Ajax Netwerk
zondag 21 december 2014 - 11:40                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 52 »

HR

Rui B Rode kaart: waarschuwing
Talent

Uit: Al Hoceima
Vak: -
Droomaankoop: Mounir El Hamdaoui
Reg.: 9 februari 2009

quote:HR
champy95 schreef:

Hoe zal het met Rik VDB gaan? Hij verbond zijn situatie toch met die van Jol?

Jol..je hebt ons een mooi 2009/2010 gegeven. Ajax werd weer een doelpuntenmachine en achterin ging het ook kloppen.
Maar sinds de zomer is er toch een steekje losgegaan bij jou, gezien je transferbeleid en speeltactiek.

Succes Martin in je verdere carriëre.
HR
Let op! Rik gaat zich er uit draaien..
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Droomaankoop: -
Reg.: 14 maart 2002

Winterswijk schreef:
Dat mag je vinden. Ik ben het daar niet mee eens.HR
Waar ben je het precies niet mee eens dan? Vind je dat Ajax wel goed positiespel speelt..?

marx schreef:
Eh.. heb je ooit Ajax gezien onder clubman Jan Wouters? VOnd je het veldspel met Verlaat, Van Halst, Kanu, Winter, Machlas en ga zo maar door, beter? HR
Dat heb ik ook gezien. Dat was inderdaad niet veel beter dan wat er nu vertoond wordt. Ik zeg dan ook 'zelden' en niet 'nooit' ;). Wouters is terecht weggestuurd, dat leek ook nergens op.

Als je niet voldoet moet je weg. Jol heeft in anderhalf jaar tijd geen goed positiespel in z'n ploeg gekregen. Vorig jaar kregen we incidentenvoetbal, wat verkeerd is uitgelegd als aanvallend, verzorgd voetbal. Ik geniet al maanden niet van Ajax. Ook niet in de tweede seizoenshelft van het vorige seizoen. Daar vond ik helemaal niks aan. Geef mij maar kort combinatievoetbal. Als een trainer er niet in slaagt dat na een jaar bij Ajax er in te printen ben je ongeschikt voor Ajax.
HR
HR

duamephisto
Regelmatige invaller

Uit: Alphen a/d Rijn
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 28 december 2005

marx schreef:

(...)

Eh.. heb je ooit Ajax gezien onder clubman Jan Wouters? VOnd je het veldspel met Verlaat, Van Halst, Kanu, Winter, Machlas en ga zo maar door, beter?
HR
Je schreeuwt overal wel dat clubmensen misschien niet brengen wat er word verwacht/gehoopt ( en daar heb je misschien ook wel een beetje gelijk in ) maar wie vind jij dat er voor die groep moet komen te staan voor de komende maanden dan???
Echt veel goede alternatieven zijn er gewoonweg niet... of wel???
Wouters was inderdaad een inmens drama, maar de Boer word door de kenners toch gezien als een groot talent & bovendien is hij reeds in dienst bij ons dus lijkt me het de beste keuze voor nu.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

marx schreef:

(...)

Eh.. heb je ooit Ajax gezien onder clubman Jan Wouters? VOnd je het veldspel met Verlaat, Van Halst, Kanu, Winter, Machlas en ga zo maar door, beter?
HR
Man, loop niet zo doorzichtig te stoken met je historisch besef van een pinda. Ja, dat positiespel was zeker beter, en tevens was er bakken minder kwaliteit dan nu met Suarez, Vertonghen, Steek, Wiel etc.

En waar pleit je nu eigenlijk voor? Wat je nu je hele punt, behalve een beetje olie op het vuur gooien? Dat omdat Jol's team even dramatisch speelde als dat van Wouters, Jol niet weg moest? Is dat jouw logica? Wouters is geen trainersmateriaal gebleken, en Blind en van Basten ook niet, al had ieder ook wel zijn goede punten. Maar itt Jol, heeft Wouters het jeugdbeleid niet naar het produceren van fysieke in plaats van creatieve spelers geprobeerd te sturen, zijn vriendjes in de organisatie neergezet, de jeugd een cosmetische kans gegeven maar als puntje bij paaltje kwam zsm veteranen de voorkeur te geven zelfs als ze niet wedstrijdfit waren, constant om geld te zeiken terwijl hij waarschijnlijk meer heeft uitgegeven dan Wouters, altijd excuses zoeken en de fout bij anderen, enorme fouten in het technische beleid te maken zoals Elia buiten de deur houden en het meest armoedige kick & rush te spelen sinds de jaren 50.

Neem je Michels, Cruijff, van Gaal en Koeman ook even mee als oud Ajax spelers? Kijk anders even naar hun prijzen en kom dan met een onderbouwd verhaal waarom Jol had moeten blijven.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 6 december 2010 22:13:44).]
HR
HR

SiSi
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 2 juli 2002

Over een jaartje, misschien anderhalf, kan je in de berichten hier de naam Jol vervangen met De Boer.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Ik zat wat muziek te luisteren al een poos en toen ik naar Ajax Netwerk surfte, kwam eindelijk het verlossende bericht dat Jol weg is gegaan.
Met 100% zekerheid weet ik en nog vele anderen dat dit het beste is voor Ajax. B)
HR
HR

nogzonidioot
Internationale topspeler

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

Wat ben ik blij dat ik me vergist heb in deze man, ik zei aan het begin van de avond nog dat ik het niet zag gebeuren dat hij uit zich zelf weg ging. Er kwamen steeds onfrissere manieren bij mij op, hoe Ajax van Jol af kon komen, dan is dit toch wel de meest sjieke en het beste voor alle partijen. Dit kan de eerste stap, en hele belangrijke en grote stap, naar verbetering zijn. Er is echter nog een lange weg te gaan, en het kan ook nog eens de andere kant op gaan. Zoals enkelen hier al aangaven: het is te vroeg om echt blij te zijn, maar flink opgelucht mag toch wel.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005

SiSi schreef:

Over een jaartje, misschien anderhalf, kan je in de berichten hier de naam Jol vervangen met De Boer.
HR
Zou je Fred Rutten nog kunnen aanbevelen voor ons als opvolger van de Boer?
HR
HR

Grazie Roma
Vedette

Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003

SiSi schreef:

HR
Frank de Boer heeft onder de stadion bezoekers waarschijnlijk net zoveel krediet als Danny Blind (oneindig) dus daar maak ik mij niet druk om.

Als Ajax gewoon weer fris enthousiast voetbal gaat spelen kan het veel mensen echt niet zoveel schelen als we dit jaar uiteindelijk derde ofzo worden. Veel jeugd erin en gemotiveerde nep vedette als de Zeeuw lekker naar de tribune verwijzen!
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

Ares schreef:

(...)
Als je niet voldoet moet je weg.HR
Als tien trainers achtereen niet voldoen, moet niet de zoveelste trainer weg. Nee, dan moet de organisatie veranderen. Dat is logisch.

Ares schreef:
Vorig jaar kregen we incidentenvoetbal, wat verkeerd is uitgelegd als aanvallend, verzorgd voetbal. Ik geniet al maanden niet van Ajax. Ook niet in de tweede seizoenshelft van het vorige seizoen. Daar vond ik helemaal niks aan. Geef mij maar kort combinatievoetbal. HR
Pressievoetbal, dat is Ajax. Tikkie-takkie is dat niet.

Ares schreef:
Als een trainer er niet in slaagt dat na een jaar bij Ajax er in te printen ben je ongeschikt voor Ajax.
HR
Nee, dan is het verwachtingspatroon verkeerd bij de aanhang.
HR
HR

Linkshalf
International

Reg.: 21 mei 2006

Grazie Roma schreef:

(...)

Frank de Boer heeft onder de stadion bezoekers waarschijnlijk net zoveel krediet als Danny Blind (oneindig) dus daar maak ik mij niet druk om.

Als Ajax gewoon weer fris enthousiast voetbal gaat spelen kan het veel mensen echt niet zoveel schelen als we dit jaar uiteindelijk derde ofzo worden. Veel jeugd erin en gemotiveerde nep vedette als de Zeeuw lekker naar de tribune verwijzen!
HR
Precies, dat we met z'n allen kunnen zeggen, wat speelde Ajax meesterlijk. De Boer moet het ook laten zien, maar we moeten hem tijd gunnen. Jol vertrekt in ieder geval door de voordeur gezien zijn uitleg op zijn vertrek. Jol en Ajax is uiteindelijk niet de juiste combinatie gebleken.

Ik vind het spijtig dat Lindeman vertrekt, er moet iemand komen die dezelfde werkwijze hanteert.
HR
HR

Henning Jensen
Veelbelovend talent

Reg.: 26 juli 2008

Hoop nog steeds dat Michael Laudrup ooit eens trainer wordt van Ajax.
HR
HR

Legend-v
Veelbelovend talent

Reg.: 13 januari 2008

Gaat dit Ajax nou geld kosten?
HRHR
HR
Is dit allemaal in lijn met het rapport Coronel?
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Legend-v schreef:

HR
Nee, hij neemt ontslag waar Ajax mee akkoord zal gaan.
HR
HR

B127
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 14 maart 2005

Wat nou 'pijn in m'n hart! Die klotehagenees heeft toch al lang een andere club. Gluiperd....
HR
HR

Red
Icoon

Uit: Purmerend / Kopenhagen
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 20 juni 2002

Zucht... Weer één. Lekker voor je continuïteit.

Weer een trainer weg. Maar zijn hier nou de structurele problemen mee opgelost? Lijkt me niet toch? Frank de Boer is gewoon weer de volgende. En dat is zo zonde omdat hij er wel eentje is. Een jongen, net zoals Marco van Basten, die uit het nest komt van Ajax zelf. Het bestuur redt zijn eigen hagje hiermee 'het lag aan de trainer'. Flikker toch een eind op.

[Dit bericht is veranderd door Red (op 6 december 2010 22:31:47).]
HR
HR

SiSi
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 2 juli 2002

Grazie Roma schreef:

HR
Kan me het seizoen van Blind en de reacties hier nog prima herinneren.
Resultaat bleef in het begin dramatisch achterwegen en fris was het allesbehalve. Misschien zal De Boer mij verbazen, voordeel-twijfel, maar na zoveel trainers, na zoveel iconen is het niet geheel onlogisch een bepaalde verwachting over de toekomst te uiten.
Of dan toch maar de polonaise in het begin, zoals zo vaak, over een Ajacied die in het verleden als voetballer groots was.

Lederen Knikker schreef:
Zou je Fred Rutten nog kunnen aanbevelen voor ons als opvolger van de Boer?
HR
Wat wil je nu eigenlijk zeggen, dat ik eigenlijk een Psv-er ben?
En te verwachten reactie.
Next.

[Dit bericht is veranderd door SiSi (op 6 december 2010 22:33:49).]
HR
HR

Rush
Vedette

Reg.: 1 juni 2000

Legend-v schreef:

HR
Als Jol zelf opstapt natuurlijk niet.

Het scheelt Ajax trouwens wel een gigantisch bedrag qua salaris(sen )die ze uit gaan sparen zo.
Frank de Boer en Spijkerman etc. waren uiteindelijk al in dienst. Frank's contract zal wel opgewaardeerd worden , maar echt niet in Jol proporties.

De hele situatie doet me denken aan 98-99 met Morten Olsen. Die werd weliswaar ontslagen maar eigenlijk ging dat precies hetzelfde. Een fantastisch eerste seizoen ( in Jol's geval een tweede seizoenshelft ) en een drama seizoen erna.

Ik blijf erbij dat Ajax fantastisch voetbal speelde onder Jol de tweede seizoenshelft.
Maar de huidige situatie ging niet meer , om wat voor een reden dan ook.
HR
HR
Sinterklaas heeft vertraging gelopen door gladheid en mist maar hij is toch gekomen.

Bedankt Sinterklaas voor deze prachtige bericht.

[Dit bericht is veranderd door Bugsy (op 6 december 2010 22:33:38).]
HR
HR

Brasil
Legende

Reg.: 21 december 2000

Cronos schreef:

(...)

Warming up zag er altijd indrukwekkend uit, inderdaad. Dat ze daarna niet eens een pass over 2 meter konden geven a la, maar de warming up was goed. We werden ook totaal niet onder de voet gelopen door renpaarden ploegen als az gelukkig....
HR
Ik doel op de blessures en herstelmethodes.
HR
HR

Aias
Regelmatige invaller

Reg.: 11 oktober 2007

Slotje dan maar?
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

marx schreef:

(...)

Je hebt het historisch besef van een hysterisch konijn, vrees ik. Toen Olsen door de aanhang werd weggejaagd, huilde men van ontroering toen clubman Wouters kwam, omdat ie zoveel voetbalverstand had. Wouters werd anderhalf jaar later door dezelfde mensen weggehoond. Clubman en ras-Ajacied Co Adriaanse kwam en werd ruim een jaar later weggejaagd door de eigen aanhang en vol ontroering verwelkomde men clubman met voetbalkennis en -ervaring Koeman. Ook hij werd weggehoond door de eigen aanhang 2 jaar later. Vol vreugde werd clubman met veel voetbalkennis Danny BLind verwelkomd. Ruim een jaar later werd ie door de aanhang weggehoond. Nadat Henk Ten Catenaccio en Adri Koster van harte verwelkomd waren en even later weggehoond werden, werd Marco di Basta, clubman en een persoonlijkheid met veel voetbalervaring en -kennis, als verlosser aangemerkt. Amper 10 maanden later werd ie door capuchons weggejaagd en weggehoond.

Mag ik je vertellen dat Ajax niet ziet te wachten op supporters die roepen om clubmannen met veel voetbalkennis en -ervaring?
HR
Zeker een van jouw betere posts! ;)

Ook 'sad but true'. Het kon echt niet zo verder, chapeau voor hem als hij echt zelf vertrok.
HR
HR

Abu2
International

Uit: Utrecht
Vak: 428
Droomaankoop: Mehdi Carcela
Reg.: 3 november 2008

Als Jol zelf opstapt natuurlijk niet.HR
en jij gelooft ook nog in Sinterklaas?
HR
HR

tptclaessens
Ballenjongen

Uit: Den Haag
Vak: 413
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 4 november 2009

Martin, bedankt voor een fantastisch jaar! Ook dit jaar begon goed, maar de laatste tijd is het gewoon drama.

Een ontslag is logisch, maar kom dan niet zwak aan met dat het onmogelijk is om aan het verwachtingspatroon te voldoen! Is het dan echt zo gek dat we thuis van NEC, ADO en utrecht willen winnen, net als uit bij excelsior?

Nogmaals, Martin, bedankt dat je ons hebt teruggebracht naar de Champions League, maar hier eindigt het voor jou, Frank De Boer, maak ons kampioen!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,0% dat Ajax wint van FC Groningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Excelsior-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!