Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Oranje en andere landen
[Centraal] Favoriete opstelling van Oranje
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 8 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »

Poster
Topic: [Centraal] Favoriete opstelling van Oranje 
Der Kaiser
International

Uit: Amsterdam
Vak: 127
Reg.: 22 september 2005
Gepost op 4 juni 2008 om 10:21:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gregory V/D Wiel schreef:

Ik vind de opstelling van Der Kaiser een prima opstelling. Ik heb zelf ook al gedacht aan een fitte Van Persie in de spits.

Als je Van Persie in de spits zet, ben je gelijk van het probleem af dat je moet kiezen tussen Van der Vaart of Sneijder. Die kunnen dan, samen met Robben, achter Van Persie spelen.

Van Persie heeft al eens eerder in de spits gestaan en deed dat uitstekend. Hij is balvast, technisch, heeft een actie en heeft overzicht. Het maakt hem tot de ideale spits voor oranje.

Dat Van Persie misschien niet zo trefzeker is als RVN, maakt in principe weinig uit. Met spelers als Sneijder, VDV en Robben daarachter heb je genoeg scorend vermogen.

Heitinga op het middenveld zou opzich ook prima kunnen. De Zeeuw vind ik te licht voor het echte werk. Met Heitinga en de Jong heb je 2 prima controleurs staan.

Linksachterin zou je dan eventueel nog De Cler om kunnen wisselen voor Van Bronkhorst.

Let is goed op van Bronckhorst, hij speelt 80% van de ballen terug naar de centrale verdediger. Hij is niet meer de van Bronckhorst van 4 jaar geleden.
de Cler kan tenminste nog lekker opstomen.
 Help mods!
Pool: 1040eMotM: -Battle-rating: 1.479,9VoVo: 1087e / 1091e / 952eOpstelling: 4-3-3
FGI
Vedette

Vak: 428
Reg.: 29 december 2003
Gepost op 4 juni 2008 om 11:31:36.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Van der Sar

MelchiotHeitingaBoumaGio

De JongEngelaar

Van PersieSneijderVan der Vaart

Van Nistelrooij

Ben geen fan van Mathijssen en De Jong is een onderschatte bikkelaar, een van het soort die je goed kunt gebruiken.

Na de aderlating die Babel veroorzaakte, mijns inziens nog voor Engelaar de verrassing tijdens oefenwedstrijden tegen Oekraïne en Denemarken ondanks slechts korte invalbeurten, is het beter Robben en z'n snelheid achter de hand te houden.

Komt bij dat de drie die hier achter Van Nistelrode staan opgesteld stuk voor stuk een klasse beter zijn dan Arjen Met De Oogkleppen. Die bovendien het nadeel heeft nog geen twee volle wedstrijden na elkaar te kunnen spelen zonder gewisseld te worden vanwege een kwetsuur. Toegegeven: de irritatie-factor speelt ook een rol.
 Help mods!
Pool: 325eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 352e / 805e / 365eOpstelling: 4-3-3
Clarence
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 januari 2007
Gepost op 4 juni 2008 om 13:54:36.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Rasmussen schreef:

Van Der Sar

Heitinga/ De jong Boulahrouz Ooijer Bouma

Heitinga/ De Jong Engelaar

Van Persie Sneijder V.D. Vaart

Huntelaar

NOu de uitleg:
Van der Sar: de beste keeper, ervaring te over
Heitinga: kan rechtsback maar komt misschien het best tot zijn recht als verdedigende middenvelder; man uit schakelen
De Jong: multifunctioneel; snel goed spel inzicht
Boulahrouz; beste verdediger die we hebben; een sta in de weg
Ooijer; veel ervaring, solide kracht (maakt veel meer indruk dan Mathijssen)
Bouma; een betere linksback hebben we niet, want de Cler en Gio zijn veel te licht voor dit werk!!
Engelaar; heeft zijn werk goed afgeleverd de laatste wedstrijden, dit is geen vrijbrief voor hem, maar wil wel eens zien wat hij in zijn mars heeft. Anders daar de Zeeuw
Van Persie; mits fit, is hij de beste man op die positie, anders Kuijt hier neerzetten, met zijn arbeidslust kan hij een meerwaarde zijn
Sneijder; geweldig spel inzicht, goede trap
Van der Vaart; idem Sneijder
Huntelaar; nog meer een neusje voor de goal dan Ruud, nog balvaster en nog sterker in de lucht. Aan Huntelaar hebben we absoluut meer dan aan Ruud

Huntelaar balvast ??? Niet in mijn wereld !
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 1980e / - / 1786eOpstelling: 4-5-1
EmJay
Regelmatige invaller

Uit: Alphen aan den Rijn
Reg.: 5 april 2005
Gepost op 4 juni 2008 om 16:02:13.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
EmJay schreef:

Edwin van der Sar

Mario MelchiotBoulahrouzAndré OoijerVan Bronkhorst

Johnny HeitingaDe Jong

Robin van PersieSneijderArjen Robben

Van Nistelrooij

Voor de eerste wedstrijd tegen de Italianen zou ik kiezen voor deze namen.
Aangezien onze defensie nou niet bepaald met de Berlijnse muur vergeleken kan worden, zou ik wat meer zekerheid inbouwen met Heitinga op het middenveld en De Jong.
Bij aanvallende momementen is zowel Heitinga als De Jong in staat aanvallend mee te denken.
Plus dat deze 2 prima in staat zijn het middenveld te ontregelen van de Italianen, al was het alleen maar door erg in de weg te lopen en zo te toevoer naar de spitsen te ontregelen.

Voorin moet een fitte Van Persie samen met Robben zorgen voor toevoer en gevaar vanaf de zijkanten.
De tandem Sneijder en Van Nistelrooij begint steeds beter te draaien.

Wanneer er meer druk naar voren moet komen (storm) dan zou ik Kuijt in brengen (voor bijvoorbeeld een snel moegestreden Robben) ofDe Jong vervangen door Van der Vaart.

Hoewel ik De Cler de beste linksback vind in deze selectie, heeft Van Bronkhorst veel meer voetbalverstand en kan hij leiding geven van achteruit, aan de verdediging en middenveld. En het spelinzicht van Van Bronkhorst is veel beter (mijns inziens)

Nu het er op lijkt dat Van Persie sowieso niet in staat is een hele wedstrijd te spelen, lijkt me een kleine aanpassing noodzakelijk. Dus bij deze mijn nieuwe bijdrage voor de eerste wedstrijd, tegen Italië:

Edwin van der Sar

Mario MelchiotBoulahrouzAndré OoijerVan Bronkhorst

Johnny HeitingaDe Jong

Dirk KuijtSneijderArjen Robben

Van Nistelrooij

Dirk is in de vorm van z'n leven.
Een vechter die er voor zorgt dat het spel van achteruit bij Italië ontregeld wordt.
Bovendien heeft hij bij Liverpool inmiddels laten zien dat z'n scorend rendament ook een stuk verbeterd is.
Daarbij speelt hij al op deze positie bij Liverpool, dus is er inmiddels aan gewend geraakt. (In plaats van bijvoorbeeld Vd Vaart op die plek zetten)

[Dit bericht is veranderd door EmJay (op 4 juni 2008 16:03:31).]
 Help mods!
Pool: 457eMotM: -Battle-rating: 1.473,5VoVo: 640e / 1417e / 644eOpstelling: 4-3-3
Furibond
Vedette

Uit: West-Friesland
Reg.: 31 januari 2002
Gepost op 4 juni 2008 om 16:40:01.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
EmJay schreef:

Bovendien heeft hij bij Liverpool inmiddels laten zien dat z'n scorend rendament ook een stuk verbeterd is.

Yeah baby, 3 goals in 32 wedstrijden.
 Help mods!
Pool: 3515eMotM: -Battle-rating: 1.346,9VoVo: 720e / 1106e / 734eOpstelling: 4-3-3
Oderint Dum Metuant
Icoon

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002
Gepost op 4 juni 2008 om 16:50:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Furibond schreef:

Dat is best een aardig gemiddelde, zeker vergeleken met zijn succesvolle passes.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.489,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
EmJay
Regelmatige invaller

Uit: Alphen aan den Rijn
Reg.: 5 april 2005
Gepost op 5 juni 2008 om 10:01:30.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Furibond schreef:

(...)

Als ik me niet vergis, heeft-ie het in de CL een stuk beter gedaan dit jaar.
 Help mods!
Pool: 457eMotM: -Battle-rating: 1.473,5VoVo: 640e / 1417e / 644eOpstelling: 4-3-3
Jan410
Talent

Vak: -
Reg.: 30 april 2006
Gepost op 5 juni 2008 om 10:31:44.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hoe kunnen zoveel mensen van der vaart negeren? echt onbegrijpelijk. Die jongen is veruit de productiefste speler van Duitsland. Zowel persie als Sneijder hebben nog nooit zo'n seizoen gedraaid.
Persie is toch nog geblesseerd. Gewoon starten met sneijder robben en vaart, en dan na 2 wedstrijden eens zien of van persie aanspraak maakt op en basisplek
 Help mods!
Pool: 1279eMotM: -Battle-rating: 1.469,3VoVo: 1530e / 1667e / 1772eOpstelling: 3-4-3
Srero
Talent

Uit: Mokum
Reg.: 21 april 2005
Gepost op 5 juni 2008 om 11:03:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Of je moet Van der Vaart vertrouwen geven en op 10 zetten of je moet hem er naast zetten. Vertrouwen geven betekent Sneijder niet als AM opstellen. VdV en Sneijder lopen constant rond de nummer 10 positie en lopen elkaar in de weg lijkt wel. Met Sneijder en VdV als AM moet Ooijer in zijn eentje de rechterkant bestrijken en dat werkt niet. Ooijer heeft te weinig techniek in aanvallend opzicht; Melchiot zou aanvallend gezien een betere optie zijn.

Ik vond VdV zeer sterk spelen tegen Oekraine als nr. 10, zonder Sneijder. VdV rendeert niet met Sneijder in dezelfde linie.

Robben op links lijkt onomstreden op het moment, alhoewel hij meer oog moet hebben voor medespelers.

Van Persie op rechts en Robben op links werkt ook niet bijzonder goed. Beiden willen zich graag onderscheiden en dit houdt meestal in dat een van de twee dramatisch speelt. Het viel op dat Van Nistelrooij zich telkens redelijk ver terug liet zakken; in die hoedanigheid kan je beter Van Persie in de spits zetten, mits fit natuurlijk.

Sneijder zou ik naast Heitinga als verdedigende middenvelder opstellen. Hij moet dan wel vanuit zijn positie blijven voetballen. Heitinga vind ik als verdedigende middenvelder stukken beter dan als verdediger. Ooijer is een goed alternatief voor Heitinga centraal achterin.

Ik zou zo spelen:

-------------- vd Sar --------------

-- Melchiot --- Ooijer --- Bouma --- v Bronckhorst --

------ Sneijder --- Heitinga ------

----- Kuijt --- vd Vaart --- Robben ------

-------------- v Persie --------------
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
platus
Bankzitter

Reg.: 5 mei 2003
Gepost op 5 juni 2008 om 11:42:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

N.a.v. de statistieken tegen Wales verander ik voorlopig mijn elftal. Ik wist het: nooit en te nimmer trappen in een hype. De grote Wesley Sneijder heeft het in die wedstrijd voorelkaar gekregen om 38 x de bal te verliezen. Even herhalen: 38 keer de bal verloren, en niet 1 keer iemand vrij voor de keeper gezet.

Verdediging blijft gratis commercial voor kalmeringstabletten:

--Melchiot----Ooyer------Mathijssen-----Bouma

Geselecteerd op defensieve kwaliteiten en kopkracht.

---------De Jong-----------Engelaar------------

De Jong maakt dit jaar in Hamburg een goede indruk. Is een soort nieuwe Davids geworden. Verovert ballen met tomeloze energie en maakt een behoorlijke indruk aan de bal.

Affelay-------------Van der Vaart--------------Robben

----------------Van Persie-------------------

Iedereen speelt in dienst van van der Vaart en van Persie. De spelers met hoogste rendement en de enige spelers die tegen sterke tegenstanders hun niveau en rendement weten op te krikken

[Dit bericht is veranderd door platus (op 5 juni 2008 21:40:51).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.461,6VoVo: -Opstelling: incompleet
AFCA3STERREN
Internationale topspeler

Vak: 411
Reg.: 17 september 2005
Gepost op 5 juni 2008 om 11:52:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zie bij een hoop mensen Ooijer terugkomen in de opstelling, ik zou weleens willen weten waarom hij moet spelen? Ik vind het namelijk samen met Gio de meest overschatte speler in de selectie. Is lomp, komt niet verder dan tikkie terug, en daarnaast een jankerd eerste klas. Ik zou achterin zo starten:
Melchiot-Boula-Heitinga-De Cler of Heitinga doorschuiven en dan wordt het achterin: Melchiot-Boula-Bouma-De Cler.
 Help mods!
Pool: 1225eMotM: -Battle-rating: 1.432,4VoVo: 2165e / - / 1744eOpstelling: 3-4-3
Red Hot Chili Peppers
International

Uit: Winterswijk
Reg.: 13 januari 2006
Gepost op 5 juni 2008 om 11:54:58.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ooijer is degelijk en een betrouwbare verdediger die geen gekke dingen doet. Vind hem trouwens ook beter tot z'n recht komen in de zone.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,8VoVo: -Opstelling: 4-4-2
platus
Bankzitter

Reg.: 5 mei 2003
Gepost op 5 juni 2008 om 12:14:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Oderint Dum Metuant schreef:

(...)

Dat is best een aardig gemiddelde, zeker vergeleken met zijn succesvolle passes.

Of zijn balaannames en/of voorzetten. En volgens Youri Mulder heb je zo'n speler nodig die in de 16 de ballen van de voet laat springen, de toeschouwers onder vuur neemt en/of een verfijnde combinatie met de scheidsrechter aangaat.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.461,6VoVo: -Opstelling: incompleet
AFCA3STERREN
Internationale topspeler

Vak: 411
Reg.: 17 september 2005
Gepost op 5 juni 2008 om 12:16:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Red Hot Chili Peppers schreef:

Ooijer is degelijk en een betrouwbare verdediger die geen gekke dingen doet. Vind hem trouwens ook beter tot z'n recht komen in de zone.

Ik vind hem niet beter dan Mathijssen. Kunnen allebei redelijk hun man uitschakelen om vervolgens een pass over 2 meter netjes in de voeten te spelen, maw voegen in mijn ogen niets toe!
 Help mods!
Pool: 1225eMotM: -Battle-rating: 1.432,4VoVo: 2165e / - / 1744eOpstelling: 3-4-3
appa
Regelmatige invaller

Uit: Gouda
Vak: 401
Reg.: 18 oktober 2002
Gepost op 5 juni 2008 om 17:43:28.         MSN: hemelslicht@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De sleutel tot succes is natuurlijk Heitinga voor de verdediging te laten spelen en Sneijder het spel te laten verdelen.

Aldus:

-------------- vd Sar --------------

-- Ooijer --- Bouhlarouz --- Bouma --- v Bronckhorst --

------ Heitinga ----- Sneijder ------

---- v Persie --- vd Vaart --- Robben ------

-------------- Huntelaar --------------

Toelichtingen:

1 - Ooijer ipv Melchiot simpelweg omdat hij verdedigend een stuk sterker is. Alleen als Van Persie niet fit is en Kuyt speelt rechts, dan zou de opkomende Melchiot een betere optie zijn
2 - Bouhlarouz in het centrum. Omdat ik Heitinga een linie heb laten opschuiven, is hij de enige RCV met de "de bal of de man maar niet allebei" mentaliteit.
3 - Bouma is een stuk beter dan Mathijssen.
4 - Sja de Cler of van Bronkworst: lood om oud ijzer. Ik kies voor de ervaring
5 - van Persie, mits fit, speelt altijd. Is hij niet fit, dan kan Sneijder opschuiven en Engelaar in zijn plaats spelen of Kuyt speelt.
6 - vd Vaart op 10, wisselend met van Persie
7 - Als Ajacied zijnde zeg ik Huntelaar in de spits, omdat ik vind dat hij en Ruud zowel qua uiterlijk als qua doeltreffendheid, balvastheid ed. gelijkwaardig zijn.
8 - Robben heeft zichzelf bewezen in de voorbereiding en kan met zijn actie's wedstrijden beslissen.

Dussssss
 Help mods!
Pool: 2239eMotM: -Battle-rating: 1.487,2VoVo: 1954e / 1469e / 1738eOpstelling: 4-3-3
een schaap - 2 jaar later
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 3 november 2002
Gepost op 5 juni 2008 om 18:36:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik verwacht dat Van Basten Heitinga en Mathijsen achterin zet en de jong RM. En dan gaat het volledig mis tegen Italië wat al te verwachten was. Vervolgens tegen Frankrijk corrigeren met Ooijer in plaats van Mathijsen, de zeeuw in plaats van de jong. Na veel fouten in de verdediging wordt er toch nog miraculeus een puntje gehaald. En dan komt het aan op de wedstrijd tegen Roemenië. Dan moet van Basten cruciale beslissingen gaan nemen. Boulahrouz erin voor Heitinga of de boot in gaan? Robben, van persie, sneijder en van der vaart er allemaal in of heel gierig op safe gaan spelen....
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.462,8VoVo: -Opstelling: -
Zlajan
Moderator
Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006

Uit: Hoevelaken
Reg.: 8 mei 2001
Gepost op 5 juni 2008 om 19:54:15.     MSN: Stuur maar pm      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Weer een aantal posts verwijderd mensen, let erop dat je als je je opstelling geeft ook motiveert waarom je bepaalde keuzes maakt! Anders wordt je post verwijderd.
 Help mods!
Pool: 2220eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 2607e / 2204e / 2442eOpstelling: 4-3-3
0634 Gele kaart: waarschuwing
International

Reg.: 2 januari 2006
Gepost op 5 juni 2008 om 23:05:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
platus schreef:

Affelay-------------Van der Vaart--------------Robben

----------------Van Persie-------------------

Iedereen speelt in dienst van van der Vaart en van Persie. De spelers met hoogste rendement en de enige spelers die tegen sterke tegenstanders hun niveau en rendement weten op te krikken

Uitstekende voorhoede, Platus. Als je, zoals onze geliefde bondscoach pretendeert, combinatievoetbal wil spelen kan je niet om VdV heen. Die is daarin namelijk van onnoemelijk veel waarde, net als Van Persie in de spits. Een voetballer in de spits ipv een afmaker. Graag. Affelay is inderdaad een uitstekende toevoeging.

Sneijder heeft natuurlijk een hoop kwaliteiten maar is toch meer een momentenspeler. Defensief was ik het overigens niet met je eens. En we zullen natuurlijk af moeten wachten of Van Persie het fysiek momenteel wel aankan.
 Help mods!
Pool: 1474eMotM: -Battle-rating: 1.460,4VoVo: 1846e / 1459e / 1880eOpstelling: 4-3-3
Koen...
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Uploads: 3
Reg.: 5 maart 2003
Gepost op 6 juni 2008 om 14:05:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Verbazingwekkend dat er nog zoveel mensen zijn die Sneijder in de controlerende rol zetten. Volgens mij is het telkens weer bewezen dat we dan open huis hebben. Sneijder is al scheutig in het balverlies maar op die positie is dat net iets catastrofaler dan als aanvallende middenvelder. Zeker niet doen dus! Ik zou óf Sneijder als linker aanvallende middenvelder opstellen of buiten de basis laten. Hij heeft natuurlijk een geweldige trap maar ik vind Van der Vaart net iets genialer, die kan een speler uit het niets voor de keeper zetten of zelf een geniaal lobje uitvoeren. Dingen die ik Sneijder zelden of nooit heb zien doen.
 Help mods!
Pool: 1817eMotM: -Battle-rating: 1.491,5VoVo: 2123e / - / 2209eOpstelling: 4-3-3
een schaap - 2 jaar later
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 3 november 2002
Gepost op 6 juni 2008 om 17:15:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Koen... schreef:

Verbazingwekkend dat er nog zoveel mensen zijn die Sneijder in de controlerende rol zetten. Volgens mij is het telkens weer bewezen dat we dan open huis hebben. Sneijder is al scheutig in het balverlies maar op die positie is dat net iets catastrofaler dan als aanvallende middenvelder. Zeker niet doen dus! Ik zou óf Sneijder als linker aanvallende middenvelder opstellen of buiten de basis laten. Hij heeft natuurlijk een geweldige trap maar ik vind Van der Vaart net iets genialer, die kan een speler uit het niets voor de keeper zetten of zelf een geniaal lobje uitvoeren. Dingen die ik Sneijder zelden of nooit heb zien doen.

Van der Vaart is toch echt een net-niet voetballer. Hij kan de verwachtingen die men van 'm had totaal niet waarmaken. Hij mag dan wel genialer zijn dan Sneijder, maar die geniale lobjes zie je twee keer in 180 minuten. Voor de rest loopt Van der Vaart er als een bejaarde bij.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.462,8VoVo: -Opstelling: -
International

Gepost op 6 juni 2008 om 17:55:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Jij ziet de Bundesliga niet vaak, begrijp ik Schaapje?
 Help mods!
Pool: 1474eMotM: -Battle-rating: 1.460,4VoVo: 1846e / 1459e / 1880eOpstelling: 4-3-3
Groningen
Veelbelovend talent

Uit: Groningen
Reg.: 22 september 2003
Gepost op 7 juni 2008 om 09:53:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Sommige "experts" geven in de verschillende praatprogramma's hun visie op de opstelling. Wellicht een leuk idee als die hier ook tussen komen te staan. Dan kun je vergelijken of je dezelfde gedachtengang hebt. Hierbij die van Sef Vergoossen (je weet wel die oud trainer van PSV ). Die geeft twee opties waarmee hij zou spelen, met een 4-2-3-1 opstelling met de huidige spelers:

Dat zou dit geven:

Van der Sar

OoijerHeitingaBoumade Cler

de ZeeuwEngelaar

KuytSneijderRobben

van Nistelrooy

of

Van der Sar

MelchiotHeitingaBoumade Cler

OoijerEngelaar

KuytSneijderRobben

van Nistelrooy

Zijn conclusie: De verdediging is minder zwak dan mensen roepen. Als bewijs gebruikt hij het aantal tegen goals dat Nederland heeft gekregen de afgelopen jaren. De achilles hiel is de positie van de Zeeuw/Ooijer bij hem (vind hij). Eigenlijk zou van Bommel daar moeten spelen volgens hem. Dan zou Nederland op zijn sterksts zijn. Die is er echter niet en die positie is dus nu te dun bezet wat kwaliteit betreft. De aanval is geweldig: van Persie staat er nu niet in omdat hij nog terug aan het komen is van de blessure, Van der Vaart heeft het moeten afleggen aan kuyt omdat die meer een aanvaller is.

En Nederland gaat heel ver komen dit EK...

[Dit bericht is veranderd door Groningen (op 7 juni 2008 11:43:51).]
 Help mods!
Pool: 740eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
International

Gepost op 7 juni 2008 om 20:42:24.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Niet met Robben. Die is weer eens geblesseerd. Om moedeloos van te worden ....

Nou, dan zullen we het toch weer met die Kuyt moeten doen.
 Help mods!
JohnnySack
Regelmatige invaller

Reg.: 10 mei 2007
Gepost op 7 juni 2008 om 21:09:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Echt een zwakkeling ook al kan hij daar misschien niet veel aan doen. Affelay dan maar op links, daar moet zowiezo iemand met snelheid en een actie staan, aub geen Sneijder of VDV, allebei geen voetballers met een turbo in de benen. En die Kuijt hoef ik echt niet te zien, die mag er pas inkomen wanneer we met 9 man komen te spelen, wat een kansloze draver is dat toch.
 Help mods!
Pool: 1743eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Fier Koen
International

Uit: -
Vak: 402
Reg.: 11 juni 2003
Gepost op 8 juni 2008 om 01:42:29.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Robben ...

In een eerste opwelling is zijn uitvallen een gemis. Maar hij heeft ook veel wedstrijden onder zijn niveau gespeeld voor Nederland.

En nog erger; veel egoïstisch gepingel laten zien, terwijl hij de bal had moeten afspelen. Die ergernis blijft mij gelukkig bespaard!

Wat nu, daar op de linkerflank?
Vanuit een eerder gegeven opstelling zet ik nu v.d.Vaart links voorin. Van Bronckhorst schuif ik vanuit linksachter door naar links op het middenveld. De Cler komt erin, linksachter.

---------------------------Van der sar (1) ----------------------

----------------------------Engelaar (8)------------------------

----------Melchiot (12)------------------De Cler (15)------

Van Persie (7)----Kuijt (18)----Sneijder (10)---Bronckhorst (5)

-----------Afellay (20)----------------v.d. Vaart (23)----------

--------------------------v.Nistelrooy (9)------------------------
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.480,0VoVo: -Opstelling: 3-4-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 8 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk