| Poster | | Topic: De bondscoach: Bert van Marwijk |  |
|
FGI Idool
Vak: 428 Posts: 3051 Reg.: 29 december 2003 | Sheik Yerbouti
quote: Hou toch op man/vrouw! Het gaat alleen maar om de bekers en de kwaliteit van het geboden spel. Al die FIFA-lijstjes zijn gebakken lucht.
Ook wat dat betreft geen klagen. Zo is er in de hele voetbalhistorie die dit land rijk is slechts een trainer geweest die ooit een beker won met de hoofdmacht, heeft de rest automatisch onder de maat gepresteerd?
Voor wat betreft het geboden spel deed Marco het niet slechter dan anderen voor hem. Neem Rijkaard: in de oefenperiode in aanloop naar EURO 2000 waren er alleen maar gelijke spelen, en niet de meest sensationele. Van Gaal werd tot twee keer toe verrast door hetzelfde Britse elftal, wat op zich al een prestatie is. Verrast worden door Britten.
Wat me ook opvalt is dat de grens van de laatste goede wedstrijd in de afgelopen vier jaar steeds verder is verlegd, en dat de wedstrijd die dat voordien was simpelweg wordt vergeten. Eerst was alleen de eerste wedstrijd tegen Zweden van niveau, later werd dat Duitsland in De Kuip, Tsjechië in Praag, Ierland in Dublin en zo schoof dat steeds verder op. Uiteindelijk kon alleen Italië op het EK, bij gratie Gods, nog een fatsoenlijke wedstrijd worden genoemd. Al zou het me niet verbazen dat wanneer het aan sommigen hier ligt we ook daar nog aan moeten twijfelen.
Die FIFA-ranking na afloop van een groot toernooi geeft een prima indicatie van hoe er is gepresteerd.
quote: Ook met Van Gaal kun je hem niet vergelijken, want Van Gaal had maar 1 eindronde de kans en Van Basten 2.
Wat vind je zelf van dit argument? Van Gaal had én betere spelers én wist zich niet te kwalificeren. Dan zijn we klaar, lijkt me.
Zo wordt er van Marco gezegd dat hij spelers vaak niet op de goede plek neerzette. Reiziger als linksback tegen Portugal in De Kuip, Bouma als linkshalf tegen Ierland in de ArenA en Hasselbaink als verkapte rechtsbuiten tegen Ierland in Dublin waren ook geen doorslaand succes, kan ik je melden.
Veel gehoord is ook de kritiek op Van Basten dat hij spelers opriep die het niveau van Oranje niet hadden. Kun je veel van zeggen, hij gebruikte ze in ieder geval wanneer dat kon. In oefenwedstrijden dus. Van Vossen mocht als vriendendienst mee naar het EK in eigen land en is zelfs ingevallen tegen de Italianen. Arnold Bruggink en Jan Vennegoor deden mee tegen Ierland in de ArenA, daar waar Oranje een valse start van de WK-kwalificatiereeks beleefde en die niet meer te boven kwam. Als ik me niet vergis was zelfs Jeffrey Talan daar nog van de partij.
een schaap - 2 jaar later
quote: Tel daarbij op vier jaar kommer en kwel in de kwalificatie.
Prima. Dan zou ik op mijn beurt graag van jou horen wanneer je voor het laatst van een vlekkeloze en flitsende voorronde hebt genoten. Hoeft het nog niet eens van Oranje te zijn, überhaupt een glanzende kwalificatie-reeks vinden van welk land ook is al moeilijk genoeg.
Van Basten en z'n team hebben zich twee keer moeiteloos gekwalificeerd, met in totaal twee nederlagen waarvan 1 toen er al niks meer op het spel stond. Waar had je nog meer op gehoopt?
quote: En sinds wanneer is een tweede ronde WK beter dan een kwartfinale WK (Advocaat).
De een treft het meer met lotingen dan de ander. Ik denk dat wanneer het huidige Oranje Saudi-Arabië, België, Marokko en Ierland had getroffen, dat ze dan ook wel hadden overleefd.
quote: Ook Rijkaard haalde gewoon de halve finale EK.
Prima gepresteerd, pittige tegenstanders. Maar wederom wel met ander materiaal, dat maakt voor mij dat ik vind dat Van Basten het nog net iets beter heeft gedaan.
Heb je hier trouwens geen aanmerkingen op het moeizame spel in de openingswedstrijd tegen de Tsjechen, de eerste helft tegen de Denen en het wisselbeleid tegen de Italianen? Was er niet toevallig een land dat er in de eerste ronde al uitvloog maar het eigenlijk veel beter deed?
quote: Zwitserland speelde beter, om maar wat te noemen.
Maak dat de kat wijs. Je slaat een beetje door in een poging je al even belachelijke als boute stelling te onderbouwen.
Daarbij: Zwitserland trof Tsjechië, Turkije en het reserve-team van Portugal. Da's andere koek dan 2 WK-finalisten.
|
|
|
Sheik Yerbouti Talent
quote: FGI schreef:
Ook wat dat betreft geen klagen. Zo is er in de hele voetbalhistorie die dit land rijk is slechts een trainer geweest die ooit een beker won met de hoofdmacht, heeft de rest automatisch onder de maat gepresteerd?
Meneer FGI: nee, dat schrijf ik niet. Ik voel alleen niet de behoefte om mezelf als Nederlander op de borst te kloppen omdat Oranje 5e op een FIFA-lijst staat. Temeer omdat die lijst vaak de ware krachtsverhoudingen niet goed weergeeft, laat staan de kwaliteit van het spel.
On-topic: Ben benieuwd of Van Marwijk kan/wil doorgaan met de "oude" generatie. In 2010 is Seedorf 34, Van Bronckhorst 36, Van Bommel 33, Makaay 34, Van Nistelrooy 34 etc. Een aantal hiervan zal toch het veld moeten ruimen ten gunste van jongere en meer dynamische spelers. Op Clarence na natuurlijk. Die haalt op z'n dooie gemak het WK van 2030.
PS @FGI: leuk dat je het tweede citaat aan mij toeschrijft, alleen onterecht. Straks (2 jaar later) krijg ik nog een copyrightproces aan mijn broek van een schaap.
[Dit bericht is veranderd door Sheik Yerbouti (op 2 juli 2008 17:08:17).]
|
|
|
FGI Idool
Vak: 428 Posts: 3051 Reg.: 29 december 2003 |
quote: Sheik Yerbouti schreef:
(...) Meneer FGI: nee, dat schrijf ik niet. Ik voel alleen niet de behoefte om mezelf als Nederlander op de borst te kloppen omdat Oranje 5e op een FIFA-lijst staat. Temeer omdat die lijst vaak de ware krachtsverhoudingen niet goed weergeeft, laat staan de kwaliteit van het kijkspel.
Laat dat meneer maar weg, nergens voor nodig. Je schrijft dat het volgens jou om bekers en schouwspel gaat en aangezien er doorgaans maar een met de beker naar huis gaat ben ik benieuwd hoe je de prestaties van de overige 15 dan zou willen omschrijven.
Overigens vind ik wel dat die lijst krachtsverhoudingen aardig weergeeft, het is weliswaar een momentopname maar daarom wordt er ook iedere maand een nieuwe gepubliceerd.
quote: PS @FGI: leuk dat je het tweede citaat aan mij toeschrijft, alleen onterecht. Straks (2 jaar later) krijg ik nog een copyrightproces aan mijn broek van een schaap. 
Kwestie van verkeerd kopiëren en plakken. Het zal voor degene voor wie het bedoelt was wel duidelijk zijn, mag je aannemen. 
|
|
|
BillyTheKid Regelmatige invaller
Uit: Zwolle NL Vak: - Posts: 766 Reg.: 5 april 2000 | Fifa lijst is juist geen moment opname. Het geeft de sterkte van een land over een redelijk grote tijdspanne (4 jaar) weer. Zegt eigenlijk meer dan EK en WK.
Alle wedstrijden over de laatste vier jaar worden meegeteld volgens de volgende methodiek: - Winst-gelijk-verlies: 3 punten - 1 punt - 0 punten - vermenigvuldigd met de importantie van de wedstrijd (beginnend bij één punt voor een vriendschappelijke wedstrijd oplopend tot 4 punten voor een wedstrijd op het WK) - vermenigvuldigd met de sterkte van de tegenstander (gebaseerd op de FIFA-ranglijst volgens de formule [(200 minus plaats op de ranglijst)/100]; de nummer 1 heeft dus het coëfficiënt 1,99 en de nummer 118 0,82) De laatste 12 maanden tellen mee voor 100%, het jaar daarvoor 50%, dan 30% en het vierde jaar telt nog voor 20% mee.
|
|
|
0634 Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4505 Reg.: 2 januari 2006 | Tja, van Marwijk....
Ik ben er niet kapot van, maar het is natuurlijk onmogelijk om het slechter te doen dan San Marco. Ik ben geen aanhanger van Van Bommel, integendeel zelfs, maar de resultaten of het spel zullen echt niet minder worden als hij terugkeert. Dus feitelijk maakt het geen flikker uit, behoudens dan dat ik weer naar die vreselijke, matennaaiende, altijd ziekende en ietwat schele Limburger moet aankijken. En dat op zich is al vrij kut.
|
|
|
AJAXSTUFF Jeugdspeler
Uit: Amstelveen Vak: 412 Posts: 65 Reg.: 17 mei 2006 | Ik denk dat dit geen gelukkig huwelijk wordt.
Al is van Marwijk wel de laatste Nederlandse trainer met een Nederlandse club geweest die een Europese prijs heeft gepakt.
|
|
|
PBK91 Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 93 Reg.: 25 april 2008 | Whahaha, jongens ik heb een dag niet gekeken en ik krijg toch mooie reacties.
Maar maar de bitch-ass die zegt dat van Bommel zichzelf ziet als een Cruijff en niet een controlerende rol op zich zou willen nemen moet even kijken naar vorig seizoen want was hij niet toevallig de controlerende middenvelder van Bayern temidden van Ribery, Ze Roberto en Altintop/Schweinsteiger.
Het enigste wat ik wil zeggen is dat ik in tegenstelling tot jullie WEL vertrouwen heb in van Marwijk.
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4505 Reg.: 2 januari 2006 |
quote: PBK91 schreef:
Maar maar de bitch-ass die zegt dat van Bommel zichzelf ziet als een Cruijff en niet een controlerende rol op zich zou willen nemen moet even kijken naar vorig seizoen want was hij niet toevallig de controlerende middenvelder van Bayern temidden van Ribery, Ze Roberto en Altintop/Schweinsteiger.
Bitch-ass? Zo zo. Jij bent een stoere jongen, zeg.
Enne...nee. Hij had daar een heel andere rol dan dat jij hem toebedeelde in de Engelaar rol. En ik ben bij Bayern ook niet kapot van hem. Die Duitsers wel, ja. Maar dat komt omdat hij maatennaaien, zeiken, over de schreef gaan en stoer op de grond spugen tot kunstvorm heeft verheven.
[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 3 juli 2008 17:53:58).]
|
|
|
PBK91 Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 93 Reg.: 25 april 2008 | Controlerend op het middenveld blijft controlerend op het middenveld mein freund.
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4505 Reg.: 2 januari 2006 | Und Von Bommel ist keine controleur.
|
|
|
marx Vedette
Uit: nijmegen Vak: - Posts: 2400 Reg.: 4 mei 2004 |
Dat die andere heren beter zijn dan Bommel, betekent nog niet dat Bommel dat inziet. En dat ie op de positie van controlerende middenvelder staat, wil nog niet zeggen dat ie het daar goed doet. De pot tegen Zenit nog eens gezien?
quote: PBK91 schreef: Het enigste wat ik wil zeggen is dat ik in tegenstelling tot jullie WEL vertrouwen heb in van Marwijk.
Ik zou niet weten waarop jouw vertrouwen gebaseerd is. Bertje kan niet omgaan met talenten, kon met Feyenoord geen kampioen worden en is Koning Middelmaat. Bij voetbalkenners heeft ie dan ook geen enkel krediet. Weg met die man! En weg met zijn schoonzoon!
|
|
|
Der Kaiser  Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 1631 Reg.: 22 september 2005 |
Controlerend op het middenveld blijft controlerend op het middenveld mein freund.
Hij speelt niet eens controlerend, dat is Ottl.
|
|
|
PBK91 Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 93 Reg.: 25 april 2008 | Dus jij beweert dat Mark van Bommel een offensievere speler op het middenveld was misschien in het seizoen 06/07 maar dit seizoen was hij wel degelijk controlerend en dan kan je wel een wannabe-duitsland fan zijn maar als jij zegt dat Andreas Ottl de controlerende middenvelder was heb je het goed maar dan ook goed mis want van Bommel was wel degelijk de controlerende man terwijl Ottl niet eens zo vaak in de basis stond en aan het aantal van rond de 20 is gekomen terwijl van Bommel aan 30 wedstrijden is gekomen en daarvan (bijna) alles in de basis heeft gestaan.
Ik zeg niet dat Ottl zelf ook een controleur was maar van Bommel was dat dit seizoen ook.
|
|
|
PBK91 Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 93 Reg.: 25 april 2008 | Ik heb het gevoel dat omdat wij ajacieden zijn van Marwijk niet mogen en afkraken voordat hij de kans zou kunnen krijgen om ons te laten verbazen. Schuif je gevoelens aan de kant en denk nu in het geheel, HOLLAND dat zijn wij: Feyenoord-Ajax-PSV hand in hand voor Holland!!
|
|
|
Sheik Yerbouti Talent
Ik heb het gevoel dat omdat wij ajacieden zijn van Marwijk niet mogen en afkraken voordat hij de kans zou kunnen krijgen om ons te laten verbazen. Schuif je gevoelens aan de kant en denk nu in het geheel, HOLLAND dat zijn wij: Feyenoord-Ajax-PSV hand in hand voor Holland!!
Dat neigt toch lichtjes naar het Rotterdamse... 
|
|
|
marx Vedette
Ik heb het gevoel dat omdat wij ajacieden zijn van Marwijk niet mogen en afkraken voordat hij de kans zou kunnen krijgen om ons te laten verbazen.
Verbazen zal de grijsaard ons zeer zeker. De man die erin slaagde om Van Persie en Kalou weg te pesten, moet er ook in kunnen slagen om Robben, Sneijder, van Persie en Lens uit Oranje te pesten. Bovendien heb ik Bert nimmer kunnen betrappen op enig tactisch inzicht. Dus zijn wissels tijdens interlands zullen ons ook wel doen verbazen, verwacht ik.
|
|
|
De Beezem Talent
Uit: Beverwijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 181 Reg.: 12 juli 2007 | De Schoonzoon van Bommel heeft gesproken:
Van Bommel: 'Beschikbaar voor Oranje'
Mark van Bommel heeft zich opnieuw uitgesproken over zijn interlandcarrière. De middenvelder heeft zijn wens om weer voor het Nederlands Elftal uit te komen bekrachtigd door te melden dat hij weer beschikbaar is. "Als ik een belletje krijg met de vraag of ik voor Oranje wil spelen, dan zeg ik daar volmondig 'ja' op." Met Marco van Basten aan het roer raakte de interlandcarrière van Van Bommel flink in het slop. De speler van Bayern München weigerde nog langer met de nieuwe trainer van Ajax te werken en liet weten niet meer beschikbaar te zijn voor Oranje. "Ik heb echter gezegd, dat ik terug wil keren als Van Basten geen bondscoach meer is," liet de middenvelder weten tegenover Kicker. "Nu hij is vertrokken, verandert de zaak."
Op het WK 2006 speelde Van Bommel zijn laatste interland. Daarna besloot de 40-voudig international dat hij voorlopig niet meer onder Van Basten wilde trainen. Met Bert van Marwijk aan het roer lijkt er geen vuiltje aan de lucht voor de oud-PSV'er. De oefenmeester is zijn immers schoonvader. "Als hij belt, zal ik zeker geen nee zeggen."
Naast een 'boost' van zijn interlandcarrière lijkt alles op clubniveau ook over rozen te gaan lopen. Nu Oliver Kahn zijn handschoenen heeft opgeborgen, is de positie van aanvoerder nog niet bezet. Van Bommel wordt gezien als de belangrijkste kanshebber om de band over te nemen. "Wanneer ik uitgekozen wordt en de ploeg mij accepteert als Kapitän, zal ik met trots de aanvoerdersband dragen."
Bron: Voetbalzone
[Dit bericht is veranderd door De Beezem (op 4 juli 2008 16:01:47).]
|
|
|
AFCA 428 Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 5036 Reg.: 6 september 2005 | Al kun je hem wellicht gebruiken (centraal op het middenveld naast de jong ervan uitgaand dat van Marwijk doorgaat met het systeem die op het ek werd gehanteerd), niet meer aan beginnen. Geen oude koeien uit de sloot halen. Hetzelfde geldt voor Seedorf. Waarom een 31 en een 32 jarige erbij halen terwijl je jeugdig elan hebt. Het middenveld zit prima in elkaar met een de jong, Sneijder, van der Vaart, Robben, van Persie en nieuw talent staat te dringen (affelay, Bakkal, Aisatti, de Guzman bijvoorbeeld). We hebben dus geen behoefte aan zogenaamde vedetten die naar alle waarschijnlijkheid, indien daadwerkelijk opgeroepen, de kleedkamer minachtend rondkijken en met een kop als een oorwurm op de bank plaatsnemen als zij niet worden opgesteld.
Niet aan beginnen dus.
|
|
|
Der Kaiser  Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 1631 Reg.: 22 september 2005 |
Dus jij beweert dat Mark van Bommel een offensievere speler op het middenveld was misschien in het seizoen 06/07 maar dit seizoen was hij wel degelijk controlerend en dan kan je wel een wannabe-duitsland fan zijn maar als jij zegt dat Andreas Ottl de controlerende middenvelder was heb je het goed maar dan ook goed mis want van Bommel was wel degelijk de controlerende man terwijl Ottl niet eens zo vaak in de basis stond en aan het aantal van rond de 20 is gekomen terwijl van Bommel aan 30 wedstrijden is gekomen en daarvan (bijna) alles in de basis heeft gestaan.
Ik zeg niet dat Ottl zelf ook een controleur was maar van Bommel was dat dit seizoen ook.
Sorry Wannabe Duitsland fan?
Ik denk dat jij eerder een wannabe Ajax fan bent.
Je hebt maar 1 wedstrijd van Bayern gezien dus hoe kun jij daarover oordelen? Ik heb meer dan 30 wedstrijden van Bayern dit seizoen gezien.
Bayern speelde altijd met 1 defensieve middenvelder 2 wingers en 1 middenvelder met diepgang, meestal speelde van Bommeal op de laatstgenoemde positie.
Ottl is de nummer 1 als defensieve middenvelder, als je dit ontkent heb je Bayern nooit zien spelen.
En dat van Marwijk een feyenoorder is staat los van het feit dat hij gewoon een middelmatige trainer is.
[Dit bericht is veranderd door Der Kaiser (op 4 juli 2008 16:35:42).]
|
|
|
PBK91 Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 93 Reg.: 25 april 2008 | Sorry hoor maar Ottl was niet eens een basisklant. Ze Roberto en van Bommel maakten de dienst uit centraal op het middenveld als je dit ontkent dan twijfel ik of jij wel echt de werkelijke Duitsland fan bent. En sorry voor mijn wannabe uitspraak maar van Bommel speelde de offensieve rol toch echt in het seizoen 06-07 terwijl hij in het seizoen 07-08 veel minder offensief speelde met een controlerende rol anders moet je maar op internet kijken.
Ribery---------------------------------------------Altintop
------------Ze Roberto----------Mark van Bommel-------------
Dit was veelvoudig het middenveld van Bayern.
|
|
|
ajax71727395 Talent
Vak: 421 Posts: 177 Reg.: 13 maart 2008 | Waarom wordt er zoveel over Van Bommel gesproken? Kun je niet beter praten over Van Marwijk en daarna over De Jong, VDV, Engelaar enz enz? Dat zijn namelijk wel mensen die in Oranje thuishoren. We hebben het toch ook niet over Tommie van der Leegte hier?
Dat Van Bommel zich weer beschikbaar stelt zegt genoeg. Eerst bedanken en zich dan weer beschikbaar stellen? Gek! Als je niet voor je land wilt spelen hoor je er NOOIT meer voor te spelen!! Oprotten met Van Bommel en Seedorf!!
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
PBK91 Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 93 Reg.: 25 april 2008 | Jij lult maar wat, Seedorf en van Bommel hebben nooit bedankt maar aangegeven dat ze niet wouden spelen onder van Basten net als van Nistelrooy een periode deed.
Je moet dingen niet uit zijn verband halen en als ik jouw was zou ik maar wat meer met respect over van Bommel en vooral over Seedorf gaan praten want die hebben meer gepresteerd dan dat jij ooit zal presteren in jouw hele leven, dus als er iemand moet oprotten ben jij het wel!
|
|
|
ajax71727395 Talent
Vak: 421 Posts: 177 Reg.: 13 maart 2008 | Hoe weet jij wat ik gepresteerd heb? Van Nistelrooij heeft nooit bedankt om voor Oranje te spelen. Hij werd niet meer opgeroepen door Van basten. Van Bommel en Seedorf weigerden voor Oranje te spelen, dus weigerden uit te komen voor hun land. Een trainer vonden ze dus belangrijker dan het landsbelang. Als je dat vind hoor je nooit meer voor nederland te mogen uitkomen.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
marx Vedette
Je moet dingen niet uit zijn verband halen en als ik jouw was zou ik maar wat meer met respect over van Bommel en vooral over Seedorf gaan praten
Seedorf verdient respect, maar waarom zou Von Bommel enig respect moeten krijgen? Toont hij respect?
|
|
|
platus Bankzitter
Vak: - Posts: 590 Reg.: 5 mei 2003 |
Jij lult maar wat, Seedorf en van Bommel hebben nooit bedankt maar aangegeven dat ze niet wouden spelen onder van Basten net als van Nistelrooy een periode deed.
Je moet dingen niet uit zijn verband halen en als ik jouw was zou ik maar wat meer met respect over van Bommel en vooral over Seedorf gaan praten want die hebben meer gepresteerd dan dat jij ooit zal presteren in jouw hele leven, dus als er iemand moet oprotten ben jij het wel!
Ook ik vind dat van Bommel ongelofelijk veel gepresteerd heeft als tobvoetballer en fopmens. Noem maar eens 3 tobvoetballers die spelers bij de ballen grijpen, geen enkele fatsoenlijke interland achter de naam hebben en welke binnen een jaar kan uitgroeien tot de meeste gehate speler in de Bundesliga.
Persoonlijk schiet mij maar 1 naam te binnen welke deze prestaties zou kunnen evenaren, en dat is de legendarische Hans Kraai JR. Net als van Rommel is ook hij het slachtoffer van de typisch Nederlandse mentaliteit om alles en iedereen die boven het maaiveld uitsteekt, er weer terug onder te frommelen - en hoewel dit geen plezierige gewaarwording moet zijn voor al diegene welke zich nog onder in het maaiveld bevonden, om Kraaij en Rommel te zien herrijzen in omgekeerde richting - doet dit niets af aan de prestaties die Kraaij, voor de kwaliteitszender SBS 6, en Rommel, in het chauvinistische vermaak, hebben geleverd voor de mensheid in het algemeen en de vertrapte mens in het bijzonder.
Volgens mij heeft van Rommel bedankt voor Oranje omdat van Basten de coach was.
[Dit bericht is veranderd door platus (op 5 juli 2008 13:42:05).]
|
|
|