| Poster | | Topic: De bondscoach: Bert van Marwijk |  |
|
PBK91 Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 107 Reg.: 25 april 2008 | Siem de Jong? jah joh. 
|
|
|
WilboAJAX Regelmatige invaller
Uit: Krimpen a/d IJssel Vak: - Posts: 745 Reg.: 17 januari 2005 | Op termijn zou De Jong indd een leuke middenvelder zijn in Oranje, maar op dit moment lijkt het mij dat hij nog wat te kort komt.
Laat hem eerst maar eens een stabiel seizoen bij Ajax draaien.
|
|
|
De Beezem Talent
Uit: Beverwijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 199 Reg.: 12 juli 2007 | Van Bronckhorst door bij Oranje
De interlandcarrière van Giovanni van Bronckhorst krijgt nog een vervolg. De 33-jarige middenvelder van Feyenoord twijfelde na EURO 2008 over zijn toekomst als international, maar tijdens de jubileumdag van de Rotterdamse club sprak hij de intentie uit om door te gaan tot en met het WK van 2010 in Zuid-Afrika. De 81-voudig Oranje-klant (vijf doelpunten) voerde vrijdag een gesprek met bondscoach Bert van Marwijk over zijn toekomstplannen met het Nederlands elftal. Daar op afgaande besloot de oud-speler van onder meer Arsenal en FC Barcelona er nog twee jaar interlandvoetbal aan vast te knopen.
Van Bronckhorst behoorde tijdens het afgelopen EK in Oostenrijk en Zwitserland tot de basiself van het wervelend gestarte Oranje. In het openingsduel tegen wereldkampioen Italië was hij verantwoordelijk voor de bevrijdende 3-0, en ook tegen vice-wereldkampioen Frankrijk speelde hij een belangrijke rol in de ploeg van Van Basten.
Bron: Voetbalzone
|
|
|
De Beezem Talent
Uit: Beverwijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 199 Reg.: 12 juli 2007 | Dit kwam ik tegen op het PN
quote: Volgens de Duitse krant RP (Rheinische Post) laat Wesley Sneijder in het voetbalblad Kicker weten dat hij vindt dat Van Bommel niet meer thuishoort in het Nederlands Elftal. Volgens Sneijder was Van Bommel de laatste tijd niet bij de groep, dus hoefde hij nu er ook niet bij te komen.
Dus als je Sneijder mag geloven is de eerste grote rel al uitgebroken voor dat er uberhapt spelers zijn opgeroepen.
Over minder dan 2 weken gaat Van Marwijk zijn selectie bekend maken. Wie gaan er afvallen en wie mogen er bij komen? En komt Van Bommel terug? Ik denk dat Van Marwijk deze spelers zal meenemen.
Doel: Stekelenburg en Timmer.
Verdedeging: Heitinga, Ooijer, Vlaar(Omdat Marcellis op de OS is), De Cler, Wielart, Mathijsen en Boularouz
Middevelders: Van Bommel, Sneijder, Van der Vaart, Van Bronckhorst, Robben, N. De Jong en Seedorf.
Aanvallers: Kuyt, Van Nistelrooij, Huntelaar, Van Persie en Robben.
De aanvoerder wordt sowiezo GEEN Sneijder zijn van wege het ballans. Ik tip zelf voor Van Bommel, Van Nistelrooij of Van Brockhorst en ook in deze volgorde.
[Dit bericht is veranderd door De Beezem (op 2 augustus 2008 16:28:36).]
|
|
|
0634 Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4574 Reg.: 2 januari 2006 | Ik weet bijna wel zeker dat Sneijder dat misschien best wel denkt, maar hij zal het nooit roepen. Dat is stemmingmakerij.
|
|
|
AJAXJOOD34 Lid 2de elftal
Uit: Vlaardingen Vak: 420 Posts: 396 Reg.: 30 december 2005 | Van Nistelrooij stopt bij Oranje!!
Ruud van Nistelrooij heeft bondscoach Bert van Marwijk laten weten een punt te zetten achter z'n interlandcarrière. De spits van Real Madrid zegt dat hij zich volledig wil richten op zijn club.
Van Nistelrooij:"Nu ik de programma's van Real Madrid en Oranje nog eens goed heb bestudeerd, besef ik dat, gezien de de vereiste fysieke inspanning om op dit niveau maximaal te presteren, een keuze moest maken."
"De combinatie is voor mij een te zware belasting. Er rest mij nu geen andere keuze. Uiteraard ga je bij dit soort beslissingen niet over één nacht ijs. Ik heb met Oranje een fijn EK gespeeld kijk er met een goed gevoel op terug."
NOS.nl
Ruud van Nistelrooij stopt bij Oranje.
Dit is toch wel erg opmerkelijk nieuws
Vind hem toch altyd wel heel goed in oranje.
Weet niet precies wat ik hier van moet denken..
Huntelaar zal dan wel DE spits worden!
Edit:
Bondscoach Van Marwijk is verrast
... Bondscoach Bert van Marwijk toonde zich verrast."Ik heb uitvoerig met Ruud gesproken en wil en kan niet anders dan zijn besluit respecteren."
"Natuurlijk vind ik het spijtig dat ik geen beroep kan doen op z'n kwaliteiten en internationale ervaring. Ik hoop dat het Ruud verder fantastisch vergaat bij Real Madrid."
Van Nistelrooij maakte op 18 november 1998 op 22-jarige leeftijd zijn debuut in het oefenduel met Duitsland (1-1). In totaal speelde hij 64 interlands, waarin hij 33 maal scoorde. De aanvaller nam deel aan de EK's in 2004 en 2008 en het WK in 2006.Euro 2000 in eigen land miste hij door een knieblssure.
[Dit bericht is veranderd door AJAXJOOD34 (op 4 augustus 2008 21:11:40).]
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.464,7 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4574 Reg.: 2 januari 2006 |
quote: AJAXJOOD34 schreef:
Als Makaay en Kuyt er niet bij zijn, wel ja.
|
|
|
marx Vedette
Uit: nijmegen Vak: - Posts: 2594 Reg.: 4 mei 2004 |
quote: 0634 schreef:
(...)
Als Makaay en Kuyt er niet bij zijn, wel ja.
Hoho, je vergeet nog Nicky Hofs, Michael Mols. En ook zal de grijsaard eerder Bommel, Van Hooijdonk en Seedorf uitproberen in de spits, dan dat ie Huntelaar een kans gaat geven.
|
|
|
Warner Moderator
Uit: Den Haag Vak: 127 Posts: 4003 Reg.: 25 juli 2002 | Zou Van Marwijk zo op 't middenveld durven spelen?
---------De Jong -- Seedorf------------
Van Persie -- Sneijder -- Van der Vaart
Waarschijnlijk niet, maar het zou wel verdomde mooi zijn! 
|
|
|
De Beezem Talent
Uit: Beverwijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 199 Reg.: 12 juli 2007 |
quote: Warner schreef:
Zou Van Marwijk zo op 't middenveld durven spelen?
---------De Jong -- Seedorf------------
Van Persie -- Sneijder -- Van der Vaart
Waarschijnlijk niet, maar het zou wel verdomde mooi zijn! 
Nee ik denk als je 4-2-3-1 speelt dat het middenveld er zo komt uit te zien.
Van Bommel, N. De Jong
Van der Vaart, Sneijder, Van Persie.
De aanvoerder van Oranje zal Van Bronckhorst of Van Bommel wel worden, ik ben alleen benieuwd wie de 3 de aanvoerder zal zijn.
|
|
|
David89 Talent
Uit: Zuidoostbeemster Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 155 Reg.: 27 januari 2008 | Jullie vergeten Van Persie. Volgensmij heeft hij een tijdje als spits gespeeld in het Nederlands elftal, en niet onverdienstelijk. Kan zelf een kans creeëren, kan goed kaatsen en heeft een goed schot. Lijkt me een goeie spits.
|
|
|
Bramsterdam Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 289 Reg.: 4 september 2004 | En jullie vergeten Robben..
.. lijkt me trouwens zeer onwaarschijnlijk dat van Bommel tot aanvoerder benoemd wordt, dan heb je meteen de poppen aan het dansen. Bovendien lijkt Gio me sowieso meer geschikt, omdat die zekerder is van een basisplaats, ouders is en de laatste jaren ook vast bij de groep zat.
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4574 Reg.: 2 januari 2006 |
quote: Bramsterdam schreef:
En jullie vergeten Robben..
.. lijkt me trouwens zeer onwaarschijnlijk dat van Bommel tot aanvoerder benoemd wordt, dan heb je meteen de poppen aan het dansen. Bovendien lijkt Gio me sowieso meer geschikt, omdat die zekerder is van een basisplaats, ouders is en de laatste jaren ook vast bij de groep zat.
Is Gio zekerder van een basisplek dan de schoonzoon van de coach?
|
|
|
Brasil Icoon
Vak: - Posts: 5865 Reg.: 21 december 2000 |
Van Nistelrooij stopt bij Oranje!!
Ruud van Nistelrooij heeft bondscoach Bert van Marwijk laten weten een punt te zetten achter z'n interlandcarrière. De spits van Real Madrid zegt dat hij zich volledig wil richten op zijn club.
Van Nistelrooij:"Nu ik de programma's van Real Madrid en Oranje nog eens goed heb bestudeerd, besef ik dat, gezien de de vereiste fysieke inspanning om op dit niveau maximaal te presteren, een keuze moest maken."
"De combinatie is voor mij een te zware belasting. Er rest mij nu geen andere keuze. Uiteraard ga je bij dit soort beslissingen niet over één nacht ijs. Ik heb met Oranje een fijn EK gespeeld kijk er met een goed gevoel op terug."
NOS.nl
Ruud van Nistelrooij stopt bij Oranje.
Dit is toch wel erg opmerkelijk nieuws
Vind hem toch altyd wel heel goed in oranje.
Weet niet precies wat ik hier van moet denken..
Edit:
Bondscoach Van Marwijk is verrast
... Bondscoach Bert van Marwijk toonde zich verrast."Ik heb uitvoerig met Ruud gesproken en wil en kan niet anders dan zijn besluit respecteren."
"Natuurlijk vind ik het spijtig dat ik geen beroep kan doen op z'n kwaliteiten en internationale ervaring. Ik hoop dat het Ruud verder fantastisch vergaat bij Real Madrid."
Van Nistelrooij maakte op 18 november 1998 op 22-jarige leeftijd zijn debuut in het oefenduel met Duitsland (1-1). In totaal speelde hij 64 interlands, waarin hij 33 maal scoorde. De aanvaller nam deel aan de EK's in 2004 en 2008 en het WK in 2006.Euro 2000 in eigen land miste hij door een knieblssure.
Zo, Bertje is nog niet begonnen of hij heeft de 1e al weggepest, wat er precies is voorgevallen zullen wij natuurlijk nooit weten maar Ruudje stopt natuurlijk niet uit zichzelf , jammer hoor. Van Basten kon tenminste wel omgaan met dit soort spelers, hij kreeg van Nistelrooij weer zover om zich beschikbaar te stellen. Bertje krijg het zonder training voor elkaar dat hij reeds afzegt  
|
|
|
RoelofLuinge
 Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 9 Reg.: 6 augustus 2008 |
Van Nistelrooij stopt bij Oranje!!
Is-ie ooit begonnen dan?
Wel frappant om te zien dat tot voor kort Van Nistelrode hier werd weggezet als een "blind renpaard", en er nu opeens teksten komen als "Ruudje stopt natuurlijk niet uit zichzelf"...
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort Vak: 420 Posts: 10266 Reg.: 18 april 2002 |
quote: RoelofLuinge schreef:
(...)
Is-ie ooit begonnen dan?
Wel frappant om te zien dat tot voor kort Van Nistelrode hier werd weggezet als een "blind renpaard", en er nu opeens teksten komen als "Ruudje stopt natuurlijk niet uit zichzelf"...
Blind renpaard? Hoe durf je zo over de superspits van Oranje te praten..
Van Nistelrooy had voor het EK al moeten stoppen wat betreft Ajacieden (afgezien van een enkeling), dat niet iedereen aan het juichen is omdat de nummer 2e spits Huntelaar door de komst van Van Marwijk niet automatisch de nieuwe nummer 1 spits is.
[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 6 augustus 2008 15:24:48).]
|
|
|
RoelofLuinge
 Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 9 Reg.: 6 augustus 2008 |
quote: ArenA schreef:
(...)
Blind renpaard? Hoe durf je zo over de superspits van Oranje te praten..
Van Nistelrooy had voor het EK al moeten stoppen wat betreft Ajacieden (afgezien van een enkeling), dat niet iedereen aan het juichen is omdat de nummer 2e spits Huntelaar door de komst van Van Marwijk niet automatisch de nieuwe nummer 1 spits is.
Waarde ArenA, ik geef alleen aan dat tot voor kort andere forumgangers onze Brabantse vriend een (ik citeer) "blind renpaard" noemden, en dat het nu opeens zonde is dat hij stopt en dat e.e.a. wel te maken zal hebben met de aanstelling van die grijze dakduif
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort Vak: 420 Posts: 10266 Reg.: 18 april 2002 |
quote: RoelofLuinge schreef:
(...)
Waarde ArenA, ik geef alleen aan dat tot voor kort andere forumgangers onze Brabantse vriend een (ik citeer) "blind renpaard" noemden, en dat het nu opeens zonde is dat hij stopt en dat e.e.a. wel te maken zal hebben met de aanstelling van die grijze dakduif
Weet wat je bedoelde, maakt ook maar een grapje.
Ik denk verder dat de aanstelling van Van Marwijk weinig te maken zal hebben met de beslissing van Van Nistelrooy, ok hij is geen grote naam zoals een Rijkaard, Hiddink, Van Hanegem etc, maar er zal genoeg respect zijn naar Van Marwijk denk ik.
|
|
|
jeremy13 Veelbelovend talent
Uit: Amsterdam Vak: 102 Posts: 203 Reg.: 14 oktober 2002 |
quote: Huntelaar en Stekelenburg in voorselectie
woensdag 06 augustus, door MN, Amsterdam, 18:01u, FC Update
Bondscoach Bert van Marwijk heeft Klaas Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg opgenomen in de voorselectie van het Nederlands Elftal. Woensdag 20 augustus speelt Oranje een oefenwedstrijd in Moskou tegen Rusland.
Ook John Heitinga, Nigel de Jong en Rafael van der Vaart zitten bij de voorselectie. Clarence Seedorf is niet opgenomen in de 19-koppige groep. Daarentegen maakt Mark van Bommel wel zijn rentree. Op vrijdag 15 augustus maakt Van Marwijk zijn definitieve selectie bekend.
De voorlopige selectie van Nederland:
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord)
Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Tim de Cler (Feyenoord), John Heitinga (Atlético Madrid), Joris Mathijsen (Hamburger SV), André Ooijer (Blackburn Rovers)
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Mark van Bommel (Bayern München), Orlando Engelaar (FC Schalke 04), Nigel de Jong (Hamburger SV), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Demy de Zeeuw (AZ)
Aanval: Klaas Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic)
|
|
|
BoudStyle Vedette
Uit: Abcoude Vak: 420 Posts: 1911 Reg.: 17 juli 2003 | waarom wel van Bommel en geen Seedorf?
Heel frapant, je kan duidelijk zien dat deze bondscoach werkt met een hoog 'ik mag je' gehalte... 
|
|
|
JesperOlsenFan Bankzitter
Vak: - Posts: 560 Reg.: 30 augustus 2004 | Uhmm, Seedorf zit niet eens in de voorselectie, zegt al genoeg over de keuzes van Van Marwijk.
Verbazingwekkend dat Makaay er niet bij zit
Ik ga er van uit dat Van Bommel geselecteerd is omdat Sneijder geblesseerd is, kan me geen andere reden bedenken waarom dat egootje van Bayern, dat vooral zichzelf erg goed vindt, geselecteerd is 
|
|
|
Keje Molenaar Vedette
Vak: 124 Posts: 2536 Reg.: 26 februari 2004 | Ik vraag me echt af waar Seedorf is. Met Van Bommel, Engelaar en De Jong heb je al 3 controleurs. Nu zijn alleen Afellay en Van der Vaart er voor de aanvallende posities. De Zeeuw moet eerst maar eens een fatsoenlijke partij gaan afleveren bij AZ voordat hij weer ergens recht op heeft.
Het rare is dat in de media ook totaal niet ingesprongen wordt op het ontbreken van Seedorf, terwijl vooraf bijna zeker leek dat hij terug zou keren.
|
|
|
BuZa Lid 2de elftal
Uit: Lelystad Vak: 403 Posts: 364 Reg.: 30 november 2005 |
code:
Verbazingwekkend dat Makaay er niet bij zit
Die zit in China
Ik vermoed dat RvP en Robben ook als een soort middenvelder zullen gaan spelen, zeker als het 4-2-3-1 systeem weer gehanteerd zal worden, dus dan zijn er wat meer aanvallende opties.
|
|
|
Rasmussen Basisspeler
Uit: Brunssum Vak: - Posts: 931 Reg.: 25 augustus 2005 |
quote: Keje Molenaar schreef:
Ik vraag me echt af waar Seedorf is. Met Van Bommel, Engelaar en De Jong heb je al 3 controleurs. Nu zijn alleen Afellay en Van der Vaart er voor de aanvallende posities. De Zeeuw moet eerst maar eens een fatsoenlijke partij gaan afleveren bij AZ voordat hij weer ergens recht op heeft.
Het rare is dat in de media ook totaal niet ingesprongen wordt op het ontbreken van Seedorf, terwijl vooraf bijna zeker leek dat hij terug zou keren.
Van Marwijk gaat er weer voor zorgen dat we binnen no time ons NIET kwalificeren voor de WK en buiten de top 10 van de Fifa lijst gaan vallen. En dan krijgen we die stront van Bommel weer terug, een kwelgeest voor de teamspirit en voor het voetbal dat Nederland probeert na te streven. Deze man maakt het spel alijd kapot met zijn manier van voetballen. Waren we eindelijk op een goed punt dat hij gepasseerd was en komt hij er weer bij. Ongeloof .
|
|
|
Castel di Sangro Geselecteerd voor Oranje
Uit: UvT Vak: - Posts: 1213 Reg.: 15 maart 2003 | Dat mensen uit Brunssum, waar ik nota bene vroeger zelf op school heb gezeten, zo een onzin uitkramen! 
Het is natuurlijk grote onzin dat we ons niet gaan kwalificeren. Onze poule bevat louter B-landen..
En van Bomel terug, dat juich ik toe.. Ik heb graag een kwelgeest a la Van Bommel op het veld. Daarnaast is hij aanvoerder van Bayern, niet de minste club..
Ik zou Van Bommel graag op de plek van De Jong/ De Zeeuw zien..
|
|
|