Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: « 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 »
BeeDeeVee
Icoon
Uit: Thuis
Vak: -
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004
quote:Welkom in de echte wereld, Schaap. Een groenteboer die hard werkt en zijn zaakjes goed voor mekaar heeft, gaat echt geen verschil maken voor het BNP, hooguit voor zijn eigen inkomen. Idem dito voor alle andere mensen die je benoemt. Wie wel het verschil maken zijn ondernemers en management/directieleden die de visie en kunde hebben om een bedrijf te laten groeien. Dit creëert economische groei en extra banen. Banen waarvan de mensen die jij noemt weer kunnen profiteren. De uitvoering van de goede ideeën van deze mensen wordt vervolgens gedaan door die mensen die jij noemt. Laat duidelijk zijn dat deze mensen belangrijk zijn, maar voor de economie als geheel maakt het werk van deze individuen geen enkel verschil en dat is bij de door mij genoemde mensen duidelijk anders.
het allerlaatste schaap schreef:
(...)
Nee, je moet het juist helemaal omdraaien. Groenteboeren, havenarbeiders, verzorgers, onderwijzers en schoonmakers zijn de motor van onze economie. Zij behoren dus ook het meest te verdienen.
quote:Mooie beeldspraak om een gebrek aan inhoud te verhullen. Hulde.
Ergens is er een totaal vals idee ontstaan dat managers of mannetjes in de RvC het meest moeten verdienen. Maar 90 procent van de managers voegt niks toe. We kunnen ze allemaal missen als kiespijn. Voor elke pratende pop kun je een ander in de plaats zetten en niemand die het verschil ziet. De idealisering van de managementcultuur heeft er voor gezorgd dat onze economie op het randje van de afgrond staat omdat iedereen geld wil wegzuigen zonder dat daar wezenlijke prestaties tegenover staan. De managers moeten eens hun klauwen uit hun mouwen steken, minder gaan babbelen en eens aan het werk voor het land. Of sterker nog, het gros daarvan moet weg. Het is verborgen werkeloosheid. Het zijn uitvreters, ze zuigen de zorg leeg, ze zuigen de banken leeg en ze leveren niets dan alleen leugens en babbels. Het is een monsterlijk gezwel geworden.
quote:Kennis is macht, zeker in een economie waarin kennis steeds belangrijker is om je te onderscheiden. Waarom denk je dat steeds meer bedrijven productieactiviteiten vanuit Azië of Oost Europa terug halen naar Nederland? Echt niet vanwege patriotisme of weemoedige gevoelens: dat is simpelweg omdat wij in Nederland veel meer kennis hebben van bedrijfs-, productie- en logistieke processen dan in dergelijke landen, waardoor wij in staat zijn om dit gewoon goedkoper te doen dan in landen waar weliswaar de handjes goedkoop zijn, maar de uitvoering enorm inefficiënt. Dat wij als Nederland zijnde het nog relatief goed doen in een wereldeconomie waar in vele landen het enorm terug loopt, komt doordat wij in staat zijn om onze zaken vaak beter en met meer visie te organiseren. Het resultaat van opleiding en "de lat hoog leggen". Jij wil de middelmaat (schoonmakers, groenteboeren en havenarbeiders) tot de meetlat maken. De gevolgen hiervan zullen voor een ieder met ook maar enig economisch inzicht duidelijk zijn.
Het tweede probleem is natuurlijk het onderwijs. Dat moet afgeschaft worden of in ieder geval radicaal veranderd. Allerlei waardeloze universitaire opleidingen zoals filosofie, sociologie, politicologie, psychologie en meer van dat soort onzin moeten zwaar praktisch gemaakt worden. Studenten moeten zeer snel onmiddellijk aan het werk tijdens hun studie, ipv naar allerlei theoretische nonsens van bebaarde professoren luisteren. Aangezien studenten toch helemaal niks doen, zichzelf nooit nuttig maken tijdens hun vierjarige studie en niets leren behalve zuipen en eigenlijk totale profiteurs zijn, moeten ze gewoon gelijk hard aan het werk in een praktische studie. Dan zijn we ook gelijk af van dat rare klasseverschil waarbij iemand met een waardeloze hbo en universitaire opleiding zogenaamd meer waard zou zijn dan een groenteboer, terwijl een groenteboer de motor van de economie is omdat ie nou eenmaal levensnoodzakelijke middelen verkoopt, terwijl een psychologiestudent met een flutdiploma net zo vervangbaar is als een bebloed maandverbandje van een ongesteld tienermeisje.
quote:En weer een complete tirade, al van-de-hak-op-de-tak-springende van onderwijs naar zwervers, naar de allerrijksten die de crisis veroorzaken tot de middenklasse die er voor opdraait. Enige lijn is er niet in te ontdekken, behalve je frustratie jegens de maatschappij als geheel.
En wat zit iedereen nou eigenlijk te zeuren? Men zeikt dat het onderwijs nu zeer duur is geworden, dat we daardoor geen kennisland meer kunnen blijven, maar als er dan wordt gevraagd om een stuivertje meer te betalen zodat we goed onderwijs kunnen hebben, als er dan wordt gevraagd om een dubbeltje meer te betalen voor opvang voor zwervers, die weer overal in de straten te zien zijn, dan gooit men zich als een idioot op zijn spaarvarken. Want ho maar, niemand wil ook maar iets betalen voor het algemeen nut. Het is gezwets van de bovenste plank. Sterker nog, de allerrijksten moeten betalen. Zij hebben de crisis veroorzaakt, zij moeten grof betalen. De rekening moet daar gelegd worden bij degenen die het land naar de ondergang hebben gebracht. Dat is nog niet gebeurd, want de allerrijksten zijn volgens de gegevens tijdens de crisis nog rijker geworden, terwijl de middenklasse en onderklasse zwaar heeft moeten inleveren. Het is de wereld op zijn kop en het is nog altijd niet doorgedrongen tot de bevolking dat we allemaal worden uitgebuit.
quote:Zie mijn bovenstaande verhaal: dit is zo verschrikkelijk zwart-wit dat het niet eens in de buurt van de waarheid kan komen.
Pancake schreef:
De te kleine overheid en de markt hebben ons niet kunnen behoeden voor de crisis. De rekening wordt zoals altijd bij de massa gelegd. (anders zou de elite ons land verlaten enz enz) De laatste jaren is het verschil tussen arm en rijk alleen maar toegenomen. En ja, nou moet er pijn geleden worden. Bij iedereen. Alleen gaat het hoogste belastingtarief omlaag en het laagste omhoog.... heb je hem?
quote:Ook weer zo simplistisch. Ik ben een groot voorstander van het aanpakken van de hypotheekrente-aftrek. De nu genomen maatregel is wat mij betreft ook veel te beperkt en veel te langzaam. De hypotheekrente-aftrek heeft de huizenmarkt vergiftigd en de verhouding tussen vraag en aanbod enorm verstoord. Maar om nu alleen de VVD hiervan de schuld te geven is een teken van vooringenomenheid. Er zijn door de jaren heen kabinetten geweest van zoveel verschillende samenstellingen dat als de wil er echt was geweest bij andere partijen, dat die dit er dan ook doorheen hadden kunnen drukken. Ook Balkenende IV (zonder VVD), dat er tijdens het uitbreken van de crisis zat, heeft hier niets aan willen doen terwijl de noodzaak op dat moment toch ook al wel duidelijk zou moeten zijn geweest.
Pancake schreef:
Eindelijk, na jaren van vvd veto, wordt de hypotheekrente aangepakt en kunnen we langzaam stoom afblazen voor een gezonde huizenmarkt. Helaas bouwde gemeente, projectontwikkelaars en ander tuig liever lege kantoorpanden dan woningen. Ook dat heeft de markt niet kunnen tegenhouden. Maar als over tien jaar de huizenprijzen weer een beetje dalen kan iedereen weer gewoon een normale hypotheek nemen, zonder dat de bank en de project ontwikkelaar er schandalig rijk van worden, ondanks de vvd.
quote:Ah, het "want dat is logisch"-argument. Nee, dat is helemaal niet logisch. Marktwerking op zichzelf is uitstekend. De wijze waarop je de markt z'n gang laat gaan, dat is de discussie. Niet het containerbegrip marktwerking is het probleem, maar slechts de foutieve uitvoering hiervan. Ik wil hierbij graag verwijzen naar onze eerdere discussie hierover.
Pancake schreef:
Ik hoop dat nu de pvdA in het kabinet zit dat de marktwerking in het onderwijs en de zorg, maar ook op de postmarkt worden teruggedraaid. Recente gebeurtenissen laten zien waarom dat een goed idee zou zijn. Hoeven we het verder niet over te hebben lijkt me.
keeskoi
Idool
Uit: lelystad
Droomaankoop: -
Reg.: 23 november 2005
Zlatanist
Vedette
Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009
keeskoi
Idool
quote:IK zie verschil tussen compromissen sluiten en bedrog.
Zlatanist schreef:
Kiezersbedrog krijg je toch altijd in een land met zoveel partijen, waarbij nooit één partij alleen aan de macht komt. Met deze verkiezingsuitslag kon het al helemaal niet anders. VVD en PVDA zitten vrij ver uit elkaar, dat ze dus beiden dingen moesten doen die niet bij hun programma passen is vrij logisch. Bij een twee-partijen coalitie VVD-CDA, CDA-PVDA of PVDA-SP zou je dat veel minder hebben omdat die partijen veel dichter bij elkaar zitten. VVD is gewoon het rechtse blok en PVDA het linkse blok. Die zitten redelijk ver uit elkaar. Dat ze er uberhaupt al uitgekomen zijn is al vrij opzienbarend, al moesten ze aan de andere kant ook wel.
Ik weet niet hoe lang dit kabinet nu houdbaar is. Gezien de snelheid van de onderhandelingen misschien wel langer dan ik aanvankelijk gedacht had. Het is gewoon te hopen dat ze het 4 jaar volhouden, ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten opnieuw te gaan stemmen en ik ben geen VVD'er en al helemaal geen PVDA'er. Als dit kabinet ook niet lang houdbaar is dan is dat gewoon het ultieme bewijs dat dit systeem faalt. Dan moeten ze eens gaan kijken naar een nieuw systeem. In dit verdeelde land ga je namelijk zelden een meerderheid kunnen vormen met partijen die heel dicht bij elkaar liggen.
Morfe0
Geselecteerd voor Oranje
Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005
quote:Ach nieuwe kabinet schiet je niks mee op , of je het met Kabinet A of Kabinet B doet , we moeten bezuinigen anders gaan we Griekenland achterna want dan moeten we ieder jaar meer gaan betalen aan rente ... simpel als dat.....
keeskoi schreef:
(...)
IK zie verschil tussen compromissen sluiten en bedrog.
Ik weet ook wel dat er compromissen gesloten moeten worden.
Ik weet ook dat er een akkoord was, gesloten door volwassen mensen. Althans die indruk had ik.
Dat akkoord werd vol trots naar buiten gebracht. Verdedigd door Rutte zelf.
Daarna begon zijn kiesvee te janken en owee o wee. Rutte had een foutje gemaakt en hoppa streep door de inkomensafhankelijke ziektekosten verzekering.
Krijgen "we" 250 miljoen voor terug te besteden i/o met de sociale partners.
Wat ik bedrog noem is hiermee akkoord gaan en de ingreep in de ww (sociale zekerheid) met rust laten.
pvda zou moeten staan voor sociaal, dus ook voor sociale zekerheid.
Dat zelfs "jou" pvv socialer is dan de pvda is te triest voor woorden.
Dat het "volk" nu niet moord en brand schreeuwt ook. Dat er geen enkele krant is die dit ff fijntjes aan de kaak stelt is echt erg.
De telegraaf heeft een hetze ontketent en de vvd heeft alsnog zijn zin.
Het is dat ik niet in complottheorietjes geloof........
De pvda is zo regeringsgeil dat die zelf niet de stekker eruit zullen halen. Immers dan zakken ze naar 15 zetels ongeveer. Vvd idem.
Maar liever vandaag nieuwe verkiezingen dan morgen.
Zlatanist
Vedette
quote:Ik vind het wel logisch wat er gebeurt is. Het oude regeerakkoord leek net alsof PVDA alleen regeerde. Ik kan me voorstellen dat de achterban van VVD boos was. Grootste partij en zoveel laten vallen. De PVDA had in principe beter onderhandelt. De onderhandelaars van VVD hebben slecht werk geleverd, maar de achterban pikte dit niet. Als ze dit door hadden gezet dan was het geklapt omdat de VVD dan uit elkaar gevallen was. Er moest dus opnieuw onderhandeld worden en dat de PVDA dan wat moest inleveren is derhalve volkomen logisch.
keeskoi schreef:
(...)
IK zie verschil tussen compromissen sluiten en bedrog.
Ik weet ook wel dat er compromissen gesloten moeten worden.
Ik weet ook dat er een akkoord was, gesloten door volwassen mensen. Althans die indruk had ik.
Dat akkoord werd vol trots naar buiten gebracht. Verdedigd door Rutte zelf.
Daarna begon zijn kiesvee te janken en owee o wee. Rutte had een foutje gemaakt en hoppa streep door de inkomensafhankelijke ziektekosten verzekering.
Krijgen "we" 250 miljoen voor terug te besteden i/o met de sociale partners.
Wat ik bedrog noem is hiermee akkoord gaan en de ingreep in de ww (sociale zekerheid) met rust laten.
pvda zou moeten staan voor sociaal, dus ook voor sociale zekerheid.
Dat zelfs "jou" pvv socialer is dan de pvda is te triest voor woorden.
Dat het "volk" nu niet moord en brand schreeuwt ook. Dat er geen enkele krant is die dit ff fijntjes aan de kaak stelt is echt erg.
De telegraaf heeft een hetze ontketent en de vvd heeft alsnog zijn zin.
Het is dat ik niet in complottheorietjes geloof........
De pvda is zo regeringsgeil dat die zelf niet de stekker eruit zullen halen. Immers dan zakken ze naar 15 zetels ongeveer. Vvd idem.
Maar liever vandaag nieuwe verkiezingen dan morgen.
keeskoi
Idool
quote:Bezuinigen ben ik ook niet tegen. Ik ben verbaasd, nee verbijsterd, dat een partij als de pvda sociale zekerheid gaat (mis) gebuiken in een tijd waar een grote werkeloosheid aan zit te komen. Een tijd waar al jaren zodra je de 40 gepasseerd bent vrijwel kansloos bent voor een andere baan.
Morfe0 schreef:
(...)
Ach nieuwe kabinet schiet je niks mee op , of je het met Kabinet A of Kabinet B doet , we moeten bezuinigen anders gaan we Griekenland achterna want dan moeten we ieder jaar meer gaan betalen aan rente ... simpel als dat.....
quote:De grootste groep die die 300 tot 400 per maand zou gaan betalen, betaalden dat ook al bijna voor deze ziektekosten verzekeringswet.
Zlatanist schreef:
(...)
Ik vind het wel logisch wat er gebeurt is. Het oude regeerakkoord leek net alsof PVDA alleen regeerde. Ik kan me voorstellen dat de achterban van VVD boos was. Grootste partij en zoveel laten vallen. De PVDA had in principe beter onderhandelt. De onderhandelaars van VVD hebben slecht werk geleverd, maar de achterban pikte dit niet. Als ze dit door hadden gezet dan was het geklapt omdat de VVD dan uit elkaar gevallen was. Er moest dus opnieuw onderhandeld worden en dat de PVDA dan wat moest inleveren is derhalve volkomen logisch.
De inkomensafhankelijke ziektekosten sloegen ook nergens op. Ik hoor helemaal niet bij de hoogste inkomens en zal dat ook nooit horen waarschijnlijk, maar waarom hun nu zoveel meer aan ziektekosten moeten betalen zie ik niet in. Een zorgverzekering is verplicht in Nederland, maar ik vind niet dat je mensen kan verplichten om een verzekering van 300/400 per maand aan te gaan, wat dus het geval schijnt te zijn geweest met dat plan van inkomensafhankelijke ziektekosten. Dat vind ik gewoon buitenproportioneel.
Zlatanist
Vedette
keeskoi
Idool
quote:Ik zei dat voordat deze ziektekostenverzekering er was, die groep zoveel betaalden. Toen had je ziekenfonds en particuliere verzekeringen.
Zlatanist schreef:
Betaalt iedereen nu niet gewoon 100-120 euro per maand voor een standaardpolis? Volgens mij betaal je nu echt niet 300/400 per maand hoor, ja als je allerlei extra polissen erbij neemt om meer te dekken. Volgens mij een standaardpolis is voor iedereen gelijk nu, ongeacht je inkomen en dat vind ik terecht. De mindere inkomens krijgen wel een zorgtoeslag tot max. 70 euro, terwijl de hoogste inkomens dat niet krijgen. Volgens mij werkt dat prima.
Niet alles hoeft inkomensafhankelijk te zijn. Inkomensbelasting tot op bepaalde hoogte is logisch, maar verder niet. Iemand die een zware baan heeft en meer verdient hoeft niet 70% van alles in te leveren omdat hij meer verdient. Jij vind het eerlijk, ik vind het onzin. Eerlijk is dat iedereen evenveel betaald, niet de ene 40 euro en de andere 400 omdat hij toevallig meer verdient. Dat vind ik dus echt niets met eerlijk te maken, ondanks dat ik eerder bij de groep zou horen die dan 40 moet betalen. Waarom zou je dan ook nog ambities hebben om je te ontwikkelen zodat je meer kan verdienen, als je vervolgens toch alles moet inleveren? Nee, ik vind het systeem zoals het was gewoon prima. Ziektekosten gelijk voor iedereen, huurkosten gelijk voor iedereen en tot een bepaalde grens gewoon subsidies verlenen zodat mensen die het anders niet redden toch nog rond kunnen komen. Met jouw idee loont het totaal niet om te werken, je levert toch alles in. De rijke lui, die nu dus al veruit het meeste bijdragen aan de staatskas, die jaag je alleen maar weg door ze overal maar extra op te willen belasten. Die mensen werken ook hard voor hun geld, het feit dat ze meer verdienen betekent echt niet dat je ze overal maar meer voor moet laten betalen. Moeten ze straks ook 5 euro voor een brood betalen bij de Jumbo, omdat ze toch meer verdienen? Sorry, ik vind het echt nergens over gaan. Bij de loonbelasting worden zij al extra belast en dat is m.i. voldoende. Wat dat betreft vind ik dat ze die nivellering beter via de loonbelasting kunnen doen. De schijven zoals ze nu zijn gaan nergens over. Dat je nu bij 56k per jaar al in de bovenste schaal zit is vrij belachelijk. Wat mij betreft doen ze de huidige schijven allemaal wat naar beneden qua belastingheffing en creeren ze een extra schijf van 55% (de eerder geopperde 60% lijkt me wel iets teveel van het goede) boven de 125/150k per jaar.
Het grootste probleem zit hem natuurlijk dat we geregeerd worden door de grote bedrijven. Het is te belachelijk voor woorden eigenlijk dat er bedrijven zijn die tientallen/honderden miljoenen per jaar winst maken, terwijl de bevolking zwaar moet bezuinigen. Eigenlijk moet je bij die bedrijven het geld halen door de omzet/winst belasting voor bedrijven zwaar omhoog te gooien. Helaas kan dat niet, want dan verplaatsen die bedrijven gewoonweg naar het buitenland en heb je helemaal geen inkomsten meer en ben je ook nog werkgelegenheid kwijt. In feite zijn dat de boosdoeners die al het geld in hun zak stoppen, terwijl de harde werkers moeten bezuinigen.
BeeDeeVee
Icoon
quote:
Antonius: medicijn alleen met EPD
22 nov 2012, 15:37
Het Sint Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein is in de fout gegaan met een bericht over het elektronisch patiëntendossier (EPD).
Op de website werd gemeld dat de ziekenhuisapotheek geen medicijnen meegeeft aan patiënten die weigeren inzage te geven in hun EPD. Volgens een woordvoerster van het ziekenhuis klopt dat bericht niet en was het per abuis bij de webredactie terechtgekomen.
Toestemming
Vanaf 1 januari wordt landelijk een maatregel ingevoerd waardoor behandelaars zoals apothekers en huisartsen via het Landelijk Schakel Punt gegevens kunnen opvragen over een patiënt. Die moet daar wel eerst zelf toestemming voor hebben gegeven. Op de site van het ziekenhuis werd uitgelegd dat in het belang van de patiënt alleen medicijnen verstrekt werden als er volledig inzicht is in de geneesmiddelen die iemand gebruikt.
Het ziekenhuis zegt nu dat er zo snel mogelijk een bericht met de juiste informatie zal worden geplaatst.
Van de film
Legende
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003
BeeDeeVee
Icoon
quote:Daar stel je alles véééél te simplistisch voor. De overheid betaalt zich scheel aan de zorg en dat is juist het probleem. (gereguleerde) marktwerking binnen bepaalde aspecten van de zorg is juist zeer goed om kosten te besparen, mits dit op de juiste manier wordt uitgevoerd. Zie de eerdere discussies hierover. Maar dat is niet de vraag die ik stelde natuurlijk.
Van de film schreef:
Ik denk dat de overheid eens moet kappen met dingen verplichten. Ik vind dat de overheid eens moet betalen voor de zorg en het uit dat krankzinnige vraag en aanbod-systeem moeten halen. Marktwerking is hartstikke leuk en mooi, maar precies daar waar het van toepassing is, op de markt, en niet op zorg, onderwijs en dat soort dingen.
keeskoi
Idool
quote:Die marktwerking in de zorg heeft volgens mij ervoor gezorgd dat het duurder werd.
BeeDeeVee schreef:
(...)
Daar stel je alles véééél te simplistisch voor. De overheid betaalt zich scheel aan de zorg en dat is juist het probleem. (gereguleerde) marktwerking binnen bepaalde aspecten van de zorg is juist zeer goed om kosten te besparen, mits dit op de juiste manier wordt uitgevoerd. Zie de eerdere discussies hierover. Maar dat is niet de vraag die ik stelde natuurlijk.
BeeDeeVee
Icoon
quote:Je hele verhaal zegt niets over het falen van marktwerking maar laat des te meer zien dat binnen een aantal gebieden van de zorg (voor de zoveelste keer: er is niet zoiets als "de zorg" dat je als één markt kan omschrijven) de marktwerking op een verkeerde manier georganiseerd heeft, waardoor dit niet de juiste gevolgen heeft.
keeskoi schreef:
(...)
Die marktwerking in de zorg heeft volgens mij ervoor gezorgd dat het duurder werd.
Ook de eigen tokotjes van de artsen, maatschappen, maken het niet goedkoper maar duurder.
Gewoon de artsen weer in dienst van de ziekenhuizen, met een vastgesteld salaris. Dat gaat de kosten drukken.
Nu kom je via je huisarts bij een specialist, en mag je een paar keer terugkomen. Elk bezoekje met een flinke nota uiteraard.
Nog mesjokkener is als je geopereerd bent je de nazorg (hechtingen eruit halen, evt checkken als er wat wondvocht uitloopt etc) in het ziekenhuis moet doen. Moet.
Voorbeeldje uit een eigen recente ervaring.
Ik werd geopereerd aan een klein probleempje. Nachtje overblijven en volgende dag naar huis. De wond ging ontsteken en ik bel mijn huisart. Nee meneer, daarvoor moet U naar de poli of de eerste hulp.
Ik de poli gebeld. Kom maar langs, tijdstip genoemd. Ik erheen.
Arts bekeek de wond, maakte het schoon, pleister erover en advies regelmatig spoelen met water.
Ontsteking bleef. Dus weer gebeld. Afsrpaak volgende ochtend op de verbandpoli.
Zo'n 5 keer teruggeweest. Iets wat de huisarts ook heel makkelijk had kunnen doen.
Bezoekje aan de huisarts kost weinig. Poli en specialisten bezoek elke keer 380 eurotjes.
Kassa dus.
En het maar gek vinden dat de kosten voor de zorg steeds hoger worden.
keeskoi
Idool
quote:Marktwerking is in mijn visie prijsverhogend. Arts A rekent voor een bepaalde ingreep/behandeling 250 euro. Arts B verneemt dit en trekt zijn tarief naar hetzelfde niveau.
BeeDeeVee schreef:
(...)
Je hele verhaal zegt niets over het falen van marktwerking maar laat des te meer zien dat binnen een aantal gebieden van de zorg (voor de zoveelste keer: er is niet zoiets als "de zorg" dat je als één markt kan omschrijven) de marktwerking op een verkeerde manier georganiseerd heeft, waardoor dit niet de juiste gevolgen heeft.
Maar ook dit staat compleet los van de vraag of de overheid kostenbesparende maatregelen als een EPD moet verplichten. Iemand daar een mening over?
Van de film
Legende
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003
quote:Ten eerste ben ik het met keeskoi eens, en ten tweede, wat voor kosten worden daar precies mee bespaard? Die 20 euro in de week dat een werknemer in het ziekenhuis íets meer moet doen om gegevens te achterhalen?
BeeDeeVee schreef:
Maar ook dit staat compleet los van de vraag of de overheid kostenbesparende maatregelen als een EPD moet verplichten. Iemand daar een mening over?
jasperdgg
Vedette
Reg.: 25 november 2005
keeskoi
Idool
quote:De torenhoge (aansprakelijksheids)verzekeringspremies voor artsen??
jasperdgg schreef:
BeeDeeVee, hoe komt het volgens jouw dat in Amerika, het land van de marktwerking bij uitstek, de zorg vele malen duurder is dan waar dan ook ter wereld?
Vaart erin
Vedette
Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009
quote:Hoe kan marktwerking werken als je niet de optie hebt om een product niet te kopen?
BeeDeeVee schreef:
(...)
Je hele verhaal zegt niets over het falen van marktwerking maar laat des te meer zien dat binnen een aantal gebieden van de zorg (voor de zoveelste keer: er is niet zoiets als "de zorg" dat je als één markt kan omschrijven) de marktwerking op een verkeerde manier georganiseerd heeft, waardoor dit niet de juiste gevolgen heeft.
Morfe0
Geselecteerd voor Oranje
amsterhague
Ballenjongen
Uit: -
Vak: 425
Droomaankoop: Jens Toornstra
Reg.: 9 juli 2011
quote:Het zijn juist partijen als de PvdA die sparen niet belonen en willen dat geld rolt. Sparen moet je ten alle tijden belonen. Ik vind het tevens moeilijk te verkopen aan de burger dat er lastenverzwaring is en belachelijk hoge belastingen voor de hardwerkenden en tegelijk miljarden naar Europa gaan. Handeldrijven kan ook prima zonder lid te zijn van de EU, zie andere landen.
Morfe0 schreef:
Nou lekker is dit , heb ik een flink centje gespaart (al vanaf mijn 12e ) ben nu 24 .
Wil ik op mijn eigen gaan wonen samen met mijn vriendin , mag je Budget maar 21 duizend euro zijn anders krijg je geen Zorgtoeslag...
Dus sparen loont niet , en geld over de plank smijten wel ??... beetje bekrompen vind ik het hoor..
Zit nu echt flink aan het nadenken om toch maar ene koophuis te gaan doen ook al is het een slechte tijd om een Koophuis te kopen , maar als je toch geen toeslagen krijgt , betaal je alleen geld in een bodemloze put in een Huurhuis...
Ares
Administrator
Opper Chat Operator
Reg.: 14 maart 2002
Morfe0
Geselecteerd voor Oranje
Morfe0
Geselecteerd voor Oranje
keeskoi
Idool
Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »
Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Nederlandse politiek: Verkiezingen 2012

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 21,8% dat Sparta Rotterdam wint van Roda JC. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.