Deze topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 12 »
Torcida
Vedette
Uit: Bayern
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 20 oktober 2005
Revo
Legende
Uit: Overslag/Tilburg
Vak: 413
Reg.: 20 augustus 2002
Peter
Moderator
Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Revo
Legende
Uit: Overslag/Tilburg
Vak: 413
Reg.: 20 augustus 2002
quote:Alles is duur, wanneer het niet in massaproductie gemaakt wordt. Kijk naar mobiele telefoons, hoeveel kostten die vroeger en nu. Wat konden ze vroeger en wat kunnen ze nu.
"Schone" produkten zijn helaas vaak zo duur. Denk aan biologisch vlees en hybride auto's. Voor ons (ik heb een jong gezin) niet te overwegen omdat we een modaal inkomen hebben. We komen leuk rond, maar kunnen geen geld weggooien. Hier ligt een taak voor de overheid. Zolang die niets doet doen velen met mij ook niets.
quote:Hier wordt pas iets aan gedaan als het politiek gaat leven. Opportunistisch gezien is dat pas wanneer we er echt wat van zullen merken.
Een andere zorg is de stijgende zeespiegel, ook hier wordt niets aangedaan. Als het zo doorgaat is er in 2040 geen Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland en Utrecht meer. En toch wordt hier door de overheid weinig aandacht aan geschonken. De vraag is of je het dan van de burgers kan verwachten.
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
Mokummer80
Veelbelovend talent
Uit: Amsterdam
Vak: 425
Reg.: 12 maart 2004
quote:Nou dan ben je niet echt een geleerde op het gebied van de auto op waterstof. Het grootste probleem zijn de electroden die van platinum zijn, en zoals iedereen weet is dat niet goedkoop. Daar moet dus een alternatief voor worden gevonden. En dat probleem met distributie is ook wel overheen te komen
ArenA schreef:
Een mooi voorbeeld wat ik een hele lang tijd geleden iemand hoorde zeggen over auto's en waterstof.
Het kwam er ongeveer op neer dat de technologie ervoor helemaal klaar was, echter dat het nog niet in auto's gezet kan/zal worden aangezien er geen speciale tankstations voor zijn op dit moment.
Reactie daarop was dat er geen speciale tankstations komen, omdat er geen genoeg auto's zijn die erop rijden.
In zo'n geval kun je lang wachten op verbetering..
Tikkie Terug
Idool
Reg.: 19 september 2003
GangstaRiB
Legende
Uit: Purmerend
Reg.: 8 maart 2001
quote:De oliemaatschappijen houden het tegen. Zoals je misschien weet is olie tegenwoordig een politiek instrument en olie maatschappijen gaan heel ver in hun machtspelletjes.
ArenA schreef:
Een mooi voorbeeld wat ik een hele lang tijd geleden iemand hoorde zeggen over auto's en waterstof.
Het kwam er ongeveer op neer dat de technologie ervoor helemaal klaar was, echter dat het nog niet in auto's gezet kan/zal worden aangezien er geen speciale tankstations voor zijn op dit moment.
Reactie daarop was dat er geen speciale tankstations komen, omdat er geen genoeg auto's zijn die erop rijden.
In zo'n geval kun je lang wachten op verbetering..
quote:Dat ben ik eigenlijk niet met je eens. Ik geloof niet energiebesparing. Ik zag laatst een of ander spotje waarin we werden opgeroepen om op 40 graden te wassen, en dan kon je een milieureis naar Nicaragua winnen. En dat geeft de onzinnigheid aan, je wil niet weten hoeveel mensen hoe vaak hun wasmachine 20 graden terug moeten zetten om het milieu-effect van één vliegreis te compenseren. Energiebesparing betekent feitelijk niet vliegen. Zo lang meer mensen zich meer gaan verplaatsen over langere afstanden, heb je meer energie nodig. En daarom is minder energieverbruik niet alleen onwenselijk, het is ook onhaalbaar. Het gaat tegen de aard van de mens in.
Peter schreef:
Ik heb de film ook gezien en het enige wat je kan doen is je steentje bijdragen. Opletten mete energieverbruik, etc en proberen mensen te overtuigen van het belang van goed met energie en milieu omgaan.
Peter
Moderator
quote:Dat doe ik, want de afgelopen 4 jaar hebben we geen miliebeleid gehad. Ik weet ook wel dat dat steentje bijdragen een soort 'aflaat' is, maar dat kan je ook zien als een signaal naar de overheid dat de burgers milieubeleid belangrijk vinden. Het is alleen jammer dat de overheid dan vervolgens kan blijven steken in holle retoriek, zoals Balkenende na het zien van de film waar de topicopener naar verwijst.
Het enige wat je dus kunt doen is kiezen voor een overheid die werk maakt van duurzame energie.
Mokummer80
Veelbelovend talent
quote:Waar wil jij het geld dan vadaan halen? Velen denken maar dat er een onuitputtlijke bron van geld in nederland is. Meer investeren in milieu lijkt mij niet weggegelegd voor nationaal niveau maar meer op europees. Willen wij ervoor zorgen dat er snel een vervanger komt voor olie dan heeft dat geen zin om als enige land geld te investeren zonder dat de anderen meedoen.
Peter schreef:
(...)
Dat doe ik, want de afgelopen 4 jaar hebben we geen miliebeleid gehad. Ik weet ook wel dat dat steentje bijdragen een soort 'aflaat' is, maar dat kan je ook zien als een signaal naar de overheid dat de burgers milieubeleid belangrijk vinden. Het is alleen jammer dat de overheid dan vervolgens kan blijven steken in holle retoriek, zoals Balkenende na het zien van de film waar de topicopener naar verwijst.
Peter
Moderator
quote:Velen denken dat de hoeveelheid fossiele brandstoffen onuitputtelijk is en dat we hetzelfde welvaartsniveau kunnen behouden of versterken als de fossiele brandstoffen over 50 tot 100 jaar op zijn en er geen grootschaligere inversteringen in milieutechnologie zijn gedaan.
Velen denken maar dat er een onuitputtlijke bron van geld in nederland is. Meer investeren in milieu lijkt mij niet weggegelegd voor nationaal niveau maar meer op europees.
(..)
Willen wij ervoor zorgen dat er snel een vervanger komt voor olie dan heeft dat geen zin om als enige land geld te investeren zonder dat de anderen meedoen.
Mollie
Lid 2de elftal
Uit: Utrecht
Reg.: 31 december 2002
Peter
Moderator
Sven
Administrator
Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Peter
Moderator
Sven
Administrator
Peter
Moderator
Torcida
Vedette
Uit: Bayern
Reg.: 20 oktober 2005
Tikkie Terug
Idool
Reg.: 19 september 2003
Sven
Administrator
Mokummer80
Veelbelovend talent
Peter
Moderator
quote:Er is in Nederland volgens mij best ruimte voor windparken en zonnepanelen. Misschien dat je bepaalde provincies moet herstructureren zodat iedere provincie zijn eigen energiewingebied kan hebben. Maar dat is een stap verder dan we nu zijn
Tikkie Terug schreef:
Ik heb eens een docu gezien waarin experts zeggen dat Zonne-energie de energiebron van de toekomst schijnt te worden. En niet kernenergie. Ik zal even uitzoeken hoe het ook alweer zat waarom kernenergie niet het beste alternatief is..
Deze topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »
Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Klimaatverandering en ons gedrag

Op dit moment zitten er 6 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Zondag 1630 uur AFC Ajax - PSV".
Wat te doen met Miralem Sulejmani?
Van de Ajax-fans denkt 75,7% dat Girondins de Bordeaux FC wint van Olympiakos. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.
De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PSV:
Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!