Ajax Netwerk
vrijdag 25 juli 2014 - 08:44                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Oranje en andere landen » [Centraal] Favoriete opstelling van Oranje

HR

Deze topic is open en bestaat uit 387 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 387 »

HR

Warner
Moderator

Uit: Den Haag
Vak: 127
Droomaankoop: -
Reg.: 25 juli 2002

FAVORIETE OPSTELLING EK 2008
Post hier je favoriete opstelling voor het EK 2008 én motivatie

HR
Van der Sar

Melchiot
Heitinga
Boulahrouz
De Cler

Seedorf
Van Bronckhorst

Sneijder
Van der Vaart
Van Persie

Van Nistelrooij

HR Motivatie
Ik ga even uit van de inmiddels 'beproefde' 4-2-3-1 formatie. De laatst gespeelde wedstrijden vond ik immers niet slecht in deze formule.

Ik zet Boulahrouz naast Heitinga. Puur en alleen om zijn kwaliteiten. Aangezien de kans vrij klein is, dat hij ook daadwerkelijk minuten gaat maken, zal mijn tweede keuze dan ook Mathijsen zijn. Andere opties als Ooijer (heb het idee dat hij een beetje over zn top is) en Bouma (te weinig kwaliteit) vind ik niet beter dan Mathijsen.

Seedorf op een positie die hem wellicht niet op het lijf is geschreven. Zet hem er toch in, aangezien ik het gewoon zo zonde vind hem op de bank te moeten zetten. Maar als ik iets realistischer ben, dan zouden De Zeeuw (eerste keuze) of Affelay (tweede keuze) wellicht betere opties zijn.

Onze drie supertalenten staan achter Van Nistelrooij. Wie er nu rechts, links of centraal staat, doet er eigenlijk niet toe. Ze moeten continue van positie wisselen en gewoon lekker voetballen.

Met dit team én met spelers als Robben, Affelay, De Zeeuw, Huntelaar, Emanuelson, Kuyt en Babel achter de hand zouden we toch zeker (op z'n minst) een kans moeten maken!
HR
HR

Matthijs 92
Lid 2de elftal

Vak: -
Droomaankoop: Bojan Krkić Pérez
Reg.: 4 augustus 2004

code:HR

van der Sar
Ooijer Heitinga Mathijsen De Cler
De Zeeuw van Bronckhorst
van Persie Sneijder Seedorf/v.d. Vaart
van Nistelrooy

HR

Tja, beginnen bij de verdediging dan maar.
Ooijer omdat er eigenlijk geen alternatieven zijn voor de rechtsback behalve Melchiot, die ik persoonlijk dramatisch vind. Heitinga/Mathijsen hebben denk ik geen uitleg nodig, De Cler is verdedigend toch duidelijk beter dan Emanuelson.

Dan het middenveld, 2 verdedigende middenvelders die ook aanvallend wat kunnen brengen. van Persie en Sneijder moeten wat mij betreft sowieso spelen, en de keuze Seedorf/v.d. Vaart is een lastige, die is denk ik afhankelijk van de vorm van het moment.

Ruud van Nistelrooy is meevoetballend niet geweldig, maarja dat is Huntelaar ook niet, en RvN heeft toch al iets meer bewezen op topniveau dan Huntelaar.

Wissels:

Stekelenburg
Melchiot
Boulahrouz
Emanuelson
Seedorf/v.d. Vaart
Afellay
Huntelaar

[Dit bericht is veranderd door Warner (op 23 maart 2008 18:54:22).]
HR
HR

Robehr
Idool

Uit: Breda
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 september 2004

----------------------Van Der Sar--------------------------
---De Jong-------Heitinga------Mathijsen----Van Bronckhorst
-----------------------------------------------------------
--------------De Zeeuw----------Seedorf--------------------
------Sneijder-----------Van Persie--------Van Der Vaart---
-----------------------Huntelaar---------------------------

De Jong als rechtback vind ik hem prima. Melchiot komt te kort voor dit niveau. Seedorf kan ook prima in dienst van spelen en is gewoon heel ervaren. Huntelaar is dit seizoen beter dan Van Nistelrooy.
HR
HR

Warner
Moderator

Waarom zet je Van Bronckhorst linksback? Speelt al het hele seizoen op het middenveld en De Cler doet het bij feyenoord en Oranje prima links achterin.
HR
HR

El Rafael
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Reg.: 15 maart 2003

Van der Sar

Kromkamp
Heitinga
Mathijsen
Fredje Bouma

De Jong
Engelaar

Van der Vaart
Sneijder
Van Persie

Huntelaar

Kampioensploeg bij uitstek, alhoewel ik liever Boula heb naast Johnny, maar die speelt dus niet bij Sevilla, dus word ik gedwongen Mathijsen daar neer te zetten, omdat Ooijer geen optie is en v.d. Wiel er te lang uit is om die plek te kunnen veroveren.
Een betere rechtsback is ook wenselijk maar volgens mij niet voorhanden, maar misschien dat SuperMario Melchiot het goed gaat doen daar, ik ben echter meestal niet zo onder de indruk van Mario.
Met Nigel en Engelaar heb je gewoon heel veel controlerende kracht op het middenveld, allebei spelers met een goed fysiek en loopvermogen en Nigel wordt onze joker op het EK, hij gaat er 2 of 3 maken.
Sneijder is natuurlijk de onbetwiste spelmaker, die na een wisselvallig seizoen bij Real gaat vlammen daar in die Alpen. V.d Vaart en V. Persie zijn natuurlijk jongens die heel veel kunnen creëren rond de 16 en als Raf, Wes en Rob goed op elkaar ingespeeld raken is dat niet meer te houden.
Die Hunter in de spits, want die is kwaad dat we geen kampioen zijn, dus die gaat er minsten 4 in het mandje leggen daar in het Zwitserse.

Captain: Sar
Subcaptains: Johnny, Engelaar, Vaart, Sneijder en de Hunter.
HR
HR

AJAXSTUFF
Veelbelovend talent

Uit: Amstelveen
Vak: 412
Reg.: 17 mei 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 maart 2008 om 10:33:43.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Mijn favo opstelling voor Oranje: 4-3-3
met tussen haakjes de back-up's)

van der Sar op de goal.
(Stekelenburg en Timmer;)

achterin van rechts naar links:

Ooijer, Heitinga, Mathijsen, de Cler;
(Kromkamp, Marcellis, Bouma, Pieters;)

het middenveld:

de Zeeuw, Sneijder, van Bronckhorst;
(Landzaat, van der Vaart, Molhoek;)

de aanval:

Beerens, van Nistelrooy, van Persie;
(Castelen, Huntelaar, Robben;)

Er staan een aantal belagelijke namen tussen maar dit zijn de spelers die spelen op de posities zoals het zou moeten en dan kom je op zo'n team uit.
HR
HR

Keje Molenaar
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 februari 2004

Dit lijkt me wel aardig:

Basis:

Van der Sar

Heitinga Mathijsen

Kromkamp Bouma

Van Bommel Van Bronckhorst

Sneijder

Van Persie Van der Vaart

Van Nistelrooy
HR

Overig:

Stekelenburg, Melchiot, Boulahrouz, Ooijer, De Cler, De Zeeuw, Maduro, Babel, Seedorf, Robben, Huntelaar, Timmer.

Opkomende backs zijn van levensbelang in dit systeem om bij aanvallen voor bezetting aan de buitenkant te zorgen. Kromkamp en De Cler kunnen dat zeker, maar ook Melchiot en Bouma laten in Engeland geregeld goede rushes zien bij hun clubs.

Centraal Heitinga en Mathijsen, omdat die dit seizoen gemiddeld gezien het beste niveau hebben gehaald. Boulahrouz is niet echt in vorm, maar zijn specifieke kwaliteiten zijn wellicht nog hard nodig in bepaalde wedstrijden. André Ooijer mag met zijn ervaring niet ontbreken.

Van Bommel kan een belangrijke speler zijn. Heel Duitsland ergert zich aan hem, behalve de Bayern-fans. Dat is meestal een goed teken. In topwedstrijden heb je zulke gasten nodig. Van Bronckhorst is heel nuttig voor een elftal. Hij loopt gaten dicht, doet geen rare dingen op een moeilijke positie en heeft het talent alle tweede ballen perfect op te pikken.

Van Persie en Sneijder kunnen van beide zijkanten spelen en van daaruit de tegenstander één tegen één zetten door naar binnen te komen in combinatie met een opkomende back.

Rafael van der Vaart moet gewoon rond de spits bewegen en tactisch slim spelen zoals hij dat kan en doet bij HSV. Gewoon altijd op de juiste plaats staan in en om het strafschopgebied.

Ruud van Nistelrooy moet gewoon balvast zijn op de momenten dat het nodig is en de ballen erin schieten die hij in kansrijke positie voor zijn voeten krijgt. Hij heeft ook 'voetballende' kwaliteiten, maar die mogen nooit ten koste gaan van zijn unieke talent, namelijk goals scoren. In dit systeem hoef je ook niet de kapstok te zijn voor de aanvallen, omdat je drie spelers in de linie achter je hebt lopen die zoveel individuele kwaliteit hebben dat ze vanuit het niets tot de verdediging van de tegenstander kunnen doordringen.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Nou, dan zal ik maar weer eens mijn vingers aflikken bij de gedachte wat voor elftal we op kunnne stellen. Mij lijkt dit het beste:

.........................vdsar............................
...melchiot.......heitinga......boulahrouz.....de cler....
.......................de zeeuw...........................
.......sneyder............................vdv.............
..v. persie............huntelaar................robben....

Achterin hebben we niet meer keus dan dit. Melchiot doet het uitstekend als rechtsback, heitinga en boularhouz zijn de enigen die een man uit kunnen schakelen en heitinga heeft dan ook een prachtige trap. De cler is ook meer een noodverband maar we hebben niks anders.
Het middenveld moet elk ander middenveld totaal kunnne wegspelen. De zeeuw als controleur, vdv en sneyder als opbouwers waarbij seedorf nog op de plek van sneyder kan spelen.
Voorin lijken me de vleugels duidelijk, de spits, tja... Het liefst zie ik eigenlijk kluivert maar verder is dat ook een positie die onder bezet is. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat wanneer castelen zich weer een beetje gaat profileren hij rechtsbuiten kan v. persie in de spits.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 24 maart 2008 12:39:20).]
HR
HR

Jeffrey Sarpong
Legende

Reg.: 28 november 2004

Met de wetenschap dat het sowieso een 4-2-3-1 gaat worden:

Van Nistelrooy

Van Der Vaart Van Persie Sneijder

Seedorf De Zeeuw

Van Brockhorst Mathijsen Boulahrouz Melchiot(?)

Van Der Sar
HR

Van Nistelrooy is de afmaker. De drie aanvallende middenvelders 'switchen' van positie. Seedorf de controleur, De Zeeuw de stofzuiger. Van Bronckhorst en Melchiot de opkomende backs, Mathijsen en Boulahrouz het blok in de defensie. Van Der Sar hoef ik hopelijk niet uit te leggen. :)

Robben (mits fit) is ook altijd lekker om achter de hand te hebben, evenals Affelay, Huntelaar, Babel, Van Bommel (ja, die ja), Johnny, Ooijer en De Cler.
HR
HR

Robehr
Idool

quote:HR
Warner schreef:

Waarom zet je Van Bronckhorst linksback? Speelt al het hele seizoen op het middenveld en De Cler doet het bij feyenoord en Oranje prima links achterin.
HR
Van Bronckhorst mist gewoon iets om op het middenveld te spelen op een EK. Dat niveau kan hij gewoon niet aan. En aangezien San Marco hem toch altijd opstelt en ik hem ook wel zijn kunstje gun mag hij als linksback opdraven, waar hij wel de internationale ervaring voor heeft. Al is De Cler ook een prima optie.
HR
HR

0634
Legende

Reg.: 2 januari 2006

-----------------Van der Sar-----------------

Melchiot-----Heitinga----Mathijsen-----DeCler

-------------------de Zeeuw------------------
Seedorf--------------------------Van der Vaart

Castelen?-------------------------------Robben
------------------Van Persie------------------

Castelen is natuurlijk geen topper, maar omdat ik toch vind dat er gepoogd moet worden om goed positioneel spel te spelen probeer ik toch zoveel mogelijk spelers op hun vertrouwde plek te laten spelen. Ik kan echt geen andere op rechts bedenken. Al zouden we ook Makaay op 9 kunnen zetten en Van Persie op rechts. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat zonde van Van Persie kwaliteiten.

Positioneel gezien vind ik 4-3-3 of 3-4-3 toch het beste systeem. Vandaar dat ik daarvoor kies. Er zit genoeg voetballend vermogen in de spits voor de benodigde combinaties. En ook genoeg creativiteit.

Acherin ben ik van geen van allen overtuigd, maar het zij zo. Spitsen als KJH of RvN vind ik voetballend niet sterk genoeg. Vandaar van Persie op 9.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 24 maart 2008 20:32:54).]
HR
HR

Warner
Moderator

Jeffrey Sarpong schreef:

Met de wetenschap dat het sowieso een 4-2-3-1 gaat worden:

Van Nistelrooy

Van Der Vaart Van Persie Sneijder

Seedorf De Zeeuw

Van Brockhorst Mathijsen Boulahrouz Melchiot(?)

Van Der Sar
HR

Van Nistelrooy is de afmaker. De drie aanvallende middenvelders 'switchen' van positie. Seedorf de controleur, De Zeeuw de stofzuiger. Van Bronckhorst en Melchiot de opkomende backs, Mathijsen en Boulahrouz het blok in de defensie. Van Der Sar hoef ik hopelijk niet uit te leggen. :)

Robben (mits fit) is ook altijd lekker om achter de hand te hebben, evenals Affelay, Huntelaar, Babel, Van Bommel (ja, die ja), Johnny, Ooijer en De Cler.
HR
Geen Heitinga? Vind je Mahijsen en Bouhlarouz echt beter?

Robehr schreef:

(...)

Van Bronckhorst mist gewoon iets om op het middenveld te spelen op een EK. Dat niveau kan hij gewoon niet aan. En aangezien San Marco hem toch altijd opstelt en ik hem ook wel zijn kunstje gun mag hij als linksback opdraven, waar hij wel de internationale ervaring voor heeft. Al is De Cler ook een prima optie.
HR
Ik vind Van Bronckhorst als linksback keer op keer werkelijk een drama. Ben sowieso geen fan van Van Bronckhorst, maar vind hem momenteel de beste optie als linker verdedigende middenvelder. Schaars is in potentie beter, maar is nog steeds geblesseerd(?), of in ieder geval nog niet fit genoeg.
HR
HR

Jeffrey Sarpong
Legende

Warner schreef:

Geen Heitinga? Vind je Mahijsen en Bouhlarouz echt beter?
HR
Verdedigend wel, ja. Opbouwend zijn de centrale verdedigers niet zo belangrijk in dit systeem, m.i..
HRHR
HR

Jeffrey Sarpong schreef:

(...)

Verdedigend wel, ja. Opbouwend zijn de centrale verdedigers niet zo belangrijk in dit systeem, m.i..
HR
Matthijsen verdedigend beter? Heb je gisteravond gekeken? :D
HR
HR

Jeffrey Sarpong
Legende

maduroman schreef:

(...)

Matthijsen verdedigend beter? Heb je gisteravond gekeken? :D
HR
Heb jij de afgelopen jaren Ajax gekeken?
HR
HR
Ik houd mijn hart vast voor de wedstrijd tegen Italië. Heitinga en Mathijsen zijn koppend allebei heel slecht. Luca Toni gaat zeker een goal maken tegen Nederland. Ik heb liever Marcellis centraal achterin. Dat vind ik een echte mandekker.
HR
HR

Jeffrey Sarpong schreef:

(...)

Heb jij de afgelopen jaren Ajax gekeken?
HR
Bij Matthijsen beginnen de fouten nu toch structureel te worden. Heitinga is een redelijke verdediger en een goede opbouwer. Matthijsen een matige verdediger en een matige opbouwer. Dan liever Heitinga in Oranje met een killer naast hem. Boulahrouz zou een perfecte killer zijn maar die speelt nooit. Dan lijkt me Ooijer een goed alternatief of Melchiot.
HR
HR

Jeffrey Sarpong
Legende

maduroman schreef:

(...)

Bij Matthijsen beginnen de fouten nu toch structureel te worden.
HR
Mwa, dat vind ik wel meevallen. In zijn beginperiode bij HSV had hij het lastig, maar daarna is hij het toch wel goed gaan doen, volgens mij. Ik ben een fan van Johnny, maar hij heeft toch wel redelijk vaak een steek laten vallen de afgelopen jaren (hoewel dat wel minder wordt de laatste tijd).
HR
HR

Furibond
Idool

Droomaankoop: Edwin van der Sar
Reg.: 31 januari 2002

--------------------Sar------------------

--Ooijer---Heitinga---Bouma--De Cler----

---------Seedorf-----Engelaar---------

---Sneijder----vdVaart-----Van Persie--
----------------Huntelaar--------------

Verdedigend hebben we weinig anders.
Engelaar en Seedorf controlerend omdat ik geen fan van De Zeeuw en Van Bronckhorst ben. Eventueel kan in de plaats van Engelaar Bakkal spelen.
Ik denk dat Huntelaar net iets minder slecht meevoetbalt dan van Nistelrooy dus daarom hem erin.
HR
HR

Clarence
Internationale topspeler

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 18 januari 2007

Ik kies toch voor een 4-4-2 omdat dan de algehele veldbezetting beter is. Jammer dat we geen top rechtsback hebben maar ik denk dat Ooier er wel kan spelen.Robben op rechts omdat je lopende spelers op het middenveld nodig hebt , Affelay zou daar ook kunnen spelen .Sneijder op de bank je moet keuzes maken afhankelijk van de vorm van de dag.

---------------------Van der Sar-------------------

---Ooier-------Heitinga--------Bouma--------De Cler

--------------------Van Bommel---------------------

---Kuijt------------------------------------Seedorf

--------------------Van der Vaart------------------

-------------Van Persie------Van Nistelrooy--------

Wissels
Affelay
Vennegoor of Hesselink
Matthijssen
Kuyt
Babel
Sneijder
v Bronkhorst
De Zeeuw
Mendes da Silva
kromkamp

[Dit bericht is veranderd door Clarence (op 30 april 2008 00:38:41).]
HR
HR
--------------------van der Sar-----------------------

Kromkamp--------Heitinga-----Marcellis---------Drenthe

------------van Bommel----------Davids----------------

Afellay-----------------van Persie---------------Babel

----------------------Huntelaar-----------------------

Het is tegenwoordig erg lastig een goede opstelling te maken. Toch ben ik er voor mijn gevoel aardig uitgekomen. Het grootste probleem bij het huidige Oranje is denk ik dat er achterin veel spelers staan die bij hun clubs tegenwoordig niet meer gewend zijn de bal te hebben. Verder spelen er spelers bij clubs die niet bovenin draaien dit seizoen, wat ook niet bevorderlijk is. Als ik zie dat Ooijer bij Blackburn speelt, Bouma bij Aston Villa, Mathijsen bij HSV, De Cler bij Feyenoord en ga zo maar door dan zijn het stuk voor stuk clubs die, op Feyenoord na, eigenlijk geen Oranjespelers horen te hebben.

Centraal achterin hebben we een groot probleem. Heitinga bevestigde gister voor de zoveelste keer geen centrale verdediger te zijn. Hij werd als een junior geklopt bij die eerste goal, iets dat niet mag op dit niveau. Dit seizoen wordt hij vaak de hemel ingeprezen maar op basis waarvan? Hij maakt deel uit van een verdediging die over de 40 goals tegenkrijgt. Dat is niet iets om trots op te zijn. Toch zet ik hem erin, bij gebrek aan beter. Marcellis is wat mij betreft momenteel de beste Nederlandse centrale centrumverdediger. Hij moet dan ook spelen. Over aantal jaar zal hij vast koppel vormen met Daley Blind. Tot die tijd is het behelpen.

De backs moeten jongens zijn die gewend zijn de bal te hebben bij hun clubs. Zij zijn gewend keuzes te moeten maken in balbezit en met hen heb je de grootste kans van slagen. Daarnaast moeten ze bij voorkeur een drang naar voren hebben, bij een topclub spelen, en over enige snelheid beschikken. Kromkamp en Drenthe (gemankeerde linksback maar naar mijn mening de beste optie als echte toernooispeler) zijn naar mijn mening de beste keuzes. Wat daarin ook meespeelt is dat er geen enkel land met een specifieke rechts- of linksbuiten speelt. Ik denk dat je met de driehoeken Kromkamp - Heitinga - Van Bommel en Marcellis - Drenthe - Davids genoeg kwaliteiten hebt in de zones te verdedigen.

De verdedigende middenvelders zijn op dit moment kwalitatief niet goed genoeg (van Bronckhorst) of wanhopig uit vorm (De Zeeuw). Daarom zie ik het liefst Van Bommel en Davids. Ook Davids is niet echt in vorm maar hij heeft temperament en is ook een echte toernooispeler. Hij geeft elk team wat extra's met zijn drive. Van Bommel is belangrijke pilaar op het middenveld voor de aanvoer en voor de balans in het team. De uitstraling van dit duo zorgt automatisch voor extra aanzien bij tegenstanders. Van Bronckhorst en De Zeeuw zijn twee jochies in vergelijking met het duo dat ik voor ogen heb. Buitengewoon jammer dat Van Basten én Van Bommel geen optie meer is.

Bij het trio achter Huntelaar kies ik voor Babel die ik bij Liverpool vaak zie spelen hangend op links. Van hem gaat altijd dreiging uit, hij heeft specifieke kwaliteiten en wat mij betreft is hij absoluut de beste optie op links. Van Persie en Afellay zijn op dit moment naar mijn mening beter dan Sneijder en Van der Vaart. Ik weet het, dit is nogal een stelling voor een Ajacied, maar ik meen het wel. Afellay is vaak ongrijpbaar, en straalt een enorme wilskracht uit op het veld. Dit mis ik bij Sneijder en Van der Vaart vaak, waarbij ik ook vaak het idee heb dat dit lakse overslaat op de rest van het elftal. Daarom verkies ik Afellay en Van Persie boven beide ex-Ajacieden. Huntelaar verkies ik dan wel weer boven Van Nistelrooij, puur op gevoel.

[Dit bericht is veranderd door Zlajan (op 27 maart 2008 17:56:01).]
HR
HR
Ik heb een aantal posts verwijderd. In de openingspost staat duidelijk dat je je opstelling moet motiveren. Doe je dit niet dan wordt je post weggehaald.
HR
HR

Robehr
Idool

Wat daarin ook meespeelt is dat er geen enkel land met een specifieke rechts- of linksbuiten speelt. Ik denk dat je met de driehoeken Kromkamp - Heitinga - Van Bommel en Marcellis - Drenthe - Davids genoeg kwaliteiten hebt in de zones te verdedigen.HR
Weleens van de heren Malouda en Ribery gehoord? Dat wordt geen leuke dag voor Drenthe dan.

Ik zou toch voor een verdedigend sterker persoon kiezen. Ik denk dan nog eerder Bouma eigenlijk na de laatste interland dan aan Bronkchost of De Cler. Ook Mathijssen vond ik verschrikkelijk. Hopelijk maakt Boulahrouz nog wat speelminuten de komende tijd anders heb ik er een hard hoofd in dat we worden vernederd door Frankrijk. Zolang Italie geen Totti heeft en de bondscoach maar een beroep blijft doen op figuren als Di Natale dan maak ik me niet zoveel zorgen om hun aanvallende krachten. Boulah op Toni en het komt wel goed. Hun ijzersterke middenveld is een groter probleem. Jammer dat Edje niet meer op niveau is anders had je in hem een ideale linker defensieve middenvelder voor deze potjes. Wat kunnen we nog meer concluderen? Sneijder moet zich zoveel mogelijk bezighouden met het spel maken, Van Persie moet in vorm komen, Van Der Vaart beter moet gaan spelen in Oranje, Huntelaar op blijven stellen, Seedorf niet als halve linksbuiten opstellen maar als rechter of linker defensieve middenvelder, bidden dat Van Der Sar niet ernstig geblesseerd raakt en dat Marcellis een kans verdient de volgende oefeninterland.
HR
HR

Miel
Lid 2de elftal

Uit: Hoofddorp
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 7 maart 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 april 2008 om 15:23:00.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: emiel_emz@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
---------------Van der Sar----------------
--Melchiot---Ooijer---Bouma--De Cler----
---------Heitinga-----Seedorf-------------
---Kuijt----Van Persie-----Sneijder-------
-------------van Nistelrooij--------------

Het blijft moeilijk zo'n opstelling te maken. Waarschijnlijk denk ik over een maand weer anders.

Van der Sar: Onbetwiste nummer 1
Melchiot: Ben ik altijd al wel gechammeerd van geweest. Goede rechtsback en lijkt wel steeds beter te worden naarmate hij ouder word.
Ooijer: Ik zat te twijfelen tussen Heitinga en Ooijer, maar omdat ik Heitinga een linie naar voren heb staan vind ik dit de beste rechter centrale verdediger.
Bouma: Bij gebrek aan beter. Mathijssen is ook niet veel soeps.
De Cler: Is de beste linksback van NL. Drenthe volgt daar kort achter.

Heitinga: Waarom daar zal je denken? Hij heeft bij Ajax laten zien dat hij goed kan inschuiven, overzicht heeft en goed kan bikkelen. Ik denk dat je dat voor deze positie dat soort kwaliteiten moet hebben
Seedorf: Geef hem op deze positie een vrije en hij zal deze positie heel goed invullen. Toch zal dit samen met van Nistelrooij de enige twijfel zijn in mijn opstelling. Ik zoek een pure verdedigende middenvelder, maar ze zijn allemaal net iets te aanvallend (Seedorf, Engelaar) of net niet goed genoeg of te verdedigend (v. Bronckhorst)

Kuijt: Ben geen fan van hem, maar toch zal hij in deze opstelling goed passen op die positie. Puur door zijn kracht en instelling kan hij veel bewerkstelligen.
Van Persie: Dicht tegen de spits aan zal hij het beste zijn
Sneijder: Misschien af en toe van positie wisselen met van Persie.

Van Nistelrooij: Grote twijfel tussen Huntelaar en van Nistelrooij. Op gevoel en meer ervaring dan toch maar van Nistelrooij met vroege wissels voor Huntelaar.
HR
HR

PBK91
Talent

Reg.: 25 april 2008

---------------------v/d Sar-----------------------

Ooijer----------Boulahrouz----------Bouma------------Gio

----------------Maduro---------Seedorf--------------

Sneijder-------------v/d Vaart-------------------v.Persie

----------------------v.Nistelrooy-----------------------

Keeper: geen uitleg beter is er niet

RB: Ooijer, speelt 2 jaar op het hoogste niveau in de EPL en heeft mij overtuigd alhoewel RB niet zijn lievelingsplek is, weinig animo met kwaliteit trouwens voor de RB positie.
CB: Bouma en Boulahrouz, al speelt Khalid weinig hij is een slager prescies wat Oranje nodig heeft in plaats van de slappe optredens van Mathijssen, Bouma heeft een goed seizoen achter de rug. Bouma staat altijd bij Villa in de basis als LB maar als CB is hij beter hij is de beste linker centrale verdediger vind ik op dit moment.
LB: Gio heeft jaren op een hoog internationale niveau gespeeld op de LB positie, beter is er niet. Alhoewel de Cler toch ook goed speelt maar Gio schat ik hoger in

VM: Seedorf: schat aan ervaring, meester van simpel voetbal als het moet kijk maar eens naar een CL wedstrijd neemt niet vaak risico en weet wanneer hij diep moet gaan.
Maduro: weinig animo voor positie, Heb wedstrijden van hem gezien en speelde erg goed tegen oa. Real Madrid en Barca, de Zeeuw schat ik toch minder hoog in.
RAM: CAM is de favo positie van Sneijder alhoewel hij in Madrid ook weleens op deze positie is geposteerd en het goed doet. Ook is hij tweebenig sterker dan v/d Vaart dus zie ik Sneijder hier het liefst
LAM: v. Persie is links benig dus ook links aanvallend op het middenveld geposteerd, logisch.
CAM: v/d Vaart heeft een hogere rendement op deze positie dan Sneijder op deze positie dacht ik daarom hij de voorkeur op deze positie.

CF: van Nistelrooy, goals maken daar gaat het om en goals=van Nistelrooy, duidelijk. Huntelaar zal de opvolger moeten worden van Ruud.

[Dit bericht is veranderd door PBK91 (op 29 april 2008 13:00:08).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 387 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Oranje en andere landen » [Centraal] Favoriete opstelling van Oranje

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 18,4% dat FC Emmen wint van De Graafschap. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!