Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 20:47                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Het Praathuis » Nederlandse politiek en verkiezingen

HR

Deze topic is open en bestaat uit 32 pagina's: « 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 32 »

HR

Stelling:

Verkiezingen 2012: Ik stem op..
VVD
PvdA
PVV
CDA
SP
D66
GroenLinks
ChristenUnie
SGP
Partij voor de Dieren
Pirantenpartij
50Plus
Anders, namelijk...

HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens.

Oftewel discrimeren op basis van uiterlijk en afkomst. De PVV racistisch noemen is dus misplaatst. Wilders heeft nog nooit een onvertogen woord gesproken over negers, Arabieren, Aziaten etc. De PVV en aanhang afdoen als racisten is ontzettend kortzichtig en weerspiegeld slechts de hetze die gevoerd wordt door de media. Lees het partijprogramma maar eens en je zult zien dat het allemaal reuze meevalt met die vreemdelingenhaat.

Dat de PVV discrimineert op basis van geloof lijkt me duidelijk, daar doen ze niet moeilijk over, ik ook niet. Omdat de Islam en politieke motieven onmogelijk los van elkaar te zien zijn kun je stellen dat het een conflict is op basis van politieke opvattingen. Enige verschil is dat er ditmaal geen debat is over de woning- of arbeidsmarkt, maar over het wel of niet willen toepassen van mensenrechten.

Keuze stelling: PvdA
HR
HR

Van de film
Legende

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

quote:HR
Mijn club AFC Ajax schreef:

Precies. Ik vind ook dat je dat bij moslims moet verbieden, maar tegelijkertijd dus ook bij nonnen. Ik zou daarin nog verder gaan en het geloof volledig los willen koppelen van de politiek. En dat betekend in mijn ogen dan ook dat partijen dat een bepaalde geloofsovertuiging hebben niet toegelaten worden tot de politiek. Volledige scheiding van kerk en staat.
HR
Ik zou juist precies de andere kant op gaan. Alles mag, hoofddoekjes, alles. Maar werkgevers mogen dan óók werknemers weigeren vanwege een hoofddoekje.
Als je als politieke partij tegen abortus bent bijvoorbeeld vanwege je levensovertuiging (wat dan een geloof is), hoe kun je zoiets los zien en zien als een scheiding tussen kerk en staat? Die scheiding bestaat helemaal niet want alle mensen maken (politieke) beslissingen op basis van hun levensovertuiging. Oftewel, ook in de politiek zou ik alles toestaan.

Geen stellingname
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Droomaankoop: -
Reg.: 29 december 2005

Van de film schreef:

(...)

Ik zou juist precies de andere kant op gaan. Alles mag, hoofddoekjes, alles. Maar werkgevers mogen dan óók werknemers weigeren vanwege een hoofddoekje.
Als je als politieke partij tegen abortus bent bijvoorbeeld vanwege je levensovertuiging (wat dan een geloof is), hoe kun je zoiets los zien en zien als een scheiding tussen kerk en staat? Die scheiding bestaat helemaal niet want alle mensen maken (politieke) beslissingen op basis van hun levensovertuiging. Oftewel, ook in de politiek zou ik alles toestaan.
HR
Het klopt wel dat je het nooit volledig los kunt koppelen, maar wel zo ver mogelijk. En dat is wat nu absoluut niet gebeurd en dat vind ik niet goed. Hetzelfde dat ik al lang vind dat godslastering uit het wetboek moet. Dit omdat ik vind wanneer je dat erin zet, je ook veel verder moet gaan en dat andere zaken ook niet mogen en dat disciminatie veel verder aangepakt zou moeten worden (sowieso zou dat beter zijn), maar daar staat weer tegenover dat er ook een groot gemeen goed is aan vrijheid van meningsuiting. En godslastering staat daar veel te haaks op. Ik vind dat je dat je dat dan ook zou mogen met bijv. spotprenten ed. Dat gebeurd nu wel, maar je zou iemand toch wel aan kunnen pakken via godslastering en dat vind ik niet goed.

Ik vind dat ze wel vanuit een bepaalde overtuiging zaken mogen aangeven. Goed, iemand kan tegen abortus ed. zijn. dat is zijn/haar goed recht om dat te vinden. Maar dat je dara god ed. bij gaat betrekken gaat me te ver. Het is geen overtuiging van god, maar je gelooft net als anderen dat dit niet kan. Dat vind ik dan weer wel te rechtvaardigen. Het probleem met een geloof ed. heb ik dat ze gaan wijzen naar de bijbel (of ander zogenaamd sprookjesboek, voordat je erover valt. Ik vind het sprookjesboeken) om hun standpunt duidelijk te maken. Alsof ze niet zelf na kunnen denken wat ze ergens van vinden. En als ze nog steeds ergens achter staan zonder de bijbel of iets dergelijks erbij te betrekken hebben ze ook argumenten waarom ze dat vinden. Zo niet dan vind ik ook dat ze er nooit over nagedacht hebben. En dat staat mij heel erg tegen.

Ik denk nl. dat wanneer ze argumenten moeten verzinnen zonder god/allah of weet ik veel wie erbij te betrekken ze bij heel veel standpunten geen argumenten hebben. En dat tekent die mensen: Ze hebben er nooit echt over nagedacht.

Geen stellingname
HR
HR

Van de film
Legende

Het punt bij democratie is dat het voor jou niet plausibel hoeft te zijn waarom mensen vinden wat ze vinden. Als mensen iets vinden omdat ze het zelf bedacht hebben of omdat ze vinden dat wat iemand anders heeft bedacht goed is of ze vinden dat ze naar een god moeten luisteren is niet jouw zaak. Dat moeten mensen namelijk zelf weten. Daarom hebben we bijvoorbeeld vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting. Als we gaan doen wat jij wilt moeten we mensen gaan screenen voordat ze de politiek in mogen:' waarom vind jij dat? Heb je daar goede argumenten voor?'. Vervolgens vind MCAA dat het geen goede argumenten zijn en mogen ze de politiek niet in. Waarom? Omdat ze een sprookjesboek volgen. Zie je niet hoe vrijheidsbeperkend je dan zélf bezig bent?
'Ik vind dat er geen islamitische scholen mogen zijn'. Waarom niet? 'Nou, ze halen hun overtuiging op onderwijs gebied uit een sprookjesboek'. Hartstikke leuk dat jij dat vindt, maar het gaat jou helemaal niets aan waarom zij een bepaalde school op richten of waarom zij een bepaalde politieke partij oprichten.

Eerst zeg je dat het iemands goed recht is om tegen abortus te zijn en een zin later geef je aan dat iemand dat helemaal niet mag vinden wanneer hij/zij dat uit een sprookjesboek haalt...

Geen stellingname
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Van de film schreef:

Het punt bij democratie is dat het voor jou niet plausibel hoeft te zijn waarom mensen vinden wat ze vinden. Als mensen iets vinden omdat ze het zelf bedacht hebben of omdat ze vinden dat wat iemand anders heeft bedacht goed is of ze vinden dat ze naar een god moeten luisteren is niet jouw zaak. Dat moeten mensen namelijk zelf weten. Daarom hebben we bijvoorbeeld vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting. Als we gaan doen wat jij wilt moeten we mensen gaan screenen voordat ze de politiek in mogen:' waarom vind jij dat? Heb je daar goede argumenten voor?'. Vervolgens vind MCAA dat het geen goede argumenten zijn en mogen ze de politiek niet in. Waarom? Omdat ze een sprookjesboek volgen. Zie je niet hoe vrijheidsbeperkend je dan zélf bezig bent?
'Ik vind dat er geen islamitische scholen mogen zijn'. Waarom niet? 'Nou, ze halen hun overtuiging op onderwijs gebied uit een sprookjesboek'. Hartstikke leuk dat jij dat vindt, maar het gaat jou helemaal niets aan waarom zij een bepaalde school op richten of waarom zij een bepaalde politieke partij oprichten.

Eerst zeg je dat het iemands goed recht is om tegen abortus te zijn en een zin later geef je aan dat iemand dat helemaal niet mag vinden wanneer hij/zij dat uit een sprookjesboek haalt...
HR
Ik heb er problemen mee dat personen iets baseren op een mening van anderen. Dus ook in dit geval van een zogenaamde god. Het gaat maw niet perse om een god an sich (en mensen moeten zelf weten of ze gloven of niet en dat is hun goed recht), maar dat ze er zelf geen echte mening op nahouden. Maar iets baseren op iets wat anderen ze eigenlijk heeft opgedragen. Want dat is in feite de bijbel of de kohran of iets dergelijks. Je kunt het er wel mee eens zijn en dat is geen probleem. Maar ik zou dan door vragen. Waarom ben je het er dan mee eens? En dan komt er vaak uit. Ja god vind dat. Maar dat is niet te meten of dat waar is. Maar erger: Zelfs als hij bestaat (helemaal uitsluiten kan ik het nooit ondanks het feit dat ik er niet in geloof) wordt de mening gebaseerd of iets of iemand anders. Ik vraag me dan af of iemand niet zelf een mening kan vormen. Je kunt het dan wel weer gebruiken als ondersteuning.

Hetzelfde met voetbal: Ik ben het over het algemeen met Cruijff eens. Maar dat is niet omdat het Cruijff is, maar omdat ik het met zijn mening eens ben. En dat komt weer omdat ik er zelf over nadenk en als ik het spelletje analyseer ik vaak op hetzelfde uit zal komen. Maar het is niet omdat Cruijff het zegt dat ik blind erachteraan loop. Het kan wel zijn dat ik door een boek en in het geval van Cruijff op een bepaald spoor gezet wordt en vanuit daar ga analyseren of wat hij zegt hout snijdt. En zo vind ik ook dat er naar standpunten gekeken moet worden en dat er niet klakkeloos achter een geloof, bijbel achteraan gelopen moet worden. dat vind ik sekte vorming. Ze geloven klakkeloss wat er gezegd wordt en denken er niet zelf over na en hebben daar geen mening over in wat ze moeten vinden en doen. En dat staat me tegen aan geloof in de politiek.

Geen stellingname
HR
HR

Van de film
Legende

Dat vind ik prima, maar dan ben ook tegen 80% van de stemmers voor vvd, want die snappen echt niet hoe de vvd de economische problemen precies wil aanpakken hoor. Die geloven Rutte ook op zijn woord.

Geen stellingname
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Van de film schreef:

Dat vind ik prima, maar dan ben ook tegen 80% van de stemmers voor vvd, want die snappen echt niet hoe de vvd de economische problemen precies wil aanpakken hoor. Die geloven Rutte ook op zijn woord.
HR
Ja daar heb ik ook problemen mee. En dat geldt echt niet alleen omtrent VVD. Maar bij alle partijen. Ik vind wel op z'n minst dat de politici een mening moeten hebben gebaseerd op argumenten en meningen van zichzelf en dat hebben ze veel te weinig.

En over het stemgedrag van mensen zal ik maar niks zeggen. De meesten lopen gewoon ergens achteraan en stemmen ergens op zonder dat ze überhaupt de standpunten kennen. En ja daar heb ik ook een probleem mee.

Geen stellingname
HR
HR

Pancake
Idool

Vak: -
Reg.: 3 juni 2001

Wat dat betreft zijn verkiezingen meer een soort marketing wedstrijd. Met name al die mensen die op de vvd stemmen denken dat de vvd goed is voor de middenstand en de financien. VVD heeft dat imago heel goed gecultiveerd en verkocht.

Ik zal je een ding zeggen. Zolang de vvd er zit, blijft de huizenmarkt in het slop, worden werknemers niet beschermd, blijven we achterlopen met duurzame energie, en zal marktwerking in publieke domeinen de kwaliteit daarin afbreken.

Maar je mag wel 130 op de snelweg, om de automobilist tegemoet te komen.

Wat een visie.

Geen stellingname
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

RodyTur10 schreef:

Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens.HR
Applaus.

Oftewel discrimeren op basis van uiterlijk en afkomst. De PVV racistisch noemen is dus misplaatst.HR

Hoe zou jij een wetsvoorstel als de "kopvoddentax" omschrijven?

Wilders heeft nog nooit een onvertogen woord gesproken over negers, Arabieren, Aziaten etc.HR

Maar wel degelijk over Antillianen, Marokkanen, Palestijnen of moslims in het algemeen. In het geval van Wilders lijkt me dat slechts een semantisch verschil.

De PVV en aanhang afdoen als racisten is ontzettend kortzichtig en weerspiegeld slechts de hetze die gevoerd wordt door de media. Lees het partijprogramma maar eens en je zult zien dat het allemaal reuze meevalt met die vreemdelingenhaat.

Dat de PVV discrimineert op basis van geloof lijkt me duidelijk, daar doen ze niet moeilijk over, ik ook niet. Omdat de Islam en politieke motieven onmogelijk los van elkaar te zien zijn kun je stellen dat het een conflict is op basis van politieke opvattingen. Enige verschil is dat er ditmaal geen debat is over de woning- of arbeidsmarkt, maar over het wel of niet willen toepassen van mensenrechten.HR
Noem het racisme, noem het discriminatie van religieuze vrijheden, noem het wat je wil.

Dat jij vindt dat het bij de PVV "wel meevalt met die vreemdelingenhaat" zegt me echter vrij weinig. Jij acht het immers ook vanzelfsprekend dat negers stinken.

RodyTur10 schreef:

Als ik zeg dat negers stinken, zijn er hier vast mensen die dat als discrimenerend of racistisch opvatten. Maar iedereen heeft waarschijnlijk weleens een bepaalde situatie meegemaakt, dat je bijvoorbeeld in de trein zit en ineens denkt:'Wat ruik ik toch?' en dat je achterom kijkt en ziet dat een neger op de stoel achter je is gaan zitten.
HR
[Dit bericht is veranderd door Hendrix (op 22 oktober 2012 09:31:09).]

Geen stellingname
HR
HR

Oderint Dum Metuant
Icoon

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002

Hendrix schreef:

Dat jij vindt dat het bij de PVV "wel meevalt met die vreemdelingenhaat" zegt me echter vrij weinig. Jij acht het immers ook vanzelfsprekend dat negers stinken.
HR
Dit was ook een heel fraaie: "Éen opmerking: ik krijg er toch een beetje een raar gevoel bij als de een Ariër een andere Ariër vermoord, misschien dat daarom Ariërs enkel levenslange gevangenisstraf moeten krijgen."

Keuze stelling: D66
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

@ Hendrix:

Hoe zou jij een wetsvoorstel als de "kopvoddentax" omschrijven?

Onnodig badinerend. Zijn agressieve toon kan ik niet altijd waarderen. De essentie van de "kopvoddentax" is natuurlijk wel prima. En die essentie is dat vrouwen gelijk staan aan mannen en niet onderdrukt mogen worden en derhalve niet gediscrimeerd mogen worden, zoals een verplichting om een hoofddoek te dragen.

Maar wel degelijk over Antillianen, Marokkanen, Palestijnen of moslims in het algemeen. In het geval van Wilders lijkt me dat slechts een semantisch verschil.

De Antillen werden "boevennesten genoemd" door zowel Wilders als Brinkman. Ik kan moeilijk oordelen of die benamingen terecht zijn, maar volgens mij werden zij zo beticht vanwege de hoge criminaliteit en corruptie. Argumentatie gebaseerd op feiten die eventueel weerlegd kunnen worden.

Wat betreft de Marokkanen, gaat het vooral over de straatterreur onder Marokkaanse jongeren. Volgens mij heeft Wilders nooit in het algemeen zijn afkeur uitgesproken over Marokkanen.

In de oorlog tussen Israël en Palestina heeft Wilders een uitgesproken liefde voor Israël. Ik denk dat 'haat' tegenover de Palestijnen voor hem gegrond is en dat dit weinig te maken heeft met huidskleur of afkomst.

Moslims zijn geen 'ras', maar een groep met een levensopvatting die tegenstrijdig is met de vrijheden en rechten in de Westere wereld.

Ik heb geen hekel aan negers en dit voorbeeld was enkel om te demonstreren hoe makkelijk mensen geprikkelt raken door een opmerking over ras, huidskleur of afkomst.

Missie geslaagd zullen we maar zeggen. Een beetje té, want de hele tijd deze posts oprakelen en uit zijn perspectief trekken heeft geen enkel nut en is vermoeiend (geldt zeker voor jou ODM: op dergelijks posts ga ik ook niet meer reageren).

Als laatste: hoe quote je in stukjes?

HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

RodyTur10 schreef:

Onnodig badinerend. Zijn agressieve toon kan ik niet altijd waarderen. De essentie van de "kopvoddentax" is natuurlijk wel prima.HR
Jij bent de eerste PVV-stemmer die ik ken die overtuigd is door de inhoud en tegelijkertijd niet gecharmeerd is van de vorm.

En die essentie is dat vrouwen gelijk staan aan mannen en niet onderdrukt mogen worden en derhalve niet gediscrimeerd mogen worden, zoals een verplichting om een hoofddoek te dragen.HR
Dit ligt zo veel gecompliceerder dan dat jij zou willen doen geloven. De notie dat iedere vrouw die een hoofddoek draagt daartoe verplicht wordt, "onderdrukt" wordt en "niet gelijk staat aan mannen" is echt hopeloos ethnocentrisch.

De Antillen werden "boevennesten genoemd" door zowel Wilders als Brinkman. Ik kan moeilijk oordelen of die benamingen terecht zijn, maar volgens mij werden zij zo beticht vanwege de hoge criminaliteit en corruptie. Argumentatie gebaseerd op feiten die eventueel weerlegd kunnen worden.HR
Nee, het is een generalisatie van een hele natie, bevolkingsgroep en cultuur en derhalve per definitie onjuist en in dit specifieke geval onnodig grievend. Dat het op een inherent racistische inborst gestoeld zou zijn is mijn persoonlijke aanname, dat klopt.

Wat betreft de Marokkanen, gaat het vooral over de straatterreur onder Marokkaanse jongeren. Volgens mij heeft Wilders nooit in het algemeen zijn afkeur uitgesproken over Marokkanen.HR
"Straatterreur"? Ik zie dat je de door Wilders gebezigde terminologie al lekker gedachteloos reproduceert. Gefeliciteerd.

In de oorlog tussen Israël en Palestina heeft Wilders een uitgesproken liefde voor Israël. Ik denk dat 'haat' tegenover de Palestijnen voor hem gegrond is en dat dit weinig te maken heeft met huidskleur of afkomst. HR
Wat bedoel je met "voor hem gegrond is"?

Moslims zijn geen 'ras', maar een groep met een levensopvatting die tegenstrijdig is met de vrijheden en rechten in de Westere wereld.HR
Het concept "ras" is sowieso een sociaal geconstrueerde notie. Het bestaat alleen bij de gratie van diegenen die hun wereldbeeld aan de hand ervan ordenen, en heeft eigenlijk geen wetenschappelijke basis.

Overigens doet het er natuurlijk niets toe of je het gedachtegoed van Wilders nou als racistisch, islamofoob, xenofofoob of anderszins discriminatoir zou willen betitelen. Het is zijn kern onrechtvaardig en lost bovendien de daadwerkelijke problemen die er al dan niet spelen rond de multiculturele samenleving niet op.

Ik heb geen hekel aan negersHR

Nee, je vindt alleen dat ze stinken.

en dit voorbeeld was enkel om te demonstreren hoe makkelijk mensen geprikkelt raken door een opmerking over ras, huidskleur of afkomst.

Missie geslaagd zullen we maar zeggen.HR
"He wat grappig! Ik doe een uitermate racistische uitspraak en vervolgens constateren anderen dat ik een racistische uitspraak doe! Wat een schaapjes..."

:denk

Als laatste: hoe quote je in stukjes?HR
Daar is een knopje voor. Beetje knip- en plakwerk vereist.

[Dit bericht is veranderd door Hendrix (op 25 oktober 2012 11:10:23).]

Geen stellingname
HR
HR

de das
Basisspeler

Uit: leiden
Vak: 410
Reg.: 20 september 2003

Je zal maar student zijn....

Keuze stelling: D66
HRHR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Reg.: 22 december 2010

Rutte en Samson zijn duidelijk PSV-fans. Die geloven ook niet in een jeugdopleiding :B

Geen stellingname
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Zimmerman schreef:

Rutte en Samson zijn duidelijk PSV-fans. Die geloven ook niet in een jeugdopleiding :B
HR
Ze geloven nergens meer in, behalve in de macht. De VVD gaat vrolijk door met wat ze de laatste tien jaar gedaan hebben: het kapotmaken van het land en het instandhouden van het incestueuze elite-systeempje. De PVDA heeft zich daar nu bij aangesloten. Ze hakken en breken alles kapot totdat het land definitief naar de gallemiezen gaat. Overal wordt in gesneden, nergens wordt in geinvesteerd, nergens is er een goed plan om banen te scheppen, om de economie een boost te geven om het systeem van uitbuiting, van loonslavernij en uitzuiging van consumenten om te buigen. Met Rutte als vaandeldrager van een corrupt en ziek systeem koersen we allen af op de totale ondergang van de samenleving. Ondertussen rijzen de kosten overal de pan uit voor waardeloze diensten, waardeloze producten die in Azie door onderbetaalde slaven worden gemaakt, maar hier voor gigantische bedragen worden verkocht. De sociale zekerheid wordt duurder en duurder omdat allerlei schimmige figuren en organisaties hun zakken over de rug van de burger vullen. De straten zijn weer broedplaatsen van armen, zieken en daklozen geworden, gezinnen worden op straat gezet, schulden van uitbuitende organisaties kunnen niet meer worden terugbetaald, deurwaarders staan bij iedereen op de stoep, huizenbezitters zitten met hun handen in het haar en zien hun vermogen verder en verder slinken, de tweedeling in het onderwijs is weer terug, de schulden van studenten zullen nog verder oplopen, terwijl de banenmarkt alsmaar inkrimpt en de werkeloosheid stijgt en stijgt, prijzen rijzen de pan uit, onderliggende kartelvormingen bepalen de pijzen, de vrije markt is totaal kapot. De georganiseerde en gelaliseerde misdaad van de witteboordenmaffia heeft het land in de greep. De VVD en pvda zullen alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat deze mensen het land verder en verder kapotmaken, omdat ze er alle baat bij hebben. Uiteraard zullen boze mensen over vier jaar weer in handen van verlosser wilders worden gedreven en zullen er weer hier en daar een paar minderheidsgroeperingen de schuld krijgen van de ellende die is veroorzaakt door de VVD.

Geen stellingname
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

het allerlaatste schaap schreef:
(...)
Ze geloven nergens meer in, behalve in de macht. De VVD gaat vrolijk door met wat ze de laatste tien jaar gedaan hebben: het kapotmaken van het land en het instandhouden van het incestueuze elite-systeempje. De PVDA heeft zich daar nu bij aangesloten. Ze hakken en breken alles kapot totdat het land definitief naar de gallemiezen gaat. Overal wordt in gesneden, nergens wordt in geinvesteerd, nergens is er een goed plan om banen te scheppen, om de economie een boost te geven om het systeem van uitbuiting, van loonslavernij en uitzuiging van consumenten om te buigen. Met Rutte als vaandeldrager van een corrupt en ziek systeem koersen we allen af op de totale ondergang van de samenleving. Ondertussen rijzen de kosten overal de pan uit voor waardeloze diensten, waardeloze producten die in Azie door onderbetaalde slaven worden gemaakt, maar hier voor gigantische bedragen worden verkocht. De sociale zekerheid wordt duurder en duurder omdat allerlei schimmige figuren en organisaties hun zakken over de rug van de burger vullen. De straten zijn weer broedplaatsen van armen, zieken en daklozen geworden, gezinnen worden op straat gezet, schulden van uitbuitende organisaties kunnen niet meer worden terugbetaald, deurwaarders staan bij iedereen op de stoep, huizenbezitters zitten met hun handen in het haar en zien hun vermogen verder en verder slinken, de tweedeling in het onderwijs is weer terug, de schulden van studenten zullen nog verder oplopen, terwijl de banenmarkt alsmaar inkrimpt en de werkeloosheid stijgt en stijgt, prijzen rijzen de pan uit, onderliggende kartelvormingen bepalen de pijzen, de vrije markt is totaal kapot. De georganiseerde en gelaliseerde misdaad van de witteboordenmaffia heeft het land in de greep. De VVD en pvda zullen alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat deze mensen het land verder en verder kapotmaken, omdat ze er alle baat bij hebben. Uiteraard zullen boze mensen over vier jaar weer in handen van verlosser wilders worden gedreven en zullen er weer hier en daar een paar minderheidsgroeperingen de schuld krijgen van de ellende die is veroorzaakt door de VVD.
HR
Wilders kan nog een voorbeeld nemen aan zoveel onderbuiknonsens. :denk

Keuze stelling: VVD
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Er zit op punten veel waarheid in. de armoedeval is schrijnend in veel gevallen. Ga eens in een daklozencentrum kijken en je ziet meer dan waarvoor het bedoeld is. Mensen liggen nu al krom om ziektekosten te betalen, dat gaat alleen maar erger worden. Hoe verder er gedereguleerd en geprivatiseerd wordt, hoe duurder het voor iedereen wordt.

HR
HR

Jerry
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 13 november 2002

Wat een schande dat de telegraaf huilt voor 5000 zorgpremie per jaar op 140.000 euro
Terwijl veel mensen o.a. chronisch zieken met 14.000 per jaar al 2300 betalen.
Gierigheid die z'n weerga niet kent. :I
Wanneer wordt deze slang tot de orde geroepen?

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Jerry (op 3 november 2012 09:41:00).]

Geen stellingname
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

BeeDeeVee schreef:

(...)
Wilders kan nog een voorbeeld nemen aan zoveel onderbuiknonsens. :denk
HR
Zoals gebruikelijk is het Schaapianse betoog in een typische ott taal gebracht, maar voor mij zit er een dit keer een behoorlijke kern van waarheid erin.

Ik deel zijn 'onderbuik' afkeur van alles wat de VVD betreft. Wat een ellende voor dit land dat we een Rutte II op ons neck hebben. Bah. Ik begin zo langsaam te denken dat de gemiddelde Nederlandse kiezer bijna zo dom als de gemiddelde Amerikaanse is, in de zin dat mensen uit eem kromme en verkeerde redenatie tegen hun eigen beste interessen stemmen.

Geen stellingname
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Amsterhammer schreef:

(...)

Zoals gebruikelijk is het Schaapianse betoog in een typische ott taal gebracht, maar voor mij zit er een dit keer een behoorlijke kern van waarheid erin.

Ik deel zijn 'onderbuik' afkeur van alles wat de VVD betreft. Wat een ellende voor dit land dat we een Rutte II op ons neck hebben. Bah. Ik begin zo langsaam te denken dat de gemiddelde Nederlandse kiezer bijna zo dom als de gemiddelde Amerikaanse is, in de zin dat mensen uit eem kromme en verkeerde redenatie tegen hun eigen beste interessen stemmen.
HR
Het is een totaal loseslagen stemvolk. De VVD verliest maar liefst tien zetels in twee dagen tijd. Als Rutte morgen toevallig een bijna verdrinkende neger uit het water redt, die toevallig een asielzoeker is, verliest Groenlinks al zijn zetels aan de VVD. Zo losgeslagen is het stemvee geworden. Het stemgedrag reflecteert een totaal onsamenhangende, door en door rotte en individualistische samenleving, waarbij de kiezer puur op basis van emoties en eigen gewin kiest.

Als Maurice de Hond morgen zegt dat de VVD heeft besloten dat ze alleen nog maar recyclebaar wc-papier wil gebruiken op hun kantoren, met van die harde vervelende ribbels, prostitueren alle boomfanaten, new age-gekkies en greenpeace-adepten zich voor de VVD. Als Maurice de Hond zou aankondigen dat de SP het hoogste belastingtarief wil afschaffen, kruist de wittenboordenmaffia massaal een rood kruisje voor Roemer in de stemhokken (ook al zou dit betekenen dat gehandicapten en zieke zwervers geen geld meer kunnen krijgen om te overleven).

Alsof de zogenaamde ''kiezer'' nog bestaat. Alsof de zogenaamde mens in een samenleving überhaupt nog bestaat in dit land. Hij of zij fokt, vreet en stemt op basis van de stand van de wind. Hij wordt elke morgen wakker naast een tweede of derde of vierde partner waarmee hij misschien tien of twintig jaar getrouwd is, maar die hij niet kent. Hij heeft kinderen waarvan het nog de vraag is of ze wel van hem zijn. Hij werkt op kantoor als een schroefje in een rad, totaal vervreemd van zijn eigen product of dienst. Hij werkt voor een baas die alleen nog maar in termen van cijfers en getallen kan praten, een wandelende rekenmachine. Eén druk op de knop en hij berekent de stand van de welvaart én de stand van je geluk voor je uit. Als hij 's avonds thuis komt en The Voice of Holland staat aan kan ie misschien nog enig kunstmatig geluk uit zijn leven onttrekken, als het zoveelste blik van gehersenspoelde eenheidsworsten de zoveelste uitvoering van Fame ten gehore brengt.

De samenleving is totaal naar de klote. Alleen de verovering van Nederland door een externe mogendheid zoals China of India zou dit land nog kunnen helpen, want voor de rest is iedereen reddeloos verloren. Er zit geen fut meer in dit land. Geen innovatie, pioniersmentaliteit of daadkracht. De jus is eruit. Dit land is zijn laatste adem aan het uitblazen en mag over een maand mee met de zak van sinterklaas naar Spanje. Opgeruimd staat netjes.

[Dit bericht is veranderd door het allerlaatste schaap (op 3 november 2012 21:26:36).]

Geen stellingname
HR
HR

DAMSCO
Regelmatige invaller

Vak: 428
Reg.: 7 oktober 2008

Pleass India, kom ons helpen! We zijn reddeloos verloren!

HR
HR

Saviola
Basisspeler

Reg.: 29 december 2004

http://www.nivelleren-is-een-feest.nl/
Staat schematisch weer gegeven hoe juist oneerlijk en schadelijk voor de economie het beleid van de PvdA is.

Een partij die eigenlijk al geen zetel zou mogen hebben als het geheugen in Nederland wat beter had geweest. Het kabinet Balkenende 2 (2003/2007) had visie en bereidde Nederland reeds voor op de vergrijzing en de hogere druk op de zorgkosten(daar is die dan). Overheidsfinancien werden in een economisch goede tijd opgeschoond. Maar de eeuwige roep dat het "asociaal" was van de PvdA, en de goedgelovigheid van de kiezer, leidde tot het kabinet CDA-PVDA waar veel maatregelen terug gedraaid werden, de staatsschuld omhoog werd geschoten (en dus de rentelast) en de boel weer opgeschud werd. De crisis kwam er nog overheen en Nederland belandde in een situatie waar er extreem bezuinigd moet worden, onder andere door die vergrijzing die we 10 jaar terug al zagen aankomen, maar de PvdA is nog nooit op ene visie betrapt, dus ook dit zag men niet aankomen.

Nu zit de PvdA weer aan het stuur en haalt het laatste beetje motivatie en ondernemingsgeest uit Nederland.
Wordt gesproken over eerlijk, maar vind er weinig eerlijk aan.
Het is zo dat Nederland gelijke kansen en rechten biedt voor iedereen, en dat ook moet blijven doen. Maar om vervolgens met name de financieel succesvolle mens af te straffen, in de extreme zin, gaat nergens over.

Zelf zit ik met 27 jaar reeds net in de bovenste belastingschijf, heb m'n eigen koopappartement in Amsterdam en werk hard in een bedrijf en mede door goede verkoopresultaten hebben we kunnen groeien van 3 naar 11 personen in slechts 4 jaar tijd(8 mensen die een hoger inkomen hebben nu dus) Heb m'n HBO in 4 jaar af gemaakt, daarnaast via cursussen m'n talenpakket uitgebreid tot 5 talen, varierend van vloeiend tot zeer goed.
Betaal al max belasting, krijg geen zorgtoeslag en pis ook buiten de pot met alle andere toeslagen. Daarnaast zit ik veel op de weg voor m'n werk en voor een kleine snelheidsovertreding krijg je tegenwoordig al bonnen van 100 euro+.

Dan kijk ik om me heen, zie ik met name veel mensen die de capaciteit en kans hebben gehad voor een HBO studie of hoger, het niet af gemaakt hebben en nu niet of eigenlijk ver onder hun potentie werken. Mensen die qua belasting veel meer hadden kunnen bijdragen, ipv de kosten die ze juist nu maken. Het probleem vooral in Nederland is dat veel mensen laks zijn en niet het optimale rendement uit hun capaciteiten halen. En sorry, ik wil best wat meer betalen, maar er is een grens, en met dit regeerakkoord is deze absoluut overschreden.

Een van de meest schrijnende dingen vind ik nog de onwil om te bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. Wie in Nederland zou, wanneer ze zelf moeten bijlenen om rond te komen, geld aan anderen weggeven. Geld wat in veel gevallen ook nog verspild wordt en niet bij de mensen terecht komt die het nodig hebben. Mede om die reden ben ik zelf afgelopen zomer in Guatemala geweest om huizen te bouwen voor mensen die echt arm zijn, zonder kans op beter. Geld en moeite is terecht gekomen bij degene die het behoren te ontvangen. Maar met name zodat mensen als Spekman lekker kunnen slapen 's nachts wordt er hier geld over de balk gegooid. En, als de burger zelf kan beslissen hoeveel en aan welk goed doel hij geeft, heb je de ultieme democratische oplossing, dit zal ook menig organisatie nopen tot meer transparantie en meer geld op de juiste plek.

C'est ca.

HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Saviola schreef:

Staat schematisch weer gegeven hoe juist oneerlijk en schadelijk voor de economie het beleid van de PvdA is.

Een partij die eigenlijk al geen zetel zou mogen hebben als het geheugen in Nederland wat beter had geweest. Het kabinet Balkenende 2 (2003/2007) had visie en bereidde Nederland reeds voor op de vergrijzing en de hogere druk op de zorgkosten(daar is die dan). Overheidsfinancien werden in een economisch goede tijd opgeschoond. Maar de eeuwige roep dat het "asociaal" was van de PvdA, en de goedgelovigheid van de kiezer, leidde tot het kabinet CDA-PVDA waar veel maatregelen terug gedraaid werden, de staatsschuld omhoog werd geschoten (en dus de rentelast) en de boel weer opgeschud werd. De crisis kwam er nog overheen en Nederland belandde in een situatie waar er extreem bezuinigd moet worden, onder andere door die vergrijzing die we 10 jaar terug al zagen aankomen, maar de PvdA is nog nooit op ene visie betrapt, dus ook dit zag men niet aankomen.

Nu zit de PvdA weer aan het stuur en haalt het laatste beetje motivatie en ondernemingsgeest uit Nederland.
Het is zo dat Nederland gelijke kansen en rechten biedt voor iedereen, en dat ook moet blijven doen. Maar om vervolgens met name de financieel succesvolle mens af te straffen, in de extreme zin, gaat nergens over.

Zelf zit ik met 27 jaar reeds net in de bovenste belastingschijf, heb m'n eigen koopappartement in Amsterdam en werk hard in een bedrijf en mede door goede verkoopresultaten hebben we kunnen groeien van 3 naar 11 personen in slechts 4 jaar tijd(8 mensen die een hoger inkomen hebben nu dus) Heb m'n HBO in 4 jaar af gemaakt, daarnaast via cursussen m'n talenpakket uitgebreid tot 5 talen, varierend van vloeiend tot zeer goed.
Betaal al max belasting, krijg geen zorgtoeslag en pis ook buiten de pot met alle andere toeslagen. Daarnaast zit ik veel op de weg voor m'n werk en voor een kleine snelheidsovertreding krijg je tegenwoordig al bonnen van 100 euro+.

Dan kijk ik om me heen, zie ik met name veel mensen die de capaciteit en kans hebben gehad voor een HBO studie of hoger, het niet af gemaakt hebben en nu niet of eigenlijk ver onder hun potentie werken. Mensen die qua belasting veel meer hadden kunnen bijdragen, ipv de kosten die ze juist nu maken. Het probleem vooral in Nederland is dat veel mensen laks zijn en niet het optimale rendement uit hun capaciteiten halen. En sorry, ik wil best wat meer betalen, maar er is een grens, en met dit regeerakkoord is deze absoluut overschreden.
HR
Nee, je moet het juist helemaal omdraaien. Groenteboeren, havenarbeiders, verzorgers, onderwijzers en schoonmakers zijn de motor van onze economie. Zij behoren dus ook het meest te verdienen.

Ergens is er een totaal vals idee ontstaan dat managers of mannetjes in de RvC het meest moeten verdienen. Maar 90 procent van de managers voegt niks toe. We kunnen ze allemaal missen als kiespijn. Voor elke pratende pop kun je een ander in de plaats zetten en niemand die het verschil ziet. De idealisering van de managementcultuur heeft er voor gezorgd dat onze economie op het randje van de afgrond staat omdat iedereen geld wil wegzuigen zonder dat daar wezenlijke prestaties tegenover staan. De managers moeten eens hun klauwen uit hun mouwen steken, minder gaan babbelen en eens aan het werk voor het land. Of sterker nog, het gros daarvan moet weg. Het is verborgen werkeloosheid. Het zijn uitvreters, ze zuigen de zorg leeg, ze zuigen de banken leeg en ze leveren niets dan alleen leugens en babbels. Het is een monsterlijk gezwel geworden.

Het tweede probleem is natuurlijk het onderwijs. Dat moet afgeschaft worden of in ieder geval radicaal veranderd. Allerlei waardeloze universitaire opleidingen zoals filosofie, sociologie, politicologie, psychologie en meer van dat soort onzin moeten zwaar praktisch gemaakt worden. Studenten moeten zeer snel onmiddellijk aan het werk tijdens hun studie, ipv naar allerlei theoretische nonsens van bebaarde professoren luisteren. Aangezien studenten toch helemaal niks doen, zichzelf nooit nuttig maken tijdens hun vierjarige studie en niets leren behalve zuipen en eigenlijk totale profiteurs zijn, moeten ze gewoon gelijk hard aan het werk in een praktische studie. Dan zijn we ook gelijk af van dat rare klasseverschil waarbij iemand met een waardeloze hbo en universitaire opleiding zogenaamd meer waard zou zijn dan een groenteboer, terwijl een groenteboer de motor van de economie is omdat ie nou eenmaal levensnoodzakelijke middelen verkoopt, terwijl een psychologiestudent met een flutdiploma net zo vervangbaar is als een bebloed maandverbandje van een ongesteld tienermeisje.

En wat zit iedereen nou eigenlijk te zeuren? Men zeikt dat het onderwijs nu zeer duur is geworden, dat we daardoor geen kennisland meer kunnen blijven, maar als er dan wordt gevraagd om een stuivertje meer te betalen zodat we goed onderwijs kunnen hebben, als er dan wordt gevraagd om een dubbeltje meer te betalen voor opvang voor zwervers, die weer overal in de straten te zien zijn, dan gooit men zich als een idioot op zijn spaarvarken. Want ho maar, niemand wil ook maar iets betalen voor het algemeen nut. Het is gezwets van de bovenste plank. Sterker nog, de allerrijksten moeten betalen. Zij hebben de crisis veroorzaakt, zij moeten grof betalen. De rekening moet daar gelegd worden bij degenen die het land naar de ondergang hebben gebracht. Dat is nog niet gebeurd, want de allerrijksten zijn volgens de gegevens tijdens de crisis nog rijker geworden, terwijl de middenklasse en onderklasse zwaar heeft moeten inleveren. Het is de wereld op zijn kop en het is nog altijd niet doorgedrongen tot de bevolking dat we allemaal worden uitgebuit.

Geen stellingname
HR
HR

Pancake
Idool

Reg.: 3 juni 2001

Saviola schreef:

Een van de meest schrijnende dingen vind ik nog de onwil om te bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking. Wie in Nederland zou, wanneer ze zelf moeten bijlenen om rond te komen, geld aan anderen weggeven. Geld wat in veel gevallen ook nog verspild wordt en niet bij de mensen terecht komt die het nodig hebben. Mede om die reden ben ik zelf afgelopen zomer in Guatemala geweest om huizen te bouwen voor mensen die echt arm zijn, zonder kans op beter. Geld en moeite is terecht gekomen bij degene die het behoren te ontvangen. Maar met name zodat mensen als Spekman lekker kunnen slapen 's nachts wordt er hier geld over de balk gegooid. En, als de burger zelf kan beslissen hoeveel en aan welk goed doel hij geeft, heb je de ultieme democratische oplossing, dit zal ook menig organisatie nopen tot meer transparantie en meer geld op de juiste plek.

C'est ca.
HR
Die miljoentjes van ontwikkelingshulp gaan ons land niet redden hoor. Net zo min als dat ze afrika zullen redden.

Mijn inziens is de VVD de zwarte piet.

De te kleine overheid en de markt hebben ons niet kunnen behoeden voor de crisis. De rekening wordt zoals altijd bij de massa gelegd. (anders zou de elite ons land verlaten enz enz) De laatste jaren is het verschil tussen arm en rijk alleen maar toegenomen. En ja, nou moet er pijn geleden worden. Bij iedereen. Alleen gaat het hoogste belastingtarief omlaag en het laagste omhoog.... heb je hem?

Eindelijk, na jaren van vvd veto, wordt de hypotheekrente aangepakt en kunnen we langzaam stoom afblazen voor een gezonde huizenmarkt. Helaas bouwde gemeente, projectontwikkelaars en ander tuig liever lege kantoorpanden dan woningen. Ook dat heeft de markt niet kunnen tegenhouden. Maar als over tien jaar de huizenprijzen weer een beetje dalen kan iedereen weer gewoon een normale hypotheek nemen, zonder dat de bank en de project ontwikkelaar er schandalig rijk van worden, ondanks de vvd.

Ik hoop dat nu de pvdA in het kabinet zit dat de marktwerking in het onderwijs en de zorg, maar ook op de postmarkt worden teruggedraaid. Recente gebeurtenissen laten zien waarom dat een goed idee zou zijn. Hoeven we het verder niet over te hebben lijkt me.

Die 130 km/u op sommige stukken vind ik overigens echt een gotspe en exemplarisch voor de huidige vvd. Heel europa staat.stond toen op knappen. Er liggen grote vraagstukken die een antwoord behoeven (Energie, Onderwijs, Zorg, Woningen en dan hebben we het vizier alleen nog op het binnenland). En met welke visie komt de vvd? "We laten het aan de markt over, dan wordt het efficienter en kunnen sommige mensen heel rijk worden." "Wij zorgen ondertussen dat de beleving van het autorijden beter bij het autorijden past."

Al die activistische vvders tegenwoordig begin ik ook zat te worden. Half facebook is opeens lid van de vvd en in de kroeg ben ik ook niet meer veilig. Hopen dat het een modegrilletje blijkt.

Geen stellingname
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

het allerlaatste schaap schreef:

(...)

Nee, je moet het juist helemaal omdraaien. Groenteboeren, havenarbeiders, verzorgers, onderwijzers en schoonmakers zijn de motor van onze economie. Zij behoren dus ook het meest te verdienen.

Ergens is er een totaal vals idee ontstaan dat managers of mannetjes in de RvC het meest moeten verdienen. Maar 90 procent van de managers voegt niks toe. We kunnen ze allemaal missen als kiespijn. Voor elke pratende pop kun je een ander in de plaats zetten en niemand die het verschil ziet. De idealisering van de managementcultuur heeft er voor gezorgd dat onze economie op het randje van de afgrond staat omdat iedereen geld wil wegzuigen zonder dat daar wezenlijke prestaties tegenover staan. De managers moeten eens hun klauwen uit hun mouwen steken, minder gaan babbelen en eens aan het werk voor het land. Of sterker nog, het gros daarvan moet weg. Het is verborgen werkeloosheid. Het zijn uitvreters, ze zuigen de zorg leeg, ze zuigen de banken leeg en ze leveren niets dan alleen leugens en babbels. Het is een monsterlijk gezwel geworden.

Het tweede probleem is natuurlijk het onderwijs. Dat moet afgeschaft worden of in ieder geval radicaal veranderd. Allerlei waardeloze universitaire opleidingen zoals filosofie, sociologie, politicologie, psychologie en meer van dat soort onzin moeten zwaar praktisch gemaakt worden. Studenten moeten zeer snel onmiddellijk aan het werk tijdens hun studie, ipv naar allerlei theoretische nonsens van bebaarde professoren luisteren. Aangezien studenten toch helemaal niks doen, zichzelf nooit nuttig maken tijdens hun vierjarige studie en niets leren behalve zuipen en eigenlijk totale profiteurs zijn, moeten ze gewoon gelijk hard aan het werk in een praktische studie. Dan zijn we ook gelijk af van dat rare klasseverschil waarbij iemand met een waardeloze hbo en universitaire opleiding zogenaamd meer waard zou zijn dan een groenteboer, terwijl een groenteboer de motor van de economie is omdat ie nou eenmaal levensnoodzakelijke middelen verkoopt, terwijl een psychologiestudent met een flutdiploma net zo vervangbaar is als een bebloed maandverbandje van een ongesteld tienermeisje.

En wat zit iedereen nou eigenlijk te zeuren? Men zeikt dat het onderwijs nu zeer duur is geworden, dat we daardoor geen kennisland meer kunnen blijven, maar als er dan wordt gevraagd om een stuivertje meer te betalen zodat we goed onderwijs kunnen hebben, als er dan wordt gevraagd om een dubbeltje meer te betalen voor opvang voor zwervers, die weer overal in de straten te zien zijn, dan gooit men zich als een idioot op zijn spaarvarken. Want ho maar, niemand wil ook maar iets betalen voor het algemeen nut. Het is gezwets van de bovenste plank. Sterker nog, de allerrijksten moeten betalen. Zij hebben de crisis veroorzaakt, zij moeten grof betalen. De rekening moet daar gelegd worden bij degenen die het land naar de ondergang hebben gebracht. Dat is nog niet gebeurd, want de allerrijksten zijn volgens de gegevens tijdens de crisis nog rijker geworden, terwijl de middenklasse en onderklasse zwaar heeft moeten inleveren. Het is de wereld op zijn kop en het is nog altijd niet doorgedrongen tot de bevolking dat we allemaal worden uitgebuit.
HR
Ik ben het op voetbalgedeelte vrijwel nooit eens met jou..
Maar in deze stelling 100% gelijk

Geen stellingname
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 32 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Nederlandse politiek en verkiezingen

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 78,6% dat Valencia wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!