Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: « 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 18 »
Verkiezingen 2012: Ik stem op..
VVD
PvdA
PVV
CDA
SP
D66
GroenLinks
ChristenUnie
SGP
Partij voor de Dieren
Pirantenpartij
50Plus
Anders, namelijk...
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2009/2010; meer prijzen
Uit: Nijkerk Gld
Vak: 420
Droomaankoop: -
Reg.: 18 april 2002
Ninja
International
Uit: Amsterdam
Vak: 407
Droomaankoop: Me Zelf
Reg.: 20 september 2005
England Loyals
Vedette
Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004
quote:Helemaal eens..ik heb er met open mond naar gekeken...
ArenA schreef:
Sap die even direct in haar toespraak nog even moet melden dat er fantastisch nieuws is vanavond "de PVV staat op flink verlies"..
Je eigen partij heeft een monsterverlies geleden en is nog maar 4 zetels groot, even klein als de SGP, Christen Unie en de 50Plus partij en dan ga je juichen op verlies van een andere partij..
Wat beschamend.. ongelooflijk.
Ninja
International
Vak: 407
Droomaankoop: Me Zelf
Reg.: 20 september 2005
quote:Het doet je bijna denken aan de houding van PSV-supporters tegenover Ajax, om het even in de context van dit forum te zetten. Vooral blij als Ajax verliest.
ArenA schreef:
Sap die even direct in haar toespraak nog even moet melden dat er fantastisch nieuws is vanavond "de PVV staat op flink verlies"..
Je eigen partij heeft een monsterverlies geleden en is nog maar 4 zetels groot, even klein als de SGP, Christen Unie en de 50Plus partij en dan ga je juichen op verlies van een andere partij..
England Loyals
Vedette
quote:Of als feyenoorders die een week nadat ze in hun eigen Kuip met 0-5 van Ajax hebben verloren staan te juichen omdat Ajax met 3-0 verloren heeft van Real Madrid..
Ninja schreef:
(...)
Het doet je bijna denken aan de houding van PSV-supporters tegenover Ajax, om het even in de context van dit forum te zetten. Vooral blij als Ajax verliest.
Pancake
Idool
Vak: -
Reg.: 3 juni 2001
England Loyals
Vedette
Pancake
Idool
Reg.: 3 juni 2001
de das
Basisspeler
Uit: leiden
Vak: 410
Reg.: 20 september 2003
quote:Ik kan mij iets dergelijks van haar voorganger herinneren, CDA werd groter dan PVDA, GroenLinks bleef gelijk/verloor zetels en Halsema had het over een overwinning van links omdat PVDA en SP zo waren gegroeid, beschamend.
ArenA schreef:
Zlatanist
Vedette
Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009
quote:Ik vermoed van niet. Na 46% van de stemmen is het nog hetzelfde als een uur geleden bij 20% van de stemmen. Dit zal wel de eindstand worden, Rotterdam is denk ik de enige gemeente die echt nog een groot verschil kan maken. Utrecht en Eindhoven moeten ook nog komen volgens mij. Wanneer die binnen zijn is het wel klaar.
de das schreef:
Edit: PVDA lijkt overigens alle grote gemeenten ruim te gaan winnen, zal het nog omslaan denken jullie?
Amsterhammer
Idool
Reg.: 31 juli 2005
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2009/2010; meer prijzen
Uit: Nijkerk Gld
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
quote:Ja en nee.
Amsterhammer schreef:
Onvoorstelbaar hoe anders deze uitslagen zijn in vergelijk met de polls van slechts een paar weken geleden. Zijn er nou echt miljoenen mensen binnen een paar weken fundamenteel van mening veranderd?
de das
Basisspeler
Zlatanist
Vedette
de man van glas
Lid 2de elftal
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 4 februari 2012
Zlatanist
Vedette
quote:Het zou nog kunnen, Utrecht is traditioneel veel meer links dan rechts, daar zie ik de PVDA nog behoorlijk wat goed maken op de VVD.
de man van glas schreef:
Ik zie de PvdA nog wel langszij komen
de das
Basisspeler
de man van glas
Lid 2de elftal
Reg.: 4 februari 2012
ElSalvador74 ![]()
Legende
Droomaankoop: Kensuke Nagai
Reg.: 7 augustus 2004
Ride
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 21 januari 2011
quote:Toch bijzonder dat de PvdA het grootste is in bijna alle grote steden van Nederland maar toch geen meerderheid heeft.
ElSalvador74 schreef:
http://nos.nl/artikel/418043-overzicht-van-mogelijke-coalities.html
M11
Bankzitter
Uit: Utrecht
Reg.: 31 december 2002
quote:Dat is (voor een groot deel) vrij gemakkelijk te verklaren. Allochtonen stemmen vooral op de PVDA (of andere linkse partijen) en wonen hoofdzakelijk in de grote steden.
Ride schreef:
(...)
Toch bijzonder dat de PvdA het grootste is in bijna alle grote steden van Nederland maar toch geen meerderheid heeft.
Hertelling
Ride
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 21 januari 2011
quote:het verklaren hoeft niet, dat gedeelte snap ik wel maar dat het niet het aantal stemmen is dat meer is dan de rest van NL snap ik weer niet.
M11 schreef:
(...)
Dat is (voor een groot deel) vrij gemakkelijk te verklaren. Allochtonen stemmen vooral op de PVDA (of andere linkse partijen) en wonen hoofdzakelijk in de grote steden.
Quattroporte
Legende
Vak: 122
Reg.: 26 april 2002
quote:Het is juist een teken dat het belang van Nederland bij hen boven het eigen belang gaat. Ze zijn , terecht, zeer blij dat de radicalisering en polarisering gestopt is. Is toch veel belangrijker dan wat je eigen partij doet, die toch vrij klein is.
ArenA schreef:
M11
Bankzitter
Uit: Utrecht
Reg.: 31 december 2002
quote:Op nu.nl staat een prachtig kaartje van Nederland waarin staat welke partij in welke gemeente het grootste is (verkiezingskaart). Daarbij valt ook op dat PVDA in de noordelijke provincies het grootste is. De VVD is eigenlijk in de rest van het land de grootste, behalve in de grote steden zoals genoemd. Opvallend om dat zo in kaart gebracht te zien.
Ride schreef:
(...)
het verklaren hoeft niet, dat gedeelte snap ik wel maar dat het niet het aantal stemmen is dat meer is dan de rest van NL snap ik weer niet.
Zo groot zijn die steden qua aantallen dan ook weer niet..
Van de film
Legende
Reg.: 30 november 2003
quote:Wat is hier eigenlijk mis mee? Blijkbaar zijn er in nederland behoorlijk wat mensen die zich in de standpunten van de SGP kunnen vinden. Het verhaal wat je altijd hoort gaat over vrouwen, homo's en abortus.
de das schreef:
SGP twee keer zo groot jongens....,
Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »
Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Nederlandse politiek: Verkiezingen 2012

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 72,5% dat FC Utrecht wint van FC Twente. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.