| Poster | | Topic: [EK 2008] Oranje's road to the European Cup |  |
|
| Zlajan | |
|
Nida Lid 2de elftal
Vak: - Posts: 380 Uploads: 3 Reg.: 10 februari 2005 |
quote: lamme rooie sok schreef:
(...)
Perfect! Als jij het pertinent met me oneens bent weet ik dat ik het bij het rechte eind heb
quote: GreyHornet schreef:
(...)
Ik heb Stekelenburg geen 20(!!!!??) reddingen zien maken vandaag hoor. Maar de 2e helft heb ik voornamelijk weg zitten dutten.
Maar lezen is dan ook een vak apart.
|
|
|
GreyHornet Talent
Vak: - Posts: 196 Reg.: 20 april 2006 |
quote: Nida schreef:
(...)
Mijn excuses, ik ben nogal slaperig
Omdat ik vind dat een keeper zich moet laten zien om zich te onderscheiden. Stekelenburg heeft vandaag natuurlijk wel een voldoende, maar om hem nou als goed te bestempelen gaat me wat te ver.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.464,9 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
EdgarDavids Vedette
Uit: het altijd mooie en gezellige Raalte Vak: - Posts: 2857 Reg.: 4 augustus 2001 | weer niet best, maar door het gelijkspel van Bulgarije wel geplaatst voor het EK ( mits er gewonnen word van Luxemburg)
[Dit bericht is veranderd door EdgarDavids (op 17 oktober 2007 23:28:43).]
|
|
|
scio Basisspeler
Uit: Rheden Vak: - Posts: 865 Reg.: 17 oktober 2005 | Nederlandse spelers waren niet best 2e helft.....maar dat publiek levert de grootste wanprestatie....opbergen tot carnaval 2008 svp en zonder publiek spelen.....wat een aanfluiting zeg....heb verdomme es het lef om achter je team te gaan staan!
|
|
|
titan57nl  Talent
Uit: den haag Vak: - Posts: 182 Reg.: 14 september 2004 | Team? Welk team? 
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.496,9 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
lamme rooie sok Vedette
Uit: MJ Neverland Vak: 109 Posts: 2058 Reg.: 9 augustus 2003 |
quote: Nida schreef:
(...)
hahaha Heitinga motm??
Veruit de slechste van het hele veld inclusief de Slovenen.
Heitinga kan alleen maar balletje breed en balletje terug leggen en weer al zijn lange ballen komen voor 80% niet aan, en zijn dramatisch uitverdedigen blijft ook een ramp.
Heb je echt wel Nederland -Slovenie gezien ?
Stekelenburg goed....heeft hij meer dan één bal op goal gehad.
Nou laat ik zeggen dat vandaag dramatisch waren: Heitinga, Emanuelson, Bouma, Jaliens, Huntelaar, Vaart, Sneijder.
ja en dat Seedorf niet beter kan dat ligt natuurlijk aan onze lachwekkende bondscoach...de aardappel laat heel Nederland ongeveer vol verbazing staan met zijn lachwekkende opstellingsbeleid.
Vaart rechtsbuiten ...de aardappel ziet schijnbaar niet dat heel Nederland door heeft dat hij alleen voor de 2e rangs Ajax en oud Ajax spelers kiest (de enige reden dat er niet gepresteerd wordt door Oranje)
Vaart raakt gelukkig geblesseerd want toen waren we tenminste van een belachelijk slechte rechtsbuiten??? af...komt aardappel van Basten met Seedorf op rechtsbuiten
Het was maar dat de totaal Oranje onwaardige de Jong geblesseerd raakte anders had aardappel van Basten hem ook nog opgesteld en verder is het ook lachwekkend dat Maduro tot de selectie van Oranje behoort....ik snap niet dat Nederland het nog pikt dat wij zo een waardeloze en arrogante bondscoach op zijn plaats laten zitten.
Maar in Eindhoven zien ze natuurlijk ook al dat van Basten het Lachertje van Nederland is....ze scandeerden niet voor niks naar Foppe de Haan en naar uitspraken als wij willen voetballen zien en de mensen die met witte zakdoekjes aan het zwaaien waren, en uiteraard het dik terechte fluiten wat tijdens de wedstrijd en na de wedstrijd gebeurde.
Dit waardeloze luie slakken elftal speelde het klaar om de eerste 35 minuten nog niet zelf een kans te creeren....maar ja wat wil je ook Vaart rechtsbuiten, Seedorf linksbuiten?????
van Basten presteerde het om 11 ongevaarlijke slakken op te zetten die geen man voorbij kunnen (op van Persie na)
Ik hou op over de arrogante nietsnut van Basten want ik erger mij dood aan die prutser, ik kan nog wel een uur doorgaan over het opvallende aroogante en lachwekkende falen van hem..... hij is het voetballen schijnbaar verleerd in de jaren dat hij golfde, ik denk dan ook dat hij van golf meer verstand heeft.
|
|
|
the farmer Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1204 Reg.: 26 november 2006 |
quote: ForzaGrandeIbracadabra schreef:
Ik was in de veronderstellnig dat winnen über alles ging. Verder blijf ik het krom vinden dat zodra het het Nederlands Elftal is er wel fatsoenlijk dient te worden gevoetbald. Nog los van wat Van Basten van zichzelf eiste bij z'n aantreden want dát staat weer los van jullie eigen idealen. Sinds wanneer laten jullie je beïnvloeden door San Marco, je houdt toch zeker aan je eigen visie vast?
Jij veronderstelt dat er allemaal Brabanders zitten volgens RO1007 zijn het geen echte voetbalsupporters die supporters van Oranje, dan zijn het dus niet de seizoenkaarhouders van PSV die daar zitten.
Zulk slecht voetbal als in de 2e helft zie ik niet in Eindhoven, ik ga verder niet ontkennen dat ik de laatste jaren niet verwent ben qua mooi/aantrekkelijk voetbal.
Ennuh...dit is het Oranje-topic niet het PSV-topic, daar hebben jullie een ander topic voor. Sorry kon het niet laten heb deze zo vaak om mijn oren gehad, jullie hebben me goed opgevoed .
verhaal Robben.
Ik vind het jammer dat Robben zich tot diver heeft ontwikkelt i.p.v. zijn voetbalkwaliteiten. Ik hoop dat hij bij Real met een schone lei begint, maar ik ben bang...
Voor de duidelijkheid, ik had zin in de 2e helft (al zakte het eind 1e helft al in), ik ben gewoon teleurgesteld. Ik zeik Babel nu wel af maar bij hem zie ik wel een demarrage die er mag zijn, zijn eindpass moet gewoon beter en zo zijn er wel meer dingen. Nu vind ik Babel meer een speler voor 442 i.p.v. 433 die de ballen op Hunter of Ruud moet geven.
[Dit bericht is veranderd door the farmer (op 17 oktober 2007 23:20:20).]
|
|
| Pool: 3615e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
lamme rooie sok Vedette
Uit: MJ Neverland Vak: 109 Posts: 2058 Reg.: 9 augustus 2003 |
quote: scio schreef:
Nederlandse spelers waren niet best 2e helft.....maar dat publiek levert de grootste wanprestatie....opbergen tot carnaval 2008 svp en zonder publiek spelen.....wat een aanfluiting zeg....heb verdomme es het lef om achter je team te gaan staan!
Als jij wat tegen het DIK TERECHT fluitende publiek hebt die veel te veel betalen voor een kaartje die 10 luie slampampers zien voetballen met een lachwekkende belachelijke bondscoach die samen een wanvertoning opvoeren waarom ga je dan zelf niet naar de wedstrijd kijken dan op mensen die tenminste nog gaan zitten te eikelen.
|
|
|
edgar Lid 2de elftal
Uit: Apeldoorn Vak: 409 Posts: 370 Reg.: 13 mei 2001 | Even wat interresante feitjes:
Het Nederlands elftal heeft een doelsaldo van 13 voor, 3 tegen.
- Hiermee scoren ze minder dan meer dan de helft van alle landen die meedoen aan de EK kwalificatie
- Hiermee zijn ze de minstgepasseerde verdediging van alle landen
Dit staat in schril contrast met waarmee het Nederland voetbal bekend staat namelijk: Aanvallend voetbal, met veel doelpunten maar ook aardig wat tegendoelpunten.
Ik snap ook niet hoe dit kan. Het Nederlands elftal heeft namelijk voorin en op het middenveld heel veel creative kwaliteiten en achterin een ondermaatse verdediging.
|
|
|
ForzaGrandeIbracadabra Idool
Vak: 428 Posts: 3039 Reg.: 29 december 2003 |
quote: the farmer schreef:
(...)
Jij veronderstelt dat er allemaal Brabanders zitten volgens RO1007 zijn het geen echte voetbalsupporters die supporters van Oranje, dan zijn het dus niet de seizoenkaarhouders van PSV die daar zitten.
Daar ging ik in eerste instantie vanuit, van die Brabanders. Maar ook bij clubs als feyenoord en andere teams met grote aanhang (op Ajax en AZ na) is het toch vooral dat er gewonnen moet worden en hoe maakt niet uit dus begrijp ik ondanks een erbarmelijke tweede helft het schandalige Oranje-publiek in die periode niet, wat een droeftoeters. 
quote: Ik vind het jammer dat Robben zich steeds meer als diver heeft ontwikkelt i.p.v. zijn voetbalkwaliteiten. Ik hoop dat hij bij Real met een schone lei begint, maar ik ben bang...
Daar is-ie al niet eens aan toegekomen dus dat is het'm ook niet zo zeer. De man moet is karakter in z'n donder krijgen en leren doorbijten, al is dat makkelijk praten als je niet weet wat hij heeft qua blessure. Maar die hele houding, dat gezicht wat-ie er bij trekt, die wapperende nichten handjes en alles wat erbijhoort: daar erger ik me op een avond als deze nou groen aan. 
|
|
|
platus Bankzitter
Vak: - Posts: 587 Reg.: 5 mei 2003 | Eerste 25 minuten uitstekend, daarna matig tot 55e minuut en vervolgens was het niets meer.
Niet zo vreemd omdat de echte klasse in die minuten van het veld verdween.
Huntelaar heeft niet het niveau om aan te haken bij Vaart, Sneijder, van Persie en Seedorf.
Sneijder had ook vele goede momenten - prachtige combinatie met van Persie - maar toonde ook weer zijn gebrekkigheden.
En van Basten kon er ook niks aan doen dat Vaart en van Persie verdwenen. Alleen al door die 2 staaltjes balcontrole en techniek van Vaart in de 5e en 23e minuut waren de eerste 25 minuten goed te verteren. Dat daarna Arriénne, het sprinkhaantje, mocht proberen om dat ronde balletje te raken, wat op zich een bezienswaardigheid in al zijn knulligheid was, kwam helaas het niveau van de wedstrijd niet ten goede. Klooyer voor van Persie was ook niet echt een verbetering.
|
|
|
the farmer Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1204 Reg.: 26 november 2006 |
Daar ging ik in eerste instantie vanuit, van die Brabanders. Maar ook bij clubs als feyenoord en andere teams met grote aanhang (op Ajax en AZ na) is het toch vooral dat er gewonnen moet worden en hoe maakt niet uit dus begrijp ik ondanks een erbarmelijke tweede helft het schandalige Oranje-publiek in die periode niet, wat een droeftoeters.
Ik snap je opmerking...aan de andere kant is het niet de eerste wedstrijd waar niet een beetje slecht voetbal voorgeschotelt word maar de zoveelste partij waar de onmacht van Oranje naar voren komt.
Ik zal eerlijk zijn, ik bekijk v.Basten toch wel door de ogen als PSV'er. Als voetballer heb ik van hem genoten, ik werd fan van het AC Milan met Marco, Ruud. Wat hij als bondscoach laat zien is qua resultaat goed maar we zitten wel in een onthutsend zwakke poule anders hadden we niet eens het EK gehaald. Daar komt natuurlijk bij hoe v.Bommel openlijk is afgeserveerd (en niet in de laatste plaats door Cruyf), sja dan komt het verleden er weer bij waar wel vaker PSV'ers (v/d Kuijlen, v.Beveren) gepiepelt zijn in Oranje door Ajacieden. Nu wordt Ooijer buiten de basis gehouden uiteraard heeft dit niets met een overtreding op Huntelaar op de training te maken heeft maar puur speltechnisch. Moet je dan als PSV'er alles maar slikken. Ik hoop dat Oranje Europees kampioen wordt, maar v.Basten gun ik niet zoveel meer en dat terwijl ik op voorhand wel verwachtingen van hem had en hoopt dat hij het goed ging doen, hij heeft het er zelf naar gemaakt dat ik eerder negatief dan positief over hem denk.
Verder weet ik niet hoeveel Brabanders er op de tribune gezeten hebben, het zal ongetwijfeld de meerderheid geweest zijn. Ik vond het niet erg om Foppe de Haan te horen.
|
|
| Pool: 3615e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Revo Icoon
Uit: Overslag/Tilburg Vak: 413 Posts: 9461 Reg.: 20 augustus 2002 | the farmer schreef:
(...)
quote: Ik snap je opmerking...aan de andere kant is het niet de eerste wedstrijd waar niet een beetje slecht voetbal voorgeschotelt word maar de zoveelste partij waar de onmacht van Oranje naar voren komt.
Het is ook niet de eerste kwalificatieperiode dat het gewoon matig is allemaal. Wat ik me herinneren was het ruk onder Hiddink (door een slippertje van de naaste concurrent tegen Wit Rusland uit, toch nog gewkalificeert.)
Toen was het genoeg om
De campagne erna tegen Belgie en Turkije (Belgie werd opgerold - heerlijk want ik zat destijds in Belgie op school -), maar verder helde het ook niet allemaal over die periode. Daarna EK 2000 boekte Oranje in aanloop naar het toernooi het ene gelijkspel na het andere. Er werd amper gewonnen en iedereen maakte zich zorge, opgeteld met het feit dat men Rijkaard te onervaren vond. Dat sloeg allemaal om toen Oranje op het EK wel ging draaien (ook toen al had je rare selecties zoals Jeffrey Talan). Daarna kwam Van Gaal die het nog faalde met de groep. Opgevolgd worden door Van Haneghem en de kleine Generaal en opnieuw was het voetbal toen gewoon slecht. Van Bastens eerste periode was opnieuw slecht maar opnieuw wel gewoon kwalificeren. En dat zien we nu weer gebeuren.
Het probleem? De ene keer werd het bij de trainer gelegd (Rijkaard, Van Basten) en de andere keer kreeg de selectie de schuld (De Kabel, WK 2002 De dopinggeruchten en de volgevreten vedettes.) En je ziet het ook voortdurend draaien, was Seedorf lange tijd het zwarte schaap is hij nu weer de speler die geselecteerd moet worden etc.
Waar het echt aan ligt? Ik gooi het op op de Nederlandse instelling. De 6jes mentaliteit, jammer maar waar maar spelers hebben ook amper zelfkritiek als ze bemazzeld gewonnen hebben. Dat is al tijden zo. Dat we nu onder Van Basten nog chaotischer voetbal zien heeft een paar redenen.
- hij heeft minder clusters qua spelers (vroeger had je de Barcelona kliek en die wist elkaar al prima te vinden)
- hij heeft minder ervaren rotten (de Cocu's Stammen van deze wereld)
- Hij heeft ook minder zekerheden. Om de rechtsback heb je: Lucius, De Jong, Bouhlarouz, Melchiot, Jaliens, Heitinga, Ooijer, Kromkamp. Niemand van die mensen heeft echt bewezen ook er bovenuit te steken, het blijft kiezen tussen matigheid.
Vloeiend voetbal verwachten terwijl je eigenlijk voortdurend een wisselend elftal kort bij elkaar hebt is irreel. Deels Van Bastens schuld omdat hij te weinig knopen doorhakt. Aan de andere kant is het primaire doel van de kwalificatieronde je kwalificeren. Het echt goede voetbal komt wel op een toernooi (daarin moet Oranje ook vaak groeien).
|
|
|
quote: the farmer schreef:
(...)
Ik snap je opmerking...aan de andere kant is het niet de eerste wedstrijd waar niet een beetje slecht voetbal voorgeschotelt word maar de zoveelste partij waar de onmacht van Oranje naar voren komt.
Ik zal eerlijk zijn, ik bekijk v.Basten toch wel door de ogen als PSV'er.
Iemand die ervoor uitkomt, dat waardeer ik. Ik verdenk namelijk het gros van de mensen met kritiek op Van Basten hiervan. Dat ze zogenaamd het spel verschrikkelijk vinden (en 'en masse' niet kijken maar wel weten hoe slecht het was) maar waar het ze eigenlijk om te doen is, wat lang niet altijd wordt uitgesproken maar waarom ze hem eigenlijk niet kunnen uitstaan en waarom ze de rest erbij halen terwijl dat onder andere bondscoaches er net zo aan toeging: hij is teveel Ajacied. En zo zie ik het.
Neem Foppe, hadden 'jullie' er dan op dezelfde manier tegenaan gekeken, als hij exact dat had gedaan wat Van Basten deed en nu doet? Lijkt me niet, dat is de Frans Bauer onder het trainersgilde, die kan geen kwaad doen. Daar begint het al. Zul je zeggen dat hij geen ruzie had gehad met Van Bommel (hoewel Foppe ook behoorlijk rechtlijnig is) maar dat is ook al zo'n typische PSV-exponent die vanaf Zeist een streep trekt en alles daarboven richting Noord-Holland als grote tegenstander beschouwd. Als mensen die erop uit zijn hen tegen te werken. Zo ziet ook Mark dat, en Ruud (met z'n ik-mag-je gehalte).
Kijk alleen al naar het fanatisme in onderlinge duels met Ajax in z'n PSV-tijd. Z'n elleboog op Van der Vaart (in de wedstrijd waarin Van der Vaart rood kreeg in Eindhoven) en z'n 3 goals in de ArenA. 'Bezeten' is daar het goede woord, als je die ogen toen zag. Merkwaardig gedrag.
quote: Als voetballer heb ik van hem genoten, ik werd fan van het AC Milan met Marco, Ruud. Wat hij als bondscoach laat zien is qua resultaat goed maar we zitten wel in een onthutsend zwakke poule anders hadden we niet eens het EK gehaald.
Protest! Wat zijn dan wel sterke poules? Die zijn er namelijk niet. En ook in vergelijking met andere groepen is dit weer een verdraait lastige.
Albanië uit poets je niet meer 1 2 3 weg. Het spel was (alweer) dramatisch, maar het resultaat prima. En ook dat het 'maar' een marge van 1 doelpunt betreft. Ik weet niet wat mensen dan verwachten in zo'n (9 van de 10 keer in het Oostblok) knollentuin maar een 2-vingers-in-de-neus 4-0 wordt het daar nooit meer. Het inspireert niet en de tegenstanders en omstandigheden zijn er te stug voor.
Verder zijn zeker Roemenië en in mindere mate Bulgarije behoorlijke ploegen. Ik kan me maar 1 poule bedenken die aanmerkelijk beter is en dat is die ene met 2 WK-finalisten. De rest teert op namen (zeker Engeland wat er volgende maand wordt uitgekegeld) maar stelt ook bar weinig voor, in ieder geval niet meer dan onze tegenstanders.
quote: Daar komt natuurlijk bij hoe v.Bommel openlijk is afgeserveerd (en niet in de laatste plaats door Cruyf), sja dan komt het verleden er weer bij waar wel vaker PSV'ers (v/d Kuijlen, v.Beveren) gepiepelt zijn in Oranje door Ajacieden.
Dat zal altijd wel blijven botsen. Hoe komt het denk je dat jullie denken dat 'Amsterdammers' jullie altijd moeten hebben? Ben ik benieuwd naar.
quote: Nu wordt Ooijer buiten de basis gehouden uiteraard heeft dit niets met een overtreding op Huntelaar op de training te maken heeft maar puur speltechnisch.
Jammer voor jullie dat het er 1 met PSV-stempel is maar als dat werkelijk de achterliggende gedachte is (passeren om een aanslag) dan sta ik daar natuurlijk achter.
Heb je'm gezien? Die ongelukkig lijkende overtreding op Klaas-Jan? Deed mij denken aan de al even ongelukkige Michel Breuer in maart van dit jaar in de ArenA. O, en Leonardo wordt aan het eind van dit kalenderjaar weer fit verwacht mocht je daarin geïnteresseerd zijn. 
quote: Moet je dan als PSV'er alles maar slikken. Ik hoop dat Oranje Europees kampioen wordt, maar v.Basten gun ik niet zoveel meer en dat terwijl ik op voorhand wel verwachtingen van hem had en hoopt dat hij het goed ging doen, hij heeft het er zelf naar gemaakt dat ik eerder negatief dan positief over hem denk.
Meningsverschilletje, moet kunnen. 
Dus nogmaals: relletjes met PSV-bestempelden (Ooijer, SuperRuud en bijkans zalig verklaarde Mark van Bommel), treurig schouwspel en Van der Vaart die rechtsbuiten staat (van foute selecties als Bobson en John is al geen sprake meer). Én een te groot Ajax-gehalte. Tsja.
Maar we gaan wel 2 keer fluitend naar een eindronde met 1 kwalificatie-nederlaag, 2 keer na elkaar(!). Vind ik prima. Motiveren is ook een kunst op zich maar je kunt niet alles aan Marco ophangen, wat nu wel gebeurt. Er mag ook wel iets van spelers zelf uit gaan.
quote: Verder weet ik niet hoeveel Brabanders er op de tribune gezeten hebben, het zal ongetwijfeld de meerderheid geweest zijn. Ik vond het niet erg om Foppe de Haan te horen.
'Erg' is een groot woord, het was wel van een bedenkelijk niveau. Wat denk je dat die man wezenlijk anders zal doen, zal kúnnen doen? Je hoopt misschien op een wat evenwichter selectie-beleid (lees: dumpen die in veel van jullie ogen belachelijke geselecteerde John Heitinga, Hedwiges Maduro, Ryan Babel en Urby Emanuelson; benieuwd waar die mensen denken dat de volgende generatie Oranje uit zal bestaan als we alle jonge Ajacieden weg zouden laten).
Maar zo luid (en lang) werd er ook weer niet gescandeerd, het was alleen zo stil dat het er makkelijk bovenuit kwam. Niet teveel waarde aan hechten dus. 
Prima post van m'n buurman hierboven, kan ik me ook bij aansluiten. Het is nooit geweldig veel beter gegaan en qua kwaliteit is dit weer een mindere periode. Over 4 of 6 jaar verwacht ik wel wat als de bepalende spelers van nu op hun top zitten en jonge generaties zijn doorgestroomd (Peru 2005, Portugal en Toulon 2006 en Nederland 2007).
[Dit bericht is veranderd door ForzaGrandeIbracadabra (op 18 oktober 2007 09:47:31).]
|
|
|
Revo Icoon
Uit: Overslag/Tilburg Vak: 413 Posts: 9461 Reg.: 20 augustus 2002 |
quote: Protest! Wat zijn dan wel sterke poules? Die zijn er namelijk niet. En ook in vergelijking met andere groepen is dit weer een verdraait lastige.
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Maar dat is een voordeel en een nadeel. Je hebt ook poules die in de breedte wat sterker zijn (Belgie, Polen, Servie, Finland, Portugal) maar ook dat heeft z'n voordelen en z'n andelen. In die poules mag je een misstap maken, dat mag in onze poule bv. een stuk minder. Kazachstan had bijna Portugal geklopt, verder uit tegen Servie en Belgie gelijk.
quote: Albanië uit poets je niet meer 1 2 3 weg. Het spel was (alweer) dramatisch, maar het resultaat prima. En ook dat het 'maar' een marge van 1 doelpunt betreft. Ik weet niet wat mensen dan verwachten in zo'n (9 van de 10 keer in het Oostblok) knollentuin maar een 2-vingers-in-de-neus 4-0 wordt het dar nooit meer. Het inspireert niet en de tegenstanders en omstandigheden zijn er te stug voor.
Als ik eerlijk ben zijn dit soort ploegen, net zoals Moldavie, gewoon goed in zichzelf ingraven. Nederland voetbalt doorgaans makkelijker tegen een ploeg uit Oostenrijk of Slovenie als vandaag. Door de mondialisering van het voetbal heeft elk land trouwens wel een aardige spits : Tare, Berbatov, Mutu of Pandev bv. Dan mag Macedonie of Albanie geen naam hebben dat zijn wel Serie A voetballers. Dan is het altijd opletten dat die geen bal voor hun voeten krijgen.
quote:
Verder zijn zeker Roemenië en in mindere mate Bulgarije behoorlijke ploegen. Ik kan me maar 1 poule bedenken die aanmerkelijk beter is en dat is die ene met 2 WK-finalisten. De rest teert op namen (zeker Engeland wat er volgende maand wordt uitgekegeld) maar stelt ook bar weinig voor, in ieder geval niet meer dan onze tegenstanders.
Die poule van Portugal vind ik ook knap lastig maar aan de andere kant, de vorige keer zetten we de Finnen ook makkelijk weg destijds. Geen enkel team overtuigt echt van de toplanden. Zweden wel, die gaan er altijd vol voor. Maar dat is geen garantie voor toernooiwinst.
quote: Dat zal altijd wel blijven botsen. Hoe komt het denk je dat jullie denken dat 'Amsterdammers' jullie altijd moeten hebben? Ben ik benieuwd naar.
Het is de makkelijkste weg, Van Nistelrooy raakt het hele WK geen pepernoot. Moet het van een momentje tegen Ivoorkust hebben en kon tegen Servie niet eens fatsoenlijk een bal aannemen. Maar dat kan nooit zijn schuld zijn, dat ligt aan de anderen! Net zoals ik van Bommel nooit heel erg heb zien overtuigen(corrigeer me waar Van Bommel wel prima speelde z'n interlandcarriere), maar dat ligt aan de anderen!
Ik vind het gemis van Van Bommel niet zo'n probleem, ik voelde me als Ajacied ook niet aangevallen toen mister Psv Guus Hiddink Seedorf naar huis stuurde. De trainer moet het doen en dan kan het soms zijn dat je botst met spelers en voor de groep beter is dat je ze niet selecteert of vanwege eigen redenen.
De achtergrond van het hele probleem is dat men van Psvzijde altijd in de minderheid is en dus prima de slachtofferrol kan acteren. Maar dat komt simpelweg omdat er ook helemaal niet zoveel Psv'ers zijn om te selecteren. Wordt er een gepasseerd dan blijf je gezeur houden. Het punt is ook dat Van Basten nooit z'n gelijk kan krijgen van dat soort momenten. Neem Maduro, iedereen klaagde vooraf steen en been dat die jongen na zo'n korte periode geselecteerd werd. Dat kan ik begrijpen. Daarna speelt hij tegen Finland een prima partij, waar denk je dat het achteraf overgaat? Nog steeds over Maduro die zo weinig wedstrijden had, niet dat die jongen een goede wedstrijd speelde. Gebeurt vrijwel hetzelfde met Ron Vlaar, dan hoor je weinig. Maar Vlaar ahd ook weinig ervaring.
Neem het passeren van Van Nistelrooy na het WK voor Huntelaar. Huntelaar maakt een hattrick. Het gelijk van Van Basten? Nee hoor, de hele discussie gaat weer over het grote onrecht van Van Nistelrooy zonder de erkenning dat Van Nistelrooy in Huntelaar ook gewoon een geduchte concurrent had.
quote: Dus nogmaals: relletjes met PSV-bestempelden (Ooijer, SuperRuud en bijkans zalig verklaarde Mark van Bommel), treurig schouwspel en Van der Vaart die rechtsbuiten (wat er nog meer zo raar aan die opstellingen van Van Basten is zie ik niet) staat (van foute selecties als Bobson en John is al geen sprake meer). Én een te groot Ajax-gehalte. Tsja.
De feiten zijn bijvoorbeeld dat Marco van Basten voorafgaande aan het WK meer AZ'ers had geselecteerd. Maarja dat zijn geen leuke spannende feiten die z'n integriteit kunnen ondermijnen. Ook ik vind Van Basten veel dubieuze keuzes heeft gemaakt. Maar wat je ziet gebeuren is dat eenmalige selecties van Bobson in oefenwedstrijden gewoon telkens als toonbeeld worden gebruikt door mensen zoals Derksen. Elke campgane heb je wel rare namen: Veldman, Jerry De Jong, Talan. Ik las zelfs pas dat Van Gaal De Haan ooit wilde selecteren maar dat dat niet doorging vanwege een blessure. Persoonlijk vond ik de selectie van Van Galen het domste, je wist van de beste man dat hij geen hele wedstrijden meer kon spelen. Maar juist op die selectie heb ik weinig kritiek gehoord. Waar je naar moet kijken is welke rol Bobson, Denneboom etc. hebben gehad. Nagenoeg nihil. Spelers zoals Jaliens vind ik nog dubieus maar verder kan ik wel met dit elftal leven.
Probleem van Van Basten is dat hij helemaal niet zoveel zekerheidjes heeft. Vroeger selecteerde je Stam en huppa de helft van je verdediging stond al. Tegenwoordig hebben we op sommige posities alleen maar middelmatigheid (Linksback) of we hebben een overvloed (aanvallende middenvelders). Keuzes zijn moeilijker geworden.
quote: 'Erg' is een groot woord, het was wel van een bedenkelijk niveau. Wat denk je dat die man wezenlijk anders zal doen, zal kúnnen doen? Je hoopt misschien op een wat evenwichter selectie-beleid (lees: dumpen die in veel van jullie ogen belachelijke geselecteerde John Heitinga, Hedwiges Maduro, Ryan Babel en Urby Emanuelson; benieuwd waar die mensen denken dat de volgende generatie Oranje uit zal bestaan als we alle jonge Ajacieden weglaten).
Kritiek hebben moet kunnen. Ik vind het echter wel vreemd hoe naief mensen eigenlijk zijn. Je speelt thuis tegen Slovenie. Grote kans op een gezapige pot, als je die niet wil zien, ga dan niet naar het stadion.
Wat je verder aangeeft is wel grappig. Wat mijn part doen Ajacieden niet mee hoor, bespaart weer blessures. Heb ook al mensen gezien die vanuit die filosfie redeneerden. Dan krijg je Cornelisse op rechtsback. Veel plezier er mee.
Het Nederlands elftal zit in een overgansfase nog steeds van de oude selectie naar de nieuwe. Dit is eigenlijk de eerste definitieve periode dat de oude garde niet meer zo manifest aanwezig is. Je ziet een leeftijdsgat (spelers van 27-30 hebben we amper bv.) Toevallig ook een afspiegeling van de periode 1997-2000 toen de talentmachine bij Ajax stil stond.
quote: Over 4 of 6 jaar verwacht ik wel wat als de bepalende spelers van nu op hun top zitten en jonge generaties zijn doorgestroomd (Peru 2005, Portugal en Toulon 2006 en Nederland 2007).
Staar je niet blind op die toernooiresultaten. Vroeger was het zo dat de grootste talenten doorschoven naar een hogere leeftijdsklasse. Tegenwoordig moeten we prijzen winnen. Verwacht echter niet exponentieel meer talent, dat Maceo Rigters een leuk JeugdEK heeft gespeeld maakt hem natuurlijk nog geen echt Oranje materiaal straks.
|
|
|
Sander_AFCA Vedette
Vak: 409 Posts: 2310 Reg.: 14 oktober 2003 |
quote: Texas Rattlesnake schreef:
FOPPE! FOPPE! FOPPE!
Publiek is goed bezig. 
Hoe serieus moeten we dat publiek nemen met hun witte zakdoekjes en achterlijke carnavalskostuums?
Hoe dan ook, voor 99% zeker zijn we geplaatst, dus bij mij heerst vooral een opgelucht gevoel. En hoe het op het EK gaat, zien we dan wel. Dat is nog heel ver weg 
|
|
|
Ryan Guno Babel Lid 2de elftal
Uit: 030 Vak: 413 Posts: 357 Reg.: 29 juli 2006 | Wat een klote wedstrijd weer zeg....
Gelukkig hebben we nog altijd het super publiek wat achter hun team gaat staan als het even niet loopt
Nou ja veel mensen moeten niet zeiken, we hebben gewonnen en eerste 25 minuten zagen er goed uit. Verder waren er maar 3 spelers ouder dan 25 : Bouma, Jaliens en Seedorf. Vond Bouma en Jaliens heel erg slecht. Geen lef, zoals de Zeeuw dat wel deed. Door hem kwam meer vaart in het spel terwijl die andere 2 altijd breed legde op heitinga of een pass verstuurde die te laat was of slecht gespeeld. Verder dus wel tevreden als je die paar slechte schakels weghaald voor bijv. Gregory van der Wiel met een ervaren rot die al die toppers is spe kan helpen ons te sturen naar de titel.
|
|
|
quote: Revo schreef:
(...)
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Maar dat is een voordeel en een nadeel. Je hebt ook poules die in de breedte wat sterker zijn (Belgie, Polen, Servie, Finland, Portugal) maar ook dat heeft z'n voordelen en z'n andelen. In die poules mag je een misstap maken, dat mag in onze poule bv. een stuk minder. Kazachstan had bijna Portugal geklopt, verder uit tegen Servie en Belgie gelijk.
In de breedte maar daar is alles mee gezegd. Polen is minder als Roemenië maar beter als Bulgarije. Servië is van hetzelfde niveau als Bulgarije, Finland en en België zitten net boven of zijn van het niveau Slovenië.
Maar neem ook groepen als die van Turkije, Noorwegen en Griekenland. Of die van Duitsland en Tsjechië (met San Marino ben je dan altijd de zwakste poule), of de groep van Spanje met Zweden en Denemarken. Ik vind het allemaal gelijkwaardige groepen.
quote: Staar je niet blind op die toernooiresultaten. Vroeger was het zo dat de grootste talenten doorschoven naar een hogere leeftijdsklasse. Tegenwoordig moeten we prijzen winnen. Verwacht echter niet exponentieel meer talent, dat Maceo Rigters een leuk JeugdEK heeft gespeeld maakt hem natuurlijk nog geen echt Oranje materiaal straks.
Dat moet je nogal breed zien. Als bepalende spelers zie ik Van der Vaart, Sneijder en Van Persie. En misschien Robben als hij tijd heeft, en zin, en als hij niet geblesseerd is en als de rollen tape voor z'n scheenbeschermers niet toevallig een keer op zijn.
En je weet niet hoe dingen zullen gaan lopen maar uit 2005 had je bijvoorbeeld jongens als Marcellis en Anita, en die linksback (wat toch een dun bezaaide plek is) van Utrecht, Pieters heet-ie geloof ik. Uit Portugal had je Emanuelson, Vlaar, Vermeer, Huntelaar, misschien Aissati en De Zeeuw en uit Toulon/Nederland jongens als Donk, Bruins, Babel en wie weet hoe Drenthe zich toch nog weet te ontwikkelen.
Ik zal er nog wat vergeten zijn maar het is in ieder geval netjes dat nu Ajax is afgezakt qua opleidingsniveau dit wordt gecompenseerd door een aantal andere clubs die nu ook een behoorlijk niveau weten halen.
|
|
|
013 Vedette
Uit: 013 Vak: 413 Posts: 1842 Reg.: 15 juli 2003 |
Ik zal er nog wat vergeten zijn maar het is in ieder geval netjes dat nu Ajax is afgezakt qua opleidingsniveau dit wordt gecompenseerd door een aantal andere clubs die nu ook een behoorlijk niveau weten halen.
De Ajax-opleiding afgezakt qua opleidingsniveau? We moeten niet doen alsof er vroeger elk jaar meerdere Sneijders en VdVaartjes werden afgeleverd. Doel van de Ajax-opleiding is per jaar 1,5 speler te leveren aan Ajax 1 (oftewel 3 spelers in 2 seizoenen). Daar slagen we vooralsnog heel behoorlijk in en ook over het niveau mogen we niet klagen.
Als ik kijk naar wat er de afgelopen jaren allemaal is doorgestroomd... VdVaart, Heitinga, Stekelenburg, Sneijder, Babel, Emanuelson. Daarnaast is er nog een categorie met o.a. Nigel de Jong, de Ridder, Maduro, vdMeyde, Schilder. Zo op het eerste oog geen internationals, maar ze zijn voor elke eredivisieploeg bruikbaar en zijn zeker nog niet uitgeleerd. Recentelijk is Van der Wiel doorgebroken. Daarnaast is er nog een rijtje Belgisch talent dat in Amsterdam is gevormd, met Vermaelen, de Mul, Vertonghen. Dat zijn 15 spelers in zo'n 6 jaar tijd! En daar zitten enkele echte topspelers tussen. Welke andere club kan dat zeggen? In Nederland of in Europa? Zijn die talenten van 'die andere clubs' allemaal zo geweldig dan?
Behoorlijk off-topic verhaal realiseer ik me nu, maar ik moest het effe kwijt, dus ik verzend het toch 
|
|
|
Rasmussen Regelmatige invaller
Uit: Brunssum Vak: - Posts: 655 Reg.: 25 augustus 2005 |
quote: Ryan Guno Babel schreef:
Wat een klote wedstrijd weer zeg....
Gelukkig hebben we nog altijd het super publiek wat achter hun team gaat staan als het even niet loopt
Nou ja veel mensen moeten niet zeiken, we hebben gewonnen en eerste 25 minuten zagen er goed uit. Verder waren er maar 3 spelers ouder dan 25 : Bouma, Jaliens en Seedorf. Vond Bouma en Jaliens heel erg slecht. Geen lef, zoals de Zeeuw dat wel deed. Door hem kwam meer vaart in het spel terwijl die andere 2 altijd breed legde op heitinga of een pass verstuurde die te laat was of slecht gespeeld. Verder dus wel tevreden als je die paar slechte schakels weghaald voor bijv. Gregory van der Wiel met een ervaren rot die al die toppers is spe kan helpen ons te sturen naar de titel.
Bouma vond ik ook heel slecht. Maar De Zeeuw wat jij zegt vond ik ook heel slecht, vrijwel elke bal die hij speelde kwam niet aan
|
|
|
Joaquin Sanchez Geselecteerd voor Oranje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2126 Reg.: 6 augustus 2006 |
quote: edgar schreef:
Even wat interresante feitjes:
Het Nederlands elftal heeft een doelsaldo van 13 voor, 3 tegen.
- Hiermee scoren ze minder dan meer dan de helft van alle landen die meedoen aan de EK kwalificatie
- Hiermee zijn ze de minstgepasseerde verdediging van alle landen
Dit staat in schril contrast met waarmee het Nederland voetbal bekend staat namelijk: Aanvallend voetbal, met veel doelpunten maar ook aardig wat tegendoelpunten.
Ik snap ook niet hoe dit kan. Het Nederlands elftal heeft namelijk voorin en op het middenveld heel veel creative kwaliteiten en achterin een ondermaatse verdediging.
Verbaast me niks. Als Nederland voorstaat vinden onze internationals het genoeg en doen ze het rustig aan.
|
|
|
LeTiss Internationale topspeler
Vak: - Posts: 4099 Reg.: 29 augustus 2005 | Volgens mij moet Van Basten alle verdedigers dumpen en alleen maar aanvallende spelers opstellen wil hij ooit nog tot aanvallend voetbal komen. Het is een wonder dat je met zoveel creatieve spelers zo weinig kansen weet uit te spelen. 3 flitsen in de eerste helft, puur op individuele klasse, niks gehaald uit de combinatie.
Ik vond Sneijder ook weer slecht, wat ben ik blij dat die man zo duur verkocht is. Hij doet het goed in de samenvattingen, maar als je de tegenstander vast wil zetten en naar lucht wil laten happen heb je echt helemaal niks aan hem. Het is de Ruud van Nistelrooij van het middenveld, een pure opportunist, met veel risico iets proberen, en als het weer tot balverlies leidt, lost iemand dat wel op, niks geen controle.
|
|
|
Blackman Ballenjongen
Uit: Amsterdam-Raalte Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 46 Reg.: 2 juni 2007 | Er werden andere trainersnamen gescandeerd zag ik Van Basten zeggen bij Studio Sport.
Wie weet welke namen??
|
|
|
AFCA 428 Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 4993 Reg.: 6 september 2005 | Me bek valt werkelijk open van verbazing bij het lezen van de reacties hier omtrent het publiek. Wij, de Ajacieden, zijn geen haar beter. Fluiten al bij het eerste de beste balverlies en scanderen ook om de havenklap namen van andere trainers als het tegenzin.
Wie zijn wij om het publiek van gisteren aan te vallen op het fluiten?!
|
|
|
EdgarDavids Vedette
Uit: het altijd mooie en gezellige Raalte Vak: - Posts: 2857 Reg.: 4 augustus 2001 |
quote: Blackman schreef:
Er werden andere trainersnamen gescandeerd zag ik Van Basten zeggen bij Studio Sport.
Wie weet welke namen??
Foppe de Haan
|
|
|