| Poster | | Topic: [EK 2008] Oranje's road to the European Cup |  |
| | Zlajan | | | Klasbakken Icoon
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7099 Reg.: 10 juli 2002 |
quote: afca_Sheva schreef:
Duitsland een helft lang weggespeeld.. gelijk gespeeld. gelijk tegen Argentinië en Engeland(2x), gewonnen van Ivoorkust en Tsjechië.
en dat Roemenië hebben we de kwalificatie reeks hiervoor wel gewoon 2x verslagen.
het spel is slecht, maar de resultaten zijn helemaal niet zo slecht. alleen tegen Italie (de wereldkampioen, zo bleek later) was het een keiharde beschamende nederlaag tegen een topland.
Jij bent voor de komst van Van Basten naar Ajax? Lekker genieten van hersenloos, tenenkrommend resultaatvoetbal? Die man is niet goed snik!
|
| | Japie Mol Lid 2de elftal
Uit: Nootdorp Vak: - Posts: 393 Reg.: 27 april 2002 | He wat een fantastisch avond voor Ajax dit zeg. De beleidsbepalers bij Ajax hebben vanavond definitief kunnen zien wat voor een abominabel slechte coach Van Basten is. Nog een paar van dit soort wanvertoningen erbij, en we kunnen (gelukkig) definitief een streep zetten door de naam Marco van Basten als nieuwe trainer van Ajax. Tevens mogen wij god op onze blote knieën bedanken dat Liverpool deze zomer 17!!! miljoen euro wilde uitgeven aan uberprutser Ryan Babel. Nou eigenlijk mogen we Martin van Geel daarvoor bedanken. Tel daar bij op dat Emanuelson op de tribune zat en dat Huntelaar, Heitinga en Maduro lekker de bank warm mochten houden (geen vervelende "Nederlands Elftal" blessures. Bovendien komen we met dit resultaat terecht in pot twee en aartsvijand Duitsland in pot 1. Als ook Ome Henk Kessler z'n conclusies trekt na vanavond (doet hij toch niet) en Marco en zijn zooitje ongeregeld eruit flikkert dan ziet het er wat betreft het Nederlands voetbal een stuk rooskleuriger uit. Al met al een topavond. Zo ik ga lekker genieten van Engeland-Kroatië. Go Croatia....
|
| | afca mokum Vedette
Uit: Gorinchem Vak: - Posts: 2397 Reg.: 15 augustus 2003 | Ben het helemaal met je eens japie. Marco van Basten komt zo goed als zeker niet naar Ajax, gezien zijn trainerscapiciteiten. Bovendien komen alle Ajacieden terug zonder blessures.
quote: Japie Mol schreef:
Go Croatia....
Je bedoelt come on England 
|
| | EdgarDavids Vedette
Uit: het altijd mooie en gezellige Raalte Vak: - Posts: 2857 Reg.: 4 augustus 2001 | Heb het niet kunnen zien, maar wat ik er van hoor en lees, is het weer niet al te best geweest.
Dan komt nu bij mij steeds meer de vraag op: Is dit niet gewoon het niveau van het Nederlandse voetbal op dit moment? We verwachten steeds wel weer dat er lekker gevoetbald en gescoord wordt, maar zijn we nog wel zo goed?
De defensie van Oranje is van een niveau, waarmee je op een groot toernooi altijd te kort zal komen. Op het middenveldheb je voor de aanvallende rol een aantal hele goede, maar verdedigende middenvelders zijn weer veel minder aanwezig. Voor de aanval geldt ook weer dat er centraal een aantal vrij aardige mensen rondlopen, maar voor de flanken is het ook niet echt top.
Misschien moeten we ons er maar gewoon bij neerleggen dat dit gewoon voorlopig het niveau is van het Nederlands Elftal...
|
| | lamme rooie sok Vedette
Uit: MJ Neverland Vak: 109 Posts: 2058 Reg.: 9 augustus 2003 |
He wat een fantastisch avond voor Ajax dit zeg. De beleidsbepalers bij Ajax hebben vanavond definitief kunnen zien wat voor een abominabel slechte coach Van Basten is. Nog een paar van dit soort wanvertoningen erbij, en we kunnen (gelukkig) definitief een streep zetten door de naam Marco van Basten als nieuwe trainer van Ajax. Tevens mogen wij god op onze blote knieën bedanken dat Liverpool deze zomer 17!!! miljoen euro wilde uitgeven aan uberprutser Ryan Babel. Nou eigenlijk mogen we Martin van Geel daarvoor bedanken. Tel daar bij op dat Emanuelson op de tribune zat en dat Huntelaar, Heitinga en Maduro lekker de bank warm mochten houden (geen vervelende "Nederlands Elftal" blessures. Bovendien komen we met dit resultaat terecht in pot twee en aartsvijand Duitsland in pot 1. Als ook Ome Henk Kessler z'n conclusies trekt na vanavond (doet hij toch niet) en Marco en zijn zooitje ongeregeld eruit flikkert dan ziet het er wat betreft het Nederlands voetbal een stuk rooskleuriger uit. Al met al een topavond. Zo ik ga lekker genieten van Engeland-Kroatië. Go Croatia....
Ik denk dat het niet veel zal uitmaken of ze in pot 1 of 2 terechtkomen.
Dit elftal zonder Van Bommel, Sneijder, van Persie, van Nistelrooy, v/d Sar en Robben is gewoon de zwakste ploeg met samen met Oostenrijk want ik denk dat Griekenland en Zwitserland zeker niet onder doet voor Nederland als dit zestal niet meedoet.
Het allergrootste probleem is dat we in Nederland totaal geen fatsoenlijke verdedigers hebben rondlopen trouwens het is maar goed dat Heitinga niet meedeed want hij is in mijn ogen echt nog dik slechter als Ooyer en Mathijssen.
Nou zullen we wel gasten komen die zeggen ...we hebben maar 5 goals tegen...dan kan ik zeggen dat we tegen landen als Wit Rusland, Albanie, Luxemburg, Slovenie en het defensieve Roemenie en Bulgarije wel geen grootheden als tegenstanders hadden die bekend staan als flink scorende landen en daarbij opgeteld dat Nederland niet een keer tegen een van deze tegenstanders kon imponeren en in de meeste wedstrijden altijd genoeg mensen in de verdediging hield.
En we natuurlijk wel v/d Sar in de goal hadden staan en geen Stekelenburg want anders hadden we er toch wel aanzienlijk meer in gekregen.
|
Uit: Nootdorp Vak: - Posts: 393 Reg.: 27 april 2002 |
quote: EdgarDavids schreef:
Heb het niet kunnen zien, maar wat ik er van hoor en lees, is het weer niet al te best geweest.
Dan komt nu bij mij steeds meer de vraag op: Is dit niet gewoon het niveau van het Nederlandse voetbal op dit moment? We verwachten steeds wel weer dat er lekker gevoetbald en gescoord wordt, maar zijn we nog wel zo goed?
De defensie van Oranje is van een niveau, waarmee je op een groot toernooi altijd te kort zal komen. Op het middenveldheb je voor de aanvallende rol een aantal hele goede, maar verdedigende middenvelders zijn weer veel minder aanwezig. Voor de aanval geldt ook weer dat er centraal een aantal vrij aardige mensen rondlopen, maar voor de flanken is het ook niet echt top.
Misschien moeten we ons er maar gewoon bij neerleggen dat dit gewoon voorlopig het niveau is van het Nederlands Elftal...
Ik ben het niet met je eens. Wanneer je als coach de beschikking hebt over spelers als Clarence Seedorf (beste middenvelder CL afgelopen seizoen), Wesley Sneijder (Real Madrid) Rafael vd Vaart (HSV, speelt wat mij betreft bij een club verder onder zijn niveau), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Real Madrid), dan doe als coach toch iets verkeers, wanneer je geen goed cq atractief voetbal speelt. De achilleshiel van dit elftal is idd de achterhoede. Hoewel waarom speelt het beest Boulahrouz niet? Waarom posteert Van Basten Heitinga niet centraal achterin. Of desnoods Kevin Hofland. Deze spelers zijn mijnsinziens stukken beter dan een Mathijssen en een Ooijer. Nee, nogmaals, met dit materieel is goed presteren wel degelijk mogelijk.
|
| | afca_Sheva Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 1234 Reg.: 11 augustus 2003 |
quote: Klasbakken schreef:
(...)
Jij bent voor de komst van Van Basten naar Ajax? Lekker genieten van hersenloos, tenenkrommend resultaatvoetbal? Die man is niet goed snik!
clubcoach en bondscoach is natuurlijk nogal een verschil. Louis bakte er ook niks van met Oranje terwijl hij het met Ajax toch prachtig deed. Marco heeft de jeugd van Ajax goed laten voetballen, hij kan het dus wel. maar ook dat is weer anders dan hoofdcoach. het is een grote gok maar veel andere keuzes heeft Ajax niet.
|
| | EdgarDavids Vedette
Uit: het altijd mooie en gezellige Raalte Vak: - Posts: 2857 Reg.: 4 augustus 2001 |
(...)
Ik ben het niet met je eens. Wanneer je als coach de beschikking hebt over spelers als Clarence Seedorf (beste middenvelder CL afgelopen seizoen), Wesley Sneijder (Real Madrid) Rafael vd Vaart (HSV, speelt wat mij betreft bij een club verder onder zijn niveau), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Real Madrid), dan doe als coach toch iets verkeers, wanneer je geen goed cq atractief voetbal speelt. De achilleshiel van dit elftal is idd de achterhoede. Hoewel waarom speelt het beest Boulahrouz niet? Waarom posteert Van Basten Heitinga niet centraal achterin. Of desnoods Kevin Hofland. Deze spelers zijn mijnsinziens stukken beter dan een Mathijssen en een Ooijer. Nee, nogmaals, met dit materieel is goed presteren wel degelijk mogelijk.
Klopt, ik overdreef het ook wel een beetje hoor, wou enigzins een discussie opwekken. Wel is het natuurlijk zo dat de sterkste positie van zowel Van Persie, Van der Vaart, Sneijder als Seedorf een rol achter de spits is. Er zal dus een keuze moeten worden gemaakt, waarin je normaal gesproken 2, hooguit 3 van die mensen kan opstellen. Bovendien is de opbouw van achterin zo traag, dat mensen op het middenveld al eerder vast komen te staan, waardoor de ruimtes ook steeds vrij klein zijn. Tel daar bij op dat er nauwelijks iemand vanuit het centrum achterin doorschuift naar het middenveld, en je hele opbouw is gewoon klote. Als dit al zo is, kun je attractief voetbal al bijna vergeten.
Inderdaad moet er met de creativiteit die er is, wat beter gespeeld kunnen worden dan wat er nu wordt gedaan.
trouwens, wat een uitspraak van Mathijsen: 'Bij vlagen was het ook niet zo slecht.'
Als het bij vlagen niet zo slecht is, is het toch de rest van de tijd WEL slecht geweest, of ben ik nou gek?
[Dit bericht is veranderd door EdgarDavids (op 21 november 2007 21:15:33).]
|
Uit: Nootdorp Vak: - Posts: 393 Reg.: 27 april 2002 |
(...)
Klopt, ik overdreef het ook wel een beetje hoor, wou enigzins een discussie opwekken. Wel is het natuurlijk zo dat de sterkste positie van zowel Van Persie, Van der Vaart, Sneijder als Seedorf een rol achter de spits is. Er zal dus een keuze moeten worden gemaakt, waarin je normaal gesproken 2, hooguit 3 van die mensen kan opstellen. Bovendien is de opbouw van achterin zo traag, dat mensen op het middenveld al eerder vast komen te staan, waardoor de ruimtes ook steeds vrij klein zijn. Tel daar bij op dat er nauwelijks iemand vanuit het centrum achterin doorschuift naar het middenveld, en je hele opbouw is gewoon klote. Als dit al zo is, kun je attractief voetbal al bijna vergeten.
Inderdaad moet er met de creativiteit die er is, wat beter gespeeld kunnen worden dan wat er nu wordt gedaan.
trouwens, wat een uitspraak van Mathijsen: 'Bij vlagen was het ook niet zo slecht.'
Als het bij vlagen niet zo slecht is, is het toch de rest van de tijd WEL slecht geweest, of ben ik nou gek?
Klopt, wij hebben een overvloed aan uitstekende middenvelders. Het zijn alleen geen aanvallende middenvelders a la Dennis Bergkamp. Deze speelde in de glorie tijd van het Nederlands elftal als een soort van schaduwspits in de rug van Patrick Kluivert. Maar helaas kunnen wij zo niet meer spelen omdat er op dit moment geen spitsen rondlopen in het elftal die de technische vaardigheden hebben van een Patrick Kluivert (als ik er nu aan terugdenk is het toch eeuwig zonde dat Kluivert de laatste drie jaar constant geblesseerd is geweest). De rollen op het veld moeten dus op een andere manier ingevuld worden. Een simpele en logische ingreep lijkt mij om Clarence Seedorf zoiezo een centrale rol op het middenveld te geven. Zet daar Sneijder en vd Vaart bij voor het offensieve en De Zeeuw voor het defensieve werk en je hebt een prima gebalanceerd middenveld. Huntelaar en Van Persie in de spits. Gio (bij gebrek aan beter), Boulahrouz, Heitinga en Melchiot (zie Gio) in de verdediging en Sar op de goal. Volgens mij heb je dan alle poppetjes op de juiste plaats staan. Je zou er natuurlijk over kunnen twisten of een middenveld met vd Vaart, Sneijder en Seedorf te offensief is, je zou in plaats van vd Vaart natuurlijk een wat verdedigender speler neer kunnen zetten (Maduro?). Ik zou met dit spelers materiaal dus afwijken van het heilige 4-3-3 en overgaan op een meer realistischer 4-4-2 systeem.
|
| | IceKing Jeugdspeler
Uit: Nijmegen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 62 Reg.: 31 oktober 2007 |
(...)
Klopt, wij hebben een overvloed aan uitstekende middenvelders. Het zijn alleen geen aanvallende middenvelders a la Dennis Bergkamp. Deze speelde in de glorie tijd van het Nederlands elftal als een soort van schaduwspits in de rug van Patrick Kluivert. Maar helaas kunnen wij zo niet meer spelen omdat er op dit moment geen spitsen rondlopen in het elftal die de technische vaardigheden hebben van een Patrick Kluivert (als ik er nu aan terugdenk is het toch eeuwig zonde dat Kluivert de laatste drie jaar constant geblesseerd is geweest). De rollen op het veld moeten dus op een andere manier ingevuld worden. Een simpele en logische ingreep lijkt mij om Clarence Seedorf zoiezo een centrale rol op het middenveld te geven. Zet daar Sneijder en vd Vaart bij voor het offensieve en De Zeeuw voor het defensieve werk en je hebt een prima gebalanceerd middenveld. Huntelaar en Van Persie in de spits. Gio (bij gebrek aan beter), Boulahrouz, Heitinga en Melchiot (zie Gio) in de verdediging en Sar op de goal. Volgens mij heb je dan alle poppetjes op de juiste plaats staan. Je zou er natuurlijk over kunnen twisten of een middenveld met vd Vaart, Sneijder en Seedorf te offensief is, je zou in plaats van vd Vaart natuurlijk een wat verdedigender speler neer kunnen zetten (Maduro?). Ik zou met dit spelers materiaal dus afwijken van het heilige 4-3-3 en overgaan op een meer realistischer 4-4-2 systeem.
Hier kan ik me helemaal in vinden ja,zo krijg je in ieder geval leuk voetbal te zien.
het was vanavond WEER dramatisch
|
| | Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
| MvBasten Veelbelovend talent
Uit: Hilversum Vak: - Posts: 266 Reg.: 22 mei 2003 | Ff wat statistieken:
http://www.uefa.com/competitions/euro/statistics/teams/typestat=sg.html
http://www.uefa.com/competitions/euro/statistics/teams/typestat=ga.html
Als je het zo bekijkt doen we het zo slecht nog niet.. Eerlijk gezegd word ik ook wel een beetje moe van dat eeuwige gezeik in Nederland.. Elk ander land zie je feest vieren als ze een eindronde halen, maar hier loopt iedereen alleen maar te zeiken dat het niet met overtuigend wonderschoon voetbal ging (Beenakker zegt dat ie nooit meer in Nederland wil trainen omdat het hier toch nooit goed is).. Ik heb het gevoel dat we onszelf nogal overschatten en een volk van betweters zijn, alsof we elke tegenstander wel ff met meer dan 5-0 wegvegen, en anders is het kut en gaan we zeiken.. De realiteit is dus anders, wees gewoon blij met elk goed resultaat, of dat met mooi dominant voetbal gebeurt vind ik echt een bijzaak.. De statistieken zeggen echter dus wel dat we dominant aanvallend spelen (meeste schoten op doel van alle landen), ookal ziet het er niet altijd zo uit, cijfers liegen niet.. En de verdediging is dus ook goed op orde (Marco's Italiaanse invloed?).. Het wordt tijd dat we weer eens wat winnen, niet alleen maar het mooiste spel spelen.. In 1988 speelde we ook niet echt brillant, zonder de mazzelgoal van Kieft lagen we er in de 1e ronde uit, maar daar hoor je dus niemand meer over, omdat we het EK wonnen.. Er is maar 1 ding wat echt telt en dat is gewoon winnen (als het er om gaat)!!!
En die kansloze azijnzeikers die Van Basten bij al het andere als de titel als een mislukking bestempelen dat zijn zielige oppertunisten (figuren zoals Derksen, die denken de kennis in pacht te hebben omdat ze toevallig een voetbalblaadje runnen).. Nogal logisch dat de kans dat je het niet wordt veel groter is dan dat je het wel wordt, er doen toevallig ook nog een aantal andere landen mee die aardig kunnen ballen weet je.. Nogal lekker makkelijk dus om zoiets van te voren al te gaan roepen.. Het WK 2006 wordt ook als mislukking gezien, terwijl we daar slechts verloren in een kantjeboord wedstrijd tegen Portugal die we net zo goed hadden kunnen winnen met wat mazzel.. Wie weet hoever we waren gekomen als we in die wedstrijd iets meer mazzel hadden gehad.. We hadden toen iig veel meer kans dan in 2004 tegen dezelfde tegenstander.. Met een beetje mazzel kunnen we gewoon heel ver komen, maar met een beetje pech (kutloting b.v., zie: Italie, Duitsland, en Frankrijk/Spanje) kan je er ook de 1e ronde al uit liggen.. Laten we dus hopen op een goede loting, en ophouden met zeiken en volledig achter ons nationale team (incl. de Bondscoach) gaan staan..
Slechts 1 volk heeft op dit moment echt recht tot zeiken, en dat zijn de Engelsen.. We weten hoe ze zich voelen nu (zie 2002).. 
|
| | Reem-i Internationale topspeler
Vak: 127 Posts: 1630 Reg.: 15 mei 2003 | Heb gelukkig geen minuut gekeken! Sowieso boeit het NL elftal mij niet. Heb wel al meer respect gekregen voor Martin van Geel, 17 miljoen voor Babel haha!!!!
|
| | Tikkie Terug Idool
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4265 Reg.: 19 september 2003 |
quote: MvBasten schreef:
Ff wat statistieken:
http://www.uefa.com/competitions/euro/statistics/teams/typestat=sg.html
http://www.uefa.com/competitions/euro/statistics/teams/typestat=ga.html
Als je het zo bekijkt doen we het zo slecht nog niet..
Tuurlijk, blijf jij er maar in geloven jongen. Van Basten heeft het volledig verkloot bij mij. Derksen vind ik een zeer vervelend ventje, maar mbt. het Nederlands elftal heeft hij gewoon gelijk: Marco heeft in 3 jaar tijd met zijn elftal 1 leuke helft op de mat gelegd, de oefenpot tegen Duitsland.
Als je het als coach in 3 jaar niet voor elkaar krijgt een goed voetballend team op de rails te krijgen, dan heb je het verkloot. Al helemaal wanneer je prutsers als Bouma en Mathijsen blijft oproepen, je de kwaliteiten van Seedorf blijft ontkennen en Van der Vaart op de rechtervleugel posteert.
Als ik de pot indeling zo zie, weet ik zeker dat we na een week al naar huis mogen.
|
| | EdgarDavids Vedette
Uit: het altijd mooie en gezellige Raalte Vak: - Posts: 2857 Reg.: 4 augustus 2001 | Tsja, met het materiaal wat er nu is maar zoiets doen.
-------------------Van Nistelrooy--------------------------
-------------Van Persie------------------------------------
---Robben-----------------------------Seedorf--------------
--------------Sneijder--------De Zeeuw---------------------
--Van Bronckhorst--Hofland---Heitinga-------Bouhlarouz-----
------------------------Van der Sar------------------------
Seedorf die ook tot achter de spits komt, dan kan de Zeeuw de rechterkant belopen bij balbezit van Nederland. Heitinga dan door laten schuiven om niet een te groot gat centraal op het middenveld te laten vallen.
Bank: Stekelenburg, Bouma, Mathijsen, Van der Vaart, Huntelaar, Emanuelson, Babel, Kuijt
Een positief gevoel over het EK heb ik totaal niet. Vraag me echt af wat dit team kan presteren tegen landen als Portugal, Italie, Spanje en Frankrijk.
|
| | lamme rooie sok Vedette
Uit: MJ Neverland Vak: 109 Posts: 2058 Reg.: 9 augustus 2003 |
Tsja, met het materiaal wat er nu is maar zoiets doen.
Seedorf die ook tot achter de spits komt, dan kan de Zeeuw de rechterkant belopen bij balbezit van Nederland. Heitinga dan door laten schuiven om niet een te groot gat centraal op het middenveld te laten vallen.
Bank: Stekelenburg, Bouma, Mathijsen, Van der Vaart, Huntelaar, Emanuelson, Babel, Kuijt
Een positief gevoel over het EK heb ik totaal niet. Vraag me echt af wat dit team kan presteren tegen landen als Portugal, Italie, Spanje en Frankrijk.
Mooie opstelling.
Maar van iemand met forumnaam als Edgar Davids had ik toch wel verwacht dat hij die dan ook wel zou opstellen.
Ik zou Seedorf eruit halen voor Davids en Sneijder op de plaats van Seedorf zetten en Edgar links op het midden.
Verder zou ik in de verdediging Tim de Cler linksback zetten en Bronkhorst eruit, Bouhlarouz zette ik op de plaats van Heitinga en Melchiot of Kromkamp rechtsback.
ja en dan de linkercentrumverdediger...ik weet niet of Hofland beter zou zijn als Mathijssen...maar het is het proberen op zijn minst waard want een topverdediger is Mathijssen nu eenmaal ook niet.
|
| | LeTiss Internationale topspeler
Vak: - Posts: 4099 Reg.: 29 augustus 2005 |
quote: MvBasten schreef:
Als je het zo bekijkt doen we het zo slecht nog niet.. Eerlijk gezegd word ik ook wel een beetje moe van dat eeuwige gezeik in Nederland.. Elk ander land zie je feest vieren als ze een eindronde halen, maar hier loopt iedereen alleen maar te zeiken dat het niet met overtuigend wonderschoon voetbal ging (Beenakker zegt dat ie nooit meer in Nederland wil trainen omdat het hier toch nooit goed is).. Ik heb het gevoel dat we onszelf nogal overschatten en een volk van betweters zijn, alsof we elke tegenstander wel ff met meer dan 5-0 wegvegen, en anders is het kut en gaan we zeiken.. De realiteit is dus anders, wees gewoon blij met elk goed resultaat, of dat met mooi dominant voetbal gebeurt vind ik echt een bijzaak..
Daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat om het toernooi, hoe sterk je daar voor de dag komt. Kwalificatie is gewoon iets wat moet gebeuren, meestal is dat niet interessant, soms is er een zware poule met tegenslagen. Deze poule was makkelijk.
Statistieken of niet, Van Basten heeft gewoon broddelwerk afgeleverd. Van Basten heeft geen enkele doelstelling qua spel gehaald, en heeft geen enkele van zijn uitgangspunten overeind kunnen houden.
|
| | EdgarDavids Vedette
Uit: het altijd mooie en gezellige Raalte Vak: - Posts: 2857 Reg.: 4 augustus 2001 |
quote: lamme rooie sok schreef:
(...)
Mooie opstelling.
Maar van iemand met forumnaam als Edgar Davids had ik toch wel verwacht dat hij die dan ook wel zou opstellen.
Ik wou het een beetje realistisch houden. Verwacht namelijk niet dat Davids nog een oproep kan verwachten, of hij moet binnenkort een keertje aanschuiven bij Voetbal Insite......
|
| | ForzaGrandeIbracadabra Idool
Vak: 428 Posts: 3039 Reg.: 29 december 2003 |
(...)
Ik zou Seedorf eruit halen voor Davids en Sneijder op de plaats van Seedorf zetten en Edgar links op het midden.
Over de beste middenvelder met Nederlands paspoort gesproken, van Bommel mag z'n spreekwoordelijke veters natuurlijk niet strikken zoals ik je in een ander topic het tegenovergestelde zag beweren.
quote: Verder zou ik in de verdediging Tim de Cler linksback zetten en Bronkhorst eruit, Bouhlarouz zette ik op de plaats van Heitinga en Melchiot of Kromkamp rechtsback.
Dat nooit meer, die loopt me een partij te schutteren dit seizoen dat het niet normaal meer is.
quote: ja en dan de linkercentrumverdediger...ik weet niet of Hofland beter zou zijn als Mathijssen...maar het is het proberen op zijn minst waard want een topverdediger is Mathijssen nu eenmaal ook niet.
Dat is het grote probleem van Oranje, die verdediging. Behalve Joris Mathijsen vond ik ook André Ooijer gisteren niet overtuigen. En dat is dan ongeveer het beste wat te hebben, een centrum bestaande uit een bankzitter van Blackburn en een HSVer. En maar zagen dat we veel te weinig laten zien: vind je het gek? Zo goed zijn we helemaal niet. Overigens wordt het weer-is tijd voor een serieuze kans voor John Heitinga.
|
| | platus Bankzitter
Vak: - Posts: 587 Reg.: 5 mei 2003 |
Tsja, met het materiaal wat er nu is maar zoiets doen.
Ruud van Nistelrooy is 1 van de grote problemen van dit elftal, samen met alle andere balletjes-in-doel-schieters. Daarmee bedoel ik dat ze geen enkele kwaliteit bezitten behalve dat ze af en toe een kans erin schieten. Ze hebben geen of nauwelijks fysieke en/of atletische dreiging, zijn gezegend met een beperkt inzicht en belabberde technische vermogens. We hebben de slechste spitsen van Europa: Ruud, Klaas Jan, De Koef en Dirkje( hoewel hij een ander type is).
Dat middenveld van jou wordt finaal kapot gelopen. Seedorf is geen type van der Vaart of Sneijder. Het verschil was duidelijk te zien tegen Luxemburg, waar alle gevaar werd gecreëerd door Vaart of Sneijder, maar Seedorf het minste balverlies leed. Seedorf is een controleur, die af en toe beslissend kan zijn. Van der Vaart maar ook Sneijder hebben technisch meer in huis en hebben een hoger rendement; het laatste is een gevolg van het eerste. Seedorf heeft fysiek meer te bieden
Hofland, Heitinga(centraal) en Bouhlarouz(hoe zou het toch komen dat hij nergens speelt) zijn nog slechter dan Ooyer, Matthijssen en Melchiot.
Ik zou het zo doen:
Heitinga/Melchiot---Matthijssen --- Oooyer/Mendes -Davids/Bronckhorst
Sneijder(vrije rol)---Bommel/Affelay -----Seedorf---------Robben
-----------------Vaart---------------------------
-----------------------Van Persie--------------
Een slecht spelende Vaart(gisteren) zou onder de naam van Nistelrooy een lofzang hebben gekregen. 4 maal bijna getroffen en 1 keer gescoord. Als Ruudje dat laat zien in een wedstrijd gaat de hele Geffense Sekte uit de bol. Om lid te kunnen zijn van de Geffense Sekte moet je een Nederlands paspoort hebben en de Melkertbaan voetbaljournalist uitoefenen.
Overigens is het ook met mijn verdediging moeilijk voor te stellen dat we iets winnen.
|
| | Ja-Rudy1983 Regelmatige invaller
Uit: Barneveld Posts: 775 Reg.: 14 juli 2002 | van Basten moet keuzes maken in het nieuwe jaar, een vast systeem, ik zou het zo proberen Seedorf op de plek van Sneijder en dan Davids op de plek van Seedorf, maar van Basten selecteerd Davids niet dus dat gaat niet op.
DM: v.d Sar (c)
VR: Heitinga
VL: de Cler
VC: Ooijer
VC: Bouhlarouz
VMC: Seedorf
MR: Sneijder
ML: Gio
AMC: VDV
AC: van Nistelrooy
AC: van Persie
-----------------DM---------------
VR-------VC->---------VC--------VL
I
v
-----------VMC--------------------
--------------------------ML------
-----MR---------------------------
-------------AMC------------------
---------AC-----------------------
-----------------------AC---------
Heitinga als inschuivende verdediger, om Seedorf te ondersteunen bij balverlies.
|
| | platus Bankzitter
Vak: - Posts: 587 Reg.: 5 mei 2003 |
Ja bijna al deze spelers komen te kort voor de echte top.
Robben, van Persie, van Nistelrooy, v/d Sar, Sneijder zijn de enige die de echte top aankunnen.
Zelf een speler als Vaart komt doodgewoon tekort voor de top, nou ja Koeman zette hem ook niet voor niks ernaast zodat ie vertrok naar de Duitse normaal gesproken middenmotor Hsv, en ja zelfs het kwakkelende Valencia wou hem als 2e keus hebben na Sneijder...hij loopt alleen maar wat onhandige hakballetjes te geven en wat waardeloze afstandschoten zonder kracht komt nooit en te nimmer een man voorbij...kortom een verzwakking voor Oranje.
Natuurlijk waren alle spelers een ramp, waarbij ook vermeld moet worden dat ook Stekelenburg niet eens op 40% van een v/d Sar komt.
De eerste goal staat hij gewoon te ver voor de goal en bij de tweede is hij dus ook niet de keeper die een puntje voor je pakt, Sar had die tweede geheid gestopt.
Stekelenburg 4
Melchiot 4
Ooyer 4
Mathijssen 3
Bouma 0
De Zeeuw 4
Sneijder 6
Vaart 1
Babel 1
Koevermans 0
Kuijt 1
Haha van basten komt met kneus de Jong??? 0
Engelaar 1
van Basten de gewoonlijke prutser die hij iedere wedstrijd is voor Oranje ...hij heeft het niet...iemand die Vaart op rechtsbuiten zet heeft volgens mij ergens een schroefje los.
Koeman zette Sneijder er wel 40 keer naast en koos altijd voor van der Vaart, op 2 a 3 keer na. Sterk argument om van der Vaart hoger in te schatten dan Sneijder.Koeman wil hem niet voor niets naar Valencia halen. Om de door jou aangehaalde Koeman te citeren: ' Vaart is een fantastische speler'
Voor de 2e keus van der Vaart wil Valencia echter wel een veel hoger bedrag betalen dan voor Sneijder. Bovendien zijn Inter Milaan, Chelsea en Bayern ook niet zulke slechte clubs. Voor de komst van van der Vaart was HSV een middenmoter, na zijn komst een kandidaat voor de titel. Wat kan 1 speler toch een verschil maken.
Dan de gebruikelijke domme opmerkingen over zijn rendement: van der Vaart heeft 0,44 percentage van doelpunt per wedstrijd, beduidend hoger dan van Persie(nog geen 0,25), Rooney, en iedere andere creatieve, offensieve speler in Europa. sterker nog: gemeten naar rendement is van der Vaart de beste in Duitsland( volgens Opta, vandaag uitgekomen; niet zo objectief als jij, maar toch)) En als je lekker met je oogkleppen op blijft kijken, kun je ook volhouden dat hij nooit iemand voorbij komt. Helaas stikt het op het internet van filmpjes die het tegendeel bewijzen.
Dat van Bommel beter is dan van der Vaart moet je is in Duitsland vertellen, misschien kan je dan de opvolger worden van Carrel. Want door iedere 'deskundige' en echte kenners wordt van der Vaart veel en veel hoger aangeslagen dan van Bommel in Duitsland. Van Bommel wordt daar gezien als een mindere uitgave van Nigel de Jong.
Maar goed, Guus Hiddink, Adriaanse, van Gaal, Van Basten, Cruyff, Beckenbauer , Netzer, Seeler etc, en natuurlijk Piet de Visser, zien het allemaal verkeerd: De echte toppers natuurlijk zijn Jan Kromkamp, De Cler, van Bommel en de Zeeuw. En Ruudje, natuurlijk.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat Robben in de echte top al alles bewezen heeft i.t.t. Seedorf. Terecht dat je Clarence niet noemt, speelt duidelijk niet in de top van Europa en wint nooit iets. Ruud heeft tenminste nog de Carlington Cup( of was het de Coca Cola-bokaal?) gewonnen, al was hij dan bankzitter.
Om nog even na te genieten: schoonheid kan ook effectief zijn
[Dit bericht is veranderd door platus (op 23 november 2007 01:55:47).]
|
| | MvBasten Veelbelovend talent
Uit: Hilversum Vak: - Posts: 266 Reg.: 22 mei 2003 |
quote: Tikkie Terug schreef: Tuurlijk, blijf jij er maar in geloven jongen.
Ik wel ja, wat moet je anders? Constant lopen zeiken bereik je helemaal niks mee, creeer je alleen maar een kutsfeer.. En ik heb niet echt de illusie dat deze groep spelers het zoveel beter zou doen onder een andere bondscoach.. Wie zat er voor Marco? Advocaat, nu held in Rusland, is weggezeken, wie daarvoor? Van Gaal, een topcoach die de kwalificatie niet doorkwam tegen Ierland, daarvoor? Rijkaard, was ook een rookie net als van Basten, en oetlul volgens veel Nederlandse "supporters" na het "mislukte" EK 2000 (niks mislukt, gewoon enorm domme pech tegen Italie), nu al jaren topcoach bij Barcelona trouwens.. Zoals ik al zei, het is toch nooit goed tenzij we een toernooi winnen.. Mooiste voorbeeld is het EK 1988 wat we allemaal geweldig vinden omdat we het wonnen, maar iedereen is vergeten dat we helemaal niet zo brilliant speelden, we hadden gewoon de mazzel op de juiste momenten (zoals je moet hebben op een groot toernooi wil je het winnen).. Ander voorbeeld is 1978, ook niet brilliant, toch weer finale..
quote: Tikkie Terug schreef: Als ik de pot indeling zo zie, weet ik zeker dat we na een week al naar huis mogen.
Achja, men riep hetzelfde over het WK 2006, en toch waren we na de 1e 2 poulewedstrijden al door, speelde we gelijk tegen een brilliant Argentinie (en wat hebben die met hun mooie spel bereikt? ook niks dus), en hadden we met iets meer mazzel ook van Portugal gewonnen.. Maar helaas viel het dubbeltje de andere kant op.. Zoals ik al zei, de kans op het niet winnen van zo'n toernooi is natuurlijk vele malen groter dan het wel winnen, dus lekker makkelijk om zoiets van te voren al te roepen, we winnen toch niet.. Nogmaals, op een groot toernooi heb je mazzel nodig, veel meer nog dan goed spel, dan pas kan je het winnen.. Met goed spel alleen win je niks..
quote: LeTiss schreef: Daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat om het toernooi, hoe sterk je daar voor de dag komt. Kwalificatie is gewoon iets wat moet gebeuren, meestal is dat niet interessant, soms is er een zware poule met tegenslagen. Deze poule was makkelijk.
Ja, de poule van Engeland was ook makkelijk, en de poule waar we voor het WK 2002 inzaten was ook makkelijk.. Zoals Van Hanegem ookal zei, als je denkt dat kwalificatie tegenwoordig tegen op papier wat mindere tegenstanders een eitje is dan heb je er geen kijk op, zeker de Oostblok-landen worden alleen maar sterker (bewijst de lijst van deelnemers aan dit EK ook).. De laatste wedstrijd tegen Wit-Rusland liet ook zien dat als je op dat niveau je niet 100% inzet dat je gewoon verliest.. Inzet, mentaliteit, en geluk, dan win je vanzelf als je ook nog eens genoeg kwaliteit bezit (wat we denk ik wel hebben als alle toppers fit zijn en meedoen)..
quote: LeTiss schreef: Statistieken of niet, Van Basten heeft gewoon broddelwerk afgeleverd. Van Basten heeft geen enkele doelstelling qua spel gehaald, en heeft geen enkele van zijn uitgangspunten overeind kunnen houden.
Doelstellingen qua spel staan helemaal onderaan het lijstje van belangrijkheid.. De doelstellig van topvoetbal is nog altijd simpel, gewoon winnen.. Niet het mooiste spelen.. Als dat zo was moesten ze van voetbal maar een jurysport maken ofzo waar na afloop het spel beoordeeld wordt door een paar "experts" die dan de winnaar bepalen.. Marco's belangrijkste uitgangspunt was zich kwalificeren, en dat heeft ie gewoon gehaald.. Dus wat bedoel je niks waargemaakt??
Begrijp me niet verkeerd, ik wil het liefst ook brilliant spel zien, maar ik vind het resultaat (veel) belangrijker.. Ik win een EK of WK liever met matig spel, dan de 1e ronde eruit met brilliant spel + pech.. Anders krijg je weer van die kansloze opmerkingen van, ja, maar we waren wel de beste hoor, bablabla.. Dan zijn we weer de zogenaamde "trotse" brilliante losers met pech..
Ik hoop dus veel meer op een bak inzet en geluk, dan op mooi voetbal.. Het 1e kom je namelijk verder mee.. Heb je beiden, dan win je zo'n toernooi gewoon.. Laten we dus met z'n allen hopen op een herhaling van het EK 2000, met als enige verschil dat we nu de penalties er wel inschieten..
Inzet, geluk, meer doelpunten dan tegenstander, mooi voetbal.. Die volgorde..
|
| | Moussa Dembele  Internationale topspeler
Uit: Winterswijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4173 Reg.: 13 januari 2006 | -----------------v/d Sar--------------------
---------Boulahrouz----Ooijer---------------
Melchiot----------------------------de Cler
-----------de Zeeuw---v.Bronckhorst---------
--Sneyder---------------------------v/d Vaart
-----------------------v.Persie-------------
------------Makaay--------------------------
|
| | Tikkie Terug Idool
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4265 Reg.: 19 september 2003 | Ik kan gewoon niet meer van het NL-elftal genieten. Vroeger, toen speelden we (vaak) aantrekkelijk en mooi voetbal. Met een Kluivert, de Boertjes, Bergkamp, Stam, Reiziger, Seedorf, Davids, Cocu enz.. (gek genoeg bijna allen Ajacied ).
Toen kon ik genieten van een avondje NL-elftal. Tegenwoordig probeer ik met een goede gevoel de wedstrijd te bekijken, maar kom ik na een kwartier alweer bedrogen uit. Marco van basten heeft zijn doelstelling niet gehaald, namelijk met leuk en aantrekkelijk voetbal wedstrijden winnen. In plaats daarvan waordt er met lelijk voetbal gemazzeld, en soms zelfs verloren. ben je dan goed bezig? nee.
|
| | AFCA 428 Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 4993 Reg.: 6 september 2005 | Ach, Nederland mist gewoon kwaliteit. Voorin hebben we 4 opties eigenlijk. Koevermans, van Nistelrooij, Huntelaar en Kuijt. Alle 4 missen ze wel iets. van Nistelrooij en Huntelaar zie je misschien 1x in een wedstrijd , maar missen voetballende kwaliteiten.
Koevermans mist voetballende kwaliteiten en techniek en Kuyt ziet het simpelweg niet, bhealve tegen Rbc en Rkc.
Het middenveld zou redelijk kunnen staan als je een goede verdedigende middenvelder hebt met body. Aan een de Zeeuw heb je vrij weinig vind ik (ben niet gecharmeerd van hem) en van Bronkhorst komt ook flink tekort voor die positie. Fysiek is hij niet 1 van de sterkste.
De verdediging is misschien de dunst bezette linie. Zowel de backs functioneren niet en centraal komt Mathijssen niet op een dusdanig niveau dat hij mee zou kunnen op een eindtoernooi.
Kortom: we komen flink tekort.
Laten we wel eerlijk zijn: is dat schande voor een klein land met slechts 15 miljoen inwoners? Zijn we misschien teveel verwend de afgelopen 10 jaar? Ik doel dus steeds de halve finale of kwartfinale op 2002 na.
|
| |
|