Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: « 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »
Verkiezingen 2012: Ik stem op..
VVD
PvdA
PVV
CDA
SP
D66
GroenLinks
ChristenUnie
SGP
Partij voor de Dieren
Pirantenpartij
50Plus
Anders, namelijk...
Vaart erin
Vedette
Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009
quote:Dit kan je niet menen.
Van de film schreef:
(...)
Ja, en wat is daar het probleem van? Dat is toch het probleem van griekenland of italie? Wat boeit mij het nou dat griekenland er een zooitje van maakt of dat in italie de maffia aan de macht is? Heeft dat ooit eerder in de weg gestaan van de welvaart van nederland?
Van de film
Legende
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003
quote:Nee, was een grapje
Vaart erin schreef:
Dit kan je niet menen.
keeskoi
Idool
Uit: lelystad
Vak: -
Reg.: 23 november 2005
quote:In de jaren 90 hadden we de euro niet. Waren we ook niet gebonden om landen als italie en griekenland te sponsoren.
Van de film schreef:
(...)
Nee, was een grapje.
Maar serieus, in de jaren 90 was in italie ook de maffia al aan de macht. Hoeveel last hebben we daarvan gehad?
Vaart erin
Vedette
Vak: 422
Reg.: 8 februari 2009
quote:En vroeger hadden we de gulden niet. Toen liepen de Zeeuwen, Friezen en de Hollanders te zeiken over hoeveel geld ze moesten afdragen aan de andere gewesten. Nu moeten we ze wel sponsoren, omdat die geile Fransen ons deze ellendige staatsvorm en -grenzen in hebben getrokken.
keeskoi schreef:
(...)
In de jaren 90 hadden we de euro niet. Waren we ook niet gebonden om landen als italie en griekenland te sponsoren.
NU moeten we wel, nadat de europa geile partijtjes ons in die ellende getrokken hebben.
Als er was opgelet wie we in die euro binnen haalden waren die landen er nooit deel van geweest.
De rekening ligt echter bij de burger.
Van de film
Legende
quote:Oftewel, onze economie is niet afhankelijk van het deel zijn van een groot land. Mooi, is dat ook weer opgehelderd.
Vaart erin schreef:
En vroeger hadden we de gulden niet. Toen liepen de Zeeuwen, Friezen en de Hollanders te zeiken over hoeveel geld ze moesten afdragen aan de andere gewesten. Nu moeten we ze wel sponsoren, omdat die geile Fransen ons deze ellendige staatsvorm en -grenzen in hebben getrokken.
Morfe0
Geselecteerd voor Oranje
Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005
BeeDeeVee
Icoon
Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004
quote:Volgens mij hoort dit meer thuis in het "studie en werk" topic, maar ik denk dat je in een dergelijke situatie het beste een bemiddelende organisatie in kan schakelen.
Morfe0 schreef:
Ik heb een probleem .... maar weet niet wat te doen...
Zit op dit moment bij een ""sociale werkplek"""....
Maar kijk , het zit zo , ik zit kwa niveau tussen de maatschappij en een ""sociale werkplek"" in ....
Heb een lichte vorm van Autisme , maar ben nu op dit moment aan het solliciteren om gewoon de maatschappij in te gaan omdat in die ""sociale Werkplekken"" de werkzaamheden veels te makkelijk voor mij zijn ... en ik me eigen wel wat hoger kan komen in mijn ogen ....
Daarbij wel een puntje , ben dus een stuk trager met dingen oppikken , en ben iets trager in werkzaamheden ten opzichte van normale mensen in het Bedrijfsleven ... daarom word ik niet makkelijk aangenomen.... terwijl ik de werkzaamheden wel allemaal goed kan uitvoeren ....
Dus zit met een dillemma ... zo doorgaan in een ""sociale werkplek"" zit geen toekomstmuziek in mijn ogen , want dan kom ik geen stap voorruit en verbeter ik mezelf niet....
Wat zouden jullie doen?
Morfe0
Geselecteerd voor Oranje
Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005
quote:Oke bedankt voor de info , zal is kijken naar zo een bemiddelende organisatie , hopelijk kunnen die mij verder helpen.
BeeDeeVee schreef:
(...)
Volgens mij hoort dit meer thuis in het "studie en werk" topic, maar ik denk dat je in een dergelijke situatie het beste een bemiddelende organisatie in kan schakelen.
Veel (grotere) gemeenten hebben wel een dergelijke organisatie en misschien kunnen bepaalde uitzendbureau's ook wel wat voor je doen. Met jouw achtergrond moet je iemand tegenkomen die je een kans wil geven en dat is een stuk makkelijker als je via zo'n organisatie binnen komt, dan bij een rechtstreekse sollicitatie. Als je rechtstreeks solliciteert, dan wordt er toch wat botter en simplistischer gekeken.
Sjoerd Juh.
Regelmatige invaller
Vak: 403
Reg.: 22 augustus 2000
quote:Als je in Amsterdam woont, kan je hier eens heen: http://openinloopwerk.nl da's gratis en bedoeld om mensen aan (ander) werk te helpen.
Morfe0 schreef:
(...)
Oke bedankt voor de info , zal is kijken naar zo een bemiddelende organisatie , hopelijk kunnen die mij verder helpen.
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2009/2010; meer prijzen
Uit: Nijkerk Gld
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
quote:PvdA traditiegetrouw na o.a. Kok en Bos.
Hoge functie bij Shell voor Nebahat Albayrak
DEN HAAG - Oud-staatssecretaris van Justitie en oud-PvdA-Kamerlid Nebahat Albayrak gaat binnenkort werken bij Shell. Ze wordt vicepresident communications voor Upstream International, een van de divisies van Shell. Op 5 november gaat ze aan de slag bij de oliemaatschappij, heeft ze het ANP woensdag gemeld.
De in Turkije geboren Albayrak kwam in 1998 in de Tweede Kamer voor de PvdA. Ze was staatssecretaris van Justitie in het vierde kabinet-Balkenende van februari 2007 tot februari 2010. Ze gaf in die functie leiding aan de uitvoering van het generaal pardon voor uitgeprocedeerde asielzoekers die nog onder het regime van de vorige Vreemdelingenwet vielen.
Na haar staatssecretariaat keerdeAlbayrakterug in de Tweede Kamer. Dit voorjaar streed ze nog met vier andere PvdA'ers om het fractievoorzitterschap, een strijd die door Diederik Samsom werd gewonnen. In mei kondigde ze haar vertrek uit de politiek aan. Tot 20 september was ze nog Kamerlid.
Het Shellonderdeel Upstream, waar Albayrak gaat werken, houdt zich bezig met het opsporen, ontwikkelen en productie van ruwe olie en aardgas. Shell is een van de grootste bedrijven ter wereld met alleen in Nederland al 10.000 mensen in dienst.
Albayrak is niet de eerste PvdA'er in de top van Shell. Oud-PvdA-staatssecretaris Dick Benschop is er sinds vorig jaar mei president van Shell Nederland. Ook oud-PvdA-leider Wouter Bos werkte na zijn studie economie 9 jaar voor Shell in binnen- en buitenland. Oud-premier Wim Kok zat van 2003 tot 2011 in de raad van commissarissen van het bedrijf.
Van de film
Legende
quote:Wat ben je negatief. Juist de pvda mensen zouden bij shell moeten gaan werken. Dan kunnen ze echt iets betekenen voor de wereld. Een betere wereld begint immers bij jezelf.
ArenA schreef:
PvdA traditiegetrouw na o.a. Kok en Bos.
Links lullen en daarna rechts vullen..
RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011
quote:Zou mooi zijn als zwaargewichten als Albayrak de koers van Shell veranderen richting een meer duurzamere wijze van opereren in het belang van de wereld en het milieu. Ik reken erop.
Van de film schreef:
(...)
Wat ben je negatief. Juist de pvda mensen zouden bij shell moeten gaan werken. Dan kunnen ze echt iets betekenen voor de wereld. Een betere wereld begint immers bij jezelf.
Van de film
Legende
quote:Dit ga je niet menen
RodyTur10 schreef:
Zou mooi zijn als zwaargewichten als Albayrak de koers van Shell veranderen richting een meer duurzamere wijze van opereren in het belang van de wereld en het milieu. Ik reken erop.
TheLegend
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011
quote:Reken maar nergens op, die raken nog wel besmet met het "Shell" virus
RodyTur10 schreef:
(...)
Zou mooi zijn als zwaargewichten als Albayrak de koers van Shell veranderen richting een meer duurzamere wijze van opereren in het belang van de wereld en het milieu. Ik reken erop.
TheLegend
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011
quote:En hoe zou je het frauderen van gedeputeerde Hooijmaijers willen typeren? Of het meewerken van Zalm aan de criminele bank van Scheringa? Niet alleen links heeft een patent op dat soort zaken, het enige verschil is dat ze niet links lullen maar wel geld verdienen over de geld van de ruggen van de Nederlanders.
ArenA schreef:
(...)
PvdA traditiegetrouw na o.a. Kok en Bos.
Links lullen en daarna rechts vullen..
DAMSCO
Bankzitter
Vak: 428
Reg.: 7 oktober 2008
quote:Ben jij niet die gozer die vorige verkiezing PVV stemde?
RodyTur10 schreef:
(...)
RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje
quote:Ja, maar ik was niet de enige
DAMSCO schreef:
(...)
Ben jij niet die gozer die vorige verkiezing PVV stemde?
DAMSCO
Bankzitter
Vak: 428
Reg.: 7 oktober 2008
quote:Vraag is niet interessant. Maar verbaas me dat je zo van extreem rechts naar links over stap.
RodyTur10 schreef:
(...)
Ja, maar ik was niet de enige. De afgelopen verkiezingen heb ik op Samsom gestemd. Waarom is jouw vraag relevant? Als je bedoelt dat de PVV weinig oog heeft voor het milieu dan kan ik alleen maar zeggen dat dat voor mij één van de grootste pijnpunten is om niet op hen te stemmen. Ik ben absoluut voor een 'groene' revolutie.
RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje
quote:Ik ben eerder extreem links dan extreem rechts. De PVV is eigenlijk ook helemaal geen rechtse partij. Ze hebben ontzettend veel overeenkomsten met bijvoorbeeld de SP. Ik zou mezelf trouwens omschrijven als een idealistische progressieve communist. In de VS zou ik mijn leven niet zeker zijn.
DAMSCO schreef:
(...)
Vraag is niet interessant. Maar verbaas me dat je zo van extreem rechts naar links over stap.
Hendrix
Idool
Vak: 427
Reg.: 9 december 2005
quote:Dat klopt. Het is alleen wel een racistische partij.
RodyTur10 schreef:
(...)
Ik ben eerder extreem links dan extreem rechts. De PVV is eigenlijk ook helemaal geen rechtse partij. Ze hebben ontzettend veel overeenkomsten met bijvoorbeeld de SP.
Van de film
Legende
quote:Welk ras discrimineren ze dan op onterechte wijze?
Hendrix schreef:
Dat klopt. Het is alleen wel een racistische partij.
Burzlew
Legende
Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002
quote:Moslimhoofddoekjes mogen niet, hoofddoekjes van nonnen mogen wel.
Van de film schreef:
(...)
Welk ras discrimineren ze dan op onterechte wijze?
Van de film
Legende
quote:Als dat toch hetzelfde is, waarom lopen moslimvrouwen dan niet in de hoofddoekjes van nonnen, of nonnen in de hoofddoekjes van moslims?
Burzlew schreef:
Moslimhoofddoekjes mogen niet, hoofddoekjes van nonnen mogen wel.
Skywalker
Idool
Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000
Mijn club AFC Ajax
Moderator
Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005
quote:Precies. Ik vind ook dat je dat bij moslims moet verbieden, maar tegelijkertijd dus ook bij nonnen. Ik zou daarin nog verder gaan en het geloof volledig los willen koppelen van de politiek. En dat betekend in mijn ogen dan ook dat partijen dat een bepaalde geloofsovertuiging hebben niet toegelaten worden tot de politiek. Volledige scheiding van kerk en staat.
Skywalker schreef:
Gaat het niet om. het gaat om het principe van gelijkheid in geloofsbelijdenis. Dan zou het er niet toe moeten doen of je non of moslima bent en hoe je je volgens je religie (moslima) of de regels van de orde zoals deze binnen je geloof gesteld zijn (non) gekleed gaat.
Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »
Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Nederlandse politiek: Verkiezingen 2012

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 62,7% dat FC Volendam wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.