Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 18:39                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Het Praathuis » Nederlandse politiek en verkiezingen

HR

Deze topic is open en bestaat uit 35 pagina's: « 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 35 »

HR

Stelling:

Verkiezingen 2012: Ik stem op..
VVD
PvdA
PVV
CDA
SP
D66
GroenLinks
ChristenUnie
SGP
Partij voor de Dieren
Pirantenpartij
50Plus
Anders, namelijk...

HR
HR
Sap die even direct in haar toespraak nog even moet melden dat er fantastisch nieuws is vanavond "de PVV staat op flink verlies"..

Je eigen partij heeft een monsterverlies geleden en is nog maar 4 zetels groot, even klein als de SGP, Christen Unie en de 50Plus partij en dan ga je juichen op verlies van een andere partij..

Wat beschamend.. ongelooflijk.

Keuze stelling: VVD
HR
HR

Ninja
International

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Me Zelf
Reg.: 20 september 2005

Haha, Hero Brinkman geeft aan technisch niet verloren te hebben en een uitstekende campagne gevoerd te hebben. Wat een staatsmongool is die man zeg :B . Zero Brinkman is trending topic... Brinkman: "Ja, dat is bekend dat op twitter en andere social media veel mensen iets tegen mij hebben". Ongelofelijk wat een teksten.

HR
HR

England Loyals
Vedette

Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

quote:HR
ArenA schreef:

Sap die even direct in haar toespraak nog even moet melden dat er fantastisch nieuws is vanavond "de PVV staat op flink verlies"..

Je eigen partij heeft een monsterverlies geleden en is nog maar 4 zetels groot, even klein als de SGP, Christen Unie en de 50Plus partij en dan ga je juichen op verlies van een andere partij..

HR
Helemaal eens..ik heb er met open mond naar gekeken...

Keuze stelling: CDA
HR
HR

Ninja
International

Vak: 422
Droomaankoop: Me Zelf
Reg.: 20 september 2005

ArenA schreef:

HR
Het doet je bijna denken aan de houding van PSV-supporters tegenover Ajax, om het even in de context van dit forum te zetten. Vooral blij als Ajax verliest.

HR
HR

England Loyals
Vedette

Ninja schreef:

(...)

Het doet je bijna denken aan de houding van PSV-supporters tegenover Ajax, om het even in de context van dit forum te zetten. Vooral blij als Ajax verliest.
HR
Of als feyenoorders die een week nadat ze in hun eigen Kuip met 0-5 van Ajax hebben verloren staan te juichen omdat Ajax met 3-0 verloren heeft van Real Madrid..

Na zo'n beschamende verkiezingsuitslag hadden ze bij GL inderdaad maar beter naar zichzelf kunnen kijken..belachelijke vertoning!

HR
HR

Pancake
Idool

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 juni 2001

groen links: beste programma, slechtste partij

Geen stellingname
HR
HR

England Loyals
Vedette

Deel totaal niet het standpunt van de PVV over Europa..maar als ik bij de NOS de yuppen zie juichen in Brussel krijg ik toch een ongemakkelijk gevoel...

HR
HR

Pancake
Idool

Reg.: 3 juni 2001

De scepsis van de PVV (en SP) over europa vind ik ook meer dan terecht. Ik ben voor internationale samenwerking. Maar niet op deze manier en niet alleen economisch.

Geen stellingname
HR
HR

de das
Basisspeler

Uit: leiden
Vak: 410
Reg.: 20 september 2003

ArenA schreef:

HR
Ik kan mij iets dergelijks van haar voorganger herinneren, CDA werd groter dan PVDA, GroenLinks bleef gelijk/verloor zetels en Halsema had het over een overwinning van links omdat PVDA en SP zo waren gegroeid, beschamend.

SGP twee keer zo groot jongens.... :I, 2 zetels voor de bejaardenpartij, PVV gehalveerd, GroenLinks verpletterd en VVD met PVDA samen op +/- 80 zetels.

Wat een verrassende uitslagen, had dit totaal niet verwacht. Mijn partijtje is met 20% gegroeid, prima uitslag gezien de strijd tussen VVD en PVDA die alle "kleintjes" hebben leeg geslurpt.

Ik vind het een mooie uitslag, Nederland kiest nu duidelijk voor stabiliteit en gedegen beleid in plaats van voor het populisme. Van een versplintering is nu geen sprake en het is duidelijk dat PVDA en VVD het gaan moeten rooien met zijn tweeën. Ik hoop zelf dat D66 nog daar aan toe wordt gevoegd, maar dat is nu wel onwaarschijnlijk.

Edit: PVDA lijkt overigens alle grote gemeenten ruim te gaan winnen, zal het nog omslaan denken jullie?

[Dit bericht is veranderd door de das (op 13 september 2012 00:56:35).]

Keuze stelling: D66
HR
HR

Zlatanist
Idool

Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juni 2009

Hopelijk alleen VVD en PVDA, twee grote partijen, met 80 zetels hebben ze er genoeg. Laat ze het maar waarmaken.

de das schreef:

Edit: PVDA lijkt overigens alle grote gemeenten ruim te gaan winnen, zal het nog omslaan denken jullie?
HR
Ik vermoed van niet. Na 46% van de stemmen is het nog hetzelfde als een uur geleden bij 20% van de stemmen. Dit zal wel de eindstand worden, Rotterdam is denk ik de enige gemeente die echt nog een groot verschil kan maken. Utrecht en Eindhoven moeten ook nog komen volgens mij. Wanneer die binnen zijn is het wel klaar.

[Dit bericht is veranderd door Zlatanist (op 13 september 2012 01:02:01).]

Geen stellingname
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

Wat ik beschamend en ongeloofelijk vind is hoe compleet wispelturig de gemiddelde Nederlandse kiezer blijkt te zijn. Onvoorstelbaar hoe anders deze uitslagen zijn in vergelijk met de polls van slechts een paar weken geleden. Zijn er nou echt miljoenen mensen binnen een paar weken fundamenteel van mening veranderd? Krijgen we weer Rutte-kop voorgeschoteld, de man die schaamteloos een bed met Wilders deelde om aan de macht te komen.

Bah, pfui, wat een kut uitslag, behalve het verlies van Wilders dan.

Geen stellingname
HR
HR

Amsterhammer schreef:

Onvoorstelbaar hoe anders deze uitslagen zijn in vergelijk met de polls van slechts een paar weken geleden. Zijn er nou echt miljoenen mensen binnen een paar weken fundamenteel van mening veranderd?
HR
Ja en nee.

De strijd ging steeds meer tussen Samson en Rutte daardoor zijn veel mensen op het laatste moment strategisch gaan stemmen.

Echter bij polls van Maurice de Hond in de laatste verkiezingen zat hij er ook heel ver naast qua zetels, het laat nu weer zien dat de huidige polls niet betrouwbaar zijn en sterk kunnen afwijken met het eindresultaat.

HR
HR

de das
Basisspeler

40 om 39..... spanning is terug met Rotterdam dat nog niet verwerkt is....

Steden als Eindhoven, Almere, Leiden, Utrecht en Apeldoorn zijn nog niet geteld...

[Dit bericht is veranderd door de das (op 13 september 2012 01:19:42).]

HRHR
HR

Zlatanist
Idool

Is toch ook logisch dat zo´n poll niet betrouwbaar is. Zo´n poll is een steekproef onder wat, een paar duizend man? Dat zegt natuurlijk geen klote op een totaal van +/- 9 miljoen mensen die stemmen. Ik vind het niet zo vreemd dat zo'n poll er volledig naast kan zitten.

Geen stellingname
HR
HR

de man van glas
Bankzitter

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 4 februari 2012

Ik zie de PvdA nog wel langszij komen

HR
HR

Zlatanist
Idool

de man van glas schreef:

Ik zie de PvdA nog wel langszij komen
HR
Het zou nog kunnen, Utrecht is traditioneel veel meer links dan rechts, daar zie ik de PVDA nog behoorlijk wat goed maken op de VVD.

Ben benieuwd naar de uitslag van Rotterdam, de uitslag die tot nu toe werd gecommuniceerd kan niet kloppen (een aantal partijen maakten dik verlies, terwijl er niemand echt grote winst maakte).

Geen stellingname
HR
HR

de das
Basisspeler

Tussenstand in Rotterdam is dat PVDA verreweg de grootste wordt, dan nog Eindhoven en Utrecht die normaliter links stemmen, PVDA kan er nog wel overheen gaan.

Edit: nog maar 40k stemmen tussen de twee partijen

[Dit bericht is veranderd door de das (op 13 september 2012 01:32:02).]

HR
HR

de man van glas
Bankzitter

Reg.: 4 februari 2012

Mijn voorspellingen komen overigens zelden uit. Een geruststelling voor de VVD'ers hier ;)

HR
HR

Geen stellingname
HR
HR

Ride
Vedette

Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 21 januari 2011

ElSalvador74 schreef:

http://nos.nl/artikel/418043-overzicht-van-mogelijke-coalities.html
HR
Toch bijzonder dat de PvdA het grootste is in bijna alle grote steden van Nederland maar toch geen meerderheid heeft.

Hertelling :B

Keuze stelling: GroenLinks
HR
HR

M11
Bankzitter

Uit: Utrecht
Reg.: 31 december 2002

Ride schreef:

(...)

Toch bijzonder dat de PvdA het grootste is in bijna alle grote steden van Nederland maar toch geen meerderheid heeft.

Hertelling :B
HR
Dat is (voor een groot deel) vrij gemakkelijk te verklaren. Allochtonen stemmen vooral op de PVDA (of andere linkse partijen) en wonen hoofdzakelijk in de grote steden.

Geen stellingname
HR
HR

Ride
Vedette

Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 21 januari 2011

M11 schreef:

(...)

Dat is (voor een groot deel) vrij gemakkelijk te verklaren. Allochtonen stemmen vooral op de PVDA (of andere linkse partijen) en wonen hoofdzakelijk in de grote steden.
HR
het verklaren hoeft niet, dat gedeelte snap ik wel maar dat het niet het aantal stemmen is dat meer is dan de rest van NL snap ik weer niet.
Zo groot zijn die steden qua aantallen dan ook weer niet..

Keuze stelling: GroenLinks
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

ArenA schreef:

HR
Het is juist een teken dat het belang van Nederland bij hen boven het eigen belang gaat. Ze zijn , terecht, zeer blij dat de radicalisering en polarisering gestopt is. Is toch veel belangrijker dan wat je eigen partij doet, die toch vrij klein is.

Geen stellingname
HR
HR

M11
Bankzitter

Uit: Utrecht
Reg.: 31 december 2002

Ride schreef:

(...)

het verklaren hoeft niet, dat gedeelte snap ik wel maar dat het niet het aantal stemmen is dat meer is dan de rest van NL snap ik weer niet.
Zo groot zijn die steden qua aantallen dan ook weer niet..
HR
Op nu.nl staat een prachtig kaartje van Nederland waarin staat welke partij in welke gemeente het grootste is (verkiezingskaart). Daarbij valt ook op dat PVDA in de noordelijke provincies het grootste is. De VVD is eigenlijk in de rest van het land de grootste, behalve in de grote steden zoals genoemd. Opvallend om dat zo in kaart gebracht te zien.

Geen stellingname
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

de das schreef:

SGP twee keer zo groot jongens.... :I,

HR
Wat is hier eigenlijk mis mee? Blijkbaar zijn er in nederland behoorlijk wat mensen die zich in de standpunten van de SGP kunnen vinden. Het verhaal wat je altijd hoort gaat over vrouwen, homo's en abortus.

In het geval van vrouwen vind ik dat bijvoorbeeld D66 net zo goed discrimineert want die hebben de 50/50 regeling (wat is er gebeurd met 'the best man gets the job'?). En laten we asjeblieft niet net doen alsof er niet overal, in elk bedrijfstak en in het onderwijs, wordt gediscrimineerd.

Over homo's weet ik het exacte standpunt van de SGP eigenlijk niet eens, ik ben benieuwd of iemand dat hier wel weet.

En over abortus ben ik het met ze eens. Verkrachting is zo ongeveer het ergste wat een mens (ja, ook mannen) kan overkomen, maar dat rechtvaardigd nog niet het vermoorden van een kind. Hoe ongeboren die ook is of wat voor andere naam je het beestje ook wilt geven (abortus, vervroegde beëindiging of meer van dat soort onzin).

Voor de rest heb ik niet zoveel verstand van politiek, maar ik vind het wel leuk kom af en toe het 2e kamer uurtje (of hoe heet dat?) te kijken en daarin valt me altijd op dat er een hoop onzin wordt verteld maar dat die gekke lui van de SGP over het algemeen heel verstandige dingen zeggen.

Geen stellingname
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 35 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Nederlandse politiek en verkiezingen

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 94,7% dat Feyenoord wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!