Ajax Netwerk
vrijdag 25 april 2014 - 05:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 52 »

HR

Led Zeppelin
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Vak: 428
Droomaankoop: -
Reg.: 5 maart 2006

En ja hoor, Martin Jol neemt z'n broertje Cock ook weer gezellig mee :D
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 juni 2011 om 16:58:29.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Dattie zijn pupil el hamdaoui ook maar mee mag nemen voor 10 miljoen :).
HR
HR

Rikkie
Ballenjongen

Uit: Woerden
Vak: -
Reg.: 16 december 2002

quote:HR
Van de film schreef:

Dattie zijn pupil el hamdaoui ook maar mee mag nemen voor 10 miljoen :).
HR
Plus al zijn andere "briljante" aankopen... :D :B
HR
HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Vak: 118
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 23 juli 2010

Vind dat er nogal denigrerend wordt gesproken over Jol, en in mijn ogen niet terecht. Een hoop gelul ook achteraf, op het eind van de competitie was iedereen verontwaardigd dat je met zo'n aantal punten en het doelsaldo geen kampioen wordt.

Ik heb de mooiste en beste wedstrijden van de afgelopen zeven jaar (laatste wedsrijd dit seizoen uitgezonderd) in de ArenA toch echt onder Jol gezien. Maar 4 goals tegen in één heel seizoen en gemiddeld 3,6 goals voor als ik me niet vergis.

Jol was inderdaad van het korte termijn resultaat halen, maar dat is ook niet zo gek bij een club die snakt naar het kampioenschap. Het vertrek van Rommedahl en Pantelic is ook nooit goed opgevangen door de club, terwijl Jol zich sterk maakte voor het behoud van deze spelers.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Rafael vd Vaart schreef:

Vind dat er nogal denigrerend wordt gesproken over Jol, en in mijn ogen niet terecht. Een hoop gelul ook achteraf, op het eind van de competitie was iedereen verontwaardigd dat je met zo'n aantal punten en het doelsaldo geen kampioen wordt.

Ik heb de mooiste en beste wedstrijden van de afgelopen zeven jaar (laatste wedsrijd dit seizoen uitgezonderd) in de ArenA toch echt onder Jol gezien. Maar 4 goals tegen in één heel seizoen en gemiddeld 3,6 goals voor als ik me niet vergis.

Jol was inderdaad van het korte termijn resultaat halen, maar dat is ook niet zo gek bij een club die snakt naar het kampioenschap. Het vertrek van Rommedahl en Pantelic is ook nooit goed opgevangen door de club, terwijl Jol zich sterk maakte voor het behoud van deze spelers.
HR
Ben het hier volkomen mee eens.
Wat ik al eerder posten, vorig seizoen kampioen en het had een top trainer geweest.
Onder F. de Boer heb ik ook wedstrijden gezien waar in het misschien nog wel slechter was dan onder Jol.
Maar die maakt AJAX kampioen en hij is nu al beter dan Jol.

Zijn broer gaat inderdaad weer mee maar die betaald hij uit eigen zak dus maakt niet uit.

Ik gun Jol gewoon het beste toe, mede omdat hij uit hetzelfde geboortedorp komt als uit mij haha.

Wel een mooi verhaal wat ik ooit van iemand hoorde die onder hem heeft getraint bij Scheveningen, Jol was de enige die een bal 20 meter de lucht in kon schieten en dood kon maken op zijn knie.
Lukte geen enkele speler.
Maar dit heeft overigens niets met zijn trainerscapaciteiten te maken
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 juni 2011 om 20:02:53.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Pff, het gaat niet om punten of aantal gescoorde goals, maar om voetbal, en dat was bagger onder jol.
HR
HR

mzo
Legende

Van de film schreef:

Pff, het gaat niet om punten of aantal gescoorde goals, maar om voetbal, en dat was bagger onder jol.
HR
De laatste 6 wedstrijden onder Jol waren bagger inderdaad.

Onder F. de Boer (ik ben een fan van hem hoor dat terzijde)
Nec uit
Excelsior thuis
Heerenveen uit
Utrecht uit
Den Haag uit
VVV thuis

Niet allemaal wedstrijden die overliepen van goed voetbal
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 juni 2011 om 20:19:04.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

mzo schreef:

Onder F. de Boer (ik ben een fan van hem hoor dat terzijde)
Nec uit
Excelsior thuis
Heerenveen uit
Utrecht uit
Den Haag uit
VVV thuis

Niet allemaal wedstrijden die overliepen van goed voetbal
HR
Dat waren wedstrijden waarin het niet lukte. Niet lukken (dus geen goed voetbal) is wat anders dan gewoon alle ballen op suarez en zie maar wat je er mee doet-voetbal. Martin Jol was een schande voor ajax, een zwarte bladzijde in de geschiedenis.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 7 juni 2011 20:19:33).]
HR
HR

Iceman
Vedette

Uit: Leiden
Vak: 410
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 10 augustus 2003

Pff punten punten punten. Als je veel punten wil halen ga je darten ken je na 1 wedstrijdje met ongeveer 9x501=4459 punten naar huis.

Ajax is een voetbalclub en nou ook net echt de enige club in Nederland waar het echt om het voetbal gaat en niet om de punten. En qua foebelluh is Jollie zwaar mislukt.

Ongeacht de punten die je haalt, al haal je er 110, als hjet veldspel niet om aan te gluren is ben je gewoon mislukt en moet je vervangen worden.

[Dit bericht is veranderd door Iceman (op 7 juni 2011 20:28:19).]
HR
HR

Winterswijk
Icoon

Uit: Winterswijk
Reg.: 13 januari 2006

Rafael vd Vaart schreef:

HR
Spijker op z'n kop. Jol was 1 van de betere trainers van de afgelopen jaren. Ik wens hem veel succes bij Fulham!
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

mzo schreef:

(...)

HR
9 van de 10 wedstrijden onder Bolletje waren bagger. Onder Frank zijn er ook bagger-wedstrijden gespeeld, maar tenminste nog met de intentie om goed te voetballen. Bolletje is een schande geweest voor Ajax. Daar waar ik het eerst nog wel een geinige gozer vond, afgezien van zijn trainerskwaliteiten, heeft hij zoveel kwaad bloed bij mij gezet in zijn Ajax-tijd, dat ik hoop dat ie de rest van zijn carriere overal op zijn bek gaat. En voor de duidelijkheid: dat heb ik niet met Van Basten, Koster, Ten Cate, Blind, Koeman en noem ze maar op.
HR
HR

mzo
Legende

Iceman schreef:

Ongeacht de punten die je haalt, al haal je er 110, als hjet veldspel niet om aan te gluren is ben je gewoon mislukt en moet je vervangen worden.
HR
Nogmaals had hij vorig seizoen met 110 doelpunten kampioen geworden had het top geweest, dat is voetbal
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

mzo schreef:

(...)

Nogmaals had hij vorig seizoen met 110 doelpunten kampioen geworden had het top geweest, dat is voetbal
HR
Volgens wie was het dan top geweest?
HRHR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Drie Kruizen schreef:

(...)

HR
Nou moet ik zeggen dat Jol het vorig jaar zeer goed heeft gedaan, ik was niet ontevreden met hem, tot de fulham affaire kwam.
Er zijn ook fans die zich niet alleen blind staren op het Ajax spelletje en ook blij zijn als er een resultaat gehaald wordt met minder voetbal.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

spelbos schreef:

(...)

Nou moet ik zeggen dat Jol het vorig jaar zeer goed heeft gedaan, ik was niet ontevreden met hem, tot de fulham affaire kwam.
Er zijn ook fans die zich niet alleen blind staren op het Ajax spelletje en ook blij zijn als er een resultaat gehaald wordt met minder voetbal.
HR
Klopt, van jou weet ik dat (al vind ik dat nog steeds vreemd, maargoed, ieder zijn eigen beleving). Maar het wordt hier vaak neergezet dat veel supporters die "tegen" Jol waren, zoals ik, hem wel ineens geweldig gevonden hadden als we vorig jaar een puntje meer hadden gehaald. Dat is bullshit.
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

Drie Kruizen schreef:

(...)

HR
Volgens mij. Ajax liet vorig seizoen veruit het beste voetbal zien in de eredivisie. Dit seizoen was Ajax voetballend een middenmoter a la Heerenveen of Utrecht.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

marx schreef:

(...)

Volgens mij.
HR
Ja, ok. Maar jij wordt dan ook niet serieus genomen.
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

Drie Kruizen schreef:

(...)

Ja, ok. Maar jij wordt dan ook niet serieus genomen.
HR
Neem dan maar het aantal punten, aantal goals voor en aantal goals tegen serieus.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Drie Kruizen schreef:

(...)

Klopt, van jou weet ik dat (al vind ik dat nog steeds vreemd, maargoed, ieder zijn eigen beleving). Maar het wordt hier vaak neergezet dat veel supporters die "tegen" Jol waren, zoals ik, hem wel ineens geweldig gevonden hadden als we vorig jaar een puntje meer hadden gehaald. Dat is bullshit.
HR
Ik denk niet dat ze de trainer Jol geweldig zouden vinden, maar het behalen van de 3e ster waar zo lang naar gesmacht werd.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

marx schreef:

(...)

Neem dan maar het aantal punten, aantal goals voor en aantal goals tegen serieus.
HR
Mwa, als ik naar cijfers wil kijken, zie ik eerder:

Martin Jol: 2e plaats.
Frank de Boer: 1e plaats.

Of zeggen cijfers dan ineens niets meer?
HR
HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Vak: 118
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 23 juli 2010

Van de film schreef:

HR
Ik denk zelf dat goed voetbal vaak samen gaat met veel goals en doelpunten.

Dat gelul van het spel was niet goed onder Jol vind ik zo verschrikkelijk. Het spel was wel goed, alleen niet op de Ajax-manier. Het was precies zoals Jol het wilde, vroeg druk zetten met het middenveld. Van achteruit openen op onze snelle buitenspeler of de topspeler en een spits met veel rendement die de rest van het team beter laat spelen.

Ajax heeft onder Jol genoeg prima wedstrijden gespeeld. Het is gewoon een toptrainer die het ook bij Fulham goed zal gaan doen. Ik gun die man het beste, is ook altijd netjes gebleven en NOOIT nagetrapt richting Ajax na zijn vertrek.

Als echt alleen het leuke voetbal telt en niet de prijzen (want wat stelt die derde ster nu voor...) kun je beter voor Arsenal worden. Die zijn daar heeel goed in.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Rafael vd Vaart schreef:

(...)

Ik denk zelf dat goed voetbal vaak samen gaat met veel goals en doelpunten.HR
Veel goals en doelpunten (wat is het verschil eigenlijk?) zijn vaak het gevolg van goed spel, dat klopt.

Dat gelul van het spel was niet goed onder Jol vind ik zo verschrikkelijk. Het spel was wel goed, alleen niet op de Ajax-manier. Het was precies zoals Jol het wilde, vroeg druk zetten met het middenveld. Van achteruit openen op onze snelle buitenspeler of de topspeler en een spits met veel rendement die de rest van het team beter laat spelen.HR
En dat is precies waarom Jol niet bij Ajax hoorde. Omdat dit is wat hij wilde.

Ajax heeft onder Jol genoeg prima wedstrijden gespeeld.HR
Nope. Lees de nabeschouwingen maar terug, waarschijnlijk zit je er zelf ook nog een paar keer tussen en gebruik je het woordje 'matig' niet onregelmatig. Net zoals de rest. Snel vergeten, op naar volgende week. Dat was het devies.

Als echt alleen het leuke voetbal telt en niet de prijzen (want wat stelt die derde ster nu voor...) kun je beter voor Arsenal worden. Die zijn daar heeel goed in.
HR
Treurig.
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Reg.: 23 augustus 2009

Ach, het is toch allemaal gelul in de rondte, vlak voor de ontknoping tegen Twente las ik overal dat het eventuele kampioensfeest er niet minder om zou zijn als we met anti-voetbal zouden winnen en zo is het ook. Opportunisme en voetbal gaan hand in hand en dat weten we allemaal.

Feit is gewoon dat we knetter veel goals maakten en er weinig tegen kregen maar het aller aller aller belangrijkste wat Jol ons bracht was de angst van de tegenstander om naar de Arena te komen. Zelden heb ik een periode meegemaakt dat ik zo relaxed was om een potje te komen kijken, lekker biertje erbij en genietend van het weer wachtend op het eerste doelpunt. Of het nou Twente, PSV of Willem 2 was maakte geen kloot uit. Winnen deden we toch wel in eigen huis.

En wat het spel betreft is er gewoon een enorme nuance. Nu zeggen we dat het de bal naar voren rossen was naar Suarez en dan scoorde we een goal is ook complete onzin. Ik kan me nog wel een paar leuke goals herinneren waar Pantelic de bal klaar legt voor de inlopende Urby die een leuke goal erin schiet met zijn rechter, een combinatie tussen Luis en Pantelic met een snoeihard schot en de kogel van Toby tegen Ado in extremis. Zo zwart/wit was het niet.

Dat hij afgelopen seizoen compleet de draad kwijt was vind ik doodzonde. Zijn koppigheid met het opstellen van Ooijer, negeren van Ebecilio en claimen dat Ado een paar jongens rond heeft lopen die bij Ajax niet zouden misstaan maakt dat hij van zijn voetstuk afviel en compleet afgemaakt is door vrijwel iedereen. Maar ook hier geldt, enig krediet heeft hij wat mij betreft alleen al verdient voor het feit dat we eindelijk de CL hebben gehaald met een sfeer in de Arena tegen Kiev die samen met de pot tegen Twente ongeëvenaard was.

Hij is vertrokken op het juiste moment, heeft niet zijn bonus gepakt en heeft nooit modder gegooid richting de Boer. Jol het gaat je goed en ik hoop dat we je nog een keer tegen mogen komen als we in de CL van je winnen.
HR
HR

Pancake
Idool

Reg.: 3 juni 2001

Jol heeft krediet gehad met dat voetbal van hem omdat het ff nodig was en omdat we geflatteerd wonnen, mazzelen tegen kiev en paok. Maar dit seizoen had hij Ajax moeten laten voetballen zoals Frank de Boer gelukkig net op tijd Ajax heeft laten voetballen.

Rafael vd Vaart schreef:

HR
en jij voor psv
dag
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 8 juni 2011 om 06:04:42.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Cacciatore schreef:

En wat het spel betreft is er gewoon een enorme nuance. Nu zeggen we dat het de bal naar voren rossen was naar Suarez en dan scoorde we een goal is ook complete onzin. Ik kan me nog wel een paar leuke goals herinneren waar Pantelic de bal klaar legt voor de inlopende Urby die een leuke goal erin schiet met zijn rechter, een combinatie tussen Luis en Pantelic met een snoeihard schot en de kogel van Toby tegen Ado in extremis. Zo zwart/wit was het niet.
HR
Er werden inderdaad ook wel eens lange ballen op pantelic gespeeld die de kwaliteit had om ze terug te leggen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,4% dat Juventus wint van Benfica SL. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!