Ajax Netwerk
vrijdag 28 november 2014 - 09:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 52 »

HR

Jolly
International

Uit: Oss
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 10 augustus 2007

quote:HR
bolle2 schreef:

Wat doet Jol verkeerd dan!
Vorig seizoen 9 punten achter op de koploper na 16 wedstrijden.
Nu 3 punten achter op de koploper na 16 wedstrijden.
HR
Moet dat nog toegelicht worden?
Mensen worden enthousiast met leuk aanvallend voetbal en komen daarvoor naar het stadion.
Liever met 3-4 verliezen met sprankelijk en aantrekkelijk aanvallend voetbal dan 1-0 winnen met een counter!
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

Woot schreef: Gelukkig zijn er met Ooijer en Mido 2 gerichte aankopen gedaan (Nederlandse ervaring centraal achterin, kopsterke kaatsspits).
Tainio snap ik eerlijk gezegd niet, daar je ook al Lindgren hebt. Wat ik wel begrijp is dat Tainio niet erg duur is. 8 ton lijkt me overdreven, om alvast in te gaan op de volgende poster. Van den Boog had hier natuurlijk wél een stokje voor moeten steken.HR
Mido is veel te dik en zal voor problemen gaan zorgen. In het beste geval raakt hij wel fit en komt hij in de basis terecht. Waarna hij verkast en ons weer met een "Pantelic"achtig probleem opzadelt. Mido lost niks structureels op, hij staat een structurele oplossing middels de jeugd in de weg.

Ooijer is absoluut klaar met zijn carriere, leuke carriere voor een matige PSV-er. Allen dat PSV verleden zou al reden genoeg moeten zijn om hem niet te halen. Maar principes tellen niet meer bij Ajax.

Tainio slaat helemaal nergens op.

Als je tien breedte spelers haalt zal er vast wel eentje voldoen, maar de kracht van Ajax zit hem in de jeugd, niet in de breedte. Lees het rapport door daar staat duidelijk dat het verleden heeft bewezen dat breedte aankopen niets zijn voor Ajax. Dan moet niet elke trainer denken dat zijn aankopen juist wel wat voor Ajax zijn.

Emanuelson verdient 1,7 miljoen, en Steek 1,5 geloof ik. Om over Suarez nog maar te zwijgen. Zij komen nog voort uit de tijd dat het geld aan de bomen groeide. Die erfenis kan, zoals al zo vaak gemeld, niet in 1/2 jaar weggewerkt worden.HR
Fout, Ajax leeft al zo'm 10 jaar boven zijn financiele stand, dat wordt slechts verdoezeld door de megatransfers.

Het was wachten tot de bom zou barsten, en zelf nu realiseren velen zich de ernst van de situatie niet.

De Zeeuw was absoluut een directe versterking, en mag dus (moet!) volgens het rapport. Zonder hem hadden we dit jaar sowieso geen CL kunnen spelen. Op zeker.HR
Onzin, pure eigen inschatting. Heeft ook niets met financieel beleid te maken wat de CL wordt niet begroot.

Lodeiro past in zoverre in het plaatje dat hij voor een 'kleine' transfersom als jong talent binnen gehaald wordt. Natuurlijk was dit ook een zoethoudertje voor Suarez, die we in die tijd allemaal nog graag bij Ajax zagen. Toch verwacht ik nog wel het een en ander van Lodeiro.HR
Als je als gerespecteerde club je kop in de reet van een speler gaat steken dan ben je verkeerd bezig. Wie denkt Suarez wel niet wie hij is?.

Je noemt nu wel Lodeiro en De Zeeuw, maar vergeet ook niet dat contracten van Luque, Kuffour, Roger, e.a. in die zomer afliepen. Ajax hoeft niet in eens zo hard terug dat er Feyenoord taferelen ontstaan.
Er moet ALTIJD gescout worden op jong talent en directe versterkingen voor het eerste. Als Ooijer en Mido dan kunnen komen in plaats van Pantelic en Gabri, om maar eens wat te noemen, dan ben je in 1 keer zo'n 2,5 miljoen op je salaris bespaart.
Vergeet niet dat 2 jaar geleden een contract van 1 tot 1,5 miljoen heel normaal was bij Ajax! Nu wordt er per persoon (ex. inflatie) volgens mij veel minder per speler betaald, en als je dan ziet dat de selectie qua aantal niet gegroeid is, dan mag je toch concluderen dat de salarislast omlaag gaat.HR
Aaarggh., je begrijp de ernst van de situatie niet. Er moet veel meer bezuinigd worden dan we nu doen. We hebben een regeling met AZ moeten treffen om hem uberhaupt te kunnen halen. Dan kun je niet blijven wijzen naar het fantastische beleid dat er toch maar mooi voor heeft gezorgd dat Gabri geen salaris meer van ons krijgt.

Je visie moet anders, zo redt je het niet.

[Dit bericht is veranderd door wat zeg je nu? (op 29 november 2010 15:52:21).]
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Woot schreef:

(...)

Je haalt structurele kosten en eenmalige uitgaven door de war, en weet volgens mij niet precies hoe het boekhoudkundig werkt bij Ajax. Want buiten alle weggevallen salarissen en structurele inkomsten van sponsorcontracten en prijzengeld elk jaar (dit jaar + CL), zie ik ook niet dat de aankoop van Sulejmani (afschrijvingen) weg vallen dit jaar.

Wat die laatste alinea toe voegt snap ik ook niet. Misschien moet je even je mening parkeren, en eerst de nodige feiten inwinnen, om vervolgens weer een mening te kunnen vormen.
HR
Hoezo? Ik claim geen algeheel kostenplaatje te geven, maar enkel de aankopen van Jol in beeld te brengen. Misschien moet je even lezen, en dan hoog van de toren blazen.
HR
HR

Skywalker
Moderator

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

wat zeg je nu? schreef:

Tainio slaat helemaal nergens op, maar gelukkig verdient Raiolo hier wat aan.

HR
Hoe weet je zo zeker dat Raiola de zaakwaarnemer van Tianio is?
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

Skywalker schreef:

(...)

Hoe weet je zo zeker dat Raiola de zaakwaarnemer van Tianio is?
HR
Ik zal corrigeren. Tainio is slechts een oude bekende van Jol, net als Ooijer en Hamdaoui.

[Dit bericht is veranderd door wat zeg je nu? (op 29 november 2010 15:51:49).]
HR
HR

Jari_Litmanen
International

Uit: Westervoort
Vak: 426
Reg.: 8 december 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 29 november 2010 om 15:52:16.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: michaelschrijver@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Jolly schreef:

(...)

Moet dat nog toegelicht worden?
Mensen worden enthousiast met leuk aanvallend voetbal en komen daarvoor naar het stadion.
Liever met 3-4 verliezen met sprankelijk en aantrekkelijk aanvallend voetbal dan 1-0 winnen met een counter!
HR
Daarnaast ligt het niet aan ons dat we 3 punten achterstaan. Maar aan Twente en PSV die ook verdomd veel punten laten liggen. We hebben nu al bijna evenveel doelpunten tegen als in 't afgelopen seizoen. Daarnaast zitten we op 1/4 van de gescoorde doelpunten van vorig seizoen. We worden thuis weggespeeld door Utrecht en Ado.

1+1=2
HR
HR

David09
Talent

Reg.: 31 augustus 2009

Woot schreef:

(...)

Je haalt structurele kosten en eenmalige uitgaven door de war, en weet volgens mij niet precies hoe het boekhoudkundig werkt bij Ajax. Want buiten alle weggevallen salarissen en structurele inkomsten van sponsorcontracten en prijzengeld elk jaar (dit jaar + CL), zie ik ook niet dat de aankoop van Sulejmani (afschrijvingen) weg vallen dit jaar.

Wat die laatste alinea toe voegt snap ik ook niet. Misschien moet je even je mening parkeren, en eerst de nodige feiten inwinnen, om vervolgens weer een mening te kunnen vormen.
HR
Rot eens lekker op man. Salariskosten en transferopbrengsten kun je keurig bij elkaar optellen om te zien wat aangetrokken spelers kosten. Niets onfeitelijks aan. Wat zeur je nou over kosten door elkaar halen? Alsof sponsor-contracten iets zeggen over de kosten van een speler. Jij bent degene die zaken door elkaar haalt.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

Schip ahoy schreef:

(...)

Hoezo? Ik claim geen algeheel kostenplaatje te geven, maar enkel de aankopen van Jol in beeld te brengen. Misschien moet je even lezen, en dan hoog van de toren blazen.
HR
Hoog van de toren blazen vind ik meer dat je domweg wat cijfers over aankopen en salarissen de wereld inslingerd die werkelijk nergens op gebasseerd zijn.
Tainio voetbalt tegen een amateur vergoeding em waar je een minimum salaris vandaan haalt is me een raadsel. Ook Mido valt buiten de EU regeling omdat bij zn salaris de afkoopsom van Boro meegenomen is.
HR
HR

VdV Rode kaart: waarschuwing
Lid 2de elftal

Vak: 120
Reg.: 25 oktober 2010

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Ik zal corrigeren. Tainio is slechts een oude bekende van Jol, net als Ooijer en Hamdaoui.
HR
Raiola is idd niet de zaakwaarnemer van Tainio. Dat is ene Wallsten, ook de zaakwaarnemer van o.a. Elmander en Mellberg.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Hoog van de toren blazen vind ik meer dat je domweg wat cijfers over aankopen en salarissen de wereld inslingerd die werkelijk nergens op gebasseerd zijn.
Tainio voetbalt tegen een amateur vergoeding em waar je een minimum salaris vandaan haalt is me een raadsel. Ook Mido valt buiten de EU regeling omdat bij zn salaris de afkoopsom van Boro meegenomen is.
HR
Ik vind het een beetje een defensieve reactie omdat je ziet in welke contreien de uitgaves zijn onder Jol. Dit zijn bedragen die zijn gebaseerd op persverklaringen en de meer insiders fora voor Ajacieden. Sommige bedragen kunnen er iets boven zitten, sommige zullen er iets onder zitten. Ik hoor je niet over tekengeld, terwijl de salarissen van Mido en Tainio bijvoorbeeld minder groot zullen zijn. Maar het is een fabel om te denken dat hij niets uitgeeft. Dat is pas ongefundeerd.
HR
HR

Suavimani
Icoon

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 24 november 2003

Haha, wel grappig dat jullie met zijn allen nu zo'n 30 pagina's aan discussies verder zijn en nog steeds allemaal hetzelfde standpunt als daarvoor hebben. Ik bewonder jullie enthousiasme en doorzettingsvermogen.

Als ik het zo allemaal bekijk ik er gewoon een pro-Jol en anti-Jol kamp, zoals er ook een pro-Cruijff en anti-Cruijff kamp is. En die vliegen elkaar al weken lang in de haren zonder wezenlijk resultaat en met een regelmatige herhaling van zetten (lees: hergebruik van argumenten).

Ik vind het wel knap hoor :)
HR
HR

martijndepro
Vedette

Reg.: 18 november 2008

Jari_Litmanen schreef:

(...)

Daarnaast ligt het niet aan ons dat we 3 punten achterstaan. Maar aan Twente en PSV die ook verdomd veel punten laten liggen. We hebben nu al bijna evenveel doelpunten tegen als in 't afgelopen seizoen. Daarnaast zitten we op 1/4 van de gescoorde doelpunten van vorig seizoen. We worden thuis weggespeeld door Utrecht en Ado.

1+1=2
HR
Tevens heeft Ajax het aantal verliespunten van vorig seizoen al na 15 speelronde bereikt. Ajax heeft 7 van de 16 wedstrijden in de eredivisie niet weten te winnen. Dat is dramatisch. Het is een godswonder dat Ajax nog geen straatlengte achterstaat.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

Ik vind het een beetje een defensieve reactie omdat je ziet in welke contreien de uitgaves zijn onder Jol. Dit zijn bedragen die zijn gebaseerd op persverklaringen en de meer insiders fora voor Ajacieden. Sommige bedragen kunnen er iets boven zitten, sommige zullen er iets onder zitten. Ik hoor je niet over tekengeld, terwijl de salarissen van Mido en Tainio bijvoorbeeld minder groot zullen zijn. Maar het is een fabel om te denken dat hij niets uitgeeft. Dat is pas ongefundeerd.
HR
Je bedoelt deze persverklaringen??

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/110651_ajax-betaalt-tainio-net-als-mido-per-gespeeld-duel

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/7461120/__Geen_vast_salaris_voor_Ajacied_Mido__.html

Natuurlijk geeft Jol geld uit. Hij heeft van Suarez 1 van de best betaalde Ajacieden gemaakt bijvoorbeeld. Onze aanvoerder verdient wel iets minder dan onze principieële kraker Oleguer..dat dan weer wel! Maar het mega salarishuis is niet onder Jol ontstaan,zoals mijn voorbeeld met Oleguer (best betaalde Ajacied!!) al aangeeft,onder V.Basten. Gelukkig lopen de contracten van Sno en Oleguer af aan het einde van het seizoen!

Jol is volgens de cijfers de trainer die na 1995 het minst heeft uit mogen geven. Hij moet roeien met de riemen die hij heeft,geen blanco cheque zoals van Basten had voor Jol. Met andere woorden,door wanbeleid van zijn voorgangers is hij relatief met handen en voeten gebonden. Daar komt bij dat onder Jol er regelmatig 7 tot 8 zelfopgeleide spelers in het eerste staan.. Dus vind ik de kritiek op de spelopvatting terecht,maar kritiek op zn aankoop beleid nergens op slaan...
HRHR
HR

Schip ahoy
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Je bedoelt deze persverklaringen??

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/110651_ajax-betaalt-tainio-net-als-mido-per-gespeeld-duel

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/7461120/__Geen_vast_salaris_voor_Ajacied_Mido__.html

Natuurlijk geeft Jol geld uit. Hij heeft van Suarez 1 van de best betaalde Ajacieden gemaakt bijvoorbeeld. Onze aanvoerder verdient wel iets minder dan onze principieële kraker Oleguer..dat dan weer wel! Maar het mega salarishuis is niet onder Jol ontstaan,zoals mijn voorbeeld met Oleguer (best betaalde Ajacied!!) al aangeeft,onder V.Basten. Gelukkig lopen de contracten van Sno en Oleguer af aan het einde van het seizoen!

Jol is volgens de cijfers de trainer die na 1995 het minst heeft uit mogen geven. Hij moet roeien met de riemen die hij heeft,geen blanco cheque zoals van Basten had voor Jol. Met andere woorden,door wanbeleid van zijn voorgangers is hij relatief met handen en voeten gebonden. Daar komt bij dat onder Jol er regelmatig 7 tot 8 zelfopgeleide spelers in het eerste staan.. Dus vind ik de kritiek op de spelopvatting terecht,maar kritiek op zn aankoop beleid nergens op slaan...
HR
Hoef je ook niet, ik vind Jol's spelopvatting zowel als zijn aankoopbeleid uitingen van het niet willen en kunnen implementeren van de huisstijl. En je denkt zeker dat Mido en Tainio een geeltje per wedstrijd krijgen? En die 7-8 spelers in het eerste...komop zeg. Sulejmani, Hamda-Sua staan zonder schorsingingen voorin, Enoh en de Zeeuw op het middenveld, en Ooijer dit seizoen achterin.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

Hoef je ook niet, ik vind Jol's spelopvatting zowel als zijn aankoopbeleid uitingen van het niet willen en kunnen implementeren van de huisstijl. En je denkt zeker dat Mido en Tainio een geeltje per wedstrijd krijgen? En die 7-8 spelers in het eerste...komop zeg. Sulejmani, Hamda-Sua staan zonder schorsingingen voorin, Enoh en de Zeeuw op het middenveld, en Ooijer dit seizoen achterin.
HR
Indien je het stuk in de Telegraaf (in een pre Jol tijd altijd goed ingevoerd bij Ajax!) staat dat Mido indien hij 25 wedstrijden speelt hij 250.000 euro verdient. Net wat minder dan de 8 ton wat hij volgens jou verdient.. Maar daar gaat het niet over. Zowel jij als ik weten niet wat er in de contracten staat, dus uit de losse pols een beetje gekleurde informatie geven...beetje kort door de bocht!

Tegen VVV stonden er 7 zelf opgeleide spelers in de basis en zaten er 4 op de bank. Dus 11 van de 18 spelers...en dan komt V.Basten's beste aankoop Enoh nog bij Ajax CT vandaan.. ;) Heel simpel,de feiten!

[Dit bericht is veranderd door England Loyals (op 29 november 2010 17:56:57).]
HR
HR

martijndepro
Vedette

Reg.: 18 november 2008

England Loyals schreef:
Tegen VVV stonden er 7 zelf opgeleide spelers in de basis en zaten er 4 op de bank. Dus 11 van de 18 spelers... Heel simpel,de feiten!
HR
Dan even iets anders: hoeveel zelf opgeleide aanvallers in de basis? Hoeveel zelf opgeleide spelers met het beoogde niveau?
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Indien je het stuk in de Telegraaf (in een pre Jol tijd altijd goed ingevoerd bij Ajax!) staat dat Mido indien hij 25 wedstrijden speelt hij 250.000 euro verdient. Net wat minder dan de 8 ton wat hij volgens jou verdient.. Maar daar gaat het niet over. Zowel jij als ik weten niet wat er in de contracten staat, dus uit de losse pols een beetje gekleurde informatie geven...beetje kort door de bocht!

Tegen VVV stonden er 7 zelf opgeleide spelers in de basis en zaten er 4 op de bank. Dus 11 van de 18 spelers... Heel simpel,de feiten!
HR
Prima, er staat dan ook 'zeg' bij, het is een globale schatting om uit te komen op een bedrag dat er niet ver vanaf zal liggen. En je komt wel daarop terug, maar niet op laag ingeschatte salarissen, of tekengeld, dus je stelt je gewoon aan. Niet meer, niet minder. Dat bedrag zal echt in die buurt liggen, Studio voetbal kwam ook met een soortgelijke berekening. Het punt is dat Jol helemaal niet probeert de club 'beter' te maken zoals eerder werd gesteld, maar constant maar leurt en zanikt om meer geld. En de versterkingen zijn zelden tot nauwelijks versterkingen gebleken. VdWiel-Steek-Suarez en Vertonghen zijn vooral de mensen geweest die het deden voor Ajax. Niet die kansloze veteranen, en Demy ook slechts een kwart van zijn contract. Had hij zich geschikt in het mandaat dat vdBoog hem had meegegeven, namelijk ontwikkeling van de jeugd en enkel aankopen als ze een directe meerwaarde waren, dan had je nu niet zo'n mega verlies. Dat zet pas zoden aan de dijk om beter te worden.

En met schorsingen erbij en afwezigen komt er tegen VVV meer jeugd in ja. Beetje jammer dat je dat niet aangeeft. Tweede keus van Jol. Die trouwens zwichtte voor Jol en de buitenwacht door Eriksen op te stellen. Op de verkeerde plek overigens.
HR
HR

Suavimani
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

HR
Niet EU speler moeten wettelijk minimaal 4,5 ton verdienen, anders krijgen ze geen werkvergunning. Dit is in het leven geroepen om te voorkomen dat Jan en Alleman buitenlanders met bosjes gaat aantrekken.

Die 2,5 ton zijn de premies die Mido ontvangt. Bij 25 wedstrijden ontvangt hij dus 4,5 + 2,5 = 7 ton. Dus hij zat toch aardig in de richting dacht ik zo..

Schip ahoy schreef:

(...)

Prima, er staat dan ook 'zeg' bij, het is een globale schatting om uit te komen op een bedrag dat er niet ver vanaf zal liggen. En je komt wel daarop terug, maar niet op laag ingeschatte salarissen, of tekengeld, dus je stelt je gewoon aan. Niet meer, niet minder. Dat bedrag zal echt in die buurt liggen, Studio voetbal kwam ook met een soortgelijke berekening. Het punt is dat Jol helemaal niet probeert de club 'beter' te maken zoals eerder werd gesteld, maar constant maar leurt en zanikt om meer geld. En de versterkingen zijn zelden tot nauwelijks versterkingen gebleken. VdWiel-Steek-Suarez en Vertonghen zijn vooral de mensen geweest die het deden voor Ajax. Niet die kansloze veteranen, en Demy ook slechts een kwart van zijn contract. Had hij zich geschikt in het mandaat dat vdBoog hem had meegegeven, namelijk ontwikkeling van de jeugd en enkel aankopen als ze een directe meerwaarde waren, dan had je nu niet zo'n mega verlies. Dat zet pas zoden aan de dijk om beter te worden.

En met schorsingen erbij en afwezigen komt er tegen VVV meer jeugd in ja. Beetje jammer dat je dat niet aangeeft. Tweede keus van Jol. Die trouwens zwichtte voor Jol en de buitenwacht door Eriksen op te stellen. Op de verkeerde plek overigens.
HR
Onzin om het grote verlies helemaal bij de periode Jol neer te leggen. Het grootste gedeelte van het probleem is onder Van Basten gecreëerd met de aankoop van Sulejmani, Wielaert en Oleguer voor veel te veel geld en salaris en het belachelijke aantal contract spelers.

[Dit bericht is veranderd door Suavimani (op 29 november 2010 18:01:17).]
HR
HR

England Loyals
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

En met schorsingen erbij en afwezigen komt er tegen VVV meer jeugd in ja. Beetje jammer dat je dat niet aangeeft. Tweede keus van Jol. Die trouwens zwichtte voor Jol en de buitenwacht door Eriksen op te stellen. Op de verkeerde plek overigens.HR
Valt wel mee hoor,geschorst waren Suarez (geen eigen jeugd),Lindgren (wel uit eigen opleiding) en Ooijer (zelf hij mag je nog tot eigen jeugd rekenen! ;) )

Die schatting van jou slaat helemaal nergens op,zijn compleet uit de lucht gegrepen. En inderdaad..ik ken de contracten ook niet. Dus waar hebben het over.

Feit is dat Jol het met veel minder geld moet doen dan al zn voorgangers sinds 1995,er erg veel jongens uit de opleiding in de selectie zitten. Dan klopt dat gedeelte van de kritiek gewoon niet! Of zie jij dat anders??

martijndepro schreef:

(...)

Dan even iets anders: hoeveel zelf opgeleide aanvallers in de basis? Hoeveel zelf opgeleide spelers met het beoogde niveau?
HR
Dat is een andere discussie,maar daar kan je Jol niet de schuld van geven. Sterker je geeft Jol dus eigenlijk gelijk dat hij meer geld voor aankopen wil hebben??

Niet EU speler moeten wettelijk minimaal 4,5 ton verdienen, anders krijgen ze geen werkvergunning. Dit is in het leven geroepen om te voorkomen dat Jan en Alleman buitenlanders met bosjes gaat aantrekken.HR
@ Suavimani...dit wordt omzeilt door de afkoopsom van Middlesborough aan Mido.
Hierdoor valt Mido niet onder deze regeling...

[Dit bericht is veranderd door England Loyals (op 29 november 2010 18:06:17).]
HR
HR

Suavimani
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

@ Suavimani...dit wordt omzeilt door de afkoopsom van Middlesborough aan Mido.
Hierdoor valt Mido niet onder deze regeling...
HR
Wat een ongelofelijke onzin. Onder een wettelijke bepaling kun je helemaal niet uitkomen. Of je moet suggereren dat Middelborough ons betaald heeft om ze van Mido te verlossen. Het eventueel afkopen van Mido's contract door Middlesborough doet overigens totaal niet ter zake omdat dat geld direct naar Mido gaat en in niets met zijn contract bij Ajax te maken heeft, anders dan dat hij gratis naar ons toe kon komen. Echt een hele hoop gezever type je hier neer..

[Dit bericht is veranderd door Suavimani (op 29 november 2010 18:10:41).]
HR
HR

England Loyals
Vedette

Suavimani schreef:

(...)

Wat een ongelofelijke onzin. Onder een wettelijke bepaling kun je helemaal niet uitkomen. Of je moet suggereren dat Middelborough ons betaald heeft om ze van Mido te verlossen..
HR
Ja,dat klopt. Mido word feitelijk ook gehuurd van Middlesborough...

http://www.mfc.co.uk/articles/20100901/mido-completes-loan-to-ajax_70638_2141729

Ik verbaas me er ook elke weer over,als ik Derksen en andere journalisten hoor blaten over Mido... Het is toch hun werk zou je zeggen?? Maar kennelijk spelen er als het om Ajax gaat andere belangen in de media...

Feitelijk dezelfde constructie als Ajax met Wielaert en Roda JC heeft afgesproken..Nog zo'n duurbetaalde topper uit pré Jol tijdperk,toen we nog geen financiele zorgen hadden!

[Dit bericht is veranderd door England Loyals (op 29 november 2010 18:15:47).]
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Suavimani schreef:

(...)

Onzin om het grote verlies helemaal bij de periode Jol neer te leggen. Het grootste gedeelte van het probleem is onder Van Basten gecreëerd met de aankoop van Sulejmani, Wielaert en Oleguer voor veel te veel geld en salaris en het belachelijke aantal contract spelers.
HR
Wacht eens, ik heb het over het laatst gecommuniceerde half jaarlijkse verlies...Niet over die ervoor. Natuurlijk spelen de uitstaande contracten uit van Basten's periode nog een rol, maar de inkomsten ook. Van Basten heeft ook waardevermeerdering bewerkstelligd met vdWiel etc. Het punt dat naar voren werd gebracht is dat Jol louter goed bezig is financieel voor de club, om het uit ene zieke toestand te helpen. Wat een jammerlijke mythe is. Als je de salarissen en andere kosten optelt van de aangetrokken spelers, kun je bijna het verlies wegstrepen. Enkel om aan te geven dat hij net als van Basten ook maar een trainer is die zijn onzekerheid en falen vertaalt naar koopzucht.

Geef Jol die 10 mj, en denk je dat hij dan zegt 'oh nee, dat zou niet bevorderlijk zijn voor de financiele positie van Ajax. Beter om de jeugd door te laten stromen en met die middelen proberen te presteren'. Je weet wel, zoals van Gaal het deed bij AZ...

Jol is niet goed voor het huishoudboekje, met deze Suarez, Steek, vdWiel, Vertonghen en helaas ook mindere goden zou iedereen tweede zijn geworden en een enkeling zelfs eerste.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

Wacht eens, ik heb het over het laatst gecommuniceerde half jaarlijkse verlies...Niet over die ervoor. Natuurlijk spelen de uitstaande contracten uit van Basten's periode nog een rol, maar de inkomsten ook. Van Basten heeft ook waardevermeerdering bewerkstelligd met vdWiel etc. Het punt dat naar voren werd gebracht is dat Jol louter goed bezig is financieel voor de club, om het uit ene zieke toestand te helpen. Wat een jammerlijke mythe is. Als je de salarissen en andere kosten optelt van de aangetrokken spelers, kun je bijna het verlies wegstrepen. Enkel om aan te geven dat hij net als van Basten ook maar een trainer is die zijn onzekerheid en falen vertaalt naar koopzucht.

Geef Jol die 10 mj, en denk je dat hij dan zegt 'oh nee, dat zou niet bevorderlijk zijn voor de financiele positie van Ajax. Beter om de jeugd door te laten stromen en met die middelen proberen te presteren'. Je weet wel, zoals van Gaal het deed bij AZ...
Jol is niet goed voor het huishoudboekje, met deze Suarez, Steek, vdWiel, Vertonghen en helaas ook mindere goden zou iedereen tweede zijn geworden en een enkeling zelfs eerste.
HR
Nu moet je me echt even helpen....welke jeugdspelers van AZ zijn er onder v.Gaal doorgebroken? Heeft volgens mij juist voor een vermogen spelers gehaald..

En over Jol en V.Basten? Even serieus...alleen Sulejmani was al meer geld dan Jol heeft mogen uitgeven in 2 jaar. Zet de namen van de aankopen naast elkaar en trek je conclusie... Onder v.Basten is de dramatische financiele positie in een stroomversnelling gekomen met belachelijk dure aankopen en een explosie van het salarishuis! Dat zijn de feiten!

[Dit bericht is veranderd door England Loyals (op 29 november 2010 18:22:44).]
HR
HR

Suavimani
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Ja,dat klopt. Mido word feitelijk ook gehuurd van Middlesborough...

http://www.mfc.co.uk/articles/20100901/mido-completes-loan-to-ajax_70638_2141729

Ik verbaas me er ook elke weer over,als ik Derksen en andere journalisten hoor blaten over Mido... Het is toch hun werk zou je zeggen?? Maar kennelijk spelen er als het om Ajax gaat andere belangen in de media...

Feitelijk dezelfde constructie als Ajax met Wielaert en Roda JC heeft afgesproken..Nog zo'n duurbetaalde topper uit pré Jol tijdperk,toen we nog geen financiele zorgen hadden!
HR
Dus jij stelt dat Middlesborough zijn contract niet heeft afgekocht en hij gratis verhuurd is aan Ajax, terwijl ze 6 miljoen pond voor hem neergelegd hebben een paar jaar terug? En terwijl ontbinden van het contract goedkoper is dan nog een jaar zijn salaris doorbetalen? Dan is hun financieel directeur nog veel dommer dan Slop...
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

England Loyals schreef:

(...)

Nu moet je me echt even helpen....welke jeugdspelers van AZ zijn er onder v.Gaal doorgebroken? Heeft volgens mij juist voor een vermogen spelers gehaald..

En over Jol en V.Basten? Even serieus...alleen Sulejmani was al meer geld dan Jol heeft mogen uitgeven in 2 jaar. Zet de namen van de aankopen naast elkaar en trek je conclusie... Onder v.Basten is de dramatische financiele positie in een stroomversnelling gekomen met belachelijk dure aankopen en een explosie van het salarishuis! Dat zijn de feiten!
HR
Wees gerust, ik ga je helpen. Ik heb het over van Gaal natuurlijk niet over de fantastische jeugd van AZ. Maar als die er was geweest, had van gaal daar ongetwijfeld gebruik van gemaakt (jeugd van AZ is trouwens ook niet slecht). Ik had het over het beperkte budget. Dus spelers als Moisander, vdVelden, de Zeeuw etc. Jupiler spelers, die itt tot veteranen nog een bepaalde doorgroeimarge hebben waar je iig niet uitsluitend op afschrijft. Sterker nog, ze zullen een aardige marge hebben door Demy's verkoop. Je hebt van Gaal nooit horen jammerer, klagen en zeuren dat er geen geld was. Die maakte ze gewoon kampioen, met minder kwaliteit dat Twente en AJax.

En over van Basten zijn we het eens hoor. Schandalig financieel beleid, dramatisch technisch beleid, en gewoon geen goede trainer. Wil niet zeggen dat alles slecht was want Sulej voetbalde tenminste nog beter dan nu, was ook meer waard, en Wiel was zijn verdienste. Vind ik toch wel een stuk meer geslaagde vondst als back dan Anita.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 91,2% dat AZ wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor ADO Den Haag-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!