Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 16:05                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Het Praathuis » Coffeeshops op Amsterdamse Wallen toch dicht

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

afcaaap
Talent

Vak: 428
Droomaankoop: -
Reg.: 29 januari 2009

Viel me op dat hier nog geen topic over was voor zover ik het kan vinden. Lijkt mij dat (Bijna) elke ajax supporter hier wel ene mening over heeft.

Ik vraag me af wat ze nu willen op de wallen. Bordelen weg, coffeeshops weg, alleen de kroegen nog weg en de "binnenstad/ toeristenstad" nog meer verkleinen?
Extra woonruimte voor creatieve studenten creeeren?.....

AMSTERDAM - Op de Wallen in Amsterdam zullen 26 coffeeshops toch hun deuren moeten sluiten.

Dat heeft burgemeester Eberhard van der Laan besloten nu er meer duidelijkheid is over het landelijke coffeeshopbeleid.

In september stelde de gemeente de sluiting uit vanwege onduidelijkheid over het afstandscriterium en de wietpas. De vrees bestond dat het nieuwe kabinet zou vasthouden aan het plan dat coffeeshops binnen een straal van 350 meter rondom scholen dicht zouden moeten.

Op de Wallen zou dan het grootste deel van de 76 coffeeshops moeten verdwijnen, waardoor de illegale handel en overlast zouden kunnen toenemen.

Afstandscriterium

Dat afstandscriterium is echter van de baan. Daarnaast is de wietpas afgeschaft. De hoofdstad besloot eerder dat 26 coffeeshops op de Wallen dicht moeten om het gebied op te schonen ('project 1012'). Dat plan kan nu doorgaan.

De eerste coffeeshops verliezen begin volgend jaar hun gedoogverklaring. In 2015 loopt de laatste gedoogvergunning af.

Van der Laan stuurt volgende week een brief naar de gemeenteraad over het softdrugsbeleid.
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Vak: -
Reg.: 3 november 2002

Wat ze willen? Ze willen niets, slechts hun macht uitoefenen. Men weet van gekkigheid niet meer wat men moet verbieden, dus verbieden ze alles maar.

Daarnaast speelt angst een rol. Angst dat er eens een keer iets geks gebeurt - zoals overal op de wereld een keer iets geks gebeurt - waardoor ze kritiek krijgen en hun baantje op de tocht komt te staan. Wat is er dan makkelijker om dan gewoon maar alles af te schaffen en te verbieden. Probleem opgelost.

Maar in principe moet men niet zo zeuren. Het land krijgt de bestuurders die het verdient. Als er eens een keer een grensrechter wordt doodgeschopt schreeuwt het volk om acties en harde maatregelen. Het totaal lamleggen van de binnenstad van Amsterdam is het gevolg van massahysterie en doorgedraaide mensen die in het meest veilige land ter wereld beweren dat Nederland onveilig is. Van der Laan is slechts het product van deze massahysterie.
HR
HR

DAMSCO
Bankzitter

Reg.: 7 oktober 2008

quote:HR
het allerlaatste schaap schreef:

Wat ze willen? Ze willen niets, slechts hun macht uitoefenen. Men weet van gekkigheid niet meer wat men moet verbieden, dus verbieden ze alles maar.

HR
Dit dus. Gewoon gepeste nerdjes achter een bureau die zijn werk wilt doen, terwijl ze zelf nog nooit in een coffeeshop zijn geweest, bepalen zij dat ze dicht moeten.
HR
HR

contract of the century
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 424
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 maart 2003

Ondernemers worden genaaid door de gemeente. Heeft Amsterdam helaas ook een handje van.
HR
HR

Fabianus85
Ballenjongen

Reg.: 1 november 2012

Ze willen er gewoon een 'hippe' yuppenstad van maken. De wallen is zo langzaam aan het laatste gedeelte van het centrum in Amsterdam dat nog iets rauws heeft en daar willen ze vanaf om plaats te maken voor corporate gangsters. Ze willen de binnenstad van Amsterdam afstemmen op de wensen van mensen met geld en daar horen in hun ogen typisch Amsterdamse zaken als hoeren en coffeeshops niet bij, in plaats daarvan moeten er 13 in een dozijn lounchetenten komen die je over de hele wereld hebt. Hierbij bedienen ze zich van argumenten van fatsoensrakkers: drugs en sex is niet normaal (beetje eo jongerendag uitspraken), maar ondertussen is het doel om de binnenstad te zuiveren van (in hun ogen) 'paupers'.
Eigenlijk is het ook een neo liberaal wereldbeeld wat hierachter schuilgaat, dat zolang je maar poen hebt en met een airrr spreekt je welkom bent. Amsterdammers met een paar coffeeshops of ramen wordt het leven zuur gemaakt, maar het vastgoed en bankentuig mag er zich vrij vestigen.
HR
HR

Pancake
Idool

Reg.: 3 juni 2001

Ik ben voor coffeeshops en voor hoeren en voor gezelligheid

Maar je moet niet net doen alsof het centrum zo leuk is tegenwoordig. Het overgrote gedeelte van de wallen is voor studenten en toeristen. Als Amsterdammer heb je misschien een paar kroegen die leuk zijn. Moet je wel engels spreken.

Dat centrum wordt gewoon een openluchtmuseum waar boeren en toeristen dronken kunnen pissen en kotsen en geld uitgeven.

Op zich niks mis mee, maar wat meer etablissementen die zich richten op de autochtone Amsterdammer zou wel wenselijk zijn.
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

26 van de 76, dan blijven er nog 50 over. Dat lijkt me meer dan genoeg gezien de grootte van het gebied.
HRHR
HR

Fabianus85
Ballenjongen

Reg.: 1 november 2012

Van de 500 coffeeshops anno 1995 zijn er nog zo rond de 200 over. Sinds het aantal coffeeshops gestaag afneemt is ajax ook niet beter gaan voetballen, zou er een verband zijn? Verder baal ik ervan dat ze van Amsterdam een braaf gehucht proberen te maken, een soort Wenen/Zurich, mooie stad voor bejaardenreisjes. Laat Amsterdam gewoon lekker hedonistisch blijven, stelletje burgerlullen in de stopera!! Bovendien moet het spul gewoon gelegaliseerd worden, is de enige manier om het criminele circuit buitenspel te zetten. Nu we eindelijk van die hypocriete christenen verlost zijn in de regering zouden ze op dit punt moeten doorpakken. Maarja, dan krijg je weer te maken met druk van het continent en uncle sam. Het zou kunnen dat mijn bijdrage wat onsamenhangend is, maar ik ben dan ook zo stoned als een garnaal op dit moment.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 16 juni 2009

Fabianus85 schreef:

Van de 500 coffeeshops anno 1995 zijn er nog zo rond de 200 over. Sinds het aantal coffeeshops gestaag afneemt is ajax ook niet beter gaan voetballen, zou er een verband zijn? Verder baal ik ervan dat ze van Amsterdam een braaf gehucht proberen te maken, een soort Wenen/Zurich, mooie stad voor bejaardenreisjes. Laat Amsterdam gewoon lekker hedonistisch blijven, stelletje burgerlullen in de stopera!! Bovendien moet het spul gewoon gelegaliseerd worden, is de enige manier om het criminele circuit buitenspel te zetten. Nu we eindelijk van die hypocriete christenen verlost zijn in de regering zouden ze op dit punt moeten doorpakken. Maarja, dan krijg je weer te maken met druk van het continent en uncle sam. Het zou kunnen dat mijn bijdrage wat onsamenhangend is, maar ik ben dan ook zo stoned als een garnaal op dit moment.
HR
Het is een duidelijk betoog hoor :B Misschien nog maar eentje roken dan?

Er zijn genoeg shops die je niet zal missen in de stad. Een hoop pauper shops waar je Amsterdam totaal geen goed mee doet. Shops als Greenhouse, Dampkring en soortgelijke zou je moeten steunen en koesteren als Amsterdam zijnde. En als ze het kweken ook legaliseren dan haal je een hoop ellende buiten de deur plus je kan als regering er op toe zien dat het geen troep wordt of zo vol wordt gespoten met THC dat het hard drugs word.

Daarbij hef je dan belasting en dat is in deze tijd geen overbodige luxe.

Iedereen weet dat Amsterdam overal ter wereld bekend staat om het beleid van cannabis en als ze het nou echt eens omarmen ( dus zonder vage regels omtrent het kweken ) en het product zo " gezond " mogelijk maken dan kan je er nog veel meer uit halen en misschien het negatieve beeld ervan eens en voor altijd de nek omdraaien.
HR
HR

DAMSCO
Bankzitter

Reg.: 7 oktober 2008

RvE schreef:

Iedereen weet dat Amsterdam overal ter wereld bekend staat om het beleid van cannabis en als ze het nou echt eens omarmen ( dus zonder vage regels omtrent het kweken ) en het product zo " gezond " mogelijk maken dan kan je er nog veel meer uit halen en misschien het negatieve beeld ervan eens en voor altijd de nek omdraaien.
HR
Gaat niet gebeuren met die politicie die niet eens weet hoe een joint eruit ziet.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 16 juni 2009

DAMSCO schreef:

(...)

Gaat niet gebeuren met die politicie die niet eens weet hoe een joint eruit ziet.
HR
Zou me niets verbazen dat die Samsom wel eens een skunkie gerookt heeft :B :B
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Pancake schreef:

Ik ben voor coffeeshops en voor hoeren en voor gezelligheid

Maar je moet niet net doen alsof het centrum zo leuk is tegenwoordig. Het overgrote gedeelte van de wallen is voor studenten en toeristen. Als Amsterdammer heb je misschien een paar kroegen die leuk zijn. Moet je wel engels spreken.

Dat centrum wordt gewoon een openluchtmuseum waar boeren en toeristen dronken kunnen pissen en kotsen en geld uitgeven.

Op zich niks mis mee, maar wat meer etablissementen die zich richten op de autochtone Amsterdammer zou wel wenselijk zijn.
HR
Eens.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Coffeeshops op Amsterdamse Wallen toch dicht

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 94,7% dat Feyenoord wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Heracles Almelo.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!