Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 23:16                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Het Praathuis » Nederlandse politiek en verkiezingen

HR

Deze topic is open en bestaat uit 32 pagina's: « 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 32 »

HR

Stelling:

Verkiezingen 2012: Ik stem op..
VVD
PvdA
PVV
CDA
SP
D66
GroenLinks
ChristenUnie
SGP
Partij voor de Dieren
Pirantenpartij
50Plus
Anders, namelijk...

HR
HR

Vaart erin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

quote:HR
Van de film schreef:

(...)

Ja, en wat is daar het probleem van? Dat is toch het probleem van griekenland of italie? Wat boeit mij het nou dat griekenland er een zooitje van maakt of dat in italie de maffia aan de macht is? Heeft dat ooit eerder in de weg gestaan van de welvaart van nederland?HR
Dit kan je niet menen.

Geen stellingname
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

Vaart erin schreef:

Dit kan je niet menen.
HR
Nee, was een grapje :B.

Maar serieus, in de jaren 90 was in italie ook de maffia al aan de macht. Hoeveel last hebben we daarvan gehad?

Geen stellingname
HR
HR

keeskoi
Idool

Uit: lelystad
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 23 november 2005

Van de film schreef:

(...)

Nee, was een grapje :B.

Maar serieus, in de jaren 90 was in italie ook de maffia al aan de macht. Hoeveel last hebben we daarvan gehad?
HR
In de jaren 90 hadden we de euro niet. Waren we ook niet gebonden om landen als italie en griekenland te sponsoren.
NU moeten we wel, nadat de europa geile partijtjes ons in die ellende getrokken hebben.
Als er was opgelet wie we in die euro binnen haalden waren die landen er nooit deel van geweest.
De rekening ligt echter bij de burger.

Keuze stelling: SP
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Vak: 422
Reg.: 8 februari 2009

keeskoi schreef:

(...)

In de jaren 90 hadden we de euro niet. Waren we ook niet gebonden om landen als italie en griekenland te sponsoren.
NU moeten we wel, nadat de europa geile partijtjes ons in die ellende getrokken hebben.
Als er was opgelet wie we in die euro binnen haalden waren die landen er nooit deel van geweest.
De rekening ligt echter bij de burger.
HR
En vroeger hadden we de gulden niet. Toen liepen de Zeeuwen, Friezen en de Hollanders te zeiken over hoeveel geld ze moesten afdragen aan de andere gewesten. Nu moeten we ze wel sponsoren, omdat die geile Fransen ons deze ellendige staatsvorm en -grenzen in hebben getrokken.

Geen stellingname
HR
HR

Van de film
Legende

Vaart erin schreef:
En vroeger hadden we de gulden niet. Toen liepen de Zeeuwen, Friezen en de Hollanders te zeiken over hoeveel geld ze moesten afdragen aan de andere gewesten. Nu moeten we ze wel sponsoren, omdat die geile Fransen ons deze ellendige staatsvorm en -grenzen in hebben getrokken.
HR
Oftewel, onze economie is niet afhankelijk van het deel zijn van een groot land. Mooi, is dat ook weer opgehelderd.

Geen stellingname
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Ik heb een probleem .... maar weet niet wat te doen...
Zit op dit moment bij een ""sociale werkplek"""....
Maar kijk , het zit zo , ik zit kwa niveau tussen de maatschappij en een ""sociale werkplek"" in ....
Heb een lichte vorm van Autisme , maar ben nu op dit moment aan het solliciteren om gewoon de maatschappij in te gaan omdat in die ""sociale Werkplekken"" de werkzaamheden veels te makkelijk voor mij zijn ... en ik me eigen wel wat hoger kan komen in mijn ogen ....

Daarbij wel een puntje , ben dus een stuk trager met dingen oppikken , en ben iets trager in werkzaamheden ten opzichte van normale mensen in het Bedrijfsleven ... daarom word ik niet makkelijk aangenomen.... terwijl ik de werkzaamheden wel allemaal goed kan uitvoeren ....

Dus zit met een dillemma ... zo doorgaan in een ""sociale werkplek"" zit geen toekomstmuziek in mijn ogen , want dan kom ik geen stap voorruit en verbeter ik mezelf niet....

Wat zouden jullie doen?

Geen stellingname
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

Morfe0 schreef:
Ik heb een probleem .... maar weet niet wat te doen...
Zit op dit moment bij een ""sociale werkplek"""....
Maar kijk , het zit zo , ik zit kwa niveau tussen de maatschappij en een ""sociale werkplek"" in ....
Heb een lichte vorm van Autisme , maar ben nu op dit moment aan het solliciteren om gewoon de maatschappij in te gaan omdat in die ""sociale Werkplekken"" de werkzaamheden veels te makkelijk voor mij zijn ... en ik me eigen wel wat hoger kan komen in mijn ogen ....

Daarbij wel een puntje , ben dus een stuk trager met dingen oppikken , en ben iets trager in werkzaamheden ten opzichte van normale mensen in het Bedrijfsleven ... daarom word ik niet makkelijk aangenomen.... terwijl ik de werkzaamheden wel allemaal goed kan uitvoeren ....

Dus zit met een dillemma ... zo doorgaan in een ""sociale werkplek"" zit geen toekomstmuziek in mijn ogen , want dan kom ik geen stap voorruit en verbeter ik mezelf niet....

Wat zouden jullie doen?
HR
Volgens mij hoort dit meer thuis in het "studie en werk" topic, maar ik denk dat je in een dergelijke situatie het beste een bemiddelende organisatie in kan schakelen.

Veel (grotere) gemeenten hebben wel een dergelijke organisatie en misschien kunnen bepaalde uitzendbureau's ook wel wat voor je doen. Met jouw achtergrond moet je iemand tegenkomen die je een kans wil geven en dat is een stuk makkelijker als je via zo'n organisatie binnen komt, dan bij een rechtstreekse sollicitatie. Als je rechtstreeks solliciteert, dan wordt er toch wat botter en simplistischer gekeken.

Keuze stelling: VVD
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

BeeDeeVee schreef:

(...)
Volgens mij hoort dit meer thuis in het "studie en werk" topic, maar ik denk dat je in een dergelijke situatie het beste een bemiddelende organisatie in kan schakelen.

Veel (grotere) gemeenten hebben wel een dergelijke organisatie en misschien kunnen bepaalde uitzendbureau's ook wel wat voor je doen. Met jouw achtergrond moet je iemand tegenkomen die je een kans wil geven en dat is een stuk makkelijker als je via zo'n organisatie binnen komt, dan bij een rechtstreekse sollicitatie. Als je rechtstreeks solliciteert, dan wordt er toch wat botter en simplistischer gekeken.
HR
Oke bedankt voor de info , zal is kijken naar zo een bemiddelende organisatie , hopelijk kunnen die mij verder helpen.

Geen stellingname
HR
HR

Sjoerd Juh.
Regelmatige invaller

Vak: 403
Reg.: 22 augustus 2000

Morfe0 schreef:

(...)

Oke bedankt voor de info , zal is kijken naar zo een bemiddelende organisatie , hopelijk kunnen die mij verder helpen.
HR
Als je in Amsterdam woont, kan je hier eens heen: http://openinloopwerk.nl da's gratis en bedoeld om mensen aan (ander) werk te helpen.

Cheers!

Keuze stelling: Anders, namelijk...
HR
HR

Hoge functie bij Shell voor Nebahat Albayrak
DEN HAAG - Oud-staatssecretaris van Justitie en oud-PvdA-Kamerlid Nebahat Albayrak gaat binnenkort werken bij Shell. Ze wordt vicepresident communications voor Upstream International, een van de divisies van Shell. Op 5 november gaat ze aan de slag bij de oliemaatschappij, heeft ze het ANP woensdag gemeld.

De in Turkije geboren Albayrak kwam in 1998 in de Tweede Kamer voor de PvdA. Ze was staatssecretaris van Justitie in het vierde kabinet-Balkenende van februari 2007 tot februari 2010. Ze gaf in die functie leiding aan de uitvoering van het generaal pardon voor uitgeprocedeerde asielzoekers die nog onder het regime van de vorige Vreemdelingenwet vielen.

Na haar staatssecretariaat keerdeAlbayrakterug in de Tweede Kamer. Dit voorjaar streed ze nog met vier andere PvdA'ers om het fractievoorzitterschap, een strijd die door Diederik Samsom werd gewonnen. In mei kondigde ze haar vertrek uit de politiek aan. Tot 20 september was ze nog Kamerlid.

Het Shellonderdeel Upstream, waar Albayrak gaat werken, houdt zich bezig met het opsporen, ontwikkelen en productie van ruwe olie en aardgas. Shell is een van de grootste bedrijven ter wereld met alleen in Nederland al 10.000 mensen in dienst.

Albayrak is niet de eerste PvdA'er in de top van Shell. Oud-PvdA-staatssecretaris Dick Benschop is er sinds vorig jaar mei president van Shell Nederland. Ook oud-PvdA-leider Wouter Bos werkte na zijn studie economie 9 jaar voor Shell in binnen- en buitenland. Oud-premier Wim Kok zat van 2003 tot 2011 in de raad van commissarissen van het bedrijf. HR
PvdA traditiegetrouw na o.a. Kok en Bos.

Links lullen en daarna rechts vullen..

HR
HR

Van de film
Legende

ArenA schreef:

HR
Wat ben je negatief. Juist de pvda mensen zouden bij shell moeten gaan werken. Dan kunnen ze echt iets betekenen voor de wereld. Een betere wereld begint immers bij jezelf.

:B

Geen stellingname
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

Van de film schreef:

(...)

Wat ben je negatief. Juist de pvda mensen zouden bij shell moeten gaan werken. Dan kunnen ze echt iets betekenen voor de wereld. Een betere wereld begint immers bij jezelf.

:B
HR
Zou mooi zijn als zwaargewichten als Albayrak de koers van Shell veranderen richting een meer duurzamere wijze van opereren in het belang van de wereld en het milieu. Ik reken erop.

Keuze stelling: PvdA
HR
HR

Van de film
Legende

RodyTur10 schreef:

Zou mooi zijn als zwaargewichten als Albayrak de koers van Shell veranderen richting een meer duurzamere wijze van opereren in het belang van de wereld en het milieu. Ik reken erop.
HR
Dit ga je niet menen :D.

Geen stellingname
HRHR
HR

TheLegend
Internationale topspeler

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paul Pogba
Reg.: 10 april 2011

RodyTur10 schreef:

(...)

HR
Reken maar nergens op, die raken nog wel besmet met het "Shell" virus ;)

HR
HR

TheLegend
Internationale topspeler

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paul Pogba
Reg.: 10 april 2011

ArenA schreef:

(...)

HR
En hoe zou je het frauderen van gedeputeerde Hooijmaijers willen typeren? Of het meewerken van Zalm aan de criminele bank van Scheringa? Niet alleen links heeft een patent op dat soort zaken, het enige verschil is dat ze niet links lullen maar wel geld verdienen over de geld van de ruggen van de Nederlanders.

HR
HR

DAMSCO
Regelmatige invaller

Vak: 428
Reg.: 7 oktober 2008

RodyTur10 schreef:

(...)

HR
Ben jij niet die gozer die vorige verkiezing PVV stemde?

HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

DAMSCO schreef:

(...)

Ben jij niet die gozer die vorige verkiezing PVV stemde?
HR
Ja, maar ik was niet de enige ;) . De afgelopen verkiezingen heb ik op Samsom gestemd. Waarom is jouw vraag relevant? Als je bedoelt dat de PVV weinig oog heeft voor het milieu dan kan ik alleen maar zeggen dat dat voor mij één van de grootste pijnpunten is om niet op hen te stemmen. Ik ben absoluut voor een 'groene' revolutie.

HR
HR

DAMSCO
Regelmatige invaller

Vak: 428
Reg.: 7 oktober 2008

RodyTur10 schreef:

(...)

Ja, maar ik was niet de enige ;) . De afgelopen verkiezingen heb ik op Samsom gestemd. Waarom is jouw vraag relevant? Als je bedoelt dat de PVV weinig oog heeft voor het milieu dan kan ik alleen maar zeggen dat dat voor mij één van de grootste pijnpunten is om niet op hen te stemmen. Ik ben absoluut voor een 'groene' revolutie.
HR
Vraag is niet interessant. Maar verbaas me dat je zo van extreem rechts naar links over stap.

HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

DAMSCO schreef:

(...)

Vraag is niet interessant. Maar verbaas me dat je zo van extreem rechts naar links over stap.
HR
Ik ben eerder extreem links dan extreem rechts. De PVV is eigenlijk ook helemaal geen rechtse partij. Ze hebben ontzettend veel overeenkomsten met bijvoorbeeld de SP. Ik zou mezelf trouwens omschrijven als een idealistische progressieve communist. In de VS zou ik mijn leven niet zeker zijn.

HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

RodyTur10 schreef:

(...)

Ik ben eerder extreem links dan extreem rechts. De PVV is eigenlijk ook helemaal geen rechtse partij. Ze hebben ontzettend veel overeenkomsten met bijvoorbeeld de SP.
HR
Dat klopt. Het is alleen wel een racistische partij.

Geen stellingname
HR
HR

Van de film
Legende

Hendrix schreef:

Dat klopt. Het is alleen wel een racistische partij.
HR
Welk ras discrimineren ze dan op onterechte wijze?

Geen stellingname
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Van de film schreef:

(...)

Welk ras discrimineren ze dan op onterechte wijze?
HR
Moslimhoofddoekjes mogen niet, hoofddoekjes van nonnen mogen wel.

Geen stellingname
HR
HR

Van de film
Legende

Burzlew schreef:

Moslimhoofddoekjes mogen niet, hoofddoekjes van nonnen mogen wel.
HR
Als dat toch hetzelfde is, waarom lopen moslimvrouwen dan niet in de hoofddoekjes van nonnen, of nonnen in de hoofddoekjes van moslims?

Geen stellingname
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Gaat het niet om. het gaat om het principe van gelijkheid in geloofsbelijdenis. Dan zou het er niet toe moeten doen of je non of moslima bent en hoe je je volgens je religie (moslima) of de regels van de orde zoals deze binnen je geloof gesteld zijn (non) gekleed gaat.

HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Skywalker schreef:

Gaat het niet om. het gaat om het principe van gelijkheid in geloofsbelijdenis. Dan zou het er niet toe moeten doen of je non of moslima bent en hoe je je volgens je religie (moslima) of de regels van de orde zoals deze binnen je geloof gesteld zijn (non) gekleed gaat.
HR
Precies. Ik vind ook dat je dat bij moslims moet verbieden, maar tegelijkertijd dus ook bij nonnen. Ik zou daarin nog verder gaan en het geloof volledig los willen koppelen van de politiek. En dat betekend in mijn ogen dan ook dat partijen dat een bepaalde geloofsovertuiging hebben niet toegelaten worden tot de politiek. Volledige scheiding van kerk en staat.

Geen stellingname
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 32 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Nederlandse politiek en verkiezingen

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 60,4% dat Chelsea FC wint van Atletico Madrid. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!