| Poster | | Topic: [EK 2008] Oranje's road to the European Cup |  |
|
| Zlajan | |
|
scio Basisspeler
Uit: Rheden Vak: - Posts: 865 Reg.: 17 oktober 2005 |
quote: lamme rooie sok schreef:
(...)
Als jij wat tegen het DIK TERECHT fluitende publiek hebt die veel te veel betalen voor een kaartje die 10 luie slampampers zien voetballen met een lachwekkende belachelijke bondscoach die samen een wanvertoning opvoeren waarom ga je dan zelf niet naar de wedstrijd kijken dan op mensen die tenminste nog gaan zitten te eikelen.
Nee thuis zitten en je gal spuiten zonder er een cent voor over te hebben is iets anders zeker? get a life!
Dat ze terecht fluiten ok, maar witte zakdoekjes, foppegezeik enzo schieten bij mij in het verkeerde keelgat.
Het is sowieso kansloos om te lopen fluiten. Beter spel krijg je er niet door, de spelers weten heus wel dat ze het niet goed doen; en als je iets wil uitrichten blijf je massaal weg; zegt veel meer dan standaard fluitconcertjes
Maar nogmaals, uitfluiten is kansloos
AFCA 428
Helaas hebben wij dat trekje idd ook. Erger me er bij Ajax ook kapot aan. Maw ik wijs naar iedere kneus die z'n vingers in z'n mond stopt en zo meent te moeten showen dat het weer niet aan de verwachtingen voldoet
|
|
|
the farmer Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1204 Reg.: 26 november 2006 |
quote: Revo schreef:
andere kwalificatierondes
Onder v.Basten plaatsen we ons makkelijk voor eindrondes, daar valt geen spelt tussen te krijgen.
onervaren Rijkaard
Ik ben eigenlijk altijd wel tevreden geweest over Rijkaard zijn keuzes. Ik vond het jammer dat hij stopte, wel typisch Rijkaard, ik heb mijn doelstelling (Europees kampioen worden) niet gehaalt dus heb ik gefaalt. Van mij had hij daar minder zwart-wit hoeven denken, het is een mirakel dat we verloren van de Italianen.
- hij heeft minder clusters qua spelers (vroeger had je de Barcelona kliek en die wist elkaar al prima te vinden)
- hij heeft minder ervaren rotten (de Cocu's Stammen van deze wereld)
- Hij heeft ook minder zekerheden. Om de rechtsback heb je: Lucius, De Jong, Bouhlarouz, Melchiot, Jaliens, Heitinga, Ooijer, Kromkamp. Niemand van die mensen heeft echt bewezen ook er bovenuit te steken, het blijft kiezen tussen matigheid.
Hier ben ik het volledig mee eens, een andere bondscoach zou hier ook mee te dealen hebben.
quote: ForzaGrandeIbracadabra schreef:
Iemand die ervoor uitkomt, dat waardeer ik. ... hij is teveel Ajacied. En zo zie ik het.
Dit is tekort door de bocht, ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat ik op voorhand hoopte op successen van Oranje onder v.Basten. De reden dat ik het hoopte en hem gunde was wat hij heeft laten zien als voetballer. Ik was niet fan AC Milan, ik werd fan van Milan voor een belangrijk deel door v.Basten. Als ik voor de lol voetbalde op veldjes was ik altijd v.Basten en niet Romario.
Neem Foppe, hadden 'jullie' er dan op dezelfde manier tegenaan gekeken, als hij exact dat had gedaan wat Van Basten deed en nu doet? Lijkt me niet, dat is de Frans Bauer onder het trainersgilde, die kan geen kwaad doen. Daar begint het al. Zul je zeggen dat hij geen ruzie had gehad met Van Bommel (hoewel Foppe ook behoorlijk rechtlijnig is) maar dat is ook al zo'n typische PSV-exponent die vanaf Zeist een streep trekt en alles daarboven richting Noord-Holland als grote tegenstander beschouwd. Als mensen die erop uit zijn hen tegen te werken. Zo ziet ook Mark dat, en Ruud (met z'n ik-mag-je gehalte).
Foppe is een Fries die doet ook wat hij denkt dat goed is. Het gaat mij puur de manier waarop v.Basten (en Cruyf) is omgesprongen met de tekortkomingen van Ruud en v.Bommel. In het PSV-topic gaf ik ook dat kritiek best mag op Aissati alleen de manier waarop. v.Bommel was in het seizoen 2004-2005 bezig aan zijn beste seizoen ooit. In die 0-4 wedstrijd was Bommel beter dan Sneijder, Maduro en v/d Vaart bij elkaar (heeft een Ajacied uit zichzelf tegen me gezegd), als hij dan alleen maar te horen krijgt wat hij niet goed doet terwijl er ook positieve punten over zijn spel op te noemen waren. In die periode was het voor mij onbegrijpelijk dat er zoveel kritiek op het spel v.Bommel was. Dan ga je toch denken zal het komen omdat hij PSV'er is, net zoals jij dacht denkt dat ik niet meer zo positief ben over v.Basten omdat hij teveel Ajacied is.
Ik vind zowel Ruud als Mark Oranjewaardig, ook ik vind dat v.Bommel slecht gespeeld heeft in Oranje en totaal niet in de buurt kwam van zijn clubniveau. In het Huntelaar-topic las ik dat ook hij aangegeven had in de VI dat vertrouwen belangrijk voor hem is, volgens mij kan je rustig objectief vaststellen dat v.Bommel dat vertrouwen nooit gehad heeft van v.Basten gezien het constant hameren op Mark zijn tekortkomingen i.p.v. naar zijn positieve punten te kijken zoals hij dat bij bijv. Sneijder doet. Dat Kromkamp niet geselecteerd word hoor je mij echt niet over. Vorig seizoen was er wel een periode dat ik hem voor zijn doen goed vond spelen en hij best geselecteerd had mogen worden. Momenteel heeft hij niks in Oranje te zoeken. Het is wat Revo al aangaf: verdedigend valt er te kiezen uit middelmaat en middelmaat. Voor mij is het wel onbegrijpelijk dat de Cler niet speelt, verder zou Boulahrouz van mij een van de mandekker posities in mogen nemen, maar misschien speelt hij bij Sevilla niet en is hij hopeloos uit vorm.
Kijk alleen al naar het fanatisme in onderlinge duels met Ajax in z'n PSV-tijd. Z'n elleboog op Van der Vaart (in de wedstrijd waarin Van der Vaart rood kreeg in Eindhoven) en z'n 3 goals in de ArenA. 'Bezeten' is daar het goede woord, als je die ogen toen zag. Merkwaardig gedrag.
Ik onthoud niet altijd goed de volgorde waarin alles heeft plaatsgevonden, maar die wedstrijd vond toch plaats toen hij al lang in de pers aan de schandpaal was genageld. Ik zou dan niet anders gereageerd hebben, ik zou ook iedere grasspriet van de ArenA opgevreten hebben. Als ik het idee heb dat mij onrecht wordt aangedaan, dan heb je een verkeerde aan me dan zal ik tot het gaatje gaan en afhankelijk van hoeveel ernst het me is zal ik verder gaan dan tot het gaatje. Zo bijzonder is dat volgens mij niet.
'Erg' is een groot woord, het was wel van een bedenkelijk niveau. Wat denk je dat die man wezenlijk anders zal doen, zal kúnnen doen? Je hoopt misschien op een wat evenwichter selectie-beleid (lees: dumpen die in veel van jullie ogen belachelijke geselecteerde John Heitinga, Hedwiges Maduro, Ryan Babel en Urby Emanuelson; benieuwd waar die mensen denken dat de volgende generatie Oranje uit zal bestaan als we alle jonge Ajacieden weg zouden laten).
Kijk nu vul je voor mij in. Ik heb het nooit over Heitinga, Maduro e.a. gehad. Het gaat mij puur hoe v.Basten is omgesprongen met v.Bommel en v.Nistelrooy.
Dat zal altijd wel blijven botsen. Hoe komt het denk je dat jullie denken dat 'Amsterdammers' jullie altijd moeten hebben? Ben ik benieuwd naar.
Ik heb er totaal geen moeite mee als er Ajacieden beter zijn dan PSV'ers dat die geselecteerd worden, van Ruud en Mark heb ik al uitgelegd wat het voor mij moeilijk maakt het te accepteren. Het is dus niet dat ik altijd denk dat Amsterdammers de pik op PSV'ers hebben. Alleen is het niet prettig om aan het kortste eind te trekken, zowel Ruud en Mark hadden niet de macht die lag bij v.Basten. Cruyf heeft met zijn chantage (ik speel anders niet meer voor Oranje) ook voor elkaar gekregen dat 2 PSV'ers die op basis van hun voetbalkwaliteiten gewoon bij de selectie hoorde hun spullen konden pakken.
Het gevalletje Ooijer valt hier niet onder, ik heb de overtreding gezien. Wel heb ik het idee als je af en toe de verhalen hoort dat er in de jaren 70 het er veel fanatieker aan toeging op de trainingen van Oranje. Er gaan zelfs verhalen rond dat de reserves bewust basisspelers probeerde te blesseren zodat ze zelf konden spelen of neem Epi Drost die nam het vliegtuig terug toen hij hoorde niet te spelen.
Ik heb nu gereageerd op wat mij het belangrijkst leek, ik heb niet de tijd om overal op te reageren .
[Dit bericht is veranderd door the farmer (op 18 oktober 2007 12:59:08).]
|
|
| Pool: 3615e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Der Kaiser  Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 1570 Reg.: 22 september 2005 |
quote: AFCA 428 schreef:
Me bek valt werkelijk open van verbazing bij het lezen van de reacties hier omtrent het publiek. Wij, de Ajacieden, zijn geen haar beter. Fluiten al bij het eerste de beste balverlies en scanderen ook om de havenklap namen van andere trainers als het tegenzin.
Wie zijn wij om het publiek van gisteren aan te vallen op het fluiten?!
Toen we achter kwamen tegen Dinamo floten we nazi's uit en geen eigen spelers.
Soms moet het ja, maar gisteren werkte helemaal niks, dan moet je het elftal steunen.
En bekerfinale dan, Gabri eruit, en na die rooie kaart gingen we ons team echt niet uitfluiten.
Natuurlijk zijn dit maar momenten, maar er zijn momenten waar je je team kan uitfluiten om ze wakker te maken en momenten waarbij je ze vocaal moet steunen.
En al die boeren uit brabant hebben helemaal geen recht van spreken, want zij leveren elk jaar 0,2 Nederlanders met hun elftal.
|
|
|
LeTiss Internationale topspeler
Vak: - Posts: 4099 Reg.: 29 augustus 2005 |
quote: the farmer schreef:
Ik vind zowel Ruud als Mark Oranjewaardig, ook ik vind dat v.Bommel slecht gespeeld heeft in Oranje en totaal niet in de buurt kwam van zijn clubniveau. In het Huntelaar-topic las ik dat ook hij aangegeven had in de VI dat vertrouwen belangrijk voor hem is, volgens mij kan je rustig objectief vaststellen dat v.Bommel dat vertrouwen nooit gehad heeft van v.Basten gezien het constant hameren op Mark zijn tekortkomingen i.p.v. naar zijn positieve punten te kijken zoals hij dat bij bijv. Sneijder doet.
Wat mij betreft vallen Makaay, Davids en Seedorf in hetzelfde rijtje als Van Bommel. Het zijn gewoon wel spelers die rijp zijn. Die gaan met alle plezier op de bank zitten, maar het zijn wel spelers die van zichzelf weten wat ze kunnen en wat ze niet kunnen, en die willen niet dat meneer de bondscoach met zijn 0,0 ervaring met een eisenpakket komt waar ze nog nooit mee geconfronteerd zijn geweest.
Het gaat volgens mij dan ook niet zozeer om vertrouwen in de zin van wat je van een trainer krijgt, maar om zelfvertrouwen in het uitvoeren van je taak, en dan komt het dus aan op wat voor taak je krijgt. Van Basten zegt voor aanvallend en dominant voetbal te keizen, maar eigenlijk kiest hij voor momentenvoetbal. HIj wil met Sneijder en Van Nistelrooij op de as spelen, terwijl dat allebei spelers zijn die de bal niet in de ploeg kunnen houden. Met heel veel risico voor de goal gaan is het enige wat ze kunnen, Ruud direct en Sneijder indirect. Dan krijg je dus dat Van Bommel en de spits voetballend moet ondersteunen, en het balverlies van Sneijder moet opvangen en controlerend moet spelen. Het feit dat Van Basten hinkt op twee benen, kwam dan op Van Bommel neer.
Ruud zet ik buiten dat rijtje, omdat hij van zichzelf wel denkt dat hij meer is dan een goaltjesdief en wel denkt dat hij kan meevoetballen. Op het niveau FC Den Bosch wel, maar daarna heeft gelukkig niemand hem meer serieus genomen als 10 of midvoor. Als je met vleugels speelt moet je Van Nistelrooij er gewoon niet inzetten, ook al is het inmiddels weer de goaltjesdief van niveau die hij ooit was. Daarnaast is het iemand die een media-offensief inzet wanneer hij niet in de basis staat, dus daar zit een egokwestie tussen.
|
|
|
Revo Icoon
Uit: Overslag/Tilburg Vak: 413 Posts: 9461 Reg.: 20 augustus 2002 | the farmer
quote: Ik ben eigenlijk altijd wel tevreden geweest over Rijkaard zijn keuzes. Ik vond het jammer dat hij stopte, wel typisch Rijkaard, ik heb mijn doelstelling (Europees kampioen worden) niet gehaalt dus heb ik gefaalt. Van mij had hij daar minder zwart-wit hoeven denken, het is een mirakel dat we verloren van de Italianen.
Ik heb het over de periode naar aanloop van het toernooi, alle oefenpotjes en de gelijke spelen. Toen iedereen zich zorgen begon te maken.
quote: v.Basten (en Cruyf) is omgesprongen met de tekortkomingen van Ruud en v.Bommel. In het PSV-topic gaf ik ook dat kritiek best mag op Aissati alleen de manier waarop. v.Bommel was in het het seizoen 2004-2005 bezig aan zijn beste seizoen ooit. In die 0-4 wedstrijd was Bommel beter dan Sneijder, Maduro en v/d Vaart bij elkaar (heeft een Ajacied uit zichzelf tegen me gezegd), als hij dan alleen maar te horen krijgt wat hij niet goed doet terwijl er ook positieve punten over zijn spel op te noemen waren.
Het vervelende in dit soort situaties is dus de belichting van de media. Maar Ruud Van Nistelrooy had ook al ruzie met Advocaat. Van Nistelrooy had eeuwig krediet onder Van Basten, kreeg bij Manchester United ruzie (lees trouwens maar eens het verschil in de lezing van de Engelse pers en de Nederlandse Pers rond dat incident...onvoorstelbaar). Maar Van Basten nam Van Nistelrooy altijd mee (zelfs toen hij geblesseerd was) dat bovcen Kluivert bv. een kans geven destijds. Op het WK was het voetballend nog steeds slecht met Van Nistelrooy (kijk Servie maar eens terug) en dan besluit Van Basten hem uiteindelijk te passeren voor Kuyt. Ik vond het meer dan terrecht want Kuyt is ook geen topper maar de abominabele vorm van Van Nistelrooy rechtvaardigde een wissel. Bij Van Nistelrooy brak er toen iets (net zoals dat onder Advocaat en Ferguson gebeurt was). Sja ik vind het ronduit oncollegiaal als je een wissel dan niet kan begrijpen (Perezpraktijken). Toen Van Nistelrooy net na het WK niet geselecteerd werd, was het hem ineens allemaal te veel en wilde hij niet meer spelen onder Van Basten. Z'n eigen ego was te groot.
Bij van Bommel geldt hetzelfde, ook onder Advocaat speelden al ruzies met bv. Davids. Van Bommel. Van Bommel kan in de competies misschien leuk spelen, interland voetbal is een ander verhaal. Ik zeg niet dat ik hem niet zou selecteren maar de mytheverklaring van Van Bommel neemt echt ridicule vormen aan. Zo goed was hij nooit in Oranje.
Nu is de bondscoach het zwarte schaap. Vergelijk eens met de situatie Seedorf onder Hiddink destijds, en wie er toen werd aangeduid als zwart schaap.
quote:
Dan ga je toch denken zal het komen omdat hij PSV'er is, net zoals jij dacht denkt dat ik niet meer zo positief ben over v.Basten omdat hij teveel Ajacied is.
Opnieuw we hebben het over een trainer die Lucius, Zoetebier en Kromkamp liet spelen. Die Van Nistelrooy in zwakke vorm bleef selecteren boven Kluivert. Die Huntelaar passeerde voor Vennegoor op het WK. Die nu ook Koevermans selecteert. Een bondscoach die Davids net zo goed passeert.
quote:
Ik vind zowel Ruud als Mark Oranjewaardig, ook ik vind dat v.Bommel slecht gespeeld heeft in Oranje en totaal niet in de buurt kwam van zijn clubniveau. In het Huntelaar-topic las ik dat ook hij aangegeven had in de VI dat vertrouwen belangrijk voor hem is, volgens mij kan je rustig objectief vaststellen dat v.Bommel dat vertrouwen nooit gehad heeft van v.Basten gezien het constant hameren op Mark zijn tekortkomingen i.p.v. naar zijn positieve punten te kijken zoals hij dat bij bijv. Sneijder doet.
Vond jij Van Bommel onder Van Gaal en Advocaat wel een sterkhouder in Oranje?
quote: Voor mij is het wel onbegrijpelijk dat de Cler niet speelt, verder zou Boulahrouz van mij een van de mandekker posities in mogen nemen, maar misschien speelt hij bij Sevilla niet en is hij hopeloos uit vorm.
Mja De Cler . Pfoe Timmie Clearasil, wat was ik blij dat we daarvan verlost werden. De Cler is verdedigend zonodig nog dramatischer dan Emanuelson. Het viel in de AZ machine minder op en ook nu bij Feyenoord als hij niet tegen de absolute top moet. Maar let wel, Van Gaal heeft hem ooit een van de twee als zwakke plekken bij AZ aangewezen.
[Dit bericht is veranderd door Revo (op 18 oktober 2007 13:43:32).]
|
|
|
the farmer Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1204 Reg.: 26 november 2006 |
quote: LeTiss schreef:
Wat mij betreft vallen Makaay, Davids en Seedorf in hetzelfde rijtje als Van Bommel. Het zijn gewoon wel spelers die rijp zijn. Die gaan met alle plezier op de bank zitten, maar het zijn wel spelers die van zichzelf weten wat ze kunnen en wat ze niet kunnen, en die willen niet dat meneer de bondscoach met zijn 0,0 ervaring met een eisenpakket komt waar ze nog nooit mee geconfronteerd zijn geweest.
Seedorf vond ik tegen Roemenië en Slovenië volledig voor het team spelen, hij heeft slechts een keer tegen Slovenië eind 1e helft vanuit een onmogelijke hoek geschoten. Ik vind het echt knap dat hij zich zo probeerd weg te cijferen voor het team.
Davids is voor mij de meest onbegrijpelijke, stel je voor een middenveld met Davids en de Zeeuw als stofzuigers. Misschien overdreven maar gaat de verdediging dan uberhaupt wat te doen krijgen? Met die 2 kan je rustig Sneijder opstellen met zijn risicovolle spel. Stel je zet daar v.Bommel bij dan heb je nog een bikkelaar en iemand met steekpassjes (geld ook voor Davids die kan veel meer dan alleen de bal afpakken en de tegenstander intimideren).
Makaay is net als Ruud een goaltjesdief, voetballend vind ik Makaay beter dan Ruud.
Het gaat volgens mij dan ook niet zozeer om vertrouwen in de zin van wat je van een trainer krijgt, maar om zelfvertrouwen in het uitvoeren van je taak, en dan komt het dus aan op wat voor taak je krijgt.
Jij verwoord het nog preciezer. Als je doet waar je goed in bent ga je vanzelf beter voetballen. Als je opdrachten krijgt die je niet kan en waar je vervolgens keihard op afgerekend wordt ga je alsmaar slechter spelen.
Ruud zet ik buiten dat rijtje, omdat hij van zichzelf wel denkt dat hij meer is dan een goaltjesdief en wel denkt dat hij kan meevoetballen. Op het niveau FC Den Bosch wel, maar daarna heeft gelukkig niemand hem meer serieus genomen als 10 of midvoor. Als je met vleugels speelt moet je Van Nistelrooij er gewoon niet inzetten, ook al is het inmiddels weer de goaltjesdief van niveau die hij ooit was. Daarnaast is het iemand die een media-offensief inzet wanneer hij niet in de basis staat, dus daar zit een egokwestie tussen.
Niets aan toe te voegen.
Ik heb het over de periode naar aanloop van het toernooi, alle oefenpotjes en de gelijke spelen. Toen iedereen zich zorgen begon te maken.
Ik heb me werkelijk niet een keer geërgerd aan Rijkaard. Waar ik me aan erger is v.Basten's houding, hij vind zichzelf foutloos, Rijkaard zegt gewoon ik ben een mens ik maak fouten, ik ben een beginnend trainer ik moet nog leren. Als iemand zo naar zichzelf kan kijken geeft mij dat heel veel ruimte dan ga ik niet over van alles zitten muggenziften.
v.Basten heeft Ruud lang gesteund ook toen er geen reden was om hem te blijven selectern en met een Huntelaar in bloedvorm. Ik heb geprobeerd duidelijk te maken waar voor mij de schoen het meest wringt en dat is dus niet alleen puur rationeel of zijn beslissingen te onderbouwen zijn. Hoe hij Davids heeft afgeserveerd (ik ga toch ook niet Jan Wouters selecteren) vind ik ook schandalig, dat Davids vorig jaar niet bij Oranje is betrokken is mij voor mij totaal onbegrijpelijk. v.Basten was als voetballer een geweldenaar, hij heeft altijd te horen gekregen hoe goed hij wel niet was, volgens mij kan hij heel moeilijk tegen kritiek dat is hij totaal niet gewent en dan gaat hij heel krampachtig alles zitten verdedigen.
[Dit bericht is veranderd door the farmer (op 18 oktober 2007 14:21:34).]
|
|
|
Vak: - Posts: 4099 Reg.: 29 augustus 2005 |
quote: the farmer schreef:
Seedorf vond ik tegen Roemenië en Slovenië volledig voor het team spelen, hij heeft slechts een keer tegen Slovenië eind 1e helft vanuit een onmogelijke hoek geschoten. Ik vind het echt knap dat hij zich zo probeerd weg te cijferen voor het team.
Het gaat nog wel wat verder dan dat. Hoe diep die man door het stof heeft moeten gaan om überhaupt in aanmerking te komen, een heleboel Surinamers zijn daar nog boos over.
quote: Davids is voor mij de meest onbegrijpelijke, stel je voor een middenveld met Davids en de Zeeuw als stofzuigers. Misschien overdreven maar gaat de verdediging dan uberhaupt wat te doen krijgen? Met die 2 kan je rustig Sneijder opstellen met zijn risicovolle spel. Stel je zet daar v.Bommel bij dan heb je nog een bikkelaar en iemand met steekpassjes (geld ook voor Davids die kan veel meer dan alleen de bal afpakken en de tegenstander intimideren).
Ik snap sowieso niet waarom je per se Sneijder op zou stellen. Hij kan natuurlijk best wat, maar in de moeilijke wedstrijden wordt ie overlopen en tegen verdedigende tegenstanders is ie niet balvast genoeg om de bal lekker rond te tikken.
quote: Makaay is net als Ruud een goaltjesdief, voetballend vind ik Makaay beter dan Ruud.
Makaay is geen wondervoetballer, maar het is wel een veel veelzijdiger voetballer dan word gedacht door al die mensen die zijn Duitse bijnaam van 4 jaar geleden zo graag herhalen. Hij kan een bal aannemen, ook met een man in zijn rug, hij kan doorkoppen, hij heeft een actie, hij heeft overzicht. Het is allemaal zonder poeha, maar het is wel altijd technisch goed, zuiver en zinnig.
Daarmee is het dus niet net als Ruud een goaltjesdief. Je kunt hem rustig 90 minuten lang op randje buitenspel laten wachten op die drie ballen die erover heen gaan en dan schiet hij er 1 in, maar hij kan veel meer. Overigens kan Ruud dat dan weer niet, die moet aldoor bediend worden vanaf de zijkanten of met schitterende steekpassjes door het midden. Het is een goaltjesdief die druk op de goal van de tegenstander nodig heeft, die dan dus met 9 spelers bij mekaar gevoetbald moet worden.
|
|
|
fluwelen linker Vedette
Uit: Antwerpen-Deurne Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5669 Reg.: 1 september 2004 | Misschien moeten alle Oranje-criticaster die denken dat Oranje niets te zoeken heeft op het EK maar eens een voorbeeld nemen aan de Oostenrijkse criticasters...
Tienduizend Oostenrijkers willen land niet op eigen EK
Een petitie om Oostenrijk te doen afzien van deelname aan het EK van volgend jaar in eigen land is een maand na de lancering al ondertekend door tienduizend mensen. Dat melden de initiatiefnemers van de petitie vandaag.
Oostenrijk is net als co-organisator Zwitserland rechtstreeks geplaatst voor het EK 2008 maar omdat de ploeg de voorbije maanden zo zwak presteert in oefenwedstrijden wil een steeds grotere groep Oostenrijkers dat hun team niet meedoet aan het toernooi.
"We hebben de kaap van de 10.000 handtekeningen net gerond. Dat is ongelofelijk veel in zo'n korte tijdsspanne", zegt initiatiefnemer Michael Kriess, die nog eens uitlegt waarom hij de petitie heeft opgestart. "Oostenrijk heeft geen enkele kans om een wedstrijd te winnen op het EK. Het is niet op zijn plaats op een van de meest veeleisende competities in de wereld. Daarom stellen we voor dat Oostenrijk zijn plaats afstaat."
UEFA-topman Michel Platini bestempelt het initiatief als "onwaarschijnlijk stom" en zegt dat er geen sprake van kan zijn dat Oostenrijk volgend jaar wegblijft van het EK. (afp/dm)

|
|
|
the farmer Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1204 Reg.: 26 november 2006 | @LeTiss
Ik wilde juist aangeven dat Makaay meer kan dan alleen scoren. In Eindhoven kwam hij er niet aan maar af en toe zag je toch zijn klasse, vooral hoe beheerst en met volledige controle hij dan een bal klaarlegt voor iemand anders is mooi om te zien.
|
|
|
Vak: - Posts: 4099 Reg.: 29 augustus 2005 | Ah, de term goaltjesdief bracht mij in verwarring.
|
|
|
the farmer Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1204 Reg.: 26 november 2006 | Ik was ook tekort door de bocht .
|
|
|
Elviz Bankzitter
Uit: Neede Vak: 410 Posts: 487 Reg.: 6 februari 2003 | Dit vinden de Roemenen van de Oranjefans:

En gelijk hebben ze!
[Dit bericht is veranderd door Elviz (op 18 oktober 2007 18:31:08).]
|
|
|
Micheltje International
Uit: Lelystad Vak: 428 Posts: 1263 Reg.: 11 november 1999 | Ach.. Nederland draait noiet, maar ze moeten gewoon het EK halen de komende wedstrijd.
|
|
|
The holiday Armadillo Dr Drake Ramoray  Geselecteerd voor Oranje
Vak: 412 Posts: 1043 Reg.: 11 juni 2003 | Hopen op een stuntje van Luxemburg in de uitwedstrijd hadden ze ook de beste kansen.
|
|
|
Rasmussen Regelmatige invaller
Uit: Brunssum Vak: - Posts: 655 Reg.: 25 augustus 2005 | Tegen Luxemburg mogen we niet verliezen en moeten we 'gewoon' winnen.... Waar het al niet over is . Lijkt wel Heracles uit... Maar je kan het beter erover hebben hoever komen als we eenmaal geplaatst zijn?
|
|
|
Sven Moderator
Uit: ...Spijkenisse... Vak: 424 Posts: 8903 Reg.: 6 december 2000 |
quote: The holiday Armadillo schreef:
Hopen op een stuntje van Luxemburg in de uitwedstrijd hadden ze ook de beste kansen.
Gelukkig kan je er zelf ook om lachen. El Ruud is er dan ook weer bij. (Jippie) Dus kan KJH weer lekker voor Ajax gespaard worden. Wordt gewoon weer een oersaaie pot met 2 a 3 doelpunten. Plaatsing een feit en Van Basten kan alvast spelers gaan scouten voor Ajax 1. 
|
|
|
0634 Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4434 Reg.: 2 januari 2006 |
quote: Micheltje schreef:
Ach.. Nederland draait noiet,
Inderdaad, pas 3 jaar niet dus waar hebben we het over....
|
|
|
England Loyals Bankzitter
Vak: 125 Posts: 580 Reg.: 26 februari 2004 |
quote: Elviz schreef:
Dit vinden de Roemenen van de Oranjefans:
(plaatje)
En gelijk hebben ze!
Fantastisch!! Je schaamt je toch voor dat carnavals tuig dat je op de tv ziet zodra Nederland speelt!! Ongelofelijk joh,volwassen mannen met peen in hun haar,verkleed als Sinterklaas,Indianen,Smurfen,Teletubbies,Pino, Meneer de Uil...en als absolute dieptepunt mannen verkleed als zeeuws meisje....pfff. Heeft niets met voetbalsupporters te maken die clowns!!
|
|
|
AFC_Orange Regelmatige invaller
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 767 Reg.: 20 april 2006 | Ik vond op de 1e of 2e pagina een mooie zin van een poster.
Precies op deze manier hoor je Marco te omschrijven als coach.
vd Vaart geblesseerd, lekker blij dat er geen middenvelder meer rechtsbuiten staat. Maar dan zet ie Seedorf op rechtsbuiten . Oke ik wil nu weten welke pino's bij de KNVB er nu nog voor kiezen Marco van Basten niet te ontslaan.
Ik vind dat Robben maar niet moet bemoeien. Hij moet in het strafschopgebied blijven staan en zodra hij daar de bal krijgt mag ie de actie doen. Dan als ie getackled word of geblesseerd raakt heb je sowiezo steeds kans op een penalty. Ze durven je daar ook niet zo snel te tackelen.
Goed idee?
En als er 3 man op hem af komen, dan gooit ie de bal effe opzij voor een medespeler. Want als 3 spelers op je afkomen is
er sowiezo ergens een vrije man.
Dit heeft geen zin ..
Klagen over Robben's verband aan zijn been.
Klagen over hoe Robben zn handen beweegt als hij rent.
Klagen over hoe Robben met z'n gezicht kijkt.
Sorry maar dat gaat echt nergens over.
Dan kan er liever worden gesproken over.. dat oranje eens met
een normale linkshalf, een normale rechtshalf, en 1 AM moet spelen. En welke rechtsbuitens ze kunnen gebruiken. (ik ken er wel een paar, ook al zijn ze een minder niveau, tenminste beter dan seedorf/vdv of andere middevelders als rechtsbuiten).
Ik denk echt dat een Jenner/Vincken op rechtsbuiten meer kan doen dan een top middenvelder op rechtsbuiten. Ook al is die middenvelder in algemene kwaliteit beter en een niveau hoger.
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4434 Reg.: 2 januari 2006 |
quote: AFC_Orange schreef:
Ik denk echt dat een Jenner/Vincken op rechtsbuiten meer kan doen dan een top middenvelder op rechtsbuiten. Ook al is die middenvelder in algemene kwaliteit beter en een niveau hoger.
Helemaal mee eens. Komt nog eens bij dat je je eigen middenveld verzwakt door 1 van je beste middenvelders een linie naar voren te schuiven.
Alleen zou ik dan maar opteren voor Castelen ipv Jenner/Vincken. Jenner is een nivootje minder en Vincken is talentvol maar nog geen international (en meestal geblesseerd).
|
|
|
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 767 Reg.: 20 april 2006 | voorselectie
Het lijkt erop dat oranje 4-4-2 gaat spelen!
(tenzij van der vaart weer rechtsbuiten moet en Seedorf reserve flankspeler voor beide kanten) :
Doel: Van der Sar (Manchester United), Stekelenburg (Ajax), Timmer (Feyenoord), Waterman (AZ)
Verdediging: Boulahrouz (Sevilla), Bouma (Aston Villa), De Cler (Feyenoord), Emanuelson (Ajax), Heitinga (Ajax), Jaliens (AZ), Mathijsen (Hamburger SV), Melchiot (Wigan Athletic), Ooijer (Blackburn Rovers)
Middenveld: Van Bronckhorst (Feyenoord), Engelaar (FC Twente), De Jong (Hamburger SV), Maduro (Ajax), Seedorf (AC Milan), Sneijder (Real Madrid), Van der Vaart (Hamburger SV) en De Zeeuw (AZ)
Aanval: Babel (Liverpool), Huntelaar (Ajax), Koevermans (PSV), Kuyt (Liverpool) en Van Nistelrooy (Real Madrid).
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4434 Reg.: 2 januari 2006 | Ik denk echt niet dat hij overstapt op 4-4-2. Het is zoals je zelf al zegt; VdV op rechts en Seedorf hangend op de flank.
|
|
|
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 767 Reg.: 20 april 2006 | Is Castelen nog geblesseerd?
|
|
|
Fides Talent
Vak: - Posts: 149 Reg.: 5 augustus 2007 | VdV op rechts en Babel op links. Kuyt heeft hij ook weleens op de flank gezet. Van Basten gaat echt niet zomaar 433 spelen.
|
|
|
Yougle Idool
Uit: Oud-Beijerland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3865 Reg.: 12 juli 2001 |
quote: AFC_Orange schreef:
Is Castelen nog geblesseerd?
Nee, hij is alweer fit!
Mag ik hieruit concludderen dat jij hem in Oranje zou willen?
Hij heeft zijn kans gehad en is te licht bevonden door Van Basten.
Lijkt me niet dat Van Basten hem dan zo snel alweer gaat oproepen.
|
|
|