| Poster | | Topic: [Centraal] Favoriete opstelling van Oranje |  |
|
Co Adriaanse Vedette Winnaar Bekerklassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Vlaardingen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2854 Reg.: 16 juli 2002 |
quote: PBK91 schreef:
---------------------v/d Sar-----------------------
Ooijer----------Boulahrouz----------Bouma------------Gio
----------------Maduro---------Seedorf--------------
Sneijder-------------v/d Vaart-------------------v.Persie
----------------------v.Nistelrooy-----------------------
Keeper: geen uitleg beter is er niet
RB: Ooijer, speelt 2 jaar op het hoogste niveau in de EPL en heeft mij overtuigd alhoewel RB niet zijn lievelingsplek is, weinig animo met kwaliteit trouwens voor de RB positie.
CB: Bouma en Boulahrouz, al speelt Khalid weinig hij is een slager prescies wat Oranje nodig heeft in plaats van de slappe optredens van Mathijssen, Bouma heeft een goed seizoen achter de rug. Bouma staat altijd bij Villa in de basis als LB maar als CB is hij beter hij is de beste linker centrale verdediger vind ik op dit moment.
LB: Gio heeft jaren op een hoog internationale niveau gespeeld op de LB positie, beter is er niet. Alhoewel de Cler toch ook goed speelt maar Gio schat ik hoger in
VM: Seedorf: schat aan ervaring, meester van simpel voetbal als het moet kijk maar eens naar een CL wedstrijd neemt niet vaak risico en weet wanneer hij diep moet gaan.
Maduro: weinig animo voor positie, Heb wedstrijden van hem gezien en speelde erg goed tegen oa. Real Madrid en Barca, de Zeeuw schat ik toch minder hoog in.
RAM: CAM is de favo positie van Sneijder alhoewel hij in Madrid ook weleens op deze positie is geposteerd en het goed doet. Ook is hij tweebenig sterker dan v/d Vaart dus zie ik Sneijder hier het liefst
LAM: v. Persie is links benig dus ook links aanvallend op het middenveld geposteerd, logisch.
CAM: v/d Vaart heeft een hogere rendement op deze positie dan Sneijder op deze positie dacht ik daarom hij de voorkeur op deze positie.
CF: van Nistelrooy, goals maken daar gaat het om en goals=van Nistelrooy, duidelijk. Huntelaar zal de opvolger moeten worden van Ruud.
Maduro komt schromelijk tekort voor het Nederlands elftal wil je de poule overleven. Als je met hem speelt tegen Frankrijk of Italië wordt hij overlopen. Hij mist handelingssnelheid, felheid en snelheid. Ik heb liever nog de Zeeuw die uit vorm is of Davids dan Maduro. Jammer dat van Bommel niet over te halen is, die heb je daar echt nodig.
|
|
|
Jeffrey Sarpong International
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1280 Reg.: 28 november 2004 | Ik mis Robben bij veel mensen. Een fitte Robben neem je toch altijd mee? Je kan zeggen wat je wil (over zijn blessures en zijn moeite om op de been te blijven), maar als hij in vorm is heb je toch een een geweldige voetballer in je selectie zitten/liggen (ik denk ik kop hem zelf maar even in ).
|
|
|
Raymondinnowicz Bankzitter
Vak: - Posts: 507 Reg.: 27 januari 2004 |
code:
Van der Sar
Heitinga Ooijer
Melchiot de Cler
de Zeeuw Van Bronckhorst
Van der Vaart Sneijder Seedorf
Van Persie
Dit is in ieder geval hoe ik zou spelen, al lijkt het me sterk dat van Basten én van Nistelrooy én Huntelaar op de bank zet.
Achterin blijven toch de grootste zorgen, ik vind op Melchiot na niemand goed genoeg voor z'n positie. Heitinga maakt voor mij nog te veel foutjes. Niet speciaal afgelopen wedstrijd, maar ook in grootste vorm speelt hij nooit foutloos. De Cler den Melchiot mogen beurteling opkomen waarbij de Zeeuw en van Bronckhorst de plaatsen eenvoudig kunnen overnemen.
Omdat ik heb gekozen voor van Persie in de spits, is er een plaatsje vrijgekomen voor Seedorf op z'n favoriete positie en in z'n favoriete rol. Het is en blijft een klassevoetballer. En met vd Vaart en Sneijder daarbij zit het voetballend meer dan goed. Niemand zal (buiten een luxe probleem) problemen hebben met het middenveld en aanval.
In de spits geen Huntelaar of van Nistelrooy. Ik denk dat er met van Persie in de spits meer gevoetbalt kan worden. Hij heeft vaker in die rol gespeelt en deed dat prima.
|
|
|
Dijkstra Ajacied Forever Moderator
Uit: Groningen Vak: - Posts: 12212 Reg.: 29 mei 2001 | ------------------------ van der Sar -----------------------
De Jong -------- Boulahrouz --- Heitinga ---------- De Cler
------------ De Zeeuw ----------- van Bronckhorst --------
Van Persie --------------- Seedorf ---------------- Sneijder
---------------------- van Nistelrooy ----------------------
Keuzes:
Van der Sar: Lijkt me duidelijk.
Nigel de Jong: Ik verbaas me er nog altijd over dat dit nooit echt geprobeerd is. Ik vond dat De Jong altijd potentie had op deze positie. Hij heeft aanvallende impulsen en kan ook verdedigen. Op deze positie heb je verder spelers als Ooijer en Melchiot, waarvan ik absoluut geen fan ben, en een speler als Kromkamp, die toch ook tekort komt. Ik vind Nigel een prima optie als rechtsback.
Boulahrouz: Sterke centrale verdediger, al weet ik niet hoe zijn vorm op het moment is, en of hij überhaupt nog wel wedstrijden speelt. Ik vond hem in ieder geval een zekerheidje een paar jaar geleden.
Heitinga: Kan ook prima links centraal, een duo met Boulahrouz lijkt mij stukken sterker dan een duo met Mathijssen, Opdam of Bouma...
De Cler: De beste Nederlandse linksback. Je zou eventueel Van Bronckhorst of Bouma daar nog neer kunnen zetten.
De Zeeuw: Wint het bij mij van spelers als Maduro en Davids. In de 4-2-3-1 opstelling waar nu voor gekozen lijkt zou eigenlijk (durf het bijna niet te zeggen) Van Bommel erg goed passen, maar daar kunnen we niet voor kiezen. Dus wordt het De Zeeuw.
Van Bronckhorst: Eigenlijk bij gebrek aan beter. Davids kan het niet meer aan, die maakt een uitgebluste indruk. Van Bronckhorst vind ik eigenlijk geen fantastische verdedigende middenvelder, maar wel iemand met ervaring die voldoende verdedigend werk kan opknappen voor de drie aanvallende middenvelders.
Van Persie: Vanaf rechts vind ik. Verder natuurlijk geen discussie over mogelijk.
Seedorf: Deze man moet gewoon eens een basisplaats krijgen ten koste van de in Oranje vaak falende Van der Vaart. Zo'n grote voetballer, en bij Oranje steeds op de bank, dat kan gewoon niet langer. Geef hem nu écht het vertrouwen en hij betaalt het uit, daar ben ik van overtuigd.
Sneijder: In een rol vanaf links. Sneijder kan met een schot wedstrijden vanuit het niets beslissen, het is een wapen dat ik zeker in stelling zou brengen als ik de bondscoach was.
Van Nistelrooy: Toch. Is toch een echte doelpuntenmaker, en krijgt in Oranje van mij nog de voorkeur boven Huntelaar.
|
|
|
lamme rooie sok Vedette
Uit: MJ Neverland Vak: 109 Posts: 1976 Reg.: 9 augustus 2003 | _______________________v/d Sar
_______________Bouhlarouz______Ooyer of Mathijssen
______Melchiot_______________________de Cler
_____________van Bommel__________Engelaar
_____________________Sneijder
___________van Persie___________Robben
___________________van Nistelrooy
Ik zou Slory ook achter de hand houden bij een voorsprong om dan deze snelle jongen in te brengen.
Verder zou ik ook meenemen:
Affelay
Seedorf
Opdam voor de lengte in het centrum van de verdediging als het nodig is.
Vlaar, als hij beter is
Vaart, maar hem breng ik alleen maar in bij het uitvallen van Wesley Sneijder.
van Bronckhorst.
Bouma.
Vennegoor.
Klaas-Jan.
Heitinga.
Schaars, als hij beter is
Kuyt, vooral voor de vechtlust
Ps. Babel was ik vergeten, ik zal Castelen voor hem weghalen
Keeper???? ik weet geen goede meer in Nederland na Edwin v/d Sar...Toch Gomes maar vlug laten naturaliseren.
[Dit bericht is veranderd door lamme rooie sok (op 5 mei 2008 12:55:06).]
|
|
|
Manna Talent
Uit: Uithuizermeeden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 122 Reg.: 5 augustus 2007 | Dit zou mijn manier van spelen zijn!
Ik zou ook uigaan van het ´nieuwe´ 4-2-3-1
van der Sar
(stekelenburg)
Ooijer - Heitinga - Marcellis - de Cler
(Melchiot - Boulahrouz - Mathijssen - Bouma)
Seedorf - de Zeeuw
(Engelaar - Maduro)
Sneijder - van der Vaart - van Persie
(Babel - Affelay - Robben)
Van nistelrooij
(Huntelaar)
Doel: Lijkt mij duidelijk.
Hier moet nog wel een derde keeper bij. Ik zou het wagen op Velthuizen.
Rechtsback: Toch maar gekozen voor Ooijer. Moeilijke keuze, want ik vind ze allebei niet heel geweldig. Maar dan heb ik toch maar voor de meest sterke verdediger gekozen omdat er al genoeg voetbal zit in dit middenveld.
Centraal: Gekozen voor Heitinga en Marcellis. Dan zou ik graag Heitinga in de inschuivende rol hebben. Dan kun je afvragen waarom niet Boulahrouz of Mathijssen ? Simpel ! Boulahrouz heeft amper gespeeld dit jaar en Mathijssen vind ik vreselijk te kort komen. Plus dat Marcellis een geweldig jaar heeft gehad. Is kopsterk, durft een overtreding te maken, is keihard, geweldige mandekker die geen duel verliest zowat.
Linksback: Slechtste positie binnen het elftal. Gekozen voor de Cler omdat ik hem nog wel beter vind als Emanuelson en Bouma
Verdedigend: Seedprf vanwege zijn ervaring en overwicht, kan vanaf hier moet het spelletje sturen. De Zeeuw omdat ik hem een heerlijke voetballer vind die het spelletje goed ziet.
Aanvallend: Lijkt mij duidelijk. Wesley vanaf rechts zoals hij in Madrid ook vaak speelt. Van der Vaart op '10' en van Persie vanaf links. Maar deze drie kunnen ook van posities wisselen. Kunnen alle drie uitsteken op alle posities uit de voeten. Plus dat een bewegend elftal amper te stoppen is. Als je achter staat zou je er voor kunnen kiezen om Robben in te brengen. Maar Sneijder, van der Vaart en van Persie in vorm vind ik normaal gesproken beter.
Spits: Toch nog een lastige keuze. Maar toch maar voor van Nistelrooij gekozen omdat ik hem het meest compleet vind.
|
|
|
Zlajan Moderator Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006
Uit: Hoevelaken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3351 Reg.: 8 mei 2001 | Ik heb weer een aantal posts verwijderd. Je opstelling geven is prima, maar beargumenteer je keuzes. Dan draagt het bij aan de discussie, anders niet.
|
|
|
Moussa Dembele  International
Uit: Winterswijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4121 Reg.: 13 januari 2006 | ---------------v/d Sar-----------------
--------Heitinga-----Ooijer------------
Melchiot-----------------------de Cler
-------de Zeeuw--------Gio------------
v.Persie---------Sneyder--------Robben
---------v.Nistelrooy-----------------
Melchiot, degelijke rechtsback die het vooral moet hebben van z'n verdedigende kwaliteiten.
Ik verkies ook de degelijkheid van Ooijer in, voor de onzekerheid bij Mathijsen.
de Cler spreekt voor zich.
de Zeeuw en Gio als stofzuigers
v.Persie, Sneyder en Robben zijn enorm creatief en vind v.Nistelrooy toch meer in dit systeem passen dan KjH.
|
|
|
Litmaniak Talent
Vak: - Posts: 136 Reg.: 9 mei 2002 | Aan de hand van de 30 voorlopig geselecteerde spelers, lijkt me dit de meest ideale opstelling:
---------------Van de Sar------------
Melchiot--Heitinga---Ooijer----De Cler
-----------Gio------De Zeeuw------------
----Sneijder-----Van Persie-------Van der Vaart
----------------Van Nistelrooy------------
Bank:
Stekelenburg
Bouma
Mathijsen
Seedorf
Huntelaar
Robben
Kuijt
Verdediging: Een degelijke verdediging met veel ervaring. Melchiot is het beste wat we hebben op die positie en levert altijd wel een degelijke prestatie. Maar laat hem niet opbouwen aub. Dit kan je beter overlaten aan Ooijer, die ook goed kan inschuiven en daarmee een extra man op het middenveld kan creeren. Ook De Cler kan mee opkomen en Heitinga kan opbouwen lange ballen versturen. De mandekking zit wel goed met Heitinga en Ooijer; Mathijsen is niet in vorm en maakt altijd wel een foutje.
Middenveld / aanval 2 stofzuigers met De Zeeuw en Gio, al was van Bommel natuurlijk de ideale man geweest hier. Deze twee zijn goed, maar geen topklasse, maar ja helaas hebben we niet beter. Ik ben er echter wel van overtuigd dat zij in deze rol tot een goede prestatie kunnen komen.
De creativiteit komt van Sneijder, VdV en Van Persie. De laatste als een schaduwspits achter RvN, maar deze 3 spelers hebben de vrijheid om van positie te wisselen. Een overvloed aan kwaliteit. Het gevaar is dat ze RvN niet goed bedienen...hopelijk hamert Van Basten hier ook op. Ruud is natuurlijk de onbetwiste nummer 1 gezien zijn status en zijn vorm (ook al is ie niet fit geweest de laatste tijd).
Het is trouwens ongelofelijk dat Emanuelson en De Jong nog geselecteerd zijn..je hebt werkelijk niets aan deze 2 en ik hoop dan ook dat ze de definitieve selectie niet halen..
|
|
|
De Wijze International
Uit: Ik kom uit Losser en weet van niks Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1391 Uploads: 1 Reg.: 7 maart 2003 |
| van Persie | Huntelaar | Robben |
Dit is mijn team.
Opdrachten om mee te geven zijn volop druk zetten, "1 op 1" achterin (ook al speelt elke tegenstander met 2 spitsen) en spelers lekker hun spelletje laten doen, voor elkaar laten knokken.
Verdedigend staat het wel, creatief voldoende, nu de klik nog 
Marco succes (meer kan ik niet voor je doen)! 
[Dit bericht is veranderd door De Wijze (op 8 mei 2008 17:10:07).]
|
|
|
Groningen Veelbelovend talent
Uit: Groningen Vak: - Posts: 240 Reg.: 22 september 2003 | -----------------------v/d Sar-----------------------
--------------Heitinga-----Mathijssen----------------
----Ooijer---------------------------de Cler---------
-----------Affelay----------Seedorf------------------
---v.Persie-----------Sneijder ----------Robben------
--------------------v.Nistelrooy---------------------
Van der Sar: Van der Sar
Ooijer: Ben helemaal geen fan van Melchiot, meer een zwakte bod deze positie. Wie anders? Dus Ooijer.
Heitinga: Beste centrale verdediger van NL. Geen discussie
Mathijssen: Was vroeger een topper. Weet niet goed hoe hij nu is. Wie anders Bouma? Wellicht goed achter de hand. Marcellis? Heeft een goed jaar bij Psv gehad, wel meenemen, geen basisplaats. Ooijer? vind Mathijssen een betere centrale verdediger en Ooijer kan ook rechts. Boulahrouz? Misschien moet hij hier eigenlijk staan(weet niet hoe hij het afgelopen half jaar heeft gedaan daarom de keuze voor Mathijssen).
De Cler: Eigenlijk moet Gio hier, maar die wil hier niet meer spelen. Verder is de Cler de beste speler in Nederland daar.
Seedorf: meest ondergewaardeerde speler van Nederland ooit. Een echte internationale topper. Een oase van rust op het middenveld.
Affelay: (Eigenlijk zou van Bommel hier moeten maar die vind van Basten niet zo lief) en ook van der Vaart zou hier kunnen. Vind echter dat Affelay een top jaar achter de rug heeft. Een Psv zonder Affelay was machteloos.
Van Persie: Snel, creatief en gevaarlijk.
Robben: Snel creatief en gevaarlijk.
Sneijder: Vaste waarde bij Madrid. Een echte topper. Aanvallend sterk. Altijd in de basis.
Van Nistelrooy: Altijd gevaarlijk, een echte spits die je lang niet ziet en dan er opeens twee inschiet. Samen met Robben en van Persie dubbel gevaarlijk.
Of anders gespeeld
-----------------------v/d Sar-------------------------
----Ooijer------Heitinga-----Mathijssen--------de Cler-
-------Affelay---------Sneijder---------Seedorf--------
---v.Persie-----------v.Nistelrooy----------Robben-----
[Dit bericht is veranderd door Groningen (op 10 mei 2008 19:04:05).]
|
|
|
jaap12 International
Vak: - Posts: 1474 Reg.: 11 juni 2004 | Van der Sar
Melchiot Heitinga Bouma de Cler
de Zeeuw van Bronckhorst
van Persie Sneijder Seedorf
van Nistelrooy
Keeper spreekt voor zich. Acherin rechts Melchiot, omdat hij opkomt en ook verdedigend sterk is en de andere opties centr. verdedigers zijn en de Jong, wat ik ergens las daar wel kan spelen maar dat al lang niet heeft gedaan, dus dan zou ik dat niet proberen op het EK. Centraal in de verdediging een rechts en linkspoot. Heitinga is beter dan Ooijer en Mathijsen hebben we zien blunderen tegen Oostenrijk, die hoef ik niet te zien. Evt. Ooijer ipv Bouma, maar dan heb je twee rechtspoten. Op links de Cler omdat die voor aanvallende impulsen zorgt waardoor Seedorf naar binnen kan trekken. Controleren op het middenveld v. Bronckhorst, die heeft ervaring en beter is er niet. de Zeeuw vind ik beter dan ander mogelijkheden als Landzaat en Maduro, de Zeeuw brengt aanvallend meer, al is hij fysiek minder sterk. Spelers als Afellay, Seedorf of Sneijder kan je hier niet neerzetten, die zijn te aanvallend en dan wordt je weggespeeld door landen als Italie en Frankrijk. Aanvallend hoort van Persie er zeker in, mits hij fit is. vdVaart kan er ook evt. in maar ik vind Sneijder en Seedorf net wat beter, omdat Seedorf meer ervaring heeft en Sneijder zich bewijst bij Real Madrid. Robben kan ook nog, maar dan speel je onberekenbaarder. In de spits moet een doelpuntenmaker staan en dat is van Nistelrooij, die is toch verder dan Huntelaar.
|
|
|
Rasmussen Regelmatige invaller
Uit: Brunssum Vak: - Posts: 637 Reg.: 25 augustus 2005 |
| Ooijer | Boulahrouz | Heitinga | De Cler |
| Van Persie | Sneijder | Van Der Vaart |
Nou Van Der Sar spreekt voor zich: beste keeper die we hebben.
Verdediging: nou iets beters hebben we op elke positie niet; Matthijsen, Bouma etc. zijn te licht voor dit niveau. Daarom 2 beulen in het hart van de verdediging met een opbouwende De Cler en een Ooijer die het hart van de verdediging kan bijstaan bij een tegenstander met maar 2 spitsen.
VM: Davids is de stofzuiger bij uitstek voor het elftal (helaas krijgt hij de kans niet) en Seedorf is de speler die het spel op een goede manier kan verleggen.
AM: Beste aanvallende linie die we hebben. Een Robben, Kuijt en dergelijke brengen het niet in het Nederlands elftal en derhalve horen zij daarom niet bij de 11.
Spits: Klaas Jan Huntelaar legt ze nog wat gemakkelijker erin dan Ruud, die erop gebrand is om niet te falen en dit breekt hem vaak op, het teveel willen.
Maar op basis van de 30 spelers die er geselecteerd zijn zal Davids wel vervangen worden door de Zeeuw en zal Ooijer naar het midden moeten waardoor Melchiot naar de rechterkant kan. Maar dat is niet het sterkste Oranje wat we op de proppen kunnen zetten en daarom opteer ik ook een andere opstelling met Boulahrouz en Davids!
[Dit bericht is veranderd door Rasmussen (op 10 mei 2008 17:54:46).]
|
|
|
AFC_Orange Regelmatige invaller
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 749 Reg.: 20 april 2006 | vd vaart en sneijder
Ik vind de keuze vd Vaart/Sneijder de keuze tussen :
opbouw/balbezit tegen creativiteit/balverlies.
En van der Vaart heeft véél minder schoten nodig om te scoren dan Sneijder.
Verdedigende middenveld
Achterin op het middenveld Landzaat + Gio is heel wat anders dan v Bommel + Davids. Daarom twijfel ik sterk. Maar het samenspel kan goed gaan omdat ze beide in Feyenoord hebben samengespeeld op dezelfde posities. Dus ik zou kijken hoe het gaat in de voorbereiding met die 2.
Als Gio echt niet meer het niveau haalt, kan Engelaar best invallen. Met zijn felheid, dynamiek, lichaam, snelheid en balans heb je al 5 dingen die hij beter dan Gio heeft.
Met Landzaat weet ik het echt niet meer. Wellicht dat Nigel een betere optie is.
verdediging
De verdediging is al sinds 2004 de sterkste linie van Oranje. Alleen tegen Oostenrijk was niet goed. Verder? De 1-3 tegen Italië was Ron Vlaar met z'n blunders. Die is allang weg.
Mijn voorhoede zou er dus zo uitzien :
v persie - vd vaart- Robben
Nistelrooij
[Dit bericht is veranderd door AFC_Orange (op 18 mei 2008 00:06:00).]
|
|
|
jeremy13 Talent
Uit: Amsterdam Vak: 102 Posts: 189 Reg.: 14 oktober 2002 | ----------------Van der Sar
----Boulahrouz----Heitinga---Ooijer---De Cler
--------Sneijder--------Gio------------
Van Persie--------Van der Vaart-----Robben---
-------------V.Nistelrooy--------
Toelichting:
Keeper: Duidelijk
Verdediging: Het ligt er ook aan tegen welke tegenstander je speelt voor de backs. Je kan met Bouma op lincksback ook een pure mandekker neerzetten. Centraal vind ik Mathijsen te kort komen en lijkt me dit het beste.
Middenveld: Ik heb gekozen voor Sneijder controlerend omdat ik denk dat een fitte Robben altijd een toegevoegde waarde is, en anders moet je keuzes gaan maken. Maar ik denk dat als je Sneijder verdedigend z'n taken meegeeft, en hem veel de bal laat opeisen en het spel veel laat verdelen, ruimtes zoeken etc dan kan hij dat denk ik. Heel veel mensen zullen denk ik wel zeggen dan het een aantal jaar geleden mislukt is maar Sneijder is gegroeit. Zowel als voetballer als in de duels, Slimmer en sterker geworden.
Dan de Aanvallende middenverlders zijn alle drie zeer explosief, hebben een goede actie en steekpass in de benen, en kunnen uit het niets een doelpunt maken.
|
|
|
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 749 Reg.: 20 april 2006 | Ooijer rechtsback en Boulahrouz RCV zou een hele goede mogelijkheid zijn. Ooijer is verdedigend misschien zelfs beter dan Boulahrouz/Heitinga als centrumverdediger. Dus aan die rechterkant zitten we dan alvast goed als je zo een Ooijer op rechtsback hebt en dan ook nog een goede in het centrum.
|
|
|
Ceriliuz Regelmatige invaller
Uit: Nijmegen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 769 Reg.: 18 februari 2003 |
| Melchiot | Boulahrouz | Ooijer | Bouma |
| Van Persie | Sneijder | Van der Vaart |
Stekelenburg
Boschker
Timmer
De Cler
Matthijsen
Affelay
van Bronckhorst
De Jong
Landzaat
de Zeeuw
Babel
KJ Huntelaar
Kuijt
Robben
Vennegoor
Toelichting:
Sar spreekt voor zich.
Melchiot rechtsback is ijzersterk
Boulahrouz en Ooijer zijn betere centrumverdedigers dan Matthijsen
Een Heitinga een linie naar voren geschoven zal het ijzersterk doen daar.
Bouma linksback voor de goeie mandekking. Heeft bewezen ook te kunnen voetballen.
Engelaar vergezeld Heitinga op het middenveld. Beiden beschikken over voetballende kwaliteiten.
Van Persie, Sneijder en VDV vind ik beter aanvallende middenvelders Kuyt, Babel en Robben.
Van Nistelrooy omdat die een onbetwiste status heeft bereikt.
|
|
|
Derk Johanssen Vedette
Uit: Enschede Vak: - Posts: 1917 Reg.: 3 mei 2004 | ------------------- Van der Sar --------------------
- Melchiot --- Heitinga --- Boulahrouz --- De Cler -
-- Sneijder --- Van Bronckhorst --- Van der Vaart --
-------------------- Van Persie --------------------
----------- Huntelaar --- Van Nistelrooy -----------
Van der Sar
Lijkt me duidelijk. Beste keeper die we hebben.
Melchiot
Als offensieve back kan hij over Sneijder heen het 'gat' in. Sneijder zal sowieso geneigd zijn naar het centrum te trekken.
Heitinga
Ik denk dat Ooijer en Heitinga niet veel voor elkaar onderdoen. Heitinga kies ik -misschien een beetje vanuit mijn clubvoorkeur- maar ook omdat hij met zijn trap een beetje extra voetbal toevoegd aan onze verdediging.
Boulahrouz
De mandekker. De man die spitsen eet bij zijn ontbijt. Gewoon opstellen.
De Cler
Zelfde als bij Melchiot eigenlijk. Eigenlijk is Urby de beste optie, als hij in zijn normale doen is. Jammer genoeg is hij verdedigend niet beter geworden anders had Urby er gestaan. De Cler is een goede vervanger en heeft een goed seizoen bij Feyenoord gespeeld.
Sneijder
Sneijder zal niet zomaar mogen aanvallen zoals hij bij Ajax gewend was. Ik heb het idee dat hij bij Real completer is geworden. Meer gefocust op het teamspel en dus ook beter meeverdedigt.
Van Bronckhorst
Voor de balans de controleur Van Bronckhorst met de punt naar achter. Eventueel kun je hier De Zeeuw, De Jong of Landzaat neerzetten. Van Bronckhorst heeft mijn voorkeur vanwege zijn ervaring.
Van der Vaart
Hier had ik liever Seedorf neergezet, maar die heeft bedankt. Van der Vaart heeft bij Ajax zijn beste wedstrijden als linkshalf gespeeld. Hij kan het verschil maken en met zijn intelligentie Huntelaar en Van Nistelrooy in stelling brengen.
Van Persie
De nieuwe vedette. Deze schitterende voetballer moet de spil van Oranje zijn, vandaar op 10.
Huntelaar
33 goals in de competitie spreken voor zich. Scoort altijd en overal.
Van Nistelrooy
Topseizoen bij Real Madrid. Daarnaast boezemt deze man angst in bij elke Europese verdediger.
Overall
Ik vind het 4-2-3-1 concept niet aanvallend genoeg. Ik zie geen nut in 2 controleurs met een creatief blok van 3 ervoor. En dan slechts 1 spits. Maak de spits onschadelijk en je bent voor een groot deel onmachtig, denk ik.
Verdediging
Het is jamemr dat zoveel verdedigers uit vorm zijn. Zelfs Heitinga gaat die kant op. Dat is heel erg zonde. Mathijsen vind ik in Oranje een drama, vandaar ook 2 rechtsbeners in het centrum.
Middenveld
Met Seedorf zou je de balans nog iets beter hebben denk ik. We hebben veel controleurs achter de hand. Wanneer je onder druk komt is het niet zo'n ramp om een spits in te wisselen voor een controleur. Dan kun je naar het 'oude' 4-2-3-1.
Aanval
Ongetwijfeld denken velen van jullie: waarom met Huntelaar en Van Nistelrooy 2 dezelfde spitsen. Simpel. Het zijn twee topspitsen. Je zou ook Kuyt kunnen gebruiken voor Huntelaar. Deze aanval boezemt angst in en staat garant voor doelpunten. Wanneer je met 1 spits speelt dan is die makkelijker onschadelijk te maken dan 2. Dat lijkt me logisch. Verder zijn het beide niet de beste voetballers, maar wanneer ze zich laten zakken en de bal van het creatieve middenveld komen halen, dan staat er ten eerste nog 1 spits voorin en heeft hij ongetwijfeld niet 2 of 3 man in zijn nek drukken. Zelfs de relatief beperkte Huntelaar en Van Nistelrooy moeten dan ook voetballend hun bijdrage kunnen leveren. Daarnaast dwing je af dat tegenstanders zich aan jou aanpassen in plaats van andersom. Je krijgt in een klap Van NIstelrooy, Van Persie, Sneijder, Van der Vaart en Huntelaar op je bord. Dat is niet niets.
|
|
|
lars91 Veelbelovend talent
Uit: Brunssum Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 226 Reg.: 8 mei 2007 | Mijn opstelling voor het gemak maar zonder Seedorf en Van Bommel
------------------------------Van der Sar------------------
Melchiot----Boulahrouz--------Ooijer----------Bouma------
-------------Heitinga--------------Gio-----------------
-------------Sneijder---------------Van der Vaart-----
-------------Van Persie---------------------
------------------------------Van Nistelrooij-------
Doel: Lijkt me duidelijk
Verdediging: Bouma lijkt mij verdedigend sterker dan De Cler. Daarom Bouma ipv de Cler
Middenveld: Omdat de verdediging niet al te sterk is Heitinga ipv De Zeeuw. Met Gio ernaast
Sneijder en Van der Vaart krijgen de voorkeur boven bv Robben.
Aanval Van Persie en RVN. Goede afmaker en iemand die een actie kan maken.
|
|
|
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 749 Reg.: 20 april 2006 | Tegen verdedigende landen zou ik anders spelen dan mijn eerder genoemde opstelling. Dan zou ik namelijk zo spelen:
sar
ooijer, boulahrouz, joris, de cler
gio
v persie vd vaart robben
huntelaar nistelrooij
En ik snap niet dat Robben in zijn huidige vorm bij Real, niet eens vaak in de opstellingen op dit forum word genoemd. 
[Dit bericht is veranderd door AFC_Orange (op 18 mei 2008 17:28:02).]
|
|
|
platus Bankzitter
Vak: - Posts: 583 Reg.: 5 mei 2003 | ------------------Sar--------------------------
Melchiot-----Ooyer-------Matthijssen---------Van Bronckhorst
-----------Sneijder------------Heitinga----------------
Affelay/Kuyt---------------------Robben in zijn huidige Real-vorm
-----------Vaart-------------------------------------------
------------------Van Persie----------------------
Welke verdediging er ook in elkaar wordt gezet, een kaarsje blijft nodig. Maar liever geen Boulahrouz, Heitinga of Bouma, en aangezien ik geen zin heb om een Kapel te beginnen, blijft de Cler ook buiten de basis.
Offensieve invulling van het middenveld, waarbij Heitinga als stofzuiger moet dienen, Sneijder het spel vorm moet geven, Robben zijn acties mag maken en, indien nodig, Kuyt voor meer fysiek geweld en loopvermogen moet zorgen. Hij moet een soort rode doek worden voor de Italiaanse en Franse stieren om de aandacht af te leiden van de spelers die echt kunnen voetballen.
Geen Huntelaar, van Nistelrooy etc, of ander grut waarbij 75% van de technische A-B-C'tjes al de mist ingaat, en nauwelijks invloed hebben op het spel. Van Persie in de spits. Kan goed voetballen, is fysiek(normaal gesproken dan) en atletisch uitstekend in orde, goed schot; typisch een alles of niets speler. Potentiële ster van het EK. Wordt echter zwaar overschat als buitenspeler, zowel op het WK als in die wedstrijden erna is het echte gevaar wat van hem op die positie afkwam op de vingers van 1 hand te tellen.
De meest getalenteerde voetballer qua balgevoel, inzicht en technische vaardigheid hoort op 10, en dat is van der Vaart. Aangezien zijn scorend vermogen ook groot is, moet het koppel Vaart/van Persie voor genoeg doelpunten kunnen zorgen. En het zal elke verdediging handenvol werk bezorgen. Er is echter wel een maar, en die is dat Vaart wel zijn rol dominant moet uitvoeren. Mocht hij fysiek te te kort komen, dan van Persie op 10 en van Nistelrooy in de spits.
[Dit bericht is veranderd door platus (op 18 mei 2008 19:31:05).]
|
|
|
Furibond Vedette
Uit: West-Friesland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2901 Reg.: 31 januari 2002 | Vennegoor erin? Je moet je opstelling toch nog wat toelichten vermoed ik.
Ik weet niet of dit het geschikte topic is, maar wie denken jullie dat er afvallen van de voorlopige selectie? Ik houd het op Timmer (na die blunders in Oostenrijk heeft Van Basten het met hem gehad), Landzaat en Afellay (omdat Kuyt en Robben toch wel mee zullen gaan).
|
|
|
Zlajan Moderator Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006
Uit: Hoevelaken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3351 Reg.: 8 mei 2001 | Mensen het gaat erg goed, maar heb toch weer 2 posts verwijderd van leden die geen toelichting gaven bij hun opstelling. Dit is een vereiste om te kunnen discussiëren. Furibond merkte dit al terecht op.
|
|
|
Raymondinnowicz Bankzitter
Vak: - Posts: 507 Reg.: 27 januari 2004 |
quote: Jaydee schreef:
----------- vd Sar--------------
Melchiot - Boulahrouz - Bouma - De Cler
------- Heitinga - De Zeeuw--------------
--------------Sneijder----------------
------V Persie ------ vd Vaart ---------
-------------Huntelaar----------------
Dit ga je me niet menen.... Direct na het verzoek.
quote: Mensen het gaat erg goed, maar heb toch weer 2 posts verwijderd van leden die geen toelichting gaven bij hun opstelling. Dit is een vereiste om te kunnen discussiëren. Furibond merkte dit al terecht op.
[Dit bericht is veranderd door Raymondinnowicz (op 27 mei 2008 07:15:27).]
|
|
|
jahcoub Talent
Uit: hengelo Vak: Teletekst Supporter Posts: 141 Reg.: 27 januari 2003 | dit is de beste opstelling met de ek-selectie:
--------------------van der sar--------------------
---ooijer----heitinga------bouma---van bronckhorst-
------------De Zeeuw------------sneijder-----------
---van persie-------van der vaart-----robben-------
--------------------van nistelrooy-----------------
Ik had eigelijk in plaats van bouma boularouz gehad.
[Dit bericht is veranderd door jahcoub (op 28 mei 2008 19:00:16).]
|
|
|
|