Ajax Netwerk
dinsdag 22 juli 2014 - 15:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Columns: Zitplaats Ajax » De Philips Sport Vereniging staat onder hoogspanning,

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

Abu3
Bankzitter

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 13 februari 2012

En dan is het wachten tot het moment dat deze doorbrand.

Verbijsterd zat ik afgelopen weekend te kijken naar de gebeurtenissen rondom Erik Pieters. Terwijl ikzelf vrijdag op een bruiloft een geestig geschreven remake van “de vlieger” stond te zingen, althans een poging daartoe ondernam, stak deze jongen ongeveer op hetzelfde moment een andere Hazes-klassieker in een nieuw jasje; “bloed, zweet en ramen”…

Zijn overtreding was schandalig, vervolgens noemt hij de arbiter (als ik het goed hoorde) “******scheids”, trapt met zijn net geheelde voet, die hem ruim een jaar aan de kant heeft gehouden, tegen een muur, en slaat zichzelf daarna richting het ziekenhuis met een forse bloeding en minimaal een aantal gescheurde pezen en spieren. We zijn drie speelrondes verder, nadat we met zijn alle krokkendillentranen hebben gehuild over de dood van een grensrechter in Almere en collectief de mond vol hadden over ‘respect’ en een week geleden was de volledige selectie van PSV nog op bezoek geweest bij het Sophia kinderziekenhuis, alwaar jonge kinderen worden behandeld aan ******.

Naast het beschamende gedrag van Pieters, waren er tevens de vreemde de reacties van de andere psv-ers, met coach Advocaat voorop, die zich in interviews, bijvoorbeeld van de nationale zender NOS, ervan af maakt met opmerkingen als “hij verliest een beetje zijn beheersing” en tegen de verslaggever “dat kunnen we er nu wel weer uithalen, maar het belangrijkste is dat we een slechte wedstrijd hebben gespeeld”. Twee dagen later komt de club met een officiële reactie: “Namens de club heeft hoofdcoach Dick Advocaat het gedrag van de speler afgekeurd. Maatregelen die genomen worden, blijven intern”. Natuurlijk, ik ben een idealist, maar ik meen het oprecht, ze hadden deze jongen op staande voet moeten ontslaan. Of anders een maand moeten laten bivakkeren in het ziekenhuis, waar ze vrolijk lachend op de foto gingen.

Schijnbaar is alles geoorloofd in het 100-jarig bestaan van de Eindhovenaren.

Ongeveer anderhalf jaar geleden werd door een bijzondere constructie met de gemeente Eindhoven de club van een financieel debacle gered, anders had het jaarfeest er wel heel treurig uitgezien. Overigens is dat niet de eerste keer dat de gemeente PSV financieel bijstaat; in 2008 verkocht de club het parkeerterrein voor ruim 10 miljoen aan de gemeente. Echter de verkoop van de bezittingen weet de Eindhovense club slecht te verzilveren. In de periode zomer2009 – zomer 2012 heeft PSV een negatieve transferbalans van ongeveer 25 miljoen euro, welke ongeveer neerkomt op een investering van 8 miljoen per jaar. Nu hoeft dat geen probleem te zijn, indien het operationele resultaat (grofweg de kosten van de huur stadion/trainingscomplex, jeugdopleiding, salarissen en afschrijvingen personeel (incl. spelers) tegenover de baten als Tv-gelden, sponsorinkomsten en recettes) dik positief is. Ook dat is niet het geval. Als men de jaarcijfers van 2011-2012 bekijkt, en dan de eenmalige transactie met de gemeente en de lofzang van de directie wegdenkt, dan is ook het operationeel resultaat 6 miljoen negatief. Een simpele rekensom leert ons dat PSV dus met een probleem zit van ca. 15 miljoen euro per jaar, welke goedgemaakt moet gaan worden door (meer) spelersverkopen, danwel het halen van het miljoenenbal van de Champions League.

Het is zonder meer duidelijk dat Brands/Advocaat inzetten op een kampioenschap, met meer inkomsten als gevolg. Maar is dat realistisch? Het probleem ligt mijn juist in het verwachtingspatroon wat wordt gecreëerd. In elk interview wat ik over de Eindhovenaren lees, spreekt men (vooral Van Bommel, Strootman en Advocaat) de torenhoge ambitie uit van het kampioen moeten worden. Nu begint een prestatie vrijwel altijd met ambitie, maar de druk van het ‘moeten’ lijkt een aantal spelers teveel te worden. Van Bommel en Strootman laten zich wekelijks verbaal meer laten gelden dan dat ze echt goed spelen. Spelers als Mertens, Wijnaldum, Matavz, Derijck, Marcelo zijn niet alleen geen echte winnaars, maar missen vooral de kwaliteit en “gogme” om Europese top te worden. Natuurlijk er wordt veel gescoord, maar is het niet een aloude voetbalwet dat meestal de club met de meest stabiele verdediging kampioen wordt?

De vraag is eveneens welke spelers echte transferklappers gaan maken. Toivonen (contract tot 2014) en Lens (2015) kunnen gezamenlijk wel een miljoen of 15 opbrengen, maar de club heeft in het boekjaar 2012 – 2013 ook reeds 8 miljoen geïnvesteerd met Tyton (die in dit boekjaar valt, want vorig jaar “gehuurd”), Narsingh en Hiljemark. PSV zou er goed aan doen de euro’tjes voorlopig eerst maar eens te gaan verdienen in plaats van te speculeren op verwachte transfer- en CL inkomsten. De club staat reeds bol van de spanning, en het is bekend wat een gloeilamp met teveel spanning doet; die springt uit elkaar. Net zoals het ruitje in het Philips-stadion.

Gebruikte bronnen
Jaarverslagen, zoals gepubliceerd op http://www.psv.nl
http://www.catenaccio.nl/2012/achtergrond/leiders/psv-financieel-nog-niet-op-koers
http://www.catenaccio.nl/2012/financien/traditionele-topdrie-kruipt-uit-financieel-drijfzand/
HR
HR

Almere vak V Rode kaart: waarschuwing
International

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 september 1999

Laat ik alleen op de tweede alinea reageren. Verder ben ik niet gekomen na zoveel notoire onzin.

Laat ik het maar even voor je langslopen:

De schandalige overtreding gun ik je. Laten we het erop houden dat ik elke wedstrijd weer een paar van dit soort schandalige overtredingen zie. De nieuwswaarde ervan ontgaat me echter. Of het moet zijn dat er eindelijk eens een scheidsrechter tegen optreedt. Dat zou de nieuwswaarde kunnen zijn. Maar gezien het populaire toontje zal dit wel niet het geval zijn.

Nee, je hoort het niet goed. Hij zei geen ******scheids. Hoe graag je het misschien ook wel wilde horen.

Nee, hij trapte niet met zijn geheelde voet. Hij trapte met zijn linkervoet.

Nee, hij trapte ook niet tegen een muur. Hij trapte tegen een deur.

En nee, hij heeft ook niet ruim een jaar aan de kant gestaan maar "slechts" negen maanden.

Waar haal je in hemelsnaam de onzin vandaan dat de volledige selectie van PSV in het Sophia ziekenhuis zijn geweest een week geleden?? Een maand geleden heeft de selectie zich opgesplitst in groepjes en hebben een bezoek gebracht aan de verschillende kinderafdelingen van ziekenhuizen in de regio. Voor jouw informatie het Sophia kinderziekenhuis bevindt zich in Rotterdam (lastig woord voor je??) en inderdaad zijn Engelaar en Pieters (!!!) daar een kleine 2 jaar geleden geweest. Voor je informatie, er liggen niet alleen kinderen met ****** in een ziekenhuis. Maar ik snap dat voor je stukje het beter smoelde...

Verder bazel je nog wat raak over een parkeerplaats die verkocht zou zijn aan de gemeente??? En vind je het raar dat spelers die net van het veld afkomen waar ze verloren hebben van Zwolle, hoe krijg je voor elkaar, niet meteen gepast reageren op het feit dat Pieters een ruitje heeft ingeslagen. Ik kan me bedenken dat je wat anders in je hoofd hebt zitten als je na zo'n baggerwedstrijd het veld afkomt.

Maar goed, past helemaal in dit uiterst sneue stukje wat je in elkaar hebt gedraaid. Hulde dat je zoveel onzin bij elkaar weet te sprokkelen en dat ook nog op het internet durft te zetten. Maar ja, je bent een idealist zoals je al zei. Blij dat ik niet in jouw ideale wereld hoef te leven van verdraaide feiten, leugens en andere prietpraat over de rug van zieke kinderen.
HR
HR

Maxwell Cabelino Andrade
Internationale topspeler

Uit: Haarlem
Vak: 412
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 juli 2010

quote:HR
Almere vak V schreef:

Blij dat ik niet in jouw ideale wereld hoef te leven van verdraaide feiten, leugens en andere prietpraat over de rug van zieke kinderen.
HR
Het gaat verdomme goed met p$V :D :D
HR
HR

Madridista
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Almere vak V schreef:

Laat ik alleen op de tweede alinea reageren. Verder ben ik niet gekomen na zoveel notoire onzin.

Laat ik het maar even voor je langslopen:

De schandalige overtreding gun ik je. Laten we het erop houden dat ik elke wedstrijd weer een paar van dit soort schandalige overtredingen zie. De nieuwswaarde ervan ontgaat me echter. Of het moet zijn dat er eindelijk eens een scheidsrechter tegen optreedt. Dat zou de nieuwswaarde kunnen zijn. Maar gezien het populaire toontje zal dit wel niet het geval zijn.

Nee, je hoort het niet goed. Hij zei geen ******scheids. Hoe graag je het misschien ook wel wilde horen.

Nee, hij trapte niet met zijn geheelde voet. Hij trapte met zijn linkervoet.

Nee, hij trapte ook niet tegen een muur. Hij trapte tegen een deur.

En nee, hij heeft ook niet ruim een jaar aan de kant gestaan maar "slechts" negen maanden.

Waar haal je in hemelsnaam de onzin vandaan dat de volledige selectie van PSV in het Sophia ziekenhuis zijn geweest een week geleden?? Een maand geleden heeft de selectie zich opgesplitst in groepjes en hebben een bezoek gebracht aan de verschillende kinderafdelingen van ziekenhuizen in de regio. Voor jouw informatie het Sophia kinderziekenhuis bevindt zich in Rotterdam (lastig woord voor je??) en inderdaad zijn Engelaar en Pieters (!!!) daar een kleine 2 jaar geleden geweest. Voor je informatie, er liggen niet alleen kinderen met ****** in een ziekenhuis. Maar ik snap dat voor je stukje het beter smoelde...

Verder bazel je nog wat raak over een parkeerplaats die verkocht zou zijn aan de gemeente??? En vind je het raar dat spelers die net van het veld afkomen waar ze verloren hebben van Zwolle, hoe krijg je voor elkaar, niet meteen gepast reageren op het feit dat Pieters een ruitje heeft ingeslagen. Ik kan me bedenken dat je wat anders in je hoofd hebt zitten als je na zo'n baggerwedstrijd het veld afkomt.

Maar goed, past helemaal in dit uiterst sneue stukje wat je in elkaar hebt gedraaid. Hulde dat je zoveel onzin bij elkaar weet te sprokkelen en dat ook nog op het internet durft te zetten. Maar ja, je bent een idealist zoals je al zei. Blij dat ik niet in jouw ideale wereld hoef te leven van verdraaide feiten, leugens en andere prietpraat over de rug van zieke kinderen.
HR
Toch jammer dat je niet verder gelezen hebt, de eerste twee alinea's vond ik ook niet zo geweldig (qua inhoud) maar in de laatste twee slaat de schrijver de spijker toch wel op de kop en is het inhoudelijk ook helemaal in orde.
HR
HR

Almere vak V Rode kaart: waarschuwing
International

Reg.: 3 september 1999

Madridista schreef:

(...)

Toch jammer dat je niet verder gelezen hebt, de eerste twee alinea's vond ik ook niet zo geweldig (qua inhoud) maar in de laatste twee slaat de schrijver de spijker toch wel op de kop en is het inhoudelijk ook helemaal in orde.
HR
Als je het verschil niet weet tussen iemand financieel bijstaan en iemand die gewoon zijn eigendommen verkoopt ben ik er al snel klaar mee. Om dan vervolgens ook nog te verkondigen dat de gemeente in 2008 het parkeerterrein heeft gekocht voor 10 miljoen van PSV, terwijl het voor 12 miljoen aan een projectontwikkelaar is verkocht. Dat opgeteld met al die onzin die al beweerd werd in het stukje erboven was ik er snel klaar mee.

Laat ik het zo zeggen, ik weet niet wat er allemaal geschonken is op die bruiloft, maar het maakt meer kapot dan je lief is...
HR
HR

EK88
Veelbelovend talent

Uit: De Meer, Diemen zijde
Reg.: 1 augustus 2007

Het geval Erik Pieters geeft bij mij sterk het gevoel dat hij al genoeg gestraft is. Natuurlijk ging 'ie veel te ver, maar het is achteraf gezien vooral erg sneu voor de speler zelf. Daarom koppel ik het niet aan eerdere gebeurtenissen, zinloos geweld enzo.

Maar het lijkt er wel een beetje op dat PSV momenteel ten onder gaat aan "de druk". Financieel is de druk alleen maar opgevoerd, dus ipv voordeel (ja, koop er nog maar één, dat deden ze wel vaker) lijkt dat nu een nadeel te worden (mislopen CL?). Wij lachen ons een hoedje, omdat het inzetten op de jeugd nu zo goed uitpakt en echt bijna alles lijkt mee te zitten. Nog niet zo gek lang geleden zaten we in een koude sfeerloze betonkolos, met een matige trainer, te veel breedte spelers en geen successen. Als ik het me goed herinner was dat ook een jubileumjaar.
HR
HR

keeskoi
Idool

Uit: lelystad
Reg.: 23 november 2005

EK88 schreef:

Het geval Erik Pieters geeft bij mij sterk het gevoel dat hij al genoeg gestraft is. Natuurlijk ging 'ie veel te ver, maar het is achteraf gezien vooral erg sneu voor de speler zelf. Daarom koppel ik het niet aan eerdere gebeurtenissen, zinloos geweld enzo.

HR
Dus als een speler een andere speler zowat doodschopt, en zich dan vervolgens op een zelfde manier verwondt, dan moeten we er niet meer over lullen doe ie die ander zowat doodtrapt, maar heeft ie zichzelf voldoende gestraft.
Beetje de plofkip redenering van je.
Ik vid dat je naar de overtreding moet kijken zijn gedrag tot de tunnel en daar voor straffen. Al pleegt ie zelfmoord in de kleedkamer.

Om op het openingsstuk terug te komen verwoordt de schrijver wat de overtreding en het gedrag (K woord )betreft, precies waar de knvb zich laat kennen, net als zijn club.

[Dit bericht is veranderd door keeskoi (op 25 januari 2013 21:13:57).]
HR
HR

Ride
International

Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 21 januari 2011

Almere vak V schreef:

.
HR
Wat zei die dan?
Ik hoorde duidelijk K¤^¥ker..

Gewoon ontslag op staande voet voor zo'n psychopaat.
HR
HR

Abu3
Bankzitter

@ Almere Vak V.

Dank voor je commentaar, er ligt een prachtige carriere als factchecker voor je in het verschiet. Mijn doel van het schrijven van af en toe een stukje, is niet om een dichtgetimmerd 3-dubbel gecheckt verhaal te maken, maar het neerleggen van een stelling. Helaas heb je niet de moeite genomen om deze uit het stuk te halen en daarop te reageren.

Ik zal kort reageren op de door jouw aangedragen punten.

- Hij zei geen "******"scheids? Wat zegt hij dan wel rond seconde 19 in dit filmpje? http://www.youtube.com/watch?v=0AlByWKwwIA.

Overigens zou overtuigd dat je nu reageert, was je eerder niet. De straf die je voorstelt kwam ook verbazingwekkend dichtbij hetgene ik voorstel. Ik quote even je eigen post op 20-1, ca. 22:00 uur. in het PSV topic;

De hele flauwekul daarna bekijk ik los van de rode kaart. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, geen salaris totdat ie weer kan trainen en ondertussen elke dag met ******patientjes laten werkenHR
.

Hoezo schrijf ik dan iets over de rug van zieke kinderen? Ik zal me verder niet uitlaten over deze opmerking, behalve dat deze tamelijk laag is en dat je mij en mijn situatie niet kent.

- Je hebt overigens helemaal gelijk dat het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam is gesitueerd. Excuses voor een verkeerde tennaamstelling. Ik zeg nergens dat hier alleen maar kinderen met ****** liggen. Ik heb overigens geen problemen met Rotterdam, Eindhoven, Zwolle of welke stad dan ook. Mijn bron aangaande het feit dat ze daar met de selectie niet lang geleden zijn geweest, acht ik betrouwbaar.

- Hij trapte met zijn linkervoet, in plaats van zijn geblesseerde rechter. En het was inderdaad een deur. Maakt dat de kans op een nieuw gebroken middenvoetsbeentje kleiner? Nee. Hij heeft vorig seizoen, meer dan de helft van de wedstrijden gemist, en ook dit jaar de gehele eerste helft. Lijkt me toch wel lang genoeg.

- Dan het parkeerterrein. De bron was het artikel op catanaccio. Als ik een wetenschappelijk stuk schrijf, check ik altijd 2 bronnen. Dat heb ik in deze niet gedaan. Maakt het overigens voor de context van het verhaal uit? Nee, PSV verkoopt waardevaste bezitting om daarmee vervolgens te speculeren op de transfermarkt.

- Dat spelers niet direct reageren op de wantoestanden van een teamgenoot kan ik nog wel begrijpen. Maar gelouterde profs als Van Bommel en coach Advocaat, die mogen toch wel in staat worden geacht om iets zinnigs te zeggen?

Tot slot, de door Pieters aangeboden excuses kwamen me oprecht over. Maar de vraag is waarom hij zo reageert. Mijn mening hieromtrent is hierboven uiteengezet. Ik nodig je bij deze uit deze nog eens te lezen, je bezwaren over de niet dubbelgecheckte zaken even links te laten liggen en te reageren op de inhoud van het verhaal. Succes.

[Dit bericht is veranderd door Abu3 (op 27 januari 2013 13:13:44).]
HRHR
HR

Rafael vd Vaart
Internationale topspeler

Uit: Brabant
Vak: 118
Reg.: 23 juli 2010

Abu3 schreef:

@ Almere Vak V.

Dank voor je commentaar, er ligt een prachtige carriere als factchecker voor je in het verschiet. Mijn doel van het schrijven van af en toe een stukje, is niet om een dichtgetimmerd 3-dubbel gecheckt verhaal te maken, maar het neerleggen van een stelling. Helaas heb je niet de moeite genomen om deze uit het stuk te halen en daarop te reageren.

Ik zal kort reageren op de door jouw aangedragen punten.

- Hij zei geen "******"scheids? Wat zegt hij dan wel rond seconde 19 in dit filmpje? http://www.youtube.com/watch?v=0AlByWKwwIA.

Overigens zou overtuigd dat je nu reageert, was je eerder niet. De straf die je voorstelt kwam ook verbazingwekkend dichtbij hetgene ik voorstel. Ik quote even je eigen post op 20-1, ca. 22:00 uur. in het PSV topic;

(...).

Hoezo schrijf ik dan iets over de rug van zieke kinderen? Ik zal me verder niet uitlaten over deze opmerking, behalve dat deze tamelijk laag is en dat je mij en mijn situatie niet kent.

- Je hebt overigens helemaal gelijk dat het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam is gesitueerd. Excuses voor een verkeerde tennaamstelling. Ik zeg nergens dat hier alleen maar kinderen met ****** liggen. Ik heb overigens geen problemen met Rotterdam, Eindhoven, Zwolle of welke stad dan ook. Mijn bron aangaande het feit dat ze daar met de selectie niet lang geleden zijn geweest, acht ik betrouwbaar.

- Hij trapte met zijn linkervoet, in plaats van zijn geblesseerde rechter. En het was inderdaad een deur. Maakt dat de kans op een nieuw gebroken middenvoetsbeentje kleiner? Nee. Hij heeft vorig seizoen, meer dan de helft van de wedstrijden gemist, en ook dit jaar de gehele eerste helft. Lijkt me toch wel lang genoeg.

- Dan het parkeerterrein. De bron was het artikel op catanaccio. Als ik een wetenschappelijk stuk schrijf, check ik altijd 2 bronnen. Dat heb ik in deze niet gedaan. Maakt het overigens voor de context van het verhaal uit? Nee, PSV verkoopt waardevaste bezitting om daarmee vervolgens te speculeren op de transfermarkt.

- Dat spelers niet direct reageren op de wantoestanden van een teamgenoot kan ik nog wel begrijpen. Maar gelouterde profs als Van Bommel en coach Advocaat, die mogen toch wel in staat worden geacht om iets zinnigs te zeggen?

Tot slot, de door Pieters aangeboden excuses kwamen me oprecht over. Maar de vraag is waarom hij zo reageert. Mijn mening hieromtrent is hierboven uiteengezet. Ik nodig je bij deze uit deze nog eens te lezen, je bezwaren over de niet dubbelgecheckte zaken even links te laten liggen en te reageren op de inhoud van het verhaal. Succes.
HR
Kan Almere niet meer dan gelijk geven. Je komt zelf met allerlei onwaarheden aanzetten en doet dit nu weer af met 'dat doet er niet toe, is niet de essentie'. Dat vind ik wat te makkelijk, get your facts straight. Dit wekt alleen maar onnodige irritaties op en alles was eenvoudig na te checken.

Bovenal gebruikt hij het woord 'k.anker' als middel om zich af te reageren. Niet om de scheidsrechter te beledigen of iets dergelijks. Het is puur de frustratie om zijn eigen rode kaart waarom hij dat roept. Had ook het woord 'klote' kunnen zijn, dat had iedereen liever gehoord.

Ik scheld zelf nooit met k.anker, maar de nieuwe generatie gebruikt het steeds meer als krachtterm. Overal lopen mensen die dat woord te pas en te onpas gebruiken. En ja, dit gebeurd ook bij Ajax in het team hoor. Niet dat dit wordt goedgekeurd of goedgepraat, maar we moeten nu niet hypocriet gaan doen alsof Pieters hier iets heel uitzonderlijks heeft gedaan.

Wedervraag: hadden we Perez ook per direct moeten ontslaan toen hij uitspraken met het woord k.anker in de mond nam?
HR
HR

keeskoi
Idool

Rafael vd Vaart schreef:

(...)

Wedervraag: hadden we Perez ook per direct moeten ontslaan toen hij uitspraken met het woord k.anker in de mond nam?
HR
Nee, ontslaan is grote kolder. Maar volgens mij werd perez iets harder aangepakt. En kom nu niet aan met dat slappe gelul dat Pieters zichzelf al genoeg gestraft heeft. Wat ie op het veld deed was voldoende reden om hem daar voor dat K woord ook te straffen.
Je zou zelfs die acties in die gang ook kunnen bestraffen. Die paar wedstrijdjes die hij ne gekregen heeft slaan totaal nergens op.
Zeker als je ff terughaalt wat de knvb met veel tamtam had aangekondigd.
HR
HR

Rafael vd Vaart
Internationale topspeler

keeskoi schreef:

(...)

Nee, ontslaan is grote kolder. Maar volgens mij werd perez iets harder aangepakt. HR
Ontslaan haal ik aan omdat dit hierboven ook werd geroepen. Ik vind het ook de grootste onzin die er bestaat. Wanneer je elke voetballer die het woord '******' als krachtterm gebruikt gaat schorsen dan krimpt je selectie flink.

Perez kreeg vijf wedstrijden schorsing en deed het verder af met een tekst op de site van Ajax. Niet publiekelijk door het stof met een persconferentie. Dus dat harder aangepakt vind ik nogal meevallen.

En kom nu niet aan met dat slappe gelul dat Pieters zichzelf al genoeg gestraft heeft. Wat ie op het veld deed was voldoende reden om hem daar voor dat K woord ook te straffen. Je zou zelfs die acties in die gang ook kunnen bestraffen. Die paar wedstrijdjes die hij ne gekregen heeft slaan totaal nergens op. Zeker als je ff terughaalt wat de knvb met veel tamtam had aangekondigd. HR
Ik zie dat als één incident en de KNVB gelukkig ook. Anders krijg je weer de discussie wat moet je los van elkaar zien en wat niet. Totaal onzinnig en overbodig. Die jongen wordt nu gestraft voor de fouten die hij die wedstrijd heeft gemaakt. Dat zijn schorsing nu in zijn revalidatieperiode valt doet daar niets aan af. Voor hetzelfde geld was hij in de douche uitgegleden en had hij daar zijn enkel gebroken, wat dan?
HR
HR

keeskoi
Idool

Rafael vd Vaart schreef:

(...)
Ik zie dat als één incident en de KNVB gelukkig ook. Anders krijg je weer de discussie wat moet je los van elkaar zien en wat niet. Totaal onzinnig en overbodig. Die jongen wordt nu gestraft voor de fouten die hij die wedstrijd heeft gemaakt. Dat zijn schorsing nu in zijn revalidatieperiode valt doet daar niets aan af. Voor hetzelfde geld was hij in de douche uitgegleden en had hij daar zijn enkel gebroken, wat dan?
HR
Perez werd door Jaakke uit de wind gehouden. Dan kan je niet 5 minuten later zelf een persconferentie gaan geven.
Die van Pieters is zowat 2 dagen over nagedacht.
Verder is 5 meer dan 3 d8 ik.
Die blessure ontstond na het incident met het K woord en die smerige overtreding. Als ie die blessure niet had gehad, had ie ook 3 wedstrijden gehad. Of denk je dat dat zwakbegaafde zooitje in Zeist hem coulanter behandelt heeft nu??

Als ze echt slim waren geweest hadden ze hem er 14 gegeven. Was er meteen een waarschuwende werking vanuit gegaan. Die blessure en de waarsschijnlijke duur was in Zeist allang bekend.
HR
HR

Rafael vd Vaart
Internationale topspeler

keeskoi schreef:

(...)

Perez werd door Jaakke uit de wind gehouden. Dan kan je niet 5 minuten later zelf een persconferentie gaan geven.
Die van Pieters is zowat 2 dagen over nagedacht.
Verder is 5 meer dan 3 d8 ik.
Die blessure ontstond na het incident met het K woord en die smerige overtreding. Als ie die blessure niet had gehad, had ie ook 3 wedstrijden gehad. Of denk je dat dat zwakbegaafde zooitje in Zeist hem coulanter behandelt heeft nu?? HR
Dat mag ik hopen van niet, wat er uiteindelijk me zijn arm is gebeurd moet je buiten beschouwing laten. Dat leed heeft namelijk niets te maken met de strafmaat voor Pieters.

Als ze echt slim waren geweest hadden ze hem er 14 gegeven. Was er meteen een waarschuwende werking vanuit gegaan. Die blessure en de waarsschijnlijke duur was in Zeist allang bekend. HR
Veertien is natuurlijk onzin, dat weet je zelf ook. Hadden ze Suarez dan maar een jaar moeten schorsen voor dat bijten of Douglas voor zijn 'kopstoot' aan de scheidsrechter? Wanneer je zo zo'n actie als Pieters er al veertien krijgt dan is het einde zoek denk ik.

We doen allemaal net alsof Pieters iets vreselijks heeft gedaan, maar ik vind het allemaal reuze meevallen. Hij scheld met het woord k.anker, dat moet hij inderdaad niet doen. Maar dit doen er zovele en hij gebruikt het als krachtterm in plaats van het iemand toe te wensen. Daarna trapt hij tegen een deur, mag ook niet natuurlijk, maar hoeveel spelers reageren zich af op muren, bidons, deuren of andere materialen?

Daarna slaat hij een ruitje door. Ook stom, maar dit had lang niet zoveel teweeg gebracht als dit enkel- in plaats van dubbelglas was geweest en Pieters geen letsel had opgelopen. Je ziet regelmatig dat er tegen ruiten wordt geslagen, schilderijtjes het zwaar te voortduren krijgen of iets anders sneuvelt. Daarmee wil ik dit gedrag niet goedpraten of goedkeuren, maar nu ineens wordt er een groot vergrijp van gemaakt omdat de gevolgen ernstig zijn voor Pieters zelf.

Is er ooit een speler veroordeeld of heeft hij extra wedstrijden schorsing gekregen vanwege het feit dat hij materiële schade maakt. En is een bidon wegtrappen of een shirt boos op de grond gooien dan ook al grensoverschrijdend gedrag?
HR
HR

Abu3
Bankzitter

Zat zojuist voor de grap het gehele interview met Sanders te bekijken en moest even aan deze column terugdenken.

Op minuut 5 maakt gebruikt de verslaggever grappig genoeg ook de "hoogspanning" als metafoor.

http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/30236_%5Bvideo%5D%20Tiny%20Sanders%20in%20programma%20FC%20Onder%20Ons.phpuut 5
HR
HR

Martijn Reuser
Ballenjongen

Uit: Amsterdam
Vak: 126
Droomaankoop: Dico Koppers
Reg.: 8 oktober 2012

gewoon thuiszitten en columns schrijven over PSV voor op Ajax Netwerk. Weettog!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » B - Ajax Netwerk » Columns: Zitplaats Ajax » De Philips Sport Vereniging staat onder hoogspanning,

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 13,3% dat Botev Plovdiv / SKN St Pölten wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!