Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Oranje en andere landen
[EK 2008] Oranje's road to the European Cup
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 62 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 62 »

Poster
Topic: [EK 2008] Oranje's road to the European Cup 
Zlajan
Stelling: Hoe ver komt Oranje op het EK? (meer info)
We winnen natuurlijk - 30.6%
Verliezen finalist - 3.7%
Verlies in halve finale - 16.2%
Verlies in kwartfinale - 16.2%
Groepsfase - 33.2%

Zlajan
Moderator
Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006

Uit: Hoevelaken
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 mei 2001
Gepost op 15 oktober 2007 om 20:11:45.     MSN: Stuur maar pm      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Om de discussie tijdens Euro2008 een beetje centraal te houden zijn er een vijftal topics: één voor elke poule, en één centrale topic voor de wedstrijden van Oranje. Vanaf de kwartfinales zullen daar weer nieuwe topics bij komen, maar deze zullen door de MODS geopend worden. Aan allen het vriendelijke verzoek tijdens het EK zelf geen nieuwe topics hierover te openen. Mocht er om een goede reden behoefte zijn aan een extra topic, dan kan hier een verzoek toe worden ingediend bij de admins of de moderator van het Oranjeforum.

LET OP: tijdens de wedstrijden worden eventuele forumbezoekers verzocht zich te begeven naar de AJAX NETWERK CHAT. Dit is nodig omdat de server de tijdens wedstrijden gangbare slowchat niet aankan.

EURO 2008: ORANJE'S ROAD TO THE EUROPEAN CUP

Nog 2 weken te gaan en het EK barst over heel Europa los. In deze topic kunnen de wedstrijden van Oranje besproken worden.
De eerste drie tegenstanders waar onze jongens mee moeten afrekenen, om straks uiteindelijk na 20(!) jaar weer Europees Kampioen genoemd te kunnen worden, zijn:

Italië, Bern (Zwitserland), maandag 9 juni 2008 om 20:45u

Italië en Nederland speelden hun meest beroemde confrontatie op een EK. In 2000, toen Nederland het toernooi samen met België organiseerde, troffen de teams elkaar in de halve finale. Oranje was vele malen sterker tijdens die ontmoeting, maar wist niet tot scoren te komen. Tijdens de reguliere speeltijd werden er maarliefst twee strafschoppen gemist. Om vervolgens tijdens de penaltyserie maar één keer raak te schieten.

Laatste ontmoeting: 12-11-2005, Nederland - Italië (vriendschappelijk) 1-3

Frankrijk, Bern (Zwitserland), vrijdag 13 juni 2008 om 20:45u

In 2000 speelden Nederland en Frankrijk om de eerste plaats in de groepsfase van het EK. Nederland won met 3-2 van het ‘B-elftal’ van de uiteindelijke Europees Kampioen, mede dankzij een weergaloze vrije trap van Frank de Boer. De overwinning zorgde ervoor dat Oranje zijn wedstrijden in eigen land mocht blijven spelen.

Laatste ontmoeting: 31-03-2004, Nederland - Frankrijk (vriendschappelijk) 0-0

Roemenië, Bern (Zwitserland), dinsdag 17 juni 2008 om 20:45u

Roemenië wist pas één keer van het Nederlands Elftal te winnen, maar dat was wel de laatste keer dat de teams tegen elkaar spelen. Tijdens het EK kwalificatieduel werd het 1-0 voor de Roemenen. Daarmee eindigde het land uit Oost-Europa boven Oranje in de kwalificatiepoule.

Laatste ontmoeting: 13-10-2007, Roemenië-Nederland (EK kwalificatie) 1-0

quote:
SELECTIE NEDERLANDS ELFTAL

Doel:
1. Edwin van der Sar (Manchester United)
16. Maarten Stekelenburg (Ajax)
13. Henk Timmer (Feyenoord)

Verdediging:
14. Wilfred Bouma (Aston Villa)
5. Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord)
15. Tim de Cler (Feyenoord)
3. John Heitinga (Ajax)
4. Joris Mathijsen (Hamburger SV)
12. Mario Melchiot (Wigan Athletic)
2. André Ooijer (Blackburn Rovers)

Middenveld:
20. Ibrahim Afellay (PSV)
8. Orlando Engelaar (FC Twente)
17. Nigel de Jong (Hamburger SV)
10. Wesley Sneijder (Real Madrid)
23. Rafael van der Vaart (Hamburger SV)
6. Demy de Zeeuw (AZ)

Aanval:
21. Ryan Babel (Liverpool)
19. Klaas-Jan Huntelaar (Ajax)
18. Dirk Kuijt (Liverpool)
9. Ruud van Nistelrooy (Real Madrid)
7. Robin van Persie (Arsenal)
11. Arjen Robben (Real Madrid)
22. Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic)
[Dit bericht is veranderd door Warner (op 29 mei 2008 00:51:30).]

Keuze stelling: Verlies in kwartfinale

Help mods!
Pool: 2220eMotM: -Battle-rating: 1.499,9 (daag uit)VoVo: 1834e / 2204e / 2443eOpstelling: 4-3-3
Ryan B.
Vedette

Reg.: 12 juli 2003
Gepost op 15 oktober 2007 om 23:25:46.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Arjan Robben traint idg wel extra om in zijn oude vorm terug te komen.

http://www.youtube.com/watch?v=A02s8omM_hI

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 1463eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Amsterhammer
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 31 juli 2005
Gepost op 16 oktober 2007 om 17:20:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Je had gewoon het 'vertrouwen in Bassie' topic moeten open laten. Of je moet de titel hier veranderen want deze heeft (blijkbaar) geen uitstraling.

Keuze stelling: Groepsfase

Help mods!
Pool: 573eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
AFC_Orange
Regelmatige invaller

Uit: Den Haag
Reg.: 20 april 2006
Gepost op 16 oktober 2007 om 18:23:42.       MSN: rafael_z_7@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een stukje uit voetbalprimeur.nl :

De bondscoach opteert vermoedelijk voor een middenveld met Clarence Seedorf én de van een schorsing teruggekeerde Wesley Sneijder. Demy de Zeeuw, die tegen de Roemenen naast Seedorf speelde, schuift dan een linie terug.

In het duel met Roemenië viel vooral het gebrek aan een gedegen opbouw van achteruit op, erkent Van Basten: "Onze grootste zorg is om de bal van achter naar voren te krijgen.

Hier gaat het nou altijd mis.
Je moet een sterk middenveld hebben, niet een middenveld met 1 schaduwspits , 1 AM en maar 1 controlerende middenvelder.

[Dit bericht is veranderd door AFC_Orange (op 16 oktober 2007 18:24:19).]

Help mods!
Pool: 1067eMotM: -Battle-rating: 1.476,4VoVo: 695e / 496e / 695eOpstelling: incompleet
Abu
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 404
Reg.: 6 december 2005
Gepost op 16 oktober 2007 om 20:50:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Eindelijk een middenveld met 2 echte halfspelers. Ik zie nog steeds liever VDV dan Sneijder, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ik hoop dat we met wat creatief vermogen eindelijk eens aardig middenveld zullen laten zien.

Nu nog Vpersie achter 2 spitsen (RvN en Robben) of Sneijder (achter Vpersie en RvN) en we zijn weer een stapje verder.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
0634
Internationale topspeler

Reg.: 2 januari 2006
Gepost op 16 oktober 2007 om 21:34:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Abu schreef:

Eindelijk een middenveld met 2 echte halfspelers. Ik zie nog steeds liever VDV dan Sneijder, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ik hoop dat we met wat creatief vermogen eindelijk eens aardig middenveld zullen laten zien.

Nu nog Vpersie achter 2 spitsen (RvN en Robben) of Sneijder (achter Vpersie en RvN) en we zijn weer een stapje verder.

Wordt lastig. RvN is geschorst

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 1474eMotM: -Battle-rating: 1.460,4VoVo: 1863e / 1466e / 1880eOpstelling: 4-3-3
Abu
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 404
Reg.: 6 december 2005
Gepost op 16 oktober 2007 om 21:57:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

mwoh ik bedoelde meer op de lange termijn. The Hunter en RVN zijn voor mij inwisselbare spelers. Het gaat me vooral om de middenveld bezetting.

Geen stellingname

Help mods!
AFC_Orange
Regelmatige invaller

Uit: Den Haag
Gepost op 17 oktober 2007 om 08:09:44.       MSN: rafael_z_7@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik wil die droom niet verpesten maar een middenveld met Sneijder en Seedorf is niet zo sterk. Alweer teveel aanval. Zo heb je geen opbouw van achteruit. Met 2 controlerende middenvelders en 1 AM heb je dat wel.
We zien wel wat gebeurt vanavond. Maar ik gok dat het weer bewezen word.

Het enige vonkje dat vanavond kan schitteren is als van Persie op rechtsbuiten speelt. Of een schaduwspits positie. RvP op een goede positie zetten is al een meesterlijke zet.

Help mods!
Pool: 1067eMotM: -Battle-rating: 1.476,4VoVo: 695e / 496e / 695eOpstelling: incompleet
Johnny Heitinga
Internationale topspeler

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005
Gepost op 17 oktober 2007 om 09:38:23.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Joling vertolkt Wilhelmus voor Oranje

EINDHOVEN - Gerard Joling vertolkt vanavond in het uitverkochte Philips Stadion het Wilhelmus voor aanvang van het kwalificatieduel tussen Nederland en Slovenië. Jet van Helbergen zingt het Sloveense volkslied.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 609eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
013
Vedette

Uit: 013
Reg.: 15 juli 2003
Gepost op 17 oktober 2007 om 10:33:09.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Van de Film schreef: (in de inmiddels gesloten topic 'Vertrouwen in Van Basten')

Ik snap het wel, maar waarom kan barcelona met xavi, iniesta en deco op 1 middenveld spelen? In nederland hadden we gezegd:' Stel nou dat seedorf het vuile werk op moet knappen van deco'... Hoezo moet seedorf vuil werk opknappen? Ik dacht dat we aan combinatievoetbal deden...
Ook als je combinatievoetbal tracht te spelen, zijn er momenten dat je de bal níet hebt (ongeveer 30 tot 40% van de wedstrijd) en heb je dus spelers nodig die uitblinken in het dichten van gaatjes en het veroveren van ballen. De Zeeuw kan dat nu eenmaal beter dan Seedorf.

Daarnaast heeft De Zeeuw ook de voetballende capaciteiten om de positie in de punt naar achteren goed in te vullen. Hij beheerst het positiespel, heeft inzicht, een zuivere pass in de benen, verplaatst het spel snel, gaat niet lopen met de bal. Die jongen heeft eigenlijk alles wat er op die positie gevraagd wordt als je als team combinatievoetbal voor ogen hebt. Ik vrees dat als we Seedorf die rol laten vervullen dat hij de neiging heeft om continu iets 'geniaals' te gaan bedenken, terwijl er op die positie gevraagd wordt om snel & simpel te spelen.

De Zeeuw was de afgelopen interlands juist een van de weinige lichtpuntjes en speelt wekelijks uitstekend in de punt naar achteren bij AZ. Waarom zouden we hem dan vervangen?

[Dit bericht is veranderd door 013 (op 17 oktober 2007 10:33:36).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.461,3VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Amsterhammer
Internationale topspeler

Gepost op 17 oktober 2007 om 10:56:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zie dat het enthousiasme hier voor de wedstrijd van vanavond bijna geen grenzen kennt.

Waarom hebben zoveel voetbal gekken (niet alleen in Nederland) steeds meer het gevoel dat interlands slechts een vervelende afleiding van het 'echte' werk zijn? Waarom heb ik het gevoel dat deze wedstrijden 'vroeger' op een of ander manier leuker waren?

Is het nou echt allemaal Bassie's schuld?

Help mods!
013
Vedette

Gepost op 17 oktober 2007 om 13:03:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Amsterhammer schreef:

Waarom hebben zoveel voetbalgekken (niet alleen in Nederland) steeds meer het gevoel dat interlands slechts een vervelende afleiding van het 'echte' werk zijn? (...)

Je geeft het zelf al aan: in meerdere landen is er sprake van een negatieve tendens. Lijkt me niet dat je Van Basten kunt verwijten dat men in het buitenland de interlands van hun nationale team niet (meer) kan waarderen. Dus nee, niet alles is Bassie's schuld.
quote:
Waarom heb ik het gevoel dat deze wedstrijden 'vroeger' op een of ander manier leuker waren?
Dat heeft (denk ik) weinig met Van Basten of interlandvoetbal te maken, des te meer met ontwikkelingen die 'het voetbal in het algemeen' de laatste jaren hebben geteisterd. Daarmee doel ik op commercie, de financiele belangen, dus wordt risico gemeden en is voetbal in het algemeen als kijkspel minder aantrekkelijk geworden. Neem een gemiddelde CL-wedstrijd, doorgaans niet om aan te zien.

Om niet te ver af te dwalen: Wat je Van Basten wél kunt verwijten, is dat hij bij zijn aanstelling een te grote broek heeft aangetrokken; Bassie heeft ons (in deze tijd waarin oersaai resultaatvoetbal overheerst) aantrekkelijk, aanvallend, dominant combinatievoetbal beloofd. En wat krijgen we voorgeschoteld? Oersaai resultaatvoetbal, waarbij de resultaten (plaatsing voor toernooi, kwartfinale WK) niet eens veel beter zijn dan we als klein verwend landje gewend zijn. In dat geval rest mij maar een conclusie: Bassie heeft de moeilijkheid van het bondscoachschap onderschat en/of zijn eigen capaciteiten overschat.

Dat het wel kán, bewijzen onze Oosterburen (hoe pijnlijk). Zij spelen nu anderhalf jaar zeer behoorlijk voetbal, het enthousiasme rondom de nationale ploeg is toegenomen. Duitsland is één van de weinige landen waar sprake lijkt te zijn van een positieve spiraal. Terwijl ook de Duitsers in aanloop naar het WK 2006 allerbelabberst voetbal speelden. Moraal van deze alinea: er is nog een sprankje hoop! Het kan vlak voor een groot toernooi (of zelfs pas tijdens het toernooi) opeens gaan lopen...

Geen stellingname

Help mods!
can-o
Idool

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002
Gepost op 17 oktober 2007 om 14:06:36.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
013 schreef:

(...) Ook als je combinatievoetbal tracht te spelen, zijn er momenten dat je de bal níet hebt (ongeveer 30 tot 40% van de wedstrijd) en heb je dus spelers nodig die uitblinken in het dichten van gaatjes en het veroveren van ballen. De Zeeuw kan dat nu eenmaal beter dan Seedorf.

Seedorf heeft zaterdag meer ballen veroverd dan De Zeeuw, hij kan volgens mij prima wat meer controlerend spelen.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 3875eMotM: -Battle-rating: 1.475,2VoVo: -Opstelling: incompleet
013
Vedette

Gepost op 17 oktober 2007 om 14:54:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
can-o schreef:

(...)

Seedorf heeft zaterdag meer ballen veroverd dan De Zeeuw, hij kan volgens mij prima wat meer controlerend spelen.
Er zijn ook mensen die vinden dat VdVaart de rechtsbuitenpostie goed invult, die Kuyt als linksbuiten opstellen, die Sneijder in de punt naar achter laten spelen. Het heeft nog nooit goed uitgepakt. Een enkeling overweegt zelfs om VdVaart centraal in de defensie neer te zetten zodat hij daar de opbouw kan verzorgen... dat er op die positie ook andere zaken gevraagd worden en dat zijn kwaliteiten dan elders in het elftal worden gemist, daar staat men klaarblijkelijk niet bij stil. Laten we spelers aub zo veel mogelijk gebruiken op posities waar hun kwaliteiten het beste tot hun recht komen en waar ze ook gewend zijn te spelen.

Over 'de punt naar achteren': Ik ben zeer tevreden over hoe De Zeeuw die positie de afgelopen wedstrijden heeft ingevuld (zowel in balbezit als bij balverlies) en zie geen enkele reden om te veronderstellen dat Seedorf het daar beter zou doen. Dat Seedorf meer dan 10 jaar geleden in een formidabel Ajax-elftal eens 'op 4' heeft gespeeld of in een bepaalde wedstrijd meer ballen heeft veroverd dan De Zeeuw, vind ik eerlijk gezegd niet zo'n sterke argumenten.

Geen stellingname

Help mods!
Amsterhammer
Internationale topspeler

Gepost op 17 oktober 2007 om 15:01:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Sorry 013, ik had achter de vraag - "Is het nou echt allemaal Bassie's schuld?" een groot knipoog moeten plaatsten om duidelijk te maken dat ik de vraag niet serieus bedoelde.

Ben het ook helemaal eens met jouw uitleg - ik wilde slechts proberen een beetje leven in de boel te krijgen.

Help mods!
013
Vedette

Gepost op 17 oktober 2007 om 15:13:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Amsterhammer schreef:

Sorry 013, ik had achter de vraag - "Is het nou echt allemaal Bassie's schuld?" een groot knipoog moeten plaatsten om duidelijk te maken dat ik de vraag niet serieus bedoelde.

Ben het ook helemaal eens met jouw uitleg - ik wilde slechts proberen een beetje leven in de boel te krijgen.

Hehe, okay. Dat laatste is in ieder geval gelukt

Geen stellingname

Help mods!
LeTiss
Internationale topspeler

Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 17 oktober 2007 om 15:24:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Amsterhammer schreef:
Waarom hebben zoveel voetbal gekken (niet alleen in Nederland) steeds meer het gevoel dat interlands slechts een vervelende afleiding van het 'echte' werk zijn? Waarom heb ik het gevoel dat deze wedstrijden 'vroeger' op een of ander manier leuker waren?
Misschien omdat het vroeger ook gewoon voorbereiding op het echte werk was. Het geld hoefde niet zonodig daaraan verdiend te worden, en we keken er ook met meer afstand naar. Dan had je een bondscoach van wie je wist dat die bekwaam was, en die had dan een vaste kern van de beste spelers, en die gingen naar een toernooi toewerken en zich in de tussentijd kwalificeren. Er was dus helemaal geen issue, geen enquetes en geen belspelletjes, geen opgeklopt gedoe. Gewoon een wedstrijd waarin je geamuseerd kon kijken hoever het ermee stond, als het lekker liep was het mooi voetbal, en als het niet lekker liep in een guur oostblokland dan hoorde dat er gewoon bij.

quote:

Ja, althans, Bassie en Jansma, het duo waar het om gaat. Die kwalificatie heeft een heel andere status gekregen, het is dé geldkraan voor de KNVB, het is een doel op zichzelf geworden ipv het toernooi. Daarom is Bassie bondscoach geworden, en doet hij er hard aan mee om het veel belangrijker te maken dan dat het is. En omdat het een onaangenaam mens is dat zijn vak niet verstaat, komt daarbij ook nog dat iedereen wel iets heeft om zich aan te ergeren. Daardoor is elke wedstrijd een deel van een discussie over de koers.

Als we nou gewoon met een normale bondscoach die normaal een selectie samenstelde om daarmee normaal Nederlands te gaan voetballen, dan is zo'n poule als dit de wedstrijd leuk of niet leuk, maar dan is het geen onderwerp van een wedstrijdoverschrijdende controverse waar al dat chagrijn vandaan komt.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,1VoVo: -Opstelling: incompleet
013
Vedette

Gepost op 17 oktober 2007 om 17:02:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
LeTiss schreef:

(...) Ja, althans, Bassie en Jansma, het duo waar het om gaat. Die kwalificatie heeft een heel andere status gekregen, het is dé geldkraan voor de KNVB, het is een doel op zichzelf geworden ipv het toernooi. Daarom is Bassie bondscoach geworden, en doet hij er hard aan mee om het veel belangrijker te maken dan dat het is.
Dat geld een steeds prominentere rol speelt in het hedendaagse voetbal, dat resultaat en kwalificatie daarom een andere status hebben gekregen, dat we daar in het recente verleden nog eens op gewezen zijn door het mislopen van een WK, dat de kwalificatiewedstrijden een belangrijke bron van inkomsten voor de KNVB zijn... Allemaal de schuld van Bassie en Jansma! Met een andere bondscoach en perschef was het een heel ander verhaal geweest.

Geen stellingname

Help mods!
LeTiss
Internationale topspeler

Gepost op 17 oktober 2007 om 17:58:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
013 schreef:
Allemaal de schuld van Bassie en Jansma! Met een andere bondscoach en perschef was het een heel ander verhaal geweest.

Als je een goed toernooi wilt spelen, is het sowieso natuurlijk al helemaal verkeerd om dan te gaan investeren in een perschef en een beginneling. Die beginneling zelf heeft natuurlijk meteen het WK ondergeschikt gemaakt. Bassie zit er niet alleen middenin, hij doet er ook leuk aan mee.

Als de kwalificatiewedstrijden niet zo in het teken zouden staan van zijn persoonlijke trage leerproces in het vak, en als hij zelf niet zo op de resultaten zou hameren, en hij niet zo geforceerd bezig was gegaan met een frisse elftal voor de kwalificat, zou ik het in ieder geval een stuk prettiger ervaren. Gewoon, een vakman die met een kern naar een toernooi toewerkt. Dan kan de commercie het proberen voor te schotelen als iets wat op zichzelf belangrijk is, dat wordt al een stuk minder irritant als de bondscoach en de perschef gewoon gefocust blijven op de hoofdzaak.

Geen stellingname

Help mods!
Der Kaiser Gele kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Vak: 127
Reg.: 22 september 2005
Gepost op 17 oktober 2007 om 18:58:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nederland mag blij zijn dat van Basten de trainer is, zonder van Basten was Nederland niet eens gekwalificeert voor het EK.

Help mods!
Pool: 1040eMotM: -Battle-rating: 1.479,9VoVo: 1093e / 1090e / 952eOpstelling: incompleet
LeTiss
Internationale topspeler

Gepost op 17 oktober 2007 om 19:01:37.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zag zonet de 2e helft van Rusland-Engeland, en dan zie je dus wat voor onzinexcuses er allemaal worden aangevoerd voor het wanpresteren van Nederland. Er zit werkelijk niet één bijzondere voetballer bij dat hele Rusland. Nederland heeft op elke positie een betere voetballer staan, en een stuk of 7 voetballers van meerdere niveau's hoger. Maar Rusland speelt wel dominant, aanvallend, zelfs attractief en tikt Engeland op hun helft redelijk zoek. Gewoon puur door positiespel en functionele techniek.

Geen stellingname

Help mods!
ForzaGrandeIbracadabra
Idool

Vak: 428
Reg.: 29 december 2003
Gepost op 17 oktober 2007 om 19:05:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
LeTiss schreef:

Ik zag zonet de 2e helft van Rusland-Engeland, en dan zie je dus wat voor onzinexcuses er allemaal worden aangevoerd voor het wanpresteren van Nederland. Er zit werkelijk niet één bijzondere voetballer bij dat hele Rusland. Nederland heeft op elke positie een betere voetballer staan, en een stuk of 7 voetballers van meerdere niveau's hoger. Maar Rusland speelt wel dominant, aanvallend, zelfs attractief en tikt Engeland op hun helft redelijk zoek. Gewoon puur door positiespel en functionele techniek.

Ik heb wat gemist, spijtig. En het in vergelijking met Nederland al decennia lang zwaar onder de maat, laat ons zeggen belachelijk slecht presterende Engeland dat een nationale competitie heeft waar je U tegen zegt. Hoe brachten zij het er vanaf?

Keuze stelling: We winnen natuurlijk

Help mods!
Pool: 325eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 374e / 811e / 365eOpstelling: 4-3-3
GreyHornet
Talent

Gepost op 17 oktober 2007 om 19:06:56.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Der Kaiser schreef:

Nederland mag blij zijn dat van Basten de trainer is, zonder van Basten was Nederland niet eens gekwalificeert voor het EK.

Grapjas.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.464,9VoVo: -Opstelling: -
Ulf_Kirsten
Idool

Reg.: 2 december 2002
Gepost op 17 oktober 2007 om 19:14:19.     MSN: Ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
LeTiss schreef:

En wat vond je van Engeland?

Geen stellingname

Help mods!
LeTiss
Internationale topspeler

Gepost op 17 oktober 2007 om 19:28:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ForzaGrandeIbracadabra schreef:

(...)

Ik heb wat gemist, spijtig. En het in vergelijking met Nederland al decennia lang zwaar onder de maat, laat ons zeggen belachelijk slecht presterende Engeland dat een nationale competitie heeft waar je U tegen zegt. Hoe brachten zij het er vanaf?

Je bedoelt het Engeland dat eigenlijk beter presteert dan het Nederland van Van Basten, maar wiens coach toch ontslagen is en waarvan gezegd wordt dat ze weer goed bezig zijn? Tja, Engelsen hebben het traditioneel moeilijk met een ploeg die de bal rond kan tikken, ze willen liever de duels aan. Dus fraai stonden ze er niet op.

Dus ik weet niet waar jij of Ulf heen willen met je opmerking, wat ik wil zeggen is dat je heel goed aanvallend en dominant voetbal kunt spelen met spelers die veel minder zijn dan die dan van Nederland. Nou zou je kunnen zeggen dat het met middelmatige voetballers makkelijker wordt. Misschien dat Van Basten daarom zoveel middelmatige voetballers heeft geselecteerd ten koste van goede voetballers, maar daar lukte het hem ook niet mee.

Geen stellingname

Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 62 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk