Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Oranje en andere landen
[Centraal] Favoriete opstelling van Oranje
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 8 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »

Poster
Topic: [Centraal] Favoriete opstelling van Oranje 
Sar
Internationale topspeler

Vak: 426
Reg.: 16 juli 2002
Gepost op 8 juni 2008 om 02:59:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Och och, de nationale troetelnicht van de afgelopen weken is weer eens geblesseerd. Verrassend zeg.

Aangezien MvB toch met zijn 4-2-3-1 systeem zal blijven spelen, laat Afellay dan maar die plek opvullen;

Sneijder-Afellay-Vd Vaart

Alles liever dan die houthakker van een "dirrukie kuijt uit Katwijk" in de basis. Dat doet pijn aan je ogen
 Help mods!
Pool: 3867eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
0634
International

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 2 januari 2006
Gepost op 8 juni 2008 om 09:09:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
JohnnySack schreef:

Echt een zwakkeling ook al kan hij daar misschien niet veel aan doen. Affelay dan maar op links, daar moet zowiezo iemand met snelheid en een actie staan, aub geen Sneijder of VDV, allebei geen voetballers met een turbo in de benen. En die Kuijt hoef ik echt niet te zien, die mag er pas inkomen wanneer we met 9 man komen te spelen, wat een kansloze draver is dat toch.

Oh ja, Affelay. Die was ik ff vergeten. Veel beter dan Dirk inderdaad. Goede speler. Verdient een kans. Ik vrees echter dat San Marco in al zijn wijsheid toch met Kuyt komt.

Heel Nederland blij, want onze Dirk uit Katwijk is zo gewoon gebleven en hij werkt zo hard, he....

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 8 juni 2008 09:17:51).]
 Help mods!
Pool: 1474eMotM: -Battle-rating: 1.460,4VoVo: 1846e / 1459e / 1880eOpstelling: 4-3-3
Furibond
Vedette

Uit: West-Friesland
Reg.: 31 januari 2002
Gepost op 8 juni 2008 om 12:19:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nu Robben en Van Persie niet mee kunnen doen tegen Italie, zou ik op dit uitkomen:

---Melchiot---Boulahrouz----Ooijer----Bouma---

--------------Heitinga--Engelaar------------

---Sneijder----Van der Vaart----Affelay----

----------------Nistelrooy----------------

De enige vier degelijke verdedigers, alhoewel ik ook niet kapot ben van Ooijer en zeker niet van Melchiot. Maar we hebben niks anders. Heitinga op het middenveld omdat ik geen fan ben van De Zeeuw (te licht voor het grote werk) en De Jong (of hij moet heel erg veranderd zijn in Duitsland).

Ik zou mits fit Robben voor Affelay doen en Van Persie voor Nistelrooy. De keus tussen Affelay en Kuyt is voor mij een keus tussen een Buckler of een Amstel malt. Ik vind het allebei niks, maar Affelay heeft nog iets van techniek.
 Help mods!
Pool: 3515eMotM: -Battle-rating: 1.346,9VoVo: 720e / 1106e / 734eOpstelling: 4-3-3
PascalMT

Ballenjongen

Uit: Amersfoort
Vak: 413
Reg.: 8 juni 2008
Gepost op 8 juni 2008 om 13:02:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tegen die gelouterde Italianen mogen ze van mij als volgt spelen:

Van der Sar
Ooijer-Heitinga-Mathijsen-Bouma
De Jong-Van Bronckhorst
Kuyt-Van der Vaart-Sneijder
Van Nistelrooij
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Steven Gerrard
Incredible Ibrahimovic
Vedette
Winnaar Euro 2004 VoVo Ajax Netwerk

Uit: Onderdijk
Vak: 424
Uploads: 1
Reg.: 7 februari 2003
Gepost op 9 juni 2008 om 14:45:20.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Aangezien Van Basten met een leuke opstelling zegt te komen, ga ik voor de onverwachte basisplek voor Van Persie.

Van der Sar;
Ooijer, Heitinga, Boulahrouz, Bouma;
De Jong, Engelaar;
Van Persie, Van der Vaart, Sneijder;
Van Nistelrooij

Mocht Van Persie niet in staat zijn om basis te beginnen, dan zou ik Kuyt voor hem in de plaats gooien. Meer ervaren dan Affelay en geheel anders dan Van der Vaart en Sneijder.
 Help mods!
Pool: 3973eMotM: -Battle-rating: 1.494,0VoVo: 2611e / - / 2456eOpstelling: 4-3-3
Jeffrey Sarpong
International

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004
Gepost op 9 juni 2008 om 15:14:38.         MSN: dewez_lucien@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Alsjeblieft geen Kuijt. Die gozer probeert altijd zonder schijnbeweging zijn man voorbij te rennen. Dat lukt dan nog wel, maar de bal is ie dan 8 van de 10 keer kwijt. Tegen de Italianen zeker. Doe mij maar Affelay in de basis, die heeft nog inzicht en techniek in zich, alleen is dan wel weer het nadeel dat hij na één charge van een Gatusso of Materazzi weer hinkelend het veld zal moeten verlaten.
 Help mods!
Pool: 1221eMotM: -Battle-rating: 1.380,5VoVo: 2074e / 64e / 2160eOpstelling: 4-3-3
Heldhaftig Heitinga
Talent

Uit: Noordwijk
Reg.: 6 april 2003
Gepost op 9 juni 2008 om 15:15:19.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Furibond schreef:

Nu Robben en Van Persie niet mee kunnen doen tegen Italie, zou ik op dit uitkomen:

---Melchiot---Boulahrouz----Ooijer----Bouma---

--------------Heitinga--Engelaar------------

---Sneijder----Van der Vaart----Affelay----

----------------Nistelrooy----------------

De enige vier degelijke verdedigers, alhoewel ik ook niet kapot ben van Ooijer en zeker niet van Melchiot. Maar we hebben niks anders. Heitinga op het middenveld omdat ik geen fan ben van De Zeeuw (te licht voor het grote werk) en De Jong (of hij moet heel erg veranderd zijn in Duitsland).

Ik zou mits fit Robben voor Affelay doen en Van Persie voor Nistelrooy. De keus tussen Affelay en Kuyt is voor mij een keus tussen een Buckler of een Amstel malt. Ik vind het allebei niks, maar Affelay heeft nog iets van techniek.

Bij deze opstelling sluit ik me aan. De 3 aanvallende spelers kunnen uiteraard veel van positie wisselen. Heitinga met Engelaar samen voor de verdediging lijkt me een sterke combinatie. Liever zie ik Huntelaar in de opstelling staan dan v. Nistelrooy omdat ik denk dat Huntelaar zich meer aanspeelbaar opstelt dan v. Nistelrooy. Marco heeft echter zijn vertrouwen uitgesproken in v Nistelrooy dus die zal wel starten. Van Persie zal ik laten invallen. Van Persie heeft bij Arsenal aangetoond alleen goed te draaien als hij ritme heeft en dat heeft hij nu niet.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Fernando Redondo
Icoon

Uit: 198.27.25.3
Vak: 405
Reg.: 13 november 2002
Gepost op 9 juni 2008 om 15:26:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Heldhaftig Heitinga schreef: Heitinga met Engelaar samen voor de verdediging lijkt me een sterke combinatie.
Mij totaal niet.
De ruimte en winst tegen Italie, ligt in de ruimte, die Pirlo niet verdedigt.

Je moet Sneijder uit de rug van Pirlo laten spelen. Heitinga weet niet wat hij moet doen als hij niet achter Pirlo aan hoeft. Sneijder heeft de dynamiek om die ruimte te benutten.
 Help mods!
Pool: 3143eMotM: -Battle-rating: 1.457,1VoVo: -Opstelling: incompleet
Heldhaftig Heitinga
Talent

Uit: Noordwijk
Reg.: 6 april 2003
Gepost op 9 juni 2008 om 15:32:31.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Pirlo staat helemaal niet zo diep. Pirlo speelt altijd voor zijn verdediging en komt vaak de bal ophalen bij zijn verdediging. Zo nu en dan stoot hij door naar voren, echt vaak doet hij dit niet. Je hebt gelijk dat Sneijder de juiste man is het hem lastig te maken omdat hij inderdaad de ruimtes niet goed verdedigt. Daar heeft hij zijn compagnon Gattuso voor. Heitinga zal zich vooral bezig moeten houden met hun meest aanvallende middenvelder. Engelaar mag dan de verbinding tussen verdediging en middenveld gaan verzorgen. Ben benieuwd of hij daartoe in staat is op het hoogste niveau.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Fernando Redondo
Icoon

Uit: 198.27.25.3
Vak: 405
Reg.: 13 november 2002
Gepost op 9 juni 2008 om 15:39:57.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Over wie ben je nu benieuwd?

Heitinga kan dat nivo niet aan. Als centrale verdediger heeft hij het al moeilijk genoeg, laat staan als middenvelder.

Mij geeft het de indruk, dat we totaal afhankelijk zijn van 3 a 4 spelers. Als we zelfs verdedigers preferen op het middenveld dan echte pure middenvelders, weet ik genoeg.
 Help mods!
Pool: 3143eMotM: -Battle-rating: 1.457,1VoVo: -Opstelling: incompleet
Teucer
Vedette

Uit: Utrecht
Vak: 410
Reg.: 15 augustus 2000
Gepost op 10 juni 2008 om 10:42:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

------------------------Van Nistelrooy---------------------

---Robben/Van Persie-----Van der Vaart---------Kuijt-------

-------------Engelaar-------------------Sneijder-----------

----Gio-----------Heitinga-------Ooijer-----------Bouhla---

------------------------Van der Sar------------------------
 Help mods!
Pool: 3775eMotM: -Battle-rating: 1.494,2VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Drie Kruizen
Jeffrey Sarpong
International

Reg.: 28 november 2004
Gepost op 10 juni 2008 om 13:33:54.         MSN: dewez_lucien@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Jeffrey Sarpong schreef:

Alsjeblieft geen Kuijt. Die gozer probeert altijd zonder schijnbeweging zijn man voorbij te rennen. Dat lukt dan nog wel, maar de bal is ie dan 8 van de 10 keer kwijt.

Dit wil ik trouwens wel even terugnemen, erg goed gespeeld gister.
 Help mods!
Pool: 1221eMotM: -Battle-rating: 1.380,5VoVo: 2074e / 64e / 2160eOpstelling: 4-3-3
EmJay
Regelmatige invaller

Uit: Alphen aan den Rijn
Reg.: 5 april 2005
Gepost op 10 juni 2008 om 14:12:38.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Drie Kruizen schreef:

(...)

Dit wil ik trouwens wel even terugnemen, erg goed gespeeld gister.

Je hebt gelijk maar je naam veranderd na gister?
Maar netjes hoor zo'n excuus

Iemand nog verrassingen voor de wedstrijd tegen Frankrijk?
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Van Basten (uit vrije wil) veel gaat wijzigen. Never change... afijn, da's een bekend verhaal.
Toch een paar kleine wijzigingen (tov m'n eerdere opstelling) en rekeninghoudend met de afwezigheid van Robben. Van Persie op zijn plaats, volgens mij moet hij in staat zijn 75/80 minuten voluit te kunnen spelen.

Edwin van der Sar

Mario MelchiotBoulahrouzAndré OoijerVan Bronkhorst

Johnny HeitingaEngelaar (ipv De Jong)

Dirk KuijtSneijderVan Persie (ipv Robben)

Van Nistelrooij

[Dit bericht is veranderd door EmJay (op 10 juni 2008 15:03:58).]
 Help mods!
Pool: 457eMotM: -Battle-rating: 1.473,5VoVo: 640e / 1417e / 644eOpstelling: 4-3-3
Sjiggy
Jeugdspeler

Uit: Vught
Vak: -
Reg.: 2 januari 2008
Gepost op 10 juni 2008 om 15:39:21.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als ik Marco was zou ik hetzelfde spelen als tegen Italië, Never Change A Winning Team.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Steven Gerrard
Incredible Ibrahimovic
Vedette
Winnaar Euro 2004 VoVo Ajax Netwerk

Uit: Onderdijk
Vak: 424
Uploads: 1
Reg.: 7 februari 2003
Gepost op 11 juni 2008 om 10:06:51.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
EmJay schreef:

(...)

Je hebt gelijk maar je naam veranderd na gister?
Maar netjes hoor zo'n excuus

Iemand nog verrassingen voor de wedstrijd tegen Frankrijk?
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Van Basten (uit vrije wil) veel gaat wijzigen. Never change... afijn, da's een bekend verhaal.
Toch een paar kleine wijzigingen (tov m'n eerdere opstelling) en rekeninghoudend met de afwezigheid van Robben. Van Persie op zijn plaats, volgens mij moet hij in staat zijn 75/80 minuten voluit te kunnen spelen.

Edwin van der Sar

Mario MelchiotBoulahrouzAndré OoijerVan Bronkhorst

Johnny HeitingaEngelaar (ipv De Jong)

Dirk KuijtSneijderVan Persie (ipv Robben)

Van Nistelrooij

Gelukkig ben jij de bondscoach niet. Verdediging gewoon zo laten staan (hoogstens Heitinga voor Mathijsen). Middenveld zeker laten staan, en Van der Vaart was super tegen Italië.

Kortom, gewoon laten staan zo. Van Persie rustig brengen, misschien er een minuut of 10 na rust inbrengen, en dan tegen Roemenië in de basis.
 Help mods!
Pool: 3973eMotM: -Battle-rating: 1.494,0VoVo: 2611e / - / 2456eOpstelling: 4-3-3
Der Kaiser
International

Vak: 127
Reg.: 22 september 2005
Gepost op 11 juni 2008 om 13:13:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

van der Sar

BoulahrouzOoijerMathijsenvan Bronkckhorst

HeitingaEngelaar

Kuijtvan der VaartSneijder

van Nistelrooij

Zo zou ik beginnen, ik heb mijn mening over sommige spelers natuurlijk moeten bijstellen.
 Help mods!
Pool: 1040eMotM: -Battle-rating: 1.479,9VoVo: 1087e / 1091e / 952eOpstelling: 4-3-3
Red Hot Chili Peppers
International

Uit: Winterswijk
Reg.: 13 januari 2006
Gepost op 11 juni 2008 om 17:04:30.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Met dezelfde 10 starten, als tegen Italië maar Bouma ipv Mathijsen...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,8VoVo: -Opstelling: 4-4-2
RD
Internationale topspeler

Reg.: 21 mei 2000
Gepost op 11 juni 2008 om 17:34:53.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Van der Sar

BoulahrouzOoijerBoumaVan Bronckhorst

HeitingaEngelaar

SneijderVan der VaartRobben

Van Persie

Bouma > Mathijsen: Niet omdat Bouma zo'n topper is, maar omdat Mathijsen zeker niet goed genoeg is.

Heitinga > De Jong: Vind dat Heitinga verdedigend te kort komt, zeker op dit niveau en bij Ajax heeft Heitinga het de keren dat hij op het middenveld speelde goed gedaan. Lekker bikkelen op het middenveld, balafpakken en inleveren bij 1 van de 4 voorste.

Robben > Kuyt: Logisch, Robben heeft specifieke kwaliteiten en hoort er altijd in, indien fit. Kuyt heeft het zeker niet slecht gedaan maar kan niet op tegen de kwaliteiten van de anderen voorin.

Van Persie > Van Nistelrooij: Veel meer voetballend vermogen. Geen houten klaas meer voorin zo waarmee niet te combineren valt. Weliswaar wat minder een goalgetter, maar Van Persie, en ook Sneijder/Van der Vaart en Robben kunnen allemaal prima een goal maken.
 Help mods!
Pool: 3770eMotM: -Battle-rating: 1.409,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Red Hot Chili Peppers
International

Uit: Winterswijk
Reg.: 13 januari 2006
Gepost op 11 juni 2008 om 22:38:39.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Robben specifieke kwaliteiten? Kan dribbelen als een gek, en vallen als de beste. Nee, aan dit soort toneelspelers heb je geen fuck. Gewoon Kuijt laten staan. Hij mag dan een beperkte techniek hebben, hij weet wel wat meeverdedigen inhoudt en heeft ook veel meer duelkracht dan juffertje Robben.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,8VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Ulf_Kirsten
Idool

Reg.: 2 december 2002
Gepost op 11 juni 2008 om 22:54:35.     MSN: Ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
RD schreef:

Van der Sar

BoulahrouzOoijerBoumaVan Bronckhorst

HeitingaEngelaar

SneijderVan der VaartRobben

Van Persie

Bouma > Mathijsen: Niet omdat Bouma zo'n topper is, maar omdat Mathijsen zeker niet goed genoeg is.

Heitinga > De Jong: Vind dat Heitinga verdedigend te kort komt, zeker op dit niveau en bij Ajax heeft Heitinga het de keren dat hij op het middenveld speelde goed gedaan. Lekker bikkelen op het middenveld, balafpakken en inleveren bij 1 van de 4 voorste.

Robben > Kuyt: Logisch, Robben heeft specifieke kwaliteiten en hoort er altijd in, indien fit. Kuyt heeft het zeker niet slecht gedaan maar kan niet op tegen de kwaliteiten van de anderen voorin.

Van Persie > Van Nistelrooij: Veel meer voetballend vermogen. Geen houten klaas meer voorin zo waarmee niet te combineren valt. Weliswaar wat minder een goalgetter, maar Van Persie, en ook Sneijder/Van der Vaart en Robben kunnen allemaal prima een goal maken.

Heel slim is dit. Not. Geknipt en geplakt uit het NRC:

quote:
Van Bronkhorst voelde zich achter Wesley Sneijder naar eigen zeggen ouderwets in zijn element. <knip> 'Spelend in de rug van Sneijder kwam er voor mij steeds ruimte te liggen. Als Arjen Robben voor me speelt is dat toch iets anders, die zoekt zelf meer de diepgang.'
En voor de rechterflank geldt natuurlijk precies het omgekeerde. Als je daar de naar binnen trekkende Sneijder opstelt, betekent dat dat je van Boulahrouz gaat verlangen dat hij de vrijgekomen ruimte bestrijkt. En dat kan hij niet.
Met andere woorden, voor Robben is geen basisplaats weggelegd in dit Nederlands elftal. Voor Van Persie alleen eventueel in plaats van RvN of VdV.

De beste 11 individuen vormen nu eenmaal niet altijd het beste team.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
een schaap - 2 jaar later
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 3 november 2002
Gepost op 12 juni 2008 om 00:12:36.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ulf_Kirsten schreef:

(...)

En voor de rechterflank geldt natuurlijk precies het omgekeerde. Als je daar de naar binnen trekkende Sneijder opstelt, betekent dat dat je van Boulahrouz gaat verlangen dat hij de vrijgekomen ruimte bestrijkt. En dat kan hij niet.
Met andere woorden, voor Robben is geen basisplaats weggelegd in dit Nederlands elftal. Voor Van Persie alleen eventueel in plaats van RvN of VdV.

De beste 11 individuen vormen nu eenmaal niet altijd het beste team.

Het is in de oefencampagne in de aanloop van dit EK ook gewoon prima gegaan. Denemarken, Wales en Oekraïne zijn ook simpel opzij gezet qua spel mét Robben erbij. Ik geloof er niet zo in dat het systeem eronder zal lijden als je 1 à 2 poppetjes wisselt. Ik denk ook dat je tegen Frankrijk beter met Robben of Affelay kan spelen dan met Kuijt. Je hebt wendbare technische spelers nodig om die oersterke verdediging van Frankrijk uit elkaar te kunnen spelen.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.462,8VoVo: -Opstelling: -
Keje Molenaar
Vedette

Vak: 124
Reg.: 26 februari 2004
Gepost op 12 juni 2008 om 12:48:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
een schaap - 2 jaar later schreef:

(...)

Het is in de oefencampagne in de aanloop van dit EK ook gewoon prima gegaan. Denemarken, Wales en Oekraïne zijn ook simpel opzij gezet qua spel mét Robben erbij. Ik geloof er niet zo in dat het systeem eronder zal lijden als je 1 à 2 poppetjes wisselt. Ik denk ook dat je tegen Frankrijk beter met Robben of Affelay kan spelen dan met Kuijt. Je hebt wendbare technische spelers nodig om die oersterke verdediging van Frankrijk uit elkaar te kunnen spelen.

In tegenstelling tot wat meestal het geval is, zijn de backs van Frankrijk verdedigend uiterst sterk in de één-tegen-één. Robben en Afellay zijn dus niet spelers die een makkelijke avond tegemoet gaan tegen types als Abidal, Evra en Sagnol. Verder zijn ze opbouwend sterk, míts ze de ruimte krijgen.

Een speler als Kuyt is dan wederom goud waard. Hij maakte een wereldtopper als Zambrotta helemaal gek met continu druk zetten, waardoor de minder begaafde verdedigers de opbouw moesten verzorgen. Omdat Materazzi en Barzagli er niets van bakten, moest Pirlo voortdurend helemaal inzakken om ballen te krijgen. Daardoor werd het allemaal veel eenvoudiger voor Oranje.

Ik begrijp de mensen best die de meer creatieve spelers de voorkeur geven boven Kuyt, maar volgens mij is het gewoon verstandiger een werker in plaats van een creatieveling op te stellen om zo het team als geheel sterker te maken. Het is zonde van de beschikbare kwaliteit (Van Persie, Robben, Afellay) die nu op de bank terechtkomt, maar nogmaals: het EK win je niet op punten van een jury voor mooi voetbal.
 Help mods!
Pool: 3550eMotM: -Battle-rating: 1.362,5VoVo: -Opstelling: 4-4-2
een schaap - 2 jaar later
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 3 november 2002
Gepost op 12 juni 2008 om 15:20:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Keje Molenaar schreef:

(...)

In tegenstelling tot wat meestal het geval is, zijn de backs van Frankrijk verdedigend uiterst sterk in de één-tegen-één. Robben en Afellay zijn dus niet spelers die een makkelijke avond tegemoet gaan tegen types als Abidal, Evra en Sagnol. Verder zijn ze opbouwend sterk, míts ze de ruimte krijgen.

Een speler als Kuyt is dan wederom goud waard. Hij maakte een wereldtopper als Zambrotta helemaal gek met continu druk zetten, waardoor de minder begaafde verdedigers de opbouw moesten verzorgen. Omdat Materazzi en Barzagli er niets van bakten, moest Pirlo voortdurend helemaal inzakken om ballen te krijgen. Daardoor werd het allemaal veel eenvoudiger voor Oranje.

Ik begrijp de mensen best die de meer creatieve spelers de voorkeur geven boven Kuyt, maar volgens mij is het gewoon verstandiger een werker in plaats van een creatieveling op te stellen om zo het team als geheel sterker te maken. Het is zonde van de beschikbare kwaliteit (Van Persie, Robben, Afellay) die nu op de bank terechtkomt, maar nogmaals: het EK win je niet op punten van een jury voor mooi voetbal.

Als Robben en Affelay het al niet makkelijk krijgen tegen de Franse verdedigers, Kuijt met z'n beperkte techniek wel? Verder vond ik Zambrotta vaak genoeg naar voren stormen. Kuijt was vooral aanvallend van waarde, verdedigend deed ie z'n taak naar behoren, niet meer niet minder.

Ik verlies trouwens nog steeds liever met mooi voetbal dan dat ik win met lelijk voetbal. Als Oranje de komende twee poulewedstrijden voetballend verneukt mogen ze van mij naar huis.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.462,8VoVo: -Opstelling: -
Ares
Icoon
Opper Chat Operator

Uit: Rosmalen
Reg.: 14 maart 2002
Gepost op 12 juni 2008 om 15:26:37.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Van Basten instrueerde juist de hele tijd dat Sneijder en Van der Vaart aangespeeld moesten worden als het op aanvallen kwam. Die moesten gezocht worden. Kuijt stond er alleen in om te rennen.
 Help mods!
Pool: 724eMotM: -Battle-rating: 1.465,0VoVo: 721e / 163e / 728eOpstelling: 4-3-3
Warner
Moderator

Uit: Den Haag
Vak: 127
Reg.: 25 juli 2002
Gepost op 12 juni 2008 om 15:43:33.     MSN: ja, dat heb ik wel...      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Voorbeschouwing voor Nederland - Frankrijk graag in deze topic:

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum22/806.php

Help mods!
Pool: 180eMotM: -Battle-rating: 1.475,2VoVo: 55e / 366e / 87eOpstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 8 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk