Ajax Netwerk
woensdag 1 oktober 2014 - 16:14                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 52 »

HR

GangstaRiB
Legende

Uit: Purmerend
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 8 maart 2001

quote:HR
Schip ahoy schreef:

(...)

Driehoekjes zijn juist de basis. ALs dat nog uitgelegd moet worden. En die ziekte waar je het over hebt lijdt je zelf vrees ik ook aan. Namelijk het idee dat je afstand moet doen van je identiteit en speelwijze om 'beter' te kunnen worden.

Die schuld ontstaat door een uitdijende spelersgroep. Door een trainer die de AD chanteert tot het aankopen van veteranen en een spits. Die geen vleugelspelers koopt of laat doorstromen en dan gaat klagen dat hij geen vleugelspelers heeft. Let wel: enkel als hij verliest. Als hij wint, zoals tegen Vitesse thuis vorig jaar, stelt hij triomfantelijk dat je helemaal geen vleugelspelers nodig hebt om tot aanvallen over de vleugels te komen.

Door een trainer die zegt dat hij belast is met de erfenis van zijn voorganger door het aantrekken van veel dure spelers, en zelf vervolgens ook alleen maar spelers aantrekt terwijl die ruimte er niet is. En bovendien vorig seizoen zei te willen werken met een groep van 20 man met 5 talenten, om vervolgens enkel spelers erbij te eisen en te halen. En die talenten laat verpieteren. Geen systeem in het team krijgt. Geen acceptabel veldspel. Weigert Suarez van de hand te doen om de club 'minder ziek' te maken in jouw termen.

Tel de transfersommen onder Jol bij elkaar op, en de extra salarissen en je record verlies is verklaard. Do the math.
HR
Nee, ga jij eens rekenen. Er is voor 2 spelers in de buidel getast: De Zeeuw en El-Ham. De eerste rendeerde vorig seizoen uitstekend en de tweede is topscoorder van de Eredivisie.

De rest is gehaald omdat Jol anders met een veredeld Jong Ajax/A1 elftal moet spelen. Moet je er zelf aan denken dat Anita of Urby de kar moeten trekken in dat soort elftallen???

Om toch iets fatsoenlijk op het veld te krijgen, is Jol creatief bezig gegaan. Vorig jaar Pantelic, die in eerste instantie ook afgemaakt werd op dit forum en nu probeert hij het met Mido, Tainio en Ooijer. Ze kosten niks en ze houden ook geen jeugd tegen. Alleen het gedoe rond Ooijer snap ik niet. Maar in de jeugd loopt geen spits of middenvelder die beter zijn dan bovengenoemden. Dat zijn de feiten, Jol moet met een hele slechte lichting kampioen worden... vind je het gek dat hij teruggrijpt op een iets behoudendere spelstijl.
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: -
Reg.: 19 april 2006

Jari_Litmanen schreef:

(...)

Helaas maar waar.
HR
Jol weet dat genomen beslissingen snel vergeten worden. Als Ajax hem op moment A geld geeft om te shoppen weet hij dat "het publiek" bij tegenvallende resultaten dat geld op moment B alweer vergeten is. Zodat hij dan weer geld kan vragen.

Er was voor het begin van dit seizoen een hele discussie over het aantrekken van uberhaupt één speler (als gevolg van het vertrek van Pantelic). Al die mensen riepen in koor dat het slechts ging om één speler, slechts één spits.

Nu heeft hij die spits afgedwongen en is men die woorden weer vergeten, het ging helemaal niet om één spits. Het ging ook om Tainio, Mido en die vierde keeper, en nog wil hij tien miljoen.. Geef ze een vinger.....
HR
HR

England Loyals
Vedette

Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

DarkChild schreef:

(...)

Onder Jol spelen we GEEN systeem en GEEN veldspel, maar het parasiteren op individuele kwaliteiten is tot kunst verheven

Welke idioot laat Anita back spelen? en dan zelfs LINKS-back!?
Wie laat Ajax kick and rush spelen?
Wie begint de laatste wedstrijd in een 4-4-2 opstelling met Eriksen als linkshalf en Urby op 10?
Tainio, waarom?
Atouba, waarom?
Suarez ALTIJD laten spelen, terwijl hij overduidelijk vermoeid is EN er mindere tegenstanders zijn, waarom?
Van der Wiel ALTIJD laten spelen, terwijl hij overduidelijk vermoeid is EN er mindere tegenstanders zijn, waarom?
El Hamdaoui halen terwijl Suarez niet vertrekt, waarom?
Daley Blind openlijk negeren en zelfs schofferen, waarom?
Klagen over het gebrek aan geld, waarom? Hij is toch zo goed?

Welke goede coach slachtoffert Alderweireld voor Oud-prof/Psv-adept Ooijer?

(ik kan verder gaan, but why bother...)

Je stelt dat je voor het echte voetbal bent, maar het blijkt nergens uit

Sorry, maar wil je non-voetbal zien dan kijk je toch lekker wekelijks naar 'The Football League Show' en laat je ons/Nederland met rust!

Een club als Reading zoekt zeker nog fans, neem Jol mee, wees loyaal en voilà, je bent er!HR
Plymouth Argyle F.C.....dat is mijn club!
HR
HR

England Loyals
Vedette

Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

GangstaRiB schreef:

(...)

Nee, ga jij eens rekenen. Er is voor 2 spelers in de buidel getast: De Zeeuw en El-Ham. De eerste rendeerde vorig seizoen uitstekend en de tweede is topscoorder van de Eredivisie.

De rest is gehaald omdat Jol anders met een veredeld Jong Ajax/A1 elftal moet spelen. Moet je er zelf aan denken dat Anita of Urby de kar moeten trekken in dat soort elftallen???

Om toch iets fatsoenlijk op het veld te krijgen, is Jol creatief bezig gegaan. Vorig jaar Pantelic, die in eerste instantie ook afgemaakt werd op dit forum en nu probeert hij het met Mido, Tainio en Ooijer. Ze kosten niks en ze houden ook geen jeugd tegen. Alleen het gedoe rond Ooijer snap ik niet. Maar in de jeugd loopt geen spits of middenvelder die beter zijn dan bovengenoemden. Dat zijn de feiten, Jol moet met een hele slechte lichting kampioen worden... vind je het gek dat hij teruggrijpt op een iets behoudendere spelstijl.
HR
Juist! Wanneer je naar de cijfers kijkt,zijn er maar weinig rare aankopen gekomen. Tenzij het je ultieme Ajax droom is om een veredeld A1 in het 1e elftal te zien...
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

GangstaRiB schreef:

(...)

Om toch iets fatsoenlijk op het veld te krijgen, is Jol creatief bezig gegaan. Vorig jaar Pantelic, die in eerste instantie ook afgemaakt werd op dit forum en nu probeert hij het met Mido, Tainio en Ooijer. Ze kosten niks en ze houden ook geen jeugd tegen. Alleen het gedoe rond Ooijer snap ik niet. Maar in de jeugd loopt geen spits of middenvelder die beter zijn dan bovengenoemden. Dat zijn de feiten, Jol moet met een hele slechte lichting kampioen worden... vind je het gek dat hij teruggrijpt op een iets behoudendere speelstijl.
HR
Mido, Ooijer, El Hamdaoui en Tainio hadden natuurlijk helemaal niet hoeven komen als Pantelic (enige 30+ grootverdiener dan) en Rommedahl gewoon gebleven waren. Dan hadden Jozefzoon en Ozbiliz nu in een goed draaiend elftal hun debuut op een rustige manier kunnen maken.
Dit is Jol, groot voorstander van hun blijven, natuurlijk niet aan te rekenen. Wél het feit dat hij daarna per sé El Hamdaoui wilde hebben. Het hele positiespel en rendement is weg. Siem de Jong kan niets meer, Suarez is alles kwijt, Ajax is een aanspeelpunt voorin kwijt, en het elftal draait totaal niet meer.
Rik van den Boog kun je aan de ene kant verwijten dat hij Pantelic en Rommedahl te makkelijk liet gaan, maar hij leefde wel goed de nieuwe regels (eenjarige contracten voor 30+ers) na. Je kunt hem wel verwijten dat El Hamdaoui gehaald werd, waar hij ook had in moeten zien dat Suarez, El Hamdaoui en Sulejmani alle 3 spitsen zijn die het van gerommel moeten hebben in plaats van structuur.
Overigens geldt dit niet helemaal voor Sulejmani. Suarez en El Hamdaoui vind ik wel vrij identieke spitsen.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

LeTiss schreef:
De ezel heeft zich al zovaak aan de dezelfde steen gestoten en moet ik die dan op andere gedachten gaan brengen terwijl die enthousiast een aanloopje neemt voor de definitieve knock-out?
HR
Als die ezel je lief is wel. En laten we eerlijk zijn, stiekem hou je heel veel van mij :B.

De winnaars van de vorige ingreep van Cruijff zijn Rob Witschge, John Van 't Schip, Marco Van Basten en de Telegraaf, en wat ze gewonnen hebben is geld. De rest zijn verliezers, bij Ajax althans, ook in Eindhoven en Rotterdam verheugt men zich alweer op een nieuwe bemoeienis van Cruijff.
HR
Aha, dus zo zit de structuur bij ajax in elkaar. Interessant.
HR
HR

GangstaRiB
Legende

Uit: Purmerend
Reg.: 8 maart 2001

Woot schreef:

(...)

Mido, Ooijer, El Hamdaoui en Tainio hadden natuurlijk helemaal niet hoeven komen als Pantelic (enige 30+ grootverdiener dan) en Rommedahl gewoon gebleven waren. Dan hadden Jozefzoon en Ozbiliz nu in een goed draaiend elftal hun debuut op een rustige manier kunnen maken.
Dit is Jol, groot voorstander van hun blijven, natuurlijk niet aan te rekenen. Wél het feit dat hij daarna per sé El Hamdaoui wilde hebben. Het hele positiespel en rendement is weg. Siem de Jong kan niets meer, Suarez is alles kwijt, Ajax is een aanspeelpunt voorin kwijt, en het elftal draait totaal niet meer.
Rik van den Boog kun je aan de ene kant verwijten dat hij Pantelic en Rommedahl te makkelijk liet gaan, maar hij leefde wel goed de nieuwe regels (eenjarige contracten voor 30+ers) na. Je kunt hem wel verwijten dat El Hamdaoui gehaald werd, waar hij ook had in moeten zien dat Suarez, El Hamdaoui en Sulejmani alle 3 spitsen zijn die het van gerommel moeten hebben in plaats van structuur.
Overigens geldt dit niet helemaal voor Sulejmani. Suarez en El Hamdaoui vind ik wel vrij identieke spitsen.
HR
Jol/Ajax heeft moeten anticiperen op het eventuele vertrek van Suarez. El-Hamdoui kan in principe prima gebruikt worden in een 4-4-2 als in een 4-3-3 systeem, want Van Gaal liet hem bij AZ steevast in de basis staan.

El-Ham is gewoon een perfecte aankoop geweest.

Maar de rest van je verhaal volg ik niet. De Jong en Suarez kunnen er niets meer van doordat Pantelic weg is... Maar Jol was toch degene die Pantelic haalde en wilde vastleggen? Hoe kan dit nou zijn schuld zijn?
Jozefzoon en Ozbiliz... tja... je mag het niet te hardop zeggen.. maar dit worden natuurlijk niet de Kluivert en Seedorf van de jaren '00. Over een paar jaar lopen die bij FC Dordrecht rond.
HR
HR

Van de film
Legende

GangstaRiB schreef:

Jol/Ajax heeft moeten anticiperen op het eventuele vertrek van Suarez. El-Hamdoui kan in principe prima gebruikt worden in een 4-4-2 als in een 4-3-3 systeem, want Van Gaal liet hem bij AZ steevast in de basis staan.

HR
Van gaal speelde dan ook ordinair countervoetbal in een 4-4-2-systeem.
HR
HR

Woot
Icoon

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Jol weet dat genomen beslissingen snel vergeten worden. Als Ajax hem op moment A geld geeft om te shoppen weet hij dat "het publiek" bij tegenvallende resultaten dat geld op moment B alweer vergeten is. Zodat hij dan weer geld kan vragen.

Er was voor het begin van dit seizoen een hele discussie over het aantrekken van uberhaupt één speler (als gevolg van het vertrek van Pantelic). Al die mensen riepen in koor dat het slechts ging om één speler, slechts één spits.

Nu heeft hij die spits afgedwongen en is men die woorden weer vergeten, het ging helemaal niet om één spits. Het ging ook om Tainio, Mido en die vierde keeper, en nog wil hij tien miljoen.. Geef ze een vinger.....
HR
Je praat over geld voor transfers buiten die van El Hamdaoui. Hoeveel van die 10 miljoen aan transferbedrag hebben Ooijer, Tainio, 'die vierde keeper' (bedoel je Graafland?) en Mido precies gekost? Je weet ook dat ze hier relatief voor een schijntje voetballen? Dalijk vloeien spelers als Sno, Emanuelson en (hopelijk niet) Stekelenburg en Suarez ook nog af en gaat er weer structureel 5/6 miljoen van de salarislast af.

Wat wil je nou? Hopelijk net als iedereen dat Ajax weer uit de rode cijfers komt, maar dat er ondertussen wel een elftal blijft staan waarmee het kampioenschap enigszins reëel is?

Natuurlijk ben ook ik niet blij met het huidige voetbal, maar de aankopen hebben daar (buiten El Hamdaoui) weinig negatiefs aan bijgedragen. Net als ze financieel amper kosten met zich meebrengen.
Elk andere algemeen directeur in een bedrijf had hiervoor allang een vette bonus ontvangen (niet dat ik hier voor een vette bonus voor Rik pleit, overigens).
HR
HR

JanTa
Idool

Uit: Almere
Reg.: 2 februari 2008

Van de film schreef:

(...)

Van gaal speelde dan ook ordinair countervoetbal in een 4-4-2-systeem.
HR
Maar onder van Gaal werd het tenminste uitstekend uitgevoerd met goed positiespel en werd AZ er kampioen mee maar bij Ajax word het countervoetbal slecht uitgevoerd en ook nog eens met slecht positiespel. Het is allemaal net niet of helemaal niet.
HR
HR

Van de film
Legende

JanTa schreef:

Maar onder van Gaal werd het tenminste uitstekend uitgevoerd met goed positiespel en werd AZ er kampioen mee maar bij Ajax word het countervoetbal slecht uitgevoerd en ook nog eens met slecht positiespel. Het is allemaal net niet of helemaal niet.
HR
Maar dat willen we toch niet bij ajax?
HR
HR

JanTa
Idool

Van de film schreef:

(...)

Maar dat willen we toch niet bij ajax?
HR
Nee, maar Jol wil dat er zo gespeeld wordt terwijl hij daar de mensen niet voor heeft.
HR
HR

Woot
Icoon

GangstaRiB schreef:

El-Ham is gewoon een perfecte aankoop geweest.
HR
Daar ben ik het niet mee eens. Mido vind ik tot nu toe meer toevoegen dan de tweede Suarez. Niet door zijn flitsende spel, wel door zijn specifieke kwaliteiten ((kop-)sterk, oog voor medespelers, diepe spits, 'oorlog in de 16-spits'). Hopelijk is Suarez alleen vermoeid, en heb ik het verkeerd gezien, maar hij is zichzelf niet meer sinds de komst van El Hamdaoui.

Maar de rest van je verhaal volg ik niet. De Jong en Suarez kunnen er niets meer van doordat Pantelic weg is... HR
El Hamdaoui ziet er leuk uit met zijn acties, maar is zo onbetrouwbaar met looplijnen en aan de bal, dat Siem het ook niet meer weet. Suarez wordt natuurlijk gekrenkt in zijn ego, want El Hamdaoui is ook het mannetje.

Pantelic kon je veel verwijten, maar hij was wel altijd diep aanwezig, had oog voor de kaats en stelde anderen in staat te scoren.
Als er ergens een gat viel dan liep hij het niet dicht (El Hamdaoui), maar was hij vaak degene die voor dat gat zorgde. Alleen dan kan een 10 fatsoenlijk renderen.
Was Ajax niet die ploeg die nooit een topscorer had, maar wel altijd een man of 5/6 die er zo'n 10-15 in hadden liggen aan het eind van het seizoen?

Maar Jol was toch degene die Pantelic haalde en wilde vastleggen? Hoe kan dit nou zijn schuld zijn? HR
Dat zeg ik ook niet. Zal niet jennen, maar je hebt denk ik niet goed gelezen. Rik is verantwoordelijk voor het niet verlengen van contract antelic (en Rommedahl), maar Jol wilde per se El Hamdaoui hebben. Een complete inschattingsfout natuurlijk. Hij had nog beter Dost kunnen halen, want daar had Ajax als team meer aan gehad.

Jozefzoon en Ozbiliz... tja... je mag het niet te hardop zeggen.. maar dit worden natuurlijk niet de Kluivert en Seedorf van de jaren '00. Over een paar jaar lopen die bij FC Dordrecht rond.HR
Het gaat me ook niet om het intrinsieke talent, maar meer om de type spelers. Je ziet dat als het veld breed gehouden wordt er weer meer ruimte komt in het centrum. Hoe kunnen El Hamdaoui, Suarez en Eriksen/De Jong nou renderen als ze elke vierkante meter weer een tegenstander tegen komen?
Ajax is gebaat bij ruimte, want dan kun je laten zien dat je technisch veel en veel beter bent dan elk andere team in Nederland.

JanTa schreef:

Nee, maar Jol wil dat er zo gespeeld wordt terwijl hij daar de mensen niet voor heeft.
HR
Ik zou er niet voor naar het stadion komen hoor.. En meneer Jol weet dat ook wel, dus als hij op een andere manier evenveel succes kan hebben doet hij dat echt wel.

[Dit bericht is veranderd door Woot (op 29 november 2010 13:53:47).]
HRHR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

Woot schreef:

(...)

Je praat over geld voor transfers buiten die van El Hamdaoui. Hoeveel van die 10 miljoen aan transferbedrag hebben Ooijer, Tainio, 'die vierde keeper' (bedoel je Graafland?) en Mido precies gekost? Je weet ook dat ze hier relatief voor een schijntje voetballen? Dalijk vloeien spelers als Sno, Emanuelson en (hopelijk niet) Stekelenburg en Suarez ook nog af en gaat er weer structureel 5/6 miljoen van de salarislast af.HR
Ik praat in eerste instantie over voetbal, geld is daar slechts een afgeleide van. Als je spelers haalt voor de breedte dan blijkt (zie rapport) dat dat niet oplevert, je haalt hooguit op korter termijn wat betere resultaten.

Maar mijn financiele blik geeft hetzelfde weer, aan de ene kant rekenen we ons rijk omdat er salarissen ophouden, aan de andere kant besteden we geld (Lodeiro en de Zeeuw vergeten?). Ajax is een club waar spelers moeten worden verkocht, geen spelers kopen derhalve. Aan de ene kant komen er spelers bij, aan de andere kant verkopen we niemand.

Wat wil je nou? Hopelijk net als iedereen dat Ajax weer uit de rode cijfers komt, maar dat er ondertussen wel een elftal blijft staan waarmee het kampioenschap enigszins reëel is?.HR
Herkenbaar Ajax voetbal, geen korte termijn politiek om maar mee te mogen doen aan de CL. Een kampioenschap laat me koud als er geen idee achter zit.

Natuurlijk ben ook ik niet blij met het huidige voetbal, maar de aankopen hebben daar (buiten El Hamdaoui) weinig negatiefs aan bijgedragen. Net als ze financieel amper kosten met zich meebrengen.
Elk andere algemeen directeur in een bedrijf had hiervoor allang een vette bonus ontvangen (niet dat ik hier voor een vette bonus voor Rik pleit, overigens).?.HR
Daarom zitten zoveel bedrijven ook in zwaar weer. Die hebben kunstmatig gepresteerd, dat valt niet vol te houden.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

GangstaRiB schreef:

(...)

HR
Prima, ik zie dat je ook bij mijn posts wel stelt, maar anderen laat onderbouwen.

De Zeeuw 5 mj
Hamdaoui 5 mj
Lodeiro 3,5 mj
Verhoeven 3,5 ton

Salariskosten

Atouba 1,4 per jaar
Hamda 1,4
Ooijer zeg 8 ton
Mido die balt echt niet voor minder dan 8 ton, sowieso een ondergrens ivm niet EU status
Tainio zeg 8 ton, conservatieve schatting, mits hij speelt - en zie toch eens, hij speelt!
Dekker zeg 250.000
De Zeeuw 1,4
Lodeiro zeg 1 mj (wederom laag ingeschat)
Verhoeven zeg 0,5 mj

Tekengeld

Onduidelijk. Zal zo een paar mj kunnen bedragen.

Totaal: 22,2 mj E. Iig rondom dit bedrag.

edit Salarissen/tekengeld Graafland en Pantelic moeten er ook nog bij, en eigenlijk ook Jol's weigering om Lindgren te laten vertrekken toen hij opeens weer nodig bleek incl. geanticipeerde transferopbrengsten en salariskosten. Tevens mocht Olequer niet weg ondanks Griekse interesse.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 29 november 2010 14:16:18).]
HR
HR

robbertb
Vedette

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2007

Woot schreef:

(...)

HR
Rommedahl wordt samen met Pantelic zo opgehemeld, dat het bijna genant wordt. Zo veel heeft hij niet gespeeld en zo belangrijk was hij nou ook weer niet. Dat vond iedereen vorig jaar; maar nu het minder gaat is men ineens de mening toegedaan dat hij zo'n groot gemis is.
Of dit Ajax met Pantelic weer zo goed zou renderen is een koe in zijn reet kijken. Wees dan ook zo fair en noem het WK er bij, m.i. toch een belangrijke oorzaak van de 'geweldige vorm' van Suarez en vd Wiel ( en in mindere mate De Zeeuw, die speelde al niet best).
HR
HR

Woot
Icoon

wat zeg je nu? schreef:

Ik praat in eerste instantie over voetbal, geld is daar slechts een afgeleide van. Als je spelers haalt voor de breedte dan blijkt (zie rapport) dat dat niet oplevert, je haalt hooguit op korter termijn wat betere resultaten.
HR
Gelukkig zijn er met Ooijer en Mido 2 gerichte aankopen gedaan (Nederlandse ervaring centraal achterin, kopsterke kaatsspits).
Tainio snap ik eerlijk gezegd niet, daar je ook al Lindgren hebt. Wat ik wel begrijp is dat Tainio niet erg duur is. 8 ton lijkt me overdreven, om alvast in te gaan op de volgende poster. Van den Boog had hier natuurlijk wél een stokje voor moeten steken.

Maar mijn financiele blik geeft hetzelfde weer, aan de ene kant rekenen we ons rijk omdat er salarissen ophouden, aan de andere kant besteden we geld (Lodeiro en de Zeeuw vergeten?). Ajax is een club waar spelers moeten worden verkocht, geen spelers kopen derhalve. Aan de ene kant komen er spelers bij, aan de andere kant verkopen we niemand.HR
Emanuelson verdient 1,7 miljoen, en Steek 1,5 geloof ik. Om over Suarez nog maar te zwijgen. Zij komen nog voort uit de tijd dat het geld aan de bomen groeide. Die erfenis kan, zoals al zo vaak gemeld, niet in 1/2 jaar weggewerkt worden.
De Zeeuw was absoluut een directe versterking, en mag dus (moet!) volgens het rapport. Zonder hem hadden we dit jaar sowieso geen CL kunnen spelen. Op zeker.
Lodeiro past in zoverre in het plaatje dat hij voor een 'kleine' transfersom als jong talent binnen gehaald wordt. Natuurlijk was dit ook een zoethoudertje voor Suarez, die we in die tijd allemaal nog graag bij Ajax zagen. Toch verwacht ik nog wel het een en ander van Lodeiro.

Je noemt nu wel Lodeiro en De Zeeuw, maar vergeet ook niet dat contracten van Luque, Kuffour, Roger, e.a. in die zomer afliepen. Ajax hoeft niet in eens zo hard terug dat er Feyenoord taferelen ontstaan.
Er moet ALTIJD gescout worden op jong talent en directe versterkingen voor het eerste. Als Ooijer en Mido dan kunnen komen in plaats van Pantelic en Gabri, om maar eens wat te noemen, dan ben je in 1 keer zo'n 2,5 miljoen op je salaris bespaart.
Vergeet niet dat 2 jaar geleden een contract van 1 tot 1,5 miljoen heel normaal was bij Ajax! Nu wordt er per persoon (ex. inflatie) volgens mij veel minder per speler betaald, en als je dan ziet dat de selectie qua aantal niet gegroeid is, dan mag je toch concluderen dat de salarislast omlaag gaat.

Herkenbaar Ajax voetbal, geen korte termijn politiek om maar mee te mogen doen aan de CL. Een kampioenschap laat me koud als er geen idee achter zit.HR
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden, maar volgens mij zouden alle fans massaal gaan muiten als aangekondigd wordt dat de 5 beste spelers verkocht worden zonder vervangers te halen, alleen maar om even een stapje terug te doen en aan de structuur van het spel te gaan werken. Dat is niet realistisch.

Hopelijk (!), is dit het moment voor de Van den Brom's, De Boer's en Huistra's (ik vergeet er nog zo'n 5) om in te stappen na dit seizoen en daadwerkelijk aan het voetbal te werken. Ook ik ben daar voor.
Maar de selectie zou hier voor wel gewoon (bijna) voldoende moeten zijn.

Daarom zitten zoveel bedrijven ook in zwaar weer. Die hebben kunstmatig gepresteerd, dat valt niet vol te houden. HR
Leuke one-liner, en waarschijnlijk was het idd niet slim van mij om met een praktisch voorbeeld te eindigen (goed ingekopt), maar ga nou eens in op dat de aankopen niets negatiefs aan het huidige spel hebben bijgedragen.

robbertb schreef:

Rommedahl wordt samen met Pantelic zo opgehemeld, dat het bijna genant wordt. Zo veel heeft hij niet gespeeld en zo belangrijk was hij nou ook weer niet. Dat vond iedereen vorig jaar; maar nu het minder gaat is men ineens de mening toegedaan dat hij zo'n groot gemis is.
Of dit Ajax met Pantelic weer zo goed zou renderen is een koe in zijn reet kijken. Wees dan ook zo fair en noem het WK er bij, m.i. toch een belangrijke oorzaak van de 'geweldige vorm' van Suarez en vd Wiel ( en in mindere mate De Zeeuw, die speelde al niet best).
HR
Natuurlijk speelt het WK een grote rol, dat ziet iedereen. Als je Rommedahl had gehad (wederom beste speler uit Denemarken), had je Suarez de nodige rust kunnen gunnen en had je voorin gewoon minder problemen gehad.

Er lopen 2 spelers voorin die geen oog hebben voor medespelers en veel ballen kwijtraken. Dat legt ook weer meer druk bij de verdediging en het middenveld.
Pantelic hield een bal vast, en voltooide veel meer passes dan Suarez en El Hamdaoui. Bovendien stond hij veel dieper waardoor en meer ruimte om hem heen was.

Dat heeft niets met hoe goed Pantelic of Rommedahl waren te maken, maar wel met het type voetballer. Rommedahl kon nog wel eens de achterlijn halen. Suarez? Alleen maar binnendoor. Prachtig als het lukt natuurlijk, maar hij loopt wel altijd alle ruimte dicht, wat het ajax spel niet ten goede komt. Nu het niet loopt wordt dit pijnlijk zichtbaar.
Vroeger werd gezegd dat Sulejmani en Suarez niet samen konden spelen. Hoe onlogisch is het dan dat El Hamdaoui er ook nog bij komt?

Ook weet ik zeker dat Siem de Jong (geen WK) achter Pantelic nog wél rendement gehad had. El Hamdaoui is niet omheen te voetballen, omdat hij alleen aan zichzelf denkt en alle ruimtes dicht loopt. Wat moet je dan als komende speler zonder ruimte?

[Dit bericht is veranderd door Woot (op 29 november 2010 15:14:53).]
HR
HR

Jari_Litmanen
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Westervoort
Vak: 426
Reg.: 8 december 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 29 november 2010 om 15:15:46.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: michaelschrijver@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Woot schreef:

(...)

Leuke one-liner, en waarschijnlijk was het idd niet slim van mij om met een praktisch voorbeeld te eindigen (goed ingekopt), maar ga nou eens in op dat de aankopen niets negatiefs aan het huidige spel hebben bijgedragen.
HR
Ze dragen echter ook niets positiefs bij. Dus had je ze net zo goed niet hoeven te halen, en dan waren we wellicht ook af van Jol.
HR
HR

Woot
Icoon

Schip ahoy schreef:

(...)

Prima, ik zie dat je ook bij mijn posts wel stelt, maar anderen laat onderbouwen.

De Zeeuw 5 mj
Hamdaoui 5 mj
Lodeiro 3,5 mj
Verhoeven 3,5 ton

Salariskosten

Atouba 1,4 per jaar
Hamda 1,4
Ooijer zeg 8 ton
Mido die balt echt niet voor minder dan 8 ton, sowieso een ondergrens ivm niet EU status
Tainio zeg 8 ton, conservatieve schatting, mits hij speelt - en zie toch eens, hij speelt!
Dekker zeg 250.000
De Zeeuw 1,4
Lodeiro zeg 1 mj (wederom laag ingeschat)
Verhoeven zeg 0,5 mj

Tekengeld

Onduidelijk. Zal zo een paar mj kunnen bedragen.

Totaal: 22,2 mj E. Iig rondom dit bedrag.

edit Salarissen/tekengeld Graafland en Pantelic moeten er ook nog bij, en eigenlijk ook Jol's weigering om Lindgren te laten vertrekken toen hij opeens weer nodig bleek incl. geanticipeerde transferopbrengsten en salariskosten. Tevens mocht Olequer niet weg ondanks Griekse interesse.
HR
Je haalt structurele kosten en eenmalige uitgaven door de war, en weet volgens mij niet precies hoe het boekhoudkundig werkt bij Ajax. Want buiten alle weggevallen salarissen en structurele inkomsten van sponsorcontracten en prijzengeld elk jaar (dit jaar + CL), zie ik ook niet dat de aankoop van Sulejmani (afschrijvingen) weg vallen dit jaar.

Wat die laatste alinea toe voegt snap ik ook niet. Misschien moet je even je mening parkeren, en eerst de nodige feiten inwinnen, om vervolgens weer een mening te kunnen vormen.
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

Wat doet Jol verkeerd dan!

Vorig seizoen 9 punten achter op de koploper na 16 wedstrijden.
Nu 3 punten achter op de koploper na 16 wedstrijden.
HR
HR

Woot
Icoon

Jari_Litmanen schreef:

Ze dragen echter ook niets positiefs bij. Dus had je ze net zo goed niet hoeven te halen, en dan waren we wellicht ook af van Jol.
HR
Dat kun je nu mooi zeggen, maar tot de zomer had hij alles prima op de rit. Op dat moment wilde niemand Jol kwijt.

En nogmaals, ik vind Ooijer en Mido geen breedte-aankopen, daar ze kwaliteiten bezitten die anderen niet hebben. Ze dragen dus wel degelijk iets bij. Tainio is wel een breedteaankoop, en dus niet volgens het rapport gehaald.
HR
HR

JanTa
Idool

bolle2 schreef:

Wat doet Jol verkeerd dan!

Vorig seizoen 9 punten achter op de koploper na 16 wedstrijden.
Nu 3 punten achter op de koploper na 16 wedstrijden.
HR
De visie van Jol past niet bij de selectie die Ajax heeft en de speelwijze momenteel is meer dan dramatisch, daar komt het publiek niet voor naar het stadion. Dat Ajax maar 3 punten achter staat achter koploper is niet gehaald op eigen kracht maar omdat Twente en PSV ook punten aan het morsen zijn.

[Dit bericht is veranderd door JanTa (op 29 november 2010 15:34:56).]
HR
HR

Christiano
International

Uit: Dordrecht
Vak: 426
Droomaankoop: Henk Timmer
Reg.: 3 april 2004

"Martin Rot op"....

Hopelijk doen we niet mee aan de door media opgezette hetze tegen Martin Jol. Ik ben geen fan van Martin, maar het domste wat we nu kunnen doen is onze trainer uitschelden. Laat Martin lekker zitten en hem voor een dikke zak geld verkopen in de zomerstop.
HR
HR

paulis
Talent

Reg.: 9 februari 2010

ik wordt zo moe van die mensen die elke coach na een paar mindere wedstrijden weer afschrijven en de schuld van alles geven...

daarna wordt de nieuwe coach als een massias binnengehaald en een paar maanden later begint het weer van voor af aan. Adriaanse, van Basten, Ten Cate, Koeman. Zelfs blind kreeg flinke kritiek voordat hij uiteindelijk de beker won en nu wordt hij weer als de ideale man gezien.

Misschien is het zinnig om te bedenken dat een man als Jol geen koekenbakker is maar een goede coach die het vorig seizoen gewoon erg goed heeft gedaan (CL, aanvallend voetbal veel goals en rust in de tent).
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Reg.: 1 november 2008

Woot schreef:

(...)

Natuurlijk speelt het WK een grote rol, dat ziet iedereen. Als je Rommedahl had gehad (wederom beste speler uit Denemarken), had je Suarez de nodige rust kunnen gunnen en had je voorin gewoon minder problemen gehad.

Er lopen 2 spelers voorin die geen oog hebben voor medespelers en veel ballen kwijtraken. Dat legt ook weer meer druk bij de verdediging en het middenveld.
Pantelic hield een bal vast, en voltooide veel meer passes dan Suarez en El Hamdaoui. Bovendien stond hij veel dieper waardoor en meer ruimte om hem heen was.

Dat heeft niets met hoe goed Pantelic of Rommedahl waren te maken, maar wel met het type voetballer. Rommedahl kon nog wel eens de achterlijn halen. Suarez? Alleen maar binnendoor. Prachtig als het lukt natuurlijk, maar hij loopt wel altijd alle ruimte dicht, wat het ajax spel niet ten goede komt. Nu het niet loopt wordt dit pijnlijk zichtbaar.
Vroeger werd gezegd dat Sulejmani en Suarez niet samen konden spelen. Hoe onlogisch is het dan dat El Hamdaoui er ook nog bij komt?

Ook weet ik zeker dat Siem de Jong (geen WK) achter Pantelic nog wél rendement gehad had. El Hamdaoui is niet omheen te voetballen, omdat hij alleen aan zichzelf denkt en alle ruimtes dicht loopt. Wat moet je dan als komende speler zonder ruimte?
HR
Rommedahl heeft ook een WK gespeeld. Scoorde trouwens vorig jaar vrijwel enkel de 3-0 etc. Wanneer er ruimte was, doordat de score al geopend was. Natuurlijk werd het voetbal beter met hem erin doordat de veldbezetting klopte, en Luis centraal werd neergezet. Waar hij zich uitleefde. Hamda was slechts bruikbaar als opvolger van Luis, niet van Pantelic. Cruciale fout. Als Ajax gevoel voor timing had gehad, hadden ze zich niet bij de lurfen laten grijpen door een manipulant als Jol en hem verkocht na het WK, of ermee doorgegaan als centrale spits, liefst met een kaatsende spits achter de hand. Zeg Castilion. Of een ander gescout jong talent.

Verder is 8 ton voor Tainio niet overdreven. Stel dat hij het minimum zou verdienen, 5 ton, dan scheelt het op de uitgegeven 22,2 mj slechts 3 ton...3 ton die verdampt als je tekengelden meerekent, en die zijn niet eens verdisconteerd. Of die 0,3 bij het salaris van Lodeiro telt, wat erg waarschijnlijk is.

Verder zijn de aflopende contracten niet de verdienste van Jol. Had het aan hem gelaten en hij had ze verlenging aangeboden. Juist de trend om spelers te slijten was positief deze zomer, maar al heel snel bleek het flinterdun te zijn. Sno kwam weer terug, Silva raakt niet weg, Cvita raakt nog niet weg, Olequer mocht niet terwijl zelfs Ooijer werd aangetrokken, Mido en Tainio kwamen, terwijl iedereen zag dat de grootste nood bij de vleugelposities lag.

En de Zeeuw essentieel voor CL deelname? Iets te stellig in mijn ogen. Hij heeft een puike eerste seizoenshelft gespeeld toen volgens verwachting, niet erboven, werd gepresteerd. Lastige uitwedstrijden tegen de directe concurrenten gingen verloren, de rest ging goed tot aardig.

In de 2e helft toen er een puike serie werd neergezet heeft hij nauwelijks bijgedragen en viel vooral op door bleu, wisselvallig spel. Daar werden de punten vergaard.

Mido een gerichte aankoop? Moet nog blijken. Ooijer en gerichte aankoop? No way. Staat een groot talent als Alderweireld in de weg, louter omdat hij een te verwachten terugval heeft. Waarin je een speler juist het vertrouwen moet geven. Ooijer heeft nog geen sterke indruk achtergelaten, integendeel, en gene punten gered. Wel gaat deze aankoop ten koste van het vertrouwen en marktwaarde van Alderweireld, en de doorstroom om de groep en hierarchie van Kappelhoff, Blind etc. Die qua voetballend vermogen meer brengen dan een houthakker die rood pakt omdat hij een gebrek aan zelfbeheersing heeft.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,9% dat Estoril Praia wint van Panathinaikos. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PEC Zwolle:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!