| Poster | | Topic: [Centraal] Favoriete opstelling van Oranje |  |
|
lamme rooie sok Vedette
Uit: MJ Neverland Vak: 109 Posts: 1976 Reg.: 9 augustus 2003 |
quote: can-o schreef:
Ik weet niet of LRS een groot HSV fan is maar Nigel heeft een behoorlijk seizoen gedraaid en Huub Stevens evrtrouwt hem zelfs een basisplaats in Oranje toe...
Heel Nederland min 2 dus.
Verwachte jij dan een andere uitspraak van Stevens als trainer van Hsv.
In Duitsland ben ik uiteraard fan van Hamburg om de Nederlandse connectie bij die club....maar dat wil nog niet zeggen dat ik een fan ben van een waardeloze voetballer als dat de Jong is....het is een blinde draver zonder techniek en die maar heel zelden een bal bij een medespeler inlevert want de meeste tijd komen ze bij de tegenstander aan.
Ook voor hem geldt(evenals Vaart)....Hamburg is een middelmatige ploeg en je hoeft beslist geen wondervoetballer te zijn om bij die dravers mee te draven.
Ik heb de wedstrijd van Oranje tegen Denemarken niet gezien, maar wel het stuk gelezen waarin Mathijssen werd verdedigd door van Basten,... bij de tegengoal van de Denen had Mathijssen (hij schijnt de schuld te hebben gekregen bij velen) zijn man gedekt maar werd er gescoord door iemand anders die bij een Oranje speler uit de rug wegliep....ik heb vanmiddag van mijn zwager gehoord dat de Jong degene was die zijn man liet lopen....ik sloeg eigenlijk meteen achterover toen ik hoorde dat het de Jong was die zijn man liet lopen die scoorde....ik zeg gvd tegen mijn zwager...het enigste wat die gast kan is draven!..en als ie daarmee zijn man nog niet kan stoppen waar dient ie dan voor want voetballen kan ie niet.
Gelukkig is mijn zwager ook een voetbalkenner en vond het invallen van de Jong dan ook belachelijk en hij werd toen ook meteen kwaad op van Basten na het invallen van weer een over het paard getilde oud Ajax prutser,...Marco heeft gelukkig het 2e rangs materiaal Maduro en Emanuelson thuisgelaten....nu moet hij alleen nog de voetbalwaarde van de Jong leren inschatten want dat is ook nihil.
|
|
|
lamme rooie sok Vedette
Uit: MJ Neverland Vak: 109 Posts: 1976 Reg.: 9 augustus 2003 |
quote: een schaap - 2 jaar later schreef:
| Heitinga | Boulahrouz | Ooijer | De Cler |
| Van Persie | Sneijder | Robben |
Heitinga: Bij gebrek aan beter. Op de rechtsbackplaats voorzie ik minder potentie tot blunders dan centraal achterin.
De Cler: beste rechtsback van Nederland, ondanks slechte vorm.
Van Bronckhorst: twijfel tussen hem en Engelaar. Allebei te licht voor de top.
Mocht Robben of Van Persie geblesseerd zijn Affelay en geen Vd Vaart> overschatte momentvoetballer en kan niet op de buitenkant uit de voeten.
Hallo schaapie, je bedoelt met de Cler toch denk ik wel de beste linksback of niet?
[Dit bericht is veranderd door lamme rooie sok (op 31 mei 2008 22:25:08).]
|
|
|
Gabriiii Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 129 Reg.: 8 november 2006 | Boulahrouz erbij dus.. In dit geval zou ik Heitinga een linie doorschuiven en hem naast Sneijder neerzetten...
vd Sar
Ooier / Melchiot
Boulahrouz
Bouma
Bronckhorst
Heitinga
Sneijder
Persie
Vaart
Robben
Nistelrooij
met deze opstelling krijg ik nog een beetje het gevoel dat we iets te zoeken hebben in Bern !
|
|
|
Fier Koen International
Uit: - Vak: 402 Posts: 1303 Reg.: 11 juni 2003 | Ik zou dit eens proberen:
---------------------------Van der sar (1) ----------------------
----------------------------Engelaar (8)------------------------
----------Melchiot (12)------------------Bronckhorst (5)------
Van Persie (7)---Kuijt (18)---v.d. Vaart (23)--- Sneijder (10)
-----------Afellay (20)------------------Robben (11)----------
--------------------------V.Nistelrooy (9)------------------------
Achterin is het niet mogelijk om te kiezen uit verdedigers van niveau. Ze kunnen nauwelijks een bal afpakken, er is maar een enkeling met kopkracht, allemaal missen ze tactisch vermogen en de kwaliteit om naar voren te voetballen. Dus achterin wil je de bal niet hebben en de tegenstander moet daar wegblijven.
Ik kies voor een opstelling die het zwaartepunt verlegt naar de posities waar Oranje goed is; het middenveld en de voorhoede. De tegenstanders spelen allemaal vanuit de verdediging met zo’n 7 à 8 man achterin. Daar zet ik 7 à 8 man tegenover (die goed kunnen combineren en een mannetje uit kunnen spelen) waardoor een 1 op 1 situatie ontstaat en druk naar voren. De tegenstander kan er niet makkelijk uit komen, onze achterhoede wordt ontlast.
Engelaar zet ik centraal achterin omdat ie rustig aan de bal is, overzicht heeft en opbouwend vermogen. Hij moet in staat zijn de bal van achteruit weer gecontroleerd naar voren te krijgen. Bovendien is hij groot en kan dus nuttig zijn bij een eventuele corner.
Dat Babel niet mee doet is een grote aderlating. Die had ik meerdere malen gewisseld met Robben. Eerst Robben de tegenstander laten dollen. Mocht Robben moe worden, vers bloed erin met Babel.
|
|
|
marx  Vedette
Uit: nijmegen Vak: - Posts: 2237 Reg.: 4 mei 2004 |
quote: Fier Koen schreef:
Ik zou dit eens proberen:
Donadoni zal het ongetwijfeld ook een fijn idee vinden. Ik voorspel een 0-6-nederlaag tegen Italië. Van Persie en Sneijder die bijv. de flanken afdekken is natuurlijk gekkenwerk. En tel daarbij op dat je Kuijt spelverdeler maakt en Gio in de verdediging zet, is al helemaal hilarisch.
Als je opzien wilt baren, grijp dan terug naar het stopperspilsysteem van de jaren vijftig:
----------- Sar
Melchiot----------------De Cler
----------Heitinga-------------
----- De Zeeuw ---Bouma-------
----- Sneijder --- vd Vaart---
v Persie --------------- Robben
---------- v Nistelrooy-------
Het magische vierkant van Oranje is magistraal naar mijn bescheiden mening.
|
|
|
0634  International
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4201 Reg.: 2 januari 2006 |
quote: marx schreef:
---------- Sar
Melchiot----------------De Cler
----------Heitinga-------------
----- De Zeeuw ---Bouma-------
----- Sneijder --- vd Vaart---
v Persie --------------- Robben
---------- v Nistelrooy-------
Het magische vierkant van Oranje is magistraal naar mijn bescheiden mening.
Hmm. Ik vind NEC's middenveld toch beter 
|
|
|
Steven Defour op 10 Vedette
Vak: - Posts: 2927 Reg.: 1 juli 2002 |
quote: 0634 schreef:
(...)
Hmm. Ik vind NEC's middenveld toch beter 
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat Bas 'de nieuwe Wouters' Sibum niet is opgeroepen en de Zeeuw wel. 
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4148 Reg.: 2 december 2002 | |
|
marx  Vedette
quote: Ulf_Kirsten schreef:
En waar is Kivivuvu?
Als ie niet door Bassie geselecteerd wordt net zoals de Jan Wouters van dit decennium, kan ik hem niet opstellen. Zelfs niet in het stopperspilsysteem. Dat een Bas Sibum het beter zou doen dan De Zeeuw, moge duidelijk zijn.
|
|
|
ajax71727395 Talent
Vak: 421 Posts: 156 Reg.: 13 maart 2008 | Sibum? 
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Luis Alberto Suarez  Basisspeler
Uit: Domburg Vak: 428 Posts: 867 Reg.: 17 november 2005 | Jongens ik misschien toch veel snelheid en beweging voorin, misschien moeten we Boulahrouz toch maar gewoon thuis laten , en moet van Basten toch een telefoontje doen naar :
Klik hier om de spoiler te bekijken
Lens
[Dit bericht is veranderd door Luis Alberto Suarez (op 1 juni 2008 16:05:38).]
|
|
|
Flipje Ricardinho Veelbelovend talent
Uit: Nijmegen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 264 Reg.: 24 november 2003 |
| Mario Melchiot | Johnny Heitinga | Khalid Boulahrouz | Wilfred Bouma |
| Demy de Zeeuw | Giovanni van Bronkhorst |
| Robin van Persie | Rafael van der Vaart | Arjen Robben |
De verdediging is de zwakte van het Nederlands Elftal, dus moet je ervoor zorgen dat die versterkt wordt neergezet. Gio en De Zeeuw zijn de controlerende middenvelders die de verdediging kunnen bijstaan wanneer dit nodig is. Ik kies bovendien voor een centraal blok met twee bikkels. De snelle Bouma op linksback heeft mijn voorkeur boven de degelijke, maar wat trage De Cler. Op rechts ga ik voor Melchiot, omdat Ooijer te vaak steken laat vallen.
Bij deze opstelling is de omschakeling heel belangrijk. Gio en De Zeeuw vormen als het ware "de brug" tussen het middenveld en de aanval. Zij moeten zorgen voor een snelle omschakeling. Voorin heb ik daarbij voor veel snelheid en creativiteit gekozen. Omdat de balsnelheid hier groot zal zijn komt Huntelaar naar mijn mening beter tot zijn recht in de punt van de aanval dan Van Nistelrooy.
Het grote zwaktepunt van het Nederlands elftal wordt dus opgeheven door twee verdedigende middenvelder, maar door de creativiteit en snelheid voorin gaat dit niet ten kosten van de aanvallende kracht.
Eventuele wissel:
1. Van der Vaart ---> Sneijder.
2. Bouma ---> De Cler.
3. Huntelaar ---> Van Nistelrooy.
[Dit bericht is veranderd door Flipje Ricardinho (op 2 juni 2008 00:57:36).]
|
|
|
EmJay Regelmatige invaller
Uit: Alphen aan den Rijn Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 656 Reg.: 5 april 2005 |
| Mario Melchiot | Boulahrouz | André Ooijer | Van Bronkhorst |
| Robin van Persie | Sneijder | Arjen Robben |
Voor de eerste wedstrijd tegen de Italianen zou ik kiezen voor deze namen.
Aangezien onze defensie nou niet bepaald met de Berlijnse muur vergeleken kan worden, zou ik wat meer zekerheid inbouwen met Heitinga op het middenveld en De Jong.
Bij aanvallende momementen is zowel Heitinga als De Jong in staat aanvallend mee te denken.
Plus dat deze 2 prima in staat zijn het middenveld te ontregelen van de Italianen, al was het alleen maar door erg in de weg te lopen en zo te toevoer naar de spitsen te ontregelen.
Voorin moet een fitte Van Persie samen met Robben zorgen voor toevoer en gevaar vanaf de zijkanten.
De tandem Sneijder en Van Nistelrooij begint steeds beter te draaien.
Wanneer er meer druk naar voren moet komen (storm) dan zou ik Kuijt in brengen (voor bijvoorbeeld een snel moegestreden Robben) ofDe Jong vervangen door Van der Vaart.
Hoewel ik De Cler de beste linksback vind in deze selectie, heeft Van Bronkhorst veel meer voetbalverstand en kan hij leiding geven van achteruit, aan de verdediging en middenveld. En het spelinzicht van Van Bronkhorst is veel beter (mijns inziens)
[Dit bericht is veranderd door EmJay (op 2 juni 2008 14:47:43).]
|
|
|
Jeffrey Sarpong International
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1284 Reg.: 28 november 2004 |
quote: EmJay schreef:
| Mario Melchiot | Boulahrouz | André Ooijer | Van Bronkhorst |
| Robin van Persie | Sneijder | Arjen Robben |
Ben het wel eens met deze opstelling. Met Boulahrouz en Ooijer heb je een redelijk betrouwbaar centrum, met Melchiot en Van Bronckhorst opkomende backs en met De Jong en Heitinga een bikkelend (verdedigend) middenveld dat ook kan voetballen. Zonde dat Van Der Vaart er zo naast valt, maar Sneijder zijn tweebenigheid is een wapen en zo heb je, samen met Van Persie en Robben, een onvoorspelbaar trio achter de goalgetter Van Nistelrooy staan.
|
|
|
Uit: Alphen aan den Rijn Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 656 Reg.: 5 april 2005 |
quote: Jeffrey Sarpong schreef:
(...)
Ben het wel eens met deze opstelling. Met Boulahrouz en Ooijer heb je een redelijk betrouwbaar centrum, met Melchiot en Van Bronckhorst opkomende backs en met De Jong en Heitinga een bikkelend (verdedigend) middenveld dat ook kan voetballen. Zonde dat Van Der Vaart er zo naast valt, maar Sneijder zijn tweebenigheid is een wapen en zo heb je, samen met Van Persie en Robben, een onvoorspelbaar trio achter de goalgetter Van Nistelrooy staan.
Precies, da's ook mijn overweging geweest.
Helaas voor Vd Vaart, maar je moet keuzes maken en aangezien de achterhoede de zwakste schakel is van dit elftal (op Vd Sar na uiteraard), moet je die ontlasten.
|
|
|
marx  Vedette
quote: EmJay schreef:
Hoewel ik De Cler de beste linksback vind in deze selectie, heeft Van Bronkhorst veel meer voetbalverstand en kan hij leiding geven van achteruit, aan de verdediging en middenveld.
Gio geeft leiding aan de verdediging? Het zou fijn zijn als ie een keer zijn directe tegenstander zou dekken in plaats van zo ver mogelijk bij hem uit de buurt te blijven. Alle tegengoals op het WK 2006 waren de schuld van Gio.
|
|
|
een schaap - 2 jaar later Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 1112 Reg.: 3 november 2002 |
(...)
Gio geeft leiding aan de verdediging? Het zou fijn zijn als ie een keer zijn directe tegenstander zou dekken in plaats van zo ver mogelijk bij hem uit de buurt te blijven. Alle tegengoals op het WK 2006 waren de schuld van Gio.
Precies. Van Bronckhorst is een pseudo-leider. Ik heb nooit gesnapt waarom Bronckhorst ooit in een groot elftal heeft gezeten. Die jongen komt niet boven het niveau van een eredivisie subtopper uit.
Heitinga op het middenveld zie ik niet zitten. Ik zie die jongen het liefst op de bak zitten eigenlijk. Voegt alleen maar blunders toe en meer niet.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.462,8 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
(...)
Of dat zo is, heb ik niet helder op m'n netvlies staan, maar voor mij blijft een feit dat de overige verdedigers (Matthijsen, Bouma, Melchiot) gewoon te kort komen en als een kip zonder kop voetballen. Vandaar mijn keuze voor Gio.
Heitinga kan prima op het middenveld spelen, juist met z'n aanvallende kwaliteiten (cross pass en kop- en duelkracht.
zoals ik al aangaf, je moet keuzes maken, want het houdt, met name achterin, niet over.
|
|
|
quote: Der Kaiser schreef:
Tegen Italie
| Melchiot | Boulahrouz | Ooijer | de Cler |
| Sneijder | van der Vaart | Robben |
Het lijkt me op dit moment nogal risicovol om met Van Persie te beginnen tegen Italië.
Hij is nog aan het terugkomen van een blessure en heeft Van Basten om een extra oefenwedstrijd gevraagd, vanwege wedstrijdritme.
Italië lijkt me dan ook nog wat te vroeg komen
Dat gezegd hebbende zou ik ook m'n eigen opstelling wat moeten aanpassen. Ik kan me niet voorstellen dat Van Persie begint. Hooguit invallen, wanneer het zich toelaat.
|
|
|
Der Kaiser International
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 1251 Reg.: 22 september 2005 | Mjah, als hij het niet goed doet op de trainingen dan heb je nog Huntelaar of van Nistelrooy heh 
Maar laat Heitinga maar op het middenveld Pirlo en Gattuso breken, de Jong mag hem daarbij helpen.
|
|
|
quote: Der Kaiser schreef:
Mjah, als hij het niet goed doet op de trainingen dan heb je nog Huntelaar of van Nistelrooy heh 
Maar laat Heitinga maar op het middenveld Pirlo en Gattuso breken, de Jong mag hem daarbij helpen.
Dat zijn we in ieder geval met elkaar eens 
|
|
|
AFCA 428 Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 4948 Reg.: 6 september 2005 | Ik ben het eigenlijk met de opstelling van van Basten eens op 3 posities na. Ik zou Mathijssen inruilen voor Boularouhz en de Zeeuw inruilen voor de Jong.
Van der Sar
Ooijer
Heitinga
Boularouhz
van Bronkhorst
Engelaar
de Jong
Robben
van der Vaart
Sneijder
van Nistelooij
|
|
|
Gregory V/D Wiel Edgar Steven Davids  Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 2118 Reg.: 25 september 2005 | Ik vind de opstelling van Der Kaiser een prima opstelling. Ik heb zelf ook al gedacht aan een fitte Van Persie in de spits.
Als je Van Persie in de spits zet, ben je gelijk van het probleem af dat je moet kiezen tussen Van der Vaart of Sneijder. Die kunnen dan, samen met Robben, achter Van Persie spelen.
Van Persie heeft al eens eerder in de spits gestaan en deed dat uitstekend. Hij is balvast, technisch, heeft een actie en heeft overzicht. Het maakt hem tot de ideale spits voor oranje.
Dat Van Persie misschien niet zo trefzeker is als RVN, maakt in principe weinig uit. Met spelers als Sneijder, VDV en Robben daarachter heb je genoeg scorend vermogen.
Heitinga op het middenveld zou opzich ook prima kunnen. De Zeeuw vind ik te licht voor het echte werk. Met Heitinga en de Jong heb je 2 prima controleurs staan.
Linksachterin zou je dan eventueel nog De Cler om kunnen wisselen voor Van Bronkhorst.
|
|
|
Nummer 21 Toxic Twin  Ballenjongen
Uit: Oosterhout Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 14 Reg.: 17 september 2006 | Ik zou het zo neerzetten, mits Van Persie fit is:
| Melchiot | Ooijer | Boulahrouz | De Cler |
| Van Persie | Van der Vaart | Robben |
Met Melchiot en De Cler heb je misschien niet de beste backs, maar wel twee echte backs. Heitinga op het middenveld in de rol van de buffelende verdedigende middenvelder, daar komt hij meer tot z'n recht dan centraal achterin. Centraal achterin heb ik liever wat meer defensieve zekerheid met Ooijer en Boulahrouz. Met Heitinga op het middenveld kan Sneijder de rol van tweede controlerende middenvelder vervullen en van daaruit het spel verdelen. De drie aanvallende middenvelders Van Persie, Van der Vaart en Robben spreken dan voor zich. Van Nistelrooij in de spits aangezien ik hem op dit moment toch nog wat hoger aansla dan Huntelaar.
Een sterk middenveld en een sterke aanval, de achilleshiel is uiteraard de verdediging. Het zal er vanaf hangen hoe veel deze onder druk zal worden gezet. Tegen het gezellig counterende Italië zal dit wel wel meevallen en met Ooijer en Boulahrouz heb je minder kans op slippertjes tegen een Toni dan met Heitinga en Mathijsen achterin. Ik geef ons tegen Italië dus eigenlijk wel een kans. Italië en ook Frankrijk zijn sterk, maar zeker niet onverslaanbaar gezien hun spel in de EK-kwalificatie.
|
|
|
Rasmussen Regelmatige invaller
Uit: Brunssum Vak: - Posts: 637 Reg.: 25 augustus 2005 |
| Heitinga/ De jong | Boulahrouz | Ooijer | Bouma |
| Heitinga/ De Jong | Engelaar |
| Van Persie | Sneijder | V.D. Vaart |
NOu de uitleg:
Van der Sar: de beste keeper, ervaring te over
Heitinga: kan rechtsback maar komt misschien het best tot zijn recht als verdedigende middenvelder; man uit schakelen
De Jong: multifunctioneel; snel goed spel inzicht
Boulahrouz; beste verdediger die we hebben; een sta in de weg
Ooijer; veel ervaring, solide kracht (maakt veel meer indruk dan Mathijssen)
Bouma; een betere linksback hebben we niet, want de Cler en Gio zijn veel te licht voor dit werk!!
Engelaar; heeft zijn werk goed afgeleverd de laatste wedstrijden, dit is geen vrijbrief voor hem, maar wil wel eens zien wat hij in zijn mars heeft. Anders daar de Zeeuw
Van Persie; mits fit, is hij de beste man op die positie, anders Kuijt hier neerzetten, met zijn arbeidslust kan hij een meerwaarde zijn
Sneijder; geweldig spel inzicht, goede trap
Van der Vaart; idem Sneijder
Huntelaar; nog meer een neusje voor de goal dan Ruud, nog balvaster en nog sterker in de lucht. Aan Huntelaar hebben we absoluut meer dan aan Ruud
|
|
|