Ajax Netwerk
dinsdag 29 juli 2014 - 20:51                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 52 »

HR

Rivelinho
Bankzitter

Uit: Rotterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 20 juli 2002

Jol motiveert de spelersgroep wel enorm :denk constant zeiken over nieuwe spelers; spelers van nec\ado benoemen die ook bij ons zouden kunnen spelen.

Ga werken aan een vast systeem, maak de huidige spelersgroep B E T E R ipv te zeiken over andere spelers
HR
HR

Benji
Vedette
Winnaar ANC 6 + 7

Uit: Amsterdam
Vak: 425
Reg.: 18 oktober 2002

Mwah, gezien z'n uitspraken denk ik dat hij net zo graag weg wil als dat de supporters hem weg willen hebben.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

quote:HR
Rule Britannia schreef:

Het is aan ons om hem weg te pesten.
HR
Zodat die ruggegraatloze zonnebank grapjas zijn verantwoordelijkheid weer niet hoeft te nemen en de supporters de schuld kan geven. Vorig jaar had hij de integriteit van van Basten nodig, zelf ingrijpen kan hij niet.
HR
HR

Grazie Roma
Vedette

Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003

Kwam gister op het idee voor een briljant televisie concept dat garant zou staan voor enorme kijkcijfers. Een soort van Hell's Kitchen maar dan i.p.v een kookconcept met Gordon Ramsey stuur je toptrainers als Mourinho en Van Gaal vloekend en tierend naar een trainingsveld met gedemotiveerde en overschatte Ajax spelers. Jol in een een op een gesprek uitleggen dat zijn trainingen werkelijk nergens op lijken en dat het zo niet langer kan.
HR
HR

Shogun
Idool

Vak: -
Reg.: 7 juli 2009

"Of we naar de winterstop snakken", zei Ajax-trainer Martin Jol na het 1-1-gelijkspel van zijn ploeg tegen NEC. "Nou nee, want ook dan krijg ik geen paar miljoen euro om uit te geven.”HR
:D Ik moest gewoon serieus hardop lachen om deze opmerking. Dat Jol dit zegt is zo belachelijk dat het gewoon grappig is. Jol diskwalificeert hier zichzelf als trainer door indirect te zeggen dat hij alleen ploegen beter kan maken door betere spelers te kopen. Wat nou jonge spelers beter maken? Gewoon nieuwe kopen, dat is de visie van Jol. Met jonge spelers wordt je geen kampioen, dus dan kan je daar beter ook totaal geen tijd in stoppen toch?

Nu ook weer die belachelijke discussie over buitenspelers. Welke buitenspelers hadden we vorig jaar dan? Rommedahl die 15 minuten mee mocht doen als het al 2-0 stond? Jol heeft de verkeerde spits gekocht, zet incapabele middenvelders in het veld en gebruikt vervolgens het gebrek aan buitenspelers als excuus. Newsflash meneer Jol, het gebrek aan buitenspelers zorgt er niet voor dat je een middenveld opstelt wat van de 10 passes er 8 inlevert bij de tegenstander. Want ook al zouden we 2 goede buitenspelers hebben, dan loopt het alsnog niet goed, puur omdat heel de ploeg verkeerd staat. Maar dan heeft Jol vast wel weer een ander excuus. Misschien gaat hij dan weer zeggen dat we geen linksback hebben, dat de teennagel van de 4e keeper ingegroeid is, dat de pizza gisteravond te laat werd bezorgt, dat er poep onder z´n schoen zit en dat broer Cock zich er te veel mee bemoeit.

Als Ajax een keer verliest vind ik dat helemaal niet erg. Maar ik wil wel een ploeg zien die volgens een bepaalde visie speelt, waar een idee achter zit en die proberen goed positiespel te spelen. Maar dat gebeurd niet, en er zit ook geen verbetering in. En dan elke week dat geroep om nieuwe spelers, het is om misselijk van te worden. Hoeveel spelers van Groningen zijn er indiviueel beter dan de spelers van Ajax op hun positie? Hoeveel spelers van Ado zijn er individueel beter? Hoeveel spelers van NEC? Toch krijgen deze ploegen het voor elkaar om positioneel veel beter te staan dan Ajax en om als team veel beter te functioneren en beter voetbal op de mat te leggen. Van Basten gaf tenminste eerlijk toe dat hij deze ploeg niet beter kon maken. Jol doet niets anders dan de schuld afschuiven en excuses verzinnen. Echt verschrikkelijk.

[Dit bericht is veranderd door Shogun (op 5 december 2010 13:05:48).]
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

Echt stuitend om te zien dat hij impliceert dat deze spelersgroep niet voldoende kwaliteit zou herbergen om thuis van NEC te winnen, net zoals hij na de wedstrijd tegen ADO deed. Lekker motiverend inderdaad..

Verder doet hij maar wat. Dat is het echt, gewoon lukraak spelers opstellen en dan maar hopen dat het wat wordt. En niemand bij Ajax heeft op de ballen om hem er uit te schoppen. Tergend.
HR
HR

nautilus
International

Reg.: 31 januari 2010

De totale waanzin die Jol rond de wedstrijd tegen NEC heeft uitgekraamd zou toch - samen met het abominabele spel - de laatste druppel moeten zijn. Helaas zal het niet het geval zijn dus het wordt eerst nog erger...
HR
HR

JanTa
Idool

Uit: Almere
Reg.: 2 februari 2008

Rivelinho schreef:

Jol motiveert de spelersgroep wel enorm :denk constant zeiken over nieuwe spelers; spelers van necado benoemen die ook bij ons zouden kunnen spelen.

Ga werken aan een vast systeem, maak de huidige spelersgroep B E T E R ipv te zeiken over andere spelers
HR
Ik juichte dat Jol kwam en achteraf dacht ik op basis waarvan? :denk Jol is gewoon een middelmatige trainer die een uitstekend netwerk om zich heen heeft en weet zichzelf goed te verkopen.
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

JanTa schreef:

(...)Ik juichte dat Jol kwam en achteraf dacht ik op basis waarvan? :denk Jol is gewoon een middelmatige trainer die een uitstekend netwerk om zich heen heeft en weet zichzelf goed te verkopen.
HR
Martin Jol is een geldwolf, die verder ook op de trainingen aanwezig is en de opstelling maakt.
HR
HR

Jose Mourinho
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Die Jol probeert echt om ontslagen te worden, hij ziet zelf ook wel dat hij er niets van snapt en dat een topclub teveel voor hem is.

Ik denk serieus met die lompe debiel van een van der Boog dat Jol voorlopig niet weggaat tenzij er een trainer van een engelse club ontslagen word.
HR
HR

De Witte Socrates
Ballenjongen

Reg.: 18 februari 2007

Ik had altijd twijfels bij Jol, maar hij heeft me vorig jaar 2e seizoenshelft overtuigd dat hij wel degelijk een elftal beter kan maken. Het zou mij niet verbazen als dat nog een keer lukt op zijn onnavolgbare manier.
HR
HR

Legende

Jose Mourinho schreef:

Die Jol probeert echt om ontslagen te worden, hij ziet zelf ook wel dat hij er niets van snapt en dat een topclub teveel voor hem is.

Ik denk serieus met die lompe debiel van een van der Boog dat Jol voorlopig niet weggaat tenzij er een trainer van een engelse club ontslagen word.
HR
Dat trucje om bij een Engelse club te geraken had hij van de zomer moeten uitvoeren. Nu zal er geen engelse club meer zijn die met Jol in zee gaat.

Daar moeten ze toch ook wel in de gaten hebben dat Jol geen prijzen pakt maar dat hij wel werkt voor het salaris van een hoofdprijzenpakker. Nog even zo blijven aamodderen en het is einde carriere voor Martin Jol.
HR
HR

martijndepro
Vedette

Reg.: 18 november 2008

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Martin Jol is een geldwolf, die verder ook op de trainingen aanwezig is en de opstelling maakt.
HR
:D Tis dat het moet he, die trainingen...
HRHR
HR

Schip ahoy
Idool

Reg.: 1 november 2008

De Witte Socrates schreef:

Ik had altijd twijfels bij Jol, maar hij heeft me vorig jaar 2e seizoenshelft overtuigd dat hij wel degelijk een elftal beter kan maken. Het zou mij niet verbazen als dat nog een keer lukt op zijn onnavolgbare manier.
HR
Het is aan jou om te denken wat je wilt, dat gaat anderen weinig aan. Maar vergeet alleen niet dat hij vorig jaar het elftal met meer cohesie en de linies dichter bij elkaar liet spelen, ook voor de winterstop. Dat was verre van genoeg voor de titel, maar gaf wel een basis voor de 2e seizoenshelft.

En zo onnavolgbaar was het vrees ik niet. Het voetbal was absoluut niet bijzonder, maar de resultaten wel. Pantelic als (stram) aanspeelpunt speelde daar een grote rol in. Maar nu heb je 2 individualisten voorin, waarvan er weliswaar 1tje ontbreekt, maar wel altijd vechtlust en drive gaf en het ritme van de wedstrijd bepaalde. De ander is een soort fantoom. Geen balvast aanspeelpunt, geen sleurende speler, wel een begenadigd momentenvoetballer. Past niet makkelijk in dit systeem.

En iedereen schijnt te vergeten dat we vorig jaar geen kampioen zijn geworden, en dat PSV een onverwachte instorting had. Zit jij te wachten op een nieuwe, 'onnavolgbare' inhaalrace die tot een 2e plaats leidt?
HR
HR

Legende

martijndepro schreef:

(...)

:D Tis dat het moet he, die trainingen...
HR
Ja, maar wij als buitenstaanders snappen het gewoon niet. Maar als echte toptrainer weet Jol wel hoe je beter moet worden. Door betere spelers te kopen natuurlijk.

Afschaffen van de trainingen is ook een win-win situatie voor Jol/vd Boog. Jol hoeft daar dan zijn tijd niet meer aan te besteden, en vd Boog kan het lanceren als "plan". Wat dan voor de verandering ook eens wordt uitgevoerd.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

wat zeg je nu? schreef:
Martin Jol is een geldwolf, die verder ook op de trainingen aanwezig is en de opstelling maakt.HR
De trainingen, daar haak ik even op in. Los van de vraag of er überhaupt met een bal getraind wordt vraag ik me af in hoeverre dat onze spelers topfit zijn. Wordt er hard getraind? De selectie komt op mij namelijk totaal niet fit over. Nadat Jol is weggestuurd bij Tottenham Hotspur was het eerste wat Juande Ramos deed, klagen over de fitheid van de selectie. Zien jullie zoiets ook niet terug bij Ajax?

Spelers die moeite hebben om de volle 90 minuten vol te maken, die al rond de 70e minuut met de tong op de grond hangen. Het irriteert me mateloos. Zonder fitheid is het logisch dat er gaten vallen op het veld. Ben ik de enige die het op valt?
HR
HR

Rule Britannia
Vedette

Uit: Amsterdam - Zentrum
Vak: 126
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 6 oktober 2002

Schip ahoy schreef:

(...)

Zodat die ruggegraatloze zonnebank grapjas zijn verantwoordelijkheid weer niet hoeft te nemen en de supporters de schuld kan geven. Vorig jaar had hij de integriteit van van Basten nodig, zelf ingrijpen kan hij niet.
HR
Boog is uiteraard de volgende die weg moet.
HR
HR

Legende

Ares schreef:

(...)
De trainingen, daar haak ik even op in. Los van de vraag of er überhaupt met een bal getraind wordt vraag ik me af in hoeverre dat onze spelers topfit zijn. Wordt er hard getraind? De selectie komt op mij namelijk totaal niet fit over. Nadat Jol is weggestuurd bij Tottenham Hotspur was het eerste wat Juande Ramos deed, klagen over de fitheid van de selectie. Zien jullie zoiets ook niet terug bij Ajax?

Spelers die moeite hebben om de volle 90 minuten vol te maken, die al rond de 70e minuut met de tong op de grond hangen. Het irriteert me mateloos. Zonder fitheid is het logisch dat er gaten vallen op het veld. Ben ik de enige die het op valt?
HR
Kijk gewoon is naar Mido. Die is verre van fit maar volgens Jol is het ruim voldoende om deel uit te maken van de basiself. Dan weet je voldoende.

Jol vergt op dat punt (en vele andere punten) niet het uiterste van individuele spelers, dat werkt altijd door. Jol vergt ook niet het uiterste van zichzelf, deed hij dat namelijk wel dan had hij in de media niet zo lopen piepen over de kwaliteit van de selectie (en gekd natuurlijk, elke keer weer gaat het om geld).
HR
HR

Teaser
Legende

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

Ares schreef:

HR
Nee, wat me ook op valt is dat ze zelden op een enkeling na een directe tegenstander kunnen volgen als die even aanzet. Het een kan met het ander te maken hebben... ze worden regelmatig aan alle kanten voorbij gelopen.
HR
HR

DannyBlind
Regelmatige invaller

Reg.: 3 september 2005

Vorig seizoen werd zeer verdienstelijk gepresteerd. Veel doelpunten en weinig tegentreffers leidden tot een zeer beperkt puntverlies. Deze competitie werd eveneens gestart met acceptabele resultaten. Door de knappe uitschakeling van aan Ajax gelijkwaardige teams als PAOK en Dinamo Kiev werd sinds jaren de Champions League bereikt. Een mooi seizoen leek in het vooruitzicht.

Maar vier maanden later is de situatie compleet anders. Martin Jol en Ajax zijn dolende en compleet de weg kwijt. Bijtende en/of uitgerancheerde spelers. Belachende opmerkingen over versterkingen van NEC en ADO. En wat voor elftal stuurde Jol de Amsterdam Arena in. Het doet mij veel denken aan het tweede seizoen van Henk Ten Cate als trainer bij Ajax.

[Dit bericht is veranderd door DannyBlind (op 5 december 2010 13:43:14).]
HR
HR

Keje Molenaar
Idool

Reg.: 26 februari 2004

Normaal hou ik er niet zo van om de wijsneus uit te hangen, maar in het geval van gisteren plaats ik toch echt vraagtekens bij de door Jol gekozen tactiek. Hij speelde met twee diepe buitenkanten, een schaduwspits en een diepe puntspeler. Dan hou je, uitgaande van vier verdedigers, twee centrale middenvelders over die in de Engelse rol moeten spelen. Dus box-to-box, zowel aanvallend als verdedigend overal aanwezig zijn. Het lijkt me duidelijk dat Demy de Zeeuw en Eyong Enoh dermate incompleet zijn in hun spel dat zij deze rol niet aankunnen.

Wat schetst mijn verbazing na de wedstrijd? Martin Jol en verscheidene spelers geven aan dat NEC de ploeg voortdurend onder druk kon houden en dat daarom de lange bal moest worden gespeeld. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat op het middenveld geen enkel voetbal mogelijk was, doordat je daar continu een man minder had?

Ik vind het echt ongelooflijk hoe tactisch dom dit werd uitgespeeld door Ajax. Dat de coach het zo neerzet, is al lichtelijk schandalig. Maar dat geen enkele speler in de hele wedstrijd het plan oppakt om daar iets aan te doen, verontrust me nog meer. Je speelt tegen een NEC met een halve wilde in de spits... Vertonghen ziet zichzelf als leider in de ploeg. Dan moet hij of naar de kant schreeuwen dat het zo voor geen meter loopt, of zelf het heft in handen nemen en gaan inschuiven als een ouderwetse Ajax-verdediger.
HR
HR

dubbel2010
Regelmatige invaller

Vak: 124
Reg.: 15 april 2010

Keje Molenaar schreef:

Normaal hou ik er niet zo van om de wijsneus uit te hangen, maar in het geval van gisteren plaats ik toch echt vraagtekens bij de door Jol gekozen tactiek. Hij speelde met twee diepe buitenkanten, een schaduwspits en een diepe puntspeler. Dan hou je, uitgaande van vier verdedigers, twee centrale middenvelders over die in de Engelse rol moeten spelen. Dus box-to-box, zowel aanvallend als verdedigend overal aanwezig zijn. Het lijkt me duidelijk dat Demy de Zeeuw en Eyong Enoh dermate incompleet zijn in hun spel dat zij deze rol niet aankunnen.

Wat schetst mijn verbazing na de wedstrijd? Martin Jol en verscheidene spelers geven aan dat NEC de ploeg voortdurend onder druk kon houden en dat daarom de lange bal moest worden gespeeld. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat op het middenveld geen enkel voetbal mogelijk was, doordat je daar continu een man minder had?

Ik vind het echt ongelooflijk hoe tactisch dom dit werd uitgespeeld door Ajax. Dat de coach het zo neerzet, is al lichtelijk schandalig. Maar dat geen enkele speler in de hele wedstrijd het plan oppakt om daar iets aan te doen, verontrust me nog meer. Je speelt tegen een NEC met een halve wilde in de spits... Vertonghen ziet zichzelf als leider in de ploeg. Dan moet hij of naar de kant schreeuwen dat het zo voor geen meter loopt, of zelf het heft in handen nemen en gaan inschuiven als een ouderwetse Ajax-verdediger.
HR
Klopt, deze wedstrijd is een groot dieptepunt. De Zeeuw en zeker Enoh waren gisteren dramatisch maar dit kwam ook door de tactiek, box to box bij Ajax-Nec, hoe verzin je het....Wat een wanbeleid.
HR
HR

JanTa
Idool

Uit: Almere
Reg.: 2 februari 2008

De Witte Socrates schreef:

HR
In de 2e helft van het vorig seizoen had Jol alles mee omdat Suárez in een bloedvorm verkeerde en de andere daarin meetrok. Nu het allemaal niet meezit omdat die zelfde Suárez momenteel uit vorm is kan je zien hoe kwetsbaar dit Ajax is door hun hele speelwijze aan 1 speler aan te passen, een lange bal van achteren en de voorhoede moet maar zien wat ze er mee doen. Het is een hele simpele constatering maar soms zijn zaken ook heel simpel uit te leggen. ;)
HR
HR

Diego78
Idool

Reg.: 2 december 2008

nautilus schreef:

De totale waanzin die Jol rond de wedstrijd tegen NEC heeft uitgekraamd zou toch - samen met het abominabele spel - de laatste druppel moeten zijn. Helaas zal het niet het geval zijn dus het wordt eerst nog erger...
HR
Eens. Ik heb ondanks mijn kritiek lang gepleit voor de 'realistische optie', d.w.z. Jol het seizoen af laten maken, druk zetten voor veranderingen in opstelling, tactiek en positiespel, bidden voor een lucky kampioenschap bij gebrek aan overtuigende concurrentie, dan na het seizoen 'koninklijk' afscheid nemen van de Haagse kliek en zodoende vele miljoenen besparen en de 'fluwelen' revolutie ook inderdaad fluweel van aard houden.

Echter, Jol's uitspraken in de media zijn werkelijk SCHAN-DA-LIG en nemen almaar toe qua debiliteits-, indekkings- en clubcultuur schofferings-gehalte.

Idem dito voor de weledele heer Van den Boog, die niet alleen ons grootste clubicoon publiekelijk schoffeert, maar het nu zelfs aftopt met een propaganda-column waarvan zelfs Noord-Koreaanse honden geen brood zouden lusten.

Het is finito, ik ben geradicaliseerd. Raus met deze 2 faalhazen en snel ook. Fluweel is niet de juiste stof voor de oh zo nodige revolutie.
HR
HR

Brasil
Legende

Reg.: 21 december 2000

Eerst hadden we geen spits.... nu hebben we geen buitenspelers... Hij moet niet zoveel onzin lullen na puntverlies. Hij heeft spitsen en hij heeft buitenspelers. Alleen die krijgen geen normale bal vanuit het middenveld. Dáár moet Jol wat aan doen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 52 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Martin Jol [deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 40,0% dat Almere City FC wint van MVV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!