Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 18 »
Verkiezingen 2012: Ik stem op..
VVD
PvdA
PVV
CDA
SP
D66
GroenLinks
ChristenUnie
SGP
Partij voor de Dieren
Pirantenpartij
50Plus
Anders, namelijk...
Wambie4ever
Veelbelovend talent
Uit: Amsterdam
Vak: 112
Droomaankoop: -
Reg.: 3 januari 2002
AFC19
Basisspeler
Vak: 407
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 29 april 2011
quote:Ik vind de VVD het beste voor NL. Wat niet betekend dat ik het met alles eens ben! Kinderbijslag mag van mij inkomensafhankelijk. Hypotheekrente aftrek regel mag/moet herzien worden. 130 km/uur wegen vind ik non-issues. Daarom is het goed dat geen enkele partij in Nederland het alleen voor het zeggen krijgt!
Wambie4ever schreef:
AFC 19, het is inderdaad een beetje makkelijk om iedere VVD-stemmer direct egocentrisch te noemen. Verder geloof ik graag dat je solidair wilt zijn met mensen die chronisch ziek zijn, maar kennelijk weerhoudt dat je er niet van om op een partij te stemmen waarvan je weet dat die deze mensen zonder met de ogen te knipperen keihard kort.
Verder begint de zelfpijperij van zogenaamde 'hardwerkende' Nederlanders en hun geklaag over belastingen me onderhand aardig de keel uit te hangen. Volgens mij is er geen verband tussen het salaris dat iemand verdient en hoe hard diegene werkt. Anders zouden schoonmakers, leraren, verplegers en vrachtwagenchauffeurs tot de topinkomens behoren. Wat mij betreft kan dit cliché rechtstreeks de prullenmand in. In Nederland betalen mensen met een hoog inkomen inderdaad meer belasting dan mensen die weinig verdienen, waardoor er een (hele) kleine correctie plaatsvindt op het grote (en steeds groter wordende) verschil tussen rijk en arm in dit land. Lijkt me volkomen terecht.
Cooper
Veelbelovend talent
Vak: 419
Reg.: 19 april 2006
quote:Moet ik hem voor open doel inschieten of is het een retorische vraag?
AFC19 schreef:
Maar waarom hoor ik de linkse partijen nooit over maatregelen tegen de mensen die misbruik maken van het sociale stelsel?
Erik Lamela
Vedette
Uit: Nijmegen
Vak: -
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 17 oktober 2005
quote:Dit! Volledig eens! Leuk modewoord om een tegenstelling te duiden die niet bestaat. Overigens heb ik geen flauw idee wat ik ga stemmen. Altijd GL gedaan maar Sap is een ramp.
Wambie4ever schreef:
Verder begint de zelfpijperij van zogenaamde 'hardwerkende' Nederlanders en hun geklaag over belastingen me onderhand aardig de keel uit te hangen.
Wambie4ever
Veelbelovend talent
Vak: 112
Reg.: 3 januari 2002
AFC19
Basisspeler
Vak: 407
Reg.: 29 april 2011
quote:Dank je.
Wambie4ever schreef:
AFC19, nette reactie! Ik denk dat het wat dat misbruik van sociale voorzieningen betreft anders ligt. Als je uitkeringsfraude bedoelt: daar is ieder weldenkend mens tegen en het lijkt me niet dat daarover verschillen bestaan tussen links en rechts. Mensen die onterecht uitkeringen ontvangen moeten gewoon worden aangepakt, dat vindt de PvdA net zo hard als de VVD. Het probleem is dat rechtse partijen dit gegeven gebruiken als argument om hard te snijden in de sociale voorzieningen als geheel. Daarom hoor je rechtse partijen er ook zo vaak over.
Iedereen die zelf eens werkloos is geweest, weet dat dit allerminst voelt als een lange vakantie. Al binnen een paar weken voelt het - onparlementair gezegd - behoorlijk kut: je zit nutteloos thuis en raakt in een isolement. Veruit de meeste werklozen hebben allerminst voor hun situatie gekozen en willen zo snel mogelijk weer aan het werk. Ik denk dat de groep werklozen (of gedeeltelijk arbeidsongeschikten) die vrijwillig thuiszitten omdat ze geen zin hebben om te gaan werken kleiner is dan veel mensen ons willen doen geloven. Natuurlijk bestaat deze groep wel. Er zijn zelfs gezinnen waar de werkloosheid zich over generaties uitstrekt. In dat geval lijkt het me ook dat alle partijen het erover eens zijn dat deze mensen als het even kan aan de slag moeten. Rechtse partijen zullen iets meer de nadruk leggen op repressie (uitkering korten) en linkse partijen op hulp bieden (ID-banen, hulp bij het betreden van de arbeidsmarkt). Ik denk dat het een beetje van alletwee moet zijn. Als je mensen alleen maar kort, heb je het risico dat ze het alsnog niet redden om op eigen houtje een baan te vinden. Dan zakken hele families ver onder de armoedegrens. En als je geen enkele financiële stok achter de deur hebt, is het voor zelfgekozen werklozen altijd makkelijker om gewoon in hun situatie te blijven hangen.
TheLegend
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Huizen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011
Morfe0
Geselecteerd voor Oranje
Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005
David Villa Sanchez
Regelmatige invaller
Uit: 070
Droomaankoop: Giovani Dos Santos Ramírez
Reg.: 21 september 2003
quote:Stel je niet zo aan man, het valt allemaal best mee en zover zal het nooit komen omdat de VVD nooit alleen zal gaan regeren en waarschijnlijk ook niet alleen met D66 samen. Ik ga waarschijnlijk (weer) op de VVD stemmen, en ik ben absoluut geen grootverdiener. Kan me gewoon in de meeste punten vinden, en een grote SP zit ik niet op te wachten.
Morfe0 schreef:
Bah..
DAMSCO
Bankzitter
Vak: 428
Reg.: 7 oktober 2008
quote:Waarom komen die sp'ers de heletijd met die kansloze opmerkingen dat vvd'ers egoistisch zijn?
Morfe0 schreef:
De SP komt op voor de armere mensen die net rond kunnen geraken , en zijn Sociaal naar de laagste klasse in de maatschappij
VVD daarentegen is heel egoistisch , is goed voor de Grootverdieners , die al bulken van geld , en makkelijk wat centen kwijt kunnen , maar omdat ze in hun dikke Ferraris willen rijden , willen ze geen Cent uit willen geven aan de armere...
Als de VVD wint worden de Armere nog Armer en de Rijkere blijven hetzelfde , dus de Gat tussen Arm en Rijk word nog groter .
Welcome To America , in The USA . Dat is VVD , gewoonweg Belachelijk!...
Daarom zeg ik al , VVD is een Egoistische Partij , die voor Rijkere opkomt , maar de Armen mensen verwaarlozen , onder de motto van Uitkeringstrekkers..???....
Sorry hoor , maar ik word zo moe van die VVDers , bah .. stel je is sociaal op , Nederland is Nederland niet meer , vroeger waren we samen 1 als Nederlanders tegenwoordig is het ieder voor zich..
Bah..
adeb
Veelbelovend talent
Reg.: 12 augustus 2012
BeeDeeVee
Icoon
Uit: Thuis
Reg.: 23 november 2004
quote:Net zoals het mij ontgaat waarom nu niet ingrijpen en de toekomstige generaties voor een onbetaalbaar zorgstelsel en een matige economie op laten draaien sociaal zou zijn.
DAMSCO schreef:
(...)
Waarom komen die sp'ers de heletijd met die kansloze opmerkingen dat vvd'ers egoistisch zijn?
El Ernesto
Lid 2de elftal
Reg.: 5 oktober 2006
Betelgeuze
Regelmatige invaller
Uit: Leiden
Reg.: 18 april 2006
quote:VVD'ers zijn niet asociaal, maar de partij waar ze op stemmen wel. De neoliberale ideologie van die partij (helaas zijn CDA en PvdA ook geinfecteerd) heeft ervoor gezorgd dat alles in Nederland geprivatiseerd is en het sociale stelsel flink afgebroken.
Waarom komen die sp'ers de heletijd met die kansloze opmerkingen dat vvd'ers egoistisch zijn?
quote:Ehm, de huidige economische ellende en egoïsme in de maatschappij zijn een direct gevolg van 30 jaar neoliberalisme. Is dat dan een goeie keuze voor de toekomst?
Net zoals het mij ontgaat waarom nu niet ingrijpen en de toekomstige generaties voor een onbetaalbaar zorgstelsel en een matige economie op laten draaien sociaal zou zijn.
Als er iets egoïstisch is met het oog op de toekomst, is het wel SP of PVV stemmen.
BeeDeeVee
Icoon
quote:De grote SP-leugen. In die kringen net zovaak herhaalt dat de neo-Maoïsten er in zijn gaan geloven.
Betelgeuze schreef:
Ehm, de huidige economische ellende en egoïsme in de maatschappij zijn een direct gevolg van 30 jaar neoliberalisme. Is dat dan een goeie keuze voor de toekomst?
Pancake
Idool
Reg.: 3 juni 2001
Vaart erin
Vedette
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009
Betelgeuze
Regelmatige invaller
quote:1) De SP zijn geen neo-Maoisten (dat is, om in jouw woorden te spreken, de grote VVD-leugen om de achterban bang te maken). De Maoistische veren zijn allang afgeschud. De standpunten vande SP nu lijken meer op de PvdA in de jaren '70. Linkser dan de PvdA ja, maar Maoisten
BeeDeeVee schreef:
(...)
De grote SP-leugen. In die kringen net zovaak herhaalt dat de neo-Maoïsten er in zijn gaan geloven.
Als dat je argument moet zijn om het egoïsme van de SP-stemmers goed te praten... Ik kan SP'ers wel vaker niet volgen, maar deze 'redenatie' is wel erg krom.
de man van glas
Lid 2de elftal
Reg.: 4 februari 2012
quote:Verklaar je nader
Betelgeuze schreef:
VVD'ers zijn niet asociaal, maar de partij waar ze op stemmen wel. De neoliberale ideologie van die partij (helaas zijn CDA en PvdA ook geinfecteerd) heeft ervoor gezorgd dat alles in Nederland geprivatiseerd is en het sociale stelsel flink afgebroken.
Ten tweede heeft het neoliberalisme voor de fantastische economische puinhoop gezorgd waar we nu inzitten.
Tenslotte is de privacy afgebroken en worden er voortdurend maatregelen genomen die bewezen niet werken (hogere straffen, iedereen in Nederland bang voor elkaar maken) vanwege een nooit bewezen dreiging voor terrorisme.
P.S. De VVD is helemaal niet liberaal meer, eerder repressief: respecteert geen vrijheid van godsdienst, en iemand als Fred Teeven zou de burgerrechten het liefst afschaffen. De enige liberale partij in Nederland is momenteel D66.
TheLegend
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011
quote:Wat ik de laatste jaren steeds meer begin te hekelen: het gebruiken of misschien wel misbruiken van allerlei onzinnige bijnamen, of het nou typeringen als extremisten zijn of wat jij nu zegt, wat voegt het toe? Ik heb altijd SP gestemd maar ik moet helemaal niks van Mao's China hebben of erger nog, het Noord-Korea van de Kim Jong's. Waarom altijd maar die typeringen en het denken in hokjes? Het voegt echt helemaal niets toe aan de discussie. Wat dat betreft wordt Nederland steeds asocialer, niet dat ik jouw nu als asociaal wil bestempelen maar het gaat wel rap achteruit.
BeeDeeVee schreef:
(...)
De grote SP-leugen. In die kringen net zovaak herhaalt dat de neo-Maoïsten er in zijn gaan geloven.
Als dat je argument moet zijn om het egoïsme van de SP-stemmers goed te praten... Ik kan SP'ers wel vaker niet volgen, maar deze 'redenatie' is wel erg krom.
het allerlaatste schaap
Icoon
Reg.: 3 november 2002
jasperdgg
Vedette
Reg.: 25 november 2005
BeeDeeVee
Icoon
quote:Het meest ernstige is dat ik vrees dat hij het nog meent ook.
jasperdgg schreef:
Jaaaaa... goed stukje Schaap!
Betelgeuze
Regelmatige invaller
quote:Ja, daar kan ik natuurlijk voor jou nog wel even doorgaan, gezien je politieke voorkeur hoor je dat natuurlijk graag
de man van glas schreef:
quote:Verklaar je nader
Betelgeuze schreef: De VVD is helemaal niet liberaal meer, eerder repressief: respecteert geen vrijheid van godsdienst, en iemand als Fred Teeven zou de burgerrechten het liefst afschaffen. De enige liberale partij in Nederland is momenteel D66.
quote:Stemmen op de partij die het meest overeenkomt met wat je vindt. Er doen nu weet ik hoeveel partijen mee, er zou toch iets bij moeten zitten met een raakvlak met jou ideeen. 100% lukt voor de meesten van ons niet - ik ben het bijv. oneens met 65 blijft 65 voor iedereen, dat houdt namelijk in dat er voor mij van 30 straks geen pensioen meer is, en ook het Europastandpunt van de SP is precies het tegengestelde van het mijne.
TheLegend schreef:
Maar wat is nou het beste, blanco stemmen of helemaal niet stemmen?
Betelgeuze
Regelmatige invaller
quote:Ik ben toch wel benieuwd hoe:
BeeDeeVee schreef:
(...)
Het meest ernstige is dat ik vrees dat hij het nog meent ook.
Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »
Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Nederlandse politiek: Verkiezingen 2012

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 62,7% dat FC Volendam wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.