| Poster | | Topic: [EK 2008] Oranje's road to the European Cup |  |
|
| Zlajan | |
|
IceKing Jeugdspeler
Uit: Nijmegen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 62 Reg.: 31 oktober 2007 | De volgende spelers moeten maar eens doorgestreept worden in het selectiebeleid
Bouma
Emanuelson
Heitinga
Jaliens
Engelaar
De Jong
Maduro
Babel
Allen Oranje onwaardig,probeer eens wat anders Van Basten,het is al heel lang erg triest bij Oranje
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
fluwelen linker Vedette
Uit: Antwerpen-Deurne Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5669 Reg.: 1 september 2004 |
quote: IceKing schreef:
De volgende spelers moeten maar eens doorgestreept worden in het selectiebeleid
Bouma
Emanuelson
Heitinga
Jaliens
Engelaar
De Jong
Maduro
Babel
Allen Oranje onwaardig,probeer eens wat anders Van Basten,het is al heel lang erg triest bij Oranje
Dan kom je al snel weer uit bij de Dennebooms en VD Berghs van deze wereld. En dat vinden jullie dan ook weer niet goed.
Er zijn een aantal topspelers in Nederland maar in de breedte is de luxe echt niet zo groot als jullie denken. Tenminste, als je het vergelijkt met Engeland, Frankrijk, Spanje, Italië. En zelfs die hebben het niet onder de markt met de zgn. "kleine" landen.
|
|
|
0634 Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4434 Reg.: 2 januari 2006 |
quote: Fides schreef:
VdV op rechts en Babel op links. Kuyt heeft hij ook weleens op de flank gezet. Van Basten gaat echt niet zomaar 433 spelen.
Nou, met volgens jou VdV en Babel op de flanken en ervan uitgaande dat er nog een spitsje tussenin staat, ruikt het wel verdacht veel naar 4-3-3.
|
|
|
AFC_Orange Regelmatige invaller
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 767 Reg.: 20 april 2006 |
quote: Fides schreef:
VdV op rechts en Babel op links. Kuyt heeft hij ook weleens op de flank gezet.
En Seedorf
[Dit bericht is veranderd door AFC_Orange (op 3 november 2007 02:30:35).]
|
|
|
Yougle Idool
Uit: Oud-Beijerland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3865 Reg.: 12 juli 2001 | Seedorf en Oranje is geen gelukkige combinatie en aangezien da t al ruim 10 jaar niet zo is, zal het ook wel nooit meer goed komen.
Leuke speler bij Milan, in Oranje zeker niet!
|
|
|
quote: Yougle schreef:
Leuke speler?
Een jongen die al 12 jaar in de absolute top van Europa speelt noem jij een leuke speler? Hmm.
Het is een grootheid op de Europese velden die bij Oranje stelselmatig misbruikt wordt.
|
|
|
marx  Vedette
Uit: nijmegen Vak: - Posts: 2359 Reg.: 4 mei 2004 |
quote: 0634 schreef:
(...)
Het is een grootheid op de Europese velden die bij Oranje stelselmatig misbruikt wordt.
Seedorf een grootheid die een jochie als een Kaka bij de hand neemt? Hou toch op. Seedorf is een goeie voetballer maar meer ook niet. En sinds wanneer wordt Seedorf misbruikt in Oranje? Seedorf voetbalde voor het era-Van Basten altijd voor zichzelf en onder Van Basten speelt ie centraal op het middenveld. een positie die hem toch moet liggen.
|
|
|
quote: marx schreef:
(...)
Seedorf een grootheid die een jochie als een Kaka bij de hand neemt?
Que? Waar zei ik dat dan?
Maar ik vind iemand die stelselmatig in ploegen speelt die CL's winnen en uitgeroepen wordt tot beste middenvelder van de CL wel een grootheid, ja.
quote: En sinds wanneer wordt Seedorf misbruikt in Oranje? Seedorf voetbalde voor het era-Van Basten altijd voor zichzelf en onder Van Basten speelt ie centraal op het middenveld. een positie die hem toch moet liggen.
Hij werd/wordt regelmatig hangend op de vleugel gebruikt. Laatst ook weer. Daar is hij niet op zijn sterkst.
|
|
|
BassieAdam Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 888 Reg.: 8 juli 2003 | Dat eeuwige gezeik over Seedorf... Iedereen is het erover eens dat ie een enorm goede voetballer is. Maar iedereen heeft ook gezien dat ie in 10 jaar Oranje één topwedstrijd gespeeld heeft, een vriendschappelijk duel tegen Belgie.
Hij heeft op veel posities gespeeld in Oranje, waaronder rechtsbuiten, maar ook op zijn favoriete positie. De enige manier om hem te laten renderen zoals ie bij Milan doet is door precies zo te spelen als Milan, met dezelfde soort spelers, van dezelfde kwaliteit. En die hebben we niet...
Hij past gewoon perfect in het plaatje bij Milan nu, maar Oranje is gewoon niet gelukt.
Begrijp me niet verkeerd, hij hoort gewoon bij de selectie voor mij en mag van mij zelfs spelen in de basis, maar we moeten niet net doen alsof hij 'misbruikt' is en daarom niet slaagt in Oranje.
|
|
|
Keje Molenaar Vedette
Vak: 124 Posts: 2440 Reg.: 26 februari 2004 |
quote: BassieAdam schreef:
Dat eeuwige gezeik over Seedorf... Iedereen is het erover eens dat ie een enorm goede voetballer is. Maar iedereen heeft ook gezien dat ie in 10 jaar Oranje één topwedstrijd gespeeld heeft, een vriendschappelijk duel tegen Belgie.
Hij heeft op veel posities gespeeld in Oranje, waaronder rechtsbuiten, maar ook op zijn favoriete positie. De enige manier om hem te laten renderen zoals ie bij Milan doet is door precies zo te spelen als Milan, met dezelfde soort spelers, van dezelfde kwaliteit. En die hebben we niet...
Hij past gewoon perfect in het plaatje bij Milan nu, maar Oranje is gewoon niet gelukt.
Begrijp me niet verkeerd, hij hoort gewoon bij de selectie voor mij en mag van mij zelfs spelen in de basis, maar we moeten niet net doen alsof hij 'misbruikt' is en daarom niet slaagt in Oranje.
We hebben het niet alleen over succes bij AC Milan. Bij al zijn clubs heeft hij prima gerendeerd. Ajax, Sampdoria, Real Madrid, Internazionale, AC Milan. Je kunt mij niet wijsmaken dat je bij al deze wereldploegen goed kan spelen, behalve bij een verzameling van de beste Nederlandse voetballers... Het ligt dus wél gewoon aan de manier waarop hij ingezet wordt. Speelt hij echt links- of rechtshalf in een 4-3-3, dan speelt hij naar behoren. Als middenvelder in een 4-4-2 of 4-5-1 kan het al helemaal niet misgaan.
[Dit bericht is veranderd door Keje Molenaar (op 7 november 2007 18:04:44).]
|
|
|
BassieAdam Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 888 Reg.: 8 juli 2003 |
quote: Keje Molenaar schreef:
(...)
We hebben het niet alleen over succes bij AC Milan. Bij al zijn clubs heeft hij prima gerendeerd. Ajax, Sampdoria, Real Madrid, Internazionale, AC Milan. Je kunt mij niet wijsmaken dat je bij al deze wereldploegen goed kan spelen, behalve bij een verzameling van de beste Nederlandse voetballers... Het ligt dus wél gewoon aan de manier waarop hij ingezet wordt. Speelt hij echt links- of rechtshalf in een 4-3-3, dan speelt hij naar behoren. Als middenvelder in een 4-4-2 of 4-5-1 kan het al helemaal niet misgaan.
Hoe verklaar je dan dat ie nooit gerendeerd heeft in Oranje? Niet bij Hiddink, niet bij Advocaat, niet bij Rijkaard, niet bij Van Basten. Allemaal in andere systemen, andere spelers en noem maar op. Ligt dat altijd aan de manier waarop hij ingezet wordt? Lijkt me wat naief.
Bovendien is het natuurlijk onzin om je hele elftal op Seedorf af te stemmen, zo goed is hij nou ook weer niet hoor.
|
|
|
(...)
Hoe verklaar je dan dat ie nooit gerendeerd heeft in Oranje? Niet bij Hiddink, niet bij Advocaat, niet bij Rijkaard, niet bij Van Basten. Allemaal in andere systemen, andere spelers en noem maar op. Ligt dat altijd aan de manier waarop hij ingezet wordt? Lijkt me wat naief.
Zo kan je het bekijken. Ik vraag me oprecht af waarom het niet lukt om een hele goede speler die zich al 12 jaar lang manifesteerd in verschillende systemen, onder vele coaches, bij vele hele grote clubs, te laten renderen in een Oranje shirt. Zal hij dan zoveel minder worden van mindere spelers om hem heen? Ik betwijfel het. Bij Milan, Madrid en Ajax kreeg hij veel vertrouwen, bij Oranje heeft hij dat nooit gehad. Bij een foute pass begint iedereen weer te steigeren omdat hij 9 jaar geleden 2 pingels mistte.
|
|
|
BassieAdam Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 888 Reg.: 8 juli 2003 | Hele korte reactie door tijdgebrek, maar als jullie (0634 en Keje Molenaar) het zo stellen dan zou je dus je systeem moeten omgooien voor Seedorf en de rest vergeten. En dan moet je hopen dat de spelers die er wel staan kunnen renderen zoals de spelers bij al zijn eerdere clubs.
En vergeet een ding niet: Seedorf was bij geen van die teams de dragende speler, maar een belangrijke rader in het geheel. In Oranje gaat hij zich als een dragende speler gedragen.
|
|
|
Hele korte reactie door tijdgebrek, maar als jullie (0634 en Keje Molenaar) het zo stellen dan zou je dus je systeem moeten omgooien voor Seedorf en de rest vergeten.
Oh ja? Waar lees je dat dan? Ik heb het niet gepost.
quote: En vergeet een ding niet: Seedorf was bij geen van die teams de dragende speler, maar een belangrijke rader in het geheel. In Oranje gaat hij zich als een dragende speler gedragen.
En dat is het probleem. Oranje is geen geheel waarin je een radar kan zijn. Het is toch een aanfluiting dat er gespeeld wordt met jongens als Gio of Landzaat en Seedorf steevast op de bank zit?
Van Basten hoeft zijn visie niet aan te passen aan Seedorf. Seedorf past juist precies in die visie. Dwingend combinatiespel. Juist jongens als Seedorf en VdV (vanaf het middenveld) beheersen het snelle-één-keer-raken-spelletje. Sneijder echt niet, Gio niet, Landzaat niet, De Zeeuw niet. Daarom hoeft van Basten zijn visie niet aan te passen voor Seedorf, hij moet alleen zijn uitvoering aanpassen.
[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 10 november 2007 09:19:45).]
|
|
|
Luis Alberto Suarez  Basisspeler
Uit: Domburg Vak: 428 Posts: 952 Reg.: 17 november 2005 | Zaterdag 17-11-2007 in Eindhoven om 20.30 Het EK Kwalificatie duel :
VS 
Historie
28-08-1920 Nederland Luxemburg 3 - 0
28-11-1937 Nederland Luxemburg 4 - 0
31-03-1940 Nederland Luxemburg 4 - 5
10-03-1946 Luxemburg Nederland 2 - 6
20-03-1957 Nederland Luxemburg 4 - 1
11-09-1957 Luxemburg Nederland 2 - 5
11-09-1963 Luxemburg Nederland 1 - 1
30-10-1963 Nederland Luxemburg 1 - 2
04-09-1968 Luxemburg Nederland 0 - 2
26-03-1969 Nederland Luxemburg 4 - 0
24-02-1971 Nederland Luxemburg 6 - 0
17-11-1971 Luxemburg Nederland 0 - 8
07-09-1994 Luxemburg Nederland 0 - 4
14-12-1994 Nederland Luxemburg 5 - 0
02-09-2006 Luxemburg Nederland 0 - 1
Nederland heeft aan een overwinning genoeg om zich te kwalificeren voor het Ek 2008.
Als Bulgarije punten verspeelt tegen Romenie dan heeft Nederland genoeg aan een punt
----------------------------------------------------------
Lijk me een makkelijk wedstrijd mensen gewoon vol op de aanval en lekker veel scoren 
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4434 Reg.: 2 januari 2006 | Tja, als we zaterdagavond rond een uurtje of half 11 niet gewoon geplaatst zijn voor Oranje, dan zou dat een ongeevenaarde afgang zijn in de voetbalgeschiedenis. In eigen huis moet dit gewoon appetje eitje zijn. Of Marco nou VdV rechtsback of linksbuiten zet.
|
|
|
Amsterhammer Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 1625 Reg.: 31 juli 2005 | Ik zou liefst toch naar de EK,0634. 
|
|
|
quote: Amsterhammer schreef:
Ik zou liefst toch naar de EK,0634. 
details,details 
|
|
|
EdgarDavids Vedette
Uit: het altijd mooie en gezellige Raalte Vak: - Posts: 2857 Reg.: 4 augustus 2001 |
quote: Luis Alberto Suarez schreef:
Lijk me een makkelijk wedstrijd mensen gewoon vol op de aanval en lekker veel scoren 
Riepen we dat de afgelopen jaren ook niet over: Albanie, Armenie, Andorra, Luxemburg, Liechtenstein, Macedonie, Slovenie. (de meesten zelfs 2x)
Ik ga gewoon weer uit van een verschrikkelijke wedstrijd, waarin Oranje weer een aanvallend machteloze indruk maakt door gebrek aan creativiteit en spelers die te veel in een keurslijf spelen, en niet durfen uit gaan van hun eigen kracht. Meer dan drie doelpunten verwacht ik niet.
Enig lichtpuntje is dat ik de wedstrijd niet kan zien, juist die wedstrijden van het Nederlands Elftal zijn vaak nog enigzins het aanzien waard.
|
|
|
can-o Idool
Uit: amsterdam Vak: - Posts: 4166 Reg.: 22 juli 2002 |
Seedorf en Oranje is geen gelukkige combinatie en aangezien da t al ruim 10 jaar niet zo is, zal het ook wel nooit meer goed komen.
Onder Van Basten heeft ie tot nu toe uitstekend gepresteerd, behoudens de laatste wedstrijd waarin ie als vleugelspits misbruikt werd. Maar ook daar viel ie op door de discipline.
Wat dat betreft heeft ie veel bijgeleerd de afgelopen jaren.
|
|
|
Bergkamp fan Regelmatige invaller
Uit: Hilversum Vak: 428 Posts: 614 Reg.: 9 januari 2002 | Dat nieuwe uittenue lijkt me meer een soort trainingssetje...
|
|
|
appa Regelmatige invaller
Uit: Gouda Vak: 401 Posts: 677 Reg.: 18 oktober 2002 | Om precies te zijn:

|
|
|
Aad te Laat Geselecteerd voor Oranje
Uit: Wageningen Vak: 102 Posts: 1229 Reg.: 5 augustus 2002 | Doen ze bij VI nu ook al aan mode presentaties?! 
|
|
|
fietske Ballenjongen
Uit: Budel Vak: 409 Posts: 29 Reg.: 30 maart 2007 |
Met hem een leuke speler noemen bij Milan doe je hem veel te kort. Seedorf is een hele grote meneer bij AC Milan.
Daarbij ook een toegevoegde waarde voor het NED.11tal.
Alleen als hij verkeerd gebruikt wordt kan hij er toch ook niks aan doen?
Nederland wint met 4-0
|
|
| Pool: 3622e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
013 Vedette
Uit: 013 Vak: 413 Posts: 1842 Reg.: 15 juli 2003 |
quote: Bergkamp fan schreef:
Dat nieuwe uittenue lijkt me meer een soort trainingssetje...
Alweer een nieuw tenue? Ik vond het vorige uitshirt juist wel mooi, dat wit met diagonaal rood-wit-blauw.
|
|
|