| Poster | | Topic: De bondscoach: Bert van Marwijk |  |
|
Sven Moderator
Uit: ...Spijkenisse... Vak: 424 Posts: 8893 Reg.: 6 december 2000 |
quote: Bert van Marwijk vandaag aan slag als bondscoach: „Ik ben wie ik benâ€
Wars van Toneel
Spelers hoeven geen vrienden te zijn
Op zijn eerste werkdag kijkt de kersverse bondscoach...
AMSTERDAM - Het is een geruisloze wisseling van de wacht. Marco van Basten verruilt de Zeister bossen vandaag voor het trainersschap bij Ajax en geeft het bondscoachstokje door aan Bert van Marwijk (56). Op zijn eerste werkdag blikt de inwoner van Meerssen in TELESPORT terug op het afgelopen EK.
„Ik probeer de positieve dingen uit het EK te halen, maar wel kritisch te kijken naar de zaken die niét goed gingen. De grootste winst die met de zeges op Italië en Frankrijk is geboekt, is dat we voor niemand bang hoeven te zijn. Dat zou ik een groot compliment willen noemen. Ik vergelijk het met een wielrenner die nooit eens wint, maar plotseling wel een keer. Daarna volgen vaak in korte tijd meer overwinningen.â€
Was het tekenend voor het Nederlands elftal dat het werd geroemd om de drie groepswedstrijden, maar na de kwartfinale wel weer thuiszat? In hoeverre gaat u uw ervaringen bij Borussia Dortmund benutten om de Duitse mentaliteit erin te slijpen?
„Er waren op het EK veel ploegen die van underdog favoriet werden en er vervolgens snel uitlagen omdat ze daar niet goed mee konden omgaan. Natuurlijke motivatie is de makkelijkste: presteren als je niks te verliezen hebt. Het gaat erom dat je ook leert jezelf te motiveren als je niks te wÃnnen hebt, zoals de Duitsers tegen Polen en Oostenrijk. Daar zijn zij heel goed in. Dat gedeelte van de Duitse mentaliteit zal ik ook proberen erin te krijgen. Duitsland weet op het veld niet van ophouden. Dát moeten we koppelen aan het Nederlandse tactisch vermogen, dat groter is dan dat van menig ander land.â€
Schuilt er een gevaar in het feit dat Oranje wereldkampioen Italië opzij zette, de mondiale nummer twee Frankrijk versloeg en iedereen in Nederland er dús van uitgaat dat plaatsing voor het WK in een kwalificatiepoule met Schotland, Noorwegen en IJsland een formaliteit is?
„Griekenland won vier jaar geleden het EK en was nu het slechtst presterende team. Italië plaatste zich op de laatste speeldag van de kwalificatie ten koste van Schotland, dat twee keer van Frankrijk had gewonnen. Moet ik meer zeggen? De onderlinge verschillen in het internationale voetbal worden steeds kleiner, de geluksfactor groter. Persoonlijk vind ik dat wij ons moeten plaatsen. Maar dat is zéker geen formaliteit.â€
Telegraaf
quote: „Kwestie Van Bommel makkelijkâ€
AMSTERDAM - Bert van Marwijk sluit een terugkeer van Clarence Seedorf en schoonzoon Mark van Bommel in Oranje niet op voorhand uit. „Ik kies de beste spelers en het beste team. Maar je zult geen uitspraken horen over namen.â€
Hij gaat verder: „Ik snap dat de kwestie Van Bommel voor de buitenwereld moeilijk is. Voor mij niet. Je moet dingen goed kunnen scheiden. Dat lukte ons ook in de tijd dat we samenwerkten bij Fortuna Sittard. Stel dat de situatie zich voordoet dat hij terugkeert, dan zal dat heel open, normaal en niet overspannen gebeuren.â€
De kersverse bondscoach voelt zich niet aangesproken door Robin van Persie, die in interviews soms nog zijn vervelende vertrek bij Feyenoord aanhaalt. „Natuurlijk is er een basis om samen te werken. Wat mij betreft is er geen enkele rancune jegens Robin.â€
„Ik heb Robin bij Feyenoord 1 gehaald en laten spelen. Ik heb hem op zijn sodemieter gegeven en geaaid, geleerd wat het inhoudt om prof te zijn op het hoogste niveau. In mijn eerste Feyenoordperiode zei ik tegen mijn vrouw: ’Als dit geen topspeler wordt, weet ik het niet meer.’ Ik ben blij dat hij is geslaagd bij Arsenal.â€
Telegraaf
Ik weet niet waarom, maar ik zie niets in heel die Van Marwijk als bondscoach. Dat wordt weer laf voetbal gebaseerd op gevestigde namen en laffe wissels. Maar goed, ik hoop dat ik er naast zit. Wel geinig dat hij zegt 'stel dat Van Bommel terugkeert', wie neemt hij nou in de maling. Uiteraard keert Van Bommel terug, het is vast de nieuwe aanvoerder. 
|
|
|
PBK91 Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 79 Reg.: 25 april 2008 | k weet niet wat jullie ******en op van Marwijk maar laat hem nou maar eens eerst wat LATEN zien voordat we gaan zeuren kom op zeg wat kinderachtig. Jullie hadden 4 jaar geleden dan helemaal moeten zeiken op van Basten hij had HELEMAAL geen ervaring. Wat betreft questie van Bommel kunnen we helemaal blij zijn dat hij waarschijnlijk terug komt ik schat hem wel wat hoger in dan een de Zeeuw of een Engelaar. Ik zie de Jong en van Bommel controlerend op het middenveld als een mooi koppel....
|
|
|
FGI Idool
Vak: 428 Posts: 3039 Reg.: 29 december 2003 |
quote: Sven schreef:
Ik weet niet waarom, maar ik zie niets in heel die Van Marwijk als bondscoach.
Jij weet toch ook dat na Van Basten niemand het slechter kan doen? Nu pas gaan we het meemaken, Bert gaat ons laten zien hoe een ervaren trainer met internationale ervaring dit zaakje binnen de kortste keren aan het rollen krijgt zonder eerst vier jaar te verspillen.
En serieus: zoals Adriaanse voor het EK van 2004 in VI zei over Advocaat dat je daarmee nooit een groot toernooi kan winnen omdat daarvoor een bondscoach nodig is met durf, ik plaats Van Marwijk in datzelfde rijtje. Behoudende Bert had van z'n levensdagen Robben en Van Persie in die situatie niet gebracht tegen de Fransen, ik heb in ieder geval weinig verwachtingen.
|
|
|
Warner Moderator
Uit: Den Haag Vak: 127 Posts: 3909 Reg.: 25 juli 2002 | Als die het toch waagt om De Jong straks op de bank te zetten ten faveure van Van Bommel!
Van Bommel en Seedorf horen wat mij betreft zeker bij de selectie, maar Van Bommel sowieso niet in de basis. Seedorf zou nog wel op de plek van Engelaar kunnen spelen.
|
|
|
Ares Moderator Opper Chat Operator
Uit: Rosmalen Vak: - Posts: 7230 Reg.: 14 maart 2002 | Het is toch mooi dat Van Basten het nu goed heeft voorgedaan? Dan kan er onder het Van Marwijk regime nog uitgebreid teruggewezen worden naar hoe het wel moest. Lekker Van Bommel als zondebok aanwijzen als het nu duidelijk minder gaat enzo .
Maar Van Marwijk is niet de beste in het managen van de kleedkamer, dus ik vrees dat hij daar nogal wat fouten gaat maken. Dus ik heb er ook weinig vertrouwen in. Erg jammer.
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort Vak: 420 Posts: 9951 Reg.: 18 april 2002 |
quote: Sven schreef:
Wel geinig dat hij zegt 'stel dat Van Bommel terugkeert', wie neemt hij nou in de maling. Uiteraard keert Van Bommel terug, het is vast de nieuwe aanvoerder. 
Von Bommel heeft zijn koffers al een tijdje klaar staan.
Naast Van Bommel zal Seedorf terugkeren en ik kijk er zeker niet gek van op dat Makaay zijn Oranje shirt ook weer uit de kast kan gaan trekken.
|
|
|
ajax71727395 Talent
Vak: 421 Posts: 172 Reg.: 13 maart 2008 | Het zou werkelijk een grove schande zijn als Van Bommel terugkeert in oranje. het zou vriendjespolitiek zijn van de bovenste plank. Van Bommel heeft in dit Oranje helemaal niets te zoeken. Het is een onruststoker en dat terwijl het nu eindelijk een team is. Waarom moet hij spelen? Op de plek van De Jong? No way!
Maar BvM heeft al aangegeven duitse mentaliteit te willen bij Oranje, dus zal Van Bommel wl terugkeren. Mocht dat zo zijn weiger ik Oranje nog te supporteren, want dan gaat vriendjespolitiek boven landsbelang. Ik heb genoten van dit Oranje, maar mocht Van Bommel terugkeren blijft het bij het EK qua genieten betreft.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
FGI Idool
quote: ajax71727395 schreef:
Het zou werkelijk een grove schande zijn als Van Bommel terugkeert in oranje. het zou vriendjespolitiek zijn van de bovenste plank. Van Bommel heeft in dit Oranje helemaal niets te zoeken. Het is een onruststoker en dat terwijl het nu eindelijk een team is. Waarom moet hij spelen? Op de plek van De Jong? No way!
Maar BvM heeft al aangegeven duitse mentaliteit te willen bij Oranje, dus zal Van Bommel wl terugkeren. Mocht dat zo zijn weiger ik Oranje nog te supporteren, want dan gaat vriendjespolitiek boven landsbelang. Ik heb genoten van dit Oranje, maar mocht Van Bommel terugkeren blijft het bij het EK qua genieten betreft.
Zonder te willen beledigen maar wat je nu allemaal zegt, met name in de tweede alinea, vetoont ernstige gelijkenissen met de onzin die hier door de jaren heen is uitgekraamd. Misschien is het door mij niet begrepen humor, kan zijn, maar anders draaf je wel een beetje door.
Zo ontzettend slecht dat-ie niet opgeroepen zou mogen worden is-ie nu ook weer niet en dat Bert de pech heeft dat het z'n schoonzoon is kan-ie ook weinig helpen. Een onomstreden basisplaats zoals hij die voor zichzelf ziet weggelegd dicht ik'm nu ook weer niet toe, het is nochtans geen Van der Vaart of Sneijder of Van Persie.
Interessanter om te zien is wie Van Marwijk aanvoerder maakt, een aanvoerder wissel je niet zo makkelijk en het zegt gelijk wat over hierarchie. Benieuwd of-ie het aandurft Bommel die band te geven, op dat gebied voorspel ik vuurwerk. Andere kandidaten lijken me Nistelrooij en Sneijder.
|
|
|
ajax71727395 Talent
Vak: 421 Posts: 172 Reg.: 13 maart 2008 | Ik heb sowieso niet zoveel met Oranje, maar heb afgelopen EK echt genoten. Er stond een hecht team en dat maakt het kijken naar Oranje weer leuk. Er is dus totaal geen reden om Van Bommel erbij te halen. Hetzelfde geldt voor Seedorf overigens. Van Bommel is een onruststoker bij Oranje. Dat is in het verleden wel gebleken. Het is toch bekend dat Van Bommel niet goed door 1 deur kan met Sneijder en VDV. Deze twee zijn echter veel en veel belangrijker voor Oranje dan Van Bommel. Van Bommel zou misschien bij de selectie horen maar als hij niet speelt is het een onruststoker. Daar heb je dus niets aan. Dat moet Van marwijk toch ook zien, dus als hij Van Bommel selecteert gebeurt dat alleen maar op basis van vriendjespolitiek. Verder vind ik dat mensen die bedankt hebben voor oranje nooit meer in een nederlands Elftal shirt horen te spelen. Of het nou Van Bommel of Seedorf is doet er niet toe. Je speelt voor je land, niet voor een trainer. Ze hebben beiden bedankt dus horen ze niet voor je land te spelen. Nooit meer!!
Van dit Oranje heb ik genoten, maar mocht het gaan gebeuren waar ik bang voor ben, kan Oranje me weinig schelen. Als ze winnen is het dan meegenomen, maar ik zal dan niet weer naar basel (of Johannesburg) gaan.
|
|
|
een schaap - 2 jaar later International
Vak: - Posts: 1340 Reg.: 3 november 2002 |
quote: Ares schreef:
Het is toch mooi dat Van Basten het nu goed heeft voorgedaan? Dan kan er onder het Van Marwijk regime nog uitgebreid teruggewezen worden naar hoe het wel moest. Lekker Van Bommel als zondebok aanwijzen als het nu duidelijk minder gaat enzo B).
Maar Van Marwijk is niet de beste in het managen van de kleedkamer, dus ik vrees dat hij daar nogal wat fouten gaat maken. Dus ik heb er ook weinig vertrouwen in. Erg jammer.
Van Basten was één van de meest rampzalige coaches uit de geschiedenis van Oranje. Hij heeft het absoluut bagger gedaan die vier jaar. Hoe kom je erbij dat ie het goed heeft gedaan?
Van Marwijk schat ik nog veel lager dan Van Basten in. Een absolute rampcoach.
quote: ajax71727395 schreef:
Verder vind ik dat mensen die bedankt hebben voor oranje nooit meer in een nederlands Elftal shirt horen te spelen. Of het nou Van Bommel of Seedorf is doet er niet toe. Je speelt voor je land, niet voor een trainer. Ze hebben beiden bedankt dus horen ze niet voor je land te spelen. Nooit meer!!
Inderdaad. Je zou nooit een EK of WK kunnen winnen ook met dat soort spelers. Zullen zichzelf nooit kunnen opofferen voor het team.
[Dit bericht is veranderd door een schaap - 2 jaar later (op 1 juli 2008 13:45:14).]
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.462,8 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Vak: - Posts: 1340 Reg.: 3 november 2002 | Wat een enorme clichés braakt deze man trouwens bij zijn inwijding uit. Slaapverwekkend, niet interessant, niet motiverend.
Verder is iemand die beweert ''Duitse'' dingen in Oranje te willen inplanten in mijn ogen totaal verkeerd bezig. Uiteraard kan er veel van Duitsers geleerd worden en moet er drastisch iets veranderen betreffende de Nederlandse mentaliteit. Maar de manier waarop van Marwijk het zegt is echt absoluut weerzinwekkend.
|
|
|
PBK91 Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 79 Reg.: 25 april 2008 | Tot hij het WK wint dan zijn jullie stil
|
|
|
Patrick Kluivert 4 life Lid 2de elftal
Uit: Leiden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 326 Reg.: 8 april 2007 |
quote: PBK91 schreef:
Tot hij het WK wint dan zijn jullie stil
Tegen die tijd zal wel weer een supervisor ala van Gaal dan daar staan, dat gebruikelijk was in de jaren '70 
|
|
|
|
ajax71727395 Talent
Vak: 421 Posts: 172 Reg.: 13 maart 2008 |
Met Van Bommel?
De kans dat feyenoord kampioen wordt is vele malen groter, de kans dat Ajax de CL wint is vele malen groter. van Marwijk is veel te laf om ook maar enigszins resultaat te halen. het is al zeer de vraag of het WK wel gehaald gaat worden.
|
|
|
Brasil Icoon
Vak: - Posts: 5760 Reg.: 21 december 2000 |
Als van Marwijk het WK wint kus ik je ballen!
|
|
|
0634 Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4420 Reg.: 2 januari 2006 |
Ik zie de Jong en van Bommel controlerend op het middenveld als een mooi koppel....
Ja? Jij denkt dat Bommeltje wel een dienende rol achter Sneijder ambieert?
Ik denk dat hij zichzelf daar te hoog voor inschat...
|
|
|
marx  Vedette
Uit: nijmegen Vak: - Posts: 2355 Reg.: 4 mei 2004 |
quote: 0634 schreef:
(...)
Ja? Jij denkt dat Bommeltje wel een dienende rol achter Sneijder ambieert?
Ik denk dat hij zichzelf daar te hoog voor inschat...
Ik ook. Hij ziet zichzelf als spelmaker en leider. Hij ziet zichzelf dus als een Johan Cruijff of een Ruud Gullit.
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort Vak: 420 Posts: 9951 Reg.: 18 april 2002 |
quote: een schaap - 2 jaar later schreef:
Van Basten was één van de meest rampzalige coaches uit de geschiedenis van Oranje. Hij heeft het absoluut bagger gedaan die vier jaar. Hoe kom je erbij dat ie het goed heeft gedaan?
Dat ligt eraan waar je naar kijkt, qua resultaat was hij waarschijnlijk 1 van de beste coaches uit de geschiedenis van Oranje. Dan kun je zeggen ver kwamen we niet op het WK en EK, maar winnen van zowel Frankrijk als Italie en de manier waarop mag je ook een prestatie noemen (waar we allemaal van hebben genoten).
Het spel was echter meer dan vaak niet om aan te zien, iets waar je natuurlijk kritisch over mag en moet zijn.
Van Marwijk zal niet beter gaan presteren met Oranje, qua prestaties niet en hij zal met zijn opvattingen en trainerswijze ook het spel niet aantrekkelijk maken denk ik.
[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 2 juli 2008 00:16:02).]
|
|
|
Der Kaiser  Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 1557 Reg.: 22 september 2005 | Dit zal de opstelling worden:
| Kromkamp | Ooijer | Mathijsen | de Cler |
| Afellay | van Bommel | van Bronckhorst | Sneijder |
En op deze opstelling hoop ik"
| Greene | Hofland | van Hooijdonk | de Cler |
| Lucius | van Bommel | Bruggink | Sibum |
|
|
|
quote: ArenA schreef:
(...)
Dat ligt eraan waar je naar kijkt, qua resultaat was hij waarschijnlijk 1 van de beste coaches uit de geschiedenis van Oranje. Dan kun je zeggen ver kwamen we niet op het WK en EK, maar winnen van zowel Frankrijk als Italie en de manier waarop mag je ook een prestatie noemen (waar we allemaal van hebben genoten).
Het spel was echter meer dan vaak niet om aan te zien, iets waar je natuurlijk kritisch over mag en moet zijn.
Tegen Frankrijk? Hoe kom je erbij? Dat was één van de slechtste performances die ik ooit heb gezien van Oranje. We werden weggeblazen op het middenveld en achterin. Achteraf kun je concluderen dat de euforie na Italië overdreven was. De wedstrijden die volgden waren qua spel gewoon weer net zo slecht als de vier jaar ervoor.
|
|
|
Keje Molenaar Vedette
Vak: 124 Posts: 2438 Reg.: 26 februari 2004 |
(...)
Tegen Frankrijk? Hoe kom je erbij? Dat was één van de slechtste performances die ik ooit heb gezien van Oranje. We werden weggeblazen op het middenveld en achterin. Achteraf kun je concluderen dat de euforie na Italië overdreven was. De wedstrijden die volgden waren qua spel gewoon weer net zo slecht als de vier jaar ervoor.
Voorin was het spel tegen Frankrijk anders van internationale klasse. Iedereen wist al dat het probleem achterin lag, dus dan moet je er gewoon voor zorgen dat je de schade beperkt houdt (en dat is mogelijk met de beste doelman ter wereld) en zelf genoeg doelpunten scoort met de buitengewone kwaliteit voorin.
Verder is tegen Roemenië ook nog uitstekend gevoetbald.
Ik zie het niet zo zitten in Van Marwijk. Hij lijkt me niet de man die het werk van Van Basten kan continuëren en dat is wel de bedoeling. Van Basten heeft een team opgezet waarin een aantal jongens enorm belangrijk is geworden, terwijl deze spelers allen nog vrij jong zijn. Hun top komt pas bij Zuid-Afrika en misschien zelfs daarna.
Stel dat Van Marwijk nu weer terug gaat grijpen op gasten als Makaay, Seedorf en Van Bommel, dan gooi je je eigen glazen in. Vooral die situatie-Van Bommel wordt een lastig verhaal. De belangrijke jongens (Sneijder, Van der Vaart, Van Persie) kunnen, zo komt het op mij over, totaal niet overweg met Van Bommel. Als je die er nu ineens tussen gaat zetten, dan krijgt Van Marwijk een vrijwel onmogelijke taak. Van Bommel is niet de speler om een dienende rol te accepteren voor de gasten die hij nooit heeft gemogen.
Laten we uiteraard hopen dat ik het misheb en dat Van Marwijk helemaal deze problemen niet gaat kennen. Maar ik heb er weinig vertrouwen in.
|
|
|
marx  Vedette
Uit: nijmegen Vak: - Posts: 2355 Reg.: 4 mei 2004 |
quote: Der Kaiser schreef:
En op deze opstelling hoop ik"
| Greene | Hofland | van Hooijdonk | de Cler |
| Lucius | van Bommel | Bruggink | Sibum |
Ik begrijp dat je na het zien van Hitzlsperger overtuigd bent dat een Sibum dat veel beter kan, maar ik opteer toch voor een iets andere opstelling:
| Melchiot | Wisgerhof | vd Wiel | de Cler |
| Kuijt | Sibum | Sneijder | Engelaar | Lens |
|
|
|
FGI Idool
Alles wijst in die richting. Hij deed het beter dan Advocaat, beter dan Van Gaal en beter dan Rijkaard.
Slechts Hiddink reikte op het WK van '98 verder dan Van Basten. Hij had destijds echter wel de beschikking over het geraamte, met inmiddels twee jaar internationale ervaring, waarmee Ajax drie jaar eerder de wereld aan z'n voeten had. Aangevuld met Phillip Cocu die na het WK voor Barça ging spelen, Jaap Stam die voor een grote transfer naar Engeland stond en Dennis Bergkamp die even daarvoor Arsenal de dubbel had bezorgd.
Overigens kwam Hiddink op datzelfde eindtoernooi, wat in ieders herinnering is blijven hangen als iets fantastisch, niet voorbij de beperkte Belgen en Mexicanen en mag hij Peđa Mijatovic op z'n blote knie'tjes danken dat hij zo vriendelijk was een strafschop in de achtste finale op de lat te schieten.
Diezelfde Hiddink had twee jaar daarvoor nog een in bloedvorm verkerend en vrijwel compleet basiselftal van Ajax tot z'n beschikking maar dé people manager bij uitstek slaagde er in sluimerende conflicten gierend uit de klauw te laten lopen en niet voorbij de voetbalhersenloze Schotten te geraken en met 4-1 vernederd te worden door de Engelsen. Dat alles na onder meer twee wanvertoningen tegen de Belarussen en een kwalificatiereeks waarbij een overwinning van de Luxemburgers op de Tsjechen Oranje in de race hield.
Marco van Basten was niet foutloos, ook niet fantastisch, maar gezien z'n mogelijkheden heeft hij het prima gedaan. Zo laat hij ...

... Oranje achter als numero 5 op de wereldranglijst van de FIFA. Ik zeg: chapeau!
|
|
|
Sheik Yerbouti Talent
quote: FGI schreef:
... Oranje achter als numero 5 op de wereldranglijst van de FIFA. Ik zeg: chapeau!
Hou toch op man/vrouw! Het gaat alleen maar om de bekers en de kwaliteit van het geboden spel. Al die FIFA-lijstjes zijn gebakken lucht.
quote: marx schreef:
(...)
Ik begrijp dat je na het zien van Hitzlsperger overtuigd bent dat een Sibum dat veel beter kan, maar ik opteer toch voor een iets andere opstelling:
| Melchiot | Wisgerhof | vd Wiel | de Cler |
| Kuijt | Sibum | Sneijder | Engelaar | Lens |
Mwa, ik mis toch echt Van Beukering.
|
|
|
quote: FGI schreef:
(...)
Alles wijst in die richting. Hij deed het beter dan Advocaat, beter dan Van Gaal en beter dan Rijkaard.
Slechts Hiddink reikte op het WK van '98 verder dan Van Basten. Hij had destijds echter wel de beschikking over het geraamte, met inmiddels twee jaar internationale ervaring, waarmee Ajax drie jaar eerder de wereld aan z'n voeten had. Aangevuld met Phillip Cocu die na het WK voor Barça ging spelen, Jaap Stam die voor een grote transfer naar Engeland stond en Dennis Bergkamp die even daarvoor Arsenal de dubbel had bezorgd.
Overigens kwam Hiddink op datzelfde eindtoernooi, wat in ieders herinnering is blijven hangen als iets fantastisch, niet voorbij de beperkte Belgen en Mexicanen en mag hij Peđa Mijatovic op z'n blote knie'tjes danken dat hij zo vriendelijk was een strafschop in de achtste finale op de lat te schieten.
Diezelfde Hiddink had twee jaar daarvoor nog een in bloedvorm verkerend en vrijwel compleet basiselftal van Ajax tot z'n beschikking maar dé people manager bij uitstek slaagde er in sluimerende conflicten gierend uit de klauw te laten lopen en niet voorbij de voetbalhersenloze Schotten te geraken en met 4-1 vernederd te worden door de Engelsen. Dat alles na onder meer twee wanvertoningen tegen de Belarussen en een kwalificatiereeks waarbij een overwinning van de Luxemburgers op de Tsjechen Oranje in de race hield.
Marco van Basten was niet foutloos, ook niet fantastisch, maar gezien z'n mogelijkheden heeft hij het prima gedaan. Zo laat hij ...
(plaatje)
Die lijstjes boeien me helemaal niks.
Qua spel was Van Basten echt drama. Ook op het EK, en het WK. De wedstrijd tegen roemenië was de eerste helft ronduit slecht. Zo fantastisch speelde Orasnje niet op het EK. Zwitserland speelde beter, om maar wat te noemen. Tel daarbij op vier jaar kommer en kwel in de kwalificatie.
En sinds wanneer is een tweede ronde WK beter dan een kwartfinale WK (Advocaat). En een kwartfinale EK beter dan een halve (Advocaat). Ook Rijkaard haalde gewoon de halve finale EK.
Ook met Van Gaal kun je hem niet vergelijken, want Van Gaal had maar 1 eindronde de kans en Van Basten 2.
[Dit bericht is veranderd door een schaap - 2 jaar later (op 2 juli 2008 14:31:40).]
|
|
|