| Poster | | Topic: Jouw 23 spelers voor Oranje |  |
|
Rembrandt Icoon
Vak: - Posts: 5929 Reg.: 15 april 2002 |
quote: Keizer schreef:
(...)
Waarom is van haaren zo belachelijk idee, ik snap dat dus echt niet, hij is gewoon de beste linksback in nederland en ook waarschijnlijk de beste nederlandse back.Dus gewoon meenemen die kerel, ook al speelt ie bij feyenoord.
Laat hem eerst maar eens 5 wedstrijden spelen zonder wéér geblesseerd te raken. (ter uwe informatie: Van Haaren raakte gisteren wéér geblesseerd)
|
|
|
Dijkstra Ajacied Forever Moderator
Uit: Groningen Vak: - Posts: 11061 Reg.: 29 mei 2001 | Mijn 23 voor het EK:
Basis:
code:
vd Sar
De Jong Stam Heitinga Bouma
Sneijder Davids
vd Vaart
vdMeyde v Nistelrooy Robben
Of in de 3-4-3 variant met Heitinga doorgeschoven, kleine aanpassing...
Wissels:
Doel:
1 Westerveld
2 Waterreus
Verdediging:
3 Ooijer
4 F. de Boer
5 Hofland
Middenveld:
6 Seedorf
7 v Bommel
8 Cocu
Aanval:
9 Kluivert
10 Makaay
11 Overmars
12 v Persie
|
|
|
SuperSjonnie Regelmatige invaller
Uit: amersfoort Vak: - Posts: 600 Reg.: 26 december 2002 |
quote: Dijkstra Ajacied Forever schreef:
Mijn 23 voor het EK:
Basis:
code:
vd Sar
Sneijder Davids
vd Vaart
Wissels:
Doel:
1 Westerveld
2 Waterreus
Verdediging:
3 Ooijer
4 F. de Boer
5 Hofland
Middenveld:
6 Seedorf
7 v Bommel
8 Cocu
Aanval:
9 Kluivert
10 Makaay
11 Overmars
12 v Persie
Ik heb geen idee wat Bouma en De Jong in de basis doen bij jou. Weliswaar speelt Bouma de laatste tijd bij PSV veelbelovend en is hij misschien toe aan een basisplaats: bij PSV speelt hij centraal! Hij is een tijdje uitgeprobeerd als linksback, als opvolger van Jan Heintze, en hij deed het daar gewoon niet goed. Dat Lee nu op die positie staat en niet Bouma zegt denk ik genoeg.
Nigel de Jong in de basis van het Nederlands elftal vind ik ook raar. Het is een zeer groot talent en gaat het Nederlands elftal (basis) zeker redden, maar hij staat bij Ajax niet in de basis. En Als je bij je club niet in de basis staat, dan ben je bij het Nederlands elftalook wissel.
Waarom zou je trouwens met backs spelen als je bijna geen goede backs hebt. Ik zie niet in waarom het Nederlands elftal altijd maar weer die backs op moet stellen. We hebben bijna geen een echte back. Het zijn vrijwel altijd omgeturnde middenvelders (Bosvelt, Bouma, Van Bronckhorst, Cocu) of centrale verdedigers (Hofland, Ooijer). Dus is een 3-5-2 variant voor het Nederlandse elftal ideaal! Gewoon een man als slot op de deur (graag met een goede lange trap en een speler die goed is in de opbouw), dan kan je niemand beter hebben als Heitinga. En dan op de man Bouma en Stam, ook nog eens een rechts en een linkspoot.
Verder kan ik me goed vinden in jouw opstelling. Alleen moet Cocu er misschien in voor Sneijder of Davids.
|
|
|
talententeam Veelbelovend talent
Uit: Oosterhout Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 284 Reg.: 1 mei 2003 |
quote: SuperSjonnie schreef:
(...)
'Ik heb geen idee wat Bouma en De Jong in de basis doen bij jou. '
'Waarom zou je trouwens met backs spelen als je bijna geen goede backs hebt. '
1) Bouma is naar het centrum geschoven omdat men geen echt goede technisch bekwame en fysiek sterke centrale man had. Hij deed het als linksback natuurlijk altijd beter als de koreaan. Maar als je beste verdediger ook centraal kan spelen zet je hem hier natuurlijk neer.
De jong vervolgens is nu bezig aan een goede serie. Ik denk dat trabelsi een serieuze concurrent gaat krijgen (je hoort het goed). Hij kan als back nu uit te voeten, hoewel ik moet zeggen dat hij in de championsleague wel tegen viel als back. Geef hem dus wat ervaring op dit niveau (is ook de bedoeling van koeman/advocaat). De rechtsback positie van reiziger heeft immers nooit serieuze concurrentie gehad met veredelde middenvelders van het kaliber bosvelt.
2) ik zou als ik eerlijk ben ook nog niet kiezen (in grote wedstrijden voor de jong). Ik zou zoals eerder gezegd in een 3-4-3 spelen. Met een 3 verdedigers ben je misschien vrij kwetsbaar, maar met een middenveld met de verdedigende spillen davids en cocu vang je dit op.
zoiets
-----------------vd Sar------------------
-----Heitinga------Stam-------Bouma------
-----------Cocu--Sneijder--Davids--------
------------------vd Vaart---------------
vdMeyde--------v Nistelrooy---------Robben
|
|
|
Dijkstra Ajacied Forever Moderator
Uit: Groningen Vak: - Posts: 11061 Reg.: 29 mei 2001 |
quote: SuperSjonnie schreef:
Ik heb geen idee wat Bouma en De Jong in de basis doen bij jou. Weliswaar speelt Bouma de laatste tijd bij PSV veelbelovend en is hij misschien toe aan een basisplaats: bij PSV speelt hij centraal! Hij is een tijdje uitgeprobeerd als linksback, als opvolger van Jan Heintze, en hij deed het daar gewoon niet goed. Dat Lee nu op die positie staat en niet Bouma zegt denk ik genoeg.
Nigel de Jong in de basis van het Nederlands elftal vind ik ook raar. Het is een zeer groot talent en gaat het Nederlands elftal (basis) zeker redden, maar hij staat bij Ajax niet in de basis. En Als je bij je club niet in de basis staat, dan ben je bij het Nederlands elftalook wissel.
Ik heb qua uitvoering meer het systeem in gedachten wat Nederland tegen Schotland speelde. Dat was in feite een 3-4-3, in mijn opstelling zou Heitinga dan door kunnen schuiven. Tegen Schotland speelde Bouma (zeer verdienstelijk) als linker verdediger. Hij speelde dan niet altijd geheel aan de zijlijn, maar meer als linker centrale verdediger in een 3-mans verdediging. Bij PSV speelt hij zeer goed, ik vind dat hij op basis van de afgelopen anderhalf jaar een plaats in Oranje verdient. Als je uitblinkt bij Ajax en PSV, hoor je gewoon in Oranje.
De Jong staat momenteel wel in de basis, en ik heb de hoop dat hij die basisplaats kan behouden als Trabelsi straks terug is. Op dit moment is De Jong misschien nog niet klaar voor de basis van Oranje, maar het gaat over het EK en ik hoop dat hij tot die tijd veel speeltijd krijgt. Ik heb liever De Jong dan Reiziger, Melchiot of Ricksen bijvoorbeeld. In een 3-mans verdediging met 3 centrale verdedigers zou bovendien Ooijer wat mij betreft nog in de basis mogen staan, zelfde verhaal als Bouma eigenlijk. Nuttige kracht die geen gekke dingen doet en bij z'n club goed speelt. Voor Cocu heb ik een reserverol als centrale verdediger in gedachten, als Davids zo speelt als tegen Schotland is er op het middenveld geen plaats voor hem.
|
|
|
Freddy Adu Lid 2de elftal
Vak: 409 Posts: 414 Reg.: 11 augustus 2003 |
Mijn 23 voor het EK:
Basis:
code:
vd Sar
Sneijder Davids
vd Vaart
Wissels:
Doel:
1 Westerveld
2 Waterreus
Verdediging:
3 Ooijer
4 F. de Boer
5 Hofland
Middenveld:
6 Seedorf
7 v Bommel
8 Cocu
Aanval:
9 Kluivert
10 Makaay
11 Overmars
12 v Persie
Precies hetzelfde als wat ik zou doen zeg. De opstelling heb ik hetzelfde en de wissels ben ik het ook volledig mee eens!! 
|
|
|
kockster Veelbelovend talent
Uit: Hardinxveld Vak: 401 Posts: 257 Reg.: 14 november 2002 |
Mijn 23 voor het EK:
Basis:
code:
vd Sar
Sneijder Davids
vd Vaart
Dezelfde mensen in de basis, maar anders ingevuld:
-------------v.d.Sar------------
---Heitinga---Stam----Bouma-----
-De Jong----Sneijder---Davids---
------------v.d.Vaart-----------
v.d.Meijde--v.Nistelrooy--Robben
Zo staat het volgens mij beter. Een goede keeper, een rots in de branding, twee snelle backs met een goede trap, twee pittbulls en een creatieve man op het middenveld, een alleskunner op de "10", een superspits en twee goede buitenspelers.
Ziet er wel aardig uit!
|
|
|
SuperSjonnie Regelmatige invaller
Uit: amersfoort Vak: - Posts: 600 Reg.: 26 december 2002 |
(...)Ik heb qua uitvoering meer het systeem in gedachten wat Nederland tegen Schotland speelde. Dat was in feite een 3-4-3, in mijn opstelling zou Heitinga dan door kunnen schuiven. Tegen Schotland speelde Bouma (zeer verdienstelijk) als linker verdediger. Hij speelde dan niet altijd geheel aan de zijlijn, maar meer als linker centrale verdediger in een 3-mans verdediging. Bij PSV speelt hij zeer goed, ik vind dat hij op basis van de afgelopen anderhalf jaar een plaats in Oranje verdient. Als je uitblinkt bij Ajax en PSV, hoor je gewoon in Oranje.
De Jong staat momenteel wel in de basis, en ik heb de hoop dat hij die basisplaats kan behouden als Trabelsi straks terug is. Op dit moment is De Jong misschien nog niet klaar voor de basis van Oranje, maar het gaat over het EK en ik hoop dat hij tot die tijd veel speeltijd krijgt. Ik heb liever De Jong dan Reiziger, Melchiot of Ricksen bijvoorbeeld. In een 3-mans verdediging met 3 centrale verdedigers zou bovendien Ooijer wat mij betreft nog in de basis mogen staan, zelfde verhaal als Bouma eigenlijk. Nuttige kracht die geen gekke dingen doet en bij z'n club goed speelt. Voor Cocu heb ik een reserverol als centrale verdediger in gedachten, als Davids zo speelt als tegen Schotland is er op het middenveld geen plaats voor hem.
Dat klopt. Zoals tegen Schotland was Bouma erg goed maar ik had meer het idee dat hij ten centraal speelde. En als Bouma dan meer centraal komt te staan mist De Jong denk ik de ervaring om in de basis te staan. En voor die positie(s) zijn Heitinga en Stam gewoon een klasse beter. Wellicht dat De Jong het kan proberen op de twee plaatsen voor de verdediging, maar daar is wel erg grote concurrentie met Cocu, Davids, Sneijder en Van Bommel. Als Nederland dan toch met backs speelt en De Jong staat bij Ajax in de basis dan is hij toch het beste alternatief.
Toch denk ik dat Nederland de beste spelers heeft voor 3-5-2, al is de veldbezetting bij 3-4-3 of 4-3-3 beter, maar je moet de beste spelers selecteren en niet de beste spelers voor je systeem.
Je systeem moet worden aangepast aan je spelers en dat is een beetje het probleem van het Nederlands Elftal. Want als dat de laatste jaren wel was gebeurd speelde Nederland al jaren zonder backs.
|
|
|
Rembrandt Icoon
Vak: - Posts: 5929 Reg.: 15 april 2002 |
quote: Rembrandt schreef:
(...)
Laat hem eerst maar eens 5 wedstrijden spelen zonder wéér geblesseerd te raken. (ter uwe informatie: Van Haaren raakte gisteren wéér geblesseerd)
en wéér geblesseerd.
|
|
|
Tinuzke Internationale topspeler
Uit: 013 Vak: 413 Posts: 1763 Reg.: 15 juli 2003 |
code:
vd Sar
Sneijder Davids
vd Vaart
Of in de 3-4-3 variant met Heitinga doorgeschoven
Dit is ook mijn favoriete Nederlands elftal.
De Jong en Bouma blinken inderdaad niet echt uit in de mandekking, maar aangezien vrijwel elk team in Portugal 4-4-2 zal spelen, hoeven de backs enkel in de zone te verdedigen. Ik vind Nigel en Fredje daar prima geschikt voor. Bovendien beschikken zij over voldoende loopvermogen om de flanken te bestrijken en kunnen zo ook in balbezit hun steentje bijdragen.
Ook met de wissels die DAF oppert, ben ik het voor een groot gedeelte wel eens. Alleen achter de namen Hofland en Seedorf zet ik vraagtekens. Mijn mening:
Hofland speelt als een natte krant sinds z'n rentree en is diverse malen terecht gepasseerd door Hiddink. Afgezien daarvan, vind ik links- en duizendpoot Cocu simpelweg een beter alternatief om bij blessures de rol van linksback of linkercentrum-verdediger op zich te nemen. (Tevens denk ik dat het geen kwaad kan om in de oefenduels eens Bosschaart op die posities uit te proberen. Immers deze Utrechter speelt dit seizoen meer, beter en constanter dan psv-er Hofland)
Nu Seedorf. In de korte samenvattingen van de duels in de Serie A op RTL5 lijkt het nog iets, als je Clarence 90 minuten in actie ziet dan blinkt hij vooral uit in pingelen, kansloze afstandsschoten en balverlies. Hij speelt vooral voor zichzelf, een soort beperkte Denilson, die geen waarde toevoegd aan het team. Zo ook in Oranje, waar ik hem ondanks de tientalle interlands achter zijn naam, nog niet op 1 fatsoenlijke wedstrijd heb kunnen betrappen. Zijn houding is buitengewoon arrogant en dat hij een paar Europacups heeft gewonnen vind ik geen basis om hem te selecteren en was echt niet zijn verdienste: Bij het Ajax van vanGaal was hij geen basisspeler, Real won ook zonder Seedorf met twee vingers in de neus de CL en voor Milan miste hij vorig seizoen een penalty. Bovendien schat ik de creativiteit en passing van vdVaart en Sneijder simpelweg veel hoger in, kortom ik vind dat Seedorf niets in het Nederlands elftal heeft te zoeken.
|
|
|
itolk Ballenjongen
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 9 Reg.: 28 augustus 2003 |
quote: Tinuzke schreef:
Nu Seedorf. In de korte samenvattingen van de duels in de Serie A op RTL5 lijkt het nog iets, als je Clarence 90 minuten in actie ziet dan blinkt hij vooral uit in pingelen, kansloze afstandsschoten en balverlies. Hij speelt vooral voor zichzelf, een soort beperkte Denilson, die geen waarde toevoegd aan het team. Zo ook in Oranje, waar ik hem ondanks de tientalle interlands achter zijn naam, nog niet op 1 fatsoenlijke wedstrijd heb kunnen betrappen. Zijn houding is buitengewoon arrogant en dat hij een paar Europacups heeft gewonnen vind ik geen basis om hem te selecteren en was echt niet zijn verdienste: Bij het Ajax van vanGaal was hij geen basisspeler, Real won ook zonder Seedorf met twee vingers in de neus de CL en voor Milan miste hij vorig seizoen een penalty. Bovendien schat ik de creativiteit en passing van vdVaart en Sneijder simpelweg veel hoger in, kortom ik vind dat Seedorf niets in het Nederlands elftal heeft te zoeken.
Van de 11 CL wedstrijden in 1994/1995 stond hij er 10 in de basis....
Niet zo dom lullen zonder je feiten te kennen....
Maar jij was zeker ook zo een 'supporter' die het nodig vond om hem uit te fluiten toen hij vorig jaar in de Arena speelde ..?
[Dit bericht is veranderd door itolk (op 18 februari 2004 13:48:02).]
|
|
|
ajax4all Icoon
Uit: Mobile Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5561 Reg.: 17 november 2001 | Selectie voor EK 10 dagen voor toernooi
ZEIST (ANP) - Bondscoach Dick Advocaat hoeft zijn definitieve selectie voor het Europees kampioenschap in Portugal pas 10 dagen voor het toernooi in te leveren. Hij mag een groep van 23 voetballers samenstellen, met daarin drie keepers.
Die ploeg moet hij selecteren uit een voorlopige lijst van 35 spelers, die de toernooi-organisatie dertig dagen voor aanvang van het evenement wil hebben.
Voor de vriendschappelijke interland tegen de Verenigde Staten ontstond onduidelijkheid over de status van een 'voorlopige' selectie. Volgens een woordvoerder van de KNVB is de voetbalbond verplicht voor elke interland een lijst naar de clubs te sturen met daarop de namen van de voetballers die de bondscoach mogelijk voor een wedstrijd oproept.
Voor de interland tegen de VS bestond die lijst uit 29 spelers. ,,Dat is een puur reglementaire kwestie'', aldus de zegsman woensdag. ,,Het zegt niets over de deelname van voetballers aan het EK in Portugal.''
(Bron: ANP)
|
|
|
Edinho Bankzitter
Uit: Amersfoort Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 534 Reg.: 5 augustus 2002 | Keepers
Edwin van der Sar (Fulham)
Sander Westerveld (Soc)
Maarten Stekelenburg (Aja)
Verdedigers
Michael Reiziger (Barcelona)
Johnny Heitinga (Aja)
Jaap Stam (Lazio Roma/Ac Milan)
Patrick Paauwe (Feyenooit)
Wilfried Bouma (Psv)
Kevin Hofland (Psv)
Pascal Bosschaart (FC Utrecht)
Middenvelders
Mark van Bommel (PSV)
Nigel de Jong (Ajax)
Rafael van der Vaart (Ajax)
Wesley Sneijder (Ajax)
Edgar Davids (Barcalona)
Philip Cocu (Barcelona)
Robin van Persie (Feyenooit)
Aanvallers
Andy van der Meyde (Internazionale)
Patrick Kluivert (Barcelona)
Roy Makaay (Bayern Munchen)
Ruud van Nistelrooy (Manchester United)
Daniel de Ridder (Ajax)....you never know!!
Arjen Robben (PSV)
[Dit bericht is veranderd door Edinho (op 19 februari 2004 16:35:38).]
|
|
|
|
Scattershot  Bankzitter
Vak: - Posts: 490 Reg.: 14 december 2003 | Met de lijst van Advocaat kan ik wel leven. Ik snap alleen waarom er een 33-jarige bankzitter van Man City in voorkomt. Bosvelt moet echt niet mee naar het EK. Dan liever Ricksen of Ooijer.
|
|
|
PSVforever! Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 292 Reg.: 4 maart 2003 | Nee, dat begrijp ik ook niet. Maar er zijn meer dingen die ik vreemd vind. Dat Melchiot en Hofland nu al afvallen vind ik erg voorbarig. Twee prima verdedigers, Melchiot lijkt me misschien wel de beste rechtsback, of anders na Heitinga en Hofland is echt beter dan Frank de Boer.
Maar als ik het goed begrepen heb is dit meer een voorlopige lijst die nog vrij weinig zegt over de definitieve selectie voor het EK.
Wat betreft Seedorf ben ik enigszins bijgedraaid. Ik vond hem goed spelen samen met Bouma en Robben op links (ook al heeft hij Vd Vaart naar rechts gestuurd). Hij verdiend nog een tweede kans.
|
|
|
bundesmiga Idool
Vak: - Posts: 3620 Reg.: 2 december 2002 | De voorlopige EK selectie
Doelmannen:
V/D SAR
WESTERVELD
WATERREUS Van Duijnhoven
Verdediging:
F. DE BOER Hofland
BOUMA
HEITINGA
STAM
REIZIGER
OOIJER
N DE JONG
RICKSEN Melchiot
Middenveld:
ZENDEN
VAN BOMMEL
DAVIDS
COCU
V/D VAART
SNEIJDER
SEEDORF
V BRONCKHORST
BOSVELT Oude Kamphuis
Aanval:
V HOOIJDONCK
MAKAAY
V/D MEYDE
V PERSIE
OVERMARS
VAN NISTELROOY
ROBBEN
KLUIVERT
Ik twijfel nog over Van Bommel.
|
|
|
het zwarte gat Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2322 Reg.: 17 augustus 2002 | Ik snap niet waarom iedereen Sneijder selecteert. Hij heeft nog niks gepresteerd bij Ajax, bij Oranje heeft hij toevallig één goede wedstrijd gespeeld omdat zijn spelhervattingen toevallig een keer goed aankwamen. Bovendien vertraagt hij het spel en speelt hij telkens balletjes terug.
Waarom geen ervaren kracht als Bosvelt? Die heeft tenminste al wel iets bewezen op die positie bij Feyenoord. En altijd goed gepresteerd in het Nederlands elftal. Daarnaast kan hij ook uitstekend spelen als rechtsback.
Als je Sneijder boven Bosvelt verkiest dan is dat puur door de hype die er om Sneijder heen gecreëerd is, niet door zijn prestaties.
|
|
|
nr23 Idool
Uit: Utrecht Vak: 414 Posts: 7424 Reg.: 12 juli 2002 |
quote: het zwarte gat schreef:
Ik snap niet waarom iedereen Sneijder selecteert. Hij heeft nog niks gepresteerd bij Ajax, bij Oranje heeft hij toevallig één goede wedstrijd gespeeld omdat zijn spelhervattingen toevallig een keer goed aankwamen. Bovendien vertraagt hij het spel en speelt hij telkens balletjes terug.
Waarom geen ervaren kracht als Bosvelt? Die heeft tenminste al wel iets bewezen op die positie bij Feyenoord. En altijd goed gepresteerd in het Nederlands elftal. Daarnaast kan hij ook uitstekend spelen als rechtsback.
Als je Sneijder boven Bosvelt verkiest dan is dat puur door de hype die er om Sneijder heen gecreëerd is, niet door zijn prestaties.
Ik ben het met je eens dat Sneijder niet zo goed is als men zegt/denkt, maar hij is echt wel beter als Bosvelt hoor. Die speelt niet eens meer bij Man City. En die goede wedstrijden in Oranje waar jij het over hebt kan ik ook niet meer achterhalen.. Sneijder bezit gewoon veel meer voetballende kwaliteiten dan Bosvelt. En voor het "vuile werk" hebben we Bosvelt ook niet nodig, want daar hebben we Davids, Cocu en Van Bommel al voor..
|
|
|
het zwarte gat Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2322 Reg.: 17 augustus 2002 | Bosvelt speelde op het EK 2000 (ik geef toe dat het lang geleden is ) uitstekend als rechtsback. Ik zeg ook niet dat hij ideaal is, maar bijna iedereen is beter dan Sneijder. Ik vind Van Galen ook beter. Zelfs Sibum is misschien wel waardevoller voor Oranje dan Sneijder.
|
|
|
PSVforever! Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 292 Reg.: 4 maart 2003 |
quote: Bosvelt speelde op het EK 2000 (ik geef toe dat het lang geleden is ) uitstekend als rechtsback. Ik zeg ook niet dat hij ideaal is, maar bijna iedereen is beter dan Sneijder. Ik vind Van Galen ook beter. Zelfs Sibum is misschien wel waardevoller voor Oranje dan Sneijder.
Tegen deze kletspraat moet ik zelfs als ras-PSV'er even ingaan. Sneijder is wel degelijk een groot talent en heel wat beter dan bijvoorbeeld een Sibum. Die heb ik toevallig in de draak van een wedstrijd PSV-FC Twente mogen aanschouwen en veel soeps was het niet. Bosvelt speelt zelden bij Man City, dan zou bijvoorbeeld een speler als Boateng (jonger, wel altijd basisspeler bij M'Borough) nog eerder in aanmerking komen. Dat hij een goed EK in 2000 speelde zegt mij helemaal niks. Frank de Boer was toen ook nog goed, dus...
Sneijder hoort gewoon bij de selectie van Oranje te zitten. Of hij een basisplaats hoort te krijgen is de vraag (ik vind van niet) maar dat kan hij zelf bepalen, hij en Van Bommel gaan de strijd om de rechtshalfpositie voeren.
Dat her en der door Ajacieden zo euforisch wordt gedaan over een speler als Sneijder (en alle andere spelers van Ajax) hoort kennelijk gewoon bij hun clubcultuur. Hier heb ik ook nogal eens moeite mee, maar het levert wel weer stof op om over te discussieren.
|
|
|
het zwarte gat Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2322 Reg.: 17 augustus 2002 |
quote: PSVforever! schreef:
Tegen deze kletspraat moet ik zelfs als ras-PSV'er even ingaan. Sneijder is wel degelijk een groot talent en heel wat beter dan bijvoorbeeld een Sibum. Die heb ik toevallig in de draak van een wedstrijd PSV-FC Twente mogen aanschouwen en veel soeps was het niet. Bosvelt speelt zelden bij Man City, dan zou bijvoorbeeld een speler als Boateng (jonger, wel altijd basisspeler bij M'Borough) nog eerder in aanmerking komen. Dat hij een goed EK in 2000 speelde zegt mij helemaal niks. Frank de Boer was toen ook nog goed, dus...
Waarop baseer jij dat Sneijder een groot talent is?
Sibum, die ik alleen in samenvattingen gezien heb, lijkt me wel een intelligente voetballer. Type Wouters. Dat hij tegen PSV slecht speelde zegt niets, want de Oranjevedettes van PSV blonken over 't algemeen ook niet uit in die wedstrijd.
Dat Boateng eerder geselecteerd moet worden dan Bosvelt is lariekoek. Hij heeft nog nooit wat gepresteerd in Oranje, heeft al een hele carrière achter de rug en is nooit verder gekomen dan een middelmatige club in Engeland. Bosvelt heeft daarentegen wel wat laten zien, en staat tegenwoordig weer meestal in de basis bij City. Bosvelt heeft alle kwaliteiten die Boateng heeft en kan daarbij ook nog eens keer veel beter voetballen. Maar laten we even duidelijk zijn, ik hoef Bosvelt niet persé mee naar het EK maar Sneijder in ieder geval ook niet.
|
|
|
IJSBLOK  International
Vak: - Posts: 1293 Reg.: 8 juni 2003 | Een goed woordje voor Barry van Galen
Barry van Galen, dé man van AZ, bezig aan een ijzersterk seizoen, helaas zal hij in de ogen van de bondscoach geen plek verdienen in de oranje selectie om komende zomer af te reizen naar Portugal.
Gisteravond, 8 maart 2004, Barend & van Dorp is op tv, Jan Mulder spreekt zeer lovend over Barry van Galen, en ik denk bij mezelf, die Jan lult vaak onzin maar dit keer ben ik het 100% met hem eens. Barry van Galen mag deze zomer niet ontbreken in Portugal. Dickie Dik zal wel niet naar mij luisteren maar ik wil het toch gezegd hebben, AZ is bezig aan een sterk seizoen, ze spelen brutaal een aantrekkelijk voetbal, Barry van Galen is de verpersoonlijking van het spel van AZ, gedreven, mooi, snel, goeie actie in huis, kan scoren, kan een ander laten scoren, ook tegen ADO was de beslissende actie van Barry van Galen, Martijn Meerdink weet te scoren, weer 3 punten met grote dank aan van Galen. En ADO uit was niet de enige wedstrijd waarin van Galen het verschil was tussen 3 punten of niet. Van Galen is een topper, onderschat door iedereen of een laatbloeier? Laten we het op het eerste houden, Adriaanse zei het dit seizoen ook al eens " Barry van Galen is een geweldige voetballer, alleen in tijden dat het elftal minder draait, dan draait er ook iets om in Barry" en dat iets leverde hem in het verleden een aantal kaarten op een een reputatie wat dat aangaat. Van Galen is een winnaar, hij wil altijd winnen en doet daar alles voor, gaat tot het gaatje en soms daar overheen. Wat van Galen is dat mist Oranje, Advocaat MOET Barry meenemen naar Portugal van Galen is de juiste drive voor de huidige ploeg, het creative, het inzicht, het temprament van de voetballer Barry van Galen dat moet gezien worden, van Galen verdient het, oranje heeft hem nodig, van Galen zou wel eens de sleutel tot een succes kunnen zijn.
Barry van Galen, bezig aan een super seizoen, geweldige voetballer, hoort bij een topclub en in oranje maar voorlopig speelt hij nog in Alkmaar.....
Amen
[Dit bericht is veranderd door IJSBLOK (op 9 maart 2004 15:04:15).]
|
|
|
NickAjaxFan4Life Idool
Uit: Oud-Beijerland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3693 Reg.: 12 juli 2001 | Ik vind dat Barry van Galen zeker mee moet naar Portugal,om boven genoemde redenen..
Hij moet echter niet in de basis(misschien tegen Letland),maar gewoon elke wedstrijd een kwartiertje of meer!
|
|
|
R_te_Lindert Ballenjongen
Uit: Omg Rotterdam Vak: - Posts: 42 Reg.: 14 februari 2002 | Keepers
vd Sar
Waterreus
Gentenaar
Verdedigers
Stam
Bouma
de Jong
Heitinga
Bosschaart
Hofland
Melchiot
Middenvelders
Davids
Cocu
vd Vaart
Sneijder
Robben
vd Meijde
Zenden
v Bommel
Aanval
v Nistelrooij
v Hooijdonk
Makaay
v Persie
Kluivert
[Dit bericht is veranderd door R_te_Lindert (op 10 maart 2004 07:54:14).]
|
|
|
R_te_Lindert Ballenjongen
Uit: Omg Rotterdam Vak: - Posts: 42 Reg.: 14 februari 2002 |
quote: kockster schreef:
(...)
Dezelfde mensen in de basis, maar anders ingevuld:
-------------v.d.Sar------------
---Heitinga---Stam----Bouma-----
-De Jong----Sneijder---Davids---
------------v.d.Vaart-----------
v.d.Meijde--v.Nistelrooy--Robben
Zo staat het volgens mij beter. Een goede keeper, een rots in de branding, twee snelle backs met een goede trap, twee pittbulls en een creatieve man op het middenveld, een alleskunner op de "10", een superspits en twee goede buitenspelers.
Ziet er wel aardig uit!
Dit is inderdaad een goeie opstelling ben ik helemaal mee eens 
|
|
|