Ajax Netwerk
vrijdag 23 juni 2017 - 16:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Het Praathuis » Nederlandse politiek en verkiezingen 2017

HR

Deze topic is open en bestaat uit 262 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 262 »

HR

Stelling:

Verkiezingen 2017: Ik stem op..
VVD
PVV
PvdA
CDA
SP
D66
GroenLinks
Partij voor de Dieren
ChristenUnie
SGP
VNL
50Plus
DENK
Anders, namelijk...
Geen stellingname

HR
HR

JejeAjax
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 418
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 5 oktober 2013

Met toestemming van T-Bag zal ik hier maar de poll maken voor de verkiezingen van 2017.

Op woensdag 15 maart zijn er verkiezingen voor de Tweede Kamer. Wat stemt Ajax Netwerk? En waarom?

Keuze stelling: VVD
HRHR
HR

Notlupus
Idool

Uit: Helsinki
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 26 februari 2010

Ik stem waarschijnlijk blanco, want op dit moment is er geen enkele partij waarbij ik volledig achter haar standpunten sta.

De grote drie (VVD, PvdA, CDA) zijn een no-go omdat ik ze allen voor geen meter vertrouw. De partijprogramma's van D66, GroenLinks, PvdD komen totaal niet overeen met mijn idealen of ben ik zelfs totaal tegen.

Op splintenpartijen als DENK, VNL en weet ik veel stem ik niet want ik denk dat het land gebaat is bij meerdere grote partijen in plaats van deze éénzetelmalloten.

50Plus doe ik niet aan want ik ben geen 50. ChristenUnie en SGP doe ik niet aan want ik ben geen Christen.

Blanco in plaats van niet stemmen dan maar, omdat ik wel gebruik wil maken van mijn stemrecht. Ik denk dat ik nog het dichtste bij een mix van SP en PVV zit, maar zoals ik zeg zijn er teveel standpunten waar ik het niet mee eens ben bij deze twee.

[Dit bericht is veranderd door Notlupus (op 9 september 2016 18:36:54).]

Keuze stelling: Anders, namelijk...
HR
HR

RodyTur10
Vedette

Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 29 januari 2011

Ik heb mijn keuze allang gemaakt: PVV.

Bij de vorige verkiezingen PvdA gestemd. Dat had ik al besloten voor de hele Samsom-hype en de opblazen tweestrijd met de VVD. Simpelweg omdat ze in mijn ogen het beste verkiezingsprogramma hadden. Helaas maken ze daar bitter weinig van waar en blijft het een partij die stuurloos is en net als de CDA van twee walletjes probeert te eten, terwijl het nu juist niet de tijd is om gezapige politiek te bedrijven.

De avond van de verkiezingsuitslagen had ik al spijt van mijn stem, toen ik de geëmotioneerde speech zag van Wilders. Wat een gevecht voert die man. Tegen de islam, tegen de weg-kijk-politici, tegen de pers en zelfs in de rechtbank. Al meer dan een decennia staat het leven van hem en zijn vrouw in teken van het behoud van een vrij Nederland. Nergens je meer veilig zonder bodyguards in het openbaar kunnen vertonen. Dat moet ontzettend zwaar zijn.

Wilders verdient veel meer respect en krijgt mijn stem. Ondanks dat hij weinig ervaren politici in de gelederen heeft.

Overigens ben ik bang dat de verkiezingen een groot fiasco gaan worden. Door de versplintering van de politiek denk ik dat we een verkiezingsuitslag gaan krijgen waarmee geen coalitieregering van 2 of 3 partijen te vormen valt.

Misschien dat er één of andere gedoogregering wordt gevormd, waarbij meerdere partijen een coalitie willen ondersteunen in ruil voor directe inspraak bij specifieke agendapunten.

Aangezien bijna alle partijen samen heulen tegen de PVV zou het me niet eens verbazen als alleen daarom iedereen zo gemotiveerd zal zijn om een kabinet te vormen zonder de PVV dat dit nog tot zijn recht komt ook.

Wat echter duidelijk is dat het verkiezingsstelsel nodig op de schop moet! We leven niet meer in de 19e eeuw. Het politieke landschap is veranderd, mensen.

Keuze stelling: VNL
HR
HR

sanderhag123
Idool

Reg.: 20 januari 2011

Rody, de rest van de partijen heulen niet samen tegen de PVV. De PVV neemt constant standpunten in die zo extreem worden gebracht (zonder de intentie ze daadwerkelijk door te voeren overigens, kopvodden tax? Echt?) zodat de andere partijen gedwongen zijn afstand te nemen. Als alle partijen afstand nemen en je maar genoeg mensen individueel of als partij beledigd, wordt je vanzelf uitgesloten. Daar gaat het Wilders om, want dan komt de "wij tegen de rest" argumentatie.

Hij is een wannabe populist, doen net alsof hij alles voor het volk doet maar het is gewoon onzin. Hij is een ex-VVDer die z'n zin niet kreeg en daarom maar in z'n eentje door is gegaan, een opening zag door bepaalde standpunten in te nemen en die naar huis gehamerd heeft.

Bijna geen enkele van z'n ideeën zijn realistisch of uitvoerbaar. Of het nou om z'n anti-immigratie beleid gaat, z'n anti-EU beleid of z'n sociale beleid (AOW leeftijd omlaag, etc.) er komt nooit wat van terecht.

Ik zou zeggen, kijk naar wat de Brexit teweeg heeft gebracht en wat mensen kapot kunnen maken als ze bereid zijn zich voor te doen als de strijder voor de gewone man puur om zieltjes te winnen. Dan zie je de toekomst als de PVV ooit een vinger in de pap krijgt.

Nog afgezien daarvan zijn Wilders z'n standpunten hypocriet en verwerpelijk en is hij zo ontiegelijk media geil dat hij volgens mij na elk interview een schone onderbroek aan moet doen. Maargoed, dat is mijn mening :b

Geen stellingname
HR
HR

Dokter Mabuse
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Vak: 125
Reg.: 5 november 2007

quote:HR
sanderhag123 schreef:

Rody, de rest van de partijen heulen niet samen tegen de PVV. De PVV neemt constant standpunten in die zo extreem worden gebracht (zonder de intentie ze daadwerkelijk door te voeren overigens, kopvodden tax? Echt?) zodat de andere partijen gedwongen zijn afstand te nemen. Als alle partijen afstand nemen en je maar genoeg mensen individueel of als partij beledigd, wordt je vanzelf uitgesloten. Daar gaat het Wilders om, want dan komt de "wij tegen de rest" argumentatie.

Hij is een wannabe populist, doen net alsof hij alles voor het volk doet maar het is gewoon onzin. Hij is een ex-VVDer die z'n zin niet kreeg en daarom maar in z'n eentje door is gegaan, een opening zag door bepaalde standpunten in te nemen en die naar huis gehamerd heeft.

Bijna geen enkele van z'n ideeën zijn realistisch of uitvoerbaar. Of het nou om z'n anti-immigratie beleid gaat, z'n anti-EU beleid of z'n sociale beleid (AOW leeftijd omlaag, etc.) er komt nooit wat van terecht.

Ik zou zeggen, kijk naar wat de Brexit teweeg heeft gebracht en wat mensen kapot kunnen maken als ze bereid zijn zich voor te doen als de strijder voor de gewone man puur om zieltjes te winnen. Dan zie je de toekomst als de PVV ooit een vinger in de pap krijgt.

Nog afgezien daarvan zijn Wilders z'n standpunten hypocriet en verwerpelijk en is hij zo ontiegelijk media geil dat hij volgens mij na elk interview een schone onderbroek aan moet doen. Maargoed, dat is mijn mening :b
HR
Wat heeft de Brexit dan teweeg gebracht? Volgens mij concreet namelijk nog helemaal niets behalve populisme vanuit Brussel hoe erg het allemaal wel niet is.

HR
HR

Ride
Idool

Uit: Hoorn
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 21 januari 2011

De PVV kan je niet op stemmen, dat is een eenmanspartij zonder democratie.
Als Wilders overlijd krijg je hetzelfde als bij Lijst Fortuin.
Chaos.
Men zou juist massaal op de Dierenpartij moeten stemmen puur als signaal aan de huidige politieke partijen.
Geen idee wat hun programma is maar boeit me niet. Ze verneuken toch alles al de laatste 40 jaar.

Keuze stelling: Geen stellingname
HR
HR

ElSimao
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Graziano Pellè
Reg.: 21 december 2014

Ride schreef:

De PVV kan je niet op stemmen, dat is een eenmanspartij zonder democratie.
Als Wilders overlijd krijg je hetzelfde als bij Lijst Fortuin.
Chaos.
Men zou juist massaal op de Dierenpartij moeten stemmen puur als signaal aan de huidige politieke partijen.
Geen idee wat hun programma is maar boeit me niet. Ze verneuken toch alles al de laatste 40 jaar.
HR
Ik ga waarschijnlijk ook niet stemmen of op een protestpartij, maar hiermee doe je onze machtshebbers wel tekort. We hebben het mede door ons beleid nog steeds relatief erg goed. Met name in de jaren '90 ging het fantastisch met ons. Laatste jaren is het wat minder, maar we moeten niet doen alsof we zijn afgezakt tot het niveau Spanje ofzo.

Geen stellingname
HR
HR

Ride
Idool

ElSimao schreef:

(...)

Ik ga waarschijnlijk ook niet stemmen of op een protestpartij, maar hiermee doe je onze machtshebbers wel tekort. We hebben het mede door ons beleid nog steeds relatief erg goed. Met name in de jaren '90 ging het fantastisch met ons. Laatste jaren is het wat minder, maar we moeten niet doen alsof we zijn afgezakt tot het niveau Spanje ofzo.
HR
Heeft de regering ons rijk gemaakt of wij de werkende meerderheid. :denk

HR
HR

SJON.
Idool

Reg.: 17 januari 2003

Er zijn simpel gezegd twee problemen in Nederland: de EU en de oprukkende islam (mede door het open grenzen beleid).

Welke partijen benoemen deze problemen: PVV en VNL.

Meer keuze dan dit heb je dus niet tegenwoordig.

Vervelende is dat de VVD zoals altijd in de campagne weer stoere rechtse praatjes aan het verkopen is, waar de 'grote stille meerderheid' weer massaal in gaat trappen. Dus die gaan weer winnen en dan krijgen we weer 4 jaar lang nog meer EU en nog meer islam (want Rutte is een 'liberaal' die in het kader van het liberalisme nergens tegen op wil treden).

Keuze stelling: PVV
HR
HR

Landlord
Ballenjongen

Reg.: 11 december 2004

De partij die het meeste investeert in onderwijs. Welke dat is moet ik nog uitzoeken. Onderwijs is de basis van de maatschappij. Voorheen heb ik VVD en D66 gestemd.

Keuze stelling: Partij voor de Dieren
HR
HR

Zlatanist
Legende

Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juni 2009

Niet stemmen waarschijnlijk. Het is namelijk totaal kansloos. De grotere partijen lullen een hoop, maar doen weinig. Stemmen op een kleine partij is hetzelfde als niet stemmen. Je stem is waardeloos.

Het gekke is dat ik Wilders meestal nog het beste programma vind hebben, alleen zijn stellingnames op bepaalde gebieden slaan wel erg door. Daarnaast zal ook hij nooit regeren en vrees ik ook dat hij geen echte oplossingen heeft. Ik denk niet dat ik op hem ga stemmen, al is hij wel een kanshebber als ik wel ga stemmen.

Als het bijna zover is, pak ik er meestal een Stemwijzer bij en dan kijk ik of er een club is die goed op mijn voorkeuren aan sluit. Meestal is dit dus Wilders. Of gewoon één van de grote partijen, maar die kan ik helaas sowieso niet serieus nemen. PVDA, CDA, VVD, het is allemaal niks.

Ik ben ook gewoon geen fan van ons systeem. Ik zou blij zijn als we ons systeem een keer om zouden gooien. Gewoon stemrondes en 1 partij aan de macht. Dan kan die partij tenminste echt beleid voeren. Werkt het beleid niet; dan worden ze vier jaar later wel keihard afgestraft. Of als ze het echt te bont maken, dan kan het volk altijd de straat op. Nu krijg je geen beleid omdat ze altijd concessies moeten doen met een coalitiepartij. Daardoor weet je als stemmer ook niet waar je op stemt en krijg je ook vaak van die halve afspraken. Niet voor niets zijn er de afgelopen 30 jaar zoveel coalities vroegtijdig gevallen. Dit keer is het een keer goed gegaan. Maar het werkt gewoon niet. Laat 1 partij de dienst maar uitmaken, dan kan die partij tenminste wat neer zetten en doen ze dat niet dan kunnen ze na vier jaar weer inpakken. Nu kunnen ze blijven aanmodderen en komt er na een paar jaar weer een nieuwe coalitie die vrolijk verder gaat met aanmodderen.

Geen stellingname
HR
HR

Morfe0
Idool

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Waanzin die nieuwe project dat je 400 euro mag bijverdienen bovenop je bijstandsuitkering

Bijstandsuitkering is 950 euro als je alleen bent , +400 euro is Minimumloon , voor slechts 15-20 uur te werken ipv 40 uur

HR
HR

Fern
Vedette

Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 14 augustus 2007

sanderhag123 schreef:

HR
Sterker nog, er zit een heel groot verschil tussen wat Wilders roept en wat zijn fractie stemt tijdens stemmingen. PVV roept ".A." en stemt vervolgens ".B." zoals hier te lezen valt.

Wat ik ga stemmen weet ik nog niet, daar zal ik toch eerst de verkiezingsprogramma's voor moeten lezen. Wat ik niet stem weet ik wel, PVV & DENK vanwege hun ideologie, PVDA omdat deze partij van binnen verrot is (en dat terwijl ik in het verleden heel vaak op deze partij gestemd heb) en de SGP/Christenunie omdat ik vind dat religie geen rol zou mogen spelen in de leiding van een land met zoveel niet of anders gelovigen.

We zouden in Nederland ook gebaat zijn bij een verkiezingsdrempel, en een vrij hoge ook, zodat we een tweede kamer krijgen met allemaal partijen van minimaal 5 zetels, dan valt er ook weer een stabiele regering te vormen. Het is toch van de gekke dat een hele kleine SGP heel politiek Nederland in de houtgreep kan houden door de verhoudingen in de eerste kamer met hun 2 zeteltjes daar?

[Dit bericht is veranderd door Fern (op 11 oktober 2016 10:48:03).]

Keuze stelling: D66
HR
HR

het allerlaatste schaap
Legende

Reg.: 3 november 2002

Het CDA is een veel gevaarlijkere partij dan de PVV. De partij zit al jaren niet in de regering, maar oefent zoveel psychologische en moralistische druk uit, dat het het hele 'sfeertje' bepaalt en nog ontzettend veel invloed heeft op het land. Buma heeft zich opgeworpen als het geweten van Nederland en voert een kruisvaart tegen alles wat niet in het christelijke fatsoensdogma valt. Door het fatsoensdogma van het CDA is de politiek tot achter uw voordeur gaan bepalen hoe u moet leven. Een levensgevaarlijke partij die uit het politieke bestel moet worden gegooid vanwege het verkrachten van de democratische verworvenheden zoals vrijheid van het individu. Het CDA is de grote aanjager van de fatsoensideologie in dit land, een verstikkende, streng-dogmatische ideologie die een enorme psychologische druk uitoefent en zeer grote gevolgen heeft voor het dagelijkse leven van de burgers. Het CDA moet met alle middelen tegengehouden worden voordat het weer de absolute macht grijpt en met drukmiddelen nog verder gaat bepalen hoe de mensen moeten leven. De kopstukken, waaronder Buma, dienen preventief te worden opgepakt en een tijdje in detentie te worden gehouden. Wat het CDA het land aandoet en de invloed die het heeft, is te vergelijken met de opkomst van de nazi-ideologie. Meteen afbreken voordat het monster groeit.

[Dit bericht is veranderd door het allerlaatste schaap (op 12 oktober 2016 16:36:06).]

Geen stellingname
HR
HR

Morfe0
Idool

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Ik ga voor eerlijkheid , dus VVD.

Mensen die alleen hun handjes open willen houden mogen best wel wat meer doen dan op hun luie reet blijven zitten.

HR
HR
VVD.

Tenzij Rutte de wil van het volk gaat negeren en het Oekraine verdrag er toch doorheen drukt.

Keuze stelling: VNL
HR
HR

Exitus acta probat
Moderator

Uit: Breda
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 18 september 2004

Morfe0 schreef:

Mensen die alleen hun handjes open willen houden mogen best wel wat meer doen dan op hun luie reet blijven zitten.
HR
Jij bent toch die postbode die daar al van in de stres schiet? Die zeurt over de lage lonen maar weigert zelf initiatief te nemen, een opleiding te gaan volgen en z'n verantwoordelijkheid neemt om zelf voor een hoger loon te werken? Je mag hier best je mening uiten maar het begint vaak bij jezelf.

Keuze stelling: GroenLinks
HR
HR

Sterspeler-gezocht
Regelmatige invaller

Reg.: 13 september 2010

Ik neig naar de CU. SGP is me te extreem
ik heb naar CU gek genoeg het minst wantrouwen naar. Segers is in ieder geval iemand die weet wasr die voor staat en doet niet mee om zijn eigen zakken te vullen. de grote partijen maken er een kolere zooi van. oftewel: ik weet het eigenlijk niet.

[Dit bericht is veranderd door Sterspeler-gezocht (op 12 oktober 2016 23:46:05).]

Keuze stelling: ChristenUnie
HR
HR

het allerlaatste schaap
Legende

Jij bent toch die postbode die daar al van in de stres schiet?HR
hehehe

Ik ga voor eerlijkheid , dus VVDHR
:denk

Segers is in ieder geval iemand die weet wasr die voor staat en doet niet mee om zijn eigen zakken te vullenHR
Is een zeer onzekere man boordevol twijfels, compenseert dat met een enorme machtswellust en profileringsdrang. Een man die moeiteloos in de regering van eender welke dictatuur plaats zou nemen, zo groot dat zijn machtswellust reikt.

Ik heb een eigen onderneming en de VVD zou mijn belangen waarschijnlijk het best dienen, maar laatste drie x op SP, D66 en PVDA gestemd. Vind die gasten van VNL overigens wel goed, van Klaveren vind ik helemaal geen slechte politicus. Snap niet dat als je rechts bent daar niet op gaat stemmen. Wilders is een krankzinnige man, ik vind hem ook geen aangenaam persoon. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Trump heb ik hem nog nooit iets aardigs horen zeggen.

[Dit bericht is veranderd door het allerlaatste schaap (op 13 oktober 2016 02:43:31).]

Geen stellingname
HR
HR

Karikatuur
Veelbelovend talent

Uit: Amstelveen
Vak: 110
Reg.: 11 augustus 2016

het allerlaatste schaap schreef:

Het CDA is een veel gevaarlijkere partij dan de PVV. De partij zit al jaren niet in de regering, maar oefent zoveel psychologische en moralistische druk uit, dat het het hele 'sfeertje' bepaalt en nog ontzettend veel invloed heeft op het land. Buma heeft zich opgeworpen als het geweten van Nederland en voert een kruisvaart tegen alles wat niet in het christelijke fatsoensdogma valt. Door het fatsoensdogma van het CDA is de politiek tot achter uw voordeur gaan bepalen hoe u moet leven. Een levensgevaarlijke partij die uit het politieke bestel moet worden gegooid vanwege het verkrachten van de democratische verworvenheden zoals vrijheid van het individu. Het CDA is de grote aanjager van de fatsoensideologie in dit land, een verstikkende, streng-dogmatische ideologie die een enorme psychologische druk uitoefent en zeer grote gevolgen heeft voor het dagelijkse leven van de burgers. Het CDA moet met alle middelen tegengehouden worden voordat het weer de absolute macht grijpt en met drukmiddelen nog verder gaat bepalen hoe de mensen moeten leven. De kopstukken, waaronder Buma, dienen preventief te worden opgepakt en een tijdje in detentie te worden gehouden. Wat het CDA het land aandoet en de invloed die het heeft, is te vergelijken met de opkomst van de nazi-ideologie. Meteen afbreken voordat het monster groeit.
HR
:D :D En jij hebt een eigen onderneming schapie? ws in paddo's en ben jezelf de grootste afnemer :D oh ja en ik ben zeker geen CDA stemmer ;)

HR
HR

het allerlaatste schaap
Legende

Karikatuur schreef:

(...) :D :D En jij hebt een eigen onderneming schapie? ws in paddo's en ben jezelf de grootste afnemer :D oh ja en ik ben zeker geen CDA stemmer ;)
HR
Je zou het dichterlijke vrijheid kunnen noemen, je zou ook gewoon kunnen zeggen dat het ware gedachtegoed van Buma er dicht tegenaan schuurt, maar dat hij het gewoon in een modern jasje heeft gestoken. Uit al zijn uitspraken, zoals de gedachtepolitie, blijkt echter dat Buma heel graag de bevolking wil tuchtigen. Vergeet niet dat de mens slechts 1% van zijn ware aard aan anderen openbaart. Dus als Buma spreekt van gedachtepolitie, dan droomt hij in werkelijkheid van een totaliteire staat, en als hij het heeft over 'socialiseren van de jeugd', dan mijmert hij thuis stiekum over kinderen met bretels, in hoog opgetrokken broeken en kousen die in lange rijen boomstammen aan elkaar doorgeven.

Geen stellingname
HR
HR

Ride
Idool

VVD, gaat prima toch?

HR
HR

Ludwig van Schnabel
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Singapore
Droomaankoop: Steven Defour
Reg.: 22 september 2003

Notlupus schreef:

Ik stem waarschijnlijk blanco, want op dit moment is er geen enkele partij waarbij ik volledig achter haar standpunten sta. HR
Er zal bijna nooit een partij zijn waarvan alle standpunten gelijk zijn aan die van jou. Daarvoor zijn er ook teveel verschillende opvattingen en stromingen binnen de partijen.

Per definitie is het een keuze van de meest passende of minst slechte.

Notlupus schreef:

Blanco in plaats van niet stemmen dan maar, omdat ik wel gebruik wil maken van mijn stemrecht. Ik denk dat ik nog het dichtste bij een mix van SP en PVV zit, maar zoals ik zeg zijn er teveel standpunten waar ik het niet mee eens ben bij deze twee.
HR
Fair enough! Altijd beter om te stemmen dan om het niet te doen, zelfs al I het blank.

Landlord schreef:

De partij die het meeste investeert in onderwijs. Welke dat is moet ik nog uitzoeken. Onderwijs is de basis van de maatschappij. HR
Deel je mening (bijna) helemaal. Onderwijs zou altijd een hoofdplaats moeten innemen bij iedere partij. Kennis/onderwijs is zo verschrikkelijk belangrijk tegenwoordig.

Ik denk dat d66 het beste was op het gebied van onderwijs. Als onderwijs jouw make or break onderwerp is, zou ik stemmen op d66. Ben zelf geen fan van d66 als partij en ik vind de rest van hun standpunten "naief", maar qua onderwijs zijn ze al jaren de beste. Als ze niet zo slap waren op het gebied van politie en justitie dan hadden ze mijn stem ook gekregen.

Zlatanist schreef:

Niet stemmen waarschijnlijk. Het is namelijk totaal kansloos. De grotere partijen lullen een hoop, maar doen weinig. Stemmen op een kleine partij is hetzelfde als niet stemmen. Je stem is waardeloos.

Het gekke is dat ik Wilders meestal nog het beste programma vind hebben, alleen zijn stellingnames op bepaalde gebieden slaan wel erg door. Daarnaast zal ook hij nooit regeren en vrees ik ook dat hij geen echte oplossingen heeft. Ik denk niet dat ik op hem ga stemmen, al is hij wel een kanshebber als ik wel ga stemmen.

Als het bijna zover is, pak ik er meestal een Stemwijzer bij en dan kijk ik of er een club is die goed op mijn voorkeuren aan sluit. Meestal is dit dus Wilders. Of gewoon één van de grote partijen, maar die kan ik helaas sowieso niet serieus nemen. PVDA, CDA, VVD, het is allemaal niks.

Ik ben ook gewoon geen fan van ons systeem. Ik zou blij zijn als we ons systeem een keer om zouden gooien.
HR
Begrijp je frustratie zeker. Helaas is dit ons politieke stelsel. Partijen kunnen een hoop voorstellen, maar ze moeten samenwerken en plannen aanpassen om te kunnen regeren. Het is niet alles of niets, maar "iets".

Toch zou ik je aanraden om gewoon te gaan stemmen (ook al betwijfel ik of je op dezelfde partij gaat stemmen als ik ;) ). De mogelijkheid om te stemmen is een groot goed. Een enkele stem maakt weinig uit, maar vele stemmen kunnen iets bijzonders teweeg brengen. Als iedereen zou gaan stemmen zou men een veel beter beeld hebben van werkelijk speelt in de maatschappij. Zelfs al is het op een kleine partij.

Fern schreef:

Wat ik ga stemmen weet ik nog niet, daar zal ik toch eerst de verkiezingsprogramma's voor moeten lezen. Wat ik niet stem weet ik wel, PVV & DENK vanwege hun ideologie, PVDA omdat deze partij van binnen verrot is (en dat terwijl ik in het verleden heel vaak op deze partij gestemd heb) en de SGP/Christenunie omdat ik vind dat religie geen rol zou mogen spelen in de leiding van een land met zoveel niet of anders gelovigen.

We zouden in Nederland ook gebaat zijn bij een verkiezingsdrempel, en een vrij hoge ook, zodat we een tweede kamer krijgen met allemaal partijen van minimaal 5 zetels, dan valt er ook weer een stabiele regering te vormen. Het is toch van de gekke dat een hele kleine SGP heel politiek Nederland in de houtgreep kan houden door de verhoudingen in de eerste kamer met hun 2 zeteltjes daar?
HR
Volledig met je eens!

[Dit bericht is veranderd door Ludwig van Schnabel (op 13 oktober 2016 10:41:03).]

Geen stellingname
HR
HR

SJON.
Idool

Reg.: 17 januari 2003

Morfe0 schreef:

HR
Hahahahahahaha. Jij volgt de politiek niet.

HR
HR

Bazza
Legende

Droomaankoop: Jean-Paul Boëtius
Reg.: 20 januari 2002

Ik stem VNL, hebben uitstekende speerpunten die goed bij mij passen.

HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 262 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Nederlandse politiek en verkiezingen 2017

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.