Deze topic is open en bestaat uit 51 pagina's: « 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 51 »
zlatan!
Idool
Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005
quote:Is dat zo? Ik krijg de indruk dat Coronel wel pas op de plaats wil maken.
wat zeg je nu? schreef:
(...)
het bestuur wil alleen maar blijven zitten (Coronel voorop).
Kluivert_beste_9_ooit
International
Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010
Gatusso
Regelmatige invaller
Vak: 413
Droomaankoop: -
Reg.: 13 mei 2009
Texas Rattlesnake
Internationale topspeler
Reg.: 27 april 2004
dreambundy
Ballenjongen
Reg.: 4 december 2010
Drie Kruizen
Legende
Reg.: 28 november 2004
Blackman
Talent
Uit: Amsterdam-Raalte
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 2 juni 2007
Nummer 23
Vedette
Vak: 425
Reg.: 4 november 2003
Sytse
Jeugdspeler
Uit: Hooghalen
Reg.: 13 september 2002
Jol was de missing link
Vedette
Reg.: 14 augustus 2009
quote:En waarom mag Jol geen succes hebben? Heeft hij niet zijn best gedaan voor Ajax? Was hij niet anderhalf jaar elke dag in de weer voor Ajax? Heeft hij Ajax niet weer eens in de CL gebracht en daarmee financieel enige lucht bezorgd?
Sytse schreef:
Heb vorige week nog in winkels gekeken naar een Ajax vlag om dit heuglijke te vieren. Heb er nog steeds geen, maar hang mijn trouwe vaantje naast mijn pc, vandaag achter het voordeurraam. Dit is mijn droomscenario en wens de campinggasten (wat was dit een zwarte periode!) geen succes.
spelbos
Legende
Reg.: 1 juli 2006
vak 825
Basisspeler
Uit: Mijdrecht
Vak: 125
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 14 november 2004
LeTiss
Legende
Reg.: 29 augustus 2005
Vermeers
Vedette
Reg.: 2 februari 2008
wat zeg je nu?
Legende
Reg.: 19 april 2006
quote:Die indruk wordt hier door een paar (dezelfde) personen gewekt, en zelf laat hij dat ook doorschemeren. Maar feitelijk zit hij er al 22 jaar. Precies nu komt ook weer naar buiten dat Coronel een gesprek heeft gehad met Cruijff.
zlatan! schreef:
(...)
Is dat zo? Ik krijg de indruk dat Coronel wel pas op de plaats wil maken.
Tja het zat er aan te komen, Jol was aan het begeven en maakte alleen nog maar rare bokkensprongen in de media en qua opstelling. Blij toe dus.
Rush
Vedette
Reg.: 1 juni 2000
quote:Ik vind dit weer eens een uitstekende post.
LeTiss schreef:
Jol was natuurlijk wel een beetje de weg kwijt de laatste weken. 'Lost the plot' zouden ze dat in Engeland waarschijnlijk noemen. Maar vorig seizoen was het beste seizoen sinds het laatste kampioenschap en dat met veruit de slechtste uitgangspositie. De ontwikkeling heeft zich niet doorgezet, terwijl er ondanks alle gebreken qua systematische benadering van positiespel toch tekenen te zien waren dat het allemaal op zijn plek zou vallen en het naar een niveau hoger zou gaan. In de eerste helft van de eerste CL-kwalificatiewedstrijd was het spel indrukwekkend vond ik, eerste helft tegen Milan was ook heel sterk. Dat het er niet uit kwam heeft volgens mij ook heel veel te maken met de druk en het onruststoken.
Bij Ajax heb je nog steeds dat er zomaar aan de stoelpoten gezaagd gaat worden van de trainer die het het beste heeft gedaan in de laatste tien jaar. 5 weken gestook en slecht voetbal is dan kennelijk al genoeg om een trainer te wippen, waarbij niet duidelijk is welke van de twee in welke mate de oorzaak is en welke het gevolg. Dat is nog steeds hetzelfde als in de laatste dikke 10 jaar terwijl dat de oorzaak is van de staat waarin Ajax verkeert. Het is het structurele probleem dat een niet extreem populaire oud topvoetballer die geen vriend van Cruijff is niet rustig kan werken en niet een mindere periode kan doorstaan. Laten we hopen dat dat dan deze keer toevallig wel een keer goed uitpakt, als dat structurele probleem niet wordt opgelost zal Ajax nog verder afglijdenn.
En dan worden onbelangrijke randzaken zoals het Hagenees zijn, het petje en het trainingspak ook weer naar boven. Ik vind het er ook niet chique uit zien, maar anderzijds heeft Jol inhoudelijk wel de chic om zelf op te stappen, het voor Ajax goede moment te kiezen, Ajax niet met enorme kostenposten en schulden achter te laten, en zijn assistenten mee te nemen en niet Ajax voor de kosten te laten opdraaien. Van Basten deed dat wel maar kreeg toch alle lof toegezwaaid voor zijn wijze van Ajax in de steek laten, Jol zal dat uiteraard niet krijgen.
Van de film
Legende
Reg.: 30 november 2003
Schip ahoy
Vedette
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008
quote:Mjah...ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er weer een strategie achterzit die louter de persoonlijke belangen van Jol dient. Niet dat dat erg terzake doet. Maar je zag dat Ajax interesse van andere clubs afhield en Jol aan zijn contract. Dus als Jol heimelijk benaderd werd door een club, dan weet hij dat onderhandelingen geen soelaas zouden bieden en dat enkel een ontslag als dit geaccepteerd zou worden, omdat dat de indruk wekt dat een trainer de handdoek heeft geworpen, wat het einde is van elke trainer. Als er nu iets naar buiten komt van gesprekken met andere clubs, dan weet ik wel hoe laat het is. Jol heeft met die opmerkingen dat er in de winterstop ook niets zal veranderen omdat er geen miljoenen mogen worden gespendeerd eigenlijk al aangegeven dat hij op een ramkoers zat. Anders formuleer je het niet zo.
Van de film schreef:
Ik had niet verwacht dat hij zelf op zou stappen. Wat dat betreft krijgt hij nog enige credits van mij. Eigenlijk de ideale situatie, we kunnen kijken of de boer er een beetje positiespel in krijgt. Wanneer dit het geval is kun je hem houden en wanneer dit niet het geval is kun je op zoek naar een nieuwe trainer zonder de boer daarbij te beschadigen.
Maar goed, laten we wel wezen, dit had eigenlijk de 3e stap moeten zijn. Eerst moet de voorzitter namelijk weg, daarna het bestuur en daarna pas de trainer. Nu lijken we de omgekeerde volgorde te gaan waarbij het nog onzeker is of voorzitter en bestuur wel weg gaan.
Maduroman
Vedette
Winnaar Europees Klassement Ajax Netwerk VoVo 2007/2008
Vak: 430
Reg.: 30 september 2005
ElSalvador74 ![]()
Legende
Droomaankoop: Kensuke Nagai
Reg.: 7 augustus 2004
Schip ahoy
Vedette
Reg.: 1 november 2008
quote:Als je weet dat de MotM door Jol is bepaald, dan weet ik ook wel door door die tests zijn ontworpen dan wel ingevuld.
Maduroman schreef:
Over het vertrek van Jol ben ik niet rouwig, wel vind ik het jammer dat Michael Lindemann weggaat. We hadden onder Jol ( en Lindemann) een stuk minder blessures dan in de periode daarvoor.
Van mij mag hij blijven.
Ook gek: van de zomer hoorde je zulke goede verhalen over v.d Dussen, hij was als beste uit allerlei testen gekomen, en was op basis daarvan trainer van Jong Ajax geworden. Nu gaat Jol weg, en húp, v.d. Dussen moet er ook gelijk uit. Ondanks dat hij al die 'testen' zo goed had gemaakt!
Notlupus
Internationale topspeler
Reg.: 26 februari 2010
ElSalvador74 ![]()
Legende
Droomaankoop: Kensuke Nagai
Reg.: 7 augustus 2004
quote:Tainio, Mido, Ooijer kosten hooguit wat wedstrijdpremies dit seizoen en zijn we na dit seizoen vanaf. TOTAAL geen man overboord dus. El Hamdaoui vertegenwoordigd nog wel een aardige transferwaarde, dus ook daar zit niet zo'n probleem.
Notlupus schreef:
Of een puntje beter gepresteerd natuurlijk. Maar inderdaad Jol verdiend minstens een bedankje vanwege de vorige seizoenshelft. En eentje omdat we nu met rotzooi als Tainio, Mido, Ooijer en Hamlap opgescheept zitten.
LeTiss
Legende
Reg.: 29 augustus 2005
quote:Fantastisch vond ik het niet, Ajax was gewoon heel sterk, en ook dat is heel belangrijk, maar er was natuurlijk best wat op aan te merken. Maar ik durf de stelling wel aan dat als FC Twente de scheidsrechters niet mocht instrueren, Ajax kampioen was geworden en dan met de CL-kwalificatie al op zak het nieuwe seizoen fatsoenlijk had kunnen beginnen en dan de lijn door had kunnen trekken.
Rush schreef:
(...)
Ik vind dit weer eens een uitstekende post.
Er wordt inderdaad gemakshalve maar voorbijgegaan dat het laatste half jaar fantastisch voetbal werd gespeeld en we verwend werden met een onmogelijk aantal goals voor en tegen. De cijfers waren belachelijk goed.
Normaal gesproken word je met zuke resultaten makkelijk kampioen en was Jol een wereldcoach geweest.
Never change a winning a team...helaas mocht Jol niet meer gebruik maken van de belangrijkste speler Pantelic en vergeet de supersub Rommedahl niet.
Hadden die twee nog bij Ajax gespeeld dan had ik de situatie nu nog wel eens wilen zien.
quote:Inderdaad, maar dat is altijd het probleem bij Ajax, zodra het beter gaat wordt vergeten hoe slecht het ging, en komen de herinneringen aan 95 weer boven en wordt dat meteen weer de norm voor de eerstvolgende wedstrijd.
En als we inderdaad toch gaan vergelijken. Jol kreeg een sportief failliet team van MvB . De erfenis was gigantisch. Toch wist Jol na een aarzelende start er een hecht team van te maken. Spelers leken ineens boven zichzelf uit te stijgen.
Ik heb zelden zo'n swingend Ajax gezien als de tweede seizoenshelft. Jol wist het te doen met een selectie die nu niet bepaald als de meest getalenteerde te boek stond. Vergelijk de selectie maar eens die bijv. Ten Cate had.
quote:Ik vond juist de eerste CL-kwalificatiewedstrijd en de 1e helft tegen Milan uitstekend, dat ik dacht, ondanks de wat opportunistische aanpak van Jol gaat het zich ontwikkelen tot echt goed voetbal. En dan heb je de vaste stoorzenders erbij, dat helpt ook niet, maar hem treft zelf natuurlijk ook wel blaam. Zijn hoog spel met Fulham zal de verhouding met de spelersgroep denk ik geen goed hebben gedaan, ook al had hij een punt, zijn poging Suarez tot een speler met verantwoordelijkheidsbesef te maken bijt hem ook in de staart en hij heeft niet echt een systematische aanpak waarop hij en de spelersgroep terug kan vallen. Dan worden het probeersels om de problemen op te lossen, en als het dan een paar keer achter elkaar een probeersel is wat niet werkt, heb je een probleem.
Het is jammer dat het dit seizoen allemaal niet lukte. Maar een ruzie met Blind zal ook niet meegeholpen hebben. En dan gaat de val helaas snel. Spelers voelen zoiets haarscherp aan. Het is geen toeval dat de prestaties minder werden toen Jol en Blind bonje kregen. Met als dieptepunt de wedstrijd tegen NEC . Een wedstrijd waarin geen enkele Ajacied de bal meer leek te willen hebben...
quote:Waarom mag De Boer niet beschadigd raken? Is hij groter dan de club of zo? Was hij hier niet op uit dan? De Boer moet het maar gewoon doen, dit is waarom hij naast Cruijff ging zitten. En als de commentaren op Jols beslissingen lees moet het een eitje zijn om met deze spelersgroep fantastisch voetbal te spelen.
Van de film schreef:
Ik had niet verwacht dat hij zelf op zou stappen. Wat dat betreft krijgt hij nog enige credits van mij. Eigenlijk de ideale situatie, we kunnen kijken of de boer er een beetje positiespel in krijgt. Wanneer dit het geval is kun je hem houden en wanneer dit niet het geval is kun je op zoek naar een nieuwe trainer zonder de boer daarbij te beschadigen.
quote:Hoezo? Directie en bestuur doen het uitstekend. Ze stappen erin terwijl ze te maken hebben met de erfenis van Cruijffs coupe van 2008, wat neerkomt op een volmaakt incompetente technische staf een enorme miljoenenschuld aan transfersommen en salarisverplichtingen voor vele jaren. Dat lossen ze netjes op en alle tere Ajaxharten worden gespaard. Dan moeten ze een trainer zoeken die Ajax uit de put trekt zonder financiele mogelijkheden uit een heel beperkt aantal kandidaten, en weten ze er ook nog een te vinden die dat in één jaar lukt, in ieder geval qua resultaten en doelpuntenaantallen. En dan komt diezelfde Cruijff, die toch geen verantwoordelijkheid had genomen, weer de stoorzender uithangen samen met de telegraaf en begint de hersenloze kudde en de vijfde colonne zich weer te roeren en dat lossen ze ook keurig op. En ondertussen wordt Ajax even zinnig gereorganiseerd ondanks de valse start nadat Cruijff door het rapport heen kwam fietsen.
Maar goed, laten we wel wezen, dit had eigenlijk de 3e stap moeten zijn. Eerst moet de voorzitter namelijk weg, daarna het bestuur en daarna pas de trainer. Nu lijken we de omgekeerde volgorde te gaan waarbij het nog onzeker is of voorzitter en bestuur wel weg gaan.
Diego78
Vedette
Reg.: 2 december 2008
quote:Haha dat klinkt nogal naief. De bron van dat 'test-verhaal': Martin Jol.
Maduroman schreef:
Over het vertrek van Jol ben ik niet rouwig, wel vind ik het jammer dat Michael Lindemann weggaat. We hadden onder Jol ( en Lindemann) een stuk minder blessures dan in de periode daarvoor.
Van mij mag hij blijven.
Ook gek: van de zomer hoorde je zulke goede verhalen over v.d Dussen, hij was als beste uit allerlei testen gekomen, en was op basis daarvan trainer van Jong Ajax geworden. Nu gaat Jol weg, en húp, v.d. Dussen moet er ook gelijk uit. Ondanks dat hij al die 'testen' zo goed had gemaakt!
Deze topic is open en bestaat uit 51 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »
Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 66,7% dat Go Ahead Eagles wint van FC Volendam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.