Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 18 »
Verkiezingen 2012: Ik stem op..
VVD
PvdA
PVV
CDA
SP
D66
GroenLinks
ChristenUnie
SGP
Partij voor de Dieren
Pirantenpartij
50Plus
Anders, namelijk...
BeeDeeVee
Icoon
Uit: Thuis
Vak: -
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004
quote:Heb je dan niet meer raakvlakken dan met de VVD? Het is interessant om de gedachtengangen te achterhalen.
Zlatanist schreef:
(...)
Volgens mij is de SP net zo anti-EuropaZelfde minpunt. Daarnaast ben ik wel aanhanger van de boodschap van Wilders omtrent de islam, die is in principe goed. Alleen hij draaft daarin door en is te extreem, en wat ik zei omtrent het gaat alleen daarover daar bedoel ik ook mee dat men PVV alleen associeert daarmee (ook in de media). Natuurlijk heeft Wilders dat ook aan zichzelf te danken dankzij zijn uitlatingen. Wat dat betreft is het jammer dat hij wat dat betreft (europa en islam) niet nét iets gematigder is, want dan zou de PVV een perfecte partij zijn.
De SP met z'n bijstand voor migranten en ontwikkelingshulp is mij allemaal te links
Zlatanist
Vedette
Vak: 411
Droomaankoop: -
Reg.: 10 juni 2009
quote:Studiebeurs afschaffen, versoepelen ontslagrecht, huursverhoging, marktwerking zorg, eigen risico huisarts dat is allemaal VVD-politiek waar ik niet achter sta. De VVD staat bij mij samen met D66 en Groenlínks zo'n beetje onderaan de ladder.
BeeDeeVee schreef:
(...)
Heb je dan niet meer raakvlakken dan met de VVD? Het is interessant om de gedachtengangen te achterhalen.
Jerry
Idool
Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Neymar
Reg.: 13 november 2002
RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011
Mijn Mokums Paradijs
Icoon
Vak: 422
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 9 september 2002
quote:Dat gevoel heb ik al een tijdje niet meer. Het maakt ook geen fuck uit op wie je stemt
RodyTur10 schreef:
Je hebt net het idee dat je stem er heel erg toe doet en dan blijkt morgen dat dat helemaal niet het geval is.
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2009/2010; meer prijzen
Uit: Nijkerk Gld
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
Vaart erin
Vedette
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009
quote:Exact. Prima uitslag. Pechtold en Buma zullen wel balen dat ze niet nodig zijn.
ArenA schreef:
Nou als de prognose uitkomt;
VVD 41 zetels
PvdA 40 zetels
Er waren mensen bang dat het een lang en moeizaam proces zou worden om een kabinet te vormen, maar het kan binnen enkele dagen rond zijn. De enigste mogelijkheid is hierdoor een kabinet met VVD en PvdA er is geen andere mogelijkheid.
Quattroporte
Legende
Vak: 122
Reg.: 26 april 2002
quote:Dunne meerderheid. D66 erbij en je hebt een geweldig stabiel sterk links liberaal kabinet. Zeer pro europees. Mooi !
ArenA schreef:
VVD 41 zetels
PvdA 40 zetels
Er waren mensen bang dat het een lang en moeizaam proces zou worden om een kabinet te vormen, maar het kan binnen enkele dagen rond zijn. De enigste mogelijkheid is hierdoor een kabinet met VVD en PvdA er is geen andere mogelijkheid.
Ninja
International
Vak: 407
Droomaankoop: Me Zelf
Reg.: 20 september 2005
quote:Doet Rutte niet, zeker niet als hij de grootste wordt
Quattroporte schreef:
(...)
Dunne meerderheid. D66 erbij en je hebt een geweldig stabiel sterk links liberaal kabinet. Zeer pro europees. Mooi !
BeeDeeVee
Icoon
quote:1 klein issue: geen meerderheid in de eerste kamer. VVD en PvdA hebben in de eerste kamer alleen een meerderheid met óf D66 + GroenLinks (die straks in de 1e kamer nog meer zetels dan in de 2e hebben!) óf CDA.
ArenA schreef:
VVD 41 zetels
PvdA 40 zetels
het allerlaatste schaap
Icoon
Reg.: 3 november 2002
quote:De zwervers zijn de afgelopen twee jaar als paddenstoelen uit de grond gekomen. Hier in Hilversum barst het plots van de zwervers. Komt door het striktere beleid bij de UWV en omdat opvanghuizen geld vragen voor de opvang. En nog meer toestanden.
Jerry schreef:
Ik merk wel zeer sterk dat mensen schamen voor hun stem op straat(Niet durven aankijken hoofddraaien etc)
Overigens ik word helemaal gek van die zwervers op straat, door het recht van de rijkste beleid van rutte kom ik in Amsterdam (geen grap) 2 zwervers per dag tegen terwijl ik van A naar B reis die om geld bedelen Het is nooit zo erg geweest als de laatste 2 jaar.
Quattroporte
Legende
Vak: 122
Reg.: 26 april 2002
quote:Denk het wel.
Ninja schreef:
(...)
Doet Rutte niet, zeker niet als hij de grootste wordt
TheLegend
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011
quote:Hoe werkt dat met de 1ste kamer dan? Alleen als je het kort kan uitleggen hoor anders hoef je er van mij niet aan te beginnen, ik houd niet zo van lange stukken
BeeDeeVee schreef:
(...)
1 klein issue: geen meerderheid in de eerste kamer. VVD en PvdA hebben in de eerste kamer alleen een meerderheid met óf D66 + GroenLinks (die straks in de 1e kamer nog meer zetels dan in de 2e hebben!) óf CDA.
Cruijfje
Basisspeler
Reg.: 8 oktober 2007
quote:1e kamer controleert de 2de kamer, dat wil zeggen dat alle plannen die door de 2de kamer (=kabinet en evt. wat coalitie plannetjes) worden gemaakt en doorkomen ook bij de 1e kamer door een stemming moeten komen. in het kort
TheLegend schreef:
(...)
Hoe werkt dat met de 1ste kamer dan? Alleen als je het kort kan uitleggen hoor anders hoef je er van mij niet aan te beginnen, ik houd niet zo van lange stukken![]()
TheLegend
Geselecteerd voor Oranje
quote:Ja zover was ik ook al een paar jaar
Cruijfje schreef:
(...)
1e kamer controleert de 2de kamer, dat wil zeggen dat alle plannen die door de 2de kamer (=kabinet en evt. wat coalitie plannetjes) worden gemaakt en doorkomen ook bij de 1e kamer door een stemming moeten komen. in het kort
Cruijfje
Basisspeler
Reg.: 8 oktober 2007
Robehr
Vedette
Uit: Breda
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 18 september 2004
quote:2015, provinciale staten.
Cruijfje schreef:
Dat is dan toch duidelijk, als je in de 1e kamer als kabinet geen meerderheid hebt word het een stuk lastiger om alles erdoorheen te krijgen. Aangezien je de 2de kamer wel doorkomt door je meerderheid maar het vastloopt in de 1e kamer door een minderheid.
Pvda en vvd hebben tot de 1e kamer verkiezing (geen idee wanneer dat is?) Geen meerderheid daar.
BeeDeeVee
Icoon
quote:De eerste kamer wordt altijd opnieuw verdeeld na de provinciale verkiezingen en die zijn vorig jaar nog geweest. Over drie jaar dus pas nieuwe verkiezingen. De eerste kamer toetst de rechtmatigheid van besluiten van de tweede kamer wat doorgaans een formaliteit is, maar bij ingrijpende veranderingen (en die staan op stapel) kunnen er ook vanuit politiek oogpunt besluiten geblokkeerd worden, zoals bijvoorbeeld bij "de nacht van Wiegel" gebeurd is.
Cruijfje schreef:
Dat is dan toch duidelijk, als je in de 1e kamer als kabinet geen meerderheid hebt word het een stuk lastiger om alles erdoorheen te krijgen. Aangezien je de 2de kamer wel doorkomt door je meerderheid maar het vastloopt in de 1e kamer door een minderheid.
Pvda en vvd hebben tot de 1e kamer verkiezing (geen idee wanneer dat is?) Geen meerderheid daar.
Jerolimo
Bankzitter
Reg.: 20 oktober 2002
de man van glas
Lid 2de elftal
Reg.: 4 februari 2012
BeeDeeVee
Icoon
quote:Gezien het fiasco destijds kan ik me die mening bij je voorstellen.
de man van glas schreef:
De Eerste Kamer moet afgeschaft worden.
TheLegend
Geselecteerd voor Oranje
quote:Dus concreet: wat nu een formaliteit lijkt kan een onoverkomelijke beslissing worden? Met andere woorden, een kabinet VVD/PvdA is dus lang niet zo zeker als het nu lijkt en met een beetje geluk vormt de VVD straks toch weer op de één of andere manier een kabinet met bijvoorbeeld het CDA? Als dat überhaupt mogelijk is.
BeeDeeVee schreef:
(...)
De eerste kamer wordt altijd opnieuw verdeeld na de provinciale verkiezingen en die zijn vorig jaar nog geweest. Over drie jaar dus pas nieuwe verkiezingen. De eerste kamer toetst de rechtmatigheid van besluiten van de tweede kamer wat doorgaans een formaliteit is, maar bij ingrijpende veranderingen (en die staan op stapel) kunnen er ook vanuit politiek oogpunt besluiten geblokkeerd worden, zoals bijvoorbeeld bij "de nacht van Wiegel" gebeurd is.
Pancake
Idool
Reg.: 3 juni 2001
AFCA1010
Talent
Vak: 411
Reg.: 23 augustus 2008
Kluivert_beste_9_ooit
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010
quote:Dat is idd treurig en bedenkelijk.
AFCA1010 schreef:
En dan blijer zijn met het verlies van de PVV dan van je eigen Groen Links
Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »
Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Nederlandse politiek: Verkiezingen 2012

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Is Joel Veltman klaar om Toby Alderweireld te vervangen?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.