Ajax Netwerk
zaterdag 1 november 2014 - 02:54                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Oranje en andere landen » [Centraal] Favoriete opstelling van Oranje

HR

Deze topic is open en bestaat uit 387 pagina's: « 1 ... 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 ... 387 »

HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Vak: 118
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 23 juli 2010

quote:HR
Drie Kruizen schreef:

(...)

Heb je er ook nog geld voor betaald om naartoe te gaan? :D
HR
Tsja ik zou er eigenlijk geld bij moeten krijgen, was een lange zit... :P

[Dit bericht is veranderd door Rafael vd Vaart (op 15 november 2012 16:05:06).]
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Virgil Van Dijk
Reg.: 20 april 2006

Eerlijk gezegd moet ik toch iets eruit halen waar ik wél tevreden over kan zijn. De verdedigers hebben het naar omstandigheden bij vlagen best goed gedaan. Organisatorisch hielden ze het compact waardoor ze vaker op goede timingen met z'n tweeën de Duitsers konden insluiten en namen behoorlijk vaak op die manier de bal over net buiten de 16. Vooral Vermeer heeft het goed gedaan.

Maar voorin moeten we toch echt kappen met dat eeuwige gewissel van de top4/5. In 10 jaar tijd hebben we volgens mij maar 1/2 keer die tegelijk op het veld gezien en voor ten minste 45 minuten. Verder is er op de enige goede wedstrijden: Tegen Zweden, Hongarije, Mexico, hooguit 1/2x gebruik gemaakt van vergelijkbare opstellingen. Er wordt niet voortgeborduurd op de enige momenten dat we bij vlagen goed spelen en er wordt alles aan gedaan om enige automatismen tussen de top4/5 te verkrijgen. Dat is het ergste van alles.
HR
HR

Robery
Internationale topspeler

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 18 januari 2007

Rafael vd Vaart schreef:

Gisteren voor de eerste én de laatste keer bij het Nederlands elftal geweest. Wat een verschrikkelijke wedstrijd was het toch. Je zit naar een veredeld Eredivisie team te kijken en op het einde stond er zelfs een volledige Feyenoord-achterhoede in het veld. BMI, Vlaar, De Vrij en Janmaat...

Bovendien is de sfeer ook te huilen. Beter dan 'Alle Duitsers zijn homo' en een verschrikkelijke wave die 20x werd ingezet kwam het klapvee niet. Verder leek het een wedstrijd wie er het achterlijkste bij liep. Allemaal niets mis mee natuurlijk, moet ieder voor zich weten, maar je merkt gewoon dat het niemand geen bal interesseert wat er op het veld gebeurd.

Nee niets voor mij dat Nederlands Elftal.

(...)

Ik wil mijn €35,- voor het kaartje terug, het benzinegeld, de kosten van de parkeerkaart en mijn humeur terug ;)
HR
Je kiest dan ook wel een lekkere wedstrijd uit! Dit kan je toch van te voren wel zien aan komen.
HR
HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Robery schreef:

(...)

Je kiest dan ook wel een lekkere wedstrijd uit! Dit kan je toch van te voren wel zien aan komen.
HR
Ik heb hem dan ook niet uitgekozen, zou ik nooit zelf doen. Gingen echter met een groep en voor de gezelligheid ben ik meegegaan. Wat dat betreft zeker geslaagd, maar verder was het dramatisch.

Toch ongelofelijk hoeveel Eredivisiespelers er wel niet opgesteld staan. Leuk en aardig voor in oefenpotjes en tegen Andorra en consorten maar daar ga je op het WK geen hoge ogen mee gooien. Mannen als Kuyt, Clasie, Schaken, Janmaat en Van Ginkel zijn nu niet Oranje-waardig. Waarschijnlijk zullen ze dit ook nooit worden ook. Van der Wiel niet opstellen terwijl hij de beste optie is op rechts, Kuyt boven Huntelaar verkiezen, Mathijssen op blijven roepen...

Nee onder Van Gaal wordt het een fiasco. Die wil veel te veel zijn 'eigen spelers' laten spelen die hij dan zogenaamd ontdekt heeft en heeft laten doorbreken. Bij Bayern overdreef hij dat ook en mede daardoor heeft hij moeten vertrekken. Dat Müller en Badtstuber het goed deden en doorbroken onder hem was voor een groot deel zijn verdienste. Hij gaf de jeugd de kans, maar daarna sloeg hij weer door. Geen Neuer wilde in eerste instantie omdat Krafft goed genoeg zou zijn, zou Van Gaal ook wel even een topkeeper van maken.

Nee, ik voorzie geen succes de komende tijd voor het Nederlands Elftal.
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 november 2002

Rafael vd Vaart schreef:

(...)

Ik heb hem dan ook niet uitgekozen, zou ik nooit zelf doen. Gingen echter met een groep en voor de gezelligheid ben ik meegegaan. Wat dat betreft zeker geslaagd, maar verder was het dramatisch.

Toch ongelofelijk hoeveel Eredivisiespelers er wel niet opgesteld staan. Leuk en aardig voor in oefenpotjes en tegen Andorra en consorten maar daar ga je op het WK geen hoge ogen mee gooien. Mannen als Kuyt, Clasie, Schaken, Janmaat en Van Ginkel zijn nu niet Oranje-waardig. Waarschijnlijk zullen ze dit ook nooit worden ook. Van der Wiel niet opstellen terwijl hij de beste optie is op rechts, Kuyt boven Huntelaar verkiezen, Mathijssen op blijven roepen...

Nee onder Van Gaal wordt het een fiasco. Die wil veel te veel zijn 'eigen spelers' laten spelen die hij dan zogenaamd ontdekt heeft en heeft laten doorbreken. Bij Bayern overdreef hij dat ook en mede daardoor heeft hij moeten vertrekken. Dat Müller en Badtstuber het goed deden en doorbroken onder hem was voor een groot deel zijn verdienste. Hij gaf de jeugd de kans, maar daarna sloeg hij weer door. Geen Neuer wilde in eerste instantie omdat Krafft goed genoeg zou zijn, zou Van Gaal ook wel even een topkeeper van maken.

HR
Omdat je veel teveel verwacht. Er zijn gewoon geen goede spelers meer. Iedereen heeft kunnen zien dat van der wiel het niveau niet aankan. Hij was op het EK waarschijnlijk de slechtste back van iedereen. Janmaat en van rhijn kunnen zo te zien ook het niveau niet aan. Kortom, op rechtsback heb je niemand.

Linksback precies hetzelfde probleem. BMI houdt zich nog staande, maar is niet top genoeg. Willems hoort niet eens in de selectie. Pieters is van europa league niveau. Emanuelson te frivool. Op linksback dus ook niks.

Keepers zelfde probleem. Allemaal net-niet. Vermeer, krul, vorm...subtoppertjes. Stekelenburg zakt in Italië door de mand. Middenveld is over zijn top. vd vaart en sneijder zijn te oude geworden om de kar te trekken. Afellay heeft het nooit kunnen doen. Clasie en maher kunnen het niveau nog lang niet aan. strootman is een simpele balafpakker.

Voorin lijkt het veel, maar in de praktijk kunnen ze niet met elkaar samenspelen. van persie rendeert niet in oranje, robben is allang over zijn hoogtepunt heen en lijkt geen man meer te kunnen passeren. huntelaar blinkt alleen tegen de kleintjes uit. over lens en narsingh wil ik het niet eens hebben, die komen overduidelijk tekort voor de top.

Kortom, het is een vrij matige generatie en wat erachter zit is geen top. Er lijken maar geen supertalenten door te breken, alleen maar middelmaat en subtop.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

het allerlaatste schaap schreef:

(...)

Omdat je veel teveel verwacht. Er zijn gewoon geen goede spelers meer. Iedereen heeft kunnen zien dat van der wiel het niveau niet aankan. Hij was op het EK waarschijnlijk de slechtste back van iedereen. Janmaat en van rhijn kunnen zo te zien ook het niveau niet aan. Kortom, op rechtsback heb je niemand.

Linksback precies hetzelfde probleem. BMI houdt zich nog staande, maar is niet top genoeg. Willems hoort niet eens in de selectie. Pieters is van europa league niveau. Emanuelson te frivool. Op linksback dus ook niks.

Keepers zelfde probleem. Allemaal net-niet. Vermeer, krul, vorm...subtoppertjes. Stekelenburg zakt in Italië door de mand. Middenveld is over zijn top. vd vaart en sneijder zijn te oude geworden om de kar te trekken. Afellay heeft het nooit kunnen doen. Clasie en maher kunnen het niveau nog lang niet aan. strootman is een simpele balafpakker.

Voorin lijkt het veel, maar in de praktijk kunnen ze niet met elkaar samenspelen. van persie rendeert niet in oranje, robben is allang over zijn hoogtepunt heen en lijkt geen man meer te kunnen passeren. huntelaar blinkt alleen tegen de kleintjes uit. over lens en narsingh wil ik het niet eens hebben, die komen overduidelijk tekort voor de top.

Kortom, het is een vrij matige generatie en wat erachter zit is geen top. Er lijken maar geen supertalenten door te breken, alleen maar middelmaat en subtop.
HR
De taak van deze spelers is ervoor te zorgen dat de punten nog worden binnengehaald. Zich kwalificeren voor eindtoernooien, is al een winst op zich.
Ze moeten ervoor zorgen dat ze op de ranking te ver afglijden. Anders moet een komende topgeneratie een inhaalslag maken, wat weer onnodig veel tijd kost: zie Belgie.

Ik blijf erbij.

Wanneer de spelertjes van 1996-1998 profspelers worden, komen er betere tijden voor het Nederlandse voetbal.

De huidige spelers zijn triest. Het blijven herhalen heeft weinig zin.

De verdediging is om te huilen. Het middenveld is lui en slap, en de spitsen gedragen zich als verwende vedettes.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 16 november 2012 20:09:49).]
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Rafael vd Vaart schreef:

(...)

HR
Zo gek zijn die keuzes van van Gaal niet. Hij probeert gewoon een collectief te smeden dat tactisch samenhangend en aardig voetbal speelt. Dus niet de vedettes voorop stellen, maar een sterk collectief kneden. Maar doe dat maar eens als je defensie niet kan opbouwen en je middenveld het niet kan belopen. Kuyt komt zwaar tekort op 9, maar Hunter is gewoon geen aanspeelpunt.

Dit kun je van Gaal niet kwalijk nemen. We hebben allemaal al geroepen dat na het WK de grote droogte zou aanvangen. Je zag al jarenlang dat uit de vertegenwoordigende elftallen geen spitsen uit de toptalent categorie meer doorkwamen, amper voetballende verdedigers, geen begaafde, creatieve middenvelders. Het is niet helemaal zwart wit, maar er is echt geen toptalent meer, met Maher als enige uitzondering.

Ben persoonlijk blij met met van Gaal. Eindelijk iemand die de ego's ondergeschikt maakt. Aan zijn eigen ego weliswaar.. ;B Maar dan wel voor een goed doel: een collectief.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

het allerlaatste schaap schreef:

(...)

HR
Maar waar een Sneijder of vdVaart of Robben clubsgewijs wel succes heeft gehad is het bij oranje amper wat geworden. Bij die topclubs mogen ze namelijk wel met z'n alle, met de topspelers op het veld staan.

Bij oranje mocht dat niet. Altijd werd bijv. vdVaart opgeofferd voor Sneijder of vPersie voor Huntelaar en dan mochten anderen weer eens opdraven... En als er wel meerdere topspelers tegelijk instonden was het nog steeds geen moment om automatismen op te doen omdat ze halverwege wel gewisseld zouden worden. Kortom, het heeft niet alleen met die spelers te maken gehad.
HR
HR

AmanInFull
Bankzitter

Reg.: 20 mei 2011

Ik ben op zich niet ontevreden over Van Gaal tot dusver. We hebben nu eenmaal geen sterren meer in de selectie, nee echt totaal niet. Zelfs jongens als Sneijder, Robben, Van Persie en Huntelaar zijn als ze voor Oranje uitkomen geen wereldtop. Dat kan je jammer vinden, maar dat heeft ook voordelen. Namelijk dat Van Gaal een collectief kan smeden en dat niemand onmisbaar is, nee echt niemand. Spelers die niet passen in de visie van Van Gaal moeten en mogen dus van mij hun spullen pakken, zo simpel is het. Maar ik vind wel dat bepaalde spelers het gewenste niveau gewoon niet halen, en ook niet zullen halen, zoals Schaken, Kuijt en Mathijsen. Die zijn gewoon afgeschreven wat mij betreft. En als ie dan Huntelaar passeert, omdat ie niet genoeg 'meevoetbalt', dat vind ik geoorloofd in principe, maar dan moet ie hem vervangen met iemand die dat wel kan en die het niveau wel haalt. Wie dat ook mag wezen.

Het collectief staat wel voorop vind ik, dat heeft prioriteit. Van Gaal heeft dus wel gewoon veel ruimte voor zijn eigen beleid wat spelers betreft. Daarom is het ook goed dat ie veel rouleert en experimenteert.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

AmanInFull schreef:

Ik ben op zich niet ontevreden over Van Gaal tot dusver. We hebben nu eenmaal geen sterren meer in de selectie, nee echt totaal niet. Zelfs jongens als Sneijder, Robben, Van Persie en Huntelaar zijn als ze voor Oranje uitkomen geen wereldtop. Dat kan je jammer vinden, maar dat heeft ook voordelen. Namelijk dat Van Gaal een collectief kan smeden en dat niemand onmisbaar is, nee echt niemand. Spelers die niet passen in de visie van Van Gaal moeten en mogen dus van mij hun spullen pakken, zo simpel is het. Maar ik vind wel dat bepaalde spelers het gewenste niveau gewoon niet halen, en ook niet zullen halen, zoals Schaken, Kuijt en Mathijsen. Die zijn gewoon afgeschreven wat mij betreft. En als ie dan Huntelaar passeert, omdat ie niet genoeg 'meevoetbalt', dat vind ik geoorloofd in principe, maar dan moet ie hem vervangen met iemand die dat wel kan en die het niveau wel haalt. Wie dat ook mag wezen.

Het collectief staat wel voorop vind ik, dat heeft prioriteit. Van Gaal heeft dus wel gewoon veel ruimte voor zijn eigen beleid wat spelers betreft. Daarom is het ook goed dat ie veel rouleert en experimenteert.
HR
Ik vraag me af hoe ze dan wél wereldtop zouden kunnen zijn in dit oranje als eredivisiemiddelmaat steeds ertussen wordt geplaatst. Het is gewoon niet realistisch. Of ze wel of geen wereldtop zijn, dat kan je in dit elftal nooit te weten komen met zo een achterbakse selectiebeleid en opstellingbeleid.

[Dit bericht is veranderd door AFC_Orange (op 17 november 2012 23:32:57).]
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

AFC_Orange schreef:

(...)

Ik vraag me af hoe ze dan wél wereldtop zouden kunnen zijn in dit oranje als eredivisiemiddelmaat steeds ertussen wordt geplaatst. Het is gewoon niet realistisch. Of ze wel of geen wereldtop zijn, dat kan je in dit elftal nooit te weten komen met zo een achterbakse selectiebeleid en opstellingbeleid.
HR
Loop je nou niet steeds zo te beklagen over eredivisie spelers jongen. We roeien met de riemen die we hebben. Moet je dat nou om de 5 posts gaan verkondigen?
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Schip ahoy schreef:

(...)

Loop je nou niet steeds zo te beklagen over eredivisie spelers jongen. We roeien met de riemen die we hebben. Moet je dat nou om de 5 posts gaan verkondigen?
HR
Dus vdVaart Robben vPersie en Sneijder zijn maar voor 45 minuten per wedstrijd Nederlands speelgerechtigd voor oranje? En Urby en Afellay zijn Chinees?

We zitten wel te klagen dat we geen wereldtop hebben maar vergeten dat we niemand de kans geven om wereldtop te ZIJN in oranje omdat we ze niet laten spelen met spelers die enig niveau bezitten.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

AFC_Orange schreef:

(...)

Dus vdVaart Robben vPersie en Sneijder zijn maar voor 45 minuten per wedstrijd Nederlands speelgerechtigd voor oranje? En Urby en Afellay zijn Chinees?

We zitten wel te klagen dat we geen wereldtop hebben maar vergeten dat we niemand de kans geven om wereldtop te ZIJN in oranje omdat we ze niet laten spelen met spelers die enig niveau bezitten.
HR
VdV en Sneijder speelden onder deze bondscoach samen op het middenveld. Dat heb ik enkel onder BvM tegen Portugal gezien. En dat liep lekker zeg. Wat vond jij van de balans? Zag je een van beiden meer controlerend gaan staan als de ander diep ging? Zag je ze druk zetten? Zag je ze meters maken? Verder speelt Robben gewoon onder van Gaal en heeft enkel van Persie nog een concurrentiestrijd te winnen.

Wat Afellay is boeit me niet. Ik vind hem overschat en zeker geen wereldtop. Bij elk wissewasje komt dat wisselgebaartje weer. Je kunt er echt de klok op gelijk zetten. Wat dat betreft heb ik tegen hem wat sommigen tegen Sneijder hebben: zijn karakter en kwaliteiten vind ik verre van wat vereist is.

En Urby gun ik zeker een uitnodiging, maar je bezondigt je echt een totaal onrealistisch wishful thinking als je denkt dat URBY het verschil nou zou moeten maken. Komop zeg. Anita had ik graag gezien, maar die heeft zijn eigen glazen ingegooid en tenzij hij boven komt drijven, zie ik dat niet veranderen. Maher is een speler die belangrijk kan gaan worden, maar die noem je dan weer niet.

Oranje moet opgebouwd worden met beperkte middelen. Dat betekent dat je je eisen ook weleens onder de loep mag leggen.
HRHR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Schip ahoy schreef:

(...)
VdV en Sneijder speelden onder deze bondscoach samen op het middenveld. Dat heb ik enkel onder BvM tegen Portugal gezien. En dat liep lekker zeg. Wat vond jij van de balans? Zag je een van beiden meer controlerend gaan staan als de ander diep ging? Zag je ze druk zetten? Zag je ze meters maken? Verder speelt Robben gewoon onder van Gaal en heeft enkel van Persie nog een concurrentiestrijd te winnen.

HR
Tijdens het WK en de voorbereiding speelden ze ook vaak samen, en op dezelfde positie als onder Van Basten.

Namelijk Van der vaart als hangende linksbuiten, en Sneijder achter de spits.

Zo werd er gespeeld op het EK 2008, en enkele wedstrijden op het WK 2010 (plus de enkele voorbereidingswedstrijden).

Dat het nadien niet meer lukte, lag aan de afbraak van de kwaliteit van de verdediging, en ook aan de spelers VDV en Sneijder zelf.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Schip ahoy schreef:

(...)

HR
Vandaar ook mijn HELE verhaal... Je hebt toch wel gelezen?

Ze spelen wel af en toe samen ja. Dat onderken ik. Maar dan... hoeveel minuten heeft de gehele top4/5 er tegelijk ingestaan? Hoeveel keer worden de topspelers na 45 minuten gewisseld? Als ze allemaal fit zijn krijgen ze die kans uberhaubt wel of wordt dan weer vdVaart linksbuiten gezet of vPersie op 10/rechtsbuiten? Het is nooit een vast elftal geweest zoals bij Duitsland of Spanje.

Onze topspelers zijn, naast het feit dat ze zelf wat te weinig hebben gebracht, ook totaal belemmerd door de bondscoaches gedurende de jaren. Er zit geen fractie van automatisme in terwijl ze al tegen de 30 aanzitten. Geen 1 topspeler heeft zich in de positie kunnen wennen en kunnen wennen aan medespelers en hun posities. Als die gekken vPersie nou vanaf het begin in de spits hadden laten staan had hij op die positie misschien 2 of 3 x langer gespeeld dan nu. Nu werd Huntelaar regelmatig boven hem verkozen of moest vPersie opdraven op andere posities dan in de spits. Dat geldt ook voor vdVaart en Afellay.

Schip ahoy schreef:
Wat Afellay is boeit me niet. Ik vind hem overschat en zeker geen wereldtop. Bij elk wissewasje komt dat wisselgebaartje weer. Je kunt er echt de klok op gelijk zetten. Wat dat betreft heb ik tegen hem wat sommigen tegen Sneijder hebben: zijn karakter en kwaliteiten vind ik verre van wat vereist is.
En Urby gun ik zeker een uitnodiging, maar je bezondigt je echt een totaal onrealistisch wishful thinking als je denkt dat URBY het verschil nou zou moeten maken. Komop zeg. Anita had ik graag gezien, maar die heeft zijn eigen glazen ingegooid en tenzij hij boven komt drijven, zie ik dat niet veranderen. Maher is een speler die belangrijk kan gaan worden, maar die noem je dan weer niet.

Oranje moet opgebouwd worden met beperkte middelen. Dat betekent dat je je eisen ook weleens onder de loep mag leggen.
HR
Ik zeg ook niet dat Afellay en Urby het grote verschil moeten maken of de kar moeten trekken. Maar juist dat dit het compleet zou maken. Onze topspelers willen veel en veel liever met deze 2 spelen dan bijvoorbeeld met Lens en Schaken. Het is een wereld van verschil als onze topspelers door deze 2 gecompleteerd worden dan door andere 2. Het is ook een ondergrens waardoor dan niet heengezakt kan worden, dat wel nu wel gebeurt.

En ja Afellay is vaak geblesseerd en je kan hem een watje vinden maar blijkbaar is de diagnose zo dat hij nu toch echt weer geblesseerd is dus heeft hij terecht het ''wisselgebaar'' gemaakt. Sinds PSV wisten we al dat hij niet alleen blessuregevoelig was maar ook dat hij vaak opgezoekt word omdat hij simpelweg veel loopt met de bal. Dat is ook een sterktepunt. Maar dat hij daarbij geblesseerd raakt natuurlijk wat minder... als ik maar geen Schaken, Kuyt, Lens of Narsingh aan de zijlijn hoef te zien opdraven want daar kan je gewoon heel makkelijk de bal van afpakken. Die hebben de skills gewoon niet.

[Dit bericht is veranderd door AFC_Orange (op 20 november 2012 14:02:10).]
HR
HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Schip ahoy schreef:

(...)

Zo gek zijn die keuzes van van Gaal niet. Hij probeert gewoon een collectief te smeden dat tactisch samenhangend en aardig voetbal speelt. Dus niet de vedettes voorop stellen, maar een sterk collectief kneden. Maar doe dat maar eens als je defensie niet kan opbouwen en je middenveld het niet kan belopen. Kuyt komt zwaar tekort op 9, maar Hunter is gewoon geen aanspeelpunt. HR
Ik zie dat anders. Ik zie dat als niet de beste spelers opstellen die je tot je beschikking hebt. En dat je soms keuzes moet maken dat kan ik begrijpen. Speel je met Van Persie of Huntelaar in de spits, moet Van der Vaart of Sneijder achter de spits of dat soort zaken.

Maar laten we Kuyt opstellen omdat het zo'n lieve jongen is, mijn tweede aanvoerder en omdat hij hard werkt dat gaat er bij mij niet in. Dat je Schaken op roept terwijl je spelers met meer talent tot je beschikking hebt daar kan ik ook niet bij. Bovendien is de kans zeer groot dat je daar net als bij Mathijssen in Brazilië niets meer aan hebt gezien de leeftijden. Waarom dan nog oproepen?

Dit kun je van Gaal niet kwalijk nemen. We hebben allemaal al geroepen dat na het WK de grote droogte zou aanvangen. Je zag al jarenlang dat uit de vertegenwoordigende elftallen geen spitsen uit de toptalent categorie meer doorkwamen, amper voetballende verdedigers, geen begaafde, creatieve middenvelders. Het is niet helemaal zwart wit, maar er is echt geen toptalent meer, met Maher als enige uitzondering. HR
Natuurlijk is het allemaal even wat minder. Veel basisspelers op het EK kampen met blessures, vormverlies en dergelijke. Dat je dan spelers als Maher, Martens Indi, Van Rhijn en bijvoorbeeld een Zoet oproept dat kan ik nog begrijpen. Jongens met de potentie om 'top' te worden ondanks dat ze nog in de Eredivisie spelen.

Wel blijf ik erbij dat Kuyt, Clasie, Schaken, Janmaat en Mathijssen niet meer opgeroepen zouden moeten worden. Die komen (vooralsnog?) kwaliteit tekort en/of kunnen niet meer van waarde zijn in Brazilië.

Maar jij vind het wel een pré dat Van Gaal deze jongens oproept omdat ze geen vedette-neigen hebben en bereid zijn zich op te offeren voor het collectief? Logisch toch, die jongens mogen god op hun blote knietjes danken dat ze geselecteerd worden.

Ben persoonlijk blij met met van Gaal. Eindelijk iemand die de ego's ondergeschikt maakt. Aan zijn eigen ego weliswaar.. ;B Maar dan wel voor een goed doel: een collectief.
HR
Ik vind dat hij te veel bezig is met zijn eigen projectjes zoals ik al eerder aanhaalde. En daarmee denkt hij meer aan Van Gaal dan aan het belang van Oranje, hij wil zich te graag bewijzen voor het Nederlandse volk. En dat op zijn eigenwijze manier. Ik ben gewoon heel bang dat dit averechts gaat werken.
HR
HR

Jan van Galen
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 10 november 2000

ajax71727395 schreef:
De laatste vijf wedstrijden van Brazilie:

Zuid Afrika-Brazilie 0-1
Brazilie-China 8-0
Argentinie-Brazilie 1-2
Brazilie-Irak 6-0
Japan-Brazilie 0-4

En dan gaat het slecht met Brazilie?
HR
Gisteren heeft Brazilie de bondscoach ontslagen.
Almere en ik waren er allang achter dat het al een tijd helemaal niet zo goed ging met Brazilie, ondanks die uitslagen die jij opnoemt (tegen B-landen dus....).

Kun je nu dan wel toegeven dat het helemaal niet zo geweldig gaat met Brazilie?.... :B
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Rafael vd Vaart schreef:
HR

Natuurlijk is het allemaal even wat minder. Veel basisspelers op het EK kampen met blessures, vormverlies en dergelijke. Dat je dan spelers als Maher, Martens Indi, Van Rhijn en bijvoorbeeld een Zoet oproept dat kan ik nog begrijpen. Jongens met de potentie om 'top' te worden ondanks dat ze nog in de Eredivisie spelen.

Wel blijf ik erbij dat Kuyt, Clasie, Schaken, Janmaat en Mathijssen niet meer opgeroepen zouden moeten worden. Die komen (vooralsnog?) kwaliteit tekort en/of kunnen niet meer van waarde zijn in Brazilië.

Maar jij vind het wel een pré dat Van Gaal deze jongens oproept omdat ze geen vedette-neigen hebben en bereid zijn zich op te offeren voor het collectief? Logisch toch, die jongens mogen god op hun blote knietjes danken dat ze geselecteerd worden.
HR
Waar heb ik dit dan gezegd? Dan is puur een aanname van jouw kant. En dan ook nog een die ik niet deel. Ik zie gewoon niet veel meer talent. Een Mathijssen zie ik idd ook niet zitten en Schaken zou ik niet oproepen als je een Narsingh hebt. Aan de andere kant: Narsingh wordt echt neergezet als absolute nul, een veredelde countervoetballer. Schaken is juist een speler met een passeeractie wanneer de posities van de defensie van de opponent goed bezet zijn. Zo slecht deed hij het niet.

Het heeft alleen geen zin om maar te blijven klagen over het niveau, als we dat allemaal al lang hebben gezien.

Noem dan eens grote talenten die van Gaal over het hoofd ziet.
HR
HR

Joris25
Regelmatige invaller

Reg.: 23 september 2010

Stekelenburg

vRhijn
de Vrij
BMI
v Aanholt

Fer
Strootman

Maher

Narsing
Huntelaar
Lens
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Joris25 schreef:

Stekelenburg

vRhijn
de Vrij
BMI
v Aanholt

Fer
Strootman

Maher

Narsing
Huntelaar
Lens

HR
Je A-elftal willen we dan ook weten
HR
HR

Joint
Lid 2de elftal

Reg.: 20 februari 2008

AFC_Orange schreef:

(...)

Je A-elftal willen we dan ook weten
HR
:)
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Joris25 schreef:

Stekelenburg

vRhijn
de Vrij
BMI
v Aanholt

Fer
Strootman

Maher

Narsing
Huntelaar
Lens

HR
Zou over een paar jaar best kunnen.
HR
HR

de man van glas
Bankzitter

Reg.: 4 februari 2012

Laten we hopen van niet zeg. Wat een verschrikkelijk middenveld ( op Maher na).
HR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

de man van glas schreef:

Laten we hopen van niet zeg. Wat een verschrikkelijk middenveld ( op Maher na).
HR
Nee idd. Zie liever Van Ginkel, Anita, Clasie, Vilhena enzo dan Fer en Strootman. Voor de linksbuiten gaat Ola John trouwens aan de deur kloppen. Ontwikkeld zich de laatste weken tot mijn eigen verbazing erg goed bij Benfica.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Huis schreef:

(...)

Nee idd. Zie liever Van Ginkel, Anita, Clasie, Vilhena enzo dan Fer en Strootman. Voor de linksbuiten gaat Ola John trouwens aan de deur kloppen. Ontwikkeld zich de laatste weken tot mijn eigen verbazing erg goed bij Benfica.
HR
Vind het jammer dat het altijd zolang duurt. Ola John mocht er van mij tijdens zijn Twente tijd al aanschuiven maar sommige zagen liever nietszeggende spelertjes.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 387 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Oranje en andere landen » [Centraal] Favoriete opstelling van Oranje

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 95,6% dat PSV wint van ADO Den Haag. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-FC Dordrecht.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!