Ajax Netwerk
dinsdag 21 oktober 2014 - 04:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... 52 »

HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Het eerste seizoen was ook een drama qua voetbal, tenzij je geilt op verdedigende middenvelders en loopvermogen.
HR
HR

Suavimani
Idool

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 24 november 2003

Fulham gaat wel heel zuur uit de Europa League hoor. 90+3.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 1 juli 2006

quote:HR
Suavimani schreef:

Fulham gaat wel heel zuur uit de Europa League hoor. 90+3.
HR
Heeft ie weer een reden om nog wat spelers te halen.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Misschien niet heel aardig, maar ik gun het hem wel.
HR
HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Reg.: 8 mei 2007

spelbos schreef:

(...)

Heeft ie weer een reden om nog wat spelers te halen.
HR
Ik weet nog wel een spits voor hem.
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Reg.: 6 september 2005

Verdomme, wat is dit heerlijk. Misschien kan hij Tainio, Ooijer en Mido halen. Brengen hem vast verder :D
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Van de film schreef:

Misschien niet heel aardig, maar ik gun het hem wel.
HR
Waarom eigenlijk? Hij paste niet bij Ajax inderdaad, maar hij heeft nooit een onvertogen woord over de club gezegd
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Reg.: 6 september 2005

Er was een afspraak gemaakt dat hij lang zou worden doorbetaald na zijn ontslag, maar dan mocht niets negatiefs zegggen over de club. De dag dat zijn salaris werd stopgezet zocht hij de media op. Kwallebal is het!
HR
HR

BassieAdam
Moderator

AFCA 428 schreef:

Er was een afspraak gemaakt dat hij lang zou worden doorbetaald na zijn ontslag, maar dan mocht niets negatiefs zegggen over de club. De dag dat zijn salaris werd stopgezet zocht hij de media op. Kwallebal is het!
HR
Ik heb het echt gemist, wat heeft ie gezegd dan wat negatief was?
HR
HR

Van de film
Legende

BassieAdam schreef:

Waarom eigenlijk? Hij paste niet bij Ajax inderdaad, maar hij heeft nooit een onvertogen woord over de club gezegd
HR
Nou, hij werd ook al 'gek' van cruijff en gaf toen ineens een interview waarin hij laatdunkend over ajax deed op het moment dat het bij ajax niet zo goed draaide. Ik had al een hekel aan hem als trainer, op dat moment is hij als mens ook diep gevallen.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Nou, hij werd ook al 'gek' van cruijff en gaf toen ineens een interview waarin hij laatdunkend over ajax deed op het moment dat het bij ajax niet zo goed draaide. Ik had al een hekel aan hem als trainer, op dat moment is hij als mens ook diep gevallen.
HR
Ik heb dat serieus gemist. 'Gek van Cruijff' kan ik me als trainer zonder Ajax-verleden overigens best voorstellen, daar win je niet van ;)
HR
HR

Van de film
Legende

BassieAdam schreef:

Ik heb dat serieus gemist. 'Gek van Cruijff' kan ik me als trainer zonder Ajax-verleden overigens best voorstellen, daar win je niet van ;)
HR
Het probleem is dat iedereen denkt dat je van cruijff moet winnen. Of iedereen wil misschien winnen van cruijff omdat je het dan beter schijnt te moeten kunnen weten dan de beste voetbal(ler)(kenner) die ons land kent. Je kunt ook gewoon zijn visie omarmen en je eigen maken. En dan is ajax bij uitstek de club waar je dat kunt doen en waar je de tijd en ruimte zult krijgen dat uit te voeren (want dan heb je de steun van cruijff). Maar nee, iedereen wil graag het voetbal zelf uitvinden, kunnen niet tegen terechte kritiek en gaan dan zeiken dat johan alles beter weet. Sjah, mijne heren, dat is ook zo.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Vak: -
Reg.: 25 november 2005

Tsja, iemand als Hiddink heeft dat ondanks toch een andere voetbalopvatting altijd wel diplomatiek weten te spelen. Maar als je je er vanaf het begin al tegen verzet en de dialoog niet aan durft te gaan, dan heb je een probleem.
HRHR
HR

FoppeDeHaan
Ballenjongen

Reg.: 21 mei 2009

Van de film schreef:

(...)

HR
laatdunkend?
HR
HR

Van de film
Legende

Ja, het kwam er op neer dat hij het toen helemaal niet erg vond dat ajax het niet zo goed deed op dat moment.
HR
HR

Wesley10__
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 19 augustus 2007

Hij had gisteren een pak aan.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

Wesley10__ schreef:

HR
Een kerstman-pak zeker?
HR
HR

Mattor
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 21 december 2008

Wesley10__ schreef:

HR
Vandaag weer... Lijkt me dat een club als Fulham daar juist minder waarde aan hecht dan wij.
HR
HR

AFCA-4-Life
Internationale topspeler

Uit: Gang
Reg.: 13 augustus 2005

Straatje schoonveger Martin laat ook weer van zich horen:

Met de stunt van Fulham tegen Arsenal (2-1) kon Martin Jol zich geen beter begin van het nieuwe jaar wensen. De Haagse coach heeft zijn draai gevonden, nadat hij met de Londense club een moeizame start kende. In AD Sportwereld kijkt hij nog één keer terug op zijn periode bij Ajax.

© AFP

© EPA
Wat krijgt u mee van de ontwikkelingen in Amsterdam?
'Toen ik hoorde dat Van Gaal zou komen, dacht ik: dat is de oplossing. Onder hem was de jeugdopleiding er een om trots op te zijn. Ook toen ik er zat, speelden er negen spelers uit eigen opleiding in het eerste. Maar ja, Cruijff is er nu. Ik ben benieuwd.'

Ziet u om in wrok?
'Ach, iedereen doet maar mee in de beeldvorming dat onder Jol alleen de lange bal werd gespeeld. Een lange bal op Suárez zeker, die niet eens kan koppen. Man, elke thuiswedstrijd was een feest. We maakten er zes, zeven en kregen er amper één tegen. Over een heel jaar twintig tegengoals. Dat aantal halen ze nu al niet meer.'

Het zit u nog dwars dat u net naast de titel greep met Ajax.
'85 punten, 106 goals voor, 20 tegen. Dat zijn unieke getallen. Ik had het er deze week nog over met Bryan Ruiz, die met Twente kampioen werd. Ongelooflijk hoe vaak zij met één goal verschil wonnen en vaak in de laatste minuten.'

Vijf maanden later was u één van de eerste slachtoffers van de fluwelen revolutie van Cruijff.
'Nou, ik heb zelf besloten te vertrekken. Maar eigenlijk had ik die zomer na het eerste seizoen al weg moeten gaan. Dan had ik al dat politieke gedoe en gezeur van Cruijff niet gehad. Nu zaten veel spelers er na het WK doorheen en kregen we ook nog die schorsing van Suárez van zeven wedstrijden. En zo slecht was het allemaal niet. Als ik nu hoor dat Enoh voor de balans moet zorgen. Die vonden ze in mijn tijd niet goed genoeg. En Anita was toch geen linksback? Die staat er nog steeds. En ik ben ook nog bezig geweest met Theo Jansen, vraag het hem maar. Als ik die had gehaald, had ik waarschijnlijk gehoord dat Martin Jol niet goed bij zijn hoofd is.'

Lees het complete interview met Martin Jol in het AD. (Dennis Jansen)

Gelukkig wordt er weer goed nagedacht, Waarom was het zo goed onder van Gaal en na zijn verandering niet meer. Maar ja Cruijff is er nu :)
HR
HR

Quido
Vedette

Reg.: 10 juli 2003

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Het spel dat ie wilde spelen - zoals dat in de tweede seizoenshelft van zijn eerste seizoen tot uiting kwam - was prima. Een gestroomlijnde machine, met veel dynamiek en snelheid, waarbij iedereen wist wat ie moest doen. Niks geen lange halen voetbal, dat is enkel beeldvorming van de media. Heb het al vaker gezegd. Als we de media mogen geloven wordt er onder De Boer namelijk Ajax-voetbal gespeeld (als dit het Ajax-voetbal is, winnen we nooit meer iets van waarde).

Wat ie verder van de discussie Cruijff-Van Gaal vindt, vind ik niet zo boeiend.
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 januari 2012 om 11:14:08.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Prachtig toch, dat iemand niet kan zien wat het verschil in voetbal is? Jol wijst op de statistieken en daarmee heeft hij gelijk. Zoveel gescoord is dus goed gevoetbald, punt uit. Daar ga je geen discussie van winnen.

Dat quido dan weer moet zeggen dat het een gestroomlijnde machine was, die zonder suarez al piepend en knersend weer net zo hard terug van de berg afrolde, doet er dan niet zoveel toe. Het is jammer dat ik toen nog niet begonnen was met analyseren op het net, anders hadden we deze geschiedvervalsing wat beter kunnen aanpakken.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

Van de film schreef:

Prachtig toch, dat iemand niet kan zien wat het verschil in voetbal is? Jol wijst op de statistieken en daarmee heeft hij gelijk. Zoveel gescoord is dus goed gevoetbald, punt uit. Daar ga je geen discussie van winnen.

Dat quido dan weer moet zeggen dat het een gestroomlijnde machine was, die zonder suarez al piepend en knersend weer net zo hard terug van de berg afrolde, doet er dan niet zoveel toe. Het is jammer dat ik toen nog niet begonnen was met analyseren op het net, anders hadden we deze geschiedvervalsing wat beter kunnen aanpakken.
HR
Nergens voor nodig. Iedereen met twee ogen in zijn hoofd kan wat mij betreft de juiste conclusies trekken. Behalve Martin Jol, dan.
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 januari 2012 om 11:22:15.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: shinvegetto@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Van de film schreef:

HR
Mooiste vind ik nog: 'We speelden met Suarez voorin, die kan niet koppen, dus speelden we geen lange halen-voetbal.' Ik ben toch zeker niet blind. Hoe ik me niet kapot heb geërgerd aan die uittrappen van Steek die linea recta bij de tegenstander terecht kwamen.

En elke thuiswedstrijd was echt geen feest. Deze wedstrijden waren mooi: NAC-thuis, Heerenveen-thuis, Feyenoord-thuis, PSV-thuis (vanwege de spanning vooral) en Heracles-thuis. De rest was matig maar wel met een Suarez die 10 opgelegde kansen per wedstrijd creëerde. Ga dan aub niet naar de statistieken wijzen, dat is scorebordjournalistiek.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Buiten de flauwekul die hij verkondigt heeft hij wel op een aantal punten gelijk;

Anita als back werd terecht fel bekritiseerd, ome Frankie doet niet anders
Indien Janssen onder Jol was gekomen, hadden de meesten er hier anders tegen aan gekeken
Jol werd terecht verweten geen Ajax-voetbal te spelen, maar inmiddels kijken we al weer een lange periode tegen een Ajax aan wat dolend is en nog minder druk uitoefent dan onder Jol.
De statistieken die hij noemt zijn geweldig, hij stelt helemaal niet dat voetbal daarmee ook geweldig was.

Nogmaals, verder was ik ook niet van hem gecharmeerd, hij heeft vooral zn eigen glazen ingegooid met de transfers van MeH, Mido, Tainio, Atouba en cs. De objectiviteit is soms ver te zoeken hier alleen.
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

Albinho schreef:

Nogmaals, verder was ik ook niet van hem gecharmeerd, hij heeft vooral zn eigen glazen ingegooid met de transfers van MeH, Mido, Tainio, Atouba en cs. De objectiviteit is soms ver te zoeken hier alleen.
HR
Opmerkelijk dat je Ooijer en Pantelic niet noemt. Pantelic bleek een gouden greep en Ooijer wordt nu nog steeds opgesteld door Frank de Boer. En als je simpelweg het voetbal van Ajax van nu bekijkt, dan moet je stellen dat het vertrek van Jol Ajax lichtjaren teruggeworpen heeft.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat Ajax wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Barcelona-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!