Ajax Netwerk
vrijdag 21 juli 2017 - 04:42                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Oranje en andere landen » Favoriete opstelling van Oranje

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 64 pagina's: « 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 64 »

HR

Baseman
Vedette

Uit: Geldrop
Vak: -
Reg.: 5 juli 2000

_______________VDSar_______________

_______Boulahrouz____Matthijssen___

Ooijer_______________________Bouma

_______________Landzaat____________

______V Bommel___________Cocu

Yildrim______________________Robben

____________V Nistelrooij___________
HR
HR

Ulf_Kirsten
Idool

Reg.: 2 december 2002

Goede opstelling. Ben alleen niet zo'n fan van Bouma op linksback. Ben uberhaupt geen fan van Bouma trouwens.

Yildirim zou een oplossing kunnen zijn voor rechtsbuiten, maar moet zich nog bewijzen.

En dan Cocu ... Uitstekenede speler maar mist hij op dit punt in zijn carriere (en zeker over anderhalf jaar) niet het loopvermogen om op linkshalf te kunnen spelen? Je zal het waarschijnlijk niet graag horen maar dan heb ik liever Davids die zo'n kilometervretende positie in mijn ogen beter aankan. In een meer controlerende rol is Cocu natuurlijk altijd welkom, mits hij zijn niveau vasthoudt.

Ooijer speelt goed op dit moment maar het is afwachten of hij nu eens een tijdje fit blijft.

Van Bommel is een prima rechtshalf. Vroeger vond ik het maar een prutser, maar ik moet toegeven dat hij wel degelijk over uitmuntende specifieke kwaliteiten beschikt die rechts op het middenveld van pas komen en zelfs noodzakelijk zijn.

Boulharouz en Mathijssen deden het prima tegen Engeland maar ook voor hen geldt dat we het af moeten wachten.

Sar, Robben en Nistelrode zijn zekerheidjes. Net als Landzaat trouwens.

quote:HR
Baseman schreef:

_______________VDSar_______________

_______Boulahrouz____Matthijssen___

Ooijer_______________________Bouma

_______________Landzaat____________

______V Bommel___________Cocu

Yildrim______________________Robben

____________V Nistelrooij___________
HR
HR
HR

Golden A.F.C.A. Hem City
Legende

Uit: Noord-Holland Noord
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 20 juli 2001

Wilfred Bouma word niet voor zijn ringvinger WilVet Bouma genoemd, maar door zijn dikke barst. En daarom is hij vaak geblesseerd. En hij hoort zeker geen linksback van Oranje te zijn.Linksback gewoon vBronkhorst.
HR
HR

Stefano-Ruiz
Vedette

Uit: Eemnes
Reg.: 28 oktober 2003

Golden A.F.C.A. Hem City schreef:

Wilfred Bouma word niet voor zijn ringvinger WilVet Bouma genoemd, maar door zijn dikke barst. En daarom is hij vaak geblesseerd. En hij hoort zeker geen linksback van Oranje te zijn.Linksback gewoon vBronkhorst.
HR
Inderdaad, en linkshalf gewoon Edgar Davids. Het is al onbegrijpelijk als je je aanvoerder voor een oefenwedstrijd niet gaat oproepen, maar op het WK staat hij er gewoon. Na een goed seizoen bij Ajax gaat hij Nederland de wereldtitel bezorgen ;B. Davids hoort dus gewoon een zekerheidje te zijn, of ie nou speelt of niet, je maakt hem niet voor niets aanvoerder.
HR
HR

Baseman
Vedette

Uit: Geldrop
Reg.: 5 juli 2000

Ulf_Kirsten schreef:
Ben alleen niet zo'n fan van Bouma op linksback. Ben uberhaupt geen fan van Bouma trouwens.HR
Hij speelde toch een best goed EK.
Maar ik vind Gio ook geen linksback, dus vandaar mijn keuze voor Bouma. Een ander alternatief is mij echter ook goed !

Yildirim zou een oplossing kunnen zijn voor rechtsbuiten, maar moet zich nog bewijzen.HR
Mee eens, al vind ik hem beter dan Castelen en Yildrim heeft in zijn vrije trap een extra wapen. Maar Castelen is wel veel sneller, dus ook zeker een optie.

En dan Cocu ... Uitstekenede speler maar mist hij op dit punt in zijn carriere (en zeker over anderhalf jaar) niet het loopvermogen om op linkshalf te kunnen spelen?HR
Die kans zit er zeker in ja.
Maar mocht Davids in de toekomst weer speeltijd krijgen of in de voorbereiding op het WK in vorm zijn, dan kan hij inderdaad uitstekend op de plaats van Cocu spelen.

Ooijer speelt goed op dit moment maar het is afwachten of hij nu eens een tijdje fit blijft.HR
Mee eens, maar gelukkig zijn Kromkamp en Melchiot goede alternatieven. Ooijer heeft echter het voordeel van zijn ervaring en kan ook wat beter mee opkomen.

Boulharouz en Mathijssen deden het prima tegen Engeland maar ook voor hen geldt dat we het af moeten wachten.HR
Ook mee eens.
Cocu kan eventueel de plaats van Mathijssen innemen en Heitinga die van Boulahrouz. Ook afhankelijk van de vorm natuurlijk.
HR
HR

Daniel de Ridder in t 1e
Veelbelovend talent

Uit: amsterdam
Reg.: 28 april 2002

---------------Sar----------------

Melchiot-Boulahrouz-Matthijsen-Gio

--------Landzaat-van Bommel-------

---Seedorf--------------Davids----

-------------Robben---------------
-------------Makaay---------------
HR
HR

Van de film
Icoon

Reg.: 30 november 2003

Daniel de Ridder in t 1e schreef:

---------------Sar----------------

Melchiot-Boulahrouz-Matthijsen-Gio

--------Landzaat-van Bommel-------

---Seedorf--------------Davids----

-------------Robben---------------
-------------Makaay---------------
HR
Dit vind ik nou een hele goede opstelling. Als je niet aanvallend wil spelen dan moet je zo spelen. Ik heb liever dit, dan mensen die 4-3-3 willen spelen met anti-voetballers als rvn in de spits. Dan spelen we maar lekker duits. Mijn opstelling is alleen iets anders omdat ik mijzelf als nederlander beschouw:

...............sar..............................
...kromkamp........boularhouz.......hofland.......gio...
..........................davids........................
..........landzaat/bommel..................vdv..........
.castelen/vdmeyde...........kluivert...........robben...
HR
HR

R. Boeman
Icoon

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002

------------------------ vd.Sar ------------------------
--------------------------------------------------------
---------------------- Boulahrouz ----------------------
----- Melchiot ------------------------- Mathijsen -----
----------------------- Heitinga -----------------------
----- Landzaat/v.Bommel ------------------- Davids -----
----------------------- vd.Vaart -----------------------
--------------------------------------------------------
----- vd.Meyde -------- Kluivert ---------- Robben -----

bank: de Jong, Bouma, v.Bronckhorst, Sneijder, Hasselbaink, Babel en v.Persie
HR
HR

tomdeking5
Lid 2de elftal

Reg.: 7 juni 2002

Ik zou gewoon in de 4-3-3 formatie spelen:

1. Vd Sar
2. Melchiot (Kromkamp) hangt ervan af hoe het met zijn ontwikkeling gaat.
3.Boulahrouz
4.Heitinga
5.van Brocnkhorst
6.Van Bommel
7.Landzaat
8.Yildrim (v.d Meijde) hopen dat ie in 2005 en 2006 zijn speelritme pakt.
9.Van Nistelrooij
10. V.d Vaart
11.Robben

------------------------1----------------------------------
2---------------3---------------------4-------------------5
------------------------6----------------------------------
----------------7---------------------10-------------------
8-----------------------9--------------------------------11
HR
HR

can-o
Idool

Reg.: 22 juli 2002

--------Vd Sar
Melchiot-Bouhlarouz-Heitinga-Bronkhorst
-----------Davids
--Seedorf---------VDVaart
Castelen-Kluivert-Robben

Een puik elftal lijkt me.
Castelen moet het gevecht aangaan met vd Meijde en Yildirim, voor de rest staat het elftal
HR
HR

Van de film
Icoon

can-o schreef:

--------Vd Sar
Melchiot-Bouhlarouz-Heitinga-Bronkhorst
-----------Davids
--Seedorf---------VDVaart
Castelen-Kluivert-Robben

Een puik elftal lijkt me.
Castelen moet het gevecht aangaan met vd Meijde en Yildirim, voor de rest staat het elftal
HR
Hofland voor heit en bommel/landzaat voor seedorf. Hofland is beter dan heitinga linkscentraal en seedorft wil niet aan het positiespelletje meedoen dus dat is dana jammer. Voor de rest een puike opstelling idd! :)
HR
HR

Sempre Ajacied
Vedette

Reg.: 1 februari 2003

Basis:
code:HR

Sar

Boulahrouz Hofland Mathijsen
Heitinga
V.Bommel Davids
VDV
VDM V.Nistelrooy Robben
HR

Wissels:

Timmer
Castelen
Ooijer
Bouma
Kuyt
Landzaat
Makaay

[Dit bericht is veranderd door Sempre Ajacied (op 21 februari 2005 15:19:01).]
HR
HR

can-o
Idool

Van de film schreef:

(...)

Hofland voor heit en bommel/landzaat voor seedorf. Hofland is beter dan heitinga linkscentraal en seedorft wil niet aan het positiespelletje meedoen dus dat is dana jammer. Voor de rest een puike opstelling idd! :)
HR
Wat ik de laatste tijd van Hofland heb gezien, oa in Oranje (of eigenlijk alleen in Oranje) vond ik niet indrukwekkend. Dat ik Heitinga erin heb staan komt omdat hij nog een jaar de tijd heeft om door te groeien tot die internationale topverdediger die ik in hem zie.

Lothar en Landzaat kunnen natuurlijk ook prima rechtshalf spelen.
HRHR
HR

Sempre Ajacied
Vedette

can-o schreef:

(...)

Wat ik de laatste tijd van Hofland heb gezien, oa in Oranje (of eigenlijk alleen in Oranje) vond ik niet indrukwekkend. Dat ik Heitinga erin heb staan komt omdat hij nog een jaar de tijd heeft om door te groeien tot die internationale topverdediger die ik in hem zie.

Lothar en Landzaat kunnen natuurlijk ook prima rechtshalf spelen.
HR
Hofland heeft echter dit seizoen wel weer een basisplaats bij Wolfsburg en doet het daar prima!! De mindere periodes werden mijn inziens ook voor een groot deel toe te schrijven aan vele blessures en het verliezen van zijn basisplaats van Bouma bij PSV. Ik denk dat Hofland gewoon weer op zijn normale niveau speelt op het WK. Vergeet niet, hij is nog maar 25 en is dus nog lang niet afgeschreven.

[Dit bericht is veranderd door Sempre Ajacied (op 21 februari 2005 15:28:46).]
HR
HR

can-o
Idool

Sempre Ajacied schreef:

(...)

Hofland heeft echter dit seizoen wel weer een basisplaats bij Wolfsburg en doet het daar prima!! De mindere periodes werden mijn inziens ook voor een groot deel toe te schrijven aan vele blessures en het verliezen van zijn basisplaats van Bouma bij PSV. Ik denk dat Hofland gewoon weer op zijn normale niveau speelt op het WK. Vergeet niet, hij is nog maar 25 en is dus nog lang niet afgeschreven.
HR
Gaat het goed met WOlfsburg momenteel? :B
Wat mij vooral is bijgebleven is zijn enorme traagheid, maar toegegeven dat was volgens mij toen ie pas 1 wedstrijd bij Wolfsburg had gespeeld.
HR
HR

Sempre Ajacied
Vedette

can-o schreef:

(...)

Gaat het goed met WOlfsburg momenteel? :B
Wat mij vooral is bijgebleven is zijn enorme traagheid, maar toegegeven dat was volgens mij toen ie pas 1 wedstrijd bij Wolfsburg had gespeeld.
HR
Als je mijn post goed leest, dan zie je dat ik niet heb gezegd dat het goed gaat met Wolfsburg momenteel, maar dat Hofland het daar aardig goed doet de laatste tijd.Dat staat los van de prestaties van het team als geheel. Zo doet Escud het bijvoorbeeld ook goed en presteert het team ook niet echt lekker.
HR
HR

Van de film
Icoon

Hofland is misschien niet de snelste, maar dat zijn SQD en f. de boer ook niet.
HR
HR

Faaz
Talent

Reg.: 20 oktober 2002

______________ VdSar ______________

_____ Boulahrouz _ Mathijsen

Kromkamp ____________________ DCler
_____________ Landzaat

_____ VBommel ________ Cocu

__________________________ <-Robben
________ Kuyt

___________ VNistelrooij
HR
HR

Peter The Eater
Lid 2de elftal

Reg.: 29 juli 2003

1 man mag eigenlijk niet ontbreken: BERGKAMP!
DE beste aanvallende middenvelder...

En omdat ie niet durft te vliegen, wil ik hem wel ophalen!

[Dit bericht is veranderd door Peter The Eater (op 22 februari 2005 09:11:22).]
HR
HR

florisjah
Jeugdspeler

Uit: ridderkerk
Reg.: 28 juni 2004

Ik ga voor een 4-3-3 opstelling met:

1. Van der Sar
2. De Jong
3. Heitinga
4. Boulahrouz
5. van Bronckhorst
6. Sneijder
7. Van der Meyde (maar dan moet hij volgend seizoen wel meer spelen)
8. Davids
9. Van Nistelrooy
10. Van der Vaart
11. Robben

12. Melchiot
13. Ooijer
14. Mathijsen
15. Bouma
16. Landzaat
17. Castelen
18. Cocu
19. Makaay
20. Babel (we hebben het over 2006 ;) )
21. Van Persie
22. Stekelenburg (moetie wel spelen bij Ajax, anders Timmer)
HR
HR

Peter The Eater
Lid 2de elftal

Reg.: 29 juli 2003

Waar is Dirk Kuyt in je lijstje? (en dat zeg ik als ajacied, sorry...).

Hij is toch wel topscorer(20 goals)in Nederland en Europa op dit moment?

En vd Meyde?

Het is vaag om een niet contstant spelende speler op te stellen, heeft niet veel laten zien nadat hij is vertrokken bij Ajax, vind ik!!

En van Persie op je lijst?? Ik zag hem afgelopen zaterdag bij Arsenal, bal verprutser nummer 1!

[Dit bericht is veranderd door Peter The Eater (op 22 februari 2005 13:38:50).]
HR
HR

R. Boeman
Icoon

Reg.: 30 juni 2002

Faaz schreef:

______________ VdSar ______________

_____ Boulahrouz _ Mathijsen

Kromkamp ____________________ DCler
_____________ Landzaat

_____ VBommel ________ Cocu

__________________________ <-Robben
________ Kuyt

___________ VNistelrooij
HR
Tering, dat wordt echt beperkte werk-, maar vooral anti-voetbal! Heb je dan echt zo een ontzettende hekel aan Ajax dat je een Davids(!) bv. niet opstelt? Lekker veel diepgang op het middenveld ook... :D

------------------------- vd.Sar -------------------------
----------------------------------------------------------
----------------------- Boulahrouz -----------------------
----- Melchiot --------------------------- Mathijsen -----
------------------------ Heitinga ------------------------
----- Landzaat/v.Bommel --------------------- Davids -----
------------------------ vd.Vaart ------------------------
vd.Meyde/Yildirim ------ Kluivert ----------------- Robben

HR
HR

Van de film
Icoon

R. Boeman schreef:

(...)

Tering, dat wordt echt beperkte werk-, maar vooral anti-voetbal! Heb je dan echt zo een ontzettende hekel aan Ajax dat je een Davids(!) bv. niet opstelt? Lekker veel diepgang op het middenveld ook... :D

------------------------- vd.Sar -------------------------
----------------------- Boulahrouz -----------------------
----- Melchiot --------------------------- Mathijsen -----
------------------------ Heitinga ------------------------
----- Landzaat/v.Bommel --------------------- Davids -----
------------------------ vd.Vaart ------------------------
vd.Meyde/Yildirim ------ Kluivert ----------------- Robben

HR
Davids op de plek van heitinga, vdv op de plek van davids en iemand anders (ik zou niet weten wie) op 10. Sneyder misschien als hij in topvorm is, maar die wil ik niet eens bij ajax op de tribune zien dus dat word em denk ik niet.
HR
HR

Faaz
Talent

Reg.: 20 oktober 2002

Tering, dat wordt echt beperkte werk-, maar vooral anti-voetbal! Heb je dan echt zo een ontzettende hekel aan Ajax dat je een Davids(!) bv. niet opstelt? Lekker veel diepgang op het middenveld ook... HR
Ik heb niets tegen Davids maar volgens mij speelt die jongen zelden of nooit meer. In tegenstelling tot Cocu die wekelijks de rots in de branding is van het beste middenveld op de Nederlandse velden. Het afgelopen EK vond ik Davids ook al niet echt bijzonder spelen terwijl Cocu liet zien op het middenveld thuis te horen en niet centraal achterin(zie Zweden en Portugal)

VdVaart had ook gekund maar dan moet die jongen eerst maar eens gaan uitblinken op meer vlakken dan hard werken. Tegen Engeland was trouwends niets te merken van enige diepgang in zijn spel. Landzaat komt wat mij betreft het best tot zijn recht in de punt naar achteren. Heitinga heeft op die positie nog niets bijzonders laten zien.

Wat betreft diepgang, daar mag VBommel voor zorgen. Met Kuyt, VNistelrooij en Robben voorin kies ik echter liever voor passend vermogen dan voor diepgang. Zoals je in de afgelopen wedstrijden van Oranje hebt kunnen zien, is Oranje, ondanks alle mooie doelstelingen van VBasten, niet in staat om pressie op de helft van de tegenstander te spelen. Daarom kies ik liever voor zekerheid op het middenveld en afmakers voorin. Met Kuyt, VNistelrooij en Robben scoor je gemideld elke wedstrijd minstens een keer. Zaak dus achterin de nul te houden. Scoren en de nul houden is namelijk hoe je wedstrijden wint.

Maar goed, we zullen het niet eens worden, want iemand die Mathijsen in de zone zet terwijl zijn kracht juist in de mandekking ligt, Melchiot een basisplaats geeft en VDMeyde opstelt, heeft idd een heel andere kijk op voetbal dan ik.

[Dit bericht is veranderd door Faaz (op 22 februari 2005 16:51:32).]
HR
HR

Paddie K
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 1 december 2004

Faaz schreef:
In tegenstelling tot Cocu die wekelijks de rots in de branding is van het beste middenveld op de Nederlandse velden.HR
Flipje staat elke wedstrijd 4 milimeter voor zijn defensie, zullen we Frenk Rijkaard ook uitnodigen, die kan dat heus nog wel.

Faaz schreef: Het afgelopen EK vond ik Davids ook al niet echt bijzonder spelen terwijl Cocu liet zien op het middenveld thuis te horen en niet centraal achterin(zie Zweden en Portugal)HR
Oh nee, Davids wat minder en Flipje deed het goed?
Hilariteit.
Als er iemand als een zak stront voetbalde was het Flipje wel, nog een pingel missen ook...

Faaz schreef: Landzaat komt wat mij betreft het best tot zijn recht in de punt naar achteren.HR
Als je op die wijze zoveel mogelijk van je lampevriendjes kwijt kunt be my guest.
Niet serieus te nemen.

Faaz schreef: Wat betreft diepgang, daar mag VBommel voor zorgen. Met Kuyt, VNistelrooij en Robben voorin kies ik echter liever voor passend vermogen dan voor diepgang.HR
Passend vermogen met die spelers?
Kijkt u weleens voetbal?

Faaz schreef: Daarom kies ik liever voor zekerheid op het middenveld en afmakers voorin. Met Kuyt, VNistelrooij en Robben scoor je gemideld elke wedstrijd minstens een keer. Zaak dus achterin de nul te houden. Scoren en de nul houden is namelijk hoe je wedstrijden wint.
HR
Psv de gekste!

Faaz schreef: Maar goed, we zullen het niet eens worden, want iemand die Mathijsen in de zone zet terwijl zijn kracht juist in de mandekking ligt, Melchiot een basisplaats geeft en VDMeyde opstelt, heeft idd een heel andere kijk op voetbal dan ik.
HR
Matthijsen is juist t sterkste in de zone man, door zijn gebrek aan snelheid moet hij dat positioneel oplossen.

Mijn opstelling:

----------------------------Sar-----------------------------

--Kromkamp-------Boulahrouz---------Heitinga------------Gio-

-------------Bommel-------Seedorf--------Davids-------------

Yildirim------------------Kluivert--------------------Robben

centrale verdedigingsduo staat niet vast, kan ook Ooijer - Hofland worden of Ooijer - Boularouz, ligt aan de ontwikkeling van Heitinga, in ieder geval een passer naast een beul, Bouwmans is geen optie in deze.
Seedorf als spelmaker, opzouten met die PSV-punt naar achteren.
Korte linies, bijsluitende middenvelders, een vleugel voor de dribble, de andere vleugel daarvan profiterend met een vleugelspeler met een dijk van een voorzet
In de spits de beste kopper en kaatser die wel hebben.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 64 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Oranje en andere landen » Favoriete opstelling van Oranje

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 85,7% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor OGC Nice-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!