Ajax Netwerk
vrijdag 25 april 2014 - 08:35                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 52 »

HR

ThePostman
Internationale topspeler

Uit: Zaandijk
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 april 2006

Jol verschuil zich achter zijn uitspraken van wij hebben geen buitenspelers en wij geen beweging enz enz.
Hij is de trainer en vorig seizoen klopte hij zichzelf nog op de borst van wij hebben fantastich gevoetbald en zoveel doelpunten gemaakt, en nu het anders gaat dan komt hij met allerlei smoesen aan.
Nee Jol heeft dit rampscenario aan zichzelf te wijten.
Na 1 seizoen is de chemie weg tussen hem en de spelers, en nu zelfs de supporters.
Het is een schande dat Ajax thuis volledig wordt weggespeeld zelfs tegen Ado en nu NEC.
HR
HR

Jolly
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Oss
Reg.: 10 augustus 2007

Het lijkt of wij er meer verstand van hebben dan Jol,(beste stuurlui staan aan wal)...........maar als je het voetbal elke week analyseerd lijkt het wel of Jol er echt geen kaas van heeft gegeten.

quote:HR
Benji schreef:

Werd niet stilgelegd, partijvormen zonder verdere input.
HR
Dan weet ik genoeg............ongelofelijk!

Jongens geloof me, hij is Ajax aan het kapot maken, we moeten iets doen.....maar wat?

[Dit bericht is veranderd door Jolly (op 5 december 2010 16:19:06).]
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

Fier Koen schreef:

Hier zitten we op één lijn! Al wedstrijden lang heb ik de neiging, meestal na de eerste 5 à 10 minuten, om mensen in Qatar te gaan bellen ...
(Al is dat vooral om maar afgeleid te worden van de ellende op het veld.)
HR
You've just made my day :D
HR
HR

Jolly
Geselecteerd voor Oranje

ThePostman schreef:

Jol verschuil zich achter zijn uitspraken van wij hebben geen buitenspelers en wij geen beweging enz enz.
Hij is de trainer en vorig seizoen klopte hij zichzelf nog op de borst van wij hebben fantastich gevoetbald en zoveel doelpunten gemaakt, en nu het anders gaat dan komt hij met allerlei smoesen aan.
Nee Jol heeft dit rampscenario aan zichzelf te wijten.
Na 1 seizoen is de chemie weg tussen hem en de spelers, en nu zelfs de supporters.
Het is een schande dat Ajax thuis volledig wordt weggespeeld zelfs tegen Ado en nu NEC.
HR
Tsja.....en vergelijk de begrotingen eens!!!
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002

Respect voor Danny Blind dat hij het uithoudt naast deze debiel op de bank. Als ik Blind was geweest had ik mijn portie allang aan fikkie gegeven. Die Jol snapt er he-le-maal niets van met z'n boerenkoolopstellingen.

Wat zullen jongens als Frank de Boer ook hun ogen uit hun kop schamen. Zit je op te leiden voor zo'n volslagen idioot. Ik kan niet wachten totdat hij het roer overneemt samen met Rijkaard.
HR
HR

Tik Tak voetbal Rode kaart: waarschuwing
Ballenjongen

Reg.: 5 december 2010

Klasbakken schreef:

Respect voor Danny Blind dat hij het uithoudt naast deze debiel op de bank. Als ik Blind was geweest had ik mijn portie allang aan fikkie gegeven. Die Jol snapt er he-le-maal niets van met z'n boerenkoolopstellingen.

Wat zullen jongens als Frank de Boer ook hun ogen uit hun kop schamen. Zit je op te leiden voor zo'n volslagen idioot. Ik kan niet wachten totdat hij het roer overneemt samen met Rijkaard.
HR
Rijkaard niet aub. Niets presterende zakkenvuller.
HR
HR

Iceman
Vedette

Uit: Leiden
Vak: 410
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 10 augustus 2003

Tik Tak voetbal schreef:

(...)

Rijkaard niet aub. Niets presterende zakkenvuller.
HR
Mee eens. Er wordt om De Boer geroepen, maar hij heeft nergens als hoofdcoach gewerkt. Je weet dus niet welk type coach het is. Je kunt dus ook niet weten of hij wel of geen "peoplemanager" is en daarvoor dus wel of geen Rijkaard nodig heeft. Rijkaard is een goeie " peoplemanager" maar heeft een harde veldtrainer nodig. Wat nou als de Boer ook goed is in de omgang met de spelers en dus geen " peoplemanager" nodig heeft? Dan is Rijkaard overbodig.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Wat een domme uitspraak van Jol: nec heeft spelers die wij ook kunnen gebruiken...
How low can you go-_-
HR
HR

San_Marco
Vedette

Vak: 111
Reg.: 2 mei 2003

Nou wil ik niet lullig doen maar bij NEC speelt wel even de topscorer van de HCE, dat soort ploegen zijn nou eenmaal lastig, zeker thuis.

Daarnaast lopen er bij NEC nogal wat oud - Twentenaren, die spelen natuurlijk extra met het mes tussen de tanden tegen ons, moet je toch allemaal rekening mee houden!
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

Klasbakken schreef:

Respect voor Danny Blind dat hij het uithoudt naast deze debiel op de bank.
HR
Blind houdt het met iedereen uit, in elke functie, met elk beleid, met elke baas, wat er ook gebeurt, je kunt ervan op aan dat Blind wel weer een plekje vindt. Het uithouden is wat hij doet, dat is waar hij goed in is. Nog een kleine twintig jaar en hij heeft de pensioengerechtigde leeftijd.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Deze discussie hoort dan eigenlijk in het opvolgings-topic thuis, maar wat je wilt is hollandse school voetbal/Ajax filosofie, maar ook een trainer met een track record waaruit blijkt dat hij dat uit zijn teams krijgt.

Dan is het lijstje al vrij beperkt: van Gaal, Adriaanse, Ten Cate, Rijkaard, Bielsa, Olsen, Low, misschien Rutten ook wel. Laten we mensen als Guardiola maar buiten beschouwing om het niet al te onrealistisch te maken.

Rutten: PSV, duidelijke zaak.
Van Gaal: komt niet als Cruijff aanwezig is of een groot stempel drukt, en ligt natuurlijk nog onder contract.
Olsen: onder contract, ken zijn situatie niet goed.
Low: onhaalbaar, Ajax is geen uitdaging vrees ik, die gaat enkel nog voor Bundesliga of grote clubs.
Adriaanse: toch nog eens proberen
TC: uitstekende veldtrainer, absoluut geen people-manager. Heeft autoriteit naast zich nodig om zich te laten corrigeren. Met Rijkaard lijkt hij me een goeie.
Rijkaard: heeft zonder TC nergens echt overtuigd. Wel bij oranje, tot aan de semi's...

De Boer laat aardige dingen zien bij de A1, wellicht in combinatie met TC. Heeft als international een super status gekregen, heeft genoeg vertrouwen, kalmte en ruggegraat om naast TC te functioneren. Misschien wel een ideaal duo.
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002

Wie geeft Jol een spreekverbod? Met zijn debiele uitspraken gooit hij alles waar Ajax voor staat, laten we zeggen (inmiddels) voor stond, te grabbel.

Laat deze debiel alsjeblieft zijn smoel dichthouden.
HR
HR

Katana01
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 23 juli 2007

Rik, moet ik je werk nu ook al doen? Is het dan zo moeilijk?

Goed dan , laatste keer, ff copy past, officieel briefpapier, aangetekend en per reguliere post versturen aub.
Vergeet je niet de postzegels?

Datum: 05.12.2010
Betreft: Non-actief

Beste Dhr Jol,

Door middel van deze brief bevestig ik je dat je met ingang van heden op non-actief bent gesteld. Tijdens het gesprek dat ik met je had op 4 december 2010 heb ik je dat al mondeling medegedeeld.

Doordat je regelmatig weigert de opgedragen werkzaamheden op een correcte manier uit te voeren, is er een onhoudbare situatie ontstaan die ik niet langer kan tolereren. Reeds meerdere malen ben je - zowel mondeling als schriftelijk - gewaarschuwd dat je het bedrijfsbelang schaadt.Van deze waarschuwingen heb je je nooit iets aangetrokken. Ook ten opzichte van de andere medewerkers rest mij daarom niets anders dan tot bovenge­noemde maatre­gel over te gaan.

Tevens word je met ingang van heden de toegang tot mijn bedrijf ontzegd. Ook dit is je tijdens bovenge­noemd gesprek reeds medegedeeld. De op non-actiefstelling zal duren totdat het dienstverband met je is beëindigd. Op korte termijn zal daartoe actie worden ondernomen.

Teneinde zeker te stellen dat je deze brief ontvangt, is deze zowel per aangetekende als normale post aan jou verzonden.

Hoogachtend,
Rik van den Boog
HRHR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

LeTiss schreef:

Blind houdt het met iedereen uit, in elke functie, met elk beleid, met elke baas, wat er ook gebeurt, je kunt ervan op aan dat Blind wel weer een plekje vindt. Het uithouden is wat hij doet, dat is waar hij goed in is. Nog een kleine twintig jaar en hij heeft de pensioengerechtigde leeftijd.
HR
Ik zie het al voor me. Volgend jaar, wanneer jol ontslagen is, is het de schuld van cruijff, van basten en blind. Al die oud-voetballer die elkaar maar baantjes toeschuiven! :D
HR
HR

Diego Martin Forlan Coraz
Jeugdspeler

Uit: Badhoevedorp
Droomaankoop: Diego Forlan
Reg.: 30 september 2010

Het beste is gewoon om Jol nu gewoon eruit te kinkelen in de winterstop, ken de nieuwe trainer gewoon alvast de jongens wat patronen aanleren en terug na de basis van het balbezit, Ook dat gaat een tijdje duren voordat het vloeiend wordt, Je ken er beter zsm mee beginnen dan dat het volgend jaar weer moet, dan worden we volgend jaar gewoon kampioen.

En Martin veel plezier in Engeland, als er nog een club je wilt tenminste, maar dat kick & Rush voetbal past daar wel met die fysiek sterke spelers.
Jol ken zelfs Barca kapot maken met het soort voetbal wat hij voor ogen hebt.
HR
HR

ajacied21
Regelmatige invaller

Reg.: 17 juni 2010

ik heb heel lang vertrouwen gehouden in Jol
maar nu niet meer,
het middenveld werd heel vaak over geslagen , en als het middenveld werd opgezocht werd Enoh vaak gezocht , terwijl Demy de meeste voetballer is op het middenveld, onbegrijpelijk dus,

daarbij zit hij te janken over de flanken spelers, maar Ozbiliz speelde een puike pot, hij ging er makkelijk voorbij en gaf een goede voorzet , waar Mido met iets meer geluk nog een doelpunt van kon maken
daarbij had Sulejmani een hele mooi assist echt prachtig met buitenkant links

maar wat er bij Ajax mist , is dat het middenveld word overgeslagen , dan krijg je kick and rush , waarbij je minder balbezit hebt dan de tegenstander, en dan heb je echt alleen de individuele klasse hopen,
en dat is niet de bedoeling.

Ajax moet Enoh op de verdedigende rol zetten , alleen als Opruimer,

en Demy als voetballende middenvelder , die de bal hele tijd laat rond gaan,

en op 10 zou ik toch echt voor Eriksen gaan, die houd het tempo in ieder geval hoog, .

en Ozbiliz ook gewoon staan , als Suarez nog niet erbij is,

en Mounir even rust gunnen , Mido als aanspeelpunt in de punt van de spits,
HR
HR

abcdabcdabcdabcdabcdabcd
Ballenjongen

Vak: 430

Louis van Gaal komt als Ajax trainer, wanneer hij tevens een functie als bondscoach krijgt
HR
HR

AFCA3STERREN
Idool

Vak: 126
Reg.: 17 september 2005

Zo heb je je speciaal voor die post hier op het forum aangemeld :D ?

Er zijn in mijn ogen maar een paar echte kandidaten als trainer die te halen moet zijn. Ik denk dat Co Adriaanse in staat is om wat op te bouwen. Die verdiend in mijn ogen een herkansing! Anders zou ik graag Frank de Boer zien die weet hoe Ajax werkt, en ook kent hij de jeugd goed en zal niet bang zijn die ook daadwerkelijk in te passen. En als laatst misschien een combinatie hereniging van Rijkaard/Ten Cate....??

Zolang maar niet Rijkaard alleen komt, geen Koeman (NOOIT MEER!) en al helemaal niet de van Veldhovens of Vloetjes, maar dat zullen ze bij Ajax ook wel weten, toch :denk ?
HR
HR

Jolly
Geselecteerd voor Oranje

Van de film schreef:

(...)

Ik zie het al voor me. Volgend jaar, wanneer jol ontslagen is, is het de schuld van cruijff, van basten en blind. Al die oud-voetballer die elkaar maar baantjes toeschuiven! :D
HR
Misschien ook een baantje voor LeTiss?
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

In feite is dus de ontslagpremie de enige reden waarom Jol nog niet ontslagen is. Maar ik vraag me af of Jol behouden ons niet meer geld kost. Mislopen kampioenschap, Europees overwinteren hangt aan een zijden draadje en vooral, de waarde van spelers is drastisch gedaald.

Nu een nieuwe trainer aanstellen, geeft die trainer voor de winterstop nog een paar wedstrijden om te analyseren wat er fout zit en wat wel of niet kan met deze spelersgroep. Zo kan er in de winterstop al meteen gericht getraind worden waardoor je dus eigenlijk een paar weken wint in het zoeken naar automatismen en verbetering van het positie- en combinatiespel.

Volgens mij zal het voor Ajax dus zowel sportief als financieel voordeliger zijn om Jol nu meteen te ontslaan dan te wachten tot er hopelijk een Engelse trein voorbijkomt in de winterstop.

[Dit bericht is veranderd door fluwelen linker (op 5 december 2010 20:27:18).]
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

fluwelen linker schreef:

In feite is dus de ontslagpremie de enige reden waarom Jol nog niet ontslagen is. Maar ik vraag me af of Jol behouden ons niet meer geld kost. Mislopen kampioenschap, Europees overwinteren hangt aan een zijden draadje en vooral, de waarde van spelers is drastisch gedaald.

Nu een nieuwe trainer aanstellen, geeft die trainer voor de winterstop nog een paar wedstrijden om te analyseren wat er fout zit en wat wel of niet kan met deze spelersgroep. Zo kan er in de winterstop al meteen gericht getraind worden waardoor je dus eigenlijk een paar weken wint in het zoeken naar automatismen en verbetering van het positie- en combinatiespel.

Volgens mij zal het voor Ajax dus zowel sportief als financieel voordeliger zijn om Jol nu meteen te ontslaan dan te wachten tot er hopelijk een Engelse trein voorbijkomt in de winterstop.
HR
Vergeet Boog niet...die lijkt zijn lot wel te hebben verbonden aan Jol door hem te behouden, toe te geven aan zijn eisen, eens te zijn met zijn voorkeur voor ervaren, fysiek 'sterke' spelers (wel half kreupel, maar goed) ook in de jeugd, en ook mikpunt te zijn van de kritiek van Cruijff. Jol pleit niet voor niets voor een standbeeld voor het bestuur. Die weet wel wie hem rugdekking moet geven op zulke momenten. En ook waar de slappe knietjes zitten, want anders jammert hij niet om geld voor spelers van ADO of NEC.
HR
HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Reg.: 8 mei 2007

abcdabcdabcdabcdabcdabcd schreef:

Louis van Gaal komt als Ajax trainer, wanneer hij tevens een functie als bondscoach krijgt
HR
Dat moet je dus ook niet willen. Je moet wel een trainer hebben die maar 1 belang heeft: Ajax.
HR
HR

Jolly
Geselecteerd voor Oranje

fluwelen linker schreef:

HR
Jol nu ontslaan is zeker een optie en wat je zegt probeer er dan alsnog een elftal van te maken, maar ik ben bang dat er ook verschillende spelers gaan vertrekken in de winterstop en er niks voor terug komt.

Aan de andere kant komt er wel weer ruimte voor de jeugd waar je gelijk mee aan de slag kan..............zit wel wat in!
HR
HR

abcdabcdabcdabcdabcdabcd
Ballenjongen

Vak: 430

Ajax verkeerde in degradatie nood, toen kwam er een trainer van een amateurclub
en wonnen ze 3x de europacup. Een trainer met harde hand en een geweldig bestuur o.l.v. Jaap van Praag.Dus spelers uit de jeugd, en bij kopen niet teveel uit buitenland. Huidige bestuur wegwezen en zorgen voor een bestuur met weinig mensen, die zakenlui zijn en verstand van voetbal hebben en een harde trainer die pas begint.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005

fluwelen linker schreef:

HR
Jol ontslaan om het ontslaan zal weinig uitmaken, dat heeft het verleden wel bewezen. En eerlijk gezegd, onze huidige selectie kan niet beter, dus of onze bolle vriend er zit of niet, het zal niets uitmaken. De spelers hebben het tactisch benul en gogme van een fruitvlieg. Stuk voor stuk intuitievoetballers, die leven van toevalligheden en niet van positiespel.

Er moet of een Ajax trainer uit de Cruijff school die meteen klaarstaan zodra Jol vertrekt, of er moet gegokt worden op Frank de Boer die (al dan niet tijdelijk) het roer overneemt rest van het seizoen.

Het allerliefst zie ik Jol z.s.m. vertrekken, maar er moet dan wel wat klaarstaan. Helaas zal van der Boog niet nu al een opvolger zoeken, hij heeft immers zijn baan verbonden aan dat van Jol, dus hij zal hem zeker dit seizoen niet willen ontslaan.
Daarom moet Coronel ingrijpen en ze allebei eruit sturen. Liefst met opvolging die klaar staat.

[Dit bericht is veranderd door Lederen Knikker (op 5 december 2010 21:07:25).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 30,4% dat FC Utrecht wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Heracles Almelo-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!