Ajax Netwerk
vrijdag 25 juli 2014 - 02:38                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 52 »

HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003

quote:HR
LeTiss schreef:
Nou schat ik de kandsen dat De Boer een goede trainer gaat worden best hoog in, maar meer dan een ongefundeerde inschatting is dat niet. Als je nou echt in het belang van Ajax redeneert, dan is een tussenpaus als Jol ondanks al zijn beperkingen goed voor Ajax, en laat je hem rustig werken en ga je niet stoken. Voor volgend jaar ga je dan kijken naar de volgende stap, wat Jol vermoedelijk in zich heeft. Dan kom je uit bij Van Gaal en Adriaanse en negeer je die niet op basis van rancune, en die zullen dan niet beschikbaar zijn en kom je uit bij de nieuwe generatie, en dan dienen Huistra en Van den Brom zich aan. Niet halverwege het seizoen uiteraard.
HR
Cruijff is nog helemaal niets aan het organiseren, was het maar waar. Maar goed, je moet toch weer je pispaaltje de schuld kunnen geven van de huidige wanprestaties. Jol zou toch een team achterlaten dat een stap verder zou zijn en waar de volgende trainer dan de vruchten van zou plukken? Die jol, die vakman, maakt er een teringbende van. Wanneer je niet tegen een mening van cruijff en/of supporters kunt moet je maar bij de albert hein gaan werken.
HR
HR

David09
Talent

Reg.: 31 augustus 2009

LeTiss schreef:

(...)Rob Witschge kan het nog steeds ook maar niet over zijn Ajaxhart verkrijgen om van de Ajaxloonlijst af te gaan geloof ik.

Zoals een groot deel van het huidige verlies is toe te schrijven aan Cruijffs vorige coupe om Van Basten benoemd te krijgen, en de huidige onrust voor een groot deel aan Cruijff is toe te schrijven, en de rampzalige trainerskeuzes van de laatste dik 10 jaar aan zijn volgelingen zijn toe te schrijven, zo zal ook de volgende periode waarin het weer bergafwaarts gaat aan hem toe te schrijven zijn. Hij is die immers nu aan het organiseren. Het zal dan Frank de Boer wel worden, die halverwege dit seizoen als onervaren trainer natuurlijk wel een flinke zak met geld mee moet krijgen, oudspelers hebben daar wel recht op. Dat hij een van de mannen was achter het door Cruijff bekritiseerde betonvoetbal van het Nederlands elftal doet er dan niet meer toe, het is immers een vriendje, dat hij nog niks bewezen heeft als trainer doet er ook niet toe, het was immers een goede voetballer. Een echte Ajacied bovendien, we vergeten zijn laffe contractbreuk voor financieel gewin even.

Nou schat ik de kandsen dat De Boer een goede trainer gaat worden best hoog in, maar meer dan een ongefundeerde inschatting is dat niet. Als je nou echt in het belang van Ajax redeneert, dan is een tussenpaus als Jol ondanks al zijn beperkingen goed voor Ajax, en laat je hem rustig werken en ga je niet stoken. Voor volgend jaar ga je dan kijken naar de volgende stap, wat Jol vermoedelijk in zich heeft. Dan kom je uit bij Van Gaal en Adriaanse en negeer je die niet op basis van rancune, en die zullen dan niet beschikbaar zijn en kom je uit bij de nieuwe generatie, en dan dienen Huistra en Van den Brom zich aan. Niet halverwege het seizoen uiteraard.
HR
Als je echt verbiterd bent tot op je laatste vezel, dan kun je het inderdaad proberen om het falen van je beschermeling Jol af te schuiven op van Basten en Cruijff. Dat is geheel in de geest van Martin. Voor zover je echte naam niet al Cock is, dan verdien je toch zeker die bijnaam wel. Of omschrijving.
HR
HR

zigy410
Internationale topspeler

Vak: 410
Reg.: 26 november 2006

Schip ahoy schreef:

(...)

Afhankelijk van je observatie-kunsten, hecht ik op zich wel aan dit soort signalen. Vooral aan een blik kun je afleiden of Jol zich hiermee in zijn wiek geschoten voelt. Al is het niet veel om je aan vast te houden in barre tijden...

Ik zie niemand met genoeg ruggegraat om Jol's ontslag op de agenda te krijgen. Maar als ik ernaast zit, dan vermoed ik dat ze iig Milan afwachten. Want als er niet wordt overwinterd, is er iig alvast 1 doelstelling niet gehaald.
HR
Het was vooral opvallend dat Jol nog niet voor zijn dug out was geweest en op het moment dat de spelers bij elkaar stonden hij in het hoekje van zijn vak ging staan om naar onze eigen helft te gaan staan kijken.

Ik zei het direct tegen de gasten met wie ik was en die vonden het ook wel lijken op argwanende Jol langs de kant.
HR
HR

BigBoy
International

Uit: Amsterdam
Vak: 122
Reg.: 2 september 2003

Als Jol gaat, dan moet Van den Boog ook vertrekken. Je kunt nu al concluderen dat het laten gaat van Rommedahl en Pantelic dom is geweest. Dit is niet Jol's fout, maar de fout van Van den Boog!

Waren zij niet weg gegaan, dan had je nagenoeg hetzelfde team gehad als vorig jaar. Nu moest op het allerlaatste moment nog El H. gehaald worden. Dit maakte de toch al verstoorde voorbereiding nog lastiger!

Het beleid van Ajax zorgt er uiteindelijk voor dat een trainer (jol dus ook!) niet slaagt.

Wanneer Jol vertrekt, denk ik niet dat Blind de aangewezen man is om hem op te volgen. Denk eerder aan een trainer die bewezen heeft jeugd beter te maken en volgens de Ajax traditie voetbalt. Wie? Wellicht Rijkaard met Neeskens?
HR
HR

JanTa
Idool

Uit: Almere
Reg.: 2 februari 2008

De speelstijl van Ajax is momenteel zo dat ze doelpunten proberen te voorkomen i.p.v. ze te maken waardoor het mis gaat omdat deze speelwijze onnatuurlijk is bij deze club. Ik heb even geturfd hoeveel er naar Stekelenburg terug gespeeld gespeeld is maar bij 20 ben ik de tel kwijtgeraakt en dan heb ik het nog niet eens over hoe de verdediging elkaar de bal in de breedte plaats omdat niemand in beweging is op het middenveld, het lijkt wel alsof ze weten dat de bal niet naar hun toegaat maar via een lange pass gaat deze rechtstreeks van de verdediging naar de voorhoede en dat gaat voor 90% mis. Ik kan uit deze speelwijze niets anders opmaken dan dat dit de opdracht is van Jol omdat Ajax al maanden zo speelt.
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

Nu zelfs de spelers het met ome Martin gehad hebben staat niets deze kneus in de weg om zo snel mogelijk weer richting Scheveningen te gaan. Of nog liever Engeland, eigenlijk. Dan zit er tenminste een hele zee tussen. Als dit niet de slechtste, meest tenenkrommende trainer in de Ajax-historie is weet ik het ook niet meer. De resultaten buiten beschouwing gelaten is Jol één grote aanfluiting. Altijd hetzelfde gejank in de media, totaal Ajax onwaardige praat en zo maar. Wat een vreselijke vent
HR
HR

Amsterderk
Talent

Vak: 428
Droomaankoop: Luuk de Jong
Reg.: 14 december 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 december 2010 om 11:46:11.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: ja  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Dit afbraakvoetbal begint inderdaad echt bij hoe het neergezet wordt en dat begint bij de trainer en dat resulteert ook nog eens in een gebrek aan beleving, onderling geirriteer en ge-etter, omdat Ajax Ajax niet meer is. En het aller aller aller ergste is dat het ook nog niet eens werkt, ongeloflijk. Zo werkt dat dus niet bij ons. Met andere woorden. Einde verhaal....Jol Basta
HR
HR

Wheermolen FC
Vedette

Uit: Purmerend
Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 april 2007

Er is maar éé'n conclusie en dat is dat deze man zo snel mogelijk weg moet; ik kan het gewoon niet meer aanzien dat alle ballen blind naar voren worden gepeerd en er totaal geen tactiek/lijn/idee meer in het spel lijkt te zitten. Natuurlijk zijn er wat spelers uit vorm, maar ik krijg gewoon het idee dat er maar wat wordt aan gerommeld op de training.
En dan heb ik nog wel kaarten voor Vitesse uit en Az voor de beker, man ik zie er als een berg tegenop... :\(
HR
HR

amsterdamwest
Talent

Reg.: 18 maart 2010

Sterkte!
HR
HR

Bazza
Icoon

Reg.: 20 januari 2002

10 punten?Mooi nog 2 weken dus!
HR
HR

Dijkstra Ajacied Forever
Legende

Reg.: 29 mei 2001

Vorig jaar werden er ook al zoveel ballen naar voren gepeerd, en ook toen irriteerde me dat mateloos. Echter was er vorig jaar wel resultaat, en dat was in de situatie van Ajax wel eens prettig. Dit jaar had echter het jaar moeten worden dat het voetbal ook wat beter zou worden, maar het tegengestelde is het geval. Ik ben het echt helemaal zat. De bal door middel van combinatiespel de middenlijn nog niet over krijgen, en dan de keeper maar de bal naar voren laten rossen, hetgeen 99 van de 100 keer balverlies oplevert. Echt te schandalig voor woorden.
HR
HR

Diego Martin Forlan Coraz
Jeugdspeler

Uit: Badhoevedorp
Droomaankoop: Diego Forlan
Reg.: 30 september 2010

Jol zal zelf nooit zelf zijn ontslag indienen, hij gelooft zelf dat hij het weer rechtzet allemaal, waarom geloven de andere Ajacieden het niet dan?
Jol is een hypocriet.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Reg.: 1 november 2008

BigBoy schreef:

Als Jol gaat, dan moet Van den Boog ook vertrekken. Je kunt nu al concluderen dat het laten gaat van Rommedahl en Pantelic dom is geweest. Dit is niet Jol's fout, maar de fout van Van den Boog!

Waren zij niet weg gegaan, dan had je nagenoeg hetzelfde team gehad als vorig jaar. Nu moest op het allerlaatste moment nog El H. gehaald worden. Dit maakte de toch al verstoorde voorbereiding nog lastiger!

Het beleid van Ajax zorgt er uiteindelijk voor dat een trainer (jol dus ook!) niet slaagt.

Wanneer Jol vertrekt, denk ik niet dat Blind de aangewezen man is om hem op te volgen. Denk eerder aan een trainer die bewezen heeft jeugd beter te maken en volgens de Ajax traditie voetbalt. Wie? Wellicht Rijkaard met Neeskens?
HR
Welnee, beide spelers worden zwaar overschat. Pantelic was ene verdienstelijk aanspeelpunt, maar traag, ook in handelingssnelheid. Rommedahl was invaller, die in de 2e helft vaak de al geopende score vergrootte. Met mooie, flitsende uitvallen, absoluut. Maar je vergeet, net als de meesten hier, dan Rommedahl niet had gespeeld met Suarez op rechts. Op een 2e helft na dan.

En als je Pantelic vervangt door Hamdaoui, wat enkel en alleen de wens van Jol die dit door chantage afdwong, dan heb je dus geen enkele kaas gegeten van het belang van een aanspeelpunt en was Pantelic zuiver een toevalstreffer. Hij heeft vanaf januari de tijd gehad een alternatief te scouten. Zelfs Dost was voor iets meer dan de helft te krijgen, en daar had je niet eens een scouting voor nodig.
HRHR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

LeTiss schreef:

(...)Rob Witschge kan het nog steeds ook maar niet over zijn Ajaxhart verkrijgen om van de Ajaxloonlijst af te gaan geloof ik.

Zoals een groot deel van het huidige verlies is toe te schrijven aan Cruijffs vorige coupe om Van Basten benoemd te krijgen, en de huidige onrust voor een groot deel aan Cruijff is toe te schrijven, en de rampzalige trainerskeuzes van de laatste dik 10 jaar aan zijn volgelingen zijn toe te schrijven, zo zal ook de volgende periode waarin het weer bergafwaarts gaat aan hem toe te schrijven zijn. Hij is die immers nu aan het organiseren. Het zal dan Frank de Boer wel worden, die halverwege dit seizoen als onervaren trainer natuurlijk wel een flinke zak met geld mee moet krijgen, oudspelers hebben daar wel recht op. Dat hij een van de mannen was achter het door Cruijff bekritiseerde betonvoetbal van het Nederlands elftal doet er dan niet meer toe, het is immers een vriendje, dat hij nog niks bewezen heeft als trainer doet er ook niet toe, het was immers een goede voetballer. Een echte Ajacied bovendien, we vergeten zijn laffe contractbreuk voor financieel gewin even.

HR
Ik deel niet in het geheel je bijtende frustratie jegens alles wat naar Cruijff ruikt, maar het zou inderdaad niet minder dan logisch zijn dat Huistra en van den Brom op zijn minst in de sollicitatieprocedure worden meegenomen. Hebben zich beiden uitstekend ontwikkeld.
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

Jari_Litmanen schreef:

(...)

Kortom, iedereen die in de toekomst een functie in het bestuur van Ajax gaan bekleden, is bijvoorbaat al kansloos, en dat allemaal door Johan Cruijff..HR
Iedereen die er niet zit namens of dankzij de Cruijffkliek, trainer of bestuurslid, krijgt het moeilijk en moet aldoor over zijn schouder kijken voor het mes in de rug.

With all due respect, soms vraag ik me af wat er voor gezorgd heeft dat jij van Ajax bent gaan houden. Gezien je reacties, en je steunbetuigingen aan Jol, komt het niet door het feit dat Ajax ooit een succes machine was, of bekend stond om zijn jeugdopleiding en/of de manier van spelen.
HR
De keuze was al gemaakt voordat ik van voetbal ging houden. Waar hem dat precies in zit weet ik niet, maar ik heb in ieder geval achteraf nooit problemen gehad daar argumenten bij te verzinnen, ook al is het iets wat gewoon zo is en waar je geen redenen voor kunt en hoeft te geven. Dat impliceert ismmers dat het een rationele afweging zou zijn en zo ligt het niet. Je kunt van de vrouw van je leven ook wel van alles verzinnen waarom ze dat is, maar dat is niet waarom ze het geworden is, feitelijk is het andersom, omdat ze het is, kun je er allerlei redenen voor verzinnen. Maar goed, je bent pas 24, ik vraag me af of ik met dit voorbeeld wel aansluit bij je belevingswereld. Het komt erop neer dat de keuze zo gevoelgsmatig is dat het eigenlijk niet eens een keuze is, en de redenen dan daaruit volgen, en dus eigenlijk geen redenen zijn maar (uiteraard onnodige) rechtvaardigingen achteraf.

Wel staat mij bij dat ik meteen doorhad dat Ajax anders was, en was het ten tijde van een crisis, niet ten tijde van succes, en op die leeftijd is een seizoen een heel lange periode. Dus wat de succesmachine betreft, dat was het in ieder geval niet. Ik heb Ajax ook nooit beschouwd als een machine, je gooit er een muntje in en dat doet die het, zo werkt het volgens mij niet. Ik zou het eerder vergelijken met een kunstwerk of in ieder geval toch met een hele fragiele machine.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben de laatste die aan jouw liefde voor Ajax, kan twijfelen. Dat doe ik dus ook niet.

Ik ben slechts 24, dus heb slechts een klein percentage van het grote Ajax meegekregen. Buiten video's en tijdschrifen om.

Dat neemt echter niet weg dat ik merk dat het Ajax binnen Ajax steeds meer en sneller verdwijnt. Er is niets meer over van het beleid wat er voor gezorgd heeft dat Ajax een grote club is geworden. Niets meer over van de spelvreugde en spelopvatting wat destijds betiteld werd met totaal voetbal.HR
Dat kwam er niet door jeugdsentiment te recyclen en de gedachte dat oud topvoetballers vanzelf toptrainer zijn. Het kwam ook niet door met zijn allen als een meute blinde gelovigen achter een messias aan te hollen en het kwam ook niet door stoorzenders en een vijand van binnenuit en vriendjespolitiek. Het kwam door hard werk door bijzonder bekwame mensen die verdedigd werden tegen verstorende invloeden van buitenaf, ook al waren die er minder.

En dat ziet niet alleen ik, maar zo te zien zijn er nog meer supporters die voelen dat het nu wel erg snel afdaalt.HR
Dat is feitelijk niet zo. Er is nu dan even een dipje wat heel goed een dalende lijn zou kunnen worden aangezien menigeen zijn best doet dat ervan te maken. Maar het ging sportief veel beter, eigenlijk best goed naar omstandigheden, en het gaat financieel veel beter, ook al duurt het even voordat dat volledig doorwerkt.

HR Ik weet ook wel dat het ontslaan van Jol geen zin heeft als de beleidsbepalers blijven zitten. Dat is de afgelopen jaren wel gebleken. Maar om daarom maar de ogen te sluiten en dit met Jol als een tussenstap te zien, gaat mij niet lukken.HR Dat is dus de onzin. De beleidsbepalers zijn pas een twee jaar bezig en doen het prima. Jol aanstellen was ook gewoon een zinnige keuze. Adriaanse en Olsen waren niet beschikbaar, en Jol heeft in zijn eerste jaar al meer bereikt dan van hem verwacht mocht worden. Dat het niet de ideale trainer is doet daar niet aan af.

Dat is de kwestie. Er zijn nou eenmaal een paar trainers die met Ajax en zijn jonge spelers en spelers van het niveau waar we het nou eenmaal voorlopig mee moeten doen totaalvoetbal kunnen spelen en ondertussen ook nog presteren (want dat hoort óók bij Ajax). En 3 daarvan zijn al weggejaagd en staan niet te popelen om terug te komen.

Het probleem van het beleid tot 2 jaar geleden was dus het wegpesten van die trainers uit een of ander vals sentiment en gebrek aan vriendschap met de Cruijffkliek, om dan vervolgens van oud topvoetballers maar te hopen dat het toptrainers zijn ook al hebben ze geen ervaring of laten zien dat ze er niks van kunnen. Mensen die zo blind achter Cruijff aanlopen snappen niet eens wat voor uniek figuur hij is. Hij is de uitzondering, wat voor hem gold, geldt niet voor andere voetballers. Hij hoefde inderdaad geen diploma en ervaring, de rest wel gewoon.

Dus als je het mooiste, het hoogste en het beste nastreeft, dan moet alles kloppen. Daar is het het mooiste, hoogste en beste voor. Maar dat kan dus niet altijd, dat is eigen aan bijzondere dingen. Dan is dus de vraag wat je gaat doen als je niet alles kloppend kunt krijgen, dwz, de perfecte ideals trainer er niet is of niet beschikbaar is. Doen of die er wel is in de persoon waarmee je dan lekker in je jeugdsentiment kunt zwelgen? Zodat je weer afglijdt omdat hij er nisk van kon en uitsluitend de wens de vader van de gedachte was? Of ga je gewoon een trainer aanstellen die zijn vak verstaat en die Ajax wel verder helpt en die een goede basis achterlaat voor wanneer de ideale trainer zich wel aandient?

Het gaat niet slecht met Ajax omdat Van den Boog Jol heeft benoemd, het gaat slecht met Ajax omdat Olsen moest wijken voor Wouters, omdat Adriaanse moest wijken voor Koeman en omdat Blind en Van Basten de beste kansen en een te groot budget moesten krijgen. Het probleem is dat trainers als Ten Cate en Jol en ook Koeman niet de minste trainers zijn in een periode van 10 jaar, maar de beste trainers zijn in een periode van 10 jaar. Als je die trainers afwisselt met de wel ideale trainers ipv met prutsers, ben over zo'n periode gewoon een Europese subtopper. Ideaal-vakbekwaam-ideaal-vakbekwaam ipv vakbekwaam-prutser-vakbekwaam-prutser. Ideaal-ideaal-ideaal-ideaal is gewoon niet reeel en nooit geweest ook. Zeker als bij ideaal dan ook nog allerlei dingen mee gaan tellen die niks met het voetbal zelf van doen hebben.

Het idee was goed, maar in tussenstappen moet er wel een weg ingeslagen worden wat beleid, spelopvatting en veldspel betreft. En ja kan toch ook niets anders dan toegeven dat die nergens te vinden zijn binnen de club.HR
In mijn optiek staat Ajax voor aanvallend en dus initiatiefrijk voetbal op basis van techniek, creativiteit en teamspel. Totaalvoetbal, 4-3-3 of 3-4-3, buitenspelers, positiespel en attractief voetbal zijn daar uitvloeiselen van. Meer niet, maar zeker ook niet minder. En blijft nou eenmaal voetbal, en dus sport en dat gaat om winnen, attractief voetbal is het gevolg, niet het doel. Presteren hoort immers ook bij Ajax, en je kunt niet aan topsport doen met tegenstrijdige doelen.

De ideale trainer zal allicht daarvoor kiezen, maar als Ajax aanvallend voetbal gebaseerd op techniek creativiteit en teamgeest speelt dan kan ik daar mee leven. Dat realisme moet je hebben want van de wensdromen komt elke keer weer ellende wanner die zich in beleid vertalen.

Nogmaals, dit is geen aanval. Iedereen heeft een mening, en dat dien ik te respecteren, hoe afwijkend het ook is tegenover de mijne.

Maar de weg die we nu zijn ingeslagen, staat

a) haaks op het rapportHR
Een fabeltje van de anti-Jolhetzevoerders die het rapport niet eens gelezen hebben.

b) heeft niets met Ajax te maken
HR
Je kunt je wel focussen op die dingen die heel specifiek en typisch voor Ajax zijn, maar dan moet je een aantal andere dingen die ook bij Ajax horen niet overslaan en voor vanzelfsprekend aannemen. Vakmanschap hoort ook bij Ajax, moeten presteren hoort ook bij Ajax, de CL hoort ook bij Ajax, resultaatgericht zijn hoort ook bij Ajax.

Wat ik nou totaal niet des Ajax vond was een zwak bestuur dat zich door de ledenraad laat opschepen met een reorganisator zonder opdracht en dan een trainer benoemt waarvan al duidelijk was dat het een prutser was en die dan zijn vriendjes aan een baantje mag helpen, koopziek mag zijn en dan ook nog spelers als Sno en Wielaert mag gaan halen en een hele slecht onderhandelingspositie creeerde over een redelijk talent als Sulejmani, een beetje handelsgeest is ook Amsterdams. Maar toen hoorde je dat verwijt niet, want puur in de uiterlijke schijn was het wel des Ajax want hij was een goede voetballer.

[Dit bericht is veranderd door LeTiss (op 6 december 2010 13:16:19).]
HR
HR

Aias
Regelmatige invaller

Reg.: 11 oktober 2007

Vernieuwend, innoverend, grensverleggend, eigen kracht, aanvallend en creatief zijn sleutelwoorden die bij Ajax horen. "Geef mij tien miljoen zodat ik nieuwe spelers kan kopen" duidelijk niet, dat zijn woorden die bij de clubs horen die Ajax altijd te slim af was.
HR
HR

Jari_Litmanen
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Westervoort
Vak: 426
Reg.: 8 december 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 december 2010 om 13:26:33.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: michaelschrijver@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

LeTiss schreef:

HR
Een fabeltje van de anti-Jolhetzevoerders die het rapport niet eens gelezen hebben

HR Heb het rapport hier voor me liggen. Uitgeprint en wel.

Overigens heeft het Rapport niets met Jol te maken. Maar met de leden in het bestuur die het rapport moeten naleven. Oftewel een beleid bepalen. Als je dan ziet in hoeverre er afgeweken wordt...

[Dit bericht is veranderd door Jari_Litmanen (op 6 december 2010 13:29:39).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

LeTiss schreef:

In mijn optiek staat Ajax voor aanvallend en dus initiatiefrijk voetbal op basis van techniek, creativiteit en teamspel.
HR
Hoe kun je dan in vredesnaam dit bestuur verdedigen?
HR
HR

zigy410
Internationale topspeler

Vak: 410
Reg.: 26 november 2006

Van de film schreef:

(...)

Hoe kun je dan in vredesnaam dit bestuur verdedigen?
HR
Vooral de positie van de algemeen directeur is totaal niet meer houdbaar, mits hij aan de leiding gaat staan van een grote omslag. Al ben ik bang dat hij daarvoor al teveel foute beslissingen heeft genomen.
HR
HR

JanTa
Idool

Uit: Almere
Reg.: 2 februari 2008

Dijkstra Ajacied Forever schreef:

Vorig jaar werden er ook al zoveel ballen naar voren gepeerd, en ook toen irriteerde me dat mateloos. Echter was er vorig jaar wel resultaat, en dat was in de situatie van Ajax wel eens prettig. Dit jaar had echter het jaar moeten worden dat het voetbal ook wat beter zou worden, maar het tegengestelde is het geval. Ik ben het echt helemaal zat. De bal door middel van combinatiespel de middenlijn nog niet over krijgen, en dan de keeper maar de bal naar voren laten rossen, hetgeen 99 van de 100 keer balverlies oplevert. Echt te schandalig voor woorden.
HR
Klopt, maar Ajax zat toen in een soort flow met Suárez in een bloedvorm en nu wordt duidelijk hoe kwetsbaar ze zijn met deze speelwijze. Alle creativiteit is er door Jol uitgehaald en een beetje fatsoenlijke positiespel is ze afgeleerd.
HR
HR

Massimo
Vedette

Reg.: 20 januari 2010

Het afkopen van Jol en kornuiten zal wel wat kosten, dus ik denk dat Ajax hoopt op interesse in de winterstop voor Jol en dat ze dan niet weten hoe snel ze hem moeten laten gaan. Uiteraard verpakt in een mooi verhaaltje.
HR
HR

koning
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 23 april 2001

Klopt, maar Ajax zat toen in een soort flow met Suárez in een bloedvorm en nu wordt duidelijk hoe kwetsbaar ze zijn met deze speelwijze. Alle creativiteit is er door Jol uitgehaald en een beetje fatsoenlijke positiespel is ze afgeleerd. HR
Dit is een misvatting: Vorig jaar was Suarez de eerste competitiehelft in bloedvorm, de 2e seizoenshleft was hij stukken minder. Op dat moment kwam de tandem Pantelic-de Jong los en ging Ajax als ploeg beter spelen en achterlijk veel scoren. Op basis daarvan dacht ik: als dit uitgebouwd wordt dan kan het nog wat worden. Vreemd genoeg is et daarna juist weer minder gegaan en laat jol nu zien dat hij niet in staat is bij tegenslag terug naar de basis te gaan, simpelweg omdat hij vergeten is deze goed neer te leggen.
HR
HR

vaarterin
Lid 2de elftal

Uit: Kloosterzande
Reg.: 20 april 2002

weg met jol, dat gezeur over aankopen hebben we nu wel gehad, frank de boer aan de macht met ervaren assistent, koster terug van club brugge naar de jeugd, danny blind hoofd jeugdopleiding, en starten maar met er weer een team van te maken, i.p.v. individualisten in het veld zetten met instelling"op hoop van zegen", we winnen toch wel !!!

nog even en we staan in de middenmoot, dat gaat te ver, nog even en we zijn onze trots als supporter voleedig kwijt en gaan in het vervolg maar naar het plaatselijke amateurclubje kijken !!!!!!!
HR
HR

Oderint Dum Metuant
Icoon

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002

Massimo schreef:

Het afkopen van Jol en kornuiten zal wel wat kosten, dus ik denk dat Ajax hoopt op interesse in de winterstop voor Jol en dat ze dan niet weten hoe snel ze hem moeten laten gaan. Uiteraard verpakt in een mooi verhaaltje.
HR
Vrijdag is de trekking van de Super Jackpot, die 19,9 miljoen euro bedraagt, door de Staatsloterij. Met een beetje geluk wordt deze gewonnen door iemand die het beste voor heeft met Ajax en bereid is het contract van dit slechte mens af te kopen.

Want zo kunnen we deze obesitaspatiënt inmiddels wel typeren, me dunkt. De manier waarop hij Ajax en alles waar Ajax voor staat minacht en stelselmatig vernietigt, is ronduit respectloos; een in- en inslecht mens, derhalve.

Ik wist niet dat ik het in me had, maar ik heb sterk de indruk dat een gevoel van haat zich van mij meester maakt. Tot in het diepst van mijn vezels veracht ik de persoon Martin Jol en ik hoop dat hij ooit gestraft wordt voor de ondraaglijke pijn die hij tienduizenden Ajacieden heeft aangedaan, dat mag en kán simpelweg niet ongestraft blijven.

Ik pleit ervoor deze zakkenvullende nepotist voor te dragen aan het Internationaal Gerechtshof in zijn thuishaven Den Haag. Want zeg nou zelf: de manier waarop deze man huishoudt in Amsterdam, kan met maar een heel klein beetje fantasie moeiteloos doorgaan voor een oorlogsmisdaad, toch? Zó mensonterend en destructief, hier mag hij niet mee wegkomen...
HR
HR

Diego78
Idool

Reg.: 2 december 2008

koning schreef:

(...)

Dit is een misvatting: Vorig jaar was Suarez de eerste competitiehelft in bloedvorm, de 2e seizoenshleft was hij stukken minder. Op dat moment kwam de tandem Pantelic-de Jong los en ging Ajax als ploeg beter spelen en achterlijk veel scoren. Op basis daarvan dacht ik: als dit uitgebouwd wordt dan kan het nog wat worden. Vreemd genoeg is et daarna juist weer minder gegaan en laat jol nu zien dat hij niet in staat is bij tegenslag terug naar de basis te gaan, simpelweg omdat hij vergeten is deze goed neer te leggen.
HR
Dit is helemaal niet vreemd, eerder vanzelfsprekend. Als je toekomstmuziek ziet in een tandem bestaande uit zulke afgrijselijke middelmaat, dan kom je op termijn natuurlijk 100% zeker bedrogen uit.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 65,9% dat Helmond Sport wint van Fortuna Sittard. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!