Ajax Netwerk
dinsdag 25 juli 2017 - 00:30                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Het Praathuis » Midden-Oosten, het gevaar voor de wereld

HR

Deze topic is open en bestaat uit 168 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 168 »

HR

afca mokum
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 15 augustus 2003

Van de week had ik het hierover met een wat oudere man. Hij zei net als mij dat het weleens flink zou mis kennen gaan in het MO. Hierop gaf ik hem gelijk en vroeg hem dus eens bij wie de schuld lag waar ik als antwoord op kreeg: Israel. Nou weet ik zelf ook wel wat Israel doet ook niet altijd even vriendelijk is (palestijnen), maar sinds de komst van de staat Israel, is er tot nu toe alleen gezeik geweest in het MO. Bij mij inziens ligt die schuld toch echt bij de Arabische landen, die de staat Israel nog nooit hebben herkend en dat ook niet zullen doen.

Met de aanhoudende aanslagen, denk ik dat het binnen afzienbare tijd (enkele jaartjes), het helemaal misgaat in het MO. Terrorristen die al jarenlang Israel bestoken met zelfmoordaanslagen, raketaanslagen ed. en die zelfs nu zelfs een demoncraties moslimland als Turkije aanvallen met laffe zelfmoordaanslagen. Hier weer als antwoord erop dat een land als Israel palestijnen vervolgt en zich niets aantrekt van de Amerikanen. Als het zo doorgaat onploft de boel daar binnenkort zo erg dat hele wereld wordt meegetrokken in geweldsspiraal.

Wat is jullie mening hierop???
HRHR
HR

Sjriekie
International

Uit: Limbricht
Vak: Teletekst Supporter
Reg.: 31 maart 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 november 2003 om 18:55:56.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: sjriekie@msn.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Niet helemaal met je eens. Wil je nu zeggen dat het alleen de schuld van Israel is?
HR
HR

afca mokum
Vedette

quote:HR
Sjriekie schreef:

Niet helemaal met je eens. Wil je nu zeggen dat het alleen de schuld van Israel is?
HR
Als je goed leest geef ik voornamelijk de arabische buurlanden van Israel de schuld. Alleen zeg ik erbij dat Istrael zelf ook niet helemaal fair is.
HR
HR

Fier Koen
Winnaar Gouden Bal

Uit: -
Vak: 402
Reg.: 11 juni 2003

afca mokum schreef:

(...) maar sinds de komst van de staat Israel, is er tot nu toe alleen gezeik geweest in het MO.(...)HR
Was er dan geen 'gezeik' voor 1948?! Ik mis het aandeel van de Turken, Engelsen en Fransen in het verhaal !
De oorzaak van het probleem ligt meer dan honderd jaar terug!

[Dit bericht is veranderd door Fier Koen (op 25 november 2003 02:31:33).]
HR
HR

Fanfan
Idool

Uit: Den Bosch
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 15 oktober 1999

Volgens mij is het al hommeles in het middenoosten sinds Mozes...
HR
HR

Cronos
Bankzitter

Vak: 125
Reg.: 3 juni 2003

Ik de vermelding dat moslims de hele wereld willen islamiseren in dit verhaal.....
HR
HR

Fier Koen
Winnaar Gouden Bal

Fanfan schreef:

Volgens mij is het al hommeles in het middenoosten sinds Mozes...
HR
Vanuit een situatie dat olie belangrijk werd, is het huidige conflict ontstaan.
HR
HR

epovino Rode kaart: waarschuwing
Veelbelovend talent

Uit: amsterdam
Reg.: 29 juli 2003

Fier Koen schreef:

(...)

Vanuit een situatie dat olie belangrijk werd, is het huidige conflict ontstaan.
HR
Nee hoor, die landen waar het om draait (Syrie, Libanon, Jordanie, Israel, Egypte) hebben bovendien helemaal niets met de relatief recente oliekwestie te maken.
HR
HR

FoodForThought
Vedette

Reg.: 11 augustus 2003

epovino schreef:

(...)

Nee hoor, die landen waar het om draait (Syrie, Libanon, Jordanie, Israel, Egypte) hebben bovendien helemaal niets met de relatief recente oliekwestie te maken.
HR
Dat is natuurlijk kolder. De huidige staat Israel is mede gesticht met het oog op de door Amerika gewenste olie in de regio.

Had die olie daar niet gezeten, had Israel er waarschijnlijk wel gekomen, maar was inmiddels ook allang weer weggevaagd geweest.

Wie daar aan voorbij wil gaan, prima, maar die snapt het toch niet helemaal.

Natuurlijk, het is daar al Hommeles zolang de mensheid zich er gevestigd heeft. De problematiek wordt door de geschiedenis heen steeds nieuw leven ingeblazen. Het is moeilijk om dat in tijd van het verloop van een paar generaties te doorgronden. Maar kijk de geschiedenis er maar op na.

Er gaat een mooie stelling op. Die gaat uit van de eerste mens op aarde, die uit Afrika komt en op zekere dag besluit verder te trekken. Aangekomen in het Midden-Oosten wordt er halt gehouden omdat men verschillende kanten op kan gaan. Na verloop van tijd gebeurt dat ook. Maar zij die er blijven, hebben door de verdere geschiedenis heen eeuwig te maken met invloeden die mee teruggebracht worden uit die andere windstreken, en die tot nu toe altijd en precies daar met elkaar in botsing blijken te komen.Het is gewoon genetisch bepaald zo. Daar veranderen wij niks meer aan ook al proberen we dat nog 2000 jaar.

Op zekere dag lost het zich vanzelf op. De mensheid wordt binnenkort in 1 klap weggevaagd. Zoveel is zeker. Moedertje aarde zal er geen traan om laten in elk geval. Zolang als ze bestaat heeft ze pas een fractie daarvan last van ons soort onderkruipsels. En vanaf de dag dat ze weer van ons verlost wordt heeft ze nog net zo'n lange tijd in alles rust voor zich...

Neem een touw van honderd meter, en stel je voor dat die honderd meter de periode voorstelt dat Moeder Aarde nu bestaat. knip er 1 centimeter vanaf, dat is de tijd dat de mensheid in haar schoot rondkruipt....

Ik denk nog een duizendste millimeter, dan is het wel gebeurt.

Waar maken wij ons druk om...
HR
HR

het zwarte gat
Vedette

Reg.: 17 augustus 2002

Neem een touw van honderd meter, en stel je voor dat die honderd meter de periode voorstelt dat een persoon op aarde leeft. knip er honderd meter vanaf, dat is de tijd dat een groot deel van de mensheid tijdens hun leven vernederd wordt....

Waar maken we ons druk om...
HR
HR

Fier Koen
Winnaar Gouden Bal

epovino schreef:

(...)

HR
Lees eens een geschiedenisboek of zo voordat je reageert !
HR
HR

Spielmacher
Ballenjongen

Uit: Amsterdam
Reg.: 3 mei 2003

Het is allemaal de schuld van de moslims met hun zelfmoordaanslagen. Moslims zijn gewoon niet zo tof...zie Amsterdam.
HR
HR

Cerilio nr.1
Regelmatige invaller

Uit: Nijmegen
Reg.: 18 februari 2003

Het zal niet misgaan in het midden oosten, het gaat al mis, en het is bijna altijd al misgegaan.
Lees maar wat de bijbel zegt over Jeruzalem en dat soort shit :tong
Maarre....slechte zaak wat daar allemaal gebeurt, ben blij dat ik hier veilig zit, en jullie daar ook natuurlijk.
HR
HR

carlogambino Rode kaart: waarschuwing
Talent

Reg.: 16 juli 2003

allemaal 1 pot nat daaro, maar feit is wel dat de joden eigenlijk hebben gedaan aan landjepik.
Verhuizen naar het heilige land oke, maar de plaatselijke inwoners een beetje proberen weg te vagen, nee. Ik moet ook zeggen dat de Palestijnen geen lieverdjes zijn.

Tja en de VS..grootste joodse land ter wereld en natuurlijk aanwezig in het parlement. Geen speld tussen te krijgen, das jammer.

Eigenlijk moeten we ons daarover niet druk maken, in die streek is het al rottigheid sinds weet ik veel voor Christus. Laten gaan zal je denken, maar nu de moslims zulke grote wereldwijde netwerken hebben, wordt dit gezeik verplaatst naar de westerse wereld en dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Terroristen hard aanpakken, evenals de joden vermanend toespreken, ook voor Isral, wie niet horen wil moet voelen. Al zie ik dat nooit van ze lang zal ze leven gebeuren door de VS.
HR
HR

the real one
Lid 2de elftal

Uit: Elspeet
Reg.: 9 september 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 27 november 2003 om 11:29:34.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: ketsenjansen@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
natuurlijk zijn er meerdere schuldigen. israel gaat niet vrijuit en ook de andere landen niet. Ze kunnen elkaar gewoon niet luchten of zien. En ik geef die oude man gelijk: het gaat daar een keer goed mis. en dat duurt niet lang meer :\(
HR
HR

Rodimus Prime
Idool

Uit: Delft
Vak: 412
Reg.: 31 juli 2001

Cronos schreef:

Ik de vermelding dat moslims de hele wereld willen islamiseren in dit verhaal.....
HR
Ik mis de vermelding dat de VS de hele wereld wil beheersen in dit verhaal...
HR
HR

Cronos
Bankzitter

Vak: 125
Reg.: 3 juni 2003

succes dan met je vriendin in een burkha, besneden beneden zeg maar, 's ochtends 5 uur vanaf een vreemd soort toren wakker geschreeuwd worden, arabisch als voertaal in NL, alle joden NL uit, zelfmoordaanslagen....ik ga maar voor een "green card" over een jaar of 10 denk ik....
HR
HR

afca mokum
Vedette

Cronos schreef:

succes dan met je vriendin in een burkha, besneden beneden zeg maar, 's ochtends 5 uur vanaf een vreemd soort toren wakker geschreeuwd worden, arabisch als voertaal in NL, alle joden NL uit, zelfmoordaanslagen....ik ga maar voor een "green card" over een jaar of 10 denk ik....
HR
Ken ik dan bij jou ook een green card bestellen :tong
HR
HR

Rodimus Prime
Idool

Cronos schreef:

HR
Liever dan in land waar een president de verkiezingen kan stelen, om vervolgens mensen dood te gaan bombarderen.
HR
HR

FoodForThought
Vedette

Reg.: 11 augustus 2003

Zo, we zijn er weer... :slaap
HR
HR

Champions League Winnerz
Basisspeler

Uit: Beuningen
Reg.: 23 maart 2003

Rodimus Prime schreef:

(...)

Ik mis de vermelding dat de VS de hele wereld wil beheersen in dit verhaal...
HR
ja maar dat willen wij ook wel ;) .
HR
HR

Rodimus Prime
Idool

Spreek aub voor jezelf. Ik zit niet op de zwakzinnige Bush te wachten!
HR
HR

Veelbelovend talent

Fier Koen schreef:

Lees eens een geschiedenisboek of zo voordat je reageert !
HR
:huh waar heb je het over....

(beetje toelichting uit jouw pocket geschiedenisboekje zou wel fijn zijn :B )
HR
HR

Veelbelovend talent

<knip>

(islamisering is het ergste wat de mensheid ooit heeft ervaren en geen enkel weldenkend mens in de geschiedenis heeft hierin ooit een positieve bijdrage kunnen ontdekken).

Edit: Persoonlijke aanval verwijderd.

[Dit bericht is veranderd door Lars (op 30 november 2003 00:33:46).]
HR
HR

carlogambino Rode kaart: waarschuwing
Talent

Reg.: 16 juli 2003

jongen. jij laat je veel en veels te veel leiden door wat de media zegt.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 168 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Midden-Oosten, het gevaar voor de wereld

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 91,7% dat PSV wint van Osijek. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor OGC Nice-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!