Ajax Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 16:41                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Het Praathuis » grensrechter Richard Nieuwenhuizen overleden

HR

Deze topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 17 »

HR

le-fou-pedalant
Ballenjongen

Vak: 115
Droomaankoop: -
Reg.: 16 juli 2011

Gisterenmiddag stond ik zelf als waarnemer bij een wedstrijd te kijken, terwijl een kleine honderd meter verderop bij Onze Gezellen-Martinus een scheidsrechter werd geslagen. Het nieuws over de vermoorde (een ander woord heb ik er niet voor) grensrechter van SC Buitenboys uit Almere is in Nederland en de voetbalwereld als een bom ingeslagen. Zelfs een aantal van mijn buitenlandse voetbalkennissen zijn nu reeds via internet op de hoogte gekomen. Het wordt de hoogste tijd om dit probleem aan te pakken en definitief uit te bannen. Aangezien ik ruim 100 wedstrijden per jaar bezoek in binnen- en buitenland kom ik in eigen land veel in aanraking met geweld op de velden. Dat er nu een (vlaggende) voetballiefhebber vermoord is ... Wij zijn in Nederland echt te ver gegaan.

Mijn vraag en oproep : zouden wij als MENSEN en als AJACIEDEN op een mooie wijze deze 41-jarige man eerbiedig kunnen herdenken ?

Misschien kunnen de mannen uit de sfeervakken een passend spandoek maken ...

En hopelijk kan en mag van de KNVB de club een lange minuut echte stilte in acht laten nemen ...

[Dit bericht is veranderd door le-fou-pedalant (op 3 december 2012 20:31:30).]
HR
HR
Sneu, hopelijk wordt de doodstraf op tijd heringevoerd voor de dader.
HR
HR

Notlupus
Vedette

Vak: -
Reg.: 26 februari 2010

quote:HR
Mijn vraag en oproep : zouden wij als MENSEN en als AJACIEDEN op een mooie wijze deze 41-jarige man eerbiedig kunnen herdenken ?HR
Waarom moet Ajax hier iets mee doen? Je hoeft niemand te overtuigen van hoe erg je zoiets vindt, maatschappelijk komt hier de komende tijd genoeg aandacht voor.

Zolang we in Nederland geen passende straffen gaan uitdelen blijven dit soort dingen de orde van de dag, binnen en buiten de velden. Dan moet je elke week een minuut stilte voor de conducteur, ambulancemedewerker of onschuldige voorbijganger die deze week weer beroofd, verkracht of in elkaar geslagen is door onopgevoed tuig.
HR
HR

Apocalypse
Vedette

Uit: Dreumel
Vak: 126
Reg.: 15 september 2003

ERger misschien nog wel dan de daders is het feit dat er 2 hele elftallen en trainers en toeschouwers aanwezig waren en niemand die iets (volgens de berichten) heeft gedaan om het tegen te houden.
HR
HR
Erg voor zoontje die voor zijn ogen zijn vader dood getrapt ziet worden.. Ik zou aardig wat wraakgevoelens koesteren dan, zeg.. :\(
HR
HR

SiSi
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 2 juli 2002

Zieke wereld.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
Internationale topspeler

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Tsja, wat moet je hier nog op zeggen? Echt verschrikkelijk.
Niemand die dan iets doet, zegt idd ook héél veel.
Soms vraag ik me wel eens af waar 'het' allemaal naar toe moet... :\(
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Is die arme man tijdens de wedstrijd in elkaar geslagen, of daarna?
HR
HR

le-fou-pedalant
Ballenjongen

champy95 schreef:

Is die arme man tijdens de wedstrijd in elkaar geslagen, of daarna?
HR
De 41-jarige grensrechter Richard Nieuwenhuizen werd na de wedstrijd door een drietal spelers van Nieuw Sloten in elkaar getrapt.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Echt triest.

Zal mij ook niet verbazen dat de wedstrijden van komend weekend afgelast worden.
HR
HR

AFC19
International

Uit: Amsterdam
Vak: 430
Reg.: 29 april 2011

Vreselijk.

De KNVB faalt ook enorm op dit gebied. Een team van mijn club is eens van het veld gestapt vanwege erg agressief gedrag van de tegenstander. In plaats van de schuldige aan te pakken, kreeg dat team puntmindering en een geldboete.

Dit is ook de reden dat wij met ons team niet meer in Amsterdam voetballen (als Amsterdams team). Te vaak moet je op je passen letten dat je er heelhuids vandaan komt.

Een zwarte dag voor het Nederlandse voetbal.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Verschrikkelijk. Echt verschrikkelijk.
HR
HR

witchmaster
Icoon

Uit: het zuiden des lands
Reg.: 6 augustus 2000

Als Ajacied vind ik deze topic echt TOP , want voetbal is in mijn ogen een sport en Ajax is een belevenis daarom hekel ik sommige die constant haat oproepen kinderen zien dit ook met alle gevolgen van dien , een goede topic .
De man is dood , de daders zijn nog jong en krijgen jeugd detentie en lopen over 3 jaar weer rond .
die arme vrouw en kinderen hebben LEVENSLANG ........................ :denk
HRHR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

En dat jochie dan. Hoe moet die nou verder. Een aantal xxx ventjes hebben z'n pa doodgeslagen.

Een keiharde sanering en nieuwe aanpak van het amateurvoetbal kan echt niet meer uitblijven. Heeft dat joch verder geen ene reet meer aan. Hopelijk betalen de (ouders van die) ventjes zich hun hele leven blauw aan een schadeloosstelling.
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Het is te walgelijk voor woorden en de daders zijn minderjarig dus zullen niet eens veel gestraft worden. Deze man was net zo oud als ik, heeft ook kinderen... en dan doen een stel kansloze hersenloze zo'n gruweldaad om een voetbalwedstrijd. Misselijk word ik ervan, echt misselijk.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Schip ahoy schreef:

En dat jochie dan. Hoe moet die nou verder. Een aantal xxx ventjes hebben z'n pa doodgeslagen.

Een keiharde sanering en nieuwe aanpak van het amateurvoetbal kan echt niet meer uitblijven. Heeft dat joch verder geen ene reet meer aan. Hopelijk betalen de (ouders van die) ventjes zich hun hele leven blauw aan een schadeloosstelling.
HR
Als ik familie was van die kerel zou ik het wel weten. Het moment dat ze uit jeugddetentie komen breek ik hun nek.

Godverdomme wat een klotezooi dit.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Burzlew schreef:

(...)

Als ik familie was van die kerel zou ik het wel weten. Het moment dat ze uit jeugddetentie komen breek ik hun nek.

Godverdomme wat een klotezooi dit.
HR
Ik zou je zo helpen.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Helaas moet je constateren dat het steeds dezelfde ploegen met een bepaalde nationaliteit zijn die dit soort problemen veroorzaken.
Voetbal in Amsterdam en omstreken is echt een hel als je tegen teams als deze moet, nemen altijd een flink aantal aanhang mee en niemand durf meestal ze scheur open te trekken, maar ondertussen word je keihard geïntimideerd op het veld of er naast.
HR
HR

witchmaster
Icoon

Uit: het zuiden des lands
Reg.: 6 augustus 2000

0634 schreef:

Het is te walgelijk voor woorden en de daders zijn minderjarig dus zullen niet eens veel gestraft worden. Deze man was net zo oud als ik, heeft ook kinderen... en dan doen een stel kansloze hersenloze zo'n gruweldaad om een voetbalwedstrijd. Misselijk word ik ervan, echt misselijk.
HR
hoog uit 3 jaar ,kan ook twee jaar worden ligt aan hun leeftijd .
met 18 ga je weer terug naar de maatschappij , maar dan ben je verder verkloot in een inrichting zodat je weer in de bak komt :denk
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

AFC19 schreef:
Vreselijk.

De KNVB faalt ook enorm op dit gebied. Een team van mijn club is eens van het veld gestapt vanwege erg agressief gedrag van de tegenstander. In plaats van de schuldige aan te pakken, kreeg dat team puntmindering en een geldboete.

Dit is ook de reden dat wij met ons team niet meer in Amsterdam voetballen (als Amsterdams team). Te vaak moet je op je passen letten dat je er heelhuids vandaan komt.

Een zwarte dag voor het Nederlandse voetbal. HR
Dit team kreeg op 19 november nog een boete wegens een opstootje en het bedreigen van de scheidsrechter. De boete was 100 euro. Dat is lager dan de boete als je een wedstrijd niet 5 dagen van tevoren via de KNVB afgelast. Dat is nog eens kordaat optreden.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Ares schreef:

(...)
Dit team kreeg op 19 november nog een boete wegens een opstootje en het bedreigen van de scheidsrechter. De boete was 100 euro. Dat is lager dan de boete als je een wedstrijd niet 5 dagen van tevoren via de KNVB afgelast. Dat is nog eens kordaat optreden.
HR
Gassies doen ook nog eens een kickboxen, zien ondertussen een Badr Hari mensen mischandelen, en vervolgens "vrij" worden gelaten.

Deze maatschappij is dood ziek.
HR
HR

le-fou-pedalant
Ballenjongen

Gallery Play schreef:

Sneu, hopelijk wordt de doodstraf op tijd heringevoerd voor de dader.
HR
In 1952 vond de laatste tenuitvoerlegging van de doodstraf, een executie op de Waasdorpervlakte, plaats. Een te drastisch middel tegen drie jongeren, de spelers van Nieuw Sloten, die zwaar over de scheef zijn gegaan. Al denk ik dat men bijvoorbeeld in Texas (VS) voor een dergelijk misdrijf wel met de doodstraf zou kunnen worden bestraft. Enige tijd geleden stierf een 77-jarige voetballiefhebber, de heer Retz, door een karatetrap van Sylvester Mendes. Nu werd Richard Nieuwenhuizen doodgetrapt. Het wordt de hoogste tijd, dat de KNVB en Den Haag samen deze onaanvaardbare wantoestanden langs de voetbalvelden gaan aanpakken. Misschien dat Fred Teeven, staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, tot een definitieve uitgebreide voetbalwet kan komen ? Bijna elk weekend zie ik wel één of twee keer een wantoestand op of naast een voetbalveld. Wij moeten erkennen dat onze nationale hobby inmiddels volledig uit de hand is gelopen.
HR
HR

le-fou-pedalant
Ballenjongen

Maduroman schreef:

Erg voor zoontje die voor zijn ogen zijn vader dood getrapt ziet worden.. Ik zou aardig wat wraakgevoelens koesteren dan, zeg.. :\(
HR
Tot mijn ergernis krijg ik een email met een link http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/12/tuigvoetballertjes_slopen_gren.html

hieruit blijkt dat de jonge spelers van Nieuw Sloten niet alleen voetballes maar ook KICKBOKSTRAINING krijgen om "de fysieke weerbaarheid te vergroten."

Hiervoor heb ik geen woorden meer ...
HR
HR

Es Muss Eskalieren
Bankzitter

Droomaankoop: Jeffrey Vlug
Reg.: 29 oktober 2008

le-fou-pedalant schreef:

(...)

In 1952 vond de laatste tenuitvoerlegging van de doodstraf, een executie op de Waasdorpervlakte, plaats. Een te drastisch middel tegen drie jongeren, de spelers van Nieuw Sloten, die zwaar over de scheef zijn gegaan. Al denk ik dat men bijvoorbeeld in Texas (VS) voor een dergelijk misdrijf wel met de doodstraf zou kunnen worden bestraft. Enige tijd geleden stierf een 77-jarige voetballiefhebber, de heer Retz, door een karatetrap van Sylvester Mendes. Nu werd Richard Nieuwenhuizen doodgetrapt. Het wordt de hoogste tijd, dat de KNVB en Den Haag samen deze onaanvaardbare wantoestanden langs de voetbalvelden gaan aanpakken. Misschien dat Fred Teeven, staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, tot een definitieve uitgebreide voetbalwet kan komen ? Bijna elk weekend zie ik wel één of twee keer een wantoestand op of naast een voetbalveld. Wij moeten erkennen dat onze nationale hobby inmiddels volledig uit de hand is gelopen.
HR
Eens. Er zijn hier in Noord-Brabant ook diverse verenigingen waar je na een doodsschop het niet in je hoofd moet halen om er wat van te zeggen. Je hoeft je nog net niet te verantwoorden omdat je tegen ze scoort. En voor dit soort teams maakt het niet uit of ze tegen 50-jarige mannen of 15-jarige ventjes spelen. Het amateurvoetbal moet drastisch op de schop.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

le-fou-pedalant schreef:

(...)

Tot mijn ergernis krijg ik een email met een link http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/12/tuigvoetballertjes_slopen_gren.html

hieruit blijkt dat de jonge spelers van Nieuw Sloten niet alleen voetballes maar ook KICKBOKSTRAINING krijgen om "de fysieke weerbaarheid te vergroten."

Hiervoor heb ik geen woorden meer ...
HR
Zoals ik hier boven dus al beschreven had. Badr Hari is het grote voorbeeld, mishandelen as a boss en week later weer vrij.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 22:43:43).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » grensrechter Richard Nieuwenhuizen overleden

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 96,7% dat Bayern München wint van AS Roma. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!