd van beide kanten. Heerenveen heb ik gedeeltes gezien waarin heerenveen niets te vertellen had. De gedeeltes waarin ajax de zaken niet goed voor elkaar had was het ook open huis. Maar dat beteketn niet meteen dat ze met geluk hebben gewonnen.

Maar goed, het punt was dat het voetbal van jol totaal anders is dan wat we nu doen, of we nu met of zonder geluk kampioen zijn geworden.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 4 januari 2012 15:22:37).]
HR
HR

marx
Icoon

David89 schreef:

HR
Krijg je voor zo'n goal extra punten? Voetbal is een spelletje waarin het er om gaat om de bal in het net te krijgen. Hoe dat gebeurt, is een bijzaak. En wat die goal betreft, dat ging me in een tempo dat Lucky Ajax nog met twee vingers in de neus kan bijhouden.
HR
HR

marx schreef:

(...)

Krijg je voor zo'n goal extra punten? Voetbal is een spelletje waarin het er om gaat om de bal in het net te krijgen. Hoe dat gebeurt, is een bijzaak. En wat die goal betreft, dat ging me in een tempo dat Lucky Ajax nog met twee vingers in de neus kan bijhouden.
HR
neem je niets kwalijk je snapt niets van waar Ajax voor staat we zijn geen nek zullen we maar zeggen
HR
HR

marx
Icoon

Maxwell Cabelino Andrade schreef:

(...)

neem je niets kwalijk je snapt niets van waar Ajax voor staat we zijn geen nek zullen we maar zeggen
HR
Ajax staat voor dwingend pressievoetbal en vleugelspelers. Nergens in de mission statement staat dat goals pas na 18 schijven tot stand mogen komen.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

marx schreef:

(...)

Ajax staat voor dwingend pressievoetbal en vleugelspelers. Nergens in de mission statement staat dat goals pas na 18 schijven tot stand mogen komen.
HR
Je bedoelt te zeggen dat: als Ajax 18 of 28 keer de bal raakt voordat de bal in het netje belandt, dat dat in dusdanig hoger tempo moet dan waarmee het huidige Ajax dat doet en dat de tegenstander heden ten dage redelijk eenvoudig kan verdedigen en het dat bij een hoger tempo van Ajax niet zal kunnen?

Je denkt dat dit Ajax dat niet kan in een hoger tempo? Ben ik het wel mee eens hoor.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

marx schreef:

(...)

HR
& combinatievoetbal

in mijn optiek mis ik de pressie nu nog meer dan tijdens Jolletje

FdB spreekt het vooral uit dat hij het Ajax-spelletje wilt spelen, structureel is er dan absoluut geen sprake van
HR
HR

jasperdgg
Idool

Reg.: 25 november 2005

marx schreef:

(...)

HR
Balbezit is anders wel altijd heilig geweest in het Ajax-systeem. Als jij de bal hebt, kunnen zij niet scoren, dat idee. Onder Jol kregen we wedstrijden voorgeschoteld waar we in eigen huis 40% balbezit hadden. En dat niet tegen Real Madrid oid, nee, tegen clubs als NAC e.d. Het was gewoon een schande.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 89,7% dat AZ wint van FC Utrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Excelsior-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!