Ajax Netwerk
dinsdag 29 juli 2014 - 00:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 52 »

HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 1 juli 2011 om 16:24:49.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: shinvegetto@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
@ElSalvador:

- Zoveel verzet/gezeik was er niet hoor in zijn eerste jaar. Pas toen het echt slecht begon te gaan, kreeg hij kritiek. En dat is meer dan logisch.

- Ooijer belangrijk? Oh? Ik heb hem nooit geaccepteerd. Ook niet toen Jol weg was. Vond het niet ineens een geweldig fenomeen ofzo.

- Mido heb ik in ieder geval niet bekritiseerd, leek me een topper mits fit.

- De Boer zette Mounir op de bank. Als dat al 'niet accepteren' is, dan ben je wel heel zielig ingesteld. Mounir bleef vervolgens weken/maanden ziek, kreeg daarna weer de kans, verpestte die weer etc. Het is Mounir die dit alles heeft veroorzaakt.

[Dit bericht is veranderd door David89 (op 1 juli 2011 16:26:02).]
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 28 november 2004

Laten we dit alsjeblieft niet belangrijk gaan maken. Laten we vooral blij zijn dat ie opgedonderd is en dat ie nu Fulham naar de kloten mag gaan helpen. Vreselijke man.
HR
HR

spelbos
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 juli 2006

quote:HR
Drie Kruizen schreef:

Laten we dit alsjeblieft niet belangrijk gaan maken. Laten we vooral blij zijn dat ie opgedonderd is en dat ie nu Fulham naar de kloten mag gaan helpen. Vreselijke man.
HR
Precies...alleen vind ik hem geen vreselijke man.
HR
HR

Notlupus
Vedette

Reg.: 26 februari 2010

ElSalvador74 schreef:

(...)noem 1 ding uit het artikel waar hij geen gelijk in heeft....
HR
Hij doet alsof hij is weggejaagd terwijl hij altijd het beste voor had met Ajax, terwijl hij er gewoon een teringzooi van gemaakt heeft en kutspelers gekocht heeft. Voor z'n eerste seizoen verdient hij de credits en krijgt hij (van mij) de credits, maar je moet echt niet zielig gaan lopen doen als volwassen vent.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

spelbos schreef:

(...)

HR
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik hem ook heel lang een aimabele man heb gevonden, ook al maakte hij er een puinhoop van. Maar op een gegeven moment heeft ie er zo'n teringzooi van gemaakt, ging ie zichzelf zo overduidelijk vrijpraten en ging ie zo erg tegen de Ajax-cultuur in dat ik gewoon een hekel aan hem kreeg omdat ie mijn liefde, Ajax dus, aan het verkloten was.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 1 juli 2011 om 23:04:40.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

spelbos schreef:

HR
Niet? Hij schuift alles af op anderen, heeft zelf niets verkeerd gedaan en is door al het gezeik maar opgehouden. Sterker nog, de spelers die hij gehaald heeft waren ontzettend belangrijk en zelfs ook nog bij de nieuwe trainer. Oftewel, híj heeft ajax praktisch kampioen gemaakt. Er zit geen greintje zelfreflectie in die man en zulke mensen mag je met recht 'vreselijke mannen' noemen.
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

DamzkoO schreef:

Wat een natrappende draak, bah.
HR
Waar heeft ie ongelijk dan? Bij Ajax begonnen ze al te mekkeren over trainingsjacks en petten. Jol liet Ajax voetballen op de Ajax-manier, maar er werd gezeurd dat Ajax te vaak voor de lange bal koos. Jol liet jonge talenten als een Alderweireld en Eriksen doorbreken. Dat is de volle en pure waarheid. Even waar is dat Jol geen eerlijke kans heeft gekregen in Amsterdam. Als Jol net zoveel mogelijkheden zou hebben gekregen als Marco van Basten was Ajax 2x achtereen kampioen geworden en had Ajax de achtste finales van de CL gehaald.

Onder Frank de Boer speelde Ajax veel en veel slechter dan het Ajax van Martin Jol van de tweede competitiehelft van het seizoen 2009-2010.

[Dit bericht is veranderd door marx (op 1 juli 2011 23:42:21).]
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

Drie Kruizen schreef:

(...)

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik hem ook heel lang een aimabele man heb gevonden, ook al maakte hij er een puinhoop van. Maar op een gegeven moment heeft ie er zo'n teringzooi van gemaakt, ging ie zichzelf zo overduidelijk vrijpraten en ging ie zo erg tegen de Ajax-cultuur in dat ik gewoon een hekel aan hem kreeg omdat ie mijn liefde, Ajax dus, aan het verkloten was.
HR
Het is helemaal geen aimabele man, het is een zakkenvuller van het zuiverste water, tevens snapt hij weinig van voetbal en helemaal niets van Ajax.

De enige goede aankoop die de beste man heeft gedaan is overigens Boilesen, die credits krijgt hij. De rest is dramatisch en riekt ook nog eens naar zelfverrijking.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

ElSalvador74 schreef:

(...)noem 1 ding uit het artikel waar hij geen gelijk in heeft....
HR
Klopt, ik vind het ook een nare vent, maar hij zegt hier weinig vreemds.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 juli 2011 om 19:48:35.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

AFCA0297 schreef:
'Ik heb het als buitenstaander nog lang volgehouden.'

HR
Hoezo? Ruim 1 seizoen is helemaal niet lang.

Er was altijd verzet binnen de club. Ik was het gezeik zat.
HR
Och jochie toch, kreeg je kritiek binnen ajax? Dat is toch niet waar!? Kritiek op de grote martin jol? Ik snap dat je dan de handdoek in de ring gooit.

Ik wilde met mijn vertrek de spirit en de rust laten terugkeren.
HR
Rot toch een eind op, hij is met de staart tussen de benen vertrokken en had het belang van ajax op nummer 56 op de lijst staan.

En ik denk dat het een goede oplossing is geweest", zegt Jol.
HR
Hier zijn we het in elk geval over eens.

"Na mijn vertrek hebben ze allerlei dingen recht proberen te breien. Neem het aantrekken van André Ooijer. Iedereen vond het belachelijk. Die was niet alleen onder mij belangrijk, maar ook onder zijn volgende trainer, Frank de Boer."
HR
Ah ja, dat ajax op een TOTAAL andere manier is gaan spelen heeft natuurlijk alles met ooijer te maken. Ja het klopt, wanneer je wint krijg je minder kritiek dan wanneer je niet wint (wat overigens niet altijd terecht is), maar de aankoop van ooijer is alleen goed geweest voor de kleedkamer.
Dat is ook helemaal niet rechtgebreid, want nadien was er nog steeds kritiek op, alleen kon de boer er niets aan doen hem in de selectie te hebben.

'En Mido heeft ze met zijn paar doelpunten de punten bezorgd die aan het einde belangrijk waren. Hij heeft geen cent gekost.'
HR
Omdat ajax er voetballend niet doorheen kwam moest deze stormram (want meer was het niet) er aan te pas komen. Dat heeft inderdaad een aantal doelpunten opgeleverd. Dus we hebben een gratis noodoplossing voor het belabberde spel gekregen. Nou, chapeau jol!

Aan het slot zag ik Ooijer, Rasmus Lindgren en Oleguer gewoon op de bank zitten. Lekkere verjonging.
HR
Wat is dit voor goedkoop scoren. De kritiek was dat hij teveel naar oude spelers neigde (taino noemt hij uiteraard even niet) en de jonge spelers niet op belangrijke posities durfde te zetten (anita en eriksen op het middenveld bijvoorbeeld). Oleguer, ooijer en lindgren zijn prima bankzitters. En had hij verwacht dat de boer oleguer, ooijer en lindgren in de winterstop zou verkopen ofzo? Nogmaals, dit goedkoope scoren wat jol altijd al gedaan heeft, of het nu over de rug van spelers (jongens tegen mannen), cruijff of de te kleine geldbuidel ging, het is allemaal excuses, excuses en nogmaals excuses om zijn zwalkende team de schuld te geven en hij vrijaf gaat. Zum kotsen.

En nu hebben ze Theo Janssen gehaald. Als ik dat zou hebben voorgesteld, zouden ze zeggen: 'Die Jol is niet goed'."
HR
Huil huil. Iedereen was dan net zo tevreden geweest als nu.

"Het is heel vervelend als iemand je vanaf het begin niet accepteert. Dat was lastig. Bij mij deed hij het juist goed.
HR
El hamdaoui werd vanaf het begin wel degelijk geaccepteerd, alleen was de boer niet zo gecharmeerd van hem als jol. En ja, dan moet el hamdaoui gaan vechten voor zijn plek, en dat kan natuurlijk niet bij de grote mounir. Durf hem maar eens op de bank te zetten! Net als jol is het een vreselijke vent zonder ook maar enige vorm van zelfkritiek. Overigens deed el hamdaoui na een vliegende start het onder jol ook al niet meer zo goed.

Dat hele artikel hangt van assumpties en huilie huilie aan elkaar, vreselijk.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

marx schreef:

(...)

Waar heeft ie ongelijk dan? Jol liet Ajax voetballen op de Ajax-manier
HR
Stop maar met je verdere tekst, want dit slaat natuurlijk als een tang op een varken.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

(...)

Stop maar met je verdere tekst, want dit slaat natuurlijk als een tang op een varken.
HR
Je weet wel tegen wie je het hebt he?
HR
HR

Lammert Albertus Rode kaart: waarschuwing
Basisspeler

Reg.: 5 april 2011

Tijd voor een ander geluid, jullie zijn het me veel te veel met mekaar eens.
Jol was een ongekend goede trainer van RKC...daar heb ie mirakelse dingen uitgehaald, en niet 1 of 2 x, langer en vaker.
Bij de Spurs kocht ie, zo ze dat daaro al decennialang onder alle managers doen zich een ongans. 10 spelers ofzo waar geen de verwachtingen konden waarmaken door al of niet geen of te weinig kansen te krijgen. In ieder geval t kostte veel en bracht een beetje, maar de Spurs is niet de enige Engelse club met dit euvel.
HSV schijnt redelijk content met Jol geweest zijn, bij Ajax deed ie het bepaald niet minder dan 4,5 van zijn voorgangers.
Het voetbal was bij Ajax al jaren niet om over naar huis te schrijven.
Maar Pantelic was een beste zet, onze Deense rechtsbuiten , die fijne gozert van een Rommedahl was bepaald belangrijk, nergens zo als onder Jol.
Ooijer vind ik nog steeds een goede zet, hij is nl. een coachende speler, die helemaal niet meer in de weg staat , louter dan doet wat ie kan waneer ze hem nodig hebben en...nogmaals hij is positief als coachende speler,dat is ie gewoon, kunnen jullie niets aan af doen. We moeten niet vergeten dr was amper nog routine, plus hij kende Steek al goed van Oranje. Tis een wedstrijdharde strijder, nu dat was nou niet bepaald een overbodigheid voor binnen de Ajax selectie.
Mido was een geweldige zet geweest als ie 10 kilo lichter was geweest, daar ben ik het voledig met David over eens.Ik had hem veel lichter gekregen in de 4 maanden . Een fitte Mido heeft alles wat Ajax behoeft,kent het specifiek van het Ajax spel, laat bij sluiten . inzicht, techniek met voet en hoofd, goals en winnaars eigenschappen en sociaal behoorlijk vaardiger dan zun imago. Maar goed t schoot niet op met zijn slimdown project.
Maar wat ik niet begreep, dat ze Luis als primadonna, toen MeH haalden, en ook nog Mido, das 2 te veel.
Maar die ankopen kan je Jol niet aanrekenen die zijn gefiateerd door Rikkie. Rikkie liet zich chanteren en niet 1x .
Dat Jol zich niet van alles laat aanleunen heeft ie groot gelijk an, zouden ze bij mij ook niet motten doen.

Maar ook de 1e CL plaatsing sinds jaren was ik minder van onderste boven dan de meesten.
Want normaliter was dat gewoon niet gebeurd. Als DSB niet omgevallen was...als Advcaat eerder bij AZ was gekomen, als Lazovic en Reker waren gebleven...was Ajax gewoon 3e of 4e geworden, maar goed Jol liet Ajax met Luis, Rommedahl, Siem en Pantelic wel in doelpunt rijk mentaal sterker winnend veel scorend spelletje spelen. Zelf vond ik dr weinig van, Siem en Pantelic maakten minstens het verschildat Luis maakte de laaste 4 maand van dat seizoen.
Ik had als ik Rikie was gewoon die zeven mio van Fulham gepakt...de ontevredenheid en het gevoel wat Jol bij Premier L. had en heeft, ik had t in mun zak gestoken. Zoik never totaal onnodigee die durLodeiro in maag had laten splitsen, want rekenmaar uit, zo bezien heb die Luis Suarez transfer geen reet opgebracht, het salaris over 2 jaar en de transferkosten, dr blijft niets nog over na dat Liverpool geld. Zwarte cijfers hadden heel wat zwarter kunnen en moeten zijn, zo goed heb Rikie dat heulemoal nie gedaan.
HRHR
HR

Notlupus
Vedette

Reg.: 26 februari 2010

Jij kan de toekomst voorspellen? Jij weet 100% zeker dat AZ met meer poen Ajax naar de 4e plaats had verwezen? Waar haal je die kennis vandaan dan, want Ajax had zelfs in die tijd nog meer kwaliteit op het veld staan, dat het er niet uitkomt is een ander verhaal.
HR
HR

Lammert Albertus Rode kaart: waarschuwing
Basisspeler

Reg.: 5 april 2011

Notlupus schreef:

Jij kan de toekomst voorspellen? Jij weet 100% zeker dat AZ met meer poen Ajax naar de 4e plaats had verwezen? Waar haal je die kennis vandaan dan, want Ajax had zelfs in die tijd nog meer kwaliteit op het veld staan, dat het er niet uitkomt is een ander verhaal.
HR
Nee maar mijn ogen hebben gezien wat ze gezien hebben, AZ onder Dick Advocaat was op het end sterker dan Ajax.
AZ was het jaar daarvoor echt beduidend beter, DSB downfall raakte iedereen binnen en ook velen buiten de club, door die shockwave had men bij AZ even tijd nodig om van te bekomen, hoe logisch.
Relativeren Notlupus en ineens had het zomaar anders kunnen zijn en was Jol de vorige zomer al ontslagen. Maar was FdB dan al de trainer van Ajax 1 geweest, ik vermoed van niet, dus....
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Bij Fulham langs de lijn past Bolletje ineens wél in een pak. Gek!
HR
HR

Legende

Drie Kruizen schreef:

Bij Fulham langs de lijn past Bolletje ineens wél in een pak. Gek!
HR
Als ik bij Ajax nu ineens in pak langs de lijn zou staan zou ik me aanpassen, en ik ben trainer dus doe ik daar niet aan. Ik voel me lekker in trainingspak.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Als ik bij Ajax nu ineens in pak langs de lijn zou staan zou ik me aanpassen, en ik ben trainer dus doe ik daar niet aan. Ik voel me lekker in trainingspak.
HR
Al had hij bij AJAX in zijn naakte reet gestaan, als hij ons kampioen had gemaakt had je niemand over Jol gehoort
HR
HR

transfer
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 30 mei 2005

haha mooi dat die bij Fulham nu ook de eerste bagger heeft binnengehaald.
Riise, lekker jaartje over 32..
HR
HR

tkriek
Internationale topspeler

Reg.: 27 augustus 2006

transfer schreef:

haha mooi dat die bij Fulham nu ook de eerste bagger heeft binnengehaald.
Riise, lekker jaartje over 32..
HR
Haha zal me niks verbazen als Raiola deze geweldenaar heeft geregeld voor Jol.

Wat ben ik blij dat van die papzak af zijn zeg.
HR
HR

ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Legende

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 7 augustus 2004

Jol: Blind wilde nóóit meer met Cruijff praten

Een telefoontje met Johan Cruijff had een hoop ellende kunnen schelen, vermoedt voormalig Ajax-trainer Martin Jol. De huidige Fulham-coach kijkt in het nieuwe nummer van Elf Voetbal terug op zijn tijd in Amsterdam. Jol besloot echter bewust niet met Cruijff te bellen.

'Daar ben ik te loyaal voor', zegt Jol in het blad. 'Cruijff heeft de mensen die me bij Ajax hebben aangesteld regelmatig zó zwaar beschadigd, dat ik dat niet wilde. Uri Coronel, Rik van den Boog en Danny Blind hadden allen aangegeven nóóit meer met Cruijff te willen praten.'

Hij signaleert volgens al die Ajax-mensen alleen problemen, zonder oplossingen aan te dragen. Ze werden moe van al dat Cruijff-gezeur en wilden hun eigen koers gaan varen.'

'Ja, ik had hem kunnen bellen. Ik denk dat we binnen een uur op dezelfde lijn hadden gezeten. Extra wrang is natuurlijk het feit dat, zodra ik weg was, al die mensen plotseling wel met Cruijff in gesprek gingen.'
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

mzo schreef:

(...)

Al had hij bij AJAX in zijn naakte reet gestaan, als hij ons kampioen had gemaakt had je niemand over Jol gehoort
HR
Jawel, hoor. Jij bent misschien zo kortzichtig, maar niet iedereen.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

ElSalvador74 schreef:

'Ja, ik had hem kunnen bellen. Ik denk dat we binnen een uur op dezelfde lijn hadden gezeten.
HR
Haha, dat denk ik niet Martin.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

ElSalvador74 schreef:

'Daar ben ik te loyaal voor', zegt Jol in het blad. 'Cruijff heeft de mensen die me bij Ajax hebben aangesteld regelmatig zó zwaar beschadigd, dat ik dat niet wilde.
HR
Loyaal? De man die vorig jaar al wegwilde en alleen bleef omdat hij allerlei aankopen toegezegd kreeg? Wat een kerel, laatie alsjeblieft zijn muil houden!
HR
HR

Legende

mzo schreef:

(...)

HR
Natuurlijk niet. Want dan waren we kampioen geworden met Ajax onwaardig voetbal, en daar pas ik voor.

Maar wat ik veel erger vind aan je tekst is dat je begint over de naakte reet van Martin. Gatverdarrie
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 0,8% dat PEC Zwolle wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!