Ajax Netwerk
dinsdag 23 december 2014 - 03:15                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 52 »

HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

quote:HR
Shogun schreef:

(...)

Daar bedoelde hij duidelijk binnenlandse transfers mee.
HR
Dus Ruiz had nooit voor dat bedrag naar AJAX kunnen gaan
HR
HR

jasperdgg
Idool

Droomaankoop: -
Reg.: 25 november 2005

Redelijk vernietigend commentaar van Alderweireld in de Volkskrant: "Maar hij had een visie die op Luis Suárez (geschorst voor het duel in Bernabeu destijds) was gericht. Onze huidige opvatting bevalt me beter dan met tien man achter de bal en vanuit het eigen zestienmetergebied te spelen."

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Sport/article/detail/2906101/2011/09/14/De-Boer-past-beter-bij-Ajax-dan-Jol.dhtml

Wellicht leuk voor degenen die nog immer durven te beweren dat er onder Jol goed gespeeld werd.
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

jasperdgg schreef:

Wellicht leuk voor degenen die nog immer durven te beweren dat er onder Jol goed gespeeld werd.
HR
Om te weten dat Ajax goed speelde onder Jol, hoef ik niet de rancuneuze leugens van Alderweireld te lezen. Alderweireld schopt na, omdat Jol het waagde om een André Ooijer op te stellen.
HR
HR

Ride
Vedette

Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 21 januari 2011

marx schreef:

(...)

Om te weten dat Ajax goed speelde onder Jol, hoef ik niet de rancuneuze leugens van Alderweireld te lezen. Alderweireld schopt na, omdat Jol het waagde om een André Ooijer op te stellen.
HR
:D Aldeweireld reageert na een paar uitlatingen van Jol aan het adres van Ajax.

Toby = held B)

Oh ja.. Jol weet wel hoe het moet hoor..

'Domme' Ruiz komt Jol goed uit
AMSTERDAM - Of het een bewuste tactiek was geweest liet Martin Jol in het midden, maar de Fulham-manager erkende wel dat Bryan Ruiz’ onwetendheid goed uitkwam bij het contracteren van de FC Twente-aanvaller. De Costa Ricaan kwam er pas na ondertekening van een vierjarig contract bij Fulham achter dat hij het hele seizoen niet Europees mag spelen voor zijn nieuwe werkgever en dus ook de duels met FC Twente misloopt.

„Toen Bryan het hoorde, baalde hij enorm. Ik wist wel dat hij niet Europees mocht spelen. Maar ik wist niet dat híj het niet wist.” Om daar met een lachje aan toe te voegen: „Het was in het voordeel van ons. Anders had hij misschien niet getekend.”

Fijn zo'n stuk tekst nadat je getekend hebt als speler :B
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

Chique actie van Meneer Jol :D . Lastige regels allemaal bij de UEFA, als Twente zich geplaatst had voor de CL, had Ruiz dan wel mogen spelen? Tuurlijk moet je competitievervalsing zien te voorkomen, maar dan kun je beter de transferdeadline terughalen en op een nog grote schaal Financial Fair Play waarborgen. Nu is Bryan Ruiz eigendom van Fulham, maar mag hij er (Europees) niet voor spelen, apart en erg vervelend voor hem.
HR
HR

jasperdgg
Idool

marx schreef:

(...)

HR
Viel te verwachten deze opmerking.

Overigens, ik vond het eerste seizoen onder Jol ook niet zo verschrikkelijk slecht als sommigen hier durven te beweren. Na het vertrek van Pantelic leek de taktiek echter wel degelijk op wat Alderweireld hier omschrijft, of ben je van mening dat Ajax ook in Jol's tweede seizoen goed speelde?
HR
HR

marx
Icoon

jasperdgg schreef:

(...)

Overigens, ik vond het eerste seizoen onder Jol ook niet zo verschrikkelijk slecht als sommigen hier durven te beweren. Na het vertrek van Pantelic leek de taktiek echter wel degelijk op wat Alderweireld hier omschrijft, of ben je van mening dat Ajax ook in Jol's tweede seizoen goed speelde?
HR
De redenen waarom Ajax niet goed speelde in het tweede seizoen van Jol zijn duidelijk. Het WK en de voorrondes voor de CL. Er is roofbouw gepleegd op de basiself.
HR
HR

Skywalker
Moderator

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

marx schreef:

(...)

HR
Nee, van Jol moeten we het hebben, die altijd nog een laatste keer terugblikt op zijn tijd bij Ajax, rancuneus. Een laatste keer per blad en krant, dat dan weer wel.
HR
HR

jasperdgg
Idool

marx schreef:

(...)

De redenen waarom Ajax niet goed speelde in het tweede seizoen van Jol zijn duidelijk. Het WK en de voorrondes voor de CL. Er is roofbouw gepleegd op de basiself.
HR
En waarom viel daar dan direct niets meer van te merken toen De Boer het overnam?
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Omdat Jol krachtvoetbal speelde en je daar veel meer energie voor nodig hebt dan zoals Frank Ajax nu laat spelen. Is weinig mis met krachtvoetbal, immers, het is de hedendaagse spelopvatting bij de meeste trainers, maar hou er rekening mee dat de pijp soms leeg is. Bij Ajax was direct na het WK te merken.

Gelukkig maar, want anders zaten we nog steeds met jol.
HR
HR

marx
Icoon

jasperdgg schreef:

(...)

En waarom viel daar dan direct niets meer van te merken toen De Boer het overnam?
HR
Ajax speelde vorig seizoen niet goed. Ook niet in de tweede competitiehelft. Ajax speelt dit seizoen pas beter. Dat komt door Sigthursson. Als Sigthursson vorig seizoen bij Ajax speelde, was Ajax met twee vingers in de neus kampioen geworden onder Jol.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

marx schreef:

(...)

Ajax speelde vorig seizoen niet goed. Ook niet in de tweede competitiehelft. Ajax speelt dit seizoen pas beter. Dat komt door Sigthursson. Als Sigthursson vorig seizoen bij Ajax speelde, was Ajax met twee vingers in de neus kampioen geworden onder Jol.
HR
Ik noem de kampioenswedstrijd tegen Twente als voorbeeld. Toen speelde Ajax aardig voetbal en dat kwam mede door de inbreng van Anita. Niet ondanks Anita, maar grotendeels vanwege Anita. Persoonlijk denk ik dat je de inbreng van Anita op het middenveld onderschat.
Zoals al is geweten ben ik geen voorstander van De Jong. Niet op het middenveld en ook niet in de aanval. Maar in de kampioenswedstrijd in de punt van de aanval kon je wél goed zien dat in de punt zijn zwakheden minder ten toon konden worden gespreid.
Dit seizoen speelt Ajax beter? Juist doordat Anita amper op zijn CVM-positie komt te spelen en het elftal vaak stropt bij het opbouwen van een aanval of gewoonweg te langzaam in de beslissingen is om te kunnen opbouwen, ( zonder Anita op de CVM is dat het geval, afspeelmogelijkheden zijn dan minder ) gaat het dit seizoen juist stroever dan de tweede helft van vorig seizoen.

Sigthorsson heeft opzich wel de kwaliteiten om in de spits bij Ajax te staan, maar vooralsnog zakt hij veels te ver in ( soms zelfs tot aan bijna de middelijn ) en zijn balaanname duurt vaak net een stukje te lang.
Ajax voetbalt nu helemaal niet beter
HR
HR
Gaat Jol wel de kerst halen? Hij wordt echt gehaat op Craven Cottage, al na een paar wedstrijden. Fulham zal te goed zijn om te degraderen (of nou ja, de concurrentie is dit seizoen extreem zwak onderin in de EPL) maar de fans klagen dat er geen lijn in het spel zit bij Fulham. Ze spelen denk ik ook wel het slechtste voetbal van allemaal. Zelfs van Twente zonder Ruiz en Janssen én ook nog eens zwaar uit vorm winnen ze niet van.

Wel sneu voor Ruiz, die had echt even beter moeten kijken toen hij tekende bij Fulham. Geen EL en geen goed elftal plus totaal nog geen idee achter het voetbal. Newcastle en Twente waren veel betere opties.
HRHR
HR

Mokumpje
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 425
Reg.: 23 augustus 2009

Ik denk ook dat ruiz (als jol hem dus niet gehaald had) in de winterstop een veeeeel betere en mooiere club heeft kunnen ''krijgen''

Geldt voor meerdere transfers btw
HR
HR

jasperdgg
Idool

Gallery Play schreef:
Gaat Jol wel de kerst halen? Hij wordt echt gehaat op Craven Cottage, al na een paar wedstrijden.
HR
Bron?
HR
HR

Simon Wiesenthal
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Ride schreef:

(...)

Om daar met een lachje aan toe te voegen: „Het was in het voordeel van ons. Anders had hij misschien niet getekend.”
HR
Brrrrr ik weet precies hoe dat eruit ziet. :D Wat een mafkees is die Jol toch, helemaal verkeerd ingeschat die gast. Sterker nog ik merk dat ik me begin te irriteren aan hem, zeg maar vanaf t moment dat hij t in zn botte kop haalde om te roepen om 10 mio voor buitenspelers. Benieuwd hoe hij gaat acteren mocht hij bij Fulham onder druk komen te staan.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 422
Reg.: 9 september 2002

Zal niet lang duren. Fulham speelt beroerd en morgen krijgen ze Manchester City op bezoek. Zal me niets verbazen als het gewoon 1-4 of 1-5 wordt.
HR
HR

Siem de goalmachien
Idool

Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

Ruiz hoeft dat zelf niet te weten, maar zijn zaakwaarnemer natuurlijk wel. Die zal het ook wel verzwegen hebben omdat hij wilde cashen. Beetje flauw dus om Jol daarin als zondaar neer te zetten.

[Dit bericht is veranderd door Siem de goalmachien (op 18 september 2011 10:13:30).]
HR
HR

Simon Wiesenthal
Idool

Reg.: 9 december 2005

Siem de goalmachien schreef:

Ruiz hoeft dat zelf niet te weten, maar zijn zaakwaarnemer natuurlijk wel. Die zal het ook wel verzwegen hebben omdat hij wilde cashen. Beetje flauw dus om Jol daarin als zondaar neer te zetten.
HR
Daar gaat het mij iig niet om. Ik vind die opmerkingen een ver van mn bed show en bovendien niet grappig. Zoals iemand al zei, lekker dan als je dit hoort als Ruiz zijnde van je bloedeigen trainer.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Mijn Mokums Paradijs schreef:

Zal niet lang duren. Fulham speelt beroerd en morgen krijgen ze Manchester City op bezoek. Zal me niets verbazen als het gewoon 1-4 of 1-5 wordt.
HR
Kan zomaar inderdaad ;)

Het verschil tussen city en united
HR
HR

marx
Icoon

Zoals uit de statistieken blijkt, heeft Ajax een misser begaan door Martin Jol te laten vertrekken.

Punt/duel-gemiddelde onder Jol was het hoogste sinds de periode-Morten Olsen. Jol scoort een 2,15 punt per duel. Een Frank de Boer (2,05), een Bassie (1,91), een Koster (1,88), een Ten Cate(naccio) (2,13), een Blind sr (1,94), een broer van Erwin Koeman (2,07), een Koning Co (1,81), een Wouters (1,72) zitten hier ver onder.

En ook het gemiddelde doelsaldo per wedstrijd is veruit het beste onder Martin Jol geweest (2,63-0,86). Het aantal goals voor ligt ver boven en het aantal goals tegen ligt ver onder in de periode-Jol dan in die van De Boer (2,11-1,03), Bassie (1,96-1,22), Koster (2,39-1,36), Ten Cate(naccio) (2,43-1,03), Blind sr (2,08-1,16), broer van Erwin Koeman (2,13-1,08), koning Co (2,29-1,19), Wouters (2,17-1,35).

(Data: VI, week 40, 2011)
HR
HR

Y0rn.
Internationale topspeler

Reg.: 15 oktober 2009

Welke mongool heeft dat stukje geschreven? :D
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Gezien Ten Cate(naccio) en Koning Co heeft Marx het zelf geschreven. ;)
HR
HR

Sytse
Jeugdspeler

Uit: Hooghalen
Reg.: 13 september 2002

Marx heeft in ieder geval weinig gevoel voor voetbal.
HR
HR

marx
Icoon

Y0rn. schreef:

Welke mongool heeft dat stukje geschreven? :D
HR
Mogool zul je bedoelen. De gegevens stonden in de VI van vorige week en de interpretatie is gegeven door een voetbalkenner.

Sytse schreef:

Marx heeft in ieder geval weinig gevoel voor voetbal.
HR
Je herinnering aan het Ajax van Martin Jol is gekleurd door de maanden november en december 2010. Elke kenner weet dat het spel in die maanden beïnvloed is door de te korte zomervakantie van de sterkhouders.

Zelfs jij zult moeten toegeven dat Ajax onder Martin Jol beter voetbalt dan het Ajax dat gisteren speelde tegen AZ.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 53,3% dat Heracles Almelo wint van Excelsior. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.