Ajax Netwerk
zaterdag 29 november 2014 - 08:20                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 52 »

HR

zlatan!
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
wat zeg je nu? schreef:

(...)

het bestuur wil alleen maar blijven zitten (Coronel voorop).
HR
Is dat zo? Ik krijg de indruk dat Coronel wel pas op de plaats wil maken.

Tja het zat er aan te komen, Jol was aan het begeven en maakte alleen nog maar rare bokkensprongen in de media en qua opstelling. Blij toe dus.

[Dit bericht is veranderd door zlatan! (op 6 december 2010 23:57:21).]
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

De periode van Jol in cijfers:

forumillustratie
HR
HR

Gatusso
Regelmatige invaller

Vak: 413
Droomaankoop: -
Reg.: 13 mei 2009

Blij dat ie eindelijk weg is. Meer wil ik er niet over kwijt.
HR
HR

Texas Rattlesnake
Vedette

Reg.: 27 april 2004

Gatusso schreef:

Blij dat ie eindelijk weg is. Meer wil ik er niet over kwijt.
HR
Mee eens. :)
HR
HR

dreambundy
Ballenjongen

Reg.: 4 december 2010

Wat een opluchting Jol is weg,en nu hoor je dan weer dat hij al bezig is met een andere club ............als dat waar is dan heeft hij ons allemaal gek gemaakt die persoon mag eigenlijk nergens meer aan de bak komen.

wat een vernedering,... en de Boog mogen ze van mij ook opdoeken wat kan die vent een onzin praten en dat moet een voorzitter van onze club zijn ,laat me niet lachen ik ga ervan huilen als ik dit hoor

ik hou er over op ik kan niet meer :\( :\( :\(
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Dag Bolletje.
HR
HR

Blackman
Talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 2 juni 2007

Bedankt voor al je werk Martin. Je bent en blijft een proffesional die in zag dat het niet meer ging. Het is wachten op de volgende trainer die zijn hoofd in dit wespennest wil steken. Een man van Ajax lijkt mij goed en met name iemand die iedereen nog kent (Blind, De Boer, Litmanen) niet omdat ik denk dat alleen Ajacieden Ajuax kunnencoachen omdat alleen zij de waarheid in pacht hebben, maar domweg omdat andere trainers niet gerespecteerd worden.

Zelf ben ik echter van mening dat deze cultuur moet worden doorbroken en hoop ik dat een trainer van buitenaf eens orde op zaken gaat stellen. Ajax is een te groot wespennest geworden waar iedereen elkaar benijd (idealistisch kamp Cruijff, idealistisch kamp Van Gaal, pragmatisch kamp Van de Boog). Iedereen zou zijn geduld eens moeten bewaren want er wordt al 15 jaar helemaal niets meer opgebouwd bij Ajax!

Dit kost op zich goede trainers als Jol, Adriaanse en Koeman al de kost gekost. Misschien zijn deze trainers niet meer absolute toptrainers, maar vergeet niet dat Ajax ook heel erg ver van de top verwijderd is geraakt!
HR
HR

Nummer 23
Vedette

Vak: 425
Reg.: 4 november 2003

Ongetwijfeld een uitstekend coach, maar zeer zeker ook een coach die weinig begrepen heeft van het Ajax-voetbal. Positiespel en aanvallen via de vleugels waren oh zo schaars onder zijn bewind. Het was vaak hopen op de klasse voorin en achterin de boel zien dicht te houden. Dat is geen Ajax-voetbal. Ben blij dat hij weg is. Dit voetbal was niet om aan te zien. Tijd voor verandering! Martin, bedankt en succes bij je volgende club!
HR
HR

Sytse
Jeugdspeler

Uit: Hooghalen
Reg.: 13 september 2002

Heb vorige week nog in winkels gekeken naar een Ajax vlag om dit heuglijke te vieren. Heb er nog steeds geen, maar hang mijn trouwe vaantje naast mijn pc, vandaag achter het voordeurraam. Dit is mijn droomscenario en wens de campinggasten (wat was dit een zwarte periode!) geen succes.
HR
HR

Jol was de missing link
Idool

Reg.: 14 augustus 2009

Los van mijn username, zo'n fanaat was ik niet (meer). Laat ik dat voorop stellen.

Het enige wat ik wil zeggen is dat de grootste Ajax-problemen hier pijnlijk blood worden gelegd in mijn ogen. Met een matig beleid wordt Ajax heus wel eens per 5 jaar kampioen, zonder beleid, geleid door hooligans en supporters, regerend bij de waan van de dag.. alleen dan ga je 7 jaar zonder titel.

Ik zeg niet dat er geen goede redenen zijn voor een vertrek van Jol en eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er ook zat mensen niet blij waren toen Ajax alles won, maar mijns inziens had Ajax eens gewoon 3 a 4 jaar achter een beleid moeten gaan staan. met zijn allen. Beter een matig beleid, dan continu dat onzinnige gewissel. Ajax was financieel gezonder aan het worden en harder kon Jol de jeugdopleiding toch niet verkrachten dan al was gedaan, dus wat konden 4 jaar Jol nu helemaal kapot maken? 71% van de telegraaflezers vond ook dat Jol wegmoest. En dat is nu het grote probleem. Bij Ajax regeert de telegraaflezer heb ik het gevoel..

Sytse schreef:

Heb vorige week nog in winkels gekeken naar een Ajax vlag om dit heuglijke te vieren. Heb er nog steeds geen, maar hang mijn trouwe vaantje naast mijn pc, vandaag achter het voordeurraam. Dit is mijn droomscenario en wens de campinggasten (wat was dit een zwarte periode!) geen succes.
HR
En waarom mag Jol geen succes hebben? Heeft hij niet zijn best gedaan voor Ajax? Was hij niet anderhalf jaar elke dag in de weer voor Ajax? Heeft hij Ajax niet weer eens in de CL gebracht en daarmee financieel enige lucht bezorgd?
Het was niet altijd best, zeker het afgelopen half jaar.. maar 'zwarte periode'.. die duurt volgens mij al 7 jaar.. zoveel viel er onder Blind, Ten Cate, Koster en MvB nu ook weer niet te genieten.

[Dit bericht is veranderd door Jol was de missing link (op 7 december 2010 08:09:21).]
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Het maakt me werkelijk niets uit of hij al een nieuwe club of niet , het belangerijkste is dat hij weg is.
Hij zal heus wel weer aan de bak komen ergens.

Bij deze Jol bedankt voor je eerste jaar als coach...maar het vertrouwen in jou ben ik in de zomerstop verloren na je flirt met Fulham.
HR
HR

vak 825
Basisspeler

Uit: Mijdrecht
Vak: 125
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 14 november 2004

Ik denk dat het wel helpt dat hij weg is, maar dit lost totaal niet alles op!!

Het lag deels aan Jol, de idiote opstellingen die hij maakte en het aankoopbeleid. Hij kreeg de ploeg niet meer aan de praat.

Maar het ligt ook aan de spelers, spelers die al het hele seizoen falen, zoals De Jong, De Zeeuw, Lindgren, en zeker Urby bijvoorbeeld. Jol had alleen niet het lef om een daad te stellen en ze een paar weken niet op te stellen. Dat is hem kwalijk te nemen, maar de slappe instelling van een aantal spelers is hun eigen fout.

Overigens vind ik het prima dat Cock ook weg is, maar dat Lindeman gaat vind ik minder eerlijk gezegd. Die deed volgens mij erg goed werk, maar ik kan er naast zitten.

Ik hoop van harte dat het nu beter gaat en dat Frank WEL daden durft te stellen, logische opstellingen maakt (maar dat is niet heel moeilijk denk ik) en het Ajax voetbal weer een beetje terug kan brengen. Dat moet kunnen, Frank heeft bij de A1 al laten zien dat dat kan, die spelen prachtig voetbal, ik geniet daar echt van.

Frank succes!!!!
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

Jol was natuurlijk wel een beetje de weg kwijt de laatste weken. 'Lost the plot' zouden ze dat in Engeland waarschijnlijk noemen. Maar vorig seizoen was het beste seizoen sinds het laatste kampioenschap en dat met veruit de slechtste uitgangspositie. De ontwikkeling heeft zich niet doorgezet, terwijl er ondanks alle gebreken qua systematische benadering van positiespel toch tekenen te zien waren dat het allemaal op zijn plek zou vallen en het naar een niveau hoger zou gaan. In de eerste helft van de eerste CL-kwalificatiewedstrijd was het spel indrukwekkend vond ik, eerste helft tegen Milan was ook heel sterk. Dat het er niet uit kwam heeft volgens mij ook heel veel te maken met de druk en het onruststoken.

Bij Ajax heb je nog steeds dat er zomaar aan de stoelpoten gezaagd gaat worden van de trainer die het het beste heeft gedaan in de laatste tien jaar. 5 weken gestook en slecht voetbal is dan kennelijk al genoeg om een trainer te wippen, waarbij niet duidelijk is welke van de twee in welke mate de oorzaak is en welke het gevolg. Dat is nog steeds hetzelfde als in de laatste dikke 10 jaar terwijl dat de oorzaak is van de staat waarin Ajax verkeert. Het is het structurele probleem dat een niet extreem populaire oud topvoetballer die geen vriend van Cruijff is niet rustig kan werken en niet een mindere periode kan doorstaan. Laten we hopen dat dat dan deze keer toevallig wel een keer goed uitpakt, als dat structurele probleem niet wordt opgelost zal Ajax nog verder afglijdenn.

En dan worden onbelangrijke randzaken zoals het Hagenees zijn, het petje en het trainingspak ook weer naar boven. Ik vind het er ook niet chique uit zien, maar anderzijds heeft Jol inhoudelijk wel de chic om zelf op te stappen, het voor Ajax goede moment te kiezen, Ajax niet met enorme kostenposten en schulden achter te laten, en zijn assistenten mee te nemen en niet Ajax voor de kosten te laten opdraaien. Van Basten deed dat wel maar kreeg toch alle lof toegezwaaid voor zijn wijze van Ajax in de steek laten, Jol zal dat uiteraard niet krijgen.
HRHR
HR

Vermeers
Vedette

Reg.: 2 februari 2008

Jol, bedankt voor vorig seizoen! Thuis waren we weer eens onverslaanbaar en dat was toch weer een lekker gevoel. Jammer dat dat seizoen niet is afgesloten met de titel. Nu is het waarschijnlijk weer een jaar van opbouwen en dan maar hopen dat de volgende trainer de tijd krijgt.

Dat Jol nu de handdoek in de ring gooit is opzich een mooi gebaar. Hij zadelt Ajax nu niet op met een probleem (afkoopsom). Daarbij is dit misschien wel net op tijd om toch nog terug te komen in de titelrace. Jol vindt dit misschien geen kampioensmateriaal, maar daar ben ik het niet mee eens.

Wanneer wij weer des Ajax' spelen kunnen we zeker in Nederland van iedereen winnen.
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

zlatan! schreef:

(...)

Is dat zo? Ik krijg de indruk dat Coronel wel pas op de plaats wil maken.

Tja het zat er aan te komen, Jol was aan het begeven en maakte alleen nog maar rare bokkensprongen in de media en qua opstelling. Blij toe dus.
HR
Die indruk wordt hier door een paar (dezelfde) personen gewekt, en zelf laat hij dat ook doorschemeren. Maar feitelijk zit hij er al 22 jaar. Precies nu komt ook weer naar buiten dat Coronel een gesprek heeft gehad met Cruijff.

Jol is opgestapt omdat ook hij in begon te zien dat hij niet alleen Ajax aan het verkloten was, maar ook zijn eigen carriere.
HR
HR

Rush
Vedette

Reg.: 1 juni 2000

LeTiss schreef:

Jol was natuurlijk wel een beetje de weg kwijt de laatste weken. 'Lost the plot' zouden ze dat in Engeland waarschijnlijk noemen. Maar vorig seizoen was het beste seizoen sinds het laatste kampioenschap en dat met veruit de slechtste uitgangspositie. De ontwikkeling heeft zich niet doorgezet, terwijl er ondanks alle gebreken qua systematische benadering van positiespel toch tekenen te zien waren dat het allemaal op zijn plek zou vallen en het naar een niveau hoger zou gaan. In de eerste helft van de eerste CL-kwalificatiewedstrijd was het spel indrukwekkend vond ik, eerste helft tegen Milan was ook heel sterk. Dat het er niet uit kwam heeft volgens mij ook heel veel te maken met de druk en het onruststoken.

Bij Ajax heb je nog steeds dat er zomaar aan de stoelpoten gezaagd gaat worden van de trainer die het het beste heeft gedaan in de laatste tien jaar. 5 weken gestook en slecht voetbal is dan kennelijk al genoeg om een trainer te wippen, waarbij niet duidelijk is welke van de twee in welke mate de oorzaak is en welke het gevolg. Dat is nog steeds hetzelfde als in de laatste dikke 10 jaar terwijl dat de oorzaak is van de staat waarin Ajax verkeert. Het is het structurele probleem dat een niet extreem populaire oud topvoetballer die geen vriend van Cruijff is niet rustig kan werken en niet een mindere periode kan doorstaan. Laten we hopen dat dat dan deze keer toevallig wel een keer goed uitpakt, als dat structurele probleem niet wordt opgelost zal Ajax nog verder afglijdenn.

En dan worden onbelangrijke randzaken zoals het Hagenees zijn, het petje en het trainingspak ook weer naar boven. Ik vind het er ook niet chique uit zien, maar anderzijds heeft Jol inhoudelijk wel de chic om zelf op te stappen, het voor Ajax goede moment te kiezen, Ajax niet met enorme kostenposten en schulden achter te laten, en zijn assistenten mee te nemen en niet Ajax voor de kosten te laten opdraaien. Van Basten deed dat wel maar kreeg toch alle lof toegezwaaid voor zijn wijze van Ajax in de steek laten, Jol zal dat uiteraard niet krijgen.
HR
Ik vind dit weer eens een uitstekende post.
Er wordt inderdaad gemakshalve maar voorbijgegaan dat het laatste half jaar fantastisch voetbal werd gespeeld en we verwend werden met een onmogelijk aantal goals voor en tegen. De cijfers waren belachelijk goed.
Normaal gesproken word je met zuke resultaten makkelijk kampioen en was Jol een wereldcoach geweest.
Never change a winning a team...helaas mocht Jol niet meer gebruik maken van de belangrijkste speler Pantelic en vergeet de supersub Rommedahl niet.
Hadden die twee nog bij Ajax gespeeld dan had ik de situatie nu nog wel eens wilen zien.

En als we inderdaad toch gaan vergelijken. Jol kreeg een sportief failliet team van MvB . De erfenis was gigantisch. Toch wist Jol na een aarzelende start er een hecht team van te maken. Spelers leken ineens boven zichzelf uit te stijgen.
Ik heb zelden zo'n swingend Ajax gezien als de tweede seizoenshelft. Jol wist het te doen met een selectie die nu niet bepaald als de meest getalenteerde te boek stond. Vergelijk de selectie maar eens die bijv. Ten Cate had.

Het is jammer dat het dit seizoen allemaal niet lukte. Maar een ruzie met Blind zal ook niet meegeholpen hebben. En dan gaat de val helaas snel. Spelers voelen zoiets haarscherp aan. Het is geen toeval dat de prestaties minder werden toen Jol en Blind bonje kregen. Met als dieptepunt de wedstrijd tegen NEC . Een wedstrijd waarin geen enkele Ajacied de bal meer leek te willen hebben...
HR
HR

Van de film
Legende

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Ik had niet verwacht dat hij zelf op zou stappen. Wat dat betreft krijgt hij nog enige credits van mij. Eigenlijk de ideale situatie, we kunnen kijken of de boer er een beetje positiespel in krijgt. Wanneer dit het geval is kun je hem houden en wanneer dit niet het geval is kun je op zoek naar een nieuwe trainer zonder de boer daarbij te beschadigen.

Maar goed, laten we wel wezen, dit had eigenlijk de 3e stap moeten zijn. Eerst moet de voorzitter namelijk weg, daarna het bestuur en daarna pas de trainer. Nu lijken we de omgekeerde volgorde te gaan waarbij het nog onzeker is of voorzitter en bestuur wel weg gaan.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Van de film schreef:

Ik had niet verwacht dat hij zelf op zou stappen. Wat dat betreft krijgt hij nog enige credits van mij. Eigenlijk de ideale situatie, we kunnen kijken of de boer er een beetje positiespel in krijgt. Wanneer dit het geval is kun je hem houden en wanneer dit niet het geval is kun je op zoek naar een nieuwe trainer zonder de boer daarbij te beschadigen.

Maar goed, laten we wel wezen, dit had eigenlijk de 3e stap moeten zijn. Eerst moet de voorzitter namelijk weg, daarna het bestuur en daarna pas de trainer. Nu lijken we de omgekeerde volgorde te gaan waarbij het nog onzeker is of voorzitter en bestuur wel weg gaan.
HR
Mjah...ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er weer een strategie achterzit die louter de persoonlijke belangen van Jol dient. Niet dat dat erg terzake doet. Maar je zag dat Ajax interesse van andere clubs afhield en Jol aan zijn contract. Dus als Jol heimelijk benaderd werd door een club, dan weet hij dat onderhandelingen geen soelaas zouden bieden en dat enkel een ontslag als dit geaccepteerd zou worden, omdat dat de indruk wekt dat een trainer de handdoek heeft geworpen, wat het einde is van elke trainer. Als er nu iets naar buiten komt van gesprekken met andere clubs, dan weet ik wel hoe laat het is. Jol heeft met die opmerkingen dat er in de winterstop ook niets zal veranderen omdat er geen miljoenen mogen worden gespendeerd eigenlijk al aangegeven dat hij op een ramkoers zat. Anders formuleer je het niet zo.

Het meest laffe vind ik toch wel dat het wanstaltig slechte spel plaatsvond voor de kritiek van Cruijff en oud spelers losbarste. Jol probeert de boel om te draaien en te insinueren dat de kritiek de situatie bij Ajax onwerkbaar maakt, een laffe en typerende houding voor Jol. Als er ergens een aanknopingspunt is om de schuld aan een externe oorzaak op te hangen doet hij dat ongegeneerd. Er zit niets van de oprechtheid en kwetsbaarheid in die van Basten aan de dag legde door zijn eigen falen aan de kaak te stellen. Jol kreeg deze ploeg niet meer aan het voetballen, werd wekelijks geconfronteerd met zijn fatale inschattingsfout van Hamdaoui als 9 en Suarez als 7, Ooijer voor Alderweireld, de waardeloze 'aankoop' Tainio, het middenveld zonder linkspoot, lange halen voetbal, het gebrek aan driehoekjes, combinaties, opbouw en uiteindelijk dus ook van enigzins acceptabel spel en resultaten. Om het maar niet te hebben over de handelswijze tav Daley Blind, of die nu goed genoeg is of niet, de bizarre keus voor Blind als assistent zodat er tenminste geen TM meer was en het plan met vdBoog om de jeugd meer te modelleren naar de atleten van Real.

Dat is zo ontzettend makkelijk om Cruijff dan aan te wijzen als bron van kwaad, terwijl die man gewoon zijn nek uitsteekt voor de club. Cruijff was de exit strategy voor Jol. Cruijff was niet de beul, maar de vluchtroute.

Martin: je bent 2e geworden vorig jaar, bent ontelbare malen met een vorm van misplaatste trots teruggekomen op een mislukte inhaalrace om je falen daarna weg te masseren, hebt de club gechanteerd nadat je achter ieder's rug om rond was met Fulham en volledig bereid om de club voor de CL voorrondes in de steek te laten. Je hebt in de deze periode het meest abominabele anti-Ajax spel laten zien wat ik me kan herinneren, maar weigert de schuld bij jezelf te zoeken. Verder laat je Milan lekker uitzoeken door de trainer van de A1. Jouw verblijf bij deze club mag van mij worden vereeuwigd met een permanent 'voorspel de smoes van Jol' topic. Dat is namelijk het enige goede overblijfsel aan jouw periode.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 7 december 2010 10:32:46).]
HR
HR
Over het vertrek van Jol ben ik niet rouwig, wel vind ik het jammer dat Michael Lindemann weggaat. We hadden onder Jol ( en Lindemann) een stuk minder blessures dan in de periode daarvoor.
Van mij mag hij blijven.

Ook gek: van de zomer hoorde je zulke goede verhalen over v.d Dussen, hij was als beste uit allerlei testen gekomen, en was op basis daarvan trainer van Jong Ajax geworden. Nu gaat Jol weg, en húp, v.d. Dussen moet er ook gelijk uit. Ondanks dat hij al die 'testen' zo goed had gemaakt!
HR
HR

ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Legende

Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

bedankt voor het geweldige vorige seizoen Martin. jammer dat het door het WK en het weer snel in de CL-voorronde moeten presteren nu zo slecht gaat. het was eigenlijk beter geweest als je vorig jaar wat minder had gepresteerd met onze jongens. wel erg jammer dat je geen voetbal in het middenveld hebt gekregen. je hangt te veel aan Luis. succes bij je volgende club.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Reg.: 1 november 2008

Maduroman schreef:

Over het vertrek van Jol ben ik niet rouwig, wel vind ik het jammer dat Michael Lindemann weggaat. We hadden onder Jol ( en Lindemann) een stuk minder blessures dan in de periode daarvoor.
Van mij mag hij blijven.

Ook gek: van de zomer hoorde je zulke goede verhalen over v.d Dussen, hij was als beste uit allerlei testen gekomen, en was op basis daarvan trainer van Jong Ajax geworden. Nu gaat Jol weg, en húp, v.d. Dussen moet er ook gelijk uit. Ondanks dat hij al die 'testen' zo goed had gemaakt!
HR
Als je weet dat de MotM door Jol is bepaald, dan weet ik ook wel door door die tests zijn ontworpen dan wel ingevuld.
HR
HR

Notlupus
Idool

Reg.: 26 februari 2010

Of een puntje beter gepresteerd natuurlijk. Maar inderdaad Jol verdiend minstens een bedankje vanwege de vorige seizoenshelft. En eentje omdat we nu met rotzooi als Tainio, Mido, Ooijer en Hamlap opgescheept zitten.
HR
HR

ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Legende

Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

Notlupus schreef:

Of een puntje beter gepresteerd natuurlijk. Maar inderdaad Jol verdiend minstens een bedankje vanwege de vorige seizoenshelft. En eentje omdat we nu met rotzooi als Tainio, Mido, Ooijer en Hamlap opgescheept zitten.
HR
Tainio, Mido, Ooijer kosten hooguit wat wedstrijdpremies dit seizoen en zijn we na dit seizoen vanaf. TOTAAL geen man overboord dus. El Hamdaoui vertegenwoordigd nog wel een aardige transferwaarde, dus ook daar zit niet zo'n probleem.
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

Rush schreef:

(...)

Ik vind dit weer eens een uitstekende post.
Er wordt inderdaad gemakshalve maar voorbijgegaan dat het laatste half jaar fantastisch voetbal werd gespeeld en we verwend werden met een onmogelijk aantal goals voor en tegen. De cijfers waren belachelijk goed.
Normaal gesproken word je met zuke resultaten makkelijk kampioen en was Jol een wereldcoach geweest.
Never change a winning a team...helaas mocht Jol niet meer gebruik maken van de belangrijkste speler Pantelic en vergeet de supersub Rommedahl niet.
Hadden die twee nog bij Ajax gespeeld dan had ik de situatie nu nog wel eens wilen zien.HR
Fantastisch vond ik het niet, Ajax was gewoon heel sterk, en ook dat is heel belangrijk, maar er was natuurlijk best wat op aan te merken. Maar ik durf de stelling wel aan dat als FC Twente de scheidsrechters niet mocht instrueren, Ajax kampioen was geworden en dan met de CL-kwalificatie al op zak het nieuwe seizoen fatsoenlijk had kunnen beginnen en dan de lijn door had kunnen trekken.

En als we inderdaad toch gaan vergelijken. Jol kreeg een sportief failliet team van MvB . De erfenis was gigantisch. Toch wist Jol na een aarzelende start er een hecht team van te maken. Spelers leken ineens boven zichzelf uit te stijgen.
Ik heb zelden zo'n swingend Ajax gezien als de tweede seizoenshelft. Jol wist het te doen met een selectie die nu niet bepaald als de meest getalenteerde te boek stond. Vergelijk de selectie maar eens die bijv. Ten Cate had.HR
Inderdaad, maar dat is altijd het probleem bij Ajax, zodra het beter gaat wordt vergeten hoe slecht het ging, en komen de herinneringen aan 95 weer boven en wordt dat meteen weer de norm voor de eerstvolgende wedstrijd.

Het is jammer dat het dit seizoen allemaal niet lukte. Maar een ruzie met Blind zal ook niet meegeholpen hebben. En dan gaat de val helaas snel. Spelers voelen zoiets haarscherp aan. Het is geen toeval dat de prestaties minder werden toen Jol en Blind bonje kregen. Met als dieptepunt de wedstrijd tegen NEC . Een wedstrijd waarin geen enkele Ajacied de bal meer leek te willen hebben...
HR
Ik vond juist de eerste CL-kwalificatiewedstrijd en de 1e helft tegen Milan uitstekend, dat ik dacht, ondanks de wat opportunistische aanpak van Jol gaat het zich ontwikkelen tot echt goed voetbal. En dan heb je de vaste stoorzenders erbij, dat helpt ook niet, maar hem treft zelf natuurlijk ook wel blaam. Zijn hoog spel met Fulham zal de verhouding met de spelersgroep denk ik geen goed hebben gedaan, ook al had hij een punt, zijn poging Suarez tot een speler met verantwoordelijkheidsbesef te maken bijt hem ook in de staart en hij heeft niet echt een systematische aanpak waarop hij en de spelersgroep terug kan vallen. Dan worden het probeersels om de problemen op te lossen, en als het dan een paar keer achter elkaar een probeersel is wat niet werkt, heb je een probleem.

Van de film schreef:

Ik had niet verwacht dat hij zelf op zou stappen. Wat dat betreft krijgt hij nog enige credits van mij. Eigenlijk de ideale situatie, we kunnen kijken of de boer er een beetje positiespel in krijgt. Wanneer dit het geval is kun je hem houden en wanneer dit niet het geval is kun je op zoek naar een nieuwe trainer zonder de boer daarbij te beschadigen. HR
Waarom mag De Boer niet beschadigd raken? Is hij groter dan de club of zo? Was hij hier niet op uit dan? De Boer moet het maar gewoon doen, dit is waarom hij naast Cruijff ging zitten. En als de commentaren op Jols beslissingen lees moet het een eitje zijn om met deze spelersgroep fantastisch voetbal te spelen.

En waarom krijgt Jol slechts enige credits van jou? Hij kiest het voor Ajax beste moment en niet de ontwikkeling van zijn eigen zelfinzicht, hij neemt zijn assistenten mee en zadelt Ajax niet op met jarenlange rekeningen voor zijn persoonlijke ontwikkeling als trainer.

HR
Hoezo? Directie en bestuur doen het uitstekend. Ze stappen erin terwijl ze te maken hebben met de erfenis van Cruijffs coupe van 2008, wat neerkomt op een volmaakt incompetente technische staf een enorme miljoenenschuld aan transfersommen en salarisverplichtingen voor vele jaren. Dat lossen ze netjes op en alle tere Ajaxharten worden gespaard. Dan moeten ze een trainer zoeken die Ajax uit de put trekt zonder financiele mogelijkheden uit een heel beperkt aantal kandidaten, en weten ze er ook nog een te vinden die dat in één jaar lukt, in ieder geval qua resultaten en doelpuntenaantallen. En dan komt diezelfde Cruijff, die toch geen verantwoordelijkheid had genomen, weer de stoorzender uithangen samen met de telegraaf en begint de hersenloze kudde en de vijfde colonne zich weer te roeren en dat lossen ze ook keurig op. En ondertussen wordt Ajax even zinnig gereorganiseerd ondanks de valse start nadat Cruijff door het rapport heen kwam fietsen.
HR
HR

Diego78
Icoon

Reg.: 2 december 2008

Maduroman schreef:

Van mij mag hij blijven.

HR
Haha dat klinkt nogal naief. De bron van dat 'test-verhaal': Martin Jol.

Lindeman is idd een groot verlies, dat is een echte vakman. Hoop dat ze snel een goede vervanger vinden. Een vooruitstrevende inspanningsfysioloog graag, niet 1 van de oude school.

Ik zou Raymond Verheijen eens polsen, volgens mij is die nu vrij.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 75,5% dat FC Utrecht wint van Heracles Almelo. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van ADO Den Haag-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!