Ajax Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 00:42                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 52 »

HR

Oderint Dum Metuant
Icoon

Vak: 111
Droomaankoop: -
Reg.: 30 juni 2002

quote:HR
LeTiss schreef:

De strekking was dat je nogal wild om je heen maaide, ipv scherp en gericht te schieten. Als je linksback geblesseerd is moet je daar wel een middenvelder posteren, want geld voor twee linksbacks was er alleen in het jaar voor Jol.HR
Nonsens. Martin Jol heeft ook vijftien miljoen euro aan transfersommen mogen spenderen; hij koos echter voor middenvelder nummer zeventien, een talent dat hij geen speeltijd gunde en een individualistische spits. Om nog maar te zwijgen over de talloze overbodige bankzitters die tekengeld en salaris opslokken. Voor dat geld had hij heus wel een linksback kunnen aantrekken, me dunkt.

Overigens vind ik de blessure van Atouba geen legitiem excuus om een rechtsbenige middenvelder ruim een jaar lang als linksback te misbruiken. Hij had immers ook de beschikking over Emanuelson, Blind, Vertonghen, Boilesen en Zeegelaar. Om maar wat te noemen. Jol volharde echter in het laten falen van Anita als linksback, om hem vervolgens in de rust te wisselen.

Als een speler zich week in week uit aan dezelfde steen stoot (naar binnen kappen en balverlies lijden, positioneel verkeerd opstellen, et cetera), zou je verwachten dat een capabele trainer bijtijds zijn conclusies trekt en voor een andere spelers kiest. Bij Jol kwam dit besef echter pas halverwege de wedstrijd, keer op keer, om vervolgens alles weer om te gooien. Dan ben je óf traag van begrip, óf negeer je spelers bewust, óf wil je Ajax doelbewust kapotmaken, óf chanteer je het bestuur om weer een zak met tien miljoen te eisen.

Als jij hem verwijt dat hij Lodeiro negeert terwijl die geblesseerd is, dan is het kennelijk raken wat je raken kunt. HR
Nee, ik verwijt hem niet dat hij Lodeiro negeerde terwijl deze geblesseerd was. Ik verwijt hem dat hij Lodeiro negeerde terwijl deze fit was. Als je vijf miljoen euro betaalt voor een -schijnbaar- groot talent, kun je deze op z'n minst speeltijd gunnen en niet slechts vijf minuutjes laten opdraven tegen de mindere goden.

Van raken wat ik raken kan, is derhalve geen sprake. Ik maakte een analyse waarin ik de daadwerkelijke ontwikkeling en de verwachte ontwikkeling meenam. Uit die analyse kwam naar voren dat alleen Vertonghen zich naar behoren ontwikkeld heeft; hij voldoet aan de verwachtingen, niet meer dan dat. Dat geldt overigens ook voor Stekelenburg, maar ik richtte me uitsluitend op jonge talentvolle spelers waarin geïnvesteerd dient te worden.

Geen enkele speler heeft zich dusdanig ontwikkeld dat je kunt stellen dat hij significant beter is geworden in de afgelopen achttien maanden.

Jouw stelling dat Martin Jol de selectie en spelers individueel sterker heeft gemaakt, kan mijns inziens dus de prullenbak in. Er is werkelijk geen enkele aanleiding om dat te veronderstellen Jol heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van de spelersgroep, in tegendeel zelfs.

Spelers staan stil in hun ontwikkeling of zitten mentaal volledig aan de grond; jongens als Emanuelson, Van der Wiel en Suarez blijven structureel dezelfde fouten maken en zijn niet doorgegroeid naar absoluut topniveau, talentvolle spelers als Alderweireld, Blind, Eriksen, Lodeiro, Sulejmani en Aissati zijn genegeerd, vernederd, misbruikt en volledig kapotgemaakt.

Maar dat is ongetwijfeld allemaal de schuld van Marco van Basten. En Johan Cruijff.
HR
HR

LeTiss
Legende

Vak: -
Reg.: 29 augustus 2005

Ik beperk me even tot illustreren dat je in het wilde weg van alles aangrijpt;

Oderint Dum Metuant schreef:
Nonsens. Martin Jol heeft ook vijftien miljoen euro aan transfersommen mogen spenderen; hij koos echter voor middenvelder nummer zeventien, een talent dat hij geen speeltijd gunde en een individualistische spits. Om nog maar te zwijgen over de talloze overbodige bankzitters die tekengeld en salaris opslokken. Voor dat geld had hij heus wel een linksback kunnen aantrekken, me dunkt.HR
En dan heb je twee linksbacks en geen spits, lekker handig.

Overigens vind ik de blessure van Atouba geen legitiem excuus om een rechtsbenige middenvelder ruim een jaar lang als linksback te misbruiken. Hij had immers ook de beschikking over Emanuelson, Blind, Vertonghen, Boilesen en Zeegelaar. Om maar wat te noemen. Jol volharde echter in het laten falen van Anita als linksback, om hem vervolgens in de rust te wisselen.
HR
Frank de Boer wilde hem kennelijk nog uitproberen als linksback voor het Nederlands elftal, zo'n drama was het.

Nee, ik verwijt hem niet dat hij Lodeiro negeerde terwijl deze geblesseerd was. Ik verwijt hem dat hij Lodeiro negeerde terwijl deze fit was. Als je vijf miljoen euro betaalt voor een -schijnbaar- groot talent, kun je deze op z'n minst speeltijd gunnen en niet slechts vijf minuutjes laten opdraven tegen de mindere goden.HR
Om jouw nieuwsgierigheid te bevredigen? Talenten breng je wanneer ze daar aan toe zijn. En als ze dan snel geblesseerd raken dan zijn ze er niet aan toe.

Van raken wat ik raken kan, is derhalve geen sprake. Ik maakte een analyse waarin ik de daadwerkelijke ontwikkeling en de verwachte ontwikkeling meenam. HR
Dat lijkt mij een uitholling van het begrip analyse.

Spelers staan stil in hun ontwikkeling of zitten mentaal volledig aan de grond; jongens als Emanuelson, Van der Wiel en Suarez blijven structureel dezelfde fouten maken en zijn niet doorgegroeid naar absoluut topniveau, talentvolle spelers als Alderweireld, Blind, Eriksen, Lodeiro, Sulejmani en Aissati zijn genegeerd, vernederd, misbruikt en volledig kapotgemaakt.

Maar dat is ongetwijfeld allemaal de schuld van Marco van Basten. En Johan Cruijff.
HR
Sulejmani kun je op conto van Van Basten schrijven, Jol heeft hem juist weer op de rails gekregen, ook al duurde dat lang. En volgens mij ben je alweer vergeten wat voor zielig hoopje ellende het was toen Jol kwam. Ik zeg niet dat hij spelers allemaal een metamorfose tot topper heeft laten ondergaan, maar heel veel spelers hebben onder hem hun eerste goede seizoen gespeeld en zijn dus gewoon verder dan ze waren.

En Cruijff heeft natuurlijk zijn uiterste best gedaan om een wisselvallig begin tot een ontslagveroorzakende dip te maken. Het maakt het gewoon een stuk lastiger om het weer op de rails te krijgen.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

LeTiss schreef:
Hoe kon Van Basten dan ooit trainer worden? Waarom moest Adriaanse dan wijken voor Koeman, en Van Gaal ook? Waarom moest Olsen wijken voor Wouters? Toch niet door het criterium van aanvallend en dominant voetbal, vakmanschap en de Hollandse School?

HR
Hoe kon Adriaanse dan überhaupt trainer worden? Of Van Gaal terugkomen? Of Jol trainer worden? Omdat het toen wel vriendjes van Cruijff waren? Want laten we wel wezen, als Cruijff de hand had in de aanstelling van trainers of het ontslag van anderen, dan waren mannen als Jol helemaal niet binnengekomen.

LeTiss schreef:
En dan heb je twee linksbacks en geen spits, lekker handig.
HR
Waarom hebben we dan geen spits? We hebben Mido toch gehaald? En toptalent Suk heeft toch op basis van prestaties een contract afgedwongen?

LeTiss schreef:
Om jouw nieuwsgierigheid te bevredigen? Talenten breng je wanneer ze daar aan toe zijn. HR
Betaal je dus 5 miljoen voor een talent dat voorlopig nog niet toe is aan het eerste, of haal je liever een vleugelspeler die je driekwart jaar later ineens zegt te missen?

LeTiss schreef:
En Cruijff heeft natuurlijk zijn uiterste best gedaan om een wisselvallig begin tot een ontslagveroorzakende dip te maken. HR
Cruijff heeft van iets wat bagger was gezegd dat het bagger is. En hij wil daar wat aan doen. Dat heeft volgens mij helemaal niets met Jol te maken.
HR
HR

Oderint Dum Metuant schreef: Nonsens. Martin Jol heeft ook vijftien miljoen euro aan transfersommen mogen spenderen; hij koos echter voor middenvelder nummer zeventien, een talent dat hij geen speeltijd gunde en een individualistische spits. Om nog maar te zwijgen over de talloze overbodige bankzitters die tekengeld en salaris opslokken. Voor dat geld had hij heus wel een linksback kunnen aantrekken, me dunkt.

Als een speler zich week in week uit aan dezelfde steen stoot (naar binnen kappen en balverlies lijden, positioneel verkeerd opstellen, et cetera), zou je verwachten dat een capabele trainer bijtijds zijn conclusies trekt en voor een andere spelers kiest. Bij Jol kwam dit besef echter pas halverwege de wedstrijd, keer op keer, om vervolgens alles weer om te gooien. Dan ben je óf traag van begrip, óf negeer je spelers bewust, óf wil je Ajax doelbewust kapotmaken, óf chanteer je het bestuur om weer een zak met tien miljoen te eisen.
HR
Die 15 miljoen klopt wel maar had netter geweest als je erbij had gezegd dat Vermaelen vertrok voor 12 miljoen. Overigens tegen de zin in van Jol! En hij wilde Vermaelen juist zijn linksback laten worden. Dat was in zijn allereerste week dat hij hier zit. Ajax is ook niet even netjes geweest, domme beslissing om zonder je nieuwe trainer te informeren gewoon een steunpilaar eventjes te verkopen. Atouba werd de vervanger van Vermaelen en die is niet helemaal geslaagd.. Verder was de positie van Jol laatste tijd onhoudbaar bij Ajax, dat is wel duidelijk.

Dat hij dit seizoen uitbetaald krijgt vind ik eerder normaal dan dat hij helemaal niks kreeg. Toen ik het nieuws las dacht ik ook gelijk ''hij is gewoon ontslagen''. Maar nu heb je een tussenoplossing, ook goed.

We gaan hier sowieso veel te gemakkelijk met ontslagen om, Ajax de organisatie heeft hem zelf bij HSV weggekaapt, zelf hem een 3jarig contract gegeven, zelf een jaarsalaris van 3 miljoen gegeven, zelf een dubbelfunctie gegeven en zelf er alles aan gedaan om Jol niet te laten vertrekken deze zomer. Dan moet je ook niet piepen he!
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

Middenweg 401 schreef:
Hoe kon Adriaanse dan überhaupt trainer worden? Of Van Gaal terugkomen? Of Jol trainer worden? Omdat het toen wel vriendjes van Cruijff waren? Want laten we wel wezen, als Cruijff de hand had in de aanstelling van trainers of het ontslag van anderen, dan waren mannen als Jol helemaal niet binnengekomen.
HR
Hij had toen nog wat te doen bij zijn grote liefde Barcelona en de klucht rond zijn coupe en het structureel wegblijven toen zijn protege er een potje van maakte lagen nog vers in het geheugen. Nu hebben supporters en mensen binnen Ajax een zeer gebrekkig en selectief lange termijngeheugen, maar de situatie was er nog niet naar. Een jaartje later was alles echter al weer vergeten

De rest van je post hangt van dezelfde drogredeneringen aan elkaar, en aangezien ik al geel heb ga ik daar maar niet op in.
HR
HR

sbbf67
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 20 juli 2010

Dit is een beetje vloeken in de kerk na de 2-0 tegen AC Milan, maar mijn grote twijfel is of op dit moment Ajax wel een "echte Ajacied" als Frank de Boer nodig heeft. Frank zal een zeer goede trainer wezen, maar zal Ajax als organisatie niet op de schop (kunnen) nemen, wat dringend nodig is om niet verder weg te zakken.

Ik denk dat we outsiders nodig hebben die Ajax als organisatie op de schop nemen en een Ajax voor de 21e eeuw neerzetten. Zeker voor de baan van van den Boog hebben we de beste voetbalmanager ter wereld nodig die we te pakken kunnen krijgen; als dat een Braziliaan, Chinees of Rotterdammer is, dan is dat prima. Maar ook voor trainer moeten we verder kijken dan de Middenweg.

Wat je ook vindt van Cruyff, de boodschap is dat er dingen radicaal anders moeten, zoveel is wel duidelijk. Er moet een jeugdopleiding komen die absolute top is in Europa; er moet een manier gevonden worden om Ajax top te laten zijn ondanks het relatief slechte financiele plaatje (vergeleken met Engelse, Spaanse en Italiaanse grootmachten); er moeten binnenkort in China en in Afrika fans van Ajax rondlopen die dure shirts kopen en wedstrijden bekijken. Kortom, Ajax moet dringend veranderd worden om groots te blijven in de 21e eeuw. Het is vreselijk lastig voor echte Ajaxmensen om zoiets voor elkaar te krijgen.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

sbbf67 schreef:

Het is vreselijk lastig voor echte Ajaxmensen om zoiets voor elkaar te krijgen.
HR
Omdat zij de enigen zijn die weten hoe dat moet? Jouw 'oplossing' behelst ongeveer het beleid van de afgelopen 15 jaar en is precies dat beleid wat ajax naar de afgrond heeft geholpen. Ajax moet juist weer terug naar de oude roots.
HR
HR

sbbf67
Ballenjongen

Reg.: 20 juli 2010

"Ajax moet juist weer terug naar de oude roots."

Qua voetbal zeker; maar qua organisatie niet. Ik zie Mido niet zo snel in een sigarenwinkel in de Sarphatistraat staan over een jaar of wat :)
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

LeTiss schreef:

De rest van je post hangt van dezelfde drogredeneringen aan elkaar, en aangezien ik al geel heb ga ik daar maar niet op in.
HR
Heb ik jou iets aangedaan dat je denkt niet in staat te zijn om op een normale manier te antwoorden, of heb je gewoon een slechte bui?

Verder is het natuurlijk een gotspe dat de man die "post-hoc-ergo-propter-hoc" en "ad hominem" tot kunst heeft verheven anderen er van beschuldigt gebruik te maken van drogredeneringen.

Daarnaast, mbt de inhoud:

Als jij stelt dat we zonder El Ham geen spits zouden hebben, stel ik dat we er nog een paar hebben rondlopen. Ik zie de drogreden niet.

Als jij stelt dat Cruijff zijn macht en invloed aanwendt om trainers aan te stellen of te ontslaan, vraag ik me af waarom dat niet standaard is, maar af en toe. Het is een heel vreemd antwoord om dan te zeggen dat hij bij Jol (wat maar 1 voorbeeld is) toevallig druk was en het niet uitkwam.

Aangeven dat er geen geld was om te besteden, maar het volledig normaal vinden dat een aankoop van een talent voor veel geld gedaan wordt, die nog lang niet toe is aan het eerste roept bij mij ook vragen op. Zeker als de trainer later stelt nog 10 miljoen nodig te hebben voor vleugelspelers.

Ga ik graag over met je in discussie.
HR
HR

Van de film
Legende

sbbf67 schreef:

"Ajax moet juist weer terug naar de oude roots."

Qua voetbal zeker; maar qua organisatie niet. Ik zie Mido niet zo snel in een sigarenwinkel in de Sarphatistraat staan over een jaar of wat :)
HR
Zou wel leuk zijn :B.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Kesler: Jol volstrekt ongeschikt voor zijn vak

AMSTERDAM - Henk Kesler, oud-directeur van de KNVB vindt het handelen van Martin Jol na het bijtincident van Suárez volstrekt onacceptabel. 'De man heeft totaal geen gevoel voor normen en waarden', aldus Kesler.

Ongeveer een half jaar geleden stopte Henk Kesler als directeur betaald voetbal. Toch weerhoudt hem dat niet om zijn zegje te doen over bepaalde mensen in de voetballerij. In een interview met Voetbal International steekt hij zijn mening over de onlangs opgestapte trainer van Ajax niet onder stoelen of banken. 'Weet je waar ik nooit spijt van gehad heb?', zegt Kesler in het voetbalblad. 'Dat ik tien jaar lang de druk heb kunnen weerstaan om Martin Jol bondscoach te maken van het Nederlands elftal.'

De ex-bestuurder van de KNVB vindt dat Jol geen gevoel voor normen en waarden heeft. 'Dat bleek maar weer met dat bijtincident van Luis Suárez. Jol bagatelliseerde het als een liefdebeetje, echt ongelooflijk. Jol is volstrekt ongeschikt voor zijn vak." (HET PAROOL)HR
HR
HR

Idaho
Bankzitter

Uit: Oosterbeek
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 1 juli 2001

Middenweg 401 schreef:

....De ex-bestuurder van de KNVB vindt dat Jol geen gevoel voor normen en waarden heeft. "Dat bleek maar weer met dat bijtincident van Luis Suárez. Jol bagatelliseerde het als een liefdebeetje, echt ongelooflijk. Jol is volstrekt ongeschikt voor zijn vak."
HR
Als dit het enige argument van Kessler is om Jol af te branden als iemand die "volstrekt ongeschikt is voor zijn vak", dan is dit wel een beetje weinig.

Natuurlijk was het dom van Jol dat hij de beet van Suarez met de mantel der liefde wilde bedekken - Jol zou er beter aan gedaan hebben dit voorval openlijk te veroordelen en de schorsing te steunen.

Misschien dat Kessler nog meer redenen had om tot deze conclusie te komen en dan is het dus slecht van het Parool dat die niet in het artikel genoemd zijn.

Al met al dus een bevreemdend artikel.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Idaho schreef:

(...)

Als dit het enige argument van Kessler is om Jol af te branden als iemand die "volstrekt ongeschikt is voor zijn vak", dan is dit wel een beetje weinig.

Natuurlijk was het dom van Jol dat hij de beet van Suarez met de mantel der liefde wilde bedekken - Jol zou er beter aan gedaan hebben dit voorval openlijk te veroordelen en de schorsing te steunen.

Misschien dat Kessler nog meer redenen had om tot deze conclusie te komen en dan is het dus slecht van het Parool dat die niet in het artikel genoemd zijn.

Al met al dus een bevreemdend artikel.
HR
Het is überhaupt al raar dat Kesler reageert. Hij dient zich hier volledig over te onthouden als ex-directeur van de KNVB. Het verbaast mij echter niet dat Kesler wel reageert.

Edit 0634: even normaal doen met die nazi-grappen. Ten eerste zijn naamsverbasteringen verboden, ten tweede slaat je grap nergens op want Kesler is met één 's', ten derde kan niet iedereen die geintjes waarderen.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 29 december 2010 19:56:00).]
HRHR
HR
Jol in wachtkamer Wolfsburg als opvolger McClaren

01/01/2011 11:11

Martin Jol is de beoogde nieuwe trainer van VfL Wolfsburg. De Scheveninger is op de hoogte van de interesse van de Bundesligaclub en heeft via zaakwaarnemers al gesprekken gevoerd over een dienstverband.

Onlangs stapte de coach zelf op bij Ajax en in Wolfsburg is Jol de gewenste opvolger van Steve McClaren, van wie de leiding naar verwachting afscheid gaat nemen. De Engelsman maakte vorig seizoen FC Twente nog landskampioen, waarna hij trainer werd van het ambitieuze VfL Wolfsburg.

Voor liefst 39 miljoen euro mocht de Engelsman in nieuwe spelers investeren, met als doel mee te doen om de landstitel. Na de eerste competitiehelft staat de ploeg echter op de dertiende plaats met slechts negentien punten.

Wolfsburg vloog bovendien uit het Duitse bekertoernooi. Tweede-Bundesligaclub Energie Cottbus was in de achtste finale met 3-1 te sterk. McClarens probleem is dat hij te veel grote namen in zijn selectie heeft die niet met én voor elkaar willen werken.

Intern liet de voormalige bondscoach van Engeland al weten dat het hem niet lukt er een team van te maken. Jol heeft een goede naam in Duitsland, waar de Scheveninger eerder trainer van Hamburger SV was.

bron vi
HR
HR

Idaho
Bankzitter

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Edit 0634: even normaal doen met die nazi-grappen. Ten eerste zijn naamsverbasteringen verboden, ten tweede slaat je grap nergens op want Kesler is met één 's', ten derde kan niet iedereen die geintjes waarderen.
HR
@0634 - ik weet niet zeker of je het tegen mij had, maar van mijn kant is het een schrijffout. Ik heb geen enkele reden om Kesler aan de nazi's te linken.

afca1900 schreef:

Jol in wachtkamer Wolfsburg als opvolger McClaren

01/01/2011 11:11

Martin Jol is de beoogde nieuwe trainer van VfL Wolfsburg. De Scheveninger is op de hoogte van de interesse van de Bundesligaclub en heeft via zaakwaarnemers al gesprekken gevoerd over een dienstverband.

Onlangs stapte de coach zelf op bij Ajax en in Wolfsburg is Jol de gewenste opvolger van Steve McClaren, van wie de leiding naar verwachting afscheid gaat nemen. De Engelsman maakte vorig seizoen FC Twente nog landskampioen, waarna hij trainer werd van het ambitieuze VfL Wolfsburg.

Voor liefst 39 miljoen euro mocht de Engelsman in nieuwe spelers investeren, met als doel mee te doen om de landstitel. Na de eerste competitiehelft staat de ploeg echter op de dertiende plaats met slechts negentien punten.

Wolfsburg vloog bovendien uit het Duitse bekertoernooi. Tweede-Bundesligaclub Energie Cottbus was in de achtste finale met 3-1 te sterk. McClarens probleem is dat hij te veel grote namen in zijn selectie heeft die niet met én voor elkaar willen werken.

Intern liet de voormalige bondscoach van Engeland al weten dat het hem niet lukt er een team van te maken. Jol heeft een goede naam in Duitsland, waar de Scheveninger eerder trainer van Hamburger SV was.

bron vi
HR
ik ben benieuwd of het gerucht, nl dat El Hamdaoei Jol zal volgen naar zijn volgende club, bewaarheid gaat worden. Zou wel voor alle partijen het beste zijn: Jol zijn vavo spits, Mounir blij, Ajax blij omdat er een andere, meer geschikte spits aangetrokken kan gaan worden.

[Dit bericht is veranderd door Idaho (op 1 januari 2011 15:36:35).]
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Idaho schreef:

(...)

@0634 - ik weet niet zeker of je het tegen mij had, maar van mijn kant is het een schrijffout. Ik heb geen enkele reden om Kesler met de nazi's te linken.
HR
Hij had het tegen mij, ik had dat niet zo moeten uitdrukken, maar ik vind/vond hem bij de KNVB een dictator. Hij moet de clubs dienen en niet zichzelf en dat deed hij wel.
HR
HR

Idaho
Bankzitter

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Hij had het tegen mij, ik had dat niet zo moeten uitdrukken, maar ik vind/vond hem bij de KNVB een dictator. Hij moet de clubs dienen en niet zichzelf en dat deed hij wel.
HR
ah, op die manier.

Hoe dan ook vond ik het raar - en nogal kinderachtig - dat Kesler dit soort praatjes door de pers laat optekenen. De zin daarvan ontgaat mij. Rancune is het enige wat ik kan bedenken, maar waarom is mij onduidelijk.
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

Ach, als Kesler iets roept over mensen die totaal ongeschikt zijn voor hun vak dan moet het wel waar zijn. zoals de Engelsen zeggen: "it takes one to know one" Een voorzitter van de KNVB die met een zeer chagrijnig smoelwerk medailles uitreikt aan winnaars van de KNVB-beker, omdat ze niet uit zijn provincie komen is zelf ten ene male ongeschikt voor welke publieke functie dan ook. Gelukkig zijn we van die vent af alhoewel hij zijn opvolging goed geregeld heeft (weer een tukker)
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

Het lijkt me wel een mooie combinatie, Jol en Wolfsburg. Een team vol vedettes die niet voor elkaar willen werken samen met een trainer die vedettes maar lekker laat doen waar ze zin in hebben. En dan wil hij El Hamdaoui er ook nog bij. Kan niet wachten.
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 januari 2011 om 20:00:33.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

jasperdgg schreef:

Het lijkt me wel een mooie combinatie, Jol en Wolfsburg. Een team vol vedettes die niet voor elkaar willen werken samen met een trainer die vedettes maar lekker laat doen waar ze zin in hebben. En dan wil hij El Hamdaoui er ook nog bij. Kan niet wachten.
HR
Wat een dolle pret zal dat worden :B.
HR
HR

Ajax de Koninklijke
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 127
Reg.: 27 mei 2000

Ajax heeft geleerd van fouten: Jol kreeg geen zak geld mee
Martin Jol vertrok vrijwillig bij Ajax. Dat laat de woordvoerder van Ajax weten aan RTL Z. Er werd in de media de afgelopen tijd gespeculeerd over een ontslag en een daarbijhorende afkoopsom, maar van dat alles is niets waar aldus de voetbalclub.

Afkoopsom
RTL Z wilde in kaart brengen wat het beursgenoteerde bedrijf de afgelopen jaren aan trainers meegaf als ze de laan uit werden gestuurd. Maar de club maakt die gegevens niet bekend. "Wat we wel kunnen zeggen is dat als een trainer vrijwillig opstapt wij hem sowieso geen flinke afkoopsom betalen."

Contract
Wat er de afgelopen jaren aan afkoopsommen betaald is, verschilt per trainer aldus de Amsterdammers. "Dat hangt sterk af van de duur van de contracten. Iemand die na zes maanden het veld ruimt en een contract heeft voor drie jaar krijgt meer dan een trainer die bijna aan het eind van zijn termijn zit."

Niet waterdicht
Ajax heeft wel geleerd van al die trainerwisselingen de afgelopen tien jaar. "In het begin mag je er vanuit gaan dat we contracten hebben gerespecteerd. Toen Van Basten opstapte, hebben we besloten om naar de contracten te kijken. Normaal was het zo dat wij trainers geld mee moesten geven, maar als zij opstapten zaten wij met legen handen. Daarvoor hebben we wat bedacht." Toch geeft de woordvoerder toe dat dat systeem niet helemaal waterdicht is. "Een kandidaat kan het bijvoorbeeld ook niet eens zijn met onze eisen, maar willen we hem wel graag hebben. Dan moeten we daar toch over onderhandelen."

Succesvolle
De meest succesvolle Nederlandse club aller tijden heeft het afgelopen jaar heel wat trainers zien komen en gaan. Zo werden er 3 ontslagen en stapten er 4 zelf op. Daarnaast waren er ook trainers die de honeurs tijdelijk waarnamen en geen hoofdtrainer werden, zoals Arie Koster en John van 't Schip.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

Jol zijn reputatie kennende geloof ik niet dat hij niets heeft meegekregen. Hij zou gewoon zijn blijven zitten anders.
HR
HR

retuow
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 11 oktober 2004

Als er iemand nog interesse heeft om Jol te bashen: kijk het Emanuelson-filmpje wat gisteren op de fp stond. En let dan vooral op 1:55.
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 januari 2011 om 18:54:11.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Al die tijd dat we ons afvroegen waar ze mee bezig waren op training hadden we gelijk. Ze waren bezig met partijtje zonder ook maar enige aanwijzingen, een beetje een training op amateurklass 6 niveau.
HR
HR

Johan Nahoj
Idool
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000

Van de film schreef:

Al die tijd dat we ons afvroegen waar ze mee bezig waren op training hadden we gelijk. Ze waren bezig met partijtje zonder ook maar enige aanwijzingen, een beetje een training op amateurklass 6 niveau.
HR
Dan hebben we het er toch nog redelijk vanaf gebracht tot de winterstop!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 94,1% dat BVB Dortmund wint van Galatasaray. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!