Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Oranje en andere landen
De bondscoach: Bert van Marwijk
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 16 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 16 »

Poster
Topic: De bondscoach: Bert van Marwijk 
Rasmussen
Basisspeler

Uit: Brunssum
Vak: -
Reg.: 25 augustus 2005
Gepost op 7 augustus 2008 om 19:37:46.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Castel di Sangro schreef:

Dat mensen uit Brunssum, waar ik nota bene vroeger zelf op school heb gezeten, zo een onzin uitkramen!

Het is natuurlijk grote onzin dat we ons niet gaan kwalificeren. Onze poule bevat louter B-landen..

En van Bomel terug, dat juich ik toe.. Ik heb graag een kwelgeest a la Van Bommel op het veld. Daarnaast is hij aanvoerder van Bayern, niet de minste club..

Ik zou Van Bommel graag op de plek van De Jong/ De Zeeuw zien..

Nounou en welke school zou dat mogen zijn ? Nee, maar kijk Van Bommel is een middelmatige voetballer met geen toevoegende kwaliteit. Het is een speler die het bij het Nederlands Elftal nog NOOIT heeft laten zien. Allemaal leuk en aardig dat hij het bij Bayern goed doet (daar zie je ook alleen maar anti -voetbal), maar bij het Nederlands Elftal haalt hij dat niveau nooit. Dus exit. Het is gewoon vriendjespolitiek van Van Marwijk, omdat hij de schoonzoon is. Ik zie voor Mark van Bommel een plekje ingeruimd thuis op de bank als het NL elftal speelt. Hij is een afgeschreven boek. Hij is een vertragende factor en maakt het spel kapot. De Zeeuw, Engelaar en De Jong zijn stuk voor stuk beter en vele malen beter.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax 1-3 (0-1)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-2-4
JesperOlsenFan
Bankzitter

Reg.: 30 augustus 2004
Gepost op 8 augustus 2008 om 01:50:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Castel di Sangro schreef:

Ik heb graag een kwelgeest a la Van Bommel op het veld.

Hij is 't type Wouters dat de boel wakker houdt en uitdeelt als dat nodig is, echt een etterbak voor iedere tegenstander.
Maar binnen Oranje heeft ie die instelling nooit waargemaakt, vreemd maar wel waar.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 2.557,2 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
FoodForThought
Vedette

Reg.: 11 augustus 2003
Gepost op 12 augustus 2008 om 17:29:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Niet mee eens.

Bommele heeft altijd gespeeld zoals ie speelt, ook in oranje. Waarom ie niet met van Basten overweg kon is mij nog altijd een raadsel. Het zal met zijn verbale kwaliteiten buiten het veld te maken hebben gehad. Greenhorn van Basten kon zo'n ,in zijn ogen, splijtzwam 2 jaar geleden niet meer gebruiken.

Maar dat had ook een andere reden, namelijk de hr. Clarence Seedorf. Aangezien hij een uitzonderingspositie ambieerde heeft van Basten een keuze moeten maken. Bommele de mondige dwarsligger die toch waarde heeft, of de zelfoverschatte megalomaan met extra kwaliteit die er nimmer uitkomt. En Bommele is daarvan het slachtoffer geworden. Dat het daarna met Seedorf natuurlijk ook alsnog weer eens helemaal niets is geworden was voorspelbaar en een fout van van Basten.

Ik durf te stellen dat oranje afgelopen EK met Bommele wel de finale had gespeeld. Juist zijn gif werd node gemist.
Wat mij betreft trekt Ajax bijvoorbeeld 20 miljoen uit om juist hem naar Mokum te halen.

Is onbestaanbaar, maar wel jammer.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.509,6 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
een schaap - 2 jaar later
International

Reg.: 3 november 2002
Gepost op 12 augustus 2008 om 17:49:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FoodForThought schreef:

Niet mee eens.

Bommele heeft altijd gespeeld zoals ie speelt, ook in oranje. Waarom ie niet met van Basten overweg kon is mij nog altijd een raadsel. Het zal met zijn verbale kwaliteiten buiten het veld te maken hebben gehad. Greenhorn van Basten kon zo'n ,in zijn ogen, splijtzwam 2 jaar geleden niet meer gebruiken.

Maar dat had ook een andere reden, namelijk de hr. Clarence Seedorf. Aangezien hij een uitzonderingspositie ambieerde heeft van Basten een keuze moeten maken. Bommele de mondige dwarsligger die toch waarde heeft, of de zelfoverschatte megalomaan met extra kwaliteit die er nimmer uitkomt. En Bommele is daarvan het slachtoffer geworden. Dat het daarna met Seedorf natuurlijk ook alsnog weer eens helemaal niets is geworden was voorspelbaar en een fout van van Basten.

Ik durf te stellen dat oranje afgelopen EK met Bommele wel de finale had gespeeld. Juist zijn gif werd node gemist.
Wat mij betreft trekt Ajax bijvoorbeeld 20 miljoen uit om juist hem naar Mokum te halen.

Is onbestaanbaar, maar wel jammer.

Wat heeft Van Bommel dan gepresteerd. Op het WK 2006 viel ie ook genadeloos door de mand. Hij remt het voetbal en voegt voetballend niets toe. Bovendien is hij uitermate ongeliefd bij de spelersgroep. Niet omdat ie voor z'n mening uitkomt, maar omdat Van Bommel boven iedereen wil staan zonder daadwerkelijk iets te presteren. Zijn enige goede wedstrijd dateert van 5 jaar geleden, uit tegen Engeland. Voor de rest heb ik 'm alleen zien vallen, overtredingen maken en z'n man laten lopen. Enorm overschatte speler.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.462,8VoVo: -Opstelling: -
FoodForThought
Vedette

Gepost op 12 augustus 2008 om 18:47:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Maar Bommele speelde dan ook niet in het Oranje dat dit Ek gespeeld heeft.

Een wat andere samenstelling met klassespelers die zich ontwikkeld hebben tot wereldtoppers zoals Sneijder Vaart Persie. Maar vooral in een ander systeem.

Een systeem waarin Bommele als controlerende middenvelder volledig tot zijn recht was gekomen en een veel grotere bijdrage zou hebben geleverd dan Engelaar en de Jong nu bij elkaar geleverd hebben...
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.509,6 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
AvH
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 420
Reg.: 30 oktober 2006
Gepost op 12 augustus 2008 om 22:43:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FoodForThought schreef:

Maar Bommele speelde dan ook niet in het Oranje dat dit Ek gespeeld heeft.

Een wat andere samenstelling met klassespelers die zich ontwikkeld hebben tot wereldtoppers zoals Sneijder Vaart Persie. Maar vooral in een ander systeem.

Een systeem waarin Bommele als controlerende middenvelder volledig tot zijn recht was gekomen en een veel grotere bijdrage zou hebben geleverd dan Engelaar en de Jong nu bij elkaar geleverd hebben...

Wat je hier vertelt klopt eigenlijk heel goed. Veel mensen hebben het idee dat Engelaar een goed EK heeft gespeeld terwijl hij verreweg de slechtste speler was bij ons. In zijn eerste wedstrijd bleef hij redelijk op de been. Daarna heeft hij 3 gigantisch slechte wedstrijden gespeeld. Daar had, hoe irritant hij ook is, Van Bommel moeten staan. Die heeft itt Engelaar wel een hoog baltempo en wat gif in zijn spel. Je opmerking over De Jong daarentegen klopt niet bepaald, die heeft een fantastisch EK gespeeld zoals niemand verwacht had vantevoren. Ik denk dat De Jong en Van Bommel met daarvoor VdV en Sneijder een perfect middenveld zou zijn.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax 0-2 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.492,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
BillyTheKid
Regelmatige invaller

Uit: Zwolle NL
Reg.: 5 april 2000
Gepost op 12 augustus 2008 om 22:56:29.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Van Bommel in zijn Bayern vorm is onze beste defensieve middenvelder. In de periode voor Bayern heeft hij bij Oranje niet goed gespeeld en dan ben je geen vanzelfsprekende basisspeler. Als je dan ook blijk geeft dat je bepaalde voetbaltechnische kritiek niet aan wilt nemen, dan wordt je een keertje niet opgeroepen. Hele normale gang van zaken binnen voetbal, alleen heeft hij er een "van Basten mag me niet" verhaaltje van gemaakt, wat op zich een raar verhaal is, want de eerste persoon die Van Bommel uit de grond van zijn hart mag, moet zich nog steeds melden.

Van Basten koos er zelfs voor om hem in goede vorm weer te selecteren, maar toen heeft Van Bommel de plicht om voor Oranje te spelen verzaakt. Desertie. Ik kan me voorstellen dat de KNVB zegt: "Je liet je land stikken, je mag niet meer voor Oranje spelen". De eer is erg belangrijk in deze context. Zijn "grap" voor de Mannschaft te gaan spelen, vertelt precies hoe de prioriteiten scheef in zijn hoofd zitten.

Maar los van de onmogelijke persoon Van Bommel, voetbaltechnisch is hij onze beste defensieve middenvelder. Dus degene die hem bovenstaande wil vergeven, doet er in voetbaltechnisch opzicht goed aan.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
jellie
Vedette

Reg.: 13 september 2002
Gepost op 13 augustus 2008 om 10:28:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Blijf het een lachtertje vinden dat een land als Nederland, met zo ontzettend veel goed coaches, een kneus als Van Marwijk aan heeft gesteld. Werdelijk een belediging voor van Gaal, Adriaanse, Hiddink, Rijkaard, Jol, de Haan, Beenhakker en ja, ik dacht het nooit te zeggen, zelfs voor Advocaat.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.469,6VoVo: -Opstelling: incompleet
RO1007
Vedette

Uit: Almere
Reg.: 6 februari 2004
Gepost op 13 augustus 2008 om 11:46:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jellie schreef:

Blijf het een lachtertje vinden dat een land als Nederland, met zo ontzettend veel goed coaches, een kneus als Van Marwijk aan heeft gesteld. Werdelijk een belediging voor van Gaal, Adriaanse, Hiddink, Rijkaard, Jol, de Haan, Beenhakker en ja, ik dacht het nooit te zeggen, zelfs voor Advocaat.

Inderdaad! Het is toch beschamend dat een koekebakker als Van Marwijk straks het NL 11tal moet gaan leiden. Met het materiaal dat hij afgelopen seizoen tot zijn beschikking had bij Feyenoord had hij toch minimaal bij de eerste 4 moeten eindigen.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.473,6VoVo: -Opstelling: incompleet
FoodForThought
Vedette

Gepost op 14 augustus 2008 om 13:11:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jellie schreef:

Dat zullen velen met je eens zijn. Ik in ieder geval wel.

Al ga ik er wel vanuit dat bert met dit spelersmateriaal deze groep op zijn sloffen overleeft.
 Help mods!
majesteit Rode kaart: waarschuwing
Veelbelovend talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 16 januari 2008
Gepost op 14 augustus 2008 om 13:53:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jellie schreef:

vind dit nu weer een postje van ultieme nihiliteit. vMarwijk is een prima trainer. ik schat hem zeker hoger in dan vbasten, veel meer ervaring. gaat duidelijk ook beter om met mensen. vgaal, jol en adriaanse zijn niet acceptabel voor de bond, ruzie met kessler en zo. hiddink en de haan willen niet. beenhakker was als bondscoach geen groot succes en rijkaard wilde ook niet. advocaat is een rancuneus baasje die ongetwijfeld ook niet meer wil. dus waar heb je het over? en zijn al die door jou genoemde trainers nu echt beter (hiddink uitgezonderd?). dacht het niet. alleen al het feit dat de 1ste speler die hij bij de selectie haalt bommel is, is al geweldig. een irritante sloper op het middenveld werd node gemist. vdvaart zal wel gaan afvallen zodra sneijder weer fit is. vdvaart is ook geen echte teamplayer, te traag en een te lage handelingssnelheid. verder zullen er nog wel een aantal chronisch overschatte tiepjes afvallen. we gaan het zien. met bertje heb ik er meer vertrouwen in.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
jellie
Vedette

Reg.: 13 september 2002
Gepost op 14 augustus 2008 om 13:58:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
majesteit schreef:

(...)

vind dit nu weer een postje van ultieme nihiliteit. vMarwijk is een prima trainer. ik schat hem zeker hoger in dan vbasten, veel meer ervaring. gaat duidelijk ook beter om met mensen. vgaal, jol en adriaanse zijn niet acceptabel voor de bond, ruzie met kessler en zo. hiddink en de haan willen niet. beenhakker was als bondscoach geen groot succes en rijkaard wilde ook niet. advocaat is een rancuneus baasje die ongetwijfeld ook niet meer wil. dus waar heb je het over? en zijn al die door jou genoemde trainers nu echt beter (hiddink uitgezonderd?). dacht het niet. alleen al het feit dat de 1ste speler die hij bij de selectie haalt bommel is, is al geweldig. een irritante sloper op het middenveld werd node gemist. vdvaart zal wel gaan afvallen zodra sneijder weer fit is. vdvaart is ook geen echte teamplayer, te traag en een te lage handelingssnelheid. verder zullen er nog wel een aantal chronisch overschatte tiepjes afvallen. we gaan het zien. met bertje heb ik er meer vertrouwen in.

Ja al die trainers zijn stuk voor stuk beter dan Bert van Bommel. Allemaal veel grotere clubs getrained en op een uitzondering na spelen ze allemaal voetbal wat Nederland verwacht: aanvallend, in tegenstelling tot Bert.

Zag ook geen van Basten in mijn rijtje staan.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.469,6VoVo: -Opstelling: incompleet
een schaap - 2 jaar later
International

Reg.: 3 november 2002
Gepost op 14 augustus 2008 om 14:31:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
majesteit schreef:

(...)

Op het laatste na, over de zwakte van Van der Vaart, ben ik het totaal oneens met je. Van Marwijk gaat niet beter om met mensen: hij negeert de jeugd en geeft macht aan een stel bejaarden uit lafheid. Keer op keer ging het op dat punt bij Feyenoord mis.

Verder is het terughalen van Van Bommel geen pestatie, die neukt immers met z'n dochter.

Om als bondscoach prijzen te winnen moet je óf over een subliem team beschikken, óf je moet iets toevoegen wat andere trainers niet hebben. Van Marwijk voegt niets toe. Altijd sjagrijnig, verbaal zwak, clichés brakend, tactisch achterlijk, psychologisch zeer zwak, geen motivator, straalt desinteresse en apathie uit, totaal niet vernieuwend, altijd conservatief spelend, spelers kijken niet tegen 'm op. Straalt totaal niets uit. Het is ook geen warme, aansprekende persoonlijkheid. Ik kan echt niets positiefs bedenken bij deze man. Zelfs bij Feyenoord kotsen ze 'm uit. Henk Kesler dult na gedomineerd te zijn geweest door Van Gaal niemand meer boven 'm en daarom stelt ie maar een slappe aardappel aan.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.462,8VoVo: -Opstelling: -
0634
Internationale topspeler

Reg.: 2 januari 2006
Gepost op 14 augustus 2008 om 16:47:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
majesteit schreef:

(...)

TJa, Van Persie zal blij zijn nu hij weer met Bertje mag werken. Want die gaat zo goed met mensen om...

Enne.. we missen een irritante sloper op het middenveld? Misschien kan je er eentje op de bouw vinden, maar m.i. kunnen we liever naar goede voetballers zoeken. Grappig dat jij VdV een te lage handelingssnelheid toedicht, maar Bommel graag terug ziet komen. Vreemde kronkel.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 14 augustus 2008 16:47:40).]
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.460,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Danny de Ajacied
Lid 2de elftal

Uit: Hoek van Holland
Reg.: 26 mei 2007
Gepost op 15 augustus 2008 om 13:19:46.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nou de selectie is nu bekend gemaakt, Bert van Marwijk heeft deze spelers bij Oranje gehaald, voor het oefenduel uit bij Rusland:

Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Tim de Cler (Feyenoord), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), John Heitinga (Atlético Madrid), Joris Mathijsen (Hamburger SV), André Ooijer (Blackburn Rovers).

Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Mark van Bommel (Bayern München), Orlando Engelaar (Schalke 04), Nigel de Jong (Hamburger SV), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Demy de Zeeuw (AZ).

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuijt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic)

Ik snap niet, dat hij die Tim de Cler er bij heeft gehaald ,,Maarja de reden zal wel zijn, dat Emanuelson in China zit.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax 0-7 (0-3)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Francesc Fabregas Soler
Internationale topspeler

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005
Gepost op 15 augustus 2008 om 13:35:49.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

En dat Urby op de linksback duizend keer slechter is dan de matige De Cler, roeien met de riemen die je hebt heet dat, ook als die heel matig zijn.

Van Bommel terug, iedereen is weer heel blij want het was toch allemaal Marco's schuld dat grootheid Van Bommel er niet meer bij was.
Laat ik maar zeggen dat ik hoop dat hij van toegevoegde waarde kan zijn, maar in het verleden is hij dit nooit geweest dus ik zou niet weten waarom dat nu wel het geval zal zijn. Of er moet een hele andere speelwijze worden gehanteerd, waarin ook Makaay zal spelen, met Bert zijn denkwijze zou dat niet heel verrassend zijn, maar in het huidige systeem (aanvallend proberen te spelen) heeft Van Bommel bij Nederland niet gepast, dus waarom nu wel. Dan is het toch jammer dat hij er bij móet zijn omdat het een schoonzoon is die toch wel goed kan voetballen.
Jammer is het dan ook dat hij niet heeft kunnen switchen naar Die Mannschaft, daar zouden ze blij zijn met hem, ik zou er ook blij mee zijjn en Bommel zelf speelt volgens mij liever voor Duitsland dan voor Nederland. Dan zouden we allemaal blij zijn
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax 1-3 (0-1)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Trots_op_Heitinga
Veelbelovend talent

Vak: 426
Reg.: 23 juli 2002
Gepost op 15 augustus 2008 om 13:47:03.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gedverdemme... maar waar ik bang voor was gebeurd ook gewoon. Die irritante zwaar overschatte, halve duitser en enorm vervelende vent van een Van Bommel terug in Oranje... bah! Weer een reden meer om niet naar Oranje te kijken!
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Jan410
Talent

Reg.: 30 april 2006
Gepost op 15 augustus 2008 om 14:02:26.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

die verdediging....dat is toch huilen met de spreekwoodelijke pet op.
Sterker nog,
dat is huilen zonder de spreekwoordelijke pet op.
Ik heb er weinig vertrouwen in als ik eerlijk ben.
Deze generatei verdedigers, die nog geen enkel succes heeft geboekt, wordt alleen maar ouder en slechter.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.469,3VoVo: -Opstelling: incompleet
Red
Vedette

Uit: Purmerend
Vak: 410
Reg.: 20 juni 2002
Gepost op 15 augustus 2008 om 14:11:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat ik al dacht gaat dus ook nog gebeuren. Met deze stap heeft van marwijk zijn geloofwaardigheid direct helemaal om zeep geholpen. Die gast komt echt alleen maar terug bij oranje omdat schoonvader zijn schoonzoon beschermd. Ik vind dit echt zo triest.
Let op, hoe slecht van bommel ook gaat spelen, hij zal continu geselecteerd worden. Net zoals dat een vader die coach is bij een willekeurig jeugdamateurelftal zijn zoon altijd het beste plekje geeft in het team. Van mij hoeven we nu al niet meer naar Zuid Afrika. Ik gun het die 2 gewoon nu al niet. Op deze manier gaat het Nederlands elftal echt een internationale flater van jewelste slaan. Zonde voor een dergelijk voetballand.
 Help mods!
Danny de Ajacied
Lid 2de elftal

Uit: Hoek van Holland
Reg.: 26 mei 2007
Gepost op 15 augustus 2008 om 14:13:24.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Trots_op_Heitinga schreef:

Gedverdemme... maar waar ik bang voor was gebeurd ook gewoon. Die irritante zwaar overschatte, halve duitser en enorm vervelende vent van een Van Bommel terug in Oranje... bah! Weer een reden meer om niet naar Oranje te kijken!

Nou, ik zal je eerlijk zeggen he, ik ga zo ie zo niet kijken naar Rusland - Nederland, want ik moet zelf trainen en ja, we gaan er toch niet van winnen, ik hoop dat we met 6-0 van Rusland op onze donder gaan krijgen srr, dat ik er zo over denk, maarja ik ben geen Van Marwijk fan!
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax 0-7 (0-3)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Drie Kruizen
International

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004
Gepost op 15 augustus 2008 om 15:07:18.         MSN: dewez_lucien@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ja, laat de haat tegen de bondscoach groter dan de liefde voor ons land zijn.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.380,5VoVo: -Opstelling: 4-3-3
FGI
Idool

Vak: 428
Reg.: 29 december 2003
Gepost op 15 augustus 2008 om 15:08:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
'Mark hoort in mijn ogen bij de beste voetballers'

Bert van Marwijk aarzelde niet om Mark van Bommel terug te halen in de selectie van het Nederlands elftal. 'Ik selecteer namelijk de beste voetballers. En Mark hoort daar in mijn ogen bij. Ik heb daar niet lang over na hoeven denken.'

Van Marwijk legde vrijdagmiddag uit waarom hij Van Bommel wél en Clarence Seedorf niet opnam in de negentienkoppige spelersgroep, die komende week naar Moskou vertrekt. Beide middenvelders hadden bedankt onder de vorige bondscoach Marco van Basten.

'Mark is groot en sterk en kan goed voetballen', verdedigde Van Marwijk zijn schoonzoon. 'Hij is denk ik niet voor niets de eerste buitenlandse aanvoerder van Bayern München. Hij moet zich nog wel een beetje beter leren beheersen.'

Over waarom hij Seedorf niet meeneemt, was hij even duidelijk. 'Ik geef voorlopig de voorkeur aan andere spelers. Sneijder is nu geblesseerd, maar Rafael van der Vaart, Robin van Persie en Ibrahim Afellay kunnen ook goed achter de spits spelen. Dat wil niet zeggen dat ik Seedorf al heb afgeschreven. Als het niet loopt met de huidige spelers, kom ik misschien wel weer bij hem uit.'

Overigens maakte Van Marwijk bekend de speelwijze die Van Basten tijdens het EK hanteerde te handhaven, het zogenaamde 4-2-3-1-systeem. 'Ik liet Feyenoord ook al zo voetballen. Voor mij is het dus niets nieuws.'
bron: vi.nl

Enkele opmerkelijke quotes.

'Ik selecteer namelijk de beste voetballers.'

Op het oog goed nieuws. Maar waar is dan de numero 10, dé spil van AC Milaan en tevens gedoodverfd opvolger van Edwin van der Sar als aanvoerder. Sneijder en Van der Vaart misstaat die band ook niet, maar op basis van charisma en ervaring is er maar een die met die band aan de haal zou moeten gaan.

'Hij moet zich nog wel een beetje beter leren beheersen.'

De zopas tot nieuwbakken Kapitän verkozen 31-jarige die zich in de herfst van carrière nog wat moet leren beheersen. Het zal mij benieuwen.

Overigens maakte Van Marwijk bekend de speelwijze die Van Basten tijdens het EK hanteerde te handhaven, het zogenaamde 4-2-3-1-systeem. 'Ik liet Feyenoord ook al zo voetballen. Voor mij is het dus niets nieuws.'

Voetballen als Feyenoord. Was het alvast maar woensdag.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax 1-3 (1-1)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
ZionXXX
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006
Gepost op 15 augustus 2008 om 15:48:41.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Drie Kruizen schreef:

Ik houd van mooi voetbal, ik ben inmiddels ook niet meer voor Nederland, totdat van Marwijk heeft bewezen dat hij wel mooi en aanvallend voetbal kan spelen op sprtieve wijze.

Of het nu om voetbal, judo of paardendressuur gaat, nationaliteit speelt mee bij mijn voorkeur, maar is niet allesbepalend.

Van Marwijk en zn lieve zoontje die zo leuk kan zeiken en kan zuigen en met schoonpappie de sportiviteit en het mooie voetbal naar de klote helpen kunnen mij op he veld niets schelen, dan kijk ik liever naar landen die wel mooi voetbal op de mat willen leggen.

Wanneer familiebanden dan nog een rol spelen om voorgetrokken te worden moet ik helemaal kokhalzen.

Ik hoop dat ze Of: mijn ongelijk bewijzen en mooi opportunistisch voetbal spelen waarna ik mijn ongelijk zal toegeven, OF dat ze van de mat worden gespeeld door landen als Zweden en Spanje, die nog wel proberen te combineren en een doelpunt meer te maken dan de tegenstander ipv er een minder te incasseren.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.452,1VoVo: -Opstelling: incompleet
Red
Vedette

Uit: Purmerend
Vak: 410
Reg.: 20 juni 2002
Gepost op 15 augustus 2008 om 16:13:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Drie Kruizen schreef:

Ik ga mijn vader ook vragen of hij de trainingscursus wil gaan volgen in Zeist
 Help mods!
Pepsi Gele kaart: waarschuwing
Sunrise
Bankzitter

Vak: 121
Reg.: 30 juni 2005
Gepost op 15 augustus 2008 om 16:41:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit raakt kant noch wal.
 Help mods!
Pool: -, Willem II - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.468,7VoVo: -Opstelling: 4-2-4

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 16 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk