Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 01:20                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 52 »

HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Vak: -
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

quote:HR
Cacciatore schreef:
Hij is vertrokken op het juiste moment, heeft niet zijn bonus gepakt en heeft nooit modder gegooid richting de Boer. Jol het gaat je goed en ik hoop dat we je nog een keer tegen mogen komen als we in de CL van je winnen.
HR
Hij heeft weldegelijk een soort van bonus gepakt want is 'gewoon' tot het einde van het seizoen doorbetaald terwijl hij zelf opstapte. Daarnaast was zijn spelletje omtrent het al dan niet vertrekken naar Fulham en het verkrijgen van geld voor transfers vorig jaar beschamend. Zowel voor de club als voor elke zichzelf respecterende trainer.

Laten we Jol nu niet opeens heilig gaan verklaren. Het is een vakman die laat zien dat hij overal goed kan presteren. Aan de andere kant is het ook een rasopportunist die dit zowel in werkwijze als speelwijze terug laat komen en daarom absoluut niet past bij Ajax. Dat geheul met de doelcijfers doet daar niets aan af; Hiddink's Psv had ook een seizoen met een doelsaldo van +71 en die ploeg blonk uit in betonvoetbal.
HR
HR

marnix92
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 430
Droomaankoop: -
Reg.: 18 juli 2010

Het rare is dat hij bij zijn vorige clubs nog ontzettend populair is, bij Tottenham het minst daar is hij uiteindelijk toch ontslagen, maar een tijd lang heeft hij daar goed gepresteerd met Berbatov en Keane. Bij HSV vinden ze hem, serieus, nog steeds de beste trainer die ze oooit gehad hebben.

Dit begrijp ik niet, bij ons was het zijn eerste seizoen geen slecht trainer, solide verdediging, goede aanval, hij heeft de zwakte op het middenveld ( enoh altijd in de basis, De jong eigenlijk altijd in de aanval) een beetje weten te compenseren lange ballen, wat een beetje resulteerd in Engels voetbal, snelle omschakeling, waar veel Nederlandse ploegen veel moeite mee hebben. Dat vindt ik nu wel eens jammer, soms moet je de bal wel een naar voren schieten om ruimte te creëren, niet altijd maar varieëren is niet slecht. Zijn grootste probleem is zijn transferbeleid geworden. Niet alleen is Mounir verkeerd uitgepakt, Jol is ook helemaal afgebrandt, meestal terecht overigens, om spelers als: Mido, Atuoba en Tainio?!. Als het team dan niet goed draait wordt je daarop afgerekend.
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

Drie Kruizen schreef:

(...)

Mwa, als ik naar cijfers wil kijken, zie ik eerder:

Martin Jol: 2e plaats.
Frank de Boer: 1e plaats.

Of zeggen cijfers dan ineens niets meer?
HR
Cijfers zeggen iets over kwaliteit van voetbal. De ranglijst zegt daar helemaal niks over. Kijken naar de ranglijst is scorebordjournalistiek.
HR
HR

129
Legende
Winnaar Ajax Netwerk VoVo 2010/2011; meer prijzen

Vak: 129
Reg.: 10 mei 2002

marx schreef:

(...)

Cijfers zeggen iets over kwaliteit van voetbal. De ranglijst zegt daar helemaal niks over. Kijken naar de ranglijst is scorebordjournalistiek.
HR
Wat een onzin, het is bijna lachwekkend. Scorebordjournalistiek is door Adriaanse geintroduceerd juist op basis van cijfers, na een nederlaag die geen recht deed aan het spelbeeld.
Cijfers zeggen net zoveel over de kwaliteit van voetbal als de ranglijst...niks. Beide is scorebordjournalistiek.
Je slaat de plank weer behoorlijk mis, maar dat zal weinig mensen verbazen.
HR
HR

Grat
Bankzitter

Vak: 410
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 22 november 2005

Cacciatore schreef:

Ach, het is toch allemaal gelul in de rondte, vlak voor de ontknoping tegen Twente las ik overal dat het eventuele kampioensfeest er niet minder om zou zijn als we met anti-voetbal zouden winnen en zo is het ook. Opportunisme en voetbal gaan hand in hand en dat weten we allemaal.

Feit is gewoon dat we knetter veel goals maakten en er weinig tegen kregen maar het aller aller aller belangrijkste wat Jol ons bracht was de angst van de tegenstander om naar de Arena te komen. Zelden heb ik een periode meegemaakt dat ik zo relaxed was om een potje te komen kijken, lekker biertje erbij en genietend van het weer wachtend op het eerste doelpunt. Of het nou Twente, PSV of Willem 2 was maakte geen kloot uit. Winnen deden we toch wel in eigen huis.

En wat het spel betreft is er gewoon een enorme nuance. Nu zeggen we dat het de bal naar voren rossen was naar Suarez en dan scoorde we een goal is ook complete onzin. Ik kan me nog wel een paar leuke goals herinneren waar Pantelic de bal klaar legt voor de inlopende Urby die een leuke goal erin schiet met zijn rechter, een combinatie tussen Luis en Pantelic met een snoeihard schot en de kogel van Toby tegen Ado in extremis. Zo zwart/wit was het niet.

Dat hij afgelopen seizoen compleet de draad kwijt was vind ik doodzonde. Zijn koppigheid met het opstellen van Ooijer, negeren van Ebecilio en claimen dat Ado een paar jongens rond heeft lopen die bij Ajax niet zouden misstaan maakt dat hij van zijn voetstuk afviel en compleet afgemaakt is door vrijwel iedereen. Maar ook hier geldt, enig krediet heeft hij wat mij betreft alleen al verdient voor het feit dat we eindelijk de CL hebben gehaald met een sfeer in de Arena tegen Kiev die samen met de pot tegen Twente ongeëvenaard was.

Hij is vertrokken op het juiste moment, heeft niet zijn bonus gepakt en heeft nooit modder gegooid richting de Boer. Jol het gaat je goed en ik hoop dat we je nog een keer tegen mogen komen als we in de CL van je winnen.
HR
Kun je de wedstrijden tegen PSV en Twente nog herinneren?

Dat waren 2 ontzettend geflatteerde overwinningen waar een nederlaag ook niet vreemd zou zijn geweest. Tegenstanders die opgelegde kansen missen en zelf met mazzel op de juiste momenten scoren.

Het middenveld werd in deze wedstrijden overlopen en de verdediging kraakte. Het was inderdaad aan Suarez en de combinatie Pantelic / de Jong te danken dat er dan alsnog gewonnen werd.

Hoewel we destijds veel hebben gewonnen zat ik niet te smullen van het spel. Maar goed, ieder zijn voorkeur daar in.
HR
HR

Amsterdam 76ers
Ballenjongen

Uit: Almere
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 19 juli 2010

Heb jullie Martin Jol niet gehoord bij heilig gras over de overwinning van ADO in de Arena dit jaar, toen hij notabene de trainer was..... ' tuurlijk was ik teleurgesteld over de nederlaag thuis tegen Den Haag, Ajax was op dat moment nou eenmaal de club die mijn salaris betaalde. Aan de andere kant was ik als Hagenees stiekem wel blij....'

Met andere woorden; Martin Jol was gewoon een vuile Hagenees die hier zijn zakken (en die van zijn broer) is komen vullen.

Einde discussie, topic closed!
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

129 schreef:

(...)

Wat een onzin, het is bijna lachwekkend. Scorebordjournalistiek is door Adriaanse geintroduceerd juist op basis van cijfers, na een nederlaag die geen recht deed aan het spelbeeld.
Cijfers zeggen net zoveel over de kwaliteit van voetbal als de ranglijst...niks. Beide is scorebordjournalistiek.
Je slaat de plank weer behoorlijk mis, maar dat zal weinig mensen verbazen.
HR
'Bijna' lachwekkend? ;)

[Dit bericht is veranderd door Burzlew (op 8 juni 2011 12:54:43).]
HR
HR
Jeuh, Jol naar Fulham neem gelijk EHM mee kunnen we Matavz kopen.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Reg.: 3 augustus 2002

Aras Ozbiliz schreef:

Jeuh, Jol naar Fulham neem gelijk EHM mee kunnen we Matavz kopen.
HR
Je eerste twee punten waren goed, maar je derde... :denk
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

marnix92 schreef:

Het rare is dat hij bij zijn vorige clubs nog ontzettend populair is, bij Tottenham het minst daar is hij uiteindelijk toch ontslagen, maar een tijd lang heeft hij daar goed gepresteerd met Berbatov en Keane. Bij HSV vinden ze hem, serieus, nog steeds de beste trainer die ze oooit gehad hebben.
HR
Bij Spurs is hij nog altijd populair bij het publiek. Maar de beste trainer ooit bij HSV? Hij heeft ze maar 1 jaar getraind en niks gewonnen. Lijkt me heel sterk dat ze dat vinden.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

Hij werd toch ook 5e met HSV? Topprestatie, hoor.
HR
HR

Rikkie
Ballenjongen

Uit: Woerden
Reg.: 16 december 2002

Drie Kruizen schreef:

Hij werd toch ook 5e met HSV? Topprestatie, hoor.
HR
Dat was cynisch bedoeld, neem ik aan? :denk

1e jaar onder Jol was top, 2e (half jaar) flop. Het was niet om aan te gluren. Geen voetbalvisie, niks.
1e jaar verkeerde Suarez in topvorm en had Pantelic voor de kaats. Vanwege het seizoen 2009-2010, aansluitend de WK en daar weer aansluitend het seizoen 2010-2011, was Suarez (logisch) niet meer op z'n best. Plus een paar spelers weg, die ook het verschil konden maken. Dan vallen de resultaten tegen.

Kortom: Door Suarez leek Jol goed, maar speeltechnisch leek het nergens op en z'n aankopen waren op z'n zachts gezegd 'ongelukkig'. :\(
HR
HR

marx
Icoon

Rikkie schreef:

(...)

Dat was cynisch bedoeld, neem ik aan? :denk

1e jaar onder Jol was top, 2e (half jaar) flop. Het was niet om aan te gluren. Geen voetbalvisie, niks.
1e jaar verkeerde Suarez in topvorm en had Pantelic voor de kaats. Vanwege het seizoen 2009-2010, aansluitend de WK en daar weer aansluitend het seizoen 2010-2011, was Suarez (logisch) niet meer op z'n best. Plus een paar spelers weg, die ook het verschil konden maken. Dan vallen de resultaten tegen.

Kortom: Door Suarez leek Jol goed, maar speeltechnisch leek het nergens op en z'n aankopen waren op z'n zachts gezegd 'ongelukkig'. :\(
HR
Suarez speelde ook onder Marco van Basten, Adri Koster en Henk ten Cate. Ajax was nimmer succesvol met Suarez, totdat Jol kwam en Suarez belangrijk maakte. Jol is een trainer die een team weet te creëren. Dat is eerdere Ajax-trainers niet gelukt. Jol is ook een trainer die spelers op de juiste positie zet en spelers laat doorbreken. Ik noem een Alderweireld, een Vertonghen, een Siem de Jong.
HRHR
HR

Jorninho
Vedette

Uit: Spijkenisse
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 8 april 2003

marx schreef:

(...)

Suarez speelde ook onder Marco van Basten, Adri Koster en Henk ten Cate. Ajax was nimmer succesvol met Suarez, totdat Jol kwam en Suarez belangrijk maakte. Jol is een trainer die een team weet te creëren. Dat is eerdere Ajax-trainers niet gelukt. Jol is ook een trainer die spelers op de juiste positie zet en spelers laat doorbreken. Ik noem een Alderweireld, een Vertonghen, een Siem de Jong.
HR
Alderweireld werd schandalig aan de kant gezet en Eriksen speelde linksbuiten. Tuurlijk heeft Jol enkele dingen goed gedaan, maar minstens net zo veel fout.
HR
HR

marx
Icoon

Jorninho schreef:

(...)

Alderweireld werd schandalig aan de kant gezet en Eriksen speelde linksbuiten. HR
Bergkamp begon onder Cruijff als rechtsbuiten. Dus ik vind het een verstandige zet van Jol om Eriksen op de linksbuitenpositie te zetten.

Jorninho schreef:
Tuurlijk heeft Jol enkele dingen goed gedaan, maar minstens net zo veel fout.
HR
Tuurlijk. Jol had in de zomer naar Fulham moeten gaan en niet plichtsgetrouw bij Ajax moeten blijven.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Reg.: 20 augustus 2000

Drie Kruizen schreef:

(...)

Volgens wie was het dan top geweest?
HR
Volgens de supporters.
Zo zit voetbal eenmaal in elkaar
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

mzo schreef:

(...)

Volgens de supporters.
HR
Ah, okee. Fijn dat jij dat even voor hun (en dus mij?) bepaald.
HR
HR

IamLegend
Regelmatige invaller

Uit: smilde
Reg.: 5 september 2010

mzo schreef:

(...)

Volgens de supporters.
HR
Als of frank de boer zo top is? genoeg wedstrijden op te noemen... Zo zit voetbal nou eenmaal in elkaar. Hoe je met verliezers omgaat dat is de kunst. En dan niet volgens de duitse of ajax manier :denk Waarom zou martin jol geen afscheid mogen nemen in de arena? :denk
HR
HR

mzo
Legende

Drie Kruizen schreef:

(...)

Ah, okee. Fijn dat jij dat even voor hun (en dus mij?) bepaald.
HR
Zij allemaal 1 ;-0

Waarom zou martin jol geen afscheid mogen nemen in de arena? HR
Omdat Louis van Gaal de laatste trainer is geweest die een afscheid heeft gekregen
HR
HR

129
Legende
Winnaar Ajax Netwerk VoVo 2010/2011; meer prijzen

Vak: 129
Reg.: 10 mei 2002

Co Adriaanse kreeg anders ook een prachtig afscheid destijds tegen Twente, met spandoek en al :B
HR
HR

mzo
Legende

129 schreef:

Co Adriaanse kreeg anders ook een prachtig afscheid destijds tegen Twente, met spandoek en al :B
HR
en 3 punten ;-)
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Reg.: 23 augustus 2009

Grat schreef:

(...)Kun je de wedstrijden tegen PSV en Twente nog herinneren?

Dat waren 2 ontzettend geflatteerde overwinningen waar een nederlaag ook niet vreemd zou zijn geweest. Tegenstanders die opgelegde kansen missen en zelf met mazzel op de juiste momenten scoren.
HR
Je gaat voorbij aan het punt, namelijk dat we achterover konden leunen en de wedstrijd toch wel zouden winnen. Natuurlijk waren er genoeg bagger wedstrijden maar resultaat was evident.

Het middenveld werd in deze wedstrijden overlopen en de verdediging kraakte. Het was inderdaad aan Suarez en de combinatie Pantelic / de Jong te danken dat er dan alsnog gewonnen werd.

Hoewel we destijds veel hebben gewonnen zat ik niet te smullen van het spel. Maar goed, ieder zijn voorkeur daar in.
HR
Want?
HR
HR

mzo
Legende

Grat schreef:

(...)Kun je de wedstrijden tegen PSV en Twente nog herinneren?

HR
Dat heb je altijd in een wedstrijd, er zijn vast ook wel wedstrijden op te noemen war AJAX veel en veel beter was en die verloren gingen
HR
HR

J0erry
Internationale topspeler

Uit: Son
Reg.: 3 september 2010

De ervaren trainer is blij dat hij weer in Engeland aan de slag is gegaan. “Het had veel te maken met Londen. Ik ben ambitieus, maar niet overambitieus. Het hangt er allemaal van af wat meer beloning betekent. Bij Ajax verwachten ze dat je binnen twee jaar de Champions League wint. Dat is niet wat ze hier nastreven. Als je naar Fulham kijkt, zie je een wat oudere ploeg. Ze deden het goed met hun stijl en dat kan ik niet in één nacht veranderen in totaalvoetbal, op de Nederlandse manier.”

Voetbalzone.

Jammer Martin.
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

J0erry schreef:

De ervaren trainer is blij dat hij weer in Engeland aan de slag is gegaan. “Het had veel te maken met Londen. Ik ben ambitieus, maar niet overambitieus. Het hangt er allemaal van af wat meer beloning betekent. Bij Ajax verwachten ze dat je binnen twee jaar de Champions League wint. Dat is niet wat ze hier nastreven. Als je naar Fulham kijkt, zie je een wat oudere ploeg. Ze deden het goed met hun stijl en dat kan ik niet in één nacht veranderen in totaalvoetbal, op de Nederlandse manier.”

Voetbalzone.

Jammer Martin.
HR
Dit komt toch niet uit de mond van Martin hoop ik?. De man die vindt dat Ajax om de twee jaar kampioen moet worden (gefaald). Deze man zal weer heel veel geld verdienen bij zijn club maar de club heeft er weer niks aan.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 45,6% dat Benfica SL wint van Juventus. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!